abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147672463
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Iedere gematigde gelovige negeert de helft van het heilige woord van god. Dat is imho al hypocriet genoeg. *wacht op de eerste goedprater die zegt dat ik geen 10 jaar heb gestudeerd op enkele boeken en dus mijn bek moet houden over een boek geschreven voor de domme ijzertijd massa door de meest slimme entiteit in het universum.
Heb je nou wel of niet de koran gelezen ?
pi_147672500
quote:
10s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb jij de koran gelezen? Je weet namelijk ''goed'' te vertellen wat wel en niet waar is.
pi_147672517
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Heb jij de koran gelezen? Je weet namelijk ''goed'' te vertellen wat wel en niet waar is.
Gahaa waar doe ik dat dan ? Maar je hebt hem niet gelezen he ?:P
pi_147672768
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Gahaa waar doe ik dat dan ? Maar je hebt hem niet gelezen he ?:P
Heb een poging gewaagt. Net zoals de bijbel is het zeer vermoeiend. Daarnaast slaan gelovigen elkaar ook nog eens bijna de hersens in over de juistheid van vertalingen dus in een discussie tel je toch niet echt mee.

Ik hou het dus maar bij evilbible quotes en vredesquotes van de islam. Ik ga er namelijk maar vanuit dat god niet onterecht zegt dat moord en verkrachting goed is, om dat later weer te ontkrachten. Elektronica fabrikanten zetten tenslotte ook niet in hun handleiding dat je een aangesloten apparaat in het bad mag gooien waar je zelf inzit, om dat later weer te ontkennen. Ik neem aan dat god niet dommer is dan een lulletje van de uni.
pi_147672893
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik praat niets goed constateer wel dat jij onredelijke verwachtingen hebt en onterecht die verwijten alleen richting moslims maakt, voor zover van familieleden mag worden verwacht dat ze hun familielid gaan aangeven natuurlijk.
We weten sinds 9/11 al waar de sympathie van de gemiddelde/gematigde moslim ligt.
Recent onderzoek heeft ook nog eens aangetoond dat 70% sympathie heeft voor organisaties als IS.
Om het bijbels te zeggen: we hebben een adder aan onze borst gekoesterd ;(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_147672901
quote:

[..]

Iedere gematigde gelovige negeert de helft van het heilige woord van god. Dat is imho al hypocriet genoeg. *wacht op de eerste goedprater die zegt dat ik geen 10 jaar heb gestudeerd op enkele boeken en dus mijn bek moet houden over een boek geschreven voor de domme ijzertijd massa door de meest slimme entiteit in het universum.
Volgens anderen negeren de extremisten belangrijke woorden van god, is niet het hele uitgangspunt van de vrijheid van meningsuiting dat mensen van mening mogen en kunnen verschillen, ook over woorden die van een god zouden komen. Kun je trouwens de woorden zelf verwijten dat mensen van mening verschillen over hun uitleg want dan zou zelfs onze eigen wetgeving verboden moeten worden, de ouderdom maakt weinig uit.
pi_147673002
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:15 schreef Oud_student het volgende:

[..]

We weten sinds 9/11 al waar de sympathie van de gemiddelde/gematigde moslim ligt.
Recent onderzoek heeft ook nog eens aangetoond dat 70% sympathie heeft voor organisaties als IS.
Om het bijbels te zeggen: we hebben een adder aan onze borst gekoesterd ;(
Er zijn inderdaad al mensen die dat weten ik behoor daar niet bij want de cijfers vind ik nogal onbetrouwbaar maar zelfs dan kan het niet zo zijn dat je woorden voor daden van mensen verantwoordelijk kan maken. Woorden die aanzetten tot haat en geweld zijn al verboden het staat je vrij te bewijzen dat de koran daaraan voldoet, je hoeft er geen wet voor te veranderen.
pi_147673144
quote:

[..]

Dat is niet hypocriet maat prijzenswaardig.

Bovendien: ben jij het met alle libertaire geschriften 100% eens? :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_147673385
quote:

[..]

Je hoeft het Burgerlijk Wetboek toch ook niet gelezen te hebben om een mening te mogen hebben over onze wetgeving?
pi_147673394
Koran betekend Recitatie:

"Recitatie is de mondelinge voordracht van een tekst, zoals een gedicht, gebed of proza. In passiespelen en opera's is het een combinatie van zingen en spreken."

In z'n totaal niet gelezen, maar wel redelijk wat passages. Voor een +1000 jaar oud boek is 't een sterk boek. Een goede vriend van me die moslim is zei dat men eerst maar eens goed onderwezen moest worden en dan pas aan de koran moest beginnen anders wordt alles flink uit z'n verband getrokken of er iets anders in gelezen. Vooral omdat je je ook moet kunnen verplaatsen in de tijd waarin 't geschreven is en we toen nog geen seculier systeem hadden met politie en justitie. Het is allemaal ontstaan in een harde en meer barbaarse wereld met ziektes waar we geen weet van hadden. Het moest juist een baken zijn voor vernieuwing en verbetering, met goede adviezen. Het was een progressieve gedachte.

Dus het vraagt wel een stukje aanpassingsvermogen, het beweert nergens dat je voor Allah moet doden en over Atheïsten alleen maar dat ze na hun dood in de hel terecht komen, net als het Christendom dat doet. Het zegt niet dat je ze als mens moet negeren of niet door een deur met ze moet willen behalve als ze geen vrede willen en fysiek geweld gebruiken in de strijd van de oorlog dan mag men zich verdedigen. Maar ja, wie doet dat nu niet.. De naam ministerie van defensie is zelfs een beetje op een dergelijke filosofie gebaseerd.

In de hele tijdslijn van de Islam is de extremistische gedachte maar zo'n 50 jaar oud. En met dat gegeven moeten voornamelijk goede moslims aan de slag om dialoog aan te gaan met degenen die 'm niet goed toepassen want radicalisme dat nergens op gebaseerd is, is slechte reclame voor het geloof. Niemand anders kan potentieel gevaarlijke radicalen vertellen dat ze ernaast zitten. Beter intern onderwijs is nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 17-12-2014 16:49:13 ]
pi_147673402
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:37 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Je hoeft het Burgerlijk Wetboek toch ook niet gelezen te hebben om een mening te mogen hebben over onze wetgeving?
Nee, maar je kan dan ook niet beweren dat je precies weet wat er staat.
pi_147673475
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee, maar je kan dan ook niet beweren dat je precies weet wat er staat.
Dat is het probleem met elk heilig boek. Niemand kan het precies weten, want iedereen legt het anders uit. Daar valt geen enkele waarde aan te hechten.
pi_147673620
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:37 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als jij een mening hebt over wetgeving in Nederland, dan is het wel zo handig om te weten wat die wetgeving ongeveer inhoudt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 17 december 2014 @ 16:46:46 #264
430880 mig72
De Professional
pi_147673652
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:39 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Wauw, jij kan verdraaien.
Neonazi's zijn bij mijn weten racisten. En ik heb nergens gezegd dat AL die demonstranten racisten waren.

En over waar volksaard van de Duitsers ligt zit je op dezelfde voet te overdrijven.

Voortaan dus niet dingen bijhalen of van maken die niet geschreven worden om de ander te beschuldigen.
Want jood is een ras?
pi_147673723
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij een mening hebt over wetgeving in Nederland, dan is het wel zo handig om te weten wat die wetgeving ongeveer inhoudt.
Die is dan ook zo veel mogelijk vrij gehouden van ambiguïteit.

Wat nu verwacht wordt van mensen is dat ze de interpretatie van een gematigde moslim overnemen. Alsof dat de enige waarheid is. Als tweeduizend jaar godsdienstonzin één ding bewijst, is dat er niet één waarheid uit het boek te halen is. De interpretaties liggen zelfs mijlenver uit elkaar.
pi_147673940
Mensen lezen in heilige boeken wat ze willen lezen, net zoals ze dat doen in horoscopen. Men moet anderen dus niet gaan vertellen hoe de Koran geïnterpreteerd moet worden. Als er waarde gehecht kon worden aan de Koran, dan was deze niet voor meerdere interpretaties vatbaar.

Beter stoppen we dus met elkaar vertellen wat we in de Koran zouden moeten lezen. Het feit dat het uitgelegd kan worden als zowel haatdragend als vredelievend, bewijst maar dat het met een dikke korrel zout genomen moet worden en dat je niemand die claimt de waarheid te kennen aan de hand van een dergelijk boek serieus moet nemen.
pi_147674164
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:49 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die is dan ook zo veel mogelijk vrij gehouden van ambiguïteit.

Wat nu verwacht wordt van mensen is dat ze de interpretatie van een gematigde moslim overnemen. Alsof dat de enige waarheid is. Als tweeduizend jaar godsdienstonzin één ding bewijst, is dat er niet één waarheid uit het boek te halen is. De interpretaties liggen zelfs mijlenver uit elkaar.
Ken je 't spelletje 'verkloot een quote'

Als dat soort topics gelijk staan aan hogere wiskunde dan is het inderdaad een heel moeilijk boek, maar als iemand wat beweert is het heel makkelijk ff na te lezen.
  woensdag 17 december 2014 @ 17:02:14 #268
430880 mig72
De Professional
pi_147674175
Daarbij komt dar de De Koran en de islam zo'n beeetje de allerslechtse keuze zijn van al de wereldreligies die je uit kunt kiezen.

Was er maar een grote boedhistische stroom Nederland binnengekomen en zich in het MO gevestigd hadden we niet zoveel geweld.
  woensdag 17 december 2014 @ 17:03:49 #269
430880 mig72
De Professional
pi_147674224
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 17:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als dat soort topics gelijk staan aan hogere wiskunde dan is het inderdaad een heel moeilijk boek, maar als iemand wat beweert is het heel makkelijk ff na te lezen.
Hij heeft anders wel gelijk behalve voor zijn stuk 'godsdienstonzin' wat gechargeerd en generaliserend is.
pi_147674236
De mensen met de sterkste emoties gaan het eerst de straat op, gevolg is op een dag eenzelfde contra beweging (van moslims en 'linksen'), want die zien die 'extreem rechtse' beweging te groot beginnen te worden, dus gaat de gedachte automatisch naar de vorige eeuw (jarenlang waarschuwen voor herhaling geschiedenis heeft een collectieve emotie veroorzaakt)

En zo begint er langzaam maar zeker een revolutie te ontstaan, want door jarenlang opstapelende emoties ontstaan revoluties.
Het komt er puur op neer welke bevolking of bevolkingsgroep zijn emotie het beste in de hand weet te houden.
Maar dan zijn er nog de onmerkbare dingen die je emotie veranderen en waar je geen controle over hebt, en als je erachter komt welke dingen dat zijn kan dat ook weer schokkend zijn, dus weer emotie. Deze hele tijd is een opstapeling van emotie, jaar in jaar uit, elke week wel weer iets.

Boe roepen is trouwens net zoiets als 'power to the people' schreeuwen, want het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe emotioneel je het zegt. Dat is de hele truc van macht krijgen. M.a.w afnemende emoties behoud je je vrijheid (dus provocerende politici zijn met macht bezig niet met oplossingen)
pi_147674353
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 17:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat er woordelijk staat, maar om hoe men vindt dat het gelezen moet worden. Dat is waarom een dominee voor de kerk staat te preken. Hij interpreteert het woord van God. Een paar kerken verder staat iemand een andere interpretatie aan dezelfde tekst te verbinden. Er zijn mensen die echt geloven dat het veertig dagen en nachten aan een stuk heeft geregend. Er zijn ook mensen die het lezen als een metafoor.

Daar heb je dus helemaal niks aan.
pi_147674376
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 17:03 schreef mig72 het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel gelijk behalve voor zijn stuk 'godsdienstonzin' wat gechargeerd en generaliserend is.
Ok.. de Koran is moeilijk om mee te beginnen, maar voor iemand met een gemiddeld opleidingsniveau en die kan lezen is het best te doen hoor. Ik vind 't een fascinerend boek, het maakt me niet gelovig maar de filosofie erin is best ok. Het is zoiets als naar Bach luisteren, je kunt het ook gewoon mooi vinden. Is dat verkeerd?
  woensdag 17 december 2014 @ 17:10:52 #273
430880 mig72
De Professional
pi_147674432
quote:
13s.gif Op woensdag 17 december 2014 17:04 schreef Synthercell het volgende:
De mensen met de sterkste emoties gaan het eerst de straat op, gevolg is op een dag eenzelfde contra beweging (van moslims en 'linksen'), want die zien die 'extreem rechtse' beweging te groot beginnen te worden, dus gaat de gedachte automatisch naar de vorige eeuw (jarenlang waarschuwen voor herhaling geschiedenis heeft een collectieve emotie veroorzaakt)

En zo begint er langzaam maar zeker een revolutie te ontstaan, want door jarenlang opstapelende emoties ontstaan revoluties.
Het komt er puur op neer welke bevolking of bevolkingsgroep zijn emotie het beste in de hand weet te houden.
Maar dan zijn er nog de onmerkbare dingen die je emotie veranderen en waar je geen controle over hebt, en als je erachter komt welke dingen dat zijn kan dat ook weer schokkend zijn, dus weer emotie. Deze hele tijd is een opstapeling van emotie, jaar in jaar uit, elke week wel weer iets.

Boe roepen is trouwens net zoiets als 'power to the people' schreeuwen, want het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe emotioneel je het zegt. Dat is de hele truc van macht krijgen. M.a.w afnemende emoties behoud je je vrijheid (dus provocerende politici zijn met macht bezig niet met oplossingen)
Die laatste zin klopt grammaticaal niet.
  woensdag 17 december 2014 @ 17:14:18 #274
430880 mig72
De Professional
pi_147674523
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 17:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ok.. de Koran is moeilijk om mee te beginnen, maar voor iemand met een gemiddeld opleidingsniveau en die kan lezen is het best te doen hoor. Ik vind 't een fascinerend boek, het maakt me niet gelovig maar de filosofie erin is best ok. Het is zoiets als naar Bach luisteren, je kunt het ook gewoon mooi vinden. Is dat verkeerd?
Nee maar de koran bestaat voor een groot deel uit haataansporingen, onjuiste beweringen, tegrnsprekingen en fantasie.

Dus ga jij die dingen dan links laten liggen?
pi_147674542
quote:

[..]

Waarom zou hij de koran gelezen moeten hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')