Heb je nou wel of niet de koran gelezen ?quote:Op woensdag 17 december 2014 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedere gematigde gelovige negeert de helft van het heilige woord van god. Dat is imho al hypocriet genoeg. *wacht op de eerste goedprater die zegt dat ik geen 10 jaar heb gestudeerd op enkele boeken en dus mijn bek moet houden over een boek geschreven voor de domme ijzertijd massa door de meest slimme entiteit in het universum.
Heb jij de koran gelezen? Je weet namelijk ''goed'' te vertellen wat wel en niet waar is.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je nou wel of niet de koran gelezen ?
Gahaa waar doe ik dat dan ? Maar je hebt hem niet gelezen he ?:Pquote:Op woensdag 17 december 2014 16:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb jij de koran gelezen? Je weet namelijk ''goed'' te vertellen wat wel en niet waar is.
Heb een poging gewaagt. Net zoals de bijbel is het zeer vermoeiend. Daarnaast slaan gelovigen elkaar ook nog eens bijna de hersens in over de juistheid van vertalingen dus in een discussie tel je toch niet echt mee.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahaa waar doe ik dat dan ? Maar je hebt hem niet gelezen he ?:P
We weten sinds 9/11 al waar de sympathie van de gemiddelde/gematigde moslim ligt.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik praat niets goed constateer wel dat jij onredelijke verwachtingen hebt en onterecht die verwijten alleen richting moslims maakt, voor zover van familieleden mag worden verwacht dat ze hun familielid gaan aangeven natuurlijk.
Volgens anderen negeren de extremisten belangrijke woorden van god, is niet het hele uitgangspunt van de vrijheid van meningsuiting dat mensen van mening mogen en kunnen verschillen, ook over woorden die van een god zouden komen. Kun je trouwens de woorden zelf verwijten dat mensen van mening verschillen over hun uitleg want dan zou zelfs onze eigen wetgeving verboden moeten worden, de ouderdom maakt weinig uit.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iedere gematigde gelovige negeert de helft van het heilige woord van god. Dat is imho al hypocriet genoeg. *wacht op de eerste goedprater die zegt dat ik geen 10 jaar heb gestudeerd op enkele boeken en dus mijn bek moet houden over een boek geschreven voor de domme ijzertijd massa door de meest slimme entiteit in het universum.
Er zijn inderdaad al mensen die dat weten ik behoor daar niet bij want de cijfers vind ik nogal onbetrouwbaar maar zelfs dan kan het niet zo zijn dat je woorden voor daden van mensen verantwoordelijk kan maken. Woorden die aanzetten tot haat en geweld zijn al verboden het staat je vrij te bewijzen dat de koran daaraan voldoet, je hoeft er geen wet voor te veranderen.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:15 schreef Oud_student het volgende:
[..]
We weten sinds 9/11 al waar de sympathie van de gemiddelde/gematigde moslim ligt.
Recent onderzoek heeft ook nog eens aangetoond dat 70% sympathie heeft voor organisaties als IS.
Om het bijbels te zeggen: we hebben een adder aan onze borst gekoesterd
Dat is niet hypocriet maat prijzenswaardig.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hoeft het Burgerlijk Wetboek toch ook niet gelezen te hebben om een mening te mogen hebben over onze wetgeving?quote:Op woensdag 17 december 2014 16:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee, maar je kan dan ook niet beweren dat je precies weet wat er staat.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je hoeft het Burgerlijk Wetboek toch ook niet gelezen te hebben om een mening te mogen hebben over onze wetgeving?
Dat is het probleem met elk heilig boek. Niemand kan het precies weten, want iedereen legt het anders uit. Daar valt geen enkele waarde aan te hechten.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee, maar je kan dan ook niet beweren dat je precies weet wat er staat.
Als jij een mening hebt over wetgeving in Nederland, dan is het wel zo handig om te weten wat die wetgeving ongeveer inhoudt.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je hoeft het Burgerlijk Wetboek toch ook niet gelezen te hebben om een mening te mogen hebben over onze wetgeving?
Want jood is een ras?quote:Op woensdag 17 december 2014 10:39 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Wauw, jij kan verdraaien.
Neonazi's zijn bij mijn weten racisten. En ik heb nergens gezegd dat AL die demonstranten racisten waren.
En over waar volksaard van de Duitsers ligt zit je op dezelfde voet te overdrijven.
Voortaan dus niet dingen bijhalen of van maken die niet geschreven worden om de ander te beschuldigen.
Die is dan ook zo veel mogelijk vrij gehouden van ambiguïteit.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij een mening hebt over wetgeving in Nederland, dan is het wel zo handig om te weten wat die wetgeving ongeveer inhoudt.
Ken je 't spelletje 'verkloot een quote'quote:Op woensdag 17 december 2014 16:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Die is dan ook zo veel mogelijk vrij gehouden van ambiguïteit.
Wat nu verwacht wordt van mensen is dat ze de interpretatie van een gematigde moslim overnemen. Alsof dat de enige waarheid is. Als tweeduizend jaar godsdienstonzin één ding bewijst, is dat er niet één waarheid uit het boek te halen is. De interpretaties liggen zelfs mijlenver uit elkaar.
Hij heeft anders wel gelijk behalve voor zijn stuk 'godsdienstonzin' wat gechargeerd en generaliserend is.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ken je 't spelletje 'verkloot een quote'
Als dat soort topics gelijk staan aan hogere wiskunde dan is het inderdaad een heel moeilijk boek, maar als iemand wat beweert is het heel makkelijk ff na te lezen.
Het gaat niet om wat er woordelijk staat, maar om hoe men vindt dat het gelezen moet worden. Dat is waarom een dominee voor de kerk staat te preken. Hij interpreteert het woord van God. Een paar kerken verder staat iemand een andere interpretatie aan dezelfde tekst te verbinden. Er zijn mensen die echt geloven dat het veertig dagen en nachten aan een stuk heeft geregend. Er zijn ook mensen die het lezen als een metafoor.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ken je 't spelletje 'verkloot een quote'
Als dat soort topics gelijk staan aan hogere wiskunde dan is het inderdaad een heel moeilijk boek, maar als iemand wat beweert is het heel makkelijk ff na te lezen.
Ok.. de Koran is moeilijk om mee te beginnen, maar voor iemand met een gemiddeld opleidingsniveau en die kan lezen is het best te doen hoor. Ik vind 't een fascinerend boek, het maakt me niet gelovig maar de filosofie erin is best ok. Het is zoiets als naar Bach luisteren, je kunt het ook gewoon mooi vinden. Is dat verkeerd?quote:Op woensdag 17 december 2014 17:03 schreef mig72 het volgende:
[..]
Hij heeft anders wel gelijk behalve voor zijn stuk 'godsdienstonzin' wat gechargeerd en generaliserend is.
Die laatste zin klopt grammaticaal niet.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:04 schreef Synthercell het volgende:
De mensen met de sterkste emoties gaan het eerst de straat op, gevolg is op een dag eenzelfde contra beweging (van moslims en 'linksen'), want die zien die 'extreem rechtse' beweging te groot beginnen te worden, dus gaat de gedachte automatisch naar de vorige eeuw (jarenlang waarschuwen voor herhaling geschiedenis heeft een collectieve emotie veroorzaakt)
En zo begint er langzaam maar zeker een revolutie te ontstaan, want door jarenlang opstapelende emoties ontstaan revoluties.
Het komt er puur op neer welke bevolking of bevolkingsgroep zijn emotie het beste in de hand weet te houden.
Maar dan zijn er nog de onmerkbare dingen die je emotie veranderen en waar je geen controle over hebt, en als je erachter komt welke dingen dat zijn kan dat ook weer schokkend zijn, dus weer emotie. Deze hele tijd is een opstapeling van emotie, jaar in jaar uit, elke week wel weer iets.
Boe roepen is trouwens net zoiets als 'power to the people' schreeuwen, want het gaat er niet om wat je zegt, maar hoe emotioneel je het zegt. Dat is de hele truc van macht krijgen. M.a.w afnemende emoties behoud je je vrijheid (dus provocerende politici zijn met macht bezig niet met oplossingen)
Nee maar de koran bestaat voor een groot deel uit haataansporingen, onjuiste beweringen, tegrnsprekingen en fantasie.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ok.. de Koran is moeilijk om mee te beginnen, maar voor iemand met een gemiddeld opleidingsniveau en die kan lezen is het best te doen hoor. Ik vind 't een fascinerend boek, het maakt me niet gelovig maar de filosofie erin is best ok. Het is zoiets als naar Bach luisteren, je kunt het ook gewoon mooi vinden. Is dat verkeerd?
Waarom zou hij de koran gelezen moeten hebben?quote:Op woensdag 17 december 2014 16:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |