abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 december 2014 @ 15:04:31 #226
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147670730
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vele Islambashers komen ook niet heel erg ver in het debat :P
Toch vrees is ik dat een hoop recente gebeurtenissen in dat 'debat' voor zich spreken..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_147670828
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:04 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Toch vrees is ik dat een hoop recente gebeurtenissen in dat 'debat' voor zich spreken..
Uiteraard maar vele schreeuwers schreeuwen ook maar wat zonder verder na te denken. Dat heb je zowel aan de 'struisvogel' kant als aan de 'weg met de islam tokkies' .
pi_147670850
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:04 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

De gebeurtenissen zijn duidelijk maar of je dan iets bereikt met het verbieden van islam is de belangrijke vraag. Dan is de belangrijke vraag of de gebeurtenissen dat wel rechtvaardigen want je treft er alle moslims mee, ook die niets onwettigs hebben gedaan. Het is ongebruikelijk een bevolkingsgroep te straffen voor de daden van enkelen onder hun.
pi_147670882
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De gebeurtenissen zijn duidelijk maar of je dan iets bereikt met het verbieden van islam is de belangrijke vraag. Dan is de belangrijke vraag of de gebeurtenissen dat wel rechtvaardigen want je treft er alle moslims mee, ook die niets onwettigs hebben gedaan. Het is ongebruikelijk een bevolkingsgroep te straffen voor de daden van enkelen onder hun.
Precies. Sowieso is zo'n verbod onrealistisch.

Al is er nu een Afrikaans land die de islam heeft verboden toch ? Weet ff niet meer welke dat is.
pi_147670911
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Precies. Sowieso is zo'n verbod onrealistisch.

Al is er nu een Afrikaans land die de islam heeft verboden toch ? Weet ff niet meer welke dat is.
Waarschijnlijk een streng christelijke net zoals sommige moslimlanden christendom verbieden.
pi_147670958
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een streng christelijke net zoals sommige moslimlanden christendom verbieden.
Het is Angola zie ik nu.
Nja ik snap niet waarom je deze kant op zou willen gaan.
  woensdag 17 december 2014 @ 15:12:50 #232
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147670962
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik weet het, ik ben het met je eens, maar toch werkt het vaak toch zo. Veel mensen zien dat dat onderscheid niet, omdat voor die nuancering ook een ander geluid gehoord moet (laten) worden. Dat geluid ontbreekt. Hier ligt imo toch echt terrein braak voor die grote groep die niets verkeerds doet. Onbekend maakt onbemind.

pi_147670988
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik weet het, ik ben het met je eens, maar toch werkt het vaak toch zo. Veel mensen zien dat dat onderscheid niet, omdat voor die nuancering ook een ander geluid gehoord moet (laten) worden. Dat geluid ontbreekt. Hier ligt imo toch echt terrein braak voor die grote groep die niets verkeerds doet. Onbekend maakt onbemind.
Ik snap nooit zo goed waarom die groep dat moet oplossen. Waarom accepteren we het dat mensen niet meer verder nadenken?
  woensdag 17 december 2014 @ 15:14:51 #234
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147671012
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik snap nooit zo goed waarom die groep dat moet oplossen. Waarom accepteren we het dat mensen niet meer verder nadenken?
Die groep hoeft ook niets op te lossen, ze zouden deel van de oplossing of verschuiving van de beeldvorming kunnen zijn. Maar kennelijk zien ze het probleem of het gevaar niet.

pi_147671063
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:14 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Die groep hoeft ook niets op te lossen, ze zouden deel van de oplossing of verschuiving van de beeldvorming kunnen zijn. Maar kennelijk zien ze het probleem of het gevaar niet.
Hoe vaak hoor je niet dat de moslim die hier helemaal niks mee heeft zich moet laten horen? Ik denk dat ze de problemen ook zien, net zoals ieder ander alleen zijn zij niet verantwoordelijk.
  woensdag 17 december 2014 @ 15:17:57 #236
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147671090
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoe vaak hoor je niet dat de moslim die hier helemaal niks mee heeft zich moet laten horen? Ik denk dat ze de problemen ook zien, net zoals ieder ander alleen zijn zij niet verantwoordelijk.
Dan heb je toch een probleem als je wel verantwoordelijk wordt gehouden.

pi_147671113
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:17 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dan heb je toch een probleem als je wel verantwoordelijk wordt gehouden.
Nee. De gene die dat doet heeft een probleem.
pi_147671114
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Tja, ik vind nooit dat mensen verantwoordelijk zijn voor de daden van anderen. Ik zie dus geen enkele reden waarom moslims iets zouden moeten zeggen over andere moslims, christenen niet over andere christenen en atheďsten niet over andere atheďsten. Men mag iets zeggen maar het moet zeker niet.

Het probleem is in mijn ogen heel eenvoudig, deze anti-islamisten denken niet na over de gevolgen van wat ze zelf willen. In plaats van het aanpakken van het geweld en terrorisme zijn ze bezig onze eigen maatschappelijke verworvenheden om zeep te helpen. Mensen moeten eens ophouden met schreeuwen en gaan nadenken. De straatterreur van de Marokkanen is een ander probleem dan IS en het terrorisme. De islam is iets anders dan de daden van een moslim. De vrijheid van meningsuiting kan alleen bestaan als mensen mogen zeggen dat ze moslim zijn en uitleggen waarom ze dat zijn.
  woensdag 17 december 2014 @ 15:19:51 #239
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147671148
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee. De gene die dat doet heeft een probleem.
In theorie zeker, in praktijk zelden. Zeker als ze met genoeg mensen zijn. En dat zijn ze, sterker nog, het worden er meer en meer. En daar zit het gevaar..

pi_147671171
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:19 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

In theorie zeker, in praktijk zelden.
Ja en hoe krom is dat. In plaats van dat er op aan sturen dan mensen gaan nadenken richten we ons op de groep die er vrij weinig te maken heeft.

Precies. En ik vind dat een veel groter gevaar.
pi_147671192
Rijen dik om aangifte te doen tegen woordjes uitgesproken door Geurt.
Nu op het rekest als er aangifte gedaan moet worden tegen criminele dan wel geradicaliseerde neefjes, moskeegenootjes of anderen uit de sociale omgeving.

Dát is de hypocrisie van de "gematigde" moslim.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 17 december 2014 @ 15:23:41 #242
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147671255
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Tja, ik vind nooit dat mensen verantwoordelijk zijn voor de daden van anderen. Ik zie dus geen enkele reden waarom moslims iets zouden moeten zeggen over andere moslims, christenen niet over andere christenen en atheďsten niet over andere atheďsten. Men mag iets zeggen maar het moet zeker niet.
Men moet ook niets, maar zoals ik al zei, het zou vanuit eigen belang wel eens handig kunnen zijn.

quote:
Het probleem is in mijn ogen heel eenvoudig, deze anti-islamisten denken niet na over de gevolgen van wat ze zelf willen. In plaats van het aanpakken van het geweld en terrorisme zijn ze bezig onze eigen maatschappelijke verworvenheden om zeep te helpen. Mensen moeten eens ophouden met schreeuwen en gaan nadenken. De straatterreur van de Marokkanen is een ander probleem dan IS en het terrorisme. De islam is iets anders dan de daden van een moslim. De vrijheid van meningsuiting kan alleen bestaan als mensen mogen zeggen dat ze moslim zijn en uitleggen waarom ze dat zijn.
Veel mensen hebben simpelweg liever een herkenbare en goed afgebakende vijand, een zondebok waar ze hun ellende op kunnen projecteren, dan een genuanceerde en gedetailleerde discussie over de werkelijke problematiek (zie bijv ook de gemiddelde moslim over Israel). Dat is veel te moeilijk. Om ze daar uit te trekken zul je die nuance zelf aan moeten brengen; het verwijt dat de ander dat niet doet wordt toch genegeerd - want tegenstrijdig met de belangen.

Die dynamiek is zo oud als de wereld.

pi_147671283
quote:
19s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:21 schreef El_Matador het volgende:
Nu op het rekest als er aangifte gedaan moet worden tegen criminele dan wel geradicaliseerde neefjes, moskeegenootjes of anderen uit de sociale omgeving.
Het aantal keren dat familieleden wel aangifte doen van criminelen is volgens mij op één hand te tellen bij elke bevolkingsgroep.
pi_147671286
quote:

Tegen wie moeten ze nu aangifte doen? Pakistan?
pi_147671299
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:24 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Tegen wie moeten ze nu aangifte doen? Pakistan?
Nee dus. :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 17 december 2014 @ 15:25:52 #246
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147671319
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja en hoe krom is dat. In plaats van dat er op aan sturen dan mensen gaan nadenken richten we ons op de groep die er vrij weinig te maken heeft.

Precies. En ik vind dat een veel groter gevaar.
Ik ook, en daarom zeg ik: daar ligt volgens mij wel degelijk een taak voor "zij die niets fout doen".

pi_147671355
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het aantal keren dat familieleden wel aangifte doen van criminelen is volgens mij op één hand te tellen bij elke bevolkingsgroep.
Ah, het Grote Goedpraten is begonnen.

"moslims en Marokkanen kennen geen hechtere familiebanden dan niet-islamitische en niet-Marokkaanse Nederlanders"
"iedereen doet hetzelfde, kijk maar naar de rijen dik voor Wilders (oh nee, shit) en de afwezigheid van schaamte van de ouders voor de criminaliteit of radicalisering van hun kinderen (he, ook al niet), wacht even, ik zoek nog een ander punt om dit op te downgraden, ben zo terug!"

:')

pi_147671566
quote:
14s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah, het Grote Goedpraten is begonnen.

"moslims en Marokkanen kennen geen hechtere familiebanden dan niet-islamitische en niet-Marokkaanse Nederlanders"
"iedereen doet hetzelfde, kijk maar naar de rijen dik voor Wilders (oh nee, shit) en de afwezigheid van schaamte van de ouders voor de criminaliteit of radicalisering van hun kinderen (he, ook al niet), wacht even, ik zoek nog een ander punt om dit op te downgraden, ben zo terug!"

:')
Ik praat niets goed constateer wel dat jij onredelijke verwachtingen hebt en onterecht die verwijten alleen richting moslims maakt, voor zover van familieleden mag worden verwacht dat ze hun familielid gaan aangeven natuurlijk.
pi_147672393
quote:

Iedere gematigde gelovige negeert de helft van het heilige woord van god. Dat is imho al hypocriet genoeg. *wacht op de eerste goedprater die zegt dat ik geen 10 jaar heb gestudeerd op enkele boeken en dus mijn bek moet houden over een boek geschreven voor de domme ijzertijd massa door de meest slimme entiteit in het universum.
pi_147672433
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:25 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik ook, en daarom zeg ik: daar ligt volgens mij wel degelijk een taak voor "zij die niets fout doen".
Hmm mja, Weet niet of dat zo makkelijk gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')