Dat klopt. Het artikel zegt wel dat wissel/sein/infrastoringen afnemen maar de storingen door spoorlopers/suicide-lopers stijgt, gevoelsmatig is het dan logisch dat men denkt/vindt dat er steeds vaker een storing is. Een seinstoring duurt misschien een uurtje (of 2) maar bij een springer ligt de baanvak 3 uur eruit, dan tref je veel meer reizigers.quote:Op maandag 8 december 2014 11:27 schreef b2py het volgende:
Nouja, het is maar waar je naar kijkt. Ongeveer 15-20% van alle storingen zijn van invloed op de reizigers en halen het storingsoverzicht. Als de storingen die het overzicht niet halen dalen met 50% en ondertussen de storingen die wel invloed hebben stijgen krijg je dit soort data.
Ja, rond de stations wordt tweemaal per dag een speciaal mengsel op de sporen aangebracht om de sporen stroever te maken, zodat er minder vierkante wielen zijn, treinen minder doorglijden en alles beter op tijd kan rijden.quote:Op maandag 8 december 2014 11:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die rijdt enkel om zand te strooien?
Dat is normaalquote:Stoptrein Grunn is ICMm
'Omdat de vorige IC uit x niet kon rijden, was er niet genoeg materieel in y en kan trein z niet rijden'quote:Op maandag 8 december 2014 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor wel vaker "beperkingen in de materieelinzet" als oorzaak genoemd worden. Kennelijk denken ze dat we allemaal mongolen zijn of zo, want dat is niet een oorzaak, maar eerder een gevolg van iets.
"Omdat wij er niet op gerekend hadden dat trein X ooit kapot zou kunnen gaan en omdat wij dus nergens reservematerieel neergezet hebben omdat anders onze 331 miljoen winst in gevaar komt, moet u nu een uur wachten."quote:Op maandag 8 december 2014 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
'Omdat de vorige IC uit x niet kon rijden, was er niet genoeg materieel in y en kan trein z niet rijden'
Uhuh. Te krappe materieelpositie en veel defecten. Dat is vragen om problemen. Het is nog geen situatie als in 2001, maar het lijkt wat die kant op te gaanquote:Op maandag 8 december 2014 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Omdat wij er niet op gerekend hadden dat trein X ooit kapot zou kunnen gaan en omdat wij dus nergens reservematerieel neergezet hebben omdat anders onze 331 miljoen winst in gevaar komt, moet u nu een uur wachten."
Zet des noods op ieder hoofdstation een extra SGM neer ofzo, daar heeft de NS er nog een paar van over...quote:Op maandag 8 december 2014 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uhuh. Te krappe materieelpositie en veel defecten. Dat is vragen om problemen. Het is nog geen situatie als in 2001, maar het lijkt wat die kant op te gaan
Haha, ja die was bijna net zo mooi als toen de Belgen 10 jaar geleden een hele lading locomotieven kwijt waren en ze daarom maar in al die dingen GPS en tracking gingen inbouwen.quote:Op maandag 8 december 2014 12:26 schreef b2py het volgende:
Hebben de Franse spoorwegen nog wat wagons teruggevonden na die oproep twee jaar geleden? Die waren toch 1400 wagons kwijt?
mja, die vijf stellen zetten niet echt zoden aan de dijk, al zouden ze op enkele trajecten wel ingezet kunnen worden, waardoor er materieel naar andere lijnen doorgeschoven kan worden.quote:Op maandag 8 december 2014 12:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zet des noods op ieder hoofdstation een extra SGM neer ofzo, daar heeft de NS er nog een paar van over...
Gebeurde in Nederland vroeger ook regelmatig. Stond een V'tje bijvoorbeeld een week op het opstelterrein in Leeuwarden nadat het na een verstoring er was beland. Op papier stond het treinstel dan bijvoorbeeld nog in Amersfoort.quote:Op maandag 8 december 2014 12:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Haha, ja die was bijna net zo mooi als toen de Belgen 10 jaar geleden een hele lading locomotieven kwijt waren en ze daarom maar in al die dingen GPS en tracking gingen inbouwen.
Hehe, mooi werkquote:Op maandag 8 december 2014 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gebeurde in Nederland vroeger ook regelmatig. Stond een V'tje bijvoorbeeld een week op het opstelterrein in Leeuwarden nadat het na een verstoring er was beland. Op papier stond het treinstel dan bijvoorbeeld nog in Amersfoort.
Falend management dus. Want dat ontstaat niet van gisteren op vandaag. Dat is gewoon niet kijken wat je hebt, niet kijken wat er mee gebeurt en niet kijken wat ermee had moeten gebeuren. En dat jaren aan een stuk.quote:Op maandag 8 december 2014 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uhuh. Te krappe materieelpositie en veel defecten. Dat is vragen om problemen. Het is nog geen situatie als in 2001, maar het lijkt wat die kant op te gaan
Niks mis met studenten vervoeren, denk dat die wel een groot percentage van de reizigers vormen. Maar het besluit om zelfs MBO'ers mee te nemen gaat natuurlijk nergens over.quote:Op maandag 8 december 2014 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, ik wist niet dat NS stond voor Nationaal Studentenvervoer, sorry.
Geldt toch ook voor HBO'ers en WO'ers die nog geen 18 zijn? Die kregen dan de maand september ook geen OV-studentenkaartquote:Op maandag 8 december 2014 12:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
MBO'ers werden al meegenomen maar nog niet als ze nog geen 18 waren. Dat gaat nu veranderen, en terecht ook.
Ja half. Je krijgt hem dan bij de ingang van het nieuwe schooljaar, dus als je op je 16e naar het HBO of WO gaat dan krijg je hem in september van het jaar dat je 17 wordt.quote:Op maandag 8 december 2014 12:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Geldt toch ook voor HBO'ers en WO'ers die nog geen 18 zijn? Die kregen dan de maand september ook geen OV-studentenkaart
Die vergelijking -met 2001, dus- maakte ik vanmorgen ook hier:quote:Op maandag 8 december 2014 12:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In het eerste kwartaal dat je 18 bent volgens mij, dus als je in september 18 wordt heb je er vanaf oktober recht op.quote:Op maandag 8 december 2014 12:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Euh, dat ga ik toch even nazoeken want ik twijfel. Mijn broertjes kregen hem wel op hun 17e in ieder geval.
Ik ben op mijn 17e naar het HBO gegaan (gewoon begonnen op 1 september), ben in maart van dat jaar 17 geworden maar kreeg pas vanaf 1 oktober mijn studenten-OV. Nouja, hij was geldig vanaf 1 oktober maar ik kreeg hem half september, en heb er vanaf die datum ook zonder problemen mee gereisd in de busquote:Op maandag 8 december 2014 12:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja half. Je krijgt hem dan bij de ingang van het nieuwe schooljaar, dus als je op je 16e naar het HBO of WO gaat dan krijg je hem in september van het jaar dat je 17 wordt.
Nu kunnen we NS fileren dat dat blijkbaar niet kan doordat een knutselmongool niet binnen bekende lijntjes kan knippen.quote:Op maandag 8 december 2014 13:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
SM'90 had een afwijkend profiel geloof ik eah? Anders hadden we de NS nu kunnen fileren dat ze prima treinen in een kleine serie een poosje langer in een stoptreinserie hadden kunnen laten rijden.
Ik heb niet het idee dat 1600/1700/1800 zo goed functioneert op dit moment.quote:Op maandag 8 december 2014 13:19 schreef J.B. het volgende:
Of maar weer ICL?Locomotieven zijn er nog genoeg toch?
Ik denk dat dat ook falend management van de politiek is te noemen. Als het bijvoorbeeld een hele tijd boven de markt hangt dat studenten-OV afgeschaft gaat worden, waarbij een significante daling van het aantal reizigers voorzien wordt, ga je natuurlijk niet een berg nieuwe treinen kopen. De kans is groot dat je er later te veel hebt en dat is simpelweg kapitaalvernietiging.quote:Op maandag 8 december 2014 12:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Falend management dus. Want dat ontstaat niet van gisteren op vandaag. Dat is gewoon niet kijken wat je hebt, niet kijken wat er mee gebeurt en niet kijken wat ermee had moeten gebeuren. En dat jaren aan een stuk.
met goed onderhoud kan het spul lang meequote:Op maandag 8 december 2014 13:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat 1600/1700/1800 zo goed functioneert op dit moment.
mijn grootvader moest 70 jaar geledenquote:Op zondag 7 december 2014 21:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ken jij Duitsers die naar Zwolle willen?
Die rijdt al maanden niet meerquote:Op maandag 8 december 2014 14:19 schreef Nattekat het volgende:
Je zou bijna de trein naar HvH Strand nemen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |