Nou, dan had ik toch gelijk?quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat de gulden middenweg sinds de jaren 80 allang niet meer een middenweg is, maar overhevelt naar het kapitalisme.
Nou nee... ik vergelijk mijzelf niet direct met een negerslaaf uit de 19e eeuw... waarin families uit elkaar getrokken worden, ik verplicht word 'vrijwillig' te werken, ik geen stem heb, scholing, gezondheidszorg. Gek, niet?quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat je je terecht opwindt over de slavernij in de VS maar de slavernij van nu, als onderdeel van dit staatsgereguleerde systeem niet wil zien, dan wel wil uitbreiden, verbaast me dan ook.
Sowieso VVD stemmen..quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:10 schreef betyar het volgende:
Mensen met een modaal salaris die VVD stemmen![]()
Nee. In dat geval zou er niet eens meer een verzorgingsstaat zijn.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nou, dan had ik toch gelijk?
wtf..
Als dit zo doorgaat, dan is die er binnen enkele jaren in Nederland ook niet meer.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee. In dat geval zou er niet eens meer een verzorgingsstaat zijn.
Waarom ga jij er van uit dat mensen die spreken uit ervaring niet weten waar ze het over hebben? Is jouw beleving dan superieur aan de van mensen die anders denken dan jij?quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nostalgie noem je zoiets, erg menselijk maar het zegt weinig tot niets.
Het was natuurlijk nooit echt een middenweg. In die zin hebben de sociaaldemocraten gewoon gefaald. Het idee was dat je het kapitalisme van binnenuit wel kon veranderen. Valt toch enigszins tegen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat de gulden middenweg sinds de jaren 80 allang niet meer een middenweg is, maar overhevelt naar het kapitalisme.
DAT ZEG IK!quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als dit zo doorgaat, dan is die er binnen enkele jaren in Nederland ook niet meer.
Neequote:Op zaterdag 6 december 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom ga jij er van uit dat mensen die spreken uit ervaring niet weten waar ze het over hebben? Is jouw beleving dan superieur aan de van mensen die anders denken dan jij?
Omdat het kapitalisme doorgaans niet geïnteresseerd is in het welzijn van mensen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:34 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Het was natuurlijk nooit echt een middenweg. In die zin hebben de sociaaldemocraten gewoon gefaald. Het idee was dat je het kapitalisme van binnenuit wel kon veranderen. Valt toch enigszins tegen.
Dat willen we toch? We stemmen op partijen die al enkele jaren bezig zijn de boel af te breken.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als dit zo doorgaat, dan is die er binnen enkele jaren in Nederland ook niet meer.
Een betaalmiddel moet dan ook onnuttig zijn. Goud is geschikt omdat het onnuttig, schaars, compact, herkenbaar en onbederfelijk is, niet omdat je er zoveel mee kunt.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Absoluut.
De belangrijkste drijfveer daarachter is dat geld in feite niets waard is. Om een succesvolle staatloze maatschappij te hebben moet je dan ook geld met waarde hebben, goud was vroeger de standaard, ik denk dat olie of energie of andere grondstoffen nuttiger zijn. Goud an sich heeft op wetenschappelijke toepassingen na niet zoveel waarde als andere grondstoffen.
Nee, we willen dat niet. De gemiddelde mens is nu eenmaal niet zo slim, de cognitieve vermogens daarvan zijn niet heel veel beter dan dat van een aap.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat willen we toch? We stemmen op partijen die al enkele jaren bezig zijn de boel af te breken.
Por la tanto: ¡Viva la revolución!quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat het kapitalisme doorgaans niet geïnteresseerd is in het welzijn van mensen.
"het" kapitalisme?? Dat is een systeem, dat heeft geen wil of wens. Feit is dat mensen beter af zijn met een vrije markt dan met een planeconomie. De verschrikkingen daarvan kun je hier bij de buren zien. Het fokking rijkste land op Aarde en ze hebben niet eens pleepapier.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat het kapitalisme doorgaans niet geïnteresseerd is in het welzijn van mensen.
Een vrije markt economie als in, laten we zeggen, Victoriaans Engeland?quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"het" kapitalisme?? Dat is een systeem, dat heeft geen wil of wens. Feit is dat mensen beter af zijn met een vrije markt dan met een planeconomie. De verschrikkingen daarvan kun je hier bij de buren zien. Het fokking rijkste land op Aarde en ze hebben niet eens pleepapier.
De misvatting dat overheden wel op welzijn gericht zijn, is dan ook het eerste wat uit jouw indoctrinatie moet. Overheden zijn bezig met machtspolitiek. En vele met oorlog voeren. Niet erg vredig en welzijnsbevorderend.
quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb niet het gevoel dat El Matador graag gehandicapten ziet creperen.
quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:46 schreef El_Matador het volgende:
Ja, dan crepeert er een stel, nou en?
Jij begrijpt die wel?quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:39 schreef theunderdog het volgende:
![]()
Het simplisme in dit topic is echt stuitend, ideologisch gebrabbel zonder economie daadwerkelijk te begrijpen.
Ja, dan crepeert er een stel, nou en?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |