Paprika blond. Hahahaquote:Op dinsdag 24 februari 2015 14:54 schreef lady-wrb het volgende:
ik vind dat onze koning een beetje erg snel aan het verouderen is. zou het leven als koning zo zwaar zijn?
en dat hij een rare kleur paprika-blond haar heeft
Deze koningin heeft een andere kijk op peettante zijn dan Beatrix.quote:Op dinsdag 17 maart 2015 21:56 schreef sportfreak het volgende:
Vandaag was de eerste dag van het tweedaagse staatsbezoek van ons koningspaar aan Denemarken. Eigenlijk was het meer een familiebezoek, aangezien de Deense koningin Margarethe II de peettante is van onze koning.
De ontvangst op het vliegveld
[ afbeelding ]
Inspectie van de erewacht
[ afbeelding ]
Koning en koningin met premier Helle Thorning-Schmidt
[ afbeelding ]
's-avonds bij het staatsbanket
[ afbeelding ]
Koningin Maxima, hier met prins-gemaal Henrik, koos voor dezelfde jurk en tiara die ze ook bij de inhuldiging droeg
[ afbeelding ]
Mijn dochter scheelt maar een paar dagen met haar vandaar dat ik het me afvroeg.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:02 schreef dennis83 het volgende:
Amalia is van december 2003. Ze is een vroege leerling. De meeste kinderen die eind dit jaar 12 worden gaan naar groep 8.
Het draait bij leerlingen van de basisschool toch altijd om die stomme decembermaand? Als je nog net in 2004 bent geboren (december dus, zoals mijn jongste dochter) mag je als ouder kiezen of het kind aan het eind van groep 2 overgaat naar groep 3 of nog een jaar groep 2 doet. Wij hebben gekozen voor een extra jaar groep 2, met als gevolg dat mijn dochter altijd de oudste van de klas is. Amalia (en vele kinderen met haar) is dus altijd de jongste van de klas. Maar het heeft niks te maken met een klas overslaan, het is gewoon een grens die door het onderwijs wordt getrokken bij december.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:08 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Mijn dochter scheelt maar een paar dagen met haar vandaar dat ik het me afvroeg.
Ze is dus met vijf jaar al naar groep drie gegaan begrijp ik? Dan is ze inderdaad een erg vroege leerling!
Dat ja.quote:Op donderdag 19 maart 2015 00:45 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Het draait bij leerlingen van de basisschool toch altijd om die stomme decembermaand? Als je nog net in 2004 bent geboren (december dus, zoals mijn jongste dochter) mag je als ouder kiezen of het kind aan het eind van groep 2 overgaat naar groep 3 of nog een jaar groep 2 doet. Wij hebben gekozen voor een extra jaar groep 2, met als gevolg dat mijn dochter altijd de oudste van de klas is. Amalia (en vele kinderen met haar) is dus altijd de jongste van de klas. Maar het heeft niks te maken met een klas overslaan, het is gewoon een grens die door het onderwijs wordt getrokken bij december.
De 1 oktobergrens is in 1985 al afgeschaft en is vervangen door de 1 januariregeling. In onderwijsland begint dat inmiddels een klein beetje te landen, dertig jaar laterquote:Op donderdag 19 maart 2015 05:44 schreef Leandra het volgende:
De grens was altijd 1 oktober, en dat hebben ze wel een beetje losgelaten, maar in principe is dat nog steeds de geboortedatum die bepaalt of je in de ene of andere groep zit.
Dat ze daar echter niet meer zo strikt mee zijn en inmiddels vooral naar het kind kijken en minder maar de geboortedatum is alleen maar een gunstige ontwikkeling.
Heeft ze van haar moeder, als ik het goed begrepen heb is Maxima ook zeer intelligent.quote:Op woensdag 18 maart 2015 21:04 schreef dennis83 het volgende:
Ik geloof dat ze van groep 1 naar groep 3 is gegaan. Ze spreekt ook 3 talen (Nederlands, Spaans en Engels) Pienter wijffie, dus dat is mooi gezien haar toekomstige functie.
Hier willen best veel ouders die kinderen een jaar langer willen laten kleuteren.quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:21 schreef utrecht1970 het volgende:
Bij mijn kinderen op school zijn er altijd ouders die perse willen dat hun kind al naar groep 3 gaat, waardoor het kind volledig op zijn tandvlees loopt. maar niet luisteren naar advies van de school
Bij ons op school ook wel ouders die denken een hoogbegaafd kind te hebben. (Meest gestelde vraag ook bij informatie avonden, wat voor programma heeft deze school als mijn kind.....)quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier willen best veel ouders die kinderen een jaar langer willen laten kleuteren.
Ouders met vaak kinderen die niks van het 'willen leren' laten zien (geen interesse in taakjes of lezen en schrijven, etc.).
Of het zijn ouders die het vertikken om thuis wat extra aandacht te besteden, om het kind vooruit te sturen en het wel makkelijk vinden om Pietje nog een jaar in de bouwhoek te laten spelen
Of ouders met een kind dat cognitief lang en breed klaar is voor groep 3, maar Pietje wil zelf zo graag nog spelen.
Voor alles is wat te zeggen, ik denk dat de meeste scholen echt per kind kijken wat het beste is.
En juist doordat veel ouders dat denken worden ouders zoals ik vaak verwijtend aangekeken, 'je hebt hem zeker lopen pushen' (zoon doet eindexamen VWO op zijn 16e, reken maar uit).quote:Op donderdag 19 maart 2015 11:47 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Bij ons op school ook wel ouders die denken een hoogbegaafd kind te hebben. (Meest gestelde vraag ook bij informatie avonden, wat voor programma heeft deze school als mijn kind.....)
Een jaartje extra kleuteren past dan niet in het carrière pad van papa en mama
Sorry, moest nog evenquote:
Klopt. Wel identiek haarquote:Op maandag 27 april 2015 11:16 schreef computergirl het volgende:
Goh, de dochters hebben geen identieke jurkjes aan, zie ik dat goed??
Alleen heeft Alexia geen mooie kleren aan trouwens alle drie niet.quote:Op maandag 27 april 2015 11:22 schreef Aventura het volgende:
Het werd wel een beetje raar, steeds diezelfde outfits. Amalia gaat al naar de brugklas! Grappig dat iphonesnoertje. Ik vind Alexia het leukst, met die sproetjes. Ze lijkt enorm op haar moeder
Dat hoeft toch niet?quote:Op maandag 27 april 2015 11:16 schreef computergirl het volgende:
Goh, de dochters hebben geen identieke jurkjes aan, zie ik dat goed??
Nee hoor, ze braken al eerder met die traditie tijdens fotosessies enzo.quote:Op maandag 27 april 2015 12:46 schreef computergirl het volgende:
[..]
Blujkbaar wel te huize Maxima, want dit is voor het eerst
Nee, tijdens het fotomoment tijdens het skiën hadden ze inderdaag nooit matchende jurkjes aanquote:Op maandag 27 april 2015 16:06 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Nee hoor, ze braken al eerder met die traditie tijdens fotosessies enzo.
Van mij mogen ze hoor!!!quote:Op maandag 27 april 2015 18:34 schreef Jojoke het volgende:
...als de prinsesjes verschijnen in spijkerbroek....
Daar zullen ze vast regelmatig in rondlopen, maar dit is nou eenmaal niet zo'n gelegenheid waarop mensen in die kringen in spijkerbroek lopen.quote:
Met de skikleding idem... het wordt gewoon nagedragen door de volgende.quote:Op maandag 27 april 2015 18:54 schreef kwakz0r het volgende:
volgens mij maken ze er ook een punt van om kleding van openbare gelegenheden te recyclen. Maxima doet dat met haar jurken en ze doen t nu met de capejes van drie jaar geleden. Daar is echt wel over nagedacht.
Max is 1.78, je zat er niet ver naast.quote:Op maandag 27 april 2015 19:01 schreef Pisces29 het volgende:
Ik denk bij Ariane altijd aan Prins Friso.En ik vind het ook leuk dat ik ze los van elkaar nooit als drie zussen zou typeren. Lekker verschillend.
En natuurlijk blijft Amalia geen ukkie, een kind wordt toch zelden een stuk kleiner dan de ouder van hetzelfde geslacht?
Ze zal wel Max haar lengte krijgen, die is ook wel minstens 1.75m.
Nee joh, das echt sprekend Friso!quote:Op maandag 27 april 2015 18:55 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind Ariane nog steeds lijken op Prins Maurits
Ja die vooralquote:Op maandag 27 april 2015 20:56 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Arme meisjes. Maxima heeft het ook koud.
Ja op Dumpert, mijn hart brak wel voor het meisje hoor, sneu...quote:Op maandag 27 april 2015 21:46 schreef Jojoke het volgende:
Op internet zweeft er een filmpje rond van Alexia. Amalia geeft haar daarin ook even een por als ze het doet. Het is te hopen dat ze erover heen groeit. Het is natuurlijk super onhandig als je zoiets hebt en je bent een prinsesje, en ja ze kan er natuurlijk ook niks aan doen.
De meisjes zien er opeens een stuk groter en ouder uit. Groter door groeispurts en ouder door het nieuwe kapsel? Dit haar staat ze persoonlijker dan het onbegrijpelijke losse slordige.quote:Op maandag 27 april 2015 10:42 schreef Poppejans het volgende:
[ afbeelding ]
Foto van vandaag
Die oordopjes die onder Amalia's cape uitkomen! Whahaha
Wellicht is ze gewoon wat expressiever en minder in staat haar verveling en tegenzin te verbergen, net zoals haar vader vroeger. Weinig kinderen zullen zulke activiteiten echt leuk en boeiend vinden en misschien is Amalia meer gedrild om zich "perfect" en koninklijk te gedragen.quote:Op maandag 27 april 2015 22:50 schreef Andromache het volgende:
Sowieso maak ik me wel eens wat zorgen om Alexia. Met de fotoshoot tijdens de kerstvakantie in Argentinië was op geen enkele foto een lachje te bespeuren, en dan deze tics. Amalia lijkt er wat meer lol in te hebben. Zij stevent natuurlijk ook ergens op af, en Alexia zal altijd 'zus van' blijven. Maar hopelijk groeit ze er wat meer in, en is het alleen wat jeugdige onhandigheid.
Precies dat ja.quote:Op maandag 27 april 2015 23:07 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Wellicht is ze gewoon wat expressiever en minder in staat haar verveling en tegenzin te verbergen, net zoals haar vader vroeger. Weinig kinderen zullen zulke activiteiten echt leuk en boeiend vinden en misschien is Amalia meer gedrild om zich "perfect" en koninklijk te gedragen.
Volgens mij geeft Amalia Alexia een por omdat ze moet zwaaienquote:Op maandag 27 april 2015 21:46 schreef Jojoke het volgende:
Op internet zweeft er een filmpje rond van Alexia. Amalia geeft haar daarin ook even een por als ze het doet. Het is te hopen dat ze erover heen groeit. Het is natuurlijk super onhandig als je zoiets hebt en je bent een prinsesje, en ja ze kan er natuurlijk ook niks aan doen.
quote:Op maandag 27 april 2015 21:39 schreef Aspergermeisje het volgende:
Alexia heeft sowieso een paar tics lijkt het. Onder haar neus wrijven, knipperen met haar ogen, trekken met haar mond... Nog iemand die dat opgevallen is?
En dan? Waarom is het onhandig als je een prinsesje bent? Ze is ook gewoon een meisje van bijna 10 jaar. Het is de media en het publiek zoals hier dat er kennelijk een 'hype' van maakt. Laat dat kind lekker doen waar ze zich prettig bij voelt.quote:Op maandag 27 april 2015 21:46 schreef Jojoke het volgende:
Het is natuurlijk super onhandig als je zoiets hebt en je bent een prinsesje, en ja ze kan er natuurlijk ook niks aan doen.
Ik maak me juist totaal geen zorgen om Alexia. Zij komt me over als een normaal meisje van die leeftijd en zo hoort het ook. Ze is lekker haar zelf en hopelijk blijft ze dat ook, waarom moet je geforceerd gaan lachen als je je misschien zenuwachtig voelt. Amalia zit al enorm in een rol, dat heeft ze natuurlijk met de paplepel ingegoten gekregen. Ze zit dus eigenlijk voor de fotoshoot en voor Koningsdag gewoon te acteren. Fantastisch dat het er goed afgaat, maar het is minder natuurlijk dan bij Alexia en ook minder spontaan.quote:Op maandag 27 april 2015 22:50 schreef Andromache het volgende:
Sowieso maak ik me wel eens wat zorgen om Alexia. Met de fotoshoot tijdens de kerstvakantie in Argentinië was op geen enkele foto een lachje te bespeuren, en dan deze tics. Amalia lijkt er wat meer lol in te hebben. Zij stevent natuurlijk ook ergens op af, en Alexia zal altijd 'zus van' blijven. Maar hopelijk groeit ze er wat meer in, en is het alleen wat jeugdige onhandigheid.
Ik had ook het idee dat de prinsesjes ook inspraak hadden. De kleinste had echt een soort prinsessenjurk aan, en die zit ook nog wel in die leeftijd. Mama, mag ik vandaag mijn mooiste jurk aan?quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:41 schreef Gwywen het volgende:
Ik vond Maxima's jurk supermooi, wel een klein beetje naar zuurstok neigend, we moeten natuurlijk geen Barbiekoningin krijgen, maar goed, 't staat haar altijd wel heel mooi, rood. En die prachtige hoed erbij![]()
Ook vond ik het leuk dat de prinsesjes eindelijk hun haar eens mooi hadden. Los haar vind ik (tenzij op windstille dagen) gauw slordig staan.
En de haarkleur van Alexia vind ik prachtig!
Misschien hadden ze gisteren zelf hun kleding uitgezocht, ik vond het wel leuk dat ze allemaal zo verschillend waren. Wel jammer dat Amalia bij haar donkerblauwe jurk een zwarte maillot en schoenen droeg.
Mijn dochter vond ze een beetje tuttig (maar dat hoort, als je een prinses bent), maar ze vond het dan toch ook wel weer leuk dat het ook gewoon leeftijdsgenootjes zijn met herkenbaar kindergedrag.
Vanmorgen heb ik haar haar net zo gedaan
En de cape van Maxima kwam gewoon bij Zara vandaan, wintercollectie 2011.quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:41 schreef Gwywen het volgende:
Ik vond Maxima's jurk supermooi, wel een klein beetje naar zuurstok neigend, we moeten natuurlijk geen Barbiekoningin krijgen, maar goed, 't staat haar altijd wel heel mooi, rood. En die prachtige hoed erbij![]()
Ook vond ik het leuk dat de prinsesjes eindelijk hun haar eens mooi hadden. Los haar vind ik (tenzij op windstille dagen) gauw slordig staan.
En de haarkleur van Alexia vind ik prachtig!
Misschien hadden ze gisteren zelf hun kleding uitgezocht, ik vond het wel leuk dat ze allemaal zo verschillend waren. Wel jammer dat Amalia bij haar donkerblauwe jurk een zwarte maillot en schoenen droeg.
Mijn dochter vond ze een beetje tuttig (maar dat hoort, als je een prinses bent), maar ze vond het dan toch ook wel weer leuk dat het ook gewoon leeftijdsgenootjes zijn met herkenbaar kindergedrag.
Vanmorgen heb ik haar haar net zo gedaan
+1quote:Op woensdag 29 april 2015 09:29 schreef Leandra het volgende:
Min hoor... Maar je voelt je waarschijnlijk heel wat als je een meisje van 10 te kakken kunt zetten.
Dat deed ze ook zielig voor Alexiaquote:Op dinsdag 28 april 2015 11:05 schreef maryen65 het volgende:
Volgens mij geeft Amalia Alexia een por omdat ze moet zwaaien
Waarom? Was alleen een por omdat ze moest zwaaien naar de boot.quote:Op woensdag 29 april 2015 10:49 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Dat deed ze ook zielig voor Alexia
Ik vind het niet nodig dat Amalia een por geeft snappie!!!!quote:Op woensdag 29 april 2015 10:57 schreef mootie het volgende:
Waarom? Was alleen een por omdat ze moest zwaaien naar de boot.
Wees blij dat het geen jongetjes zijn, die hadden elkaar de hersenen ingeslagenquote:Op woensdag 29 april 2015 11:34 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik vind het niet nodig dat Amalia een por geeft snappie!!!!
Of met proppies schietenquote:Op woensdag 29 april 2015 11:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wees blij dat het geen jongetjes zijn, die hadden elkaar de hersenen ingeslagen
Ja, was het saai?quote:
Nee volgens mij was dat gewoon zoals Dordt het invulde. Ze mochten het zelf weten, de Koning had alleen gevraagd om te zien wat de regio doet en kan.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:50 schreef Leandra het volgende:
Hilarisch was dat
Maar begrijp ik nu goed dat koningsdag nieuwe stijl een soort defilé op locatie is?
Voor pubermeisjes of -jongetjes? Doodsaai lijkt me...quote:Op woensdag 29 april 2015 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, was het saai?Ik kom uit Dordt dus ik vond het allemaal heel leerzaam en interessant. Geen idee hoe de rest van Nederland er tegenaan kijkt.
Ik vond het ook doodsaaiquote:Op woensdag 29 april 2015 11:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Voor pubermeisjes of -jongetjes? Doodsaai lijkt me...
Geloof ik niks van. Reken maar dat de koning de touwtjes wel in de handen heeftquote:Op woensdag 29 april 2015 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee volgens mij was dat gewoon zoals Dordt het invulde. Ze mochten het zelf weten, de Koning had alleen gevraagd om te zien wat de regio doet en kan.
Nu heb ik alleen het 1e uur gekeken (botenparade) en dat was werkelijk doodsaai. De rest kan ik geen oordeel over gevenquote:
Ik heb er niks van meegekregen het eerste uur, want ik lag nog in bed, maar het heeft een reden dat ik ook maar niet terug heb gekeken zullen we maar zeggenquote:
Ik stond aan de andere kant van de rivier te kijken en vond het ook wel interessant. Was ook best mooi om dat grote schip van IHC langs te zien varen.quote:Op woensdag 29 april 2015 11:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, was het saai?
Ik kom uit Dordt dus ik vond het allemaal heel leerzaam en interessant. Geen idee hoe de rest van Nederland er tegenaan kijkt.
quote:Op woensdag 29 april 2015 12:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb er niks van meegekregen het eerste uur, want ik lag nog in bed, maar het heeft een reden dat ik ook maar niet terug heb gekeken zullen we maar zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |