In dat geval ben ik misschien onbeschoft, echter niet opdringerig. Ze hoeven zich niet te verdiepen erin, zolang ze maar accepteren dat ik zo eetquote:Op zaterdag 6 december 2014 19:08 schreef Merkie het volgende:
Nee, dat vind ik onbeschoft. Je dringt ze alleen op door te eisen dat je naaste omgeving zich in jouw eetgewoontes verdiept.
maar waarom zou je dat willen als schoonfamilie? ik zou het alleen maar tof vinden als mn schoonzoon bezig is met zn lichaam en goede voeding.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:36 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Zover ben ik nog niet, helaas
Mijn familie begrijp het overigens ook wel, maar mijn schoonfamilie is iets kortzichtiger wat dat betreft. Waarschijnlijk hebben ze pauperseries als Jersey Shore (of wat dan ook) gekeken en denken ze dat je ongezond kunt eten/zuipen en nog steeds gespierd kunt worden.
Biologisch staat niet per definitie gelijk aan gezond.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:36 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Gezond gegeten wel. Toch kun je dik worden van gezond eten. Biologische chips bijvoorbeeld maakt toch dik.
Maar kondig je het van te voren wel aan als je bij mensen komt eten wat je eet? Dat ze er van te voren rekening mee kunnen houden?quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:09 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
In dat geval ben ik misschien onbeschoft, echter niet opdringerig. Ze hoeven zich niet te verdiepen erin, zolang ze maar accepteren dat ik zo eet
Chips maakt niet dik. Al dan niet biologisch. Dat maakt het lichaam niet uit.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:36 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Gezond gegeten wel. Toch kun je dik worden van gezond eten. Biologische chips bijvoorbeeld maakt toch dik.
Ik ben heel bewust van de bigmacs als ik die naar binnen schrans. Ben ik nu ook sterk en mooi?quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:26 schreef MidnightB00m het volgende:
Vind het juist heel sterk en mooi dat je op zo'n leeftijd al zo bewust bent van voeding!
Twee keer gedaan, 100% completed en was leuk om anders te koken en naar voeding te kijken. Flexen gaat goed maar is ook gemakzucht en uit schuldgevoel naar andere mensen. Zitten onzettend veel dierlijke eitwitten in allerlei producten. Als ik bij iemand ga eten of uit eten ga, eet ik vaak vegetarisch.quote:Op zaterdag 6 december 2014 20:16 schreef Bart2002 het volgende:
Goed man! Hoe ging dat, die vegan challenge? En gaat het beter met dat flexen?
Jij bent de mooistequote:Op zaterdag 6 december 2014 22:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ben heel bewust van de bigmacs als ik die naar binnen schrans. Ben ik nu ook sterk en mooi?
quote:Op woensdag 12 november 2014 13:35 schreef TheMechanic het volgende:
Ik fitness al jaren, maar heb nooit op mijn voeding gelet. Dit resulteerde uiteindelijk wel in spieren, maar het had zoveel meer kunnen zijn als ik op mijn voeding had geletHoe dan ook, maak nu een goede start. Whey proteïne gekocht, snoep enz. afgezworen. Veel eiwitten uit vis, vlees, melk. Toch heb ik er maar weinig verstand van en verhalen zijn vaak tegenstrijdig.
Ook heb ik het idee dat het voedingsschema dat ik nu volg (gebaseerd op die van kennissen/vrienden) meer bedoeld is voor bodybuilders. Wanneer ik het hen vraag, weten ze het eigenlijk ook niet. Ik zou namelijk meer het voedingspatroon willen volgen van Strongmen (de sterktste man, zo'n figuur). Ik heb alleen geen idee wat het verschil is qua voeding. Meer vet? Meer koolhydraten?
Hopelijk kunnen fanatiekelingen hier mij antwoord geven.
Mensen die gezond eten worden niet dik.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:23 schreef TheMechanic het volgende:
Net zoals iedereen, ben ik opgegroeid met bepaalde normen en waarden. Mijn ouders en ik hebben altijd gezond gegeten. We eten voornamelijk biologische voeding en letten erg op suiker enz. Als kind was ik behoorlijk dik, maar gelukkig kreeg ik weer een normaal gewicht op mijn zestiende. Dit heb ik niet alleen te danken aan veel beweging, maar ook aan gezonde voeding. Het is daarom ook logisch dat ik nu - eenentwintig jaar - nog steeds op mijn voeding let en dit ook mijn hele leven zal blijven doen. Toch lijkt men in de omgeving niet alleen weinig begrip hiervoor te hebben, ze vinden het zelfs raar.
Begrijp me niet verkeerd, ik eet echt wel ooit een frietje en ik drink echt wel zo nu en dan een pilsje. Toch sla ik regelmatig wat af, omdat ik mezelf niet wil laten gaan. Ik eet ook geen vlees, melk, ei enz. dat niet biologisch is. Helaas resulteert dit vaak in grapjes en soms vreemde gezichten in mijn omgeving. Ik trek me hier nooit iets van aan, maar nu wordt het wel echt vervelend. Vooral in relaties levert het wel eens problemen op.
Zowel bij mijn ex als bij mijn huidige vriendin voel ik me nog steeds niet serieus genomen, als het om voeding gaat. Ik eet daar gewoon, maar vlees bijvoorbeeld niet. Vaak krijg ik daar dan simpele opmerkingen als 'Is toch allemaal hetzelfde dat vlees!'. Vaak negeer ik deze opmerkingen, omdat ik de vrede wil bewaren. Een tijd geleden heb ik er echter wel wat van gezegd, omdat ik hun onnozelheid en onbegrip zat was wanneer ik weer eens wat weigerde. Ik durf al bijna nooit te vertellen dat ik biologisch eet, puur omdat ik geen zin heb in de reacties.
Niet alleen 'schoonfamilie' maar ook mijn vriendin en mijn ex hadden er maar weinig begrip voor. Ze willen zich ook niet verdiepen in 'gezond eten', puur omdat ze er niet mee zijn opgegroeid. Dan krijg ik opmerkingen als 'Later moet je toch echt je eigen eten gaan kopen hoor, veel te duur'. Ik ben in mijn hele leven ook maar 1 persoon tegengekomen die ongeveer hetzelfde dacht als ik, een meisje dat in mijn buurt woont. Voordat iemand het denkt; nee ze is niet mijn type. Ik heb ook geen idee of biologisch/gezond eten gebruikelijker is in andere provincies (woon in Brabant), maar in mijn omgeving vindt iedereen het maar raar.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Wat zou je doen als je iemand zou tegenkomen die totaal anders eet dan jij? En voor mensen die gezond eten; ervaren jullie ongeveer hetzelfde? herkenbaar?
Mensen die minder brandstof tanken dan dat ze gebruiken worden niet dik.quote:Op zondag 7 december 2014 20:18 schreef Gray het volgende:
[..]
Mensen die gezond eten worden niet dik.
Verder kan je prima accepteren wat iemand je voorschotelt, zadel anderen niet op met jouw verhevenheid. Zo deed ik dat ook met mijn vegetarisme.
Teveel is ongezond.quote:Op zondag 7 december 2014 21:37 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Mensen die minder brandstof tanken dan dat ze gebruiken worden niet dik.
De rest, al dan niet gezond, macro-biotisch, of biologisch is irrelevant.
Weet jij wel hoe je dik worden in z'n gang gaat? Volgens mij niet lmao. Ik kan heel goed dik worden op salades en andere "gezonde" bullshit.quote:Op zondag 7 december 2014 20:18 schreef Gray het volgende:
[..]
Mensen die gezond eten worden niet dik.
Verder kan je prima accepteren wat iemand je voorschotelt, zadel anderen niet op met jouw verhevenheid. Zo deed ik dat ook met mijn vegetarisme.
Volgens mij ben jij eerder de veelste enthousiaste bodybuilder maar still ecto van de familie. Je moet eens een paar bodybuilders leren kennen, die eten genoeg junk en drinken af en toe in het weekend genoeg.. Je bent niet aan het preppen voor de mr oquote:Op zaterdag 6 december 2014 18:09 schreef PussySlayer het volgende:
[..]
ja je traint veel maar sta je ook bekend als de bodybuilder van de familie als ik het zo even mag verwoorden
want mensen weten over het algemeen wel dat bij echt bodybuilding ook extreme voeding bij komt kijken, en dan accepteren ze het vaak veel sneller
maar aangezien je zegt dat je soms wel bier drinkt denk ik niet dat je de bodybuilder bent van de familie
Dan eet je niet gezond.quote:Op zondag 7 december 2014 23:40 schreef Hoxyz het volgende:
[..]
Weet jij wel hoe je dik worden in z'n gang gaat? Volgens mij niet lmao. Ik kan heel goed dik worden op salades en andere "gezonde" bullshit.
niet als je ziet wat voor troep er in supermarkt kant en klaar voer zit.quote:Op zaterdag 6 december 2014 08:17 schreef Beauke het volgende:
[..]
Vind je dat niet een beetje overdreven, je zorgen maken over iemands gezondheid omdat die persoon niet biologisch eet?
Je leeft nu en niet over 20 jaar...dan kun je wel dood zijnquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:47 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Enige troost is misschien wel dat ik nu atletisch gebouwd ben, terwijl de rest zich nog vult met ongezonde troep. Verschil zal nog beter zichtbaar zijn over twintig jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |