En wat zei ze toen jij haar erop wees dat je het niet zo cool vindt hoe ze reageert op jouw dieet?quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:27 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als mijn vriendin zich er wel meer in zou verdiepen. Schoonfamilie boeit me niet
Maar als het niet in haar zit, zit het er niet in natuurlijk.
Niet echt iets. Kreeg geen antwoord meer.quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:07 schreef ems. het volgende:
En wat zei ze toen jij haar erop wees dat je het niet zo cool vindt hoe ze reageert op jouw dieet?
Dat doe ik maar niet. Ze voelt zich al zo onzeker over haar intelligentie tegenover mij.quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:07 schreef ems. het volgende:
En dan de volgende keer als ze zo'n stom tv-programma vol met vrouwen-retoriek aan het kijken is de hele tijd opmerkingen maken over de kwaliteit van het programma en dat ze het waarschijnlijk alleen maar kijkt omdat het zwakke geslacht kleinere hersenen heeft.
Als ze erover blijft doorgaan lijkt het mij dat je compleet in je recht staat om haar gewoon een keer te -zeggen- dat ze het niet meer moet doen. Niet boos, maar gewoon duidelijk maken dat je er niet van gediend bent.quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:10 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Niet echt iets. Kreeg geen antwoord meer.
Dat was ook niet geheel serieusquote:Dat doe ik maar niet. Ze voelt zich al zo onzeker over haar intelligentie tegenover mij.
Dat is het probleem, als je ze niet haarfijn uitlegt waarom conventioneel voedsel zo ongezond is, dan zullen ze het niet snappen inderdaad.quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:23 schreef TheMechanic het volgende:
Vaak negeer ik deze opmerkingen, omdat ik de vrede wil bewaren.
Vind je dat niet een beetje overdreven, je zorgen maken over iemands gezondheid omdat die persoon niet biologisch eet?quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:38 schreef Deetch het volgende:
[..]
Omdat degene die zich wel druk maakt over wat hij binnenkrijgt geen zin heeft zich steeds te moeten verdedigen of zich zorgen maakt over de gezondheid van de ander.
Ik ben juist veel milder geworden door de jaren heen. Vroeger (rond mijn veertiende) wilde ik nooit iets eten dat niet biologisch is. Omdat ik me nu aanpas, eet ik buitenshuis gewoon niet biologisch, op vlees/ei/kaas enz. na dan, daar hou ik me wel aan vast. Ik vind juist dat ik erg flexibel ben geworden. Waarschijnlijk bevind ik me onder vleesliefhebbers, die het absoluut niet begrijpen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:58 schreef Zure het volgende:
Wel of niet biologisch eten is echt een luxe probleem. Ik denk dat jij veel meer respect krijgt van je omgeving als jij je niet zo extremistisch opstelt. Mensen hebben er echt wel respect voor als jij voor biologisch eten kiest, maar niet als jij dat tot in het extreme doorvoert. Dat idee krijg ik uit jouw verhaal.
Waarom is dat vervelend? Als mensen dat niet gewend zijn vind ik het een terechte vraagquote:Op zaterdag 6 december 2014 11:56 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Ik ben juist veel milder geworden door de jaren heen. Vroeger (rond mijn veertiende) wilde ik nooit iets eten dat niet biologisch is. Omdat ik me nu aanpas, eet ik buitenshuis gewoon niet biologisch, op vlees/ei/kaas enz. na dan, daar hou ik me wel aan vast. Ik vind juist dat ik erg flexibel ben geworden. Waarschijnlijk bevind ik me onder vleesliefhebbers, die het absoluut niet begrijpen.
Sowieso is het vervelend als je iets weigert en men vervolgens zegt: Echt niet? waarom niet?
Is ze zo slim dan?quote:Op vrijdag 5 december 2014 18:10 schreef TheMechanic het volgende:
Dat doe ik maar niet. Ze voelt zich al zo onzeker over haar intelligentie tegenover mij.
Maar ik train ook veel. Mijn eetpatroon is afwijkend, maar soms eet ik wel friet of drink ik bier. Wellicht kunnen ze dit niet goed plaatsen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:01 schreef PussySlayer het volgende:
ik eet ook zoveel mogelijk biologisch, dat het duurder is, is voor mij niet echt een probleem. Alleen mensen accepteren het bij mij eerder denk ik omdat aan krachttraining doe en sowieso een afwijkend eetpatroon heb vergeleken met de grijze massa,
ja je traint veel maar sta je ook bekend als de bodybuilder van de familie als ik het zo even mag verwoordenquote:Op zaterdag 6 december 2014 18:07 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Maar ik train ook veel. Mijn eetpatroon is afwijkend, maar soms eet ik wel friet of drink ik bier. Wellicht kunnen ze dit niet goed plaatsen.
je normen en waarden aan de kant schuiven alleen omdat de kok te gierig was om biologisch te kopen? weet je wel wat je op eet? die rommel zit vol antibiotica wat ook jij allemaal binnen krijgt, en dan heb ik het nog niet eens over het leven wat die kippen lijden bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 6 december 2014 18:08 schreef Merkie het volgende:
Ben ik de enige die het ronduit onbeschoft vind om geen vlees te eten omdat het niet biologisch als je ergens te gast bent?
Ik ben erg fanatiek met krachttraining, maar het enige waar ik op let zijn eiwitten. Ik ben geen bodybuilder; ik wil mijn vetpercentage op 13% houden. Daardoor kan bijvoorbeeld een frietje voor mij niet kwaad.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:09 schreef PussySlayer het volgende:
ja je traint veel maar sta je ook bekend als de bodybuilder van de familie als ik het zo even mag verwoorden
want mensen weten over het algemeen wel dat bij echt bodybuilding ook extreme voeding bij komt kijken, en dan accepteren ze het vaak veel sneller
maar aangezien je zegt dat je soms wel bier drinkt denk ik niet dat je de bodybuilder bent van de familie
hoe fanatiek is fanatiek volgens jou?quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:15 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Ik ben erg fanatiek met krachttraining, maar het enige waar ik op let zijn eiwitten. Ik ben geen bodybuilder; ik wil mijn vetpercentage op 13% houden. Daardoor kan bijvoorbeeld een frietje voor mij niet kwaad.
Toch denk ik wel dat je gelijk hebt.
Alcohol alleen nog maar op verjaardagen/feestjes.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:16 schreef PussySlayer het volgende:
hoe fanatiek is fanatiek volgens jou?
en tuurlijk kan patat geen kwaad, alcohol daar in tegen..
maar wat is je doel? als jij met bovenarmen van 50 cm omtrek op de bank zit bij je familie en een borstkas zo groot als wat met 2 vleugels op je rug, dan snappen ze het toch vaker dat je een ander eet gewoonte hebtquote:Op zaterdag 6 december 2014 18:19 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Alcohol alleen nog maar op verjaardagen/feestjes.
Verder: Uren trainen elke week. Ik train al jaren, maar sinds een half jaar pas echt fanatiek (4 a 5x per week).
Klinkt nogal tegenstrijdig. Je hebt altijd hoegenaamd gezond gegeten en toch kreeg je overgewicht?quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:23 schreef TheMechanic het volgende:
Net zoals iedereen, ben ik opgegroeid met bepaalde normen en waarden. Mijn ouders en ik hebben altijd gezond gegeten. We eten voornamelijk biologische voeding en letten erg op suiker enz. Als kind was ik behoorlijk dik, maar gelukkig kreeg ik weer een normaal gewicht op mijn zestiende. Dit heb ik niet alleen te danken aan veel beweging, maar ook aan gezonde voeding.
Zover ben ik nog niet, helaasquote:Op zaterdag 6 december 2014 18:22 schreef PussySlayer het volgende:
maar wat is je doel? als jij met bovenarmen van 50 cm omtrek op de bank zit bij je familie en een borstkas zo groot als wat met 2 vleugels op je rug, dan snappen ze het toch vaker dat je een ander eet gewoonte hebt
Gezond gegeten wel. Toch kun je dik worden van gezond eten. Biologische chips bijvoorbeeld maakt toch dik.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:23 schreef Fir3fly het volgende:
Klinkt nogal tegenstrijdig. Je hebt altijd hoegenaamd gezond gegeten en toch kreeg je overgewicht?
Jawel, je doet net alsof je uitgekotst voer geserveerd krijgt.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:14 schreef PussySlayer het volgende:
[..]
je normen en waarden aan de kant schuiven alleen omdat de kok te gierig was om biologisch te kopen? weet je wel wat je op eet? die rommel zit vol antibiotica wat ook jij allemaal binnen krijgt, en dan heb ik het nog niet eens over het leven wat die kippen lijden bijvoorbeeld
als jij niet biologisch wil eten is dat prima, maar als ik het niet wil om bovengenoemde redenen maakt mij niet direct associaal
Principes heb je niet voor niets.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:08 schreef Merkie het volgende:
Ben ik de enige die het ronduit onbeschoft vind om geen vlees te eten omdat het niet biologisch als je ergens te gast bent?
Al gaat het er natuurlijk vooral om dat jij je beter voelt dan hen. Laten we eerlijk wezen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:41 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Principes heb je niet voor niets.
Nee. Ik weiger gewoon vlees te eten waarvan ik vind dat niet goed met de dieren is omgegaan. Ik hou van de flora en fauna op deze aarde en steun daarom bepaalde praktijken gewoon niet. Wat anderen doen moeten ze zelf weten.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Al gaat het er natuurlijk vooral om dat jij je beter voelt dan hen. Laten we eerlijk wezen.
Ik zou meteen voor optie 2 gaan, maar die mensen vind ik niet zomaarquote:Op zaterdag 6 december 2014 18:45 schreef mrspoeZ het volgende:
Nah als je er klaar mee bent heb je twee opties;
1) je gaat de dingen eten die de mensen in je omgeving ook eten of
2) je zoekt mensen die net zo met eten omgaan als jij.
Wat wordt het?
Waarmee je dus je eigen mening als superieur ziet. Vandaar ook dit topic.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:49 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Nee. Ik weiger gewoon vlees te eten waarvan ik vind dat niet goed met de dieren is omgegaan. Ik hou van de flora en fauna op deze aarde en steun daarom bepaalde praktijken gewoon niet. Wat anderen doen moeten ze zelf weten.
Dan niet zaniken; als je wil neuken dan zal je de plofkip/kooikoe/ligbig-eetgewoonten van je vriendin moeten accepteren.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:49 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Ik zou meteen voor optie 2 gaan, maar die mensen vind ik niet zomaar
Daarmee impliceer je dat elke mening iemand zich superieur zal laten voelen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
Waarmee je dus je eigen mening als superieur ziet. Vandaar ook dit topic.
Oh, ik accepteer het wel. Alleen in de toekomst kan het vervelend worden, bij samenwonen enz.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:52 schreef mrspoeZ het volgende:
Dan niet zaniken; als je wil neuken dan zal je de plofkip/kooikoe/ligbig-eetgewoonten van je vriendin moeten accepteren.
Alleen mensen die er zo kinderachtig mee omgaan zoals jij.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:54 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Daarmee impliceer je dat elke mening iemand zich superieur zal laten voelen.
Principes moet je niet opdringen. Ik vind je arrogant, onbeschoft en wereldvreemd.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:41 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Principes heb je niet voor niets.
Ik vind jouw reacties veel kinderachtigerquote:Op zaterdag 6 december 2014 18:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
Alleen mensen die er zo kinderachtig mee omgaan zoals jij.
Dring ik mijn principes op wanneer ik geen vlees aanneem op een verjaardag enz?quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:56 schreef Merkie het volgende:
Principes moet je niet opdringen. Ik vind je arrogant, onbeschoft en wereldvreemd.
Ligt eraan. Je kan zeggen, nee dank je, en je kan een hele verhandeling ophangen. Aan jouw manier van posten te zien is de tweede optie de meest waarschijnlijke. Zéker in combinatie met de alcohol die je daar wel nuttigt.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:56 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Dring ik mijn principes op wanneer ik geen vlees aanneem op een verjaardag enz?
Zelfkritiek is je vreemd, blijkt al uit dit topic.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:56 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Ik vind jouw reacties veel kinderachtiger
Dat is een aanname. Ik zeg gewoon Nee. Interesseert mij echt niets wat anderen doen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:57 schreef mrspoeZ het volgende:
Ligt eraan. Je kan zeggen, nee dank je, en je kan een hele verhandeling ophangen. Aan jouw manier van posten te zien is de tweede optie de meest waarschijnlijke.
Jij impliceert zomaar dat ik me superieur voel. Dat noem je wel volwassen?quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zelfkritiek is je vreemd, blijkt al uit dit topic.
Ik ben niet degene die loopt te huilen over eetgedrag van anderen en loop te verkondigen dat ik wel weet wat goed en gezond is en mijn mening veel ethischer verantwoord is.quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:00 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Jij impliceert zomaar dat ik me superieur voel. Dat noem je wel volwassen?
Ik heb gewoon mijn gewoonten, wat de rest doet moeten ze zelf weten
Waar zeg ik dat dan?quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik ben niet degene die loopt te huilen over eetgedrag van anderen en loop te verkondigen dat ik wel weet wat goed en gezond is en mijn mening veel ethischer verantwoord is.
Ik zeg altijd dat ik niet van vlees hou. Ik begin niet eens over mijn biologische principes.quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:00 schreef mrspoeZ het volgende:
TheMechanicsvriendin: 'mam, mijn nieuwe vriend komt eten'. Themechanicsvriendinsmoeder; 'oh ik zal iets lekkers klaarmaken'. Themechanic: 'nee dankje'. Themechanicsvriendinsmoeder: 'lust je geen lam?" Themechanic: 'blaaaaaa'
Uhuh, veel plezier verder met het zoeken naar linksdraaiende yoghurt en scharrelkaas.quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:02 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dan?
Als je die keren dat ik zeg 'Ik heb mijn eigen normen/waarden/eetgewoonten' bedoelt, dan verwar je een standpunt/mening met iets opdringen.
En jij veel succes met je zogenaamde psychoanalysesquote:Op zaterdag 6 december 2014 19:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
Uhuh, veel plezier verder met het zoeken naar linksdraaiende yoghurt en scharrelkaas.
Nee, dat vind ik onbeschoft. Je dringt ze alleen op door te eisen dat je naaste omgeving zich in jouw eetgewoontes verdiept.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:56 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Dring ik mijn principes op wanneer ik geen vlees aanneem op een verjaardag enz?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |