Dat is wat ik zelf geloof ja.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:18 schreef Casiotone het volgende:
leuk dat je geloof erbij haalt. er zijn wel parallellen te trekken tussen geloof en bepaalde eetgewoonten. Jij hebt bijvoorbeeld het geloof dat biologisch eten gezond eten is, en dat (maak ik uit je verhaal op) niet biologisch eten niet gezond is.
waar blijkt dat uit?quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:19 schreef Beauke het volgende:
Waarom verwacht je dat vrienden en familie zich verdiepen in je eetgewoonten?
Waarom dat?quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:18 schreef Deetch het volgende:
Misschien wel eens tijd om op jezelf te gaan wonen?
Op lange termijn (samenwonen enz) denk ik dat het inderdaad veel problemen zal opleveren in mijn relatie. Er zijn wel meer verschillen tussen mij in mijn vriendin maargoed, dat is niet waar dit topic over gaat.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:18 schreef Deetch het volgende:
Domme mensen moet je negeren. Ik zou ook maar eens uit gaan kijken naar een andere vriendin want dit gaat je natuurlijk de keel uit hangen. Ws. voelen ze zich onbewsut veroordeeld om hun "ongezonde" eetgewoonten. Want iedereen weet ergens wel wat gezond is en wat niet.
quote:Niet alleen 'schoonfamilie' maar ook mijn vriendin en mijn ex hadden er maar weinig begrip voor. Ze willen zich ook niet verdiepen in 'gezond eten', puur omdat ze er niet mee zijn opgegroeid
Verdiepen hoeft niet, begrip zou wel fijn zijn.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:19 schreef Beauke het volgende:
Waarom verwacht je dat vrienden en familie zich verdiepen in je eetgewoonten?
Het zou fijn zijn als mijn vriendin zich er wel meer in zou verdiepen. Schoonfamilie boeit me nietquote:
quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:49 schreef Casiotone het volgende:
gezond en biologisch zijn niet hetzelfde. Je kunt ook gezond eten zonder bio te eten. waarschijnlijk kom je doordat je die 2 aan elkaar koppelt snobistisch over
Dat dusquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:24 schreef happinessfordogs het volgende:
Wat ik overigens zelf doe is niet meer mijn specifieke voedingsvoorkeuren kenbaar maken en de keren dat ik buiten de deur eet als "cheatmeal" bestempelen. Het verschil tussen 90 en 100% strictheid in een dieet is te verwaarlozen op het eindresultaat. Daarnaast zijn een hoop zaken tegenwoordig al heel normaal als geen suiker in de koffie of het bestellen van light frisdrank. Als je dan ook nog eens dingen als toetjes en gebakjes laat staan kom je al een heel eind.
verkeerd gelezenquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:25 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Waarom dat?Thuis eten we namelijk biologisch, zoals in de OP staat. Daar ervaar ik juist wel acceptatie voor waar ik voor sta, in tegenstelling tot andere omgevingen.
nee maar waarom zou je er nog moeite in steken?quote:[..]
Op lange termijn (samenwonen enz) denk ik dat het inderdaad veel problemen zal opleveren in mijn relatie. Er zijn wel meer verschillen tussen mij in mijn vriendin maargoed, dat is niet waar dit topic over gaat.
Nee hoor, ik ken dit soort mensen ook. Die vinden het te confronterend om zich druk te maken over eten. "Wij eten al 30 jaar zo dus het zal wel niet slecht voor je zijn"quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
Puur omdat ze er niet mee opgegroeid
Ik krijg de indruk dat je ons in de zeik neemt, TS.
Maar waarom zou je je druk maken erover?quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:35 schreef Deetch het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ken dit soort mensen ook. Die vinden het te confronterend om zich druk te maken over eten. "Wij eten al 30 jaar zo dus het zal wel niet slecht voor je zijn"
Omdat degene die zich wel druk maakt over wat hij binnenkrijgt geen zin heeft zich steeds te moeten verdedigen of zich zorgen maakt over de gezondheid van de ander.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:37 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Maar waarom zou je je druk maken erover?
Mij interesseert het geen bal, maar me vriendin eet wel biologisch vlees.
Zij gaat mij niet dwingen dat te eten en andersom, dus waarom zou zoiets later problemen moeten geven?
Tja, het is leuk en gezellig samen. Nauwelijks ruzie, zelfde humor. Fysiek precies waar ik op val. Maar andere zaken maken ons weer heel verschillend, zoals dit dus.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:34 schreef Deetch het volgende:
nee maar waarom zou je er nog moeite in steken?verkeerd gelezen
Hij moet zich niet bemoeien met de ander, je moet niet jouw dingen opdringen aan een ander.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:38 schreef Deetch het volgende:
[..]
Omdat degene die zich wel druk maakt over wat hij binnenkrijgt geen zin heeft zich steeds te moeten verdedigen of zich zorgen maakt over de gezondheid van de ander.
Klopt. Tevens wonen ze in een piepklein dorp. Daar is het vaak 'Wat de boer niet kent'quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:35 schreef Deetch het volgende:
Nee hoor, ik ken dit soort mensen ook. Die vinden het te confronterend om zich druk te maken over eten. "Wij eten al 30 jaar zo dus het zal wel niet slecht voor je zijn"
Ach, als dat het ergste is...quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:39 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Tja, het is leuk en gezellig samen. Nauwelijks ruzie, zelfde humor. Fysiek precies waar ik op val. Maar andere zaken maken ons weer heel verschillend, zoals dit dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |