abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147309250
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:18 schreef Casiotone het volgende:
leuk dat je geloof erbij haalt. er zijn wel parallellen te trekken tussen geloof en bepaalde eetgewoonten. Jij hebt bijvoorbeeld het geloof dat biologisch eten gezond eten is, en dat (maak ik uit je verhaal op) niet biologisch eten niet gezond is.
Dat is wat ik zelf geloof ja.
pi_147309258
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:19 schreef Beauke het volgende:
Waarom verwacht je dat vrienden en familie zich verdiepen in je eetgewoonten?
waar blijkt dat uit?
pi_147309276
Wat ik overigens zelf doe is niet meer mijn specifieke voedingsvoorkeuren kenbaar maken en de keren dat ik buiten de deur eet als "cheatmeal" bestempelen. Het verschil tussen 90 en 100% strictheid in een dieet is te verwaarlozen op het eindresultaat. Daarnaast zijn een hoop zaken tegenwoordig al heel normaal als geen suiker in de koffie of het bestellen van light frisdrank. Als je dan ook nog eens dingen als toetjes en gebakjes laat staan kom je al een heel eind.
pi_147309288
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:18 schreef Deetch het volgende:
Misschien wel eens tijd om op jezelf te gaan wonen?
Waarom dat? :P Thuis eten we namelijk biologisch, zoals in de OP staat. Daar ervaar ik juist wel acceptatie voor waar ik voor sta, in tegenstelling tot andere omgevingen.

quote:
3s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:18 schreef Deetch het volgende:
Domme mensen moet je negeren. Ik zou ook maar eens uit gaan kijken naar een andere vriendin want dit gaat je natuurlijk de keel uit hangen. Ws. voelen ze zich onbewsut veroordeeld om hun "ongezonde" eetgewoonten. Want iedereen weet ergens wel wat gezond is en wat niet.
Op lange termijn (samenwonen enz) denk ik dat het inderdaad veel problemen zal opleveren in mijn relatie. Er zijn wel meer verschillen tussen mij in mijn vriendin maargoed, dat is niet waar dit topic over gaat.
pi_147309301
OP:

quote:
Niet alleen 'schoonfamilie' maar ook mijn vriendin en mijn ex hadden er maar weinig begrip voor. Ze willen zich ook niet verdiepen in 'gezond eten', puur omdat ze er niet mee zijn opgegroeid
pi_147309310
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:19 schreef Beauke het volgende:
Waarom verwacht je dat vrienden en familie zich verdiepen in je eetgewoonten?
Verdiepen hoeft niet, begrip zou wel fijn zijn.
  vrijdag 5 december 2014 @ 15:27:09 #32
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_147309340
Puur omdat ze er niet mee opgegroeid :')

Ik krijg de indruk dat je ons in de zeik neemt, TS.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_147309346
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:25 schreef Beauke het volgende:
OP:

[..]

Het zou fijn zijn als mijn vriendin zich er wel meer in zou verdiepen. Schoonfamilie boeit me niet
Maar als het niet in haar zit, zit het er niet in natuurlijk.
pi_147309350
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:25 schreef Beauke het volgende:
OP:

[..]

daar las ik overheen
  Official ESF Kreviewer vrijdag 5 december 2014 @ 15:30:28 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147309409
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 14:49 schreef Casiotone het volgende:
gezond en biologisch zijn niet hetzelfde. Je kunt ook gezond eten zonder bio te eten. waarschijnlijk kom je doordat je die 2 aan elkaar koppelt snobistisch over
pi_147309411
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:24 schreef happinessfordogs het volgende:
Wat ik overigens zelf doe is niet meer mijn specifieke voedingsvoorkeuren kenbaar maken en de keren dat ik buiten de deur eet als "cheatmeal" bestempelen. Het verschil tussen 90 en 100% strictheid in een dieet is te verwaarlozen op het eindresultaat. Daarnaast zijn een hoop zaken tegenwoordig al heel normaal als geen suiker in de koffie of het bestellen van light frisdrank. Als je dan ook nog eens dingen als toetjes en gebakjes laat staan kom je al een heel eind.
Dat dus :Y
pi_147309490
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:25 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Waarom dat? :P Thuis eten we namelijk biologisch, zoals in de OP staat. Daar ervaar ik juist wel acceptatie voor waar ik voor sta, in tegenstelling tot andere omgevingen.
verkeerd gelezen

quote:
[..]

Op lange termijn (samenwonen enz) denk ik dat het inderdaad veel problemen zal opleveren in mijn relatie. Er zijn wel meer verschillen tussen mij in mijn vriendin maargoed, dat is niet waar dit topic over gaat.
nee maar waarom zou je er nog moeite in steken?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_147309519
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
Puur omdat ze er niet mee opgegroeid :')

Ik krijg de indruk dat je ons in de zeik neemt, TS.
Nee hoor, ik ken dit soort mensen ook. Die vinden het te confronterend om zich druk te maken over eten. "Wij eten al 30 jaar zo dus het zal wel niet slecht voor je zijn" :')
Supra Groningam Nihil
pi_147309561
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:35 schreef Deetch het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ken dit soort mensen ook. Die vinden het te confronterend om zich druk te maken over eten. "Wij eten al 30 jaar zo dus het zal wel niet slecht voor je zijn" :')
Maar waarom zou je je druk maken erover?
Mij interesseert het geen bal, maar me vriendin eet wel biologisch vlees.
Zij gaat mij niet dwingen dat te eten en andersom, dus waarom zou zoiets later problemen moeten geven?
pi_147309596
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:37 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Maar waarom zou je je druk maken erover?
Mij interesseert het geen bal, maar me vriendin eet wel biologisch vlees.
Zij gaat mij niet dwingen dat te eten en andersom, dus waarom zou zoiets later problemen moeten geven?
Omdat degene die zich wel druk maakt over wat hij binnenkrijgt geen zin heeft zich steeds te moeten verdedigen of zich zorgen maakt over de gezondheid van de ander.
Supra Groningam Nihil
pi_147309613
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:34 schreef Deetch het volgende:
nee maar waarom zou je er nog moeite in steken?verkeerd gelezen
Tja, het is leuk en gezellig samen. Nauwelijks ruzie, zelfde humor. Fysiek precies waar ik op val. Maar andere zaken maken ons weer heel verschillend, zoals dit dus.
pi_147309624
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:38 schreef Deetch het volgende:

[..]

Omdat degene die zich wel druk maakt over wat hij binnenkrijgt geen zin heeft zich steeds te moeten verdedigen of zich zorgen maakt over de gezondheid van de ander.
Hij moet zich niet bemoeien met de ander, je moet niet jouw dingen opdringen aan een ander.
Als hij zich druk maakt over wat hij binnenkrijgt, moet ie zelf de boodschappen doen.
pi_147309639
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:35 schreef Deetch het volgende:
Nee hoor, ik ken dit soort mensen ook. Die vinden het te confronterend om zich druk te maken over eten. "Wij eten al 30 jaar zo dus het zal wel niet slecht voor je zijn"
Klopt. Tevens wonen ze in een piepklein dorp. Daar is het vaak 'Wat de boer niet kent'
pi_147309885
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:39 schreef TheMechanic het volgende:

[..]

Tja, het is leuk en gezellig samen. Nauwelijks ruzie, zelfde humor. Fysiek precies waar ik op val. Maar andere zaken maken ons weer heel verschillend, zoals dit dus.
Ach, als dat het ergste is...
pi_147309978
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 15:49 schreef Beauke het volgende:
Ach, als dat het ergste is...
Zijn wel meerdere tegenstrijdige aspecten, maar ik zie wel hoe het loopt :D
  vrijdag 5 december 2014 @ 16:45:53 #46
151979 LalalaHippie
Don't worry be Hippie
pi_147311300
Ik eet al jaren alleen biologische dierlijke producten en als het even kan ook groente en fruit.
Nooit problemen mee in de omgeving, in ieder geval niet van de mensen om wie ik wat geef ;). Maar er zijn dan ook een hoop meer om mij heen die zo of vegetarisch of veganistisch leven.
Leven en laten leven zeg maar.

Het lijkt me vooral lastig dat ze weinig respect hebben voor jou overtuiging. Of het nou gezonder is of niet, jíj voelt je er beter bij, dat zou voor hen het belangrijkste moeten zijn!
"There is only one good, knowledge, and one evil, ignorance. " - Socrates
"Envy is the ulcer of the soul." - Socrates
"Wie met beide benen op de grond staat, komt niet ver" - Loesje
pi_147311556
Ben je niet gewoon bij de verkeerde persoon?
Ik woon ook in brabant en bewust met voeding om gaan (niet zo zeer vanwege je eigen lichaam maar meer vanwege het milieu) is in mijn vriendengroep heel normaal. Een boel vega's, een aantal die alleen biologisch vlees eten, etc

Misschien is het je leeftijd. Niet iedereen is er op die leeftijd al mee bezig
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_147312061
Tsja, het zal mij een zorg zijn wat iemand anders eet. Zal er misschien terloops eens een opmerking over maken, maar niet meer dan dat.

Op t moment dat ik er rekening mee moet gaan houden wordt ik er wel vrij moe van trouwens.
pi_147312204
Ik werk bij een restaurant waar we voornamelijk alles wat biologisch kan, biologisch inkopen en ik heb er geen last van. Ik ben er niet mee opgegroeid en ook mijn vriend niet (alhoewel wel meer, omdat die op een verkapte boerderij woont en zijn opa slager was), maar ik heb er geen last van als mensen dat doen en zal ze ook niet veroordelen. Overigens kom ik zelf uit Brabant en mijn vriend uit Gelderland.
pi_147313058
Het zou mij eigenlijk aan mn rest roesten hoe iemand eet en ik snap niet dat mensen in jouw omgeving daar zoveel onbegrip om tonen.

Ik zou het wel jammer als mijn vriend simpelweg nooit bitterballen met me mee eet ( O+ bitterballen) maar zo rampzalig is dat allemaal niet.

Vind het juist cool als iemand veel gezond probeert te eten, mijn familie doet dat ook en koopt ook veel biologisch maar zij bestellen ook vaak pizza en halen patat. Ik ken van alles wat zegmaar en echt, ik snap niet dat mensen zich daar druk om maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')