abonnement Unibet Coolblue
pi_146570839
Ik fitness al jaren, maar heb nooit op mijn voeding gelet. Dit resulteerde uiteindelijk wel in spieren, maar het had zoveel meer kunnen zijn als ik op mijn voeding had gelet :'( Hoe dan ook, maak nu een goede start. Whey proteïne gekocht, snoep enz. afgezworen. Veel eiwitten uit vis, vlees, melk. Toch heb ik er maar weinig verstand van en verhalen zijn vaak tegenstrijdig.

Ook heb ik het idee dat het voedingsschema dat ik nu volg (gebaseerd op die van kennissen/vrienden) meer bedoeld is voor bodybuilders. Wanneer ik het hen vraag, weten ze het eigenlijk ook niet. Ik zou namelijk meer het voedingspatroon willen volgen van Strongmen (de sterktste man, zo'n figuur). Ik heb alleen geen idee wat het verschil is qua voeding. Meer vet? Meer koolhydraten?

Hopelijk kunnen fanatiekelingen hier mij antwoord geven.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:01:23 #2
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_146571744
Toevallig ben ik ook begonnen met vaste sport en voedings schema, ongeveer 10 weken bezig en het werkt wel!

Ik geloof er ook in dat voeding een grote rol speelt bij de spieropbouw.
Zelf doe ik qua voeding het vokgende:
Elke dag eet ik magere kwark in de ochtend met een banaan of iets van fruit.
In de middag drink ik een whey perfection shake en eet ik boterhammen met vlees erop(ham o.i.d.)
Als tussendoortjes eet ik vaak muesli repen of zoutarme cashews o.i.d.
Verder probeer ik ook vaak iets te eten met pasta, rijst, vlees of (klinkt stom) pure groente zoals aardappelen met kip en bloemkool, zo min mogelijk verzadigde vetten.
Af en toe natuurlijk wel want dat heb je ook een klein beetje nodig.
Ik "drink" echter niet wat ook al scheelt in vergelijking met als je jezelf elk weekend volgiet met drank :7

Qua sporten, ik sport 5x per week 4x 1,5 uur krachttraining waarin ik elke dag verschillende groepen train maar elke dag wel mijn buikspieren train omdat die snel herstellen.
In het weekend neem ik rust om goed te herstellen, doordeweeks train ik.
Ik gebruik zelf wel een combinatie van pre-workout en een creatine, voor mij werkt dat erg goed maar het is net wat je wilt.
op bodyenfitshop kan je daar meer over vinden.

tussendoor doe ik ook 1 dag aan cardio, voornamelijk hardlopen maar soms ook mountainbiken, ligt eraan waar ik zin in heb :D

Ik vind dat dit erg goed voor mij werkt en zie ik ook al verschil met toen ik begon!
Vooral de combinatie van het vaak sporten en goede voeding helpt denk ik.

Hopelijk heb je hier iets aan TS!
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
pi_146572060
Als je op een enigszins degelijke fitnessschool sport lopen er als het goed is mensen rond die een dergelijk voedingsschema op maat voor je kunnen maken.

Verder is dat toch niet mooi jonge, zoveel spieren. Ik heb zelf een hele tijd op een sportschool gewerkt en de mooiste lichamen komen van mensen die sterk en niet breed zijn :P
Conscience do cost.
pi_146574045
Gewoon als een idioot eten.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_146574952
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:07 schreef thom_05 het volgende:
Gewoon als een idioot eten.
Dat doe ik graag. Top
  maandag 17 november 2014 @ 13:46:54 #6
90268 basm85
new millenium cyanide christ
pi_146740894
Wil je dit serieus aanpakken? Dan moet je eerst het volgende principe begrijpen:

Meer kcal binnenkrijgen dan je gebruikt = aankomen (vet en/of spiermassa)
Minder kcal binnenkrijgen dan je gebruikt = afvallen (vet en/of spiermassa)

Dit is wetenschappelijk gezien een feit, geen speld tussen te krijgen.

Dus:

• eerst berekenen hoeveel kcal je gebruikt om te blijven zoals je nu bent (maintenance) > calculator www.iifym.com

• Wil je (spiermassa) aankomen? Dan eet je maintenance + 500kcal.

• Bereken hoeveel eiwit/vet/koolhydraten je per dag binnen moet krijgen: 2 gram eiwit, 1 gram vet p/kg lichaamsgewicht

• Weet precies wat je eet. Hou dagelijks het aantal calorieen wat je binnenkrijgt bij via een app als MyFitnessPal

Gebruik Whey om dagelijks aan je eiwtten te komen mocht dat via normale voeding niet lukken, creatine voor extra performance in de gym.

Goede eiwitbronnen:
• Kip/kalkoen
• Tonijn/zalm
• Cashewnoten
• Kaas
• Magere franse kwark

Goede koolhydraatbronnen:
• Zilvervliesrijst
• Volkorenpasta
• (zoete) aardappelen
• Groene gestoomde groenten

Goede vetbronnen:
• Noten
• Vette vis (zalm/forel/makreel/haring)

Een voedingsschema van je vrienden heb je weinig aan, is namelijk maatwerk op basis van jouw gewicht, lengte, vetpercentage en leeftijd.

Train 3 a 4x in de week (ik doe zelf upper/lower/upper/lower), veel compound oefeningen, focus op correcte uitvoering.

Doe dit, monitor je gewicht(toename) en pas je voedingsschema er op aan.

Succes.

[ Bericht 0% gewijzigd door basm85 op 17-11-2014 13:47:44 (typo) ]
GONE-BOUND, LOST, AWAY, PHASED OUT, NON-EXISTING
pi_146741730
Ik denk dat een bodybuilder in het achterhoofd houdt dat hij zijn spiermassa wil laten groeien met zo min mogelijke groei van de vetmassa.

En strongman of powerlifter gaat het meer om kracht dan om uiterlijk; zijn vetpercentage zal hem niet zo veel interesseren. Hij zal dus minder clean eten en wellicht ook nog wel meer dan 500kcal boven zijn onderhoud.

Jouw schema gaat inderdaad naar bodybuilden toe al qua voeding al heb je voor zo ver ik zie nog geen idee van macro's etc.
  maandag 17 november 2014 @ 14:26:58 #8
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_146741935
Train 7 dagen in de week, en iedere dag buikspieren want deze herstellen sneller!!!
Deathlift or Die.
  maandag 17 november 2014 @ 14:28:57 #9
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_146741986
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 14:26 schreef Ethanolic het volgende:
Train 7 dagen in de week, en iedere dag buikspieren want deze herstellen sneller!!!
Bullshit.
  maandag 17 november 2014 @ 14:33:06 #10
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_146742098
En altijd 30 gram whey tot 30 min na trainen nemen anders heb je voor niets getraind.
Deathlift or Die.
  maandag 17 november 2014 @ 14:33:59 #11
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_146742119
En brood is slecht, sowieso 6 kleinere maaltijden. Bij voorkeur iedere dag rijst, kip/vis en broccoli.
Deathlift or Die.
  maandag 17 november 2014 @ 14:36:21 #12
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_146742185
Kwark (met slimpie) voor het slapen zodat je spieren de hele nacht worden voorzien van langzame eiwitten!
Deathlift or Die.
pi_146742533
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:35 schreef TheMechanic het volgende:
Ik fitness al jaren, maar heb nooit op mijn voeding gelet. Dit resulteerde uiteindelijk wel in spieren, maar het had zoveel meer kunnen zijn als ik op mijn voeding had gelet :'( Hoe dan ook, maak nu een goede start. Whey proteïne gekocht, snoep enz. afgezworen. Veel eiwitten uit vis, vlees, melk. Toch heb ik er maar weinig verstand van en verhalen zijn vaak tegenstrijdig.

Ook heb ik het idee dat het voedingsschema dat ik nu volg (gebaseerd op die van kennissen/vrienden) meer bedoeld is voor bodybuilders. Wanneer ik het hen vraag, weten ze het eigenlijk ook niet. Ik zou namelijk meer het voedingspatroon willen volgen van Strongmen (de sterktste man, zo'n figuur). Ik heb alleen geen idee wat het verschil is qua voeding. Meer vet? Meer koolhydraten?

Hopelijk kunnen fanatiekelingen hier mij antwoord geven.
1. Die kennissen / vrienden van je hebben dus geen idee waar ze het over hebben.
2. Lees de OP van het bodybuildtopic in SPT eens goed door en handel ernaar(!).
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  maandag 17 november 2014 @ 14:50:49 #14
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_146742539
spinazie pakken
pi_146742624
Naast al dat eten ook veel water drinken.
  maandag 17 november 2014 @ 15:05:05 #16
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_146742964
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 14:50 schreef kaasplankje het volgende:
spinazie pakken
Plakken op de buikspieren ja! Eerst pindakaas en dan spinazie.
Deathlift or Die.
pi_146743192
Stoppen met groene thee drinken want dat verbrandt vet.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 17 november 2014 @ 15:26:39 #18
418100 katja123
dice swallowing
pi_146743547
Paleo of Ketonisch dieet, zegt m'n broer (fanatiek sporter- ik absoluut niet).
Maar ketonisch dieet is geloof ik zo'n beetje alleen maar vetten nemen.
You’re not really an adult at all. You’re just a tall child holding a beer, having a conversation you don’t understand.
  maandag 17 november 2014 @ 15:31:24 #19
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_146743692
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:26 schreef katja123 het volgende:
Paleo of Ketonisch dieet, zegt m'n broer (fanatiek sporter- ik absoluut niet).
Maar ketonisch dieet is geloof ik zo'n beetje alleen maar vetten nemen.
Klopt, ik eet alleen ongebrande vetten en zeewier. Ben breder dan ooit tevoren.
Deathlift or Die.
pi_146744603
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 15:26 schreef katja123 het volgende:
Paleo of Ketonisch dieet, zegt m'n broer (fanatiek sporter- ik absoluut niet).
Maar ketonisch dieet is geloof ik zo'n beetje alleen maar vetten nemen.
Nee, dat is een koolhydraat arm dieet. Deze dieeten zijn alleen aan te raden als je wil afvallen.
pi_146775289
Buikspieren herstellen sneller? hahaha
pi_146778185
simpel: reken precies uit wat je nu per dag eet, en eet ietjes meer dan wat je nu eet. Wanneer je merk dat je niet meer aankomt, dan eet je weer ietsjes meer dan dat je daarvoor deed. Dit proces herhaal je zo lang mogelijk totdat je het beoogde fysiek hebt behaald.

De verhoudingen qua macronutriënten kan je opzoeken op google, dus als je nu een verneukt dieet hebt, dan maak je daar wat aanpassingen.
  dinsdag 18 november 2014 @ 16:58:55 #23
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_146778744
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:05 schreef stef040 het volgende:
Buikspieren herstellen sneller? hahaha
Ze noemen buikspieren toch ook wel super spieren??
Deathlift or Die.
pi_146780133
Doe eerst eens even je voedingschema posten, dan kunnen we zien wat je eet.

Tel je je kcal, weet je je onderhoud?

Ik raad je tevens ook aan in de nutrition sectie van bodybuilding.com te posten, je kan ook op dutchbodybuilding.com kijken, maar vind bodybuilding.com persoonlijk fijner
pi_146781782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 16:37 schreef wiskundenoob het volgende:
simpel: reken precies uit wat je nu per dag eet, en eet ietjes meer dan wat je nu eet. Wanneer je merk dat je niet meer aankomt, dan eet je weer ietsjes meer dan dat je daarvoor deed. Dit proces herhaal je zo lang mogelijk totdat je het beoogde fysiek hebt behaald.
Ik ben bang dat ik meer eet dan ik aan kan en dan vet krijg. Ik heb namelijk van nature al een heel klein buikje en ik word best snel stevig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')