abonnement Unibet Coolblue
pi_147285690
Graag zou ik jullie input willen:

Ik zoek een goede keuken.

Ik heb een vrij 'strakke' smaak dus weinig poespas, maar het moet wel kwaliteit uitstralen.

1 blok van 3 hoge kasten met daarin in iedergeval combimagnetron en koel/vries en aansluitend een meter of 2,5 tot 3 aan werkblad met lage kasten en o.a. vaatwasser.

Greeploos.

Gelakte panelen.

Goed hang- en sluitwerk

Composiet werkblad

Gewoon goede apparatuur, maar ik ben geen keukenprins dus dat hoeft niet het duurste van het duurste te zijn.

Ik heb me via internet al redelijk georiënteerd, maar ik zie vooral tussen de vele duits(klinkend)e merken en huismerken, die eigenlijk ook gewoon weer door diezelfde fabrikanten gemaakt worden, op het eerste oog nauwelijks verschil en als ik hun fleurige brochures bekijk is het toch ook veelal één pot nat.

Welk merk biedt voor bovenstaande een goede prijs/kwaliteit uitgaande van een budget van max 10.000 euro?

[ Bericht 3% gewijzigd door Wrum op 04-12-2014 19:08:46 ]
pi_147285805
IKEA heeft tegenwoordig prima keukens, helemaal binnen dat budget ^O^
pi_147286114
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 18:54 schreef Vanillekwark het volgende:
IKEA heeft tegenwoordig prima keukens, helemaal binnen dat budget ^O^
Ikea :')

En heeft IKEA überhaupt greeploze keukens die een beetje hoogwaardig afgewerkt zijn?


Heeft IKEA gelakte deuren, en zo ja wat voor lak en hoe is dit afgewerkt? Kan je de zijkant ook gelakt krijgen? Ik weet niet hoe het inmiddels is, maar een paar jaar geleden was het niets een mogelijk om de zijkant van de kasten af te werken in kleur, daar moest dan allemaal extra plankenmateriaal voor besteld worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dvorakk op 04-12-2014 19:15:07 ]
pi_147286466
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 18:51 schreef Wrum het volgende:

Ik heb een vrij 'strakke' smaak dus weinig poespas, maar het moet wel kwaliteit uitstralen.

Welk merk biedt voor bovenstaande een goede prijs/kwaliteit uitgaande van een budget van max 10.000 euro?

Alleen kwaliteit uitstralen of het ook daadwerkelijk zijn? ;)

Weet niet of je voor 10.000 euro uit gaat komen als je een beetje a-merk apparatuur, een mooi blad en goed afgewerkte kastjes wil hebben...

Ga je het zelf installeren?
pi_147286567
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:16 schreef jasperve het volgende:

[..]

Alleen kwaliteit uitstralen of het ook daadwerkelijk zijn? ;)

Weet niet of je voor 10.000 euro uit gaat komen als je een beetje a-merk apparatuur, een mooi blad en goed afgewerkte kastjes wil hebben...

Ga je het zelf installeren?
Dat moet echt wel lukken hoor, als je maar fatsoenlijk kan onderhandelen. Het blijft echter lastig omdat de prijzen weinig transparant zijn. Dát is dan wel weer een voordeel van de Ikea.
pi_147286615
Al overwogen je keuken in Duitsland aan te schaffen?
pi_147286651
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:16 schreef jasperve het volgende:

[..]

Alleen kwaliteit uitstralen of het ook daadwerkelijk zijn? ;)

Weet niet of je voor 10.000 euro uit gaat komen als je een beetje a-merk apparatuur, een mooi blad en goed afgewerkte kastjes wil hebben...

Ga je het zelf installeren?
Nee ik ga niet zelf installeren. maar als ik op consumentenfora lees wat er soms met de prijs gedaan kan worden door sommige grote ketens dan lijkt 10.000 euro me toch een redelijk budget?
Het is ook weer niet een megagrote keuken.
pi_147286809
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:20 schreef Gwywen het volgende:
Al overwogen je keuken in Duitsland aan te schaffen?
Als je goed kan onderhandelen en dus op een scherpe prijs uit kan komen is Duitsland echt niet zo veel goedkoper hoor. Denk je dat Duitse keukenboeren het goedkoper aan kunnen bieden? Dat hoeft echt niet. Het gaat erom hoeveel winstmarge er opgepakt wordt, en dat hangt dus samen met onderhandelen.

Waar veel mensen, inclusief ikzelf, echt een hekel aan hebben.

Een kennis van mij heeft in Nederland offertes laten maken, en in Duitsland. Een Duitse offerte was inderdaad iets goedkoper. Toen is hij met die offerte terug gegaan naar een Nederlandse zaak, en toen krijg hij het daar voor hetzelfde bedrag -100 euro mee. Dat is dus ook nog een optie.
pi_147286864
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:21 schreef Wrum het volgende:

[..]

Nee ik ga niet zelf installeren. maar als ik op consumentenfora lees wat er soms met de prijs gedaan kan worden door sommige grote ketens dan lijkt 10.000 euro me toch een redelijk budget?
Het is ook weer niet een megagrote keuken.
De grootte bepaalt de prijs qua meubelwerk niet zo. Het maakt nogal een verschil of je 300 cm met draaiende deuren wil ok met allemaal deur aan ladegeleiders bijvoorbeeld.
  donderdag 4 december 2014 @ 19:27:47 #10
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_147286883
Bij deze prijsklasse: Bruynzeel. Geen topmerk maar meer dan degelijk, zeker vergeleken bij IKEA. Volop keuze in materialen e.d.

Wat je ook kunt doen is in een zaak naast je wensen ook je budget noemen. Wie daarmee het mooiste voorstel doet krijgt de opdracht. In plaats van te onderhandelen zet je de verkoper aan het werk om jou te overtuigen. Als je 1000-1500 euro lager noemt heb je na de offerte ook nog wat ruimte om te kiesen en veranderen. Bespaar jezelf de moeite om bij zaken naar binnen te lopen waar je niet wilt kopen (omdat te duur of te goedkoop).
pi_147286999
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:27 schreef Barrah het volgende:
Bij deze prijsklasse: Bruynzeel. Geen topmerk maar meer dan degelijk, zeker vergeleken bij IKEA. Volop keuze in materialen e.d.

Wat je ook kunt doen is in een zaak naast je wensen ook je budget noemen. Wie daarmee het mooiste voorstel doet krijgt de opdracht. In plaats van te onderhandelen zet je de verkoper aan het werk om jou te overtuigen. Als je 1000-1500 euro lager noemt heb je na de offerte ook nog wat ruimte om te kiesen en veranderen. Bespaar jezelf de moeite om bij zaken naar binnen te lopen waar je niet wilt kopen (omdat te duur of te goedkoop).
Bruynzeel is een zaak, niet per se een merk. Daar verkopen ze meerdere merken, misschien labelen ze het wel als hetzelfde.

Wat jij bruynzeel noemt kan dus wat lagere kwaliteit eigen merk zijn, maar ook bijvoorbeeld next 125.

Next 125 is echt prima kwaliteit.
pi_147287422
Mijn ouders hebben een häcker keuken welke hun erg goed bevalt, maar:
A een andere stijl (landelijk)
B behoorlijk duurder, al denk ik niet dat ze erg goed kunnen onderhandelen


Is dat merk nog haalbaar voor 10.000 euro?
pi_147287544
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:42 schreef Wrum het volgende:
Mijn ouders hebben een häcker keuken welke hun erg goed bevalt, maar:
A een andere stijl (landelijk)
B behoorlijk duurder, al denk ik niet dat ze erg goed kunnen onderhandelen

Is dat merk nog haalbaar voor 10.000 euro?
Hun gewone lijn, of systemat? Beide prima kwaliteit, systemat is high end/duurder.
pi_147287763
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:06 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Ikea :')

En heeft IKEA überhaupt greeploze keukens die een beetje hoogwaardig afgewerkt zijn?


Heeft IKEA gelakte deuren, en zo ja wat voor lak en hoe is dit afgewerkt? Kan je de zijkant ook gelakt krijgen? Ik weet niet hoe het inmiddels is, maar een paar jaar geleden was het niets een mogelijk om de zijkant van de kasten af te werken in kleur, daar moest dan allemaal extra plankenmateriaal voor besteld worden.
Al hun deuren kunnen greeploos. Dan hebben ze budget, en hoogwaardiger materiaal.

Ja ze hebben gelakte deuren. Materiaal weet ik even niet zeker, dacht melamine. Ja de zijkant kan ook gelakt worden.

Ze zijn dit jaar overgestapt naar een nieuw keukensysteem, alles vernieuwd. In mijn mening stuk hoogwaardiger dan hun vorige systeem.

Ik heb een pand waar ik drie studentenstudio's in heb gemaakt, en had goedkope keukenblokjes nodig, maar ik was uiteindelijk aangenaam verrast door de kwaliteit.

Weet niet of ik mijn eigen keuken per se daar zal halen, maar uitsluiten doe ik het ook niet.
pi_147287869
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:51 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Al hun deuren kunnen greeploos. Dan hebben ze budget, en hoogwaardiger materiaal.

Ja ze hebben gelakte deuren. Materiaal weet ik even niet zeker, dacht melamine. Ja de zijkant kan ook gelakt worden.

Ze zijn dit jaar overgestapt naar een nieuw keukensysteem, alles vernieuwd. In mijn mening stuk hoogwaardiger dan hun vorige systeem.

Ik heb een pand waar ik drie studentenstudio's in heb gemaakt, en had goedkope keukenblokjes nodig, maar ik was uiteindelijk aangenaam verrast door de kwaliteit.

Weet niet of ik mijn eigen keuken per se daar zal halen, maar uitsluiten doe ik het ook niet.
Kan je eens een foto tonen van zo'n greeploze ikea keuken? Ik ken toevallig iemand die dat heeft, maar dat ziet er écht niet uit. In plaats van doorlopende greepkommen zit er daar achter elke kast een strookje. Echt geen gezicht, zo lelijk.

Voor een studentenstudio zou ik er overigens best ook Ikea zooi inzetten hoor, zeker. Maar voor jezelf?
pi_147287911
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:55 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Kan je eens een foto tonen van zo'n greeploze ikea keuken? Ik ken toevallig iemand die dat heeft, maar dat ziet er écht niet uit. In plaats van doorlopende greepkommen zit er daar achter elke kast een strookje. Echt geen gezicht, zo lelijk.

Voor een studentenstudio zou ik er overigens best ook Ikea zooi inzetten hoor, zeker. Maar voor jezelf?
Welke kleur wil je?
pi_147287921
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:56 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Welke kleur wil je?
Maakt niet uit.
pi_147288345
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:20 schreef Gwywen het volgende:
Al overwogen je keuken in Duitsland aan te schaffen?
Is daar op een budget van 10.000 euro incl montage nog serieus voordeel te behalen?
pi_147288731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:56 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Maakt niet uit.


Overigens denk ik dat je met een budget van 10k, met composiet blad, en montage al vrij snel bij de budgetzaken uitkomt :X

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2014 20:20:53 ]
pi_147288836
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:20 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Overigens denk ik dat je met een budget van 10k, met composiet blad, en montage al vrij snel bij de budgetzaken uitkomt :X
Ja, dat is dus precies wat ik bedoel.!!! Fucking lelijk. Bij elke kast die tegen elkaar komt zie een verticale streep, dit is echt niet strak. Vind je dit echt mooi? Ik vind het geen porem.

Ik weet niet precies wat TS' wensen zijn, maar ik denk dat hij met dat budget prima kan slagen, mits hij maar een goede prijs weet uit te onderhandelen.
pi_147288850
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:24 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Ja, dat is dus precies wat ik bedoel.!!! Fucking lelijk. Bij elke kast die tegen elkaar komt zie een verticale streep, dit is echt niet strak. Vind je dit echt mooi? Ik vind het geen forum.

Ik weet niet precies wat TS' wensen zijn, maar ik denk dat hij met dat budget prima kan slagen, mits hij maar een goede prijs weet uit te onderhandelen.
Nee, ik vind dat niet mooi. Maar ik hou dan ook meer van landelijke keukens :+

Overigens hoor ik graag waar je een kwaliteitskeuken voor 10k, inclusief apparatuur en montage, dan wel kunt krijgen voor dat budget. Ik zal binnenkort ook kijken voor een keuken :s)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2014 20:33:07 ]
pi_147289139
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:24 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat niet mooi. Maar ik hou dan ook meer van landelijke keukens :+
Nee, ok, maar stel je voor dat het wel je smaak is, dan wil je toch een strak design? En niet zomaar wat kasten tegen elkaar aangepleurd waar je bij elke kast zó duidelijk die overgang ziet zoals bij die Ikea keuken die jij postte?

Hier een voorbeeldje van wat ik bedoel.



Dan zie je die overgangen tussen de kasten niet zoals jij op dat ikea plaatje postte. Lijkt mij objectief mooier.
pi_147289228
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:34 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Nee, ok, maar stel je voor dat het wel je smaak is, dan wil je toch een strak design? En niet zomaar wat kasten tegen elkaar aangepleurd waar je bij elke kast zó duidelijk die overgang ziet zoals bij die Ikea keuken die jij postte?

Hier een voorbeeldje van wat ik bedoel.

[ afbeelding ]

Dan zie je die overgangen tussen de kasten niet zoals jij op dat ikea plaatje postte. Lijkt mij objectief mooier.
Prijs van die keuken erbij is misschien wel relevant.
  donderdag 4 december 2014 @ 20:38:44 #25
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_147289255
Ga naar Duitsland toe.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_147289283
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:37 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Prijs van die keuken erbij is misschien wel relevant.
Hij heeft toch 10.000 budget? Dat is echt niet weinig. Zo'n ikea keuken kost ook echt geen 10.000 euro natuurlijk, die is veel goedkoper.
  donderdag 4 december 2014 @ 20:39:40 #27
3185 Adelante
To let it go now
pi_147289295
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:34 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Nee, ok, maar stel je voor dat het wel je smaak is, dan wil je toch een strak design? En niet zomaar wat kasten tegen elkaar aangepleurd waar je bij elke kast zó duidelijk die overgang ziet zoals bij die Ikea keuken die jij postte?

Hier een voorbeeldje van wat ik bedoel.

[ afbeelding ]

Dan zie je die overgangen tussen de kasten niet zoals jij op dat ikea plaatje postte. Lijkt mij objectief mooier.
Ik zie die overgangen net zo goed anders...
Ja je hebt minder verticale overgangen, maar dat krijg je als je kiest voor 80cm breed ipv 40cm :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_147289296
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:38 schreef Scorpie het volgende:
Ga naar Duitsland toe.
Gewoon bij meerdere zaken offertes aanvragen.
pi_147289317
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:39 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ik zie die overgangen net zo goed anders...
Ja je hebt minder verticale overgangen, maar dat krijg je als je kiest voor 80cm breed ipv 40cm :P
Tussen de deuren zie je de overgangen, logisch. Maar bij die ikea zie je in het geheel ACHTER die deuren ook nog allerlei naden. Zie je dat verschil echt niet?
pi_147289346
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:39 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Hij heeft toch 10.000 budget? Dat is echt niet weinig. Zo'n ikea keuken kost ook echt geen 10.000 euro natuurlijk, die is veel goedkoper.
Inclusief montage? Mwah. Zit je snel aan. Tuurlijk moet je een IKEA-keuken niet vergelijken met een of andere high-end keuken. Appels en peren natuurlijk, totaal andere markt. Ik durf echter wel te stellen dat in de prijsklasse van TS, met apparatuur en montage, IKEA echt niet onder doet voor de concurrenten.

Daarom is de prijs van die keuken toch echt wel relevant :')

TS wil een (maatwerk) composiet blad. Alleen dat zal de prijs al flink omhoog gooien.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2014 20:43:08 ]
pi_147289411
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:41 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Inclusief montage? Mwah. Zit je snel aan. Tuurlijk moet je een IKEA-keuken niet vergelijken met een of andere high-end keuken. Appels en peren natuurlijk, totaal andere markt. Ik durf echter wel te stellen dat in de prijsklasse van TS, met apparatuur en montage, IKEA echt niet onder doet voor de concurrenten.
Ik beweer van wel! TS noemde de häcker die zijn ouders heeft. Dat kan je echt wel kopen voor 10.000 euro in hoe het in de OP geschetst werd. En häcker is echt wel hogere kwaliteit dan Ikea.
pi_147289464
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:43 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Ik beweer van wel! TS noemde de häcker die zijn ouders heeft. Dat kan je echt wel kopen voor 10.000 euro in hoe het in de OP schetste. En häcker is echt wel hogere kwaliteit dan Ikea.
Dan wacht ik de offerteprijzen van TS met spanning af. Ik denk dat het, vooral icm dat werkblad en montage, knap lastig gaat worden voor 10.000.
pi_147292179
De rekenkamer had recent een uitzending over keukens en keukenprijzen.

Bottomline van die uitzending was:
- loop een keukenzaak in;
- laat een offerte maken voor iets wat je mooi vindt;
- laat je niet gek maken door de belachelijke prijzen die in eerste instantie gevraagd worden;
- laat je niet gek maken door alle vreemde kortingen die gegeven worden;
- wacht tot de keukenverkoper (na 2 uur) zijn 'allerlaagste, echt jeweetzelf bodem-prijs' heeft gegeven.
- Nu start je met het onderhandelen voor een prijs.

Je moet alleen wel veel geduld hebben en niet snel geïrriteerd moeten worden door die pauperverkopertjes.
  donderdag 4 december 2014 @ 22:07:06 #34
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_147292290
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:31 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Bruynzeel is een zaak, niet per se een merk. Daar verkopen ze meerdere merken, misschien labelen ze het wel als hetzelfde.

Wat jij bruynzeel noemt kan dus wat lagere kwaliteit eigen merk zijn, maar ook bijvoorbeeld next 125.

Next 125 is echt prima kwaliteit.
Meeste komt uit eigen fabriek. Er is inderdaad wel keuze in kwaliteit, van budget tot luxe. Bij de IKEA ga je dat niet krijgen.
pi_147292385
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:07 schreef Barrah het volgende:

[..]

Meeste komt uit eigen fabriek. Er is inderdaad wel keuze in kwaliteit, van budget tot luxe. Bij de IKEA ga je dat niet krijgen.
Heb je zelf ervaring met een IKEA keuken?
pi_147292459
quote:
3s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:09 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Heb je zelf ervaring met een IKEA keuken?
En specifiek, de nieuwe METOD-keukens. Kwalitatief een flinke verbetering t.o.v. hun oude range, FAKTUM.
pi_147292515
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:12 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

En specifiek, de nieuwe METOD-keukens. Kwalitatief een flinke verbetering t.o.v. hun oude range, FAKTUM.
Vermoedelijk niet.

Heb zelf overigens al vijf jaar een FAKTUM keuken staan waar ik erg tevreden over ben. Inbouwapparatuur functioneert nog uitstekend, werkblad, fronts, alles ziet er nog prima uit. Terwijl het intensief gebruikt wordt.
pi_147292559
quote:
3s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:13 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Vermoedelijk niet.

Heb zelf overigens al vijf jaar een FAKTUM keuken staan waar ik erg tevreden over ben. Inbouwapparatuur functioneert nog uitstekend, werkblad, fronts, alles ziet er nog prima uit. Terwijl het intensief gebruikt wordt.
Apparatuur is ook gewoon ingekocht. AEG en Whirlpool zijn de voornaamste merken voor zover ik weet.
pi_147292708
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:15 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Apparatuur is ook gewoon ingekocht. AEG en Whirlpool zijn de voornaamste merken voor zover ik weet.
I know. Heb de Whirlpool IKEA lijn.

Maar goed, in mijn opinie dus niets om ongefundeerd commentaar op te geven of te pleiten voor een Bruynzeel (?) keuken. Daarom mijn (en jouw) vraag...
pi_147292995
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:39 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Hij heeft toch 10.000 budget? Dat is echt niet weinig. Zo'n ikea keuken kost ook echt geen 10.000 euro natuurlijk, die is veel goedkoper.
IKEA is niet duur maar ook niet goedkoop en de kwaliteit is mi prim . Iedere keuken is van spaanplaat vandaag de dag, niet?

Ga bij IKEA eens wat kasten kopen.. Hoge kast kost al gauw 300 of meer. Blad composiet, 229/m1. Onderbouw bak, ¤599. Zijpaneel, 100. Ga zo maar door.

Sowieso hebben mensen domme vooroordelen en beelden bij die tent. Het is lang en lang allemaal niet goedkoop. Maar men denkt het. En mensen zijn kuddedieren.

Kleine IKEA kudtkeukentje hier, alleen al aan kasten is het ¤2500 ofzo. Komt blad er nog bij 2000…oven, 70 0. kookplaat 400. Koelkast 800. Vaatwasser 700. Kraan 100....

Wat is 8000 voor een keuken?
Laat die handjes wapperen!
pi_147293084
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:27 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

IKEA is niet duur maar ook niet goedkoop en de kwaliteit is mi prim . Iedere keuken is van spaanplaat vandaag de dag, niet?

Ga bij IKEA eens wat kasten kopen.. Hoge kast kost al gauw 300 of meer. Blad composiet, 229/m1. Onderbouw bak, ¤599. Zijpaneel, 100. Ga zo maar door.

Sowieso hebben mensen domme vooroordelen en beelden bij die tent. Het is lang en lang allemaal niet goedkoop. Maar men denkt het. En mensen zijn kuddedieren.
Klopt. Het zou altijd goedkoper zijn, en altijd mindere kwaliteit. Misschien was dat in de vroegere jaren zo, maar ze hebben tegenwoordig best een goed sluitend assortiment. Goedkoop tot duur, en ook uiteenlopend in kwaliteit.
pi_147293149
Precies, ook IKEA heeft nu gewoon en bankstel van ¤1500 staan. En ja? Verderop een voor ¤99....
Laat die handjes wapperen!
pi_147293223
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:31 schreef Gieliovd het volgende:
Precies, ook IKEA heeft nu gewoon en bankstel van ¤1500 staan. En ja? Verderop een voor ¤99....
Klippa _O_

Klippa bank vs Jan de Bouvrie bank
pi_147293712
quote:
Klippan toch? :p
pi_147293761
quote:
3s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:42 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Klippan toch? :p
Ook goed. Weet ik veel, al die namen :')
  donderdag 4 december 2014 @ 23:06:34 #46
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147294868
quote:
3s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:03 schreef Ill-Skillz het volgende:
De rekenkamer had recent een uitzending over keukens en keukenprijzen.

Bottomline van die uitzending was:
- loop een keukenzaak in;
- laat een offerte maken voor iets wat je mooi vindt;
- laat je niet gek maken door de belachelijke prijzen die in eerste instantie gevraagd worden;
- laat je niet gek maken door alle vreemde kortingen die gegeven worden;
- wacht tot de keukenverkoper (na 2 uur) zijn 'allerlaagste, echt jeweetzelf bodem-prijs' heeft gegeven.
- Nu start je met het onderhandelen voor een prijs.

Je moet alleen wel veel geduld hebben en niet snel geïrriteerd moeten worden door die pauperverkopertjes.
En dan verwacht je eerst uiteraard een eerlijke prijs en ga je dan onderhandelen?
Als je bij mij een eerlijke bodem wil krijg je die, maar als je daarna wilt onderhandelen heb je pech. En dan ga je zeker ook nog klagen dat als ik je mijn bodem geef ik ook wil kijken of we de deal kunnen sluiten en ik geen weken hoef te wachten waarna je toch maar een andere hebt gekocht?

Tot zover mijn irritatie, bovenstaande mensen zijn het typische voorbeeld van klagen dat de markt kapot is maar wel zelf de boel nog verrotter maken.

Je wensen zijn niet mals, zeker icm composiet/gelakt. Maar onmogelijk zeker niet.
Het plaatje wat je stuurde is een mooi voorbeeld hoe je het NIET gaat redden. Die doorlopende gegreeplijst aan de voorkant is geen issue. Echter de hoek om betekend dat je "stol" op maat moet en ook gelakt moet worden. En dat zijn juist de dure geintjes. Een frontje lakken is standaardwerk. Zoiets niet.

Wat voor apparatuur moet er eigenlijk allemaal in?
Kan desnoods eens een opzetje voor je maken/tips/trucs.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_147295417
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 23:06 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

En dan verwacht je eerst uiteraard een eerlijke prijs en ga je dan onderhandelen?
Als je bij mij een eerlijke bodem wil krijg je die, maar als je daarna wilt onderhandelen heb je pech. En dan ga je zeker ook nog klagen dat als ik je mijn bodem geef ik ook wil kijken of we de deal kunnen sluiten en ik geen weken hoef te wachten waarna je toch maar een andere hebt gekocht?

Tot zover mijn irritatie, bovenstaande mensen zijn het typische voorbeeld van klagen dat de markt kapot is maar wel zelf de boel nog verrotter maken.

Je wensen zijn niet mals, zeker icm composiet/gelakt. Maar onmogelijk zeker niet.
Het plaatje wat je stuurde is een mooi voorbeeld hoe je het NIET gaat redden. Die doorlopende gegreeplijst aan de voorkant is geen issue. Echter de hoek om betekend dat je "stol" op maat moet en ook gelakt moet worden. En dat zijn juist de dure geintjes. Een frontje lakken is standaardwerk. Zoiets niet.

Wat voor apparatuur moet er eigenlijk allemaal in?
Kan desnoods eens een opzetje voor je maken/tips/trucs.
Ik weet niet of je reageert op mijn OP, maar ik heb geen plaatje gestuurd ;)
pi_147299810
quote:
3s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:03 schreef Ill-Skillz het volgende:
De rekenkamer had recent een uitzending over keukens en keukenprijzen.
Ik heb die uitzending ook gezien, en ik vond het echt tenenkrommend slecht. Ik keek het programma altijd, maar ik neem het nu echt met een korreltje zout en kijk het eigenlijk sowieso niet meer.

Die zogenaamde expert was niet op de hoogte van nieuwe technieken, dat was duidelijk. Wat betreft onderhandelen had hij wel gelijk. Het slechtste vond ik nog wel dat ze een op een gingen vergelijken of elke witte keuken het zelfde is en of er geen prijsverschil in zit. :') Alsof een witte Systemat hetzelfde kost als een witte Rotpunkt. :') Volslagen willekeur.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 22:12 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

En specifiek, de nieuwe METOD-keukens. Kwalitatief een flinke verbetering t.o.v. hun oude range, FAKTUM.
Waar zit die verbetering in? Hogere persing spaanplaat, zo ja welke persing hebben ze nu, betere verlijming? Betere scharnieren+ladegeleiders? Wat gebruiken ze daar nu voor? Nog niet zo lang gel;eden was dat de instapkwaliteit van Blum, wat gebruiken ze nu?

De kwaliteit even buiten beschouwing gelaten, ik vind de keuze bij Ikea om een strakke keuken kopen beperkt. Fatsoenlijke greeploze keukens hebben ze niet, dat bleek al. Daarnaast is het aanbod qua kasten zeer beperkt ten opzichte van de meeste Duitse keukenfabrikanten.

Om maar te beginnen met de onderkasten. Maximale breedte is 80? Tegenwoordig worden de ladekasten (met name die waar het kookveld in komt) toch veelal 90/100/120 breed verkocht, dat is gewoon een strakker design + meer opbergruimte.

Volgens mij heb je bij Ikea veelal de keuze tussen 40,60 en 80. Meeste Duitse keukenfabrikanten hebben 30,40,45,50,60,80,90,100,120 standaard in het assortiment. Nogal een verschil qua standaardmogelijkheden zoals je ziet.

Om een voorbeeld te geven. Heb een hoek keuken. Zeg 167x350. Koken op de korte muur. Planmaat van de hoek is normaliter zo'n 65 cm. Dan Blijft er dus 102 cm over. Daar past mooi een kast om te koken met lades van 100 breed. Bij de Ikea zou je dan weer aan 80 vast zitten. Ik vind breder mooier, maar met 80 zou ik ook 20 cm onbenutte ruinte gehad hebben.

Daarbij is bij de Ikea maatwerk nauwelijks mogelijk. Dit omdat het allemaal voorraad artikelen is. Duitse keukenfabrikanten houden geen voorraad aan, zij werken ordergestuurd. Die gaan dus produceren op basis van een bestelling van een klant, waardoor er meer aanpassing qua kasten mogelijk is. Met name qua lijnenspel bij hoge kasten kan dit belangrijk zijn, meer ontwerpmogelijkheden.

Voor een simpele rechte keuken maakt dat allemaal niet zo veel uit en kan je best bij de Ikea slagen, maar als je iets meer wil, loop je toch al snel tegen het feit aan dat je concessies moet doen.
pi_147303530
Ik ben zelf bij Brugman geweest, daar verkopen ze keukens van budget tot luxe.

sws kan je daar nog iets van 30% van standaard prijs afkrijgen.

heb keuken van 2x 3m ,inclusief granieten blad, keuken apparatuur zoals vaatwasser, koelkast, losstaand kooktoestel (90cm) en afzuigkap en inclusief montage (garantie, vond ik persoonlijk fijner) voor minder dan 7k, is geen super luxe keuken maar net boven middenmoot.
pi_147310752
Wij hebben ons keuken van keukenkampioen vandaan.

Een L-keuken, 3.30 bij 2.20.
Granieten blad.
Inclusief apparatuur en installatie was de keuken 18k. Standaard korting toegepast, keuken nog maar 12k.

Onderhandelen... onderhandelen... Uur verder.. Gekocht voor onder de 8k.
pi_147314666
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 16:23 schreef xaban06 het volgende:
Wij hebben ons keuken van keukenkampioen vandaan.

Een L-keuken, 3.30 bij 2.20.
Granieten blad.
Inclusief apparatuur en installatie was de keuken 18k. Standaard korting toegepast, keuken nog maar 12k.

Onderhandelen... onderhandelen... Uur verder.. Gekocht voor onder de 8k.
Dit dus!
pi_147316817
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 07:04 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Ik heb die uitzending ook gezien, en ik vond het echt tenenkrommend slecht. Ik keek het programma altijd, maar ik neem het nu echt met een korreltje zout en kijk het eigenlijk sowieso niet meer.

Die zogenaamde expert was niet op de hoogte van nieuwe technieken, dat was duidelijk. Wat betreft onderhandelen had hij wel gelijk. Het slechtste vond ik nog wel dat ze een op een gingen vergelijken of elke witte keuken het zelfde is en of er geen prijsverschil in zit. :') Alsof een witte Systemat hetzelfde kost als een witte Rotpunkt. :') Volslagen willekeur.

Het gaat er meer om dat die keukenboeren met een belachelijke prijs beginnen, en dat zelfs hun 'bodemprijs' nog een veel te grote marge bevat. Daarom gaf de rekenkamer aan dat je op dat moment pas moest beginnen met onderhandelen.

Wat jij daar van vindt, mag jij weten. Ik geef mijn mening er niet over. Ik vertel alleen wat dat programma aangaf.
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 21:34:15 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147319655
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 23:06 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Tot zover mijn irritatie, bovenstaande mensen zijn het typische voorbeeld van klagen dat de markt kapot is maar wel zelf de boel nog verrotter maken.
Amen, zo denk ik er precies over. Koop de keuken bij de een keukenboer op de hoek en niet bij zo'n enorme keten.

1. Die verkopen vaak de kut kwaliteit niet, je hebt dus en kerken waar je langer mee kunt doen.

2. Deze bedrijven kennen nog service en komen langs als een tegeltje los zit of je vaatwasser niet werkt zonder direct voorrijkosten en uurloon in rekening te brengen.

Familie van mij hebben en kleine keukenzaak. De persoon die de keukens installeert is soms een hele dag bij allerlei klanten langs zonder dat er een nota wordt geschreven. Dat verdient zich wel terug op den duur.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_147319703
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:16 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat die keukenboeren met een belachelijke prijs beginnen, en dat zelfs hun 'bodemprijs' nog een veel te grote marge bevat. Daarom gaf de rekenkamer aan dat je op dat moment pas moest beginnen met onderhandelen.

Wat jij daar van vindt, mag jij weten. Ik geef mijn mening er niet over. Ik vertel alleen wat dat programma aangaf.
En daarom kocht ik mijn keuken bij de Ikea. Weet ik gewoon van te voren hoeveel ieder greepje, scharnier, lade, front en corpus kost. In plaats van die ondoorzichtige prijzen en aanbiedingen.
pi_147320439
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Amen, zo denk ik er precies over. Koop de keuken bij de een keukenboer op de hoek en niet bij zo'n enorme keten.

1. Die verkopen vaak de kut kwaliteit niet, je hebt dus en kerken waar je langer mee kunt doen.

2. Deze bedrijven kennen nog service en komen langs als een tegeltje los zit of je vaatwasser niet werkt zonder direct voorrijkosten en uurloon in rekening te brengen.

Familie van mij hebben en kleine keukenzaak. De persoon die de keukens installeert is soms een hele dag bij allerlei klanten langs zonder dat er een nota wordt geschreven. Dat verdient zich wel terug op den duur.
Een kleine zaak kan het nooit zo goedkoop aanbieden als de daadwerkelijke bodemprijs bij een grote keten. Dit omdat de inkoopcondities van eenmanszaakjes echt veel slechter zijn dan die van grote spelers op de markt. Ik denk dat je dat onderschat.

Dat wil niet zeggen dat je bij een grote keten automatisch goedkoper aan een keuken geraakt. Je zult hier inderdaad goed voor moeten onderhandelen, maar een grote keten kan jou een keuken goedkoper aanbieden dan een klein bedrijfje.

Hoe kom je er verder nou weer bij dat grotere ketens kut kwaliteit verkopen en kleine zaken niet? :') Afhankelijk van het segment in de markt kan er gewoon hetzelfde verkocht worden. Maar zoals gezegd kopen grote spelers dit goedkoper in.
  vrijdag 5 december 2014 @ 22:16:28 #56
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_147321314
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:20 schreef Gwywen het volgende:
Al overwogen je keuken in Duitsland aan te schaffen?
Dat dus...
  Moderator vrijdag 5 december 2014 @ 22:25:21 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_147321770
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:55 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Een kleine zaak kan het nooit zo goedkoop aanbieden als de daadwerkelijke bodemprijs bij een grote keten. Dit omdat de inkoopcondities van eenmanszaakjes echt veel slechter zijn dan die van grote spelers op de markt. Ik denk dat je dat onderschat.

Hoe kom je er verder nou weer bij dat grotere ketens kut kwaliteit verkopen en kleine zaken niet? :') Afhankelijk van het segment in de markt kan er gewoon hetzelfde verkocht worden. Maar zoals gezegd kopen grote spelers dit goedkoper in.
De kleinere zaken willen dit laagste segment vaak niet verkopen. Zoals ik noemde over familie die en keuken zaak heeft, die hebben sinds twee jaar een iets goedkopere lijn te koop, maar die verkopen ze liever niet, alles is allemaal net even iets minder goed.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_147322395
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

De kleinere zaken willen dit laagste segment vaak niet verkopen. Zoals ik noemde over familie die en keuken zaak heeft, die hebben sinds twee jaar een iets goedkopere lijn te koop, maar die verkopen ze liever niet, alles is allemaal net even iets minder goed.
Op welke merken doel je dan? Daarbij, prima als ze het in een iets hoger segment zoeken, maar dan is het nog duurder. En dat is een keuze van de individuele winkelier. Jij stelde het zo als of grote ketens vooral kwalitatief matige merken verkopen en kleine zaken niet. Dat is gewoon onzin. Zat eenmanszaakjes die goedkope merken als Rotpunkt verkopen, en grote ketens die kwalitatief hoogwaardig merken als systemat en next125 verkopen.
pi_147362693
http://www.keukensduitsland.nl maak daar is een afspraak zeer goede service/prijs/kwaliteit
I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!
pi_147381066
Eerlijk gezegd ben ik meer op zoek naar tips voor merken met een goede prijs/kwaliteit dan adressen om ze te kopen.

Wel bedankt natuurlijk!


Hoe wordt er over Schüller gedacht?
En is er qua inbouwapparatuur enige besparing te boeken door niet voor een relatief duur merk als Siemens te gaan, of betaald dit zich terug in merkbaar slechtere kwaliteit?
  maandag 8 december 2014 @ 12:54:40 #61
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147387930
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:20 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Overigens denk ik dat je met een budget van 10k, met composiet blad, en montage al vrij snel bij de budgetzaken uitkomt :X
Die achterwand is erg mooi, hoe heb je dat gedaan?
Share your talent, move the world.
pi_147387951
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:54 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Die achterwand is erg mooi, hoe heb je dat gedaan?
Tis niet mijn keuken, maar gewoon een plaatje van internet ;) Lijkt me gewoon structuurverf

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2014 12:55:58 ]
  maandag 8 december 2014 @ 14:26:42 #63
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_147390320
Ik heb vorig jaar een keuken gekocht bij -- schrik niet -- Hornbach. Dat zijn Wellmann-keukens, uit Duitsland, geen topkwaliteit natuurlijk maar zeker degelijker dan IKEA, zo bleek ons bij vergelijking in de winkels. Waarom bij Hornbach? Tja, er zat daar verbazingwekkend genoeg een goede verkoper die met ons meedacht en echt slimme suggesties deed. Vaste prijzen uiteraard, en de inbouwapparatuur mag je bij Hornbach kopen, maar dat hoeft niet. De rest van de keuken wordt er niet goedkoper door.. Optimale keuzevrijheid dus. Je krijgt gewoon een paar pallets thuis, dus je moet wel een mannetje hebben dat de keuken plaatst. Alles bij elkaar hadden we een zeer goede ervaring, maar ik ben me ervan bewust dat je net de goede verkoper moet treffen bij zo'n bouwmarkt.
Met een budget van ¤ 10.000 kom je héél ver bij Hornbach, inclusief plaatsing.
It's not a lie, if you believe
pi_147391102
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 december 2014 19:08 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Dit dus!
Zij hebben meerdere filialen.
Bij filiaal 1 was de prijs na onderhandelen 8.500,- als ik vandaag zou tekenen. Morgen tekenen was 8.750,-.

Ik heb ze vriendelijk bedankt. 6 dagen later hebben ze mij opgebeld of ik al een keuken had gekocht. Ik zei, zo goed als, morgen tekenen we. Oooh ineens had de verkoper een nieuwe prijslijst binnen en kon de keuken ineens mee voor 7.500,-... Jammer joh, kans verspeeld :)
pi_147393966
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 14:51 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Zij hebben meerdere filialen.
Bij filiaal 1 was de prijs na onderhandelen 8.500,- als ik vandaag zou tekenen. Morgen tekenen was 8.750,-.

Ik heb ze vriendelijk bedankt. 6 dagen later hebben ze mij opgebeld of ik al een keuken had gekocht. Ik zei, zo goed als, morgen tekenen we. Oooh ineens had de verkoper een nieuwe prijslijst binnen en kon de keuken ineens mee voor 7.500,-... Jammer joh, kans verspeeld :)
Zo'n zaak zou nooit meer een cent van mij zien, wat een praktijken :')
pi_147398649
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 00:51 schreef Wrum het volgende:
Hoe wordt er over Schüller gedacht?
Next125 is zeer goed, al eerder gezegd in dit topic.

quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 16:19 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Zo'n zaak zou nooit meer een cent van mij zien, wat een praktijken :')
Ja, erg vervelend. Maar als je bereid bent daar in mee te gaan en veel offertes op gaat vragen, kan je wel het goedkoopste aan een keuken komen.

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 14:26 schreef 18konijn het volgende:
Dat zijn Wellmann-keukens, uit Duitsland, geen topkwaliteit natuurlijk maar zeker degelijker dan IKEA, zo bleek ons bij vergelijking in de winkels.
Welmman is wel echt het laagste segment qua Duitse keukens. Prijstechnisch gezien is het wel interessant inderdaad. In welk opzicht vind je het beter dan Ikea?

Ik moet wel zeggen dat het al weer 5 jaar geleden is dat ik Wellman in het echt gezien heb, maar toen was het niet best.
pi_147398679
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:45 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Ja, erg vervelend. Maar als je bereid bent daar in mee te gaan en veel offertes op te vragen, kan je wel het goedkoopste aan een keuken komen.
Ik betaal dan liever 1000 euro meer dan aan zo'n boeven. Die gun ik nog geen rotte eurocent.
pi_147398795
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:45 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik betaal dan liever 1000 euro meer dan aan zo'n boeven. Die gun ik nog geen rotte eurocent.
Als die 1000 euro teveel vragen zijn het toch ook boeven?
pi_147398871
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:49 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Als die 1000 euro teveel vragen zijn het toch ook boeven?
Wat is teveel? Elk bedrijf heeft zo zijn eigen marges.

"Maak nu een beslissing nu ik voor je neus sta en je nog niet hebt kunnen nadenken/vergelijken, of we verhogen de prijs voor je" is gewoon werkelijk schandalig gedrag.

Als een ander bedrijf me dan heel netjes behandelt en zijn best voor me doet, mag die gerust 1000 euro linea recta in de kas duwen.
  maandag 8 december 2014 @ 19:35:07 #70
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_147400738
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:45 schreef Dvorakk het volgende:

Welmman is wel echt het laagste segment qua Duitse keukens. Prijstechnisch gezien is het wel interessant inderdaad. In welk opzicht vind je het beter dan Ikea?

Ik moet wel zeggen dat het al weer 5 jaar geleden is dat ik Wellman in het echt gezien heb, maar toen was het niet best.
Als Wellmann het laagste segment zou zijn in DLD, dan zijn Duitse keukens gemiddeld kennelijk aanmerkelijk beter dan Nederlandse! Alles is gewoon netjes afgewerkt en past prima, inmiddels zit de keuken er anderhalf jaar in. Beter dan ikea was bijvoorbeeld de carrousel-hoekkast, steviger en stabieler.
It's not a lie, if you believe
pi_147403200
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 16:19 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Zo'n zaak zou nooit meer een cent van mij zien, wat een praktijken :')
Vrij normaal voor keukenboeren. Want vandaag is het zogenaamd de laatste actiedag.... ;)
pi_147403288
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 20:37 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Vrij normaal voor keukenboeren. Want vandaag is het zogenaamd de laatste actiedag.... ;)
Nou, dan wens ik al die keukenboeren het beste en haal ik mijn keuken ergens anders. Zo simpel is het :')
pi_147563460
Mijn belangrijkste tip bij bij onderhandelen: accepteer dat je af en toe niet uit komt. Dan loop je weg en ga je naar een ander. Over dure dingen wordt onderhandelt en wie bij een huis, keuken of auto niet een paar keer geemotioneerd NEE! hoort van zo'n verkoper betaalt teveel.

Daarbij moet je lak hebben aan die verkopers. Zo'n duurgeklede verkoper kan natuurlijk heel arrogant nee verkopen. Dan denk ik bij mezelf "Knul, jij hebt een baan op hooguit MBO-niveau en waarschijnlijk geen vast contract. Wat zou er eigenlijk voor keuken in een sociale huurwoning zitten?"

Ik kijk nu dus ook naar een keuken. Maar die keukenverkopers hebben 1 groot nadeel: Ik heb eerst met makelaars gedeald :)
pi_147563479
Ik verwacht overigens een shake-out in die markt als ik zie hoeveel keukenzaken er zijn waar de verkopers niets te doen hebben als je binnenkomt. Je wordt bijna besprongen als je rond kijkt.

[ Bericht 80% gewijzigd door Agronoom2 op 14-12-2014 09:38:18 (over dikke vingers en touch screens) ]
pi_147563483
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 09:34 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]

Waarom quote je jezelf nu? :')
  zondag 14 december 2014 @ 09:38:11 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147563508
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:06 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Ikea :')

En heeft IKEA überhaupt greeploze keukens die een beetje hoogwaardig afgewerkt zijn?


Heeft IKEA gelakte deuren, en zo ja wat voor lak en hoe is dit afgewerkt? Kan je de zijkant ook gelakt krijgen? Ik weet niet hoe het inmiddels is, maar een paar jaar geleden was het niets een mogelijk om de zijkant van de kasten af te werken in kleur, daar moest dan allemaal extra plankenmateriaal voor besteld worden.
Wat een blaat, in het huis van mijn man zat een hoogglans Ikea keuken met zijpanelen in dezelfde kleur, en die keuken was van voor het jaar 2000.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147563519
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 09:35 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Waarom quote je jezelf nu? :')
Dikke vingers, kleine buttons en touch screens
pi_147563524
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 09:38 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]

Dikke vingers, kleine buttons en touch screens
Ik voel je struggles.
pi_147563627
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 18:45 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Next125 is zeer goed, al eerder gezegd in dit topic.

[..]

...
Is dat zo? Ik vond hun presentaties in showrooms nogal overdesign: weinig keuken in heel veel ruimte. Van die verlaagde delen met kussens erop. En van die lage keukenkastjes waar je weinig in kwijt kunt maar maar wel stof op blijft liggen omdat de ruimte tussen kastje en plafond zo groot is dat je dat niet dicht maakt met plaatmateriaal.

Kortom: modernistisch doen maar dan ondoordacht
  zondag 14 december 2014 @ 09:50:40 #80
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147563639
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 18:54 schreef Vanillekwark het volgende:
IKEA heeft tegenwoordig prima keukens, helemaal binnen dat budget ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 18:51 schreef Wrum het volgende:
Goed hang- en sluitwerk
:D
pi_147563641
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:42 schreef Wrum het volgende:
Mijn ouders hebben een häcker keuken welke hun erg goed bevalt, maar:
A een andere stijl (landelijk)
B behoorlijk duurder, al denk ik niet dat ze erg goed kunnen onderhandelen

Is dat merk nog haalbaar voor 10.000 euro?
Hoe lang doen ze hier al mee?
pi_147563684
Over Ikea: ik vind standaardiseren door het assortiment te beperken een valide keuze. Daar kies je dan als consument voor, of niet

Ik hoorde laatst van iemand die een meubelmaker kastdeurtjes liet maken voor een ikea keuken. Best of both worlds.

Wat me wel bij bleef hangen: Ik heb voordat ik mijn huidige huis kocht geboden om een huis met een ikea keuken van 7 jaar oud. Die had nogal veel zichtbare slijtage...
  zondag 14 december 2014 @ 09:59:09 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147563725
Maar goed, ik zou ook liever een Ikea keuken laten plaatsen dan dat ik naar een van de bedrijven van DMG zou gaan om een keuken te kopen.
Met 10k budget zou ik waarschijnlijk Ikea doen, want ik wil wel Miele apparatuur en niet het laagste segment van Miele.

En een blad zou ik bij een steenhouwer halen.

Conclusie: 10k zou niet genoeg zijn voor wat ik wil.
Overigens zou Ikea nog behoorlijk lang op de lijst blijven staan, want dat betekent dat ik deuren, lades en fronten zou kunnen veranderen naar believen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 14 december 2014 @ 10:00:35 #84
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147563744
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 09:55 schreef Agronoom2 het volgende:
Over Ikea: ik vind standaardiseren door het assortiment te beperken een valide keuze. Daar kies je dan als consument voor, of niet

Ik hoorde laatst van iemand die een meubelmaker kastdeurtjes liet maken voor een ikea keuken. Best of both worlds.

Wat me wel bij bleef hangen: Ik heb voordat ik mijn huidige huis kocht geboden om een huis met een ikea keuken van 7 jaar oud. Die had nogal veel zichtbare slijtage...
Scharnieren, ladegeleiders en frontjes vervangen is een mogelijkheid.
  zondag 14 december 2014 @ 10:00:55 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147563751
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 09:55 schreef Agronoom2 het volgende:
Ik hoorde laatst van iemand die een meubelmaker kastdeurtjes liet maken voor een ikea keuken. Best of both worlds.
Ja, er is een bedrijf dat dat doet, prachtige keukens...

Ik zal straks even kijken of ik die link op m'n laptop heb opgeslagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147563793
Kvik!
pi_147563796
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 09:59 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, ik zou ook liever een Ikea keuken laten plaatsen dan dat ik naar een van de bedrijven van DMG zou gaan om een keuken te kopen.
Met 10k budget zou ik waarschijnlijk Ikea doen, want ik wil wel Miele apparatuur en niet het laagste segment van Miele.

En een blad zou ik bij een steenhouwer halen.

Conclusie: 10k zou niet genoeg zijn voor wat ik wil.
Overigens zou Ikea nog behoorlijk lang op de lijst blijven staan, want dat betekent dat ik deuren, lades en fronten zou kunnen veranderen naar believen.
Volgens mij moet je voor 10k een mooie grote keuken kunnen inrichten. Alleen veel zoekwerk
  zondag 14 december 2014 @ 10:09:45 #88
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147563826
Heb je geen plattegrond met afmetingen?
pi_147563859
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 10:06 schreef friekin_ het volgende:
Kvik!
Gaaf. Iemand een zinvolle uitspraak over de kwaliteit?
  zondag 14 december 2014 @ 10:15:19 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147563891
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 10:06 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]

Volgens mij moet je voor 10k een mooie grote keuken kunnen inrichten. Alleen veel zoekwerk
Onze keuken is niet groot, en dat maakt het alleen maar lastiger :')
En mijn wensen voor apparatuur zijn al de helft van dat budget :@

Maar.... Nog niet op de laptop, maar wist wel in welk topic ik dat bedrijf had gezien waar ze houten deuren op Ikea-keukens plaatsen, en nette prijzen ook:
http://www.koakdesign.com/?lang=nl
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 14 december 2014 @ 10:36:07 #91
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147564088
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 10:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Onze keuken is niet groot, en dat maakt het alleen maar lastiger :')
En mijn wensen voor apparatuur zijn al de helft van dat budget :@

Maar.... Nog niet op de laptop, maar wist wel in welk topic ik dat bedrijf had gezien waar ze houten deuren op Ikea-keukens plaatsen, en nette prijzen ook:
http://www.koakdesign.com/?lang=nl
:o ¤140 euro voor een frontje voor bijvoorbeeld de vaatwasser :o
  zondag 14 december 2014 @ 10:55:49 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147564285
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 10:36 schreef betyar het volgende:

[..]

:o ¤140 euro voor een frontje voor bijvoorbeeld de vaatwasser :o
Als je het voor minder kunt leveren dan hoor ik het graag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147564439


http://www.kvik.nl/nl-NL/(...)omposiet-beach-black

Alles kun je aanpassen aan je eigen smaak.
pi_147564441
Dank voor die link naar http://www.koakdesign.com/?lang=nl . Mooie optie.

En nee, voor massief eikenhout is 140 euro voor een front niet duur. Met massief eikenhout kun je eeuwen doen (vraag je antiquair maar), eindeloos veel beter dan folie op spaanplaat. Dit lijkt me ook een optie om voor een paar duizend euro een versleten ikea-keuken te upcyclen, dan kom je behoorlijk goedkoop aan goed spul.
  zondag 14 december 2014 @ 13:19:06 #95
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147567097
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 10:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je het voor minder kunt leveren dan hoor ik het graag.
Dat kan.
  zondag 14 december 2014 @ 13:29:09 #96
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147567396
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 11:08 schreef Agronoom2 het volgende:
Dank voor die link naar http://www.koakdesign.com/?lang=nl . Mooie optie.

En nee, voor massief eikenhout is 140 euro voor een front niet duur. Met massief eikenhout kun je eeuwen doen (vraag je antiquair maar), eindeloos veel beter dan folie op spaanplaat. Dit lijkt me ook een optie om voor een paar duizend euro een versleten ikea-keuken te upcyclen, dan kom je behoorlijk goedkoop aan goed spul.
IKEA hacking.
Compleet op maat gemaakt massief eiken ombouw voor IKEA kastjes die de klant heeft gekocht:





Plinten onder zijn te komen vervallen vonden ze niet mooi, wel geleverd.

Dinsdag nog even de grote kast die de klant heeft opgehangen omlijsten (foutje gemaakt met de panelen die erop komen, ik heb de inwendige maat aangehouden en de lijst moet in verstek komen :@ :@ )

Doe eens een gok wat dat kost?
  zondag 14 december 2014 @ 14:37:03 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147569364
Zie ik nou dat je van twee Besta kastjes een tafel hebt gemaakt?
Hmmz... nee, dat kan niet met die 60 diep, onder twee keukenkastjes? Of Stuva?

Geen idee wat die houten ombouw en die ombouw/tafel gekost hebben, maar ik vind het erg fraai O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147572114
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 09:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een blaat, in het huis van mijn man zat een hoogglans Ikea keuken met zijpanelen in dezelfde kleur, en die keuken was van voor het jaar 2000.
Gelakt zijdes op de kast zelf?
pi_147572337
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 09:49 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik vond hun presentaties in showrooms nogal overdesign: weinig keuken in heel veel ruimte. Van die verlaagde delen met kussens erop. En van die lage keukenkastjes waar je weinig in kwijt kunt maar maar wel stof op blijft liggen omdat de ruimte tussen kastje en plafond zo groot is dat je dat niet dicht maakt met plaatmateriaal.

Kortom: modernistisch doen maar dan ondoordacht
Je kan de kwaliteit van een keuken niet beoordelen op hoe iemand besloten heeft een bepaalde opstelling in de showroom te zetten? De kwaliteit van next125 is gewoon goed te noemen!
  Moderator zondag 14 december 2014 @ 16:51:49 #100
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147572697
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat kan.
Als daar wat uit komt wordt dat maar geregeld via pb neem ik aan :);)
  zondag 14 december 2014 @ 17:57:15 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147575124
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 16:32 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Gelakt zijdes op de kast zelf?
Zijkanten voor de kast in dezelfde hoogglans kleur als de deuren en fronten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 14 december 2014 @ 18:11:18 #102
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147575737
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 14:37 schreef Leandra het volgende:
Zie ik nou dat je van twee Besta kastjes een tafel hebt gemaakt?
Hmmz... nee, dat kan niet met die 60 diep, onder twee keukenkastjes? Of Stuva?

Geen idee wat die houten ombouw en die ombouw/tafel gekost hebben, maar ik vind het erg fraai O+
Correct, de zijkanten zijn breder dan de kastjes. De totale ombouw kost ¤850.
  zondag 14 december 2014 @ 18:14:12 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147575855
Netjes!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_147578920
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 17:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zijkanten voor de kast in dezelfde hoogglans kleur als de deuren en fronten.
dvorakk bedoelt dat het kastje zelf die kleur heeft, zonder een extra plaat.
pi_147680991
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 11:08 schreef friekin_ het volgende:
[ afbeelding ]

http://www.kvik.nl/nl-NL/(...)omposiet-beach-black

Alles kun je aanpassen aan je eigen smaak.
Dat ziet er mooi uit, maar weinig over te vinden behalve op sites van Kvik zelf.

Iemand nog een zinvolle uitspraak over de kwaliteit? Hoe ziet die keuken er over 10 jaar uit bij normaal gebruik?
pi_147790753
Goed, ik ben dus maar eens een Kvik showroom ingestapt. Kwaliteit van het materiaal lijkt in orde. Blumscharnieren, degelijke frontjes, etc. Verder nog geen idee hoe zo'n keuken er over 10 jaar uitziet, maar goed. Wat dat betreft is de indruk goed.

Over de greeploze lades was ik minder tevreden. Als greep dient dan een inkeping aan de rand maar die voelde niet ecnt fijn. Hier is wel keus in.

Prijs valt tegen. Het zinnetje "De prijs is incl. kasten, plinten en werkblad en excl. spoelbak, kraan, apparatuur en verlichting" komt erop neer dat de keukens die ze in hun showroom lieten qua prijs niet echt aantrekkelijk waren, als je spoelbak, kraan en apperatuur wel meerekend. Gezien het feit dat ze zo'n concept hanteren en dat er geen onderhandelingsruimte is mag de prijs wel wat scherper.

Echt transparant zijn ze dus niet. Dat had ik ook wel kunnen vermoeden: als je je keukens in dergelijke mate standaardiseert, dan maak je toch een app of website waarmee de consument zijn keuken kan configureren en in 1 klap de pris overziet?
pi_147794382
Het punt is natuurlijk wel dat de dingen die je tegenvallen alleen echt in orde zijn bij maatwerk keukens. En dan zit je zwaar over je budget heen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')