Goed, ik ben dus maar eens een Kvik showroom ingestapt. Kwaliteit van het materiaal lijkt in orde. Blumscharnieren, degelijke frontjes, etc. Verder nog geen idee hoe zo'n keuken er over 10 jaar uitziet, maar goed. Wat dat betreft is de indruk goed.
Over de greeploze lades was ik minder tevreden. Als greep dient dan een inkeping aan de rand maar die voelde niet ecnt fijn. Hier is wel keus in.
Prijs valt tegen. Het zinnetje "De prijs is incl. kasten, plinten en werkblad en excl. spoelbak, kraan, apparatuur en verlichting" komt erop neer dat de keukens die ze in hun showroom lieten qua prijs niet echt aantrekkelijk waren, als je spoelbak, kraan en apperatuur wel meerekend. Gezien het feit dat ze zo'n concept hanteren en dat er geen onderhandelingsruimte is mag de prijs wel wat scherper.
Echt transparant zijn ze dus niet. Dat had ik ook wel kunnen vermoeden: als je je keukens in dergelijke mate standaardiseert, dan maak je toch een app of website waarmee de consument zijn keuken kan configureren en in 1 klap de pris overziet?