Wat een blaat, in het huis van mijn man zat een hoogglans Ikea keuken met zijpanelen in dezelfde kleur, en die keuken was van voor het jaar 2000.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:06 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Ikea
En heeft IKEA überhaupt greeploze keukens die een beetje hoogwaardig afgewerkt zijn?
Heeft IKEA gelakte deuren, en zo ja wat voor lak en hoe is dit afgewerkt? Kan je de zijkant ook gelakt krijgen? Ik weet niet hoe het inmiddels is, maar een paar jaar geleden was het niets een mogelijk om de zijkant van de kasten af te werken in kleur, daar moest dan allemaal extra plankenmateriaal voor besteld worden.
Ik voel je struggles.quote:Op zondag 14 december 2014 09:38 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Dikke vingers, kleine buttons en touch screens
Is dat zo? Ik vond hun presentaties in showrooms nogal overdesign: weinig keuken in heel veel ruimte. Van die verlaagde delen met kussens erop. En van die lage keukenkastjes waar je weinig in kwijt kunt maar maar wel stof op blijft liggen omdat de ruimte tussen kastje en plafond zo groot is dat je dat niet dicht maakt met plaatmateriaal.quote:Op maandag 8 december 2014 18:45 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Next125 is zeer goed, al eerder gezegd in dit topic.
[..]
...
quote:Op donderdag 4 december 2014 18:54 schreef Vanillekwark het volgende:
IKEA heeft tegenwoordig prima keukens, helemaal binnen dat budget
quote:
Hoe lang doen ze hier al mee?quote:Op donderdag 4 december 2014 19:42 schreef Wrum het volgende:
Mijn ouders hebben een häcker keuken welke hun erg goed bevalt, maar:
A een andere stijl (landelijk)
B behoorlijk duurder, al denk ik niet dat ze erg goed kunnen onderhandelen
Is dat merk nog haalbaar voor 10.000 euro?
Scharnieren, ladegeleiders en frontjes vervangen is een mogelijkheid.quote:Op zondag 14 december 2014 09:55 schreef Agronoom2 het volgende:
Over Ikea: ik vind standaardiseren door het assortiment te beperken een valide keuze. Daar kies je dan als consument voor, of niet
Ik hoorde laatst van iemand die een meubelmaker kastdeurtjes liet maken voor een ikea keuken. Best of both worlds.
Wat me wel bij bleef hangen: Ik heb voordat ik mijn huidige huis kocht geboden om een huis met een ikea keuken van 7 jaar oud. Die had nogal veel zichtbare slijtage...
Ja, er is een bedrijf dat dat doet, prachtige keukens...quote:Op zondag 14 december 2014 09:55 schreef Agronoom2 het volgende:
Ik hoorde laatst van iemand die een meubelmaker kastdeurtjes liet maken voor een ikea keuken. Best of both worlds.
Volgens mij moet je voor 10k een mooie grote keuken kunnen inrichten. Alleen veel zoekwerkquote:Op zondag 14 december 2014 09:59 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, ik zou ook liever een Ikea keuken laten plaatsen dan dat ik naar een van de bedrijven van DMG zou gaan om een keuken te kopen.
Met 10k budget zou ik waarschijnlijk Ikea doen, want ik wil wel Miele apparatuur en niet het laagste segment van Miele.
En een blad zou ik bij een steenhouwer halen.
Conclusie: 10k zou niet genoeg zijn voor wat ik wil.
Overigens zou Ikea nog behoorlijk lang op de lijst blijven staan, want dat betekent dat ik deuren, lades en fronten zou kunnen veranderen naar believen.
Onze keuken is niet groot, en dat maakt het alleen maar lastigerquote:Op zondag 14 december 2014 10:06 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Volgens mij moet je voor 10k een mooie grote keuken kunnen inrichten. Alleen veel zoekwerk
quote:Op zondag 14 december 2014 10:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onze keuken is niet groot, en dat maakt het alleen maar lastiger
En mijn wensen voor apparatuur zijn al de helft van dat budget![]()
Maar.... Nog niet op de laptop, maar wist wel in welk topic ik dat bedrijf had gezien waar ze houten deuren op Ikea-keukens plaatsen, en nette prijzen ook:
http://www.koakdesign.com/?lang=nl
Dat kan.quote:Op zondag 14 december 2014 10:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je het voor minder kunt leveren dan hoor ik het graag.
IKEA hacking.quote:Op zondag 14 december 2014 11:08 schreef Agronoom2 het volgende:
Dank voor die link naar http://www.koakdesign.com/?lang=nl . Mooie optie.
En nee, voor massief eikenhout is 140 euro voor een front niet duur. Met massief eikenhout kun je eeuwen doen (vraag je antiquair maar), eindeloos veel beter dan folie op spaanplaat. Dit lijkt me ook een optie om voor een paar duizend euro een versleten ikea-keuken te upcyclen, dan kom je behoorlijk goedkoop aan goed spul.
Gelakt zijdes op de kast zelf?quote:Op zondag 14 december 2014 09:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een blaat, in het huis van mijn man zat een hoogglans Ikea keuken met zijpanelen in dezelfde kleur, en die keuken was van voor het jaar 2000.
Je kan de kwaliteit van een keuken niet beoordelen op hoe iemand besloten heeft een bepaalde opstelling in de showroom te zetten? De kwaliteit van next125 is gewoon goed te noemen!quote:Op zondag 14 december 2014 09:49 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik vond hun presentaties in showrooms nogal overdesign: weinig keuken in heel veel ruimte. Van die verlaagde delen met kussens erop. En van die lage keukenkastjes waar je weinig in kwijt kunt maar maar wel stof op blijft liggen omdat de ruimte tussen kastje en plafond zo groot is dat je dat niet dicht maakt met plaatmateriaal.
Kortom: modernistisch doen maar dan ondoordacht
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |