abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147285690
Graag zou ik jullie input willen:

Ik zoek een goede keuken.

Ik heb een vrij 'strakke' smaak dus weinig poespas, maar het moet wel kwaliteit uitstralen.

1 blok van 3 hoge kasten met daarin in iedergeval combimagnetron en koel/vries en aansluitend een meter of 2,5 tot 3 aan werkblad met lage kasten en o.a. vaatwasser.

Greeploos.

Gelakte panelen.

Goed hang- en sluitwerk

Composiet werkblad

Gewoon goede apparatuur, maar ik ben geen keukenprins dus dat hoeft niet het duurste van het duurste te zijn.

Ik heb me via internet al redelijk georiënteerd, maar ik zie vooral tussen de vele duits(klinkend)e merken en huismerken, die eigenlijk ook gewoon weer door diezelfde fabrikanten gemaakt worden, op het eerste oog nauwelijks verschil en als ik hun fleurige brochures bekijk is het toch ook veelal één pot nat.

Welk merk biedt voor bovenstaande een goede prijs/kwaliteit uitgaande van een budget van max 10.000 euro?

[ Bericht 3% gewijzigd door Wrum op 04-12-2014 19:08:46 ]
pi_147285805
IKEA heeft tegenwoordig prima keukens, helemaal binnen dat budget ^O^
pi_147286114
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 18:54 schreef Vanillekwark het volgende:
IKEA heeft tegenwoordig prima keukens, helemaal binnen dat budget ^O^
Ikea :')

En heeft IKEA überhaupt greeploze keukens die een beetje hoogwaardig afgewerkt zijn?

Heeft IKEA gelakte deuren, en zo ja wat voor lak en hoe is dit afgewerkt? Kan je de zijkant ook gelakt krijgen? Ik weet niet hoe het inmiddels is, maar een paar jaar geleden was het niets een mogelijk om de zijkant van de kasten af te werken in kleur, daar moest dan allemaal extra plankenmateriaal voor besteld worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dvorakk op 04-12-2014 19:15:07 ]
pi_147286466
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 18:51 schreef Wrum het volgende:

Ik heb een vrij 'strakke' smaak dus weinig poespas, maar het moet wel kwaliteit uitstralen.

Welk merk biedt voor bovenstaande een goede prijs/kwaliteit uitgaande van een budget van max 10.000 euro?

Alleen kwaliteit uitstralen of het ook daadwerkelijk zijn? ;)

Weet niet of je voor 10.000 euro uit gaat komen als je een beetje a-merk apparatuur, een mooi blad en goed afgewerkte kastjes wil hebben...

Ga je het zelf installeren?
pi_147286567
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:16 schreef jasperve het volgende:

[..]

Weet niet of je voor 10.000 euro uit gaat komen als je een beetje a-merk apparatuur, een mooi blad en goed afgewerkte kastjes wil hebben...

Dat moet echt wel lukken hoor, als je maar fatsoenlijk kan onderhandelen. Het blijft echter lastig omdat de prijzen weinig transparant zijn. Dát is dan wel weer een voordeel van de Ikea.
pi_147286615
Al overwogen je keuken in Duitsland aan te schaffen?
pi_147286651
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:16 schreef jasperve het volgende:

[..]

Nee ik ga niet zelf installeren. maar als ik op consumentenfora lees wat er soms met de prijs gedaan kan worden door sommige grote ketens dan lijkt 10.000 euro me toch een redelijk budget?
Het is ook weer niet een megagrote keuken.
pi_147286809
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:20 schreef Gwywen het volgende:
Als je goed kan onderhandelen en dus op een scherpe prijs uit kan komen is Duitsland echt niet zo veel goedkoper hoor. Denk je dat Duitse keukenboeren het goedkoper aan kunnen bieden? Dat hoeft echt niet. Het gaat erom hoeveel winstmarge er opgepakt wordt, en dat hangt dus samen met onderhandelen.

Waar veel mensen, inclusief ikzelf, echt een hekel aan hebben.

Een kennis van mij heeft in Nederland offertes laten maken, en in Duitsland. Een Duitse offerte was inderdaad iets goedkoper. Toen is hij met die offerte terug gegaan naar een Nederlandse zaak, en toen krijg hij het daar voor hetzelfde bedrag -100 euro mee. Dat is dus ook nog een optie.
pi_147286864
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:21 schreef Wrum het volgende:

[..]

Nee ik ga niet zelf installeren. maar als ik op consumentenfora lees wat er soms met de prijs gedaan kan worden door sommige grote ketens dan lijkt 10.000 euro me toch een redelijk budget?
Het is ook weer niet een megagrote keuken.
De grootte bepaalt de prijs qua meubelwerk niet zo. Het maakt nogal een verschil of je 300 cm met draaiende deuren wil ok met allemaal deur aan ladegeleiders bijvoorbeeld.
  donderdag 4 december 2014 @ 19:27:47 #10
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_147286883
Bij deze prijsklasse: Bruynzeel. Geen topmerk maar meer dan degelijk, zeker vergeleken bij IKEA. Volop keuze in materialen e.d.

Wat je ook kunt doen is in een zaak naast je wensen ook je budget noemen. Wie daarmee het mooiste voorstel doet krijgt de opdracht. In plaats van te onderhandelen zet je de verkoper aan het werk om jou te overtuigen. Als je 1000-1500 euro lager noemt heb je na de offerte ook nog wat ruimte om te kiesen en veranderen. Bespaar jezelf de moeite om bij zaken naar binnen te lopen waar je niet wilt kopen (omdat te duur of te goedkoop).
pi_147286999
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:27 schreef Barrah het volgende:
Bij deze prijsklasse: Bruynzeel. Geen topmerk maar meer dan degelijk, zeker vergeleken bij IKEA. Volop keuze in materialen e.d.

Wat je ook kunt doen is in een zaak naast je wensen ook je budget noemen. Wie daarmee het mooiste voorstel doet krijgt de opdracht. In plaats van te onderhandelen zet je de verkoper aan het werk om jou te overtuigen. Als je 1000-1500 euro lager noemt heb je na de offerte ook nog wat ruimte om te kiesen en veranderen. Bespaar jezelf de moeite om bij zaken naar binnen te lopen waar je niet wilt kopen (omdat te duur of te goedkoop).
Bruynzeel is een zaak, niet per se een merk. Daar verkopen ze meerdere merken, misschien labelen ze het wel als hetzelfde.

Wat jij bruynzeel noemt kan dus wat lagere kwaliteit eigen merk zijn, maar ook bijvoorbeeld next 125.

Next 125 is echt prima kwaliteit.
pi_147287422
Mijn ouders hebben een häcker keuken welke hun erg goed bevalt, maar:
A een andere stijl (landelijk)
B behoorlijk duurder, al denk ik niet dat ze erg goed kunnen onderhandelen

Is dat merk nog haalbaar voor 10.000 euro?
pi_147287544
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:42 schreef Wrum het volgende:
Mijn ouders hebben een häcker keuken welke hun erg goed bevalt, maar:
A een andere stijl (landelijk)
B behoorlijk duurder, al denk ik niet dat ze erg goed kunnen onderhandelen

Is dat merk nog haalbaar voor 10.000 euro?
Hun gewone lijn, of systemat? Beide prima kwaliteit, systemat is high end/duurder.
pi_147287763
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:06 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Ikea :')

En heeft IKEA überhaupt greeploze keukens die een beetje hoogwaardig afgewerkt zijn?

Heeft IKEA gelakte deuren, en zo ja wat voor lak en hoe is dit afgewerkt? Kan je de zijkant ook gelakt krijgen? Ik weet niet hoe het inmiddels is, maar een paar jaar geleden was het niets een mogelijk om de zijkant van de kasten af te werken in kleur, daar moest dan allemaal extra plankenmateriaal voor besteld worden.
Al hun deuren kunnen greeploos. Dan hebben ze budget, en hoogwaardiger materiaal.

Ja ze hebben gelakte deuren. Materiaal weet ik even niet zeker, dacht melamine. Ja de zijkant kan ook gelakt worden.

Ze zijn dit jaar overgestapt naar een nieuw keukensysteem, alles vernieuwd. In mijn mening stuk hoogwaardiger dan hun vorige systeem.

Ik heb een pand waar ik drie studentenstudio's in heb gemaakt, en had goedkope keukenblokjes nodig, maar ik was uiteindelijk aangenaam verrast door de kwaliteit.

Weet niet of ik mijn eigen keuken per se daar zal halen, maar uitsluiten doe ik het ook niet.
pi_147287869
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:51 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Al hun deuren kunnen greeploos. Dan hebben ze budget, en hoogwaardiger materiaal.

Ja ze hebben gelakte deuren. Materiaal weet ik even niet zeker, dacht melamine. Ja de zijkant kan ook gelakt worden.

Ze zijn dit jaar overgestapt naar een nieuw keukensysteem, alles vernieuwd. In mijn mening stuk hoogwaardiger dan hun vorige systeem.

Ik heb een pand waar ik drie studentenstudio's in heb gemaakt, en had goedkope keukenblokjes nodig, maar ik was uiteindelijk aangenaam verrast door de kwaliteit.

Weet niet of ik mijn eigen keuken per se daar zal halen, maar uitsluiten doe ik het ook niet.
Kan je eens een foto tonen van zo'n greeploze ikea keuken? Ik ken toevallig iemand die dat heeft, maar dat ziet er écht niet uit. In plaats van doorlopende greepkommen zit er daar achter elke kast een strookje. Echt geen gezicht, zo lelijk.

Voor een studentenstudio zou ik er overigens best ook Ikea zooi inzetten hoor, zeker. Maar voor jezelf?
pi_147287911
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:55 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Kan je eens een foto tonen van zo'n greeploze ikea keuken? Ik ken toevallig iemand die dat heeft, maar dat ziet er écht niet uit. In plaats van doorlopende greepkommen zit er daar achter elke kast een strookje. Echt geen gezicht, zo lelijk.

Voor een studentenstudio zou ik er overigens best ook Ikea zooi inzetten hoor, zeker. Maar voor jezelf?
Welke kleur wil je?
pi_147287921
quote:
1s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:56 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Welke kleur wil je?
Maakt niet uit.
pi_147288345
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:20 schreef Gwywen het volgende:
Is daar op een budget van 10.000 euro incl montage nog serieus voordeel te behalen?
pi_147288731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:56 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Maakt niet uit.

Overigens denk ik dat je met een budget van 10k, met composiet blad, en montage al vrij snel bij de budgetzaken uitkomt :X

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2014 20:20:53 ]
pi_147288836
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:20 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Overigens denk ik dat je met een budget van 10k, met composiet blad, en montage al vrij snel bij de budgetzaken uitkomt :X
Ja, dat is dus precies wat ik bedoel.!!! Fucking lelijk. Bij elke kast die tegen elkaar komt zie een verticale streep, dit is echt niet strak. Vind je dit echt mooi? Ik vind het geen porem.

Ik weet niet precies wat TS' wensen zijn, maar ik denk dat hij met dat budget prima kan slagen, mits hij maar een goede prijs weet uit te onderhandelen.
pi_147288850
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:24 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Ja, dat is dus precies wat ik bedoel.!!! Fucking lelijk. Bij elke kast die tegen elkaar komt zie een verticale streep, dit is echt niet strak. Vind je dit echt mooi? Ik vind het geen forum.

Ik weet niet precies wat TS' wensen zijn, maar ik denk dat hij met dat budget prima kan slagen, mits hij maar een goede prijs weet uit te onderhandelen.
Nee, ik vind dat niet mooi. Maar ik hou dan ook meer van landelijke keukens :+

Overigens hoor ik graag waar je een kwaliteitskeuken voor 10k, inclusief apparatuur en montage, dan wel kunt krijgen voor dat budget. Ik zal binnenkort ook kijken voor een keuken :s)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2014 20:33:07 ]
pi_147289139
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:24 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nee, ik vind dat niet mooi. Maar ik hou dan ook meer van landelijke keukens :+
Nee, ok, maar stel je voor dat het wel je smaak is, dan wil je toch een strak design? En niet zomaar wat kasten tegen elkaar aangepleurd waar je bij elke kast zó duidelijk die overgang ziet zoals bij die Ikea keuken die jij postte?

Hier een voorbeeldje van wat ik bedoel.

Dan zie je die overgangen tussen de kasten niet zoals jij op dat ikea plaatje postte. Lijkt mij objectief mooier.
pi_147289228
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 20:34 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Nee, ok, maar stel je voor dat het wel je smaak is, dan wil je toch een strak design? En niet zomaar wat kasten tegen elkaar aangepleurd waar je bij elke kast zó duidelijk die overgang ziet zoals bij die Ikea keuken die jij postte?

Hier een voorbeeldje van wat ik bedoel.

[ afbeelding ]

Dan zie je die overgangen tussen de kasten niet zoals jij op dat ikea plaatje postte. Lijkt mij objectief mooier.
Prijs van die keuken erbij is misschien wel relevant.
pi_147289255
Ga naar Duitsland toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')