SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door _Ophelia_ op 04-12-2014 14:09:02 ]
quote:Op donderdag 4 december 2014 13:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
En gewoon omdat hij zo leuk is.
Ik zie geen fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rayen 2½ jaar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door _Ophelia_ op 04-12-2014 22:06:29 ]
Volgens mij heb ik jouw wederhelft op Fb, daar staan ze ookquote:Op vrijdag 5 december 2014 07:04 schreef Tinuviel het volgende:
Ik heb O'tje nu 2 keer gemist. Straf voor te lang niet hierlezen?
Ohwquote:
Sensatiezoekerquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:07 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ohw![]()
![]()
vertel!!.....
Hier heeft de buurman op het raam gebonst en de zak voor de deur gezet.
Vantevoren hadden we tegen rayen verteld dat we sint en piet niet zouden zien want dat die het veel te druk hadden omdat die iedereen kadootjes moest brengen. (Dit om de spanning weg te nemen)
Eigenlijk had hij al genoeg kado's gehad, dus we deden het eigenlijk omdat ik het leuk vond![]()
Maar afijn, dat kopje te zien toen hij de zak binnensleepte was geweldig en het kinetisch zand viel goed in de smaak
Pffffffff ik zou van de schrik nog grijzer worden denk ikquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:24 schreef danic het volgende:
[..]
Sensatiezoeker![]()
Maar niks specifieks hoor. Gewoon echt brutaal en ons afsnauwen. Ik weet niet wat me overkomt. Mijn lieve meisje.
En vervolgens hangt ze weer huilend om je nek. Ik zal blij zijn als die man weer naar Spanje is![]()
Gisteren is ze van de trap gestuiterd![]()
Onze trap begint onderaan met een draai. Daar was ze net voorbij toen ze bedacht dat haar knuffels nog beneden lagen.
Dus wil ze zich omdraaien en verliest haar evenwicht. Zo achterover van de trap. Echt op haar rug en schouders, head first.
Als finishing touch nog een hoofdlanding op de stenen vloer
ik schrok me de rambam. Maar gelukkig alleen geschrokken
Ik ben 10 jaar ouder
Haha met dit assortiment zou mijn jongetje ook heel blij zijn. Ze zijn ook allemaal hetzelfdequote:Op vrijdag 5 december 2014 21:32 schreef Mevr_Mus het volgende:
Sint was hier een enorm succesHij heeft zo genoten, van de zakken (
) voor de deur, de gedichten en de cadeau's natuurlijk. Sint bracht hier een duplo brandweerauto, uitbreiding voor de houten trein (station, spoorwegovergang en extra rails), een voorleesboek, en shirt met ambulances, een ambulance autootje, een koksmuts en bambino loco. Maar de cadeau's die de andere kregen vond hij net zo mooi! 't kind was zo blij en dankbaar en geduldig
Hij is 18 oktober 2 geworden. Hij wordt al wel helemaal opgewonden als hij Sint of Piet zietquote:Op zaterdag 6 december 2014 12:56 schreef Animalmix het volgende:
Skoap hoe oud is Luc? Beseft hij het nu nog niet zo? Waarschijnlijk is het volgend jaar wel leuk om te vieren inderdaad.
Hier ook ja. Met het verschil dat mijne nog niks met Sint en Piet kan en ze ook niet benoemt/herkent. Wij geven er zelf ook niet om, dus ik vind volgend jaar wel vroeg genoeg. Wel een keertje schoen gezet (de prei voor het paard en het tellen van de schoenen waren het leukst) en cadeautjes gekocht omdat we het met familie vieren, maar dat is geen groots kinderfeest. Mijne is het enige kind en ik verwacht eigenlijk niet dat de rest iets koopt.quote:Op zaterdag 6 december 2014 14:03 schreef Skoap het volgende:
[..]
Hij is 18 oktober 2 geworden. Hij wordt al wel helemaal opgewonden als hij Sint of Piet ziet
Maar heb hem (Bewust) nog even niet verteld over pakjes avond enzo, dat komt volgend jaar wel
Ja, wij hadden al wat dingen verzameld sinds de zomer (niet eens alles gegeven nu) en de schoonfamilie wilde ook bijdragenquote:Op zaterdag 6 december 2014 21:32 schreef Animalmix het volgende:
Haha Phaidra wow wat veel kado's inderdaad!
Beetje jammer dat ie daarna ziek werd. Zielig. Hoe is het nu?
Tinu wat zielig van het eczeem.
Hier ook maxi kralen voor een kindje bN twee. Kan volgens mij best hoor!
Wij vierden vandaag sinterklaas. Ze is net twee en begrijpt er weinig van, maar een broer van vier. Dus dan is het leuk!
Ze kreeg mega veel spullen voor de pop, zoals een poppenbedje, badje en slaapzak, kinetisch zand met attributen, ook maxi strijkkralen dus en verkleedkleren.
Ze was het allerblijst met haar prinsessenrokje van 1 euro
Leuke foto en cadeaus!quote:Op zaterdag 6 december 2014 21:32 schreef Animalmix het volgende:
Haha Phaidra wow wat veel kado's inderdaad!
Beetje jammer dat ie daarna ziek werd. Zielig. Hoe is het nu?
Tinu wat zielig van het eczeem.
Hier ook maxi kralen voor een kindje bN twee. Kan volgens mij best hoor!
Wij vierden vandaag sinterklaas. Ze is net twee en begrijpt er weinig van, maar een broer van vier. Dus dan is het leuk!
Ze kreeg mega veel spullen voor de pop, zoals een poppenbedje, badje en slaapzak, kinetisch zand met attributen, ook maxi strijkkralen dus en verkleedkleren.
Ze was het allerblijst met haar prinsessenrokje van 1 euro
[ afbeelding ]
Van rolf schoolmaterialen.quote:Op zondag 7 december 2014 12:40 schreef Animalmix het volgende:
FR leuk!
Waar heb je die bak vandaan?
Beterschap voor Anouk, Susie.
CS oh dat sintboek van Charlotte Dumas is tof!
En zelfbewust is ze zeker
Mus sterkte vandaag.....
Ik heb wel met sinasappel smaak. Die moet ze dus ook niet. Maar zal eens informeren bij de apotheek morgen voor die smaak.quote:Op zondag 7 december 2014 16:39 schreef danic het volgende:
Susie, sinaspril heeft ook kauwtabletjes. De kinderen zien het als snoepjes, want het is met pepermuntsmaak.
Nooit meer problemen sindsdien.
Helaas hier ook nodig soms. Het wil met hoestdrank en antibiotica (beide vloeibaar) wel eens helpen om uit te leggen dat het helpt tegen de pijn/hoesten. Dat we het jammer zouden vinden als hij pijn blijft hebben of niet lekker kan slapen omdat hij zijn drankje niet wil nemen. Meestal is het de eerste keer even nodig om hem te overreden, daarna blijkt hij het toch lekker te vinden en is het juist drama als het niet meer hoeftquote:Op zondag 7 december 2014 17:07 schreef bitterend het volgende:
Susie hier is zetpil ook gillen maar als het moet dan moet het.
je zou misschien kunnen proberen haar bij het koken te betrekken. En dan tijdens het eten zeggen dat het zo llekker is omdat ze heeft geholpen.quote:Op zondag 7 december 2014 20:41 schreef bitterend het volgende:
NTS lastig![]()
Mijn peuter heeft moeite met het avond eten...ze wil niks eten en zegt dan doodleuk "ik krijg geen toetje he?"dat heb ik een keer geprobeerd om te kijken of ze dan toch ging helpen..niet dus
![]()
(we hebben nooit toetjes na het eten eigenlijk)
na het opruimen van het etenstafel zegt mevrouw "ik heb honger"Dat heeft ze al een paar keer gedaan deze week. Ik leg steeds uit dat ze gewoon met ons moet eten maar de volgende dag is precies hetzelfde!
Zal wel komen met het wel/niet slapen in de middag en zindelijkheid...peuters
Nou helaas kan ik me daarbij aansluiten.quote:Op zondag 7 december 2014 21:16 schreef PureEvil het volgende:
Hier hetzelfde probleem met avondeten.....
Dat zou ook nog kunnen.quote:Op zondag 7 december 2014 20:58 schreef bitterend het volgende:
Ze kookt elke avond meemaar als ik het dan op tafel zet is het "bleerrghh"
Denk dat ze gewoon te moe is in de avond de laatste tijd
Hier hebben ze er op het KDV een houtje van om tussen 1600 en 1700 nog even te gaan snacken.quote:Op zondag 7 december 2014 21:38 schreef Susie het volgende:
Vervelend NTSHet is natuurlijk nogal wat voor zo'n kleine. Zal vast goed komen.
Niet avond eten *check* Afgelopen donderdag geen rijst willen en als je haar ophaalt van kdv vrijdagmiddag horen dat ze heerlijk rijst heeft gegeten![]()
Zo, ik ga de nachtdienst in
Wij woonden ook bij opa en oma, het staat er een beetje stom zie ik netquote:Op zondag 7 december 2014 21:44 schreef Vanyel het volgende:
NTS, heeft ze de afgelopen 5,5 mnd met jullie bij opa en oma gewoond of zonder?
Komt vast wel goed, het zal even tijd nodig hebben.quote:Op zondag 7 december 2014 22:00 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Wij woonden ook bij opa en oma, het staat er een beetje stom zie ik net.
Maar ik moet zeggen dat met name oma de opvoedkundige taken over heeft genomen tot ik 20 weken zwanger was omdat ik zo vermoeid was. En de laatste 3 weken dan ook nog.
Tel daarbij op dat Draak een echt oma's kindje is dus is het niet vreemd dat ze zo heftig reageert. Alleen om steeds begripvol te blijven, dat is soms wat moeilijker.
Neuuhh, ik moet nog maximaal 8 wekenquote:Op zondag 7 december 2014 22:06 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Komt vast wel goed, het zal even tijd nodig hebben.
Geloof dat die kleine al geboren is nu? Dan gewoon lekker laten helpen met voeden, de grote zus laten uithangen en niet te veel nee nu ff niet..
Het is natuurlijk wel veel verandering ineens, dat gaat zo'n draak ook niet in de koude kleren zitten.
Het helpt zeker wel om haar erbij te betrekken, dat scheelt een hoop ellende.quote:Op zondag 7 december 2014 22:20 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Neuuhh, ik moet nog maximaal 8 weken.
Maar ik heb niet het idee dat het grote zus verhaal hier nu een grote rol in speelt. Ze doet er nog erg laconiek over namelijk. Maar ik hou een slag om de arm, want ik zie het na de geboorte nog wel helemaal om slaan.
je kunt vloeibare paracetamol toch gewoon door water of dixap o.i.d. mengen? Beterschap in ieder geval!quote:Op zondag 7 december 2014 19:21 schreef Susie het volgende:
Vloeibaar ook niet idd, zou naar banaan smaken? Nou, dat proef ik ook niet hoor, dus ik begrijp haar wel
Koorts gelukkig weer iets gezakt, we gaan haar zo maar weer martelen(mijn hart breekt echt op zulke momenten)
Ik denk dat het ook niet eens uit zou maken. Althans als ik hier kijk. Ze eten beter als ze geen gillende honger hebben. Vaak beginnen ze tussen 4 en 5 te piepen dat ze honger hebben . Iets te eten geven werkt dan beter dan zeggen nee, want dan zijn ze om 6 uur zo chagrijnig dat eten sowieso geen succes wordt.quote:Op zondag 7 december 2014 21:52 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Hier hebben ze er op het KDV een houtje van om tussen 1600 en 1700 nog even te gaan snacken.
Crackers met paté enzo.
Om nou te gaan zeggen dat hij dan niets meer mag vind ik ook weer zo sneu.
Dat. Ik baal altijd dat ze bij ons op t kdv alleen een rijstwafel krijgen om vijf uur. Kind 9 van de 10 keer gierende honger als we haar ophalen en daarvan idd zo chagrijnig dat ze ons en zichzelf in de weg zit. En niet normaal aan tafel kan eten.quote:Op maandag 8 december 2014 00:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook niet eens uit zou maken. Althans als ik hier kijk. Ze eten beter als ze geen gillende honger hebben. Vaak beginnen ze tussen 4 en 5 te piepen dat ze honger hebben . Iets te eten geven werkt dan beter dan zeggen nee, want dan zijn ze om 6 uur zo chagrijnig dat eten sowieso geen succes wordt.
Dat lijkt me nogal kind- en leeftijdafhankelijk. Niet elk kind heeft er baat bij zo vroeg bij iets nog zo abstracts betrokken te worden.quote:Op zondag 7 december 2014 22:33 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Het helpt zeker wel om haar erbij te betrekken, dat scheelt een hoop ellende.
HOeft ook niet perse zo vroeg als dat wij nu doen, maar het erbij betrekken op welke manier dan ook zal meer goed dan kwaad doen.quote:Op maandag 8 december 2014 07:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat lijkt me nogal kind- en leeftijdafhankelijk. Niet elk kind heeft er baat bij zo vroeg bij iets nog zo abstracts betrokken te worden.
JA. Gewoon ergens doorheen roeren. doen ze bij de ouwe besjes in t bejaardenhuis ook altijdquote:Op maandag 8 december 2014 11:29 schreef Susie het volgende:
Kan je de sinaspril vloeibaar gewoon door drinken doen?
Op dr verjaardag voor t eggies. 2 feb.quote:Op maandag 8 december 2014 13:17 schreef Vanyel het volgende:
Wanneer gaat ze voor het echie?
Wij moeten binnenkort ook aan het gesprek over allergie en school en hoe doe je dat. Jullie hebben t blijkbaar al gehad. Heb je zin om deze behoeftige bij te praten over jullie aanpak (in het allergietopic)?
Ja hoor doe maar door dr drinken heen. Bij de mijne krijg ik het anders ook niet binnen.quote:Op maandag 8 december 2014 16:25 schreef Susie het volgende:
Bananensmaak zou het zijn PE, maar wat je zegt, smerig spul. Probleem is dat ze momenteel niks eet, wel drinken, maar heeft het wel zin door een grote glas drinken te doen? Niks gekregen van ha nee.
Ja, ik kan weer zappen NTS![]()
Zo spannend, baby's die naar school gaan! Sterkte Mignonne.
Als het buisje er nog in zit, kan het vocht natuurlijk makkelijk naar buiten komen, zonder pijn en druk op het trommelvlies. Heb je wel een controle gepland staan bij de kno-arts? Het lijkt me wel prettig om te weten of het buisje nog goed zit.quote:Op woensdag 10 december 2014 07:04 schreef Tinuviel het volgende:
Beterschap voor de zieke kindjes!
Nts hopelijk is het gauw weer iets beter met draakje!
Animal wat kunnen kinderen toch lekker eerlijk zijn.
Hier gaat alles goed op een loopoor na. Ik kijk het nog even aan en geef druppels. Als het daarmee niet overgaat toch maar naar de dokter. Hij heeft er niet veel last van iig, klaagde maar 1 keer over oorpijn. Met een beetje geluk zit het buisje er ook nog in.
toplexil???quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:14 schreef Susie het volgende:
Anouk ziet nog steeds wit en hoest zich wakker. Vanmorgen weer even bij ha geweest; drankje mee die de hoest minder moet maken en waarvan ze (en ik!:P ) beter van gaat slapen.
Hoest schijnt een logische opvolger te zijn van de keelontsteking.
Ze is wel naar kdv vandaag, koorts was nog een kleine verhoging. En ze wilde zelf ook graag.
Handig die storm NTS
Mag je het overdag al geven of alleen voor het slapen?quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:34 schreef Susie het volgende:
Noscapine, ik ga mij vast voorbereiden dan![]()
![]()
Wat een handige bak is dat toch, waar heb je die vandaan?quote:Op zondag 14 december 2014 13:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Beterschap voor alle zieke kinderen. Hier ben ik degene die keelpijn heeft en hoest. Nog een week en dan vakantie.
[ link | afbeelding ]
Ean heeft weer ijverig met deltazand gespeeld.
Rolf schoolmaterialen. Ik zoek vanavond even de link op als je wilt. Je kan er als particulier ook gewoon bestellen.quote:Op zondag 14 december 2014 17:44 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Wat een handige bak is dat toch, waar heb je die vandaan?
We gebruiken nu een rond dienblad maar rond is eigenlijk niet zo handig qua "morsen"
Nou als het niet te duur isquote:Op zondag 14 december 2014 17:48 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Rolf schoolmaterialen. Ik zoek vanavond even de link op als je wilt. Je kan er als particulier ook gewoon bestellen.
¤10 zoveel maar verzendkosten weet ik niet meer. Heb toen alles in 1x besteld.quote:Op zondag 14 december 2014 18:03 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nou als het niet te duur iswant ik heb de laatste tijd al veel te veel aangeschaft
quote:Op maandag 15 december 2014 12:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Beterschap am voor jou en een je mini.
Ik ben ook blij met het deltazand ik lag echt al 6mnd in huis te wachten tot 5-12.
Ja. Zeker doen.quote:Op maandag 15 december 2014 20:19 schreef Animalmix het volgende:
Even advies nodig: Dit is al dag vijf dat ze ziek is. Dag vier met koorts.
Als ze morgen nog koorts heeft, zouden jullie dan met haar naar de huisarts gaan?
Ja.quote:Op maandag 15 december 2014 20:19 schreef Animalmix het volgende:
Als ze morgen nog koorts heeft, zouden jullie dan met haar naar de huisarts gaan?
Ah bedankt, ik heb nu kinetisch zand, misschien ga ik nog wel deltazand bijbestellen samen met die bak. Is toch wel heel handig.quote:Op zondag 14 december 2014 18:24 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
¤10 zoveel maar verzendkosten weet ik niet meer. Heb toen alles in 1x besteld.
http://www.kgrolf.nl/prod(...)0-x-40-x-7-5-cm.aspx
en het is ¤10,96
Ik zou wel gaan. Ze zeggen toch na 3 dagen koorts de 4de dag naar de dokter. Dacht ik toch.quote:Op maandag 15 december 2014 20:19 schreef Animalmix het volgende:
Mijn peuter doet dat ookquote:Op maandag 15 december 2014 21:08 schreef TimeJumper het volgende:
Nu een vraagje voor de moeders van 3 jarigen met iets waar ik tegenaan loop.
Als ik Rayen vraag zijn jas op te hangen bijvoorbeeld, of ik vraag het 3 keer, als hij geen zin heeft doet hij het gewoon niet behalve als ik dreig dat hij 's avonds geen televisie kan kijken bijvoorbeeld.
Dan weet hij niet hoe snel hij moet zijn
Ik heb eigenlijk alleen "opvoed" ervaring vanaf 6 jaar, en daar had ik het nooit bij dat ik eerst moest dreigen voordat er wat gedaan werd.
Of is dit normaal gedrag voor een 3 jarige peuter?![]()
Aha dan is het gelukkig "normaal"quote:Op maandag 15 december 2014 21:11 schreef DJMO het volgende:
[..]
Mijn peuter doet dat ooksterker nog, zelfs m'n kleuter van bijna zes doet dat nog
Dat met straf dreigen wil ik niet. Maar het werk helaas wel vaak.quote:Op maandag 15 december 2014 21:24 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Aha dan is het gelukkig "normaal"![]()
![]()
Tsja zonder te horen of het bij anderen ook zo gaat vond ik het nogal speciaal, ik dacht ik heb als enigste zo'n kindje waar je steeds al met straf moet dreigen![]()
![]()
Maar afijn, dan gaan we maar moedig door
Nee ik moet zeggen ik vind het ook helemaal geen prettige manier. Maar ben er ook nog niet uit op welke manier ik het dan voor elkaar krijg dat hij het doet.quote:Op maandag 15 december 2014 21:29 schreef agter het volgende:
[..]
Dat met straf dreigen wil ik niet. Maar het werk helaas wel vaak.
En dan breekt de hel los: NEE IK WIL HET DOEN!!!!quote:Op maandag 15 december 2014 21:26 schreef bitterend het volgende:
Ja hoor R doet dr schoenen niet uit als we thuis zijn...ik vraag 2 keer en daarna doe ik het gewoon uit
Niet vaak, maar wel een paar keer:quote:Op maandag 15 december 2014 21:34 schreef bitterend het volgende:
Ik heb mijn peuter nog nooit straf gegeven...
Ze heeft vorige week een pinguin in mijn oog gegooid en ik werd echt boos want pijn maar ze kreeg geen straf.quote:Op maandag 15 december 2014 21:50 schreef agter het volgende:
[..]
Niet vaak, maar wel een paar keer:
Het expres gooien van glas door de woonkamer.
Het opzettelijk pijn doen van de kat.
Toen heb ik haar even op de trap gezet. En dat weet ze nu nog, want ze zet haar pop soms op de trap.
Precies dit! R is ook heel gevoelig! als ze boosheid of verdriet ziet bij een ander is genoeg.quote:Op maandag 15 december 2014 21:54 schreef Kyara het volgende:
Bij M maakt het al indruk als je hem duidelijk maakt wat de gevolgen van zijn daden zijn. Jij duwt je zusje, zusje valt en gaat huilen want is verdrietig. Dat raakt hem. Zeker als wij daarom ook beetje boos op hem zijn. Dat vind ik dan eigenlijk al genoeg straf voor een peuter. Het gaat er tenslotte op dat hij er iets van leert.
Dat is wel lief van haar!quote:Op maandag 15 december 2014 21:51 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ze heeft vorige week een pinguin in mijn oog gegooid en ik werd echt boos want pijn maar ze kreeg geen straf.
Het zien dat het me pijn deed was genoeg...ze schrok er echt van en begon te huilen en zei meteen sorry
Dit dus. Merk ik nu ook al. Bij de meiden is "nee" soms ook gewoon "nee". Uitleggen heeft dan geen zin. Terwijl dat bij M dus wel werkte.quote:Op maandag 15 december 2014 22:03 schreef bitterend het volgende:
Elke kind is natuurlijk anders hierin. De ene zal striktere grenzen nodig hebben dan de andere.
Ja de poes loopt al meteen weg als hij haar ziet. Arm beest.quote:Op maandag 15 december 2014 22:03 schreef bitterend het volgende:
agter dat is vervelendarme poes! misschien is het leuk omdat het "verboden" is? Hoe reageert de poes? gaat hij haar niet ontwijken bijv?
Elke kind is natuurlijk anders hierin. De ene zal striktere grenzen nodig hebben dan de andere.
Hoe oud is hij?quote:Op maandag 15 december 2014 22:07 schreef laziness het volgende:
Mijn kind weet heel goed dat hij straks dan weer honger heeft maar het spoort hem niet aan meer te eten helaas.
En als hij de kat slaat mag hij even op de bank na gaan denken terwijl ik in de keuken wat anders ga doen en even tot tien tel. Want dat is iets wat me wel echt boos of nee erg verdrietig maakt.
Hij is oud genoeg om de gevolgen van zijn daden in te zien maar soms is het te aantrekkelijk toch de kat te meppen of zo.
Dan kan ik het weer uitleggen maar dat maakt duidelijk geen indruk.
Maar zijn jas ophangen e.d. doet hij tegenwoordig uit zichzelf dus sommige van die dingen komen toch wel met de jaren
S was toen nog geen 3 (met Sinterklaas 3 geworden). Dus ik geef haar nog 10 maandenquote:
Hier ook niet maar ik blij het proberenquote:Op maandag 15 december 2014 22:07 schreef laziness het volgende:
Mijn kind weet heel goed dat hij straks dan weer honger heeft maar het spoort hem niet aan meer te eten helaas.
heel herkenbaar, de mijne gaat op de grond liggen en zegt dat hij geen armpjes meer heeft of hij zegt dat hij het niet "kan"quote:Op maandag 15 december 2014 21:08 schreef TimeJumper het volgende:
Als ik Rayen vraag zijn jas op te hangen bijvoorbeeld, of ik vraag het 3 keer, als hij geen zin heeft doet hij het gewoon niet behalve als ik dreig dat hij 's avonds geen televisie kan kijken bijvoorbeeld.
Dan weet hij niet hoe snel hij moet zijn![]()
Ik heb eigenlijk alleen "opvoed" ervaring vanaf 6 jaar, en daar had ik het nooit bij dat ik eerst moest dreigen voordat er wat gedaan werd.
Aan die strijd ben ik nog niet eens begonnen. Maar er begon me wel wat te dagen toen ik zag dat ze op het KDV alles netjes opruimde, en zelfs haar stoel aanschoof aan de tafel. En haar beker naar de keuken bracht.quote:Op maandag 15 december 2014 22:31 schreef Zana het volgende:
[..]
heel herkenbaar, de mijne gaat op de grond liggen en zegt dat hij geen armpjes meer heeft of hij zegt dat hij het niet "kan"en het is niet alleen de jas, speelgoed opruimen, aankleden, tandenpoetsen, eten....hij probeert het gewoon om eronderuit te komen zo af en toe (nu ja, best wel vaak, eerlijk gezegd)..... ik probeer eerst hem te overtuigen wel mee te werken, maar als alles niet lukt/ helpt kan ik best wel dingen bedenken die niet meer mogen en die een kleine jongen wel erg belangrijk vindt
![]()
laatst heb ik gewoon het speelgoed verzameld wat rondslingerde (inclusief het Sinterklaascadeau) "voor andere kindjes die wel willen opruimen" en dat lag 2 nachtjes in de berging...dat maakte wel een beetje indruk, tja, ik vind het ook niet ideaal, maar op die leefttijd worden ze wel verstandiger en mag gedraag best wel consequencies hebben, vind ik
Ik weet het verschil niet echt tussen kineticzand en deltazand. Volgens mij is het allemaal ongeveer hetzelfde.quote:Op maandag 15 december 2014 21:08 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ah bedankt, ik heb nu kinetisch zand, misschien ga ik nog wel deltazand bijbestellen samen met die bak. Is toch wel heel handig.
[..]
Ik zou wel gaan. Ze zeggen toch na 3 dagen koorts de 4de dag naar de dokter. Dacht ik toch.
En als ze morgen koorts heeft dan is dat dus al 5 dagen, ik zou gewoon voor de zekerheid even langsgaan.
Dan weet hij niet hoe snel hij moet zijn![]()
http://www.leukerecepten.nl/recepten/560-bacon-ei-muffin zoiets?quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:07 schreef Sandous het volgende:
Hoi dames, ik breek even in. Ik moet wat maken voor een ontbijt voor 16 peuters op de peuterspeelzaal. Ik kwam niet verder dan pancakes.. Iemand anders maakt al groente spiesjes een vader maakt fruitspiezen.
Hebben jullie misschien leuke snelle ontbijtopties
lijkt me stug, want aan de andere kant is hij zo vrolijk als wat. Hij is niet chagerijnig ofzo, hij lijkt alleen niet te weten wat hij nou precies wil. Het is net alsof hij midden in een mentale sprong zitquote:
Bij ons is het altijd een teken van stress zeker zo met de december tijd.quote:Op woensdag 17 december 2014 11:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
lijkt me stug, want aan de andere kant is hij zo vrolijk als wat. Hij is niet chagerijnig ofzo, hij lijkt alleen niet te weten wat hij nou precies wil. Het is net alsof hij midden in een mentale sprong zit
quote:
peuterlogicaquote:"ik ga naar de politie zwemmen!"
wat ga je daar doen dan?
"de brandweer bellen!"
quote:
Dat zijn van die dingen die peuters zo leuk makenquote:Op vrijdag 19 december 2014 21:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
Beterschap Kuukshopelijk is hij snel weer de oude.
Gedeelde familie-emmer
[..]![]()
Otje werkte vandaag een halve bak bietensalade weg terwijl ze ondertussen herhaaldelijk verklaarde geen bietjes te lusten.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
S had ook iets moois laatst"mamamamamamama! Ik heb mijn broodkorst opgegeten
Ik vind korsten toch lekker
Dat is geweldig!
"
Mijn kind is gek op woorden als geweldig![]()
Dat verschilt enorm. Een enkele keer is hij droog of 1 plasje. Maar soms (net als vanmorgen) is hij helemaal vol.quote:Op vrijdag 19 december 2014 23:00 schreef Troeta het volgende:
is haar luier normaal droog of nat in de ochtend?
Maar waarom dan perse zonder luier s nachts?quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:31 schreef danic het volgende:
Er is ook geen druk van onze kant. Gisteren was ze weer boos dat ik haar wakker maakte en dan drijf ik echt niet door. Dan maar niet.
Maar het gebeurt bij de luierbroekjes vaak genoeg dat ze het niet houden. Dus ze plast echt wel meer dan dat. Eergisterochtend liep het er gewoon langs. Reultaal: pyjama broek nat. Tja....
Vanochtend maar 1 plasje erin.
Zo groot is dus het verschil.
Er is geen per se.quote:Op zondag 21 december 2014 21:05 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Maar waarom dan perse zonder luier s nachts?
quote:Op zondag 21 december 2014 15:20 schreef danic het volgende:
Gisteravond weer boos. maarrr......vanmorgen was ze droog!
Net bij de Ikea extra matrasbeschermers gekocht, dus als ze straks wat verder is kunnen we er tegenaan!
Oh, en omdat ik eindelijk weer eens achter de pc zit, weer eens een foto van druif:
[ afbeelding ]
Dit is dus een foto van eind oktober. De broek was toen net nieuw en was 2x omgeslagen. Nu is hij al niet meer omgeslagen
Oh, lastig! doet ze nog een middagslaapje?quote:Op donderdag 25 december 2014 21:59 schreef danio86 het volgende:
Ik kom weer even binnenvallen hier, met een slaap probleem van m'n dochter van 2 jaar en 2 maanden.
Ze slaapt in een slaapzak in een peuter bed. Dat ging tot voor kort perfect. Was wel altijd vroeg wakker maar ach dat zijn wel meer peuters geloof ik.
Maar sinds enkele nachten is het ineens een grote ellende. Kruipt uit bed, trekt zelf haar slaapzak uit, doet het grote licht aan en breekt heel de kamer af... dekbed van bed af, wekker van nachtkastje af en alles wat ze tegenkomt gaat ze mee gooien, op dr kamerdeur bonken, soms met gehuil erbij en soms gewoon in "stilte".. nu vraag ik me af wat moet ik hiermee? Heb inmiddels al bijna alles weggepakt op haar kamer zodat ze niks meer op de grond kan gooien enzo. Maar krijg haar ook gewoon niet kalm. Heb alles al geprobeerd, troosten, negeren, even wat laten drinken.. maar als ik bij haar kom begint ze juist nog harder te gillen. "IKKE WILLE NIET SLAPEN! !!" is het dan...
Met als resultaat dat ik al dagen met bijna amper slaap rondloop, zelf ook nog eens grieperig ben en het bijna niet meer trek. Dus iemand toevallig tips hoe hiermee om te gaan?
Dat! Als je zelf geslapen hebt kan je daarna misschien ook weer wat helderer nadenken over een oplossingquote:Op vrijdag 26 december 2014 14:30 schreef Tinuviel het volgende:
Danio misschien bij wijze van uitzondering bij jullie in bed? Waarschijnlijk slaap je dan allebei wel door.
Dit inderdaad. Alles voor de nachtrust!quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:30 schreef Tinuviel het volgende:
Danio misschien bij wijze van uitzondering bij jullie in bed? Waarschijnlijk slaap je dan allebei wel door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En derde kerstdag voor het eerst op de slee.. Hoe te gekker hoe te liever
![]()
Prachtige foto's hier van jullie kroost![]()
Vandaag is alles hier veranderd in ijs. Dus je moet ontzettend goed oppassen, anders ga je op je bek. Vandaag zijn we naar een LEGO expositie geweest hier .. Vond Djen ook wel leuk, al die treintjes en kermisattracties en zulks. Maar LEGO begrijpt ze nog niet .. Duplo wel maar dat was er nauwelijks.
Man ja feest der herkenning.quote:Op maandag 29 december 2014 09:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Oh men zijn jullie peuters ook zo bewerkelijk? Ean wil amper nog iets en het is vooral een hoop gezeur om dingen die op dat moment niet mogen/kunnen. Maar pittig vind ik het wel.
Ik maak nog met enige regelmaat het dreumestopic open en dan bedenk ik me net op tijd: verrek ik hoor hier nietquote:
Vertel ze dat ze nog een maand moeten wachten!quote:Op maandag 29 december 2014 23:14 schreef Kyara het volgende:
Uiteraard
Hier trouwens wel 3 met peuterdriftbuien
quote:Op maandag 29 december 2014 23:18 schreef Olf het volgende:
[..]
Vertel ze dat ze nog een maand moeten wachten!![]()
Tot nu toe was mijne weleens hysterisch maar dan als ze bijvoorbeeld niet nog een koekje mocht of niet d'r jas uit mocht doen buiten. En nu al een paar keer echt boos worden dat ik niet mag eten, een van ons op de verkeerde stoel zit, en nog wel wat controle-dingetjes. Het moet vermoeiend zijn om twee te zijn.
Ja herkenbaar, zo bizar opeensquote:Op maandag 29 december 2014 23:07 schreef Olf het volgende:
En alsof ze het doorhad, kwamen met haar verjaardag ook ineens echte peuterbuien? Ik was echt zo verbaasd, best plotseling!
Herkenning! Sowieso weinig antwoorden op vragen. Als hij ergens geen antwoord op wil/kan geven dan gaat ie snel op een ander onderwerp overquote:Op dinsdag 30 december 2014 08:28 schreef Susie het volgende:
Anouk zegt op alles wat ik zeg, ook als ik vraag wat ze op haar brood wil, "euh?" Of "hm?"Ik word er gestoord van. Dan reageer ik meestal met "wat zeg je mama?" En als reactie: "euh?"
Hoe krijg je mama gek in het kwadraat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |