abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147275253
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

[ Bericht 19% gewijzigd door _Ophelia_ op 04-12-2014 13:44:23 ]
pi_147277416
Ik dacht, ik gooi eens iets anders in de OP. oO<
  donderdag 4 december 2014 @ 13:46:51 #3
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_147277467
Haha so very true :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_147277496
hahaha geniaal :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147277533
En gewoon omdat hij zo leuk is. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 21% gewijzigd door _Ophelia_ op 04-12-2014 14:09:02 ]
  donderdag 4 december 2014 @ 14:30:15 #6
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147278696
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
En gewoon omdat hij zo leuk is. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie geen foto :o
Rayen 2½ jaar!
pi_147279905
Toffe OP :D _O-

Foto van Otje gemist -O-
pi_147279993
ik ook gemist -O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147280649
Ik zet haar vanavond nog even terug. ;)
pi_147280907
Is goed :D
pi_147290093
Nog even dan, Otje en haar grote vriend O+
SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door _Ophelia_ op 04-12-2014 22:06:29 ]
pi_147290187
Aaah, wat lief!!! O+ O+ O+
  donderdag 4 december 2014 @ 22:19:49 #13
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147292705
Weer gemist :{
Rayen 2½ jaar!
pi_147299806
Ik heb O'tje nu 2 keer gemist. Straf voor te lang niet hierlezen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_147308547
Otje en naar vriendje gezien! Wat enorm schattig zeg!

Veel plezier vanavond met sinterklaas allemaal!
pi_147313572
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 07:04 schreef Tinuviel het volgende:
Ik heb O'tje nu 2 keer gemist. Straf voor te lang niet hierlezen?
Volgens mij heb ik jouw wederhelft op Fb, daar staan ze ook ;)
pi_147316886
Ik heb ze gezien! zo lief O+

We vonden het niet nodig om sinterklaas te vieren..ze heeft het bij mijn werk gevierd, bij mijn man gevierd en vandaag bij het kdv. Bij elke viering kreeg te uiteraard een cadeau. We vonden het voldoende zo!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147317203
Haat aan de peuterpuberteit :(
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:07:03 #19
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147318509
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 20:29 schreef danic het volgende:
Haat aan de peuterpuberteit :(
Ohw :o :P :Y vertel!!.....

Hier heeft de buurman op het raam gebonst en de zak voor de deur gezet.
Vantevoren hadden we tegen rayen verteld dat we sint en piet niet zouden zien want dat die het veel te druk hadden omdat die iedereen kadootjes moest brengen. (Dit om de spanning weg te nemen)
Eigenlijk had hij al genoeg kado's gehad, dus we deden het eigenlijk omdat ik het leuk vond :+
Maar afijn, dat kopje te zien toen hij de zak binnensleepte was geweldig en het kinetisch zand viel goed in de smaak
Rayen 2½ jaar!
pi_147318919
Klinkt goed TJ!

R heeft kinetische zand voor dr verjaardag gehad! echt leuk !!
pi_147319057
Hier heeft Sinterklaas ook kinetisch zand voor de deur gezet. En een werkbankje en puzzel, en een boek, playmobil kerststal, ikea kapla, xylofoon en een ipadding met geluidjes en zo.
pi_147319251
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:07 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ohw :o :P :Y vertel!!.....

Hier heeft de buurman op het raam gebonst en de zak voor de deur gezet.
Vantevoren hadden we tegen rayen verteld dat we sint en piet niet zouden zien want dat die het veel te druk hadden omdat die iedereen kadootjes moest brengen. (Dit om de spanning weg te nemen)
Eigenlijk had hij al genoeg kado's gehad, dus we deden het eigenlijk omdat ik het leuk vond :+
Maar afijn, dat kopje te zien toen hij de zak binnensleepte was geweldig en het kinetisch zand viel goed in de smaak
Sensatiezoeker o|O

Maar niks specifieks hoor. Gewoon echt brutaal en ons afsnauwen. Ik weet niet wat me overkomt. Mijn lieve meisje.
En vervolgens hangt ze weer huilend om je nek. Ik zal blij zijn als die man weer naar Spanje is ;)

Gisteren is ze van de trap gestuiterd :'(
Onze trap begint onderaan met een draai. Daar was ze net voorbij toen ze bedacht dat haar knuffels nog beneden lagen.
Dus wil ze zich omdraaien en verliest haar evenwicht. Zo achterover van de trap. Echt op haar rug en schouders, head first.
Als finishing touch nog een hoofdlanding op de stenen vloer :X
ik schrok me de rambam. Maar gelukkig alleen geschrokken
Ik ben 10 jaar ouder
pi_147319390
Dat was een flinke smak van eva zeg.

Hier was pakjesavond in 30min voorbij. Ean helemaal wild oh cadeau voor mij enz enz. Ze hielp sac wel lief mee met uitpakken. Om vervolgens met de nopper te gaan spelen want dat kent ze.
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:32:42 #24
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147319591
Sint was hier een enorm succes O+ Hij heeft zo genoten, van de zakken ( :@ ) voor de deur, de gedichten en de cadeau's natuurlijk. Sint bracht hier een duplo brandweerauto, uitbreiding voor de houten trein (station, spoorwegovergang en extra rails), een voorleesboek, en shirt met ambulances, een ambulance autootje, een koksmuts en bambino loco. Maar de cadeau's die de andere kregen vond hij net zo mooi! 't kind was zo blij en dankbaar en geduldig O+
Oude (on)bekende.
pi_147319858
Jeetje Danic, wat een schrik inderdaad... Pfff. Gelukkig heeft ze verder niks!

Wat leuk hoor die sint verhalen O+
Ik denk dat wij het volgend jaar voor het eerst gaan vieren. Luc heeft dit jaar wel een paar keer zijn schoen gezet. En vandaag sinterklaas gevierd @KDV. Toch leuk dat ze dat elk jaar doen incl een klein cadeautje.
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:45:22 #26
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147319987
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:24 schreef danic het volgende:

[..]

Sensatiezoeker o|O

Maar niks specifieks hoor. Gewoon echt brutaal en ons afsnauwen. Ik weet niet wat me overkomt. Mijn lieve meisje.
En vervolgens hangt ze weer huilend om je nek. Ik zal blij zijn als die man weer naar Spanje is ;)

Gisteren is ze van de trap gestuiterd :'(
Onze trap begint onderaan met een draai. Daar was ze net voorbij toen ze bedacht dat haar knuffels nog beneden lagen.
Dus wil ze zich omdraaien en verliest haar evenwicht. Zo achterover van de trap. Echt op haar rug en schouders, head first.
Als finishing touch nog een hoofdlanding op de stenen vloer :X
ik schrok me de rambam. Maar gelukkig alleen geschrokken
Ik ben 10 jaar ouder
Pffffffff ik zou van de schrik nog grijzer worden denk ik :o Gelukkig alleen maar de schrik je moet er niet aan denken dat ze echt verkeerd was neergekomen.

Ja sensatiezoeker :P omdat het hier af en toe ook bal is, hoor ik het ook eens graag van een ander :+ :+
Rayen 2½ jaar!
pi_147320164
Danic brrr :X verkeerd van de trap is een van mijn grote angsten in huis.

Wij vieren het pas volgende week, dan kunnen opa en oma er ook bij zijn. Merkt ze toch nog niets van.

SPOILER
pi_147320306
Auch danic!!

Ophelia _O- hier smeert ze het op mijn broek :9
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:54:05 #29
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147320346
Grijzer kan ik niet worden, ik zou dus mee doen aan het 10 jaar ouder worden bij zo'n smak zeg. :*

Hier waren de 2 zakken ook in krap een half uur uitgepakt. Pakje uitgepakt, zak weer induiken, pakje voor mama, Anouk ook uitpakken, "nog een dootje voor Anouk? Ja?" Ja hoor, nog een dootje. Kind superblij. Ik ook met mijn mascara ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:54:57 #30
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147320392
_O- Ophelia! _O-
pi_147320543
Hihi wij vieren het morgen. Ben zo benieuwd wat ze ervan vindt. Enthousiaster dan haar zusje kan ze niet worden :+

En ja ik dacht echt even dat ze superverkeerd zou vallen. Er vallen mensen minder ongelukkig van de trap en breken dan al hun botten.
Ik heb ook echt getwijfeld met het oprapen van de grond. Bang dat ik het misschien erger zou maken.
Mijn meisje :'(
  vrijdag 5 december 2014 @ 23:39:03 #32
244125 laziness
pi_147324661
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 december 2014 21:32 schreef Mevr_Mus het volgende:
Sint was hier een enorm succes O+ Hij heeft zo genoten, van de zakken ( :@ ) voor de deur, de gedichten en de cadeau's natuurlijk. Sint bracht hier een duplo brandweerauto, uitbreiding voor de houten trein (station, spoorwegovergang en extra rails), een voorleesboek, en shirt met ambulances, een ambulance autootje, een koksmuts en bambino loco. Maar de cadeau's die de andere kregen vond hij net zo mooi! 't kind was zo blij en dankbaar en geduldig O+
Haha met dit assortiment zou mijn jongetje ook heel blij zijn. Ze zijn ook allemaal hetzelfde :D

Hier met familie Sinterklaas gevierd en met een heuse sint en pieten thuis. Het was super gezellig en geslaagd *O*

pi_147326700
Gezellig zo al die pakjes! :D

Billie heeft ook allerlei leuks gekregen. Alle pakjes moesten door hem persoonlijk worden opengemaakt. Zo lief. :D
Vanmiddag nog een ronde bij de schoonfam. Dan krijgt ie van ons nog Duplo tankstation en wat playmobil. Aangezien we zelf niet wisten of ie iets van opa en oma zou krijgen hebben we zelf maar ingeslagen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_147327438
oh altijd eng die smakkerds!!!

Gelukkig weer voorbij die Sinterklaas, Kleuter is vantevoren zenuwachtig, Nena kreeg na afloop vreselijke huilbuien en heeft vannacht 3 uur wakker gelegen en het is een chaos in huis met al dat nieuwe speelgoed.

Maar ze vonden het weer geweldig!
pi_147329174
Leuk al die verwende kindertjes met Sinterklaas. O+

Hier ook

Jelle had super sand, bambino loco, verfkwastjes, een kerstmansneeuwbal en een duplo treinset met een brug en een playmobil spook.

Eline had een houten keukentje met toebehoren en een dora (imitatie) duplo set en een boekje

En er wordt al druk mee gespeeld.

(Niet alles nieuw overigens hoor, de trein en het keukentje zijn een mooie tweede hands ;) )
pi_147330467
TJ klinkt tof! En kinetisch zand gaat er hier ook komen.

Kyara toffe kado's. M. blij?

Zo Danic. Die Eva is flink gevallen. Dat is schrikken zeg! Heeft ze helemaal niets? Zelfs geen bult?

Haha FR dat zie ik hier ook wel gebeuren dat het na 30 minuten klaar is. Twee kinderen die helemaal hyper alle pakjes uit willen pakken.

Leuke kado's Mus!

Skoap hoe oud is Luc? Beseft hij het nu nog niet zo? Waarschijnlijk is het volgend jaar wel leuk om te vieren inderdaad.

Whaha Ophelia gatsie!

Lazi wat leuk met een echte Sint en piet. En die garage is cool zeg!

Kuukske duplo tankstation. Gaaf!

Troeta! Tof ook al een echte zwarte piet!

Hillie ach dat tweedehands merken ze niets van. Doen we hier ook regelmatig.

Wij vieren het vanmiddag bij opa en oma.
Gisteren zou net iets te veel van het goede zijn geweest voor kleuter die ook al sinterklaas op school vierde.
N. is gisteren wel op school mee gaan kijken bij de Sint en pieten. Ze vond het echt super tof! Heeft het er nog over: "N. zwarte pieten gezien!" Die is voor de duvel niet bang (in tegenstelling tot kleuter die huilend bij papa stond en niet bij de andere kindjes dichtbij Sint en piet wilde staan. Gelukkig heeft ie later wel genoten.)

[ Bericht 7% gewijzigd door Animalmix op 06-12-2014 13:04:27 ]
pi_147331527
Leuke Sintverhalen O+

Wij hebben het gisteravond ook gevierd met schoonouders, schoonzusje en zwager. Peuter pakte als eerste een doos uit met baanonderdelen voor de toettoet auto's en dat was eigenlijk al genoeg geweest. Hij ging gelijk spelen en de overige cadeautjes konden de pip krijgen :P. Uiteindelijk wel alles uitgepakt en hij is er zo blij mee:
Benny Bus van toettoet auto's en de baan erbij dus
Boek 'verjaardag met taart'
Longsleeve met raceauto (commentaar: die is voor de baby, pas ik niet! :D)
Brandweerwagen
Stapelspel (gaat om evenwicht, waarbij je houten kokertjes op een dolfijn moet stapelen)
Rugtasje van Cars
Duplo van planes, vliegtuigje en tankwagen

Jammer alleen dat hij gedurende de avond koorts kreeg en na afloop tot 3x toe zijn maag leeggooide ;(. Rond 22 uur toch in slaap gevallen en nu alleen nog wat verhoging. Arm ding.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147332036
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:56 schreef Animalmix het volgende:
Skoap hoe oud is Luc? Beseft hij het nu nog niet zo? Waarschijnlijk is het volgend jaar wel leuk om te vieren inderdaad.
Hij is 18 oktober 2 geworden. Hij wordt al wel helemaal opgewonden als hij Sint of Piet ziet :D
Maar heb hem (Bewust) nog even niet verteld over pakjes avond enzo, dat komt volgend jaar wel O-)
pi_147332053
Ach wat sneu Phaidra, beterschap voor je mini!
  zaterdag 6 december 2014 @ 14:05:48 #40
244125 laziness
pi_147332076
Herkenbaar Phaidra.
De jongetjes bij ons waren na een paar cadeautjes ook gewoon lekker aan het spelen en hadden dus met de helft minder af gekund :P

Mijn schoonzus heeft één cadeautje nog in haar tas gesmokkeld omdat haar jongste echt verzadigd was gewoon.
pi_147332399
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:03 schreef Skoap het volgende:

[..]

Hij is 18 oktober 2 geworden. Hij wordt al wel helemaal opgewonden als hij Sint of Piet ziet :D
Maar heb hem (Bewust) nog even niet verteld over pakjes avond enzo, dat komt volgend jaar wel O-)
Hier ook ja. Met het verschil dat mijne nog niks met Sint en Piet kan en ze ook niet benoemt/herkent. Wij geven er zelf ook niet om, dus ik vind volgend jaar wel vroeg genoeg. Wel een keertje schoen gezet (de prei voor het paard en het tellen van de schoenen waren het leukst) en cadeautjes gekocht omdat we het met familie vieren, maar dat is geen groots kinderfeest. Mijne is het enige kind en ik verwacht eigenlijk niet dat de rest iets koopt.

Maar het verschilt heel erg, ik zie genoeg leeftijdgenootjes bij wie dat heel anders is en die al heel bewust meeleven.
Leuke foto's en verhalen hier iig!
pi_147336974
Leuke foto's en cadeautjes. De kinderen zijn goed verwend dus.

Phaidra, beterschap voor I!

Hier ook gevierd, leuke avond met de familie. Cadeautjes beschaafd vind ik zelf. Peuter kreeg een Maxi strijkkralenset (eigenlijk vanaf 3 jaar) en een doos Duplo. Grote een angry Birds spel en duikspullen.

Beide samen kregen een Dvd en Cd van oma en opa.

Hier ook een peuter, die niet zo lekker was aan het einde van de avond. Eczeem speelt hier weer heel erg op. En volgens mij ook weer last van de oren. Gelukkig vandaag niets meer van te merken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_147343440
Haha Phaidra wow wat veel kado's inderdaad!
Beetje jammer dat ie daarna ziek werd. Zielig. Hoe is het nu?

Tinu wat zielig van het eczeem.
Hier ook maxi kralen voor een kindje bN twee. Kan volgens mij best hoor!

Wij vierden vandaag sinterklaas. Ze is net twee en begrijpt er weinig van, maar een broer van vier. Dus dan is het leuk!
Ze kreeg mega veel spullen voor de pop, zoals een poppenbedje, badje en slaapzak, kinetisch zand met attributen, ook maxi strijkkralen dus en verkleedkleren.
Ze was het allerblijst met haar prinsessenrokje van 1 euro :D

pi_147345123
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 21:32 schreef Animalmix het volgende:

Wij vierden vandaag sinterklaas. Ze is net twee en begrijpt er weinig van, maar een broer van vier. Dus dan is het leuk!
Ze kreeg mega veel spullen voor de pop, zoals een poppenbedje, badje en slaapzak, kinetisch zand met attributen, ook maxi strijkkralen dus en verkleedkleren.
Ja, wij hadden al wat dingen verzameld sinds de zomer (niet eens alles gegeven nu) en de schoonfamilie wilde ook bijdragen :P. Gelukkig ook wat 'gebruiksvoorwerpen' zoals shirt, tas en boek.

Voor volgend jaar hebben we al een beetje vastgesteld dat 1 cadeautje per inbrenger (opa/oma, tante/oom en wij) per kind wel ruim voldoende is. Maar dan zijn er ook 2 kinderen ipv alleen peuter.

Leuke foto!

Peuter is wel weer redelijk hersteld. Eten wilde hij nog niet zo vandaag, maar hij was vrolijk en vol energie. Zelfs geen middagslaapje gedaan, ik ben bang dat die nu definitief eruit gaat (anders slaapt hij pas om 21.30 uur).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147345360
Leuke foto AM!

Hier ook 3 cadeaus per kind en dan nog 2 cadeautjes voor alle kindjes samen. Dat was ook echt genoeg. En de balans qua speelgoed vond ik ook goed. Maar goed, eigenlijk spelen alle kinderen hier met alles M vindt dat alles van hem is :')
pi_147345393
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 21:32 schreef Animalmix het volgende:

[ afbeelding ]
Leuke foto en cadeaus!

Vanmiddag maxi strijkkralen maken getest. Er was toch een beetje hulp nodig van grote broer. Dat lag niet zozeer aan de fijne motoriek, maar hij bond het gewoon leuk om ze op de plaat te doen en daarna weer eraf te halen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_147353681

Ean met deltazand. D'r vader speelt ook enthousiast mee.
pi_147353817
Welkom AM! Wat een mooi meisje heb je, ze kijkt zo zelfbewust O+

En wat een toffe sintverhalen en foto's, alle peuters hebben genoten zo te horen ^O^ Wij hebben het niet echt gevierd dit jaar, eigenlijk wel jammer want het was de eerste keer dat M er een beetje wat van snapte. Maar mijn werk geen even voor. We hebben wel vorig weekend met oma en tante een paar cadeautjes gedaan, een tientje per persoon. M kreeg een brandweertrein en het sinterklaasboek van Charlotte Dumas. Dat was ook precies goed want hij vindt het erg moeilijk om zijn aandacht bij het hele uitpakgebeuren te houden en het idee dat sinterklaas gedichten en briefjes schrijft vindt hij maar gek en raar, dus dat wordt genegeerd :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 7 december 2014 @ 12:22:05 #49
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147355729
Anouk vraagt nu nog naar dootjes :D

Wel een zieke Anouk. Was vrijdag nacht al ruk, zaterdag overdag was ze wel pittig, maar gisteravond begon het weer. Voelde flinke opgezette klieren in haar nek en ze had koorts.
Vanmorgen bij de hap geweest. Die keek in haar keel en dat leek 1 grote amandel. Ook vermoed ze neusamandel, aangezien ze door haar mond ademt. Vandaag 3 keer pcm geven, als het niet minder wordt, dan morgen maar weer ha.
Maar pcm geven :X Aangezien ze de vloeibare niet wil, trachtte ik de zetpil maar weer (dat was gisteren ook al drama, de buren dachten waarschijnlijk dat ze vermoord werd :{ ). Maar ik kreeg haar niet eens plat op de commode zonder geschopt te worden. Dus met veel praten, toch de vloeibare erin weten te krijgen.
Ze is nu wat levendiger gelukkig, vanmorgen was het een zielig hoopje hoor. :'(
Ik denk dat haar amandelen eruit moeten, aangezien ze ook nog steeds veel kwijl produceert, wat ze met praten dus "ophaalt". Eerst maar even opknappen.
  zondag 7 december 2014 @ 12:36:38 #50
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147356030
Bleh Susie, klinkt naar... Beterschap voor je dame :*

Sinterklaas ging hier dus super, maar nu de beste man weg is komt de spanning er uit geloof ik... Hij wil alles én hij wil niets... Hij zit zichzelf (en ons :@ ) zo verschrikkelijk in de weg :X
Oude (on)bekende.
pi_147356130
FR leuk!
Waar heb je die bak vandaan?

Beterschap voor Anouk, Susie.

CS oh dat sintboek van Charlotte Dumas is tof!
En zelfbewust is ze zeker :D

Mus sterkte vandaag.....
  zondag 7 december 2014 @ 13:18:16 #52
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_147356979
Oh hai, ik hier?
Ik denk ik kom me hier ook nog eens melden. Ik lees wel mee maar reageren schiet er vaak bij in, en daarbij gebeurt hier weinig wereldschokkends dus ook weinig te melden.

Susie, wat wij hier gedaan hebben toen Draak allerlei (hoest)drankjes kreeg, was dat we stickers van haar favoriete personages op de fles plakte. Dus 1 drankje was bijvoorbeeld K3 drank, 2e was Peppa Pig drank etc.
Dat hielp hier best goed ondanks dat het spul vaak echt vies was.
  zondag 7 december 2014 @ 13:20:14 #53
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147357018
Das ook een goede NTS, thanks :*
pi_147357950
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 12:40 schreef Animalmix het volgende:
FR leuk!
Waar heb je die bak vandaan?

Beterschap voor Anouk, Susie.

CS oh dat sintboek van Charlotte Dumas is tof!
En zelfbewust is ze zeker :D

Mus sterkte vandaag.....
Van rolf schoolmaterialen.
pi_147358563
Leuk fr !!

Mus :*

Beterschap Anoukje!

AM wat een moppie O+
pi_147362211
Susie, sinaspril heeft ook kauwtabletjes. De kinderen zien het als snoepjes, want het is met pepermuntsmaak.
Nooit meer problemen sindsdien.
  zondag 7 december 2014 @ 17:00:28 #57
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147362895
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:39 schreef danic het volgende:
Susie, sinaspril heeft ook kauwtabletjes. De kinderen zien het als snoepjes, want het is met pepermuntsmaak.
Nooit meer problemen sindsdien.
Ik heb wel met sinasappel smaak. Die moet ze dus ook niet. Maar zal eens informeren bij de apotheek morgen voor die smaak.

We hebben haar net met zijn 2-en een zetpil gegeven :'( Het is even niet anders. Koorts opgelopen tot net boven de 40 graden.
Ze drinkt wel en eet nu een gebakken eitje :?
pi_147363182
Susie hier is zetpil ook gillen maar als het moet dan moet het.

mmm gebakken eitje!
pi_147364050
Beterschap voor Anouk hoge koorts ook ineens. Wil ze de vloeibare variant ook niet?
pi_147367418
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:07 schreef bitterend het volgende:
Susie hier is zetpil ook gillen maar als het moet dan moet het.
Helaas hier ook nodig soms. Het wil met hoestdrank en antibiotica (beide vloeibaar) wel eens helpen om uit te leggen dat het helpt tegen de pijn/hoesten. Dat we het jammer zouden vinden als hij pijn blijft hebben of niet lekker kan slapen omdat hij zijn drankje niet wil nemen. Meestal is het de eerste keer even nodig om hem te overreden, daarna blijkt hij het toch lekker te vinden en is het juist drama als het niet meer hoeft :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 7 december 2014 @ 19:21:58 #61
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147367925
Vloeibaar ook niet idd, zou naar banaan smaken? Nou, dat proef ik ook niet hoor, dus ik begrijp haar wel ;)

Koorts gelukkig weer iets gezakt, we gaan haar zo maar weer martelen ;) (mijn hart breekt echt op zulke momenten)
  zondag 7 december 2014 @ 19:23:25 #62
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147367991
Ze overigens weer levendig ook, dus dat is fijn ^O^
pi_147368628
Susie beterschap voor je meisje!

Hoi NTS
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 7 december 2014 @ 20:24:47 #64
348178 NotTheSame
pi_147370078
Beterschap voor A. Susie!

Hier een lichtelijk recalcitrante peuter in huis. Niet geheel vreemd als je 5,5 maand bij oma en opa hebt gewoond, de afgelopen 3 weken telkens 'op bezoek' kwam bij papa en mama (wij waren dan aan het klussen in het nieuwe huis van 's ochtends tot 's avonds) en sinds gisteren ineens in een nieuw huis woont, met je ouders, met al je spullen die je bijna een half jaar niet gezien hebt, en een compleet nieuwe kamer hebt. Gelukkig sliep ze vanmorgen in ieder geval uit tot 9.00uur maar we zijn de hele dag al bezig om haar te vertellen dat dit nu haar huis is, dat oma en opa's huis nu weer van hun is en dat we altijd op bezoek kunnen gaan. Maar ze is zo gefrustreerd ('ik vind het hier niet leuk, ik wil terug naar oma!') dat me de moed vanmiddag toch al even in de schoenen zonk. Met spullen gooien, gillen, alles doen wat niet mag etc., zo ken ik haar niet. Ik hoop echt dat dit heel snel voorbij gaat en dat we over uiterlijk 8 weken niet nog zo'n fase in gaan...
pi_147370151
Ah nts logisch maar leuk is anders. En er komt binnenkort een baby bij dat voelt ze ook aan.
pi_147370725
NTS lastig :*

Mijn peuter heeft moeite met het avond eten...ze wil niks eten en zegt dan doodleuk "ik krijg geen toetje he?" :') dat heb ik een keer geprobeerd om te kijken of ze dan toch ging helpen..niet dus :P
(we hebben nooit toetjes na het eten eigenlijk)

na het opruimen van het etenstafel zegt mevrouw "ik heb honger" }:| Dat heeft ze al een paar keer gedaan deze week. Ik leg steeds uit dat ze gewoon met ons moet eten maar de volgende dag is precies hetzelfde!
Zal wel komen met het wel/niet slapen in de middag en zindelijkheid...peuters O+
  zondag 7 december 2014 @ 20:51:59 #67
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_147371150
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:41 schreef bitterend het volgende:
NTS lastig :*

Mijn peuter heeft moeite met het avond eten...ze wil niks eten en zegt dan doodleuk "ik krijg geen toetje he?" :') dat heb ik een keer geprobeerd om te kijken of ze dan toch ging helpen..niet dus :P
(we hebben nooit toetjes na het eten eigenlijk)

na het opruimen van het etenstafel zegt mevrouw "ik heb honger" }:| Dat heeft ze al een paar keer gedaan deze week. Ik leg steeds uit dat ze gewoon met ons moet eten maar de volgende dag is precies hetzelfde!
Zal wel komen met het wel/niet slapen in de middag en zindelijkheid...peuters O+
je zou misschien kunnen proberen haar bij het koken te betrekken. En dan tijdens het eten zeggen dat het zo llekker is omdat ze heeft geholpen.
pi_147371442
Ze kookt elke avond mee ;) maar als ik het dan op tafel zet is het "bleerrghh"
Denk dat ze gewoon te moe is in de avond de laatste tijd
pi_147371673
Die van ons eet ook regelmatig niet tijdens het avondeten. Hier meestal omdat ze dan nog opgedraaid is van het kdv of iets dergelijks. Tijdens het avondritueel komt ze tot rust en dan is t opeens ik wil een rijstwafel, of boterham of wat dan ook.
Als we dat niet geven, hebben we vervolgens een peuter die niet kan slapen, dus hier gaan regelmatig na t eten nog boterhammen erin.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 7 december 2014 @ 21:16:30 #70
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_147372269
Hier hetzelfde probleem met avondeten.....
  zondag 7 december 2014 @ 21:38:47 #71
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147373239
Vervelend NTS :* Het is natuurlijk nogal wat voor zo'n kleine. Zal vast goed komen.

Niet avond eten *check* Afgelopen donderdag geen rijst willen en als je haar ophaalt van kdv vrijdagmiddag horen dat ze heerlijk rijst heeft gegeten }:|

Zo, ik ga de nachtdienst in ;)
  zondag 7 december 2014 @ 21:43:54 #72
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147373473
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:16 schreef PureEvil het volgende:
Hier hetzelfde probleem met avondeten.....
Nou helaas kan ik me daarbij aansluiten.

Nooit geweten dat ik het zo'n ellende vond :+ Sta je daar te koken, hem erbij te betrekken en zodra het op tafel staat is het gelijk van "bleghhhh getsiederrie" en schuift die zijn bord weg. ;(

Een toetje krijgt hij altijd wel daarna, omdat hij haast geen melk drinkt, of eigenlijk helemaal niet.
Maar dat moet hij dan eigenlijk ook haast nooit.

En een kwartier na het eten komt hij met een banaan aanzetten, of als ik daar nee tegen zeg, een sinaasappel.
Tsja opvoedkundig niet ok geloof ik , maar ik geef hem dan de laatste tijd dan toch maar een boterham.
Lastig hoor, ik hou me er maar aan vast dat het vanzelf overgaat :?

Beterschap Susie met die kleine meid

En leuk al die sinterklaasverhalen O+
En nu op naar de Kerst *O* en bomen versieren en samen kerststukjes maken :P
Rayen 2½ jaar!
pi_147373483
NTS, heeft ze de afgelopen 5,5 mnd met jullie bij opa en oma gewoond of zonder?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 7 december 2014 @ 21:50:32 #74
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_147373770
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:58 schreef bitterend het volgende:
Ze kookt elke avond mee ;) maar als ik het dan op tafel zet is het "bleerrghh"
Denk dat ze gewoon te moe is in de avond de laatste tijd
Dat zou ook nog kunnen.
Die van ons eet dan ook een stuk lastiger.
Nadeel is dat ik pas om 18.00 thuis ben uit werk en dan ook nog moet koken.
We eten dus vaak pas om 18.30.
  zondag 7 december 2014 @ 21:52:58 #75
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_147373878
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:38 schreef Susie het volgende:
Vervelend NTS :* Het is natuurlijk nogal wat voor zo'n kleine. Zal vast goed komen.

Niet avond eten *check* Afgelopen donderdag geen rijst willen en als je haar ophaalt van kdv vrijdagmiddag horen dat ze heerlijk rijst heeft gegeten }:|

Zo, ik ga de nachtdienst in ;)
Hier hebben ze er op het KDV een houtje van om tussen 1600 en 1700 nog even te gaan snacken.
Crackers met paté enzo.
Om nou te gaan zeggen dat hij dan niets meer mag vind ik ook weer zo sneu.
  zondag 7 december 2014 @ 22:00:02 #76
348178 NotTheSame
pi_147374196
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 21:44 schreef Vanyel het volgende:
NTS, heeft ze de afgelopen 5,5 mnd met jullie bij opa en oma gewoond of zonder?
Wij woonden ook bij opa en oma, het staat er een beetje stom zie ik net :+.
Maar ik moet zeggen dat met name oma de opvoedkundige taken over heeft genomen tot ik 20 weken zwanger was omdat ik zo vermoeid was. En de laatste 3 weken dan ook nog.
Tel daarbij op dat Draak een echt oma's kindje is dus is het niet vreemd dat ze zo heftig reageert. Alleen om steeds begripvol te blijven, dat is soms wat moeilijker.
  zondag 7 december 2014 @ 22:06:31 #77
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_147374486
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 22:00 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Wij woonden ook bij opa en oma, het staat er een beetje stom zie ik net :+.
Maar ik moet zeggen dat met name oma de opvoedkundige taken over heeft genomen tot ik 20 weken zwanger was omdat ik zo vermoeid was. En de laatste 3 weken dan ook nog.
Tel daarbij op dat Draak een echt oma's kindje is dus is het niet vreemd dat ze zo heftig reageert. Alleen om steeds begripvol te blijven, dat is soms wat moeilijker.
Komt vast wel goed, het zal even tijd nodig hebben.
Geloof dat die kleine al geboren is nu? Dan gewoon lekker laten helpen met voeden, de grote zus laten uithangen en niet te veel nee nu ff niet..
Het is natuurlijk wel veel verandering ineens, dat gaat zo'n draak ook niet in de koude kleren zitten.
  zondag 7 december 2014 @ 22:20:51 #78
348178 NotTheSame
pi_147375199
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:06 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Komt vast wel goed, het zal even tijd nodig hebben.
Geloof dat die kleine al geboren is nu? Dan gewoon lekker laten helpen met voeden, de grote zus laten uithangen en niet te veel nee nu ff niet..
Het is natuurlijk wel veel verandering ineens, dat gaat zo'n draak ook niet in de koude kleren zitten.
Neuuhh, ik moet nog maximaal 8 weken ;) .
Maar ik heb niet het idee dat het grote zus verhaal hier nu een grote rol in speelt. Ze doet er nog erg laconiek over namelijk. Maar ik hou een slag om de arm, want ik zie het na de geboorte nog wel helemaal om slaan.
  zondag 7 december 2014 @ 22:33:07 #79
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_147375810
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 22:20 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Neuuhh, ik moet nog maximaal 8 weken ;) .
Maar ik heb niet het idee dat het grote zus verhaal hier nu een grote rol in speelt. Ze doet er nog erg laconiek over namelijk. Maar ik hou een slag om de arm, want ik zie het na de geboorte nog wel helemaal om slaan.
Het helpt zeker wel om haar erbij te betrekken, dat scheelt een hoop ellende.

Wij zijn nu bezig met een tweede en betrekken onze zoon daar ook bij.
Hij heeft nu een kamer op zolder gekregen en uitgelegd dat hij misschien over een poosje een baby krijgt. Toen kregen we natuurlijk de vraag hoe die baby in mijn buik kwam.. Tja, dan plant papa een speciaal zaadje in mama's buik en dan wordt het zaadje een baby.
Nu checkt hij zo af en toe de stand van zaken. Mama volgens mij zit er al een baby in je buik want je hebt al een dikke buik :Y
Nee toch niet schat.

Risico van het hele gebeuren is wel dat hij zijn mond niet kan houden en vervolgens bij mij op het werk bij de grootste roddeltante zit te verkondigen dat hij een baby krijgt _O-
  zondag 7 december 2014 @ 22:43:39 #80
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_147376304
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 19:21 schreef Susie het volgende:
Vloeibaar ook niet idd, zou naar banaan smaken? Nou, dat proef ik ook niet hoor, dus ik begrijp haar wel ;)

Koorts gelukkig weer iets gezakt, we gaan haar zo maar weer martelen ;) (mijn hart breekt echt op zulke momenten)
je kunt vloeibare paracetamol toch gewoon door water of dixap o.i.d. mengen? Beterschap in ieder geval!
pi_147379435
Hier vorige week ook gedaan idd vloeibare paracetamol door water want dat is het enige wat ie wilde. ' hee mam lijkt wel sap..' Vervolgens ' hoef ik niet. Ik wil melk'. Daar ook nog wat door gedaan. Want hij was zo ziek dat ie geen paracetamol wilde. (Gewoon niks wilde) toen ie wat op knapte van de paracetamol wilde hij dus... Paracetamol.. En een ruzie en boosheid dat ie dat niet kreeg (want al gehad).. M'n man heeft toen maar een beetje sterke roosvicee op een lepeltje gegeven ok klaar te zijn met de strijd ;)

Eten hier vaak ook een probleem.. Niet altijd, maar meestal wel. Ik ga er geen strijd van maken. Probeer wat te motiveren (nog een schepje appelmoes als ie drie stukjes groente eet bijv. Soms werkt dat en soms niet). Heel soms laat ik z'n bord nog een tijdje staan na het eten en zeurt hij s avonds dat ie iets lekkers wil omdat hij honger heeft. Dan verwijs ik hem naar z'n bord en gaat er toch nog wel wat op (om vervolgens alsnog om iets lekkers te vragen..)
Tja wanneer doe je het goed. Van mij krijgt hij dus absoluut geen boterham terwijl man hem dat soms wel doet (als ik avonddienst heb), ook niet standaard hoor.. Maar die is bang dat hij uit hongert anders..

Hier net nog wat grappigs. We waren uit eten en Jelle had een toetje, een dierenbeker met smurfenijs. Oftewel blauw ijs. Maar na best wel war happen had hij nog steeds geen smurf gevonden. Hij dacht echt dat er ergens een smurfenpopje in zou zitten.. Helemaal verontwaardigd is hij naar de ober gegaan om te zeggen dat er geen smurf in zat.. Om vervolgens er achteraan te zeggen 'moet jij halen'. Kregen het niet aan z'n verstand dat er geen smurf in zat :P
pi_147379752
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:52 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Hier hebben ze er op het KDV een houtje van om tussen 1600 en 1700 nog even te gaan snacken.
Crackers met paté enzo.
Om nou te gaan zeggen dat hij dan niets meer mag vind ik ook weer zo sneu.
Ik denk dat het ook niet eens uit zou maken. Althans als ik hier kijk. Ze eten beter als ze geen gillende honger hebben. Vaak beginnen ze tussen 4 en 5 te piepen dat ze honger hebben . Iets te eten geven werkt dan beter dan zeggen nee, want dan zijn ze om 6 uur zo chagrijnig dat eten sowieso geen succes wordt.
Oudste at op zijn kdv dag sowieso slecht, omdat ie gewoon moe was van die dag.

Vandaag hebben ze allebei niet gegeten en ook geen toetje gehad. Normaal maakt het me niet zo uit, vooral als we gewoon vla of zo hebben. Maar nu hadden we alleen 'luxere' toetjes en jongste wilde gewoon geen eten. Oudste zei na 2 hapjes dat ie vol zat en vroeg gelijk daarna om een toetje, want daar had ie wel trek in :')
  maandag 8 december 2014 @ 00:11:58 #83
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_147380027
Plek voor een toetje is er bijna altijd wel bij de kinders:)
Al met al mag ik eigenlijk niet klagen. Ondanks dat hij niet altijd geweldig goed eet, eet hij wel veel dingen. Laatst zelfs tot mijn verbazing zat ie een schaaltje met rauwe paprika leeg te smikkelen.
Zelfs pittig eten zeurt hij bijna niet over.

Uiteindelijk komt het voor ons allemaal denk ik wel goed.
pi_147383032
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 00:04 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook niet eens uit zou maken. Althans als ik hier kijk. Ze eten beter als ze geen gillende honger hebben. Vaak beginnen ze tussen 4 en 5 te piepen dat ze honger hebben . Iets te eten geven werkt dan beter dan zeggen nee, want dan zijn ze om 6 uur zo chagrijnig dat eten sowieso geen succes wordt.
Dat. Ik baal altijd dat ze bij ons op t kdv alleen een rijstwafel krijgen om vijf uur. Kind 9 van de 10 keer gierende honger als we haar ophalen en daarvan idd zo chagrijnig dat ze ons en zichzelf in de weg zit. En niet normaal aan tafel kan eten.
Tegenwoordig nemen we meestal dus zelf nog een rijstwafel of soepstengels mee zodat ze iig iets te knabbelen heeft tot het eten.
pi_147383044
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:33 schreef bepklep82 het volgende:

[..]

Het helpt zeker wel om haar erbij te betrekken, dat scheelt een hoop ellende.
Dat lijkt me nogal kind- en leeftijdafhankelijk. Niet elk kind heeft er baat bij zo vroeg bij iets nog zo abstracts betrokken te worden.
pi_147383759
Hoe is het nu met Anouk Susie?

NTS :W het zal inderdaad allemaal wel indruk maken op draak. Wel fijn dat jullie je eigen plekje weer hebben.

Hier een zieke peuter. Gooide gistermiddag alles eruit en was daar hevig van onder de indruk. Veel geslapen en hij slaapt nu ook nog steeds. Geen kdv voor hem vandaag dus.
pi_147383775
Wat een gedoe hè dat eten. Ooit komt het goed houd ik mezelf maar voor.
Hier wordt al het Italiaanse eten naar binnen gestouwd. Nederlandse kost blijft standaard staan, behalve soms een klein beetje vlees. (Bij broer is het net andersom. Lekker handig)

Pfff hier iets nieuws. Op alles, nou je bijna alles zegt ze: "Echt niet".
Kom we gaan M. naar school brengen....echt niet.
Wil je wat fruit?......echt niet.
We gaan lekker slapen....echt niet.
Er staat een lekker bord eten voor haar neus......schuift het weg....echt niet.
En dat de hele dag door.
Het is vast een fase! Toch?
pi_147383801
Hier wordt eigenlijk prima gegeten. Aardappels en losse groenten zijn ze niet zo'n fan van. Pasta, rijst, stampot etc eten ze eigenlijk allemaal wel goed. De jongste is de grootste fiemel. Maar die eet weer rustig 5 boterhammen op een dag. Maar goed, dat is nog een dreumes dus dat telt niet :P

M gaat wel heel erg in fases. Als hij een groei- / ontwikkelingsspurtje heeft dan eet hij heel veel en daarna weer wat minder. Maar ook dat lijkt me volkomen logisch.
  maandag 8 december 2014 @ 10:48:25 #89
428175 bepklep82
Ik ben géén vent jongûh!
pi_147385238
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 07:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat lijkt me nogal kind- en leeftijdafhankelijk. Niet elk kind heeft er baat bij zo vroeg bij iets nog zo abstracts betrokken te worden.
HOeft ook niet perse zo vroeg als dat wij nu doen, maar het erbij betrekken op welke manier dan ook zal meer goed dan kwaad doen.
  maandag 8 december 2014 @ 11:29:01 #90
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147385971
Met Anouk gaat het ruk. We zijn al bij ha geweest, bacteriële infectie in keel. Niks voor gekregen, lichaam moet het zelf zien op te lossen, want dat zou beter zijn.
Ze ligt nu op mijn schoot te slapen O+ Beetje jammer dat ik niet bij de afstandbediening kan, maar gelukkig is Buurman en Buurman net afgelopen :D
Wat ik wel naar vind is dat ze zo zwaar ademt en het dus ook wel eens even stopt.
Nieuwe pcm gehaald met pepermunt smaak, onder het mom van vitamine, maar die wilde ze ook niet }:|
Kan je de sinaspril vloeibaar gewoon door drinken doen?
pi_147386214
Beterschap Kyara en Susie -O-.

Gelukkig was het overgeven hier na vrijdagavond weer helemaal over. Hij was er ook van onder de indruk, het was ook heel zielig om te zien.

Klinkt eng die ademhaling. Door de koorts klinkt/gaat ademhaling ook anders dan normaal, maar ik zou het wel goed in de gaten houden. Niet dat er straks ook nog eens een longontsteking bij komt :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 december 2014 @ 11:46:33 #92
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147386399
oh, lees helemaal over de zieke M heen. Overgeven is ook eng voor zo'n kleintje :*

Ze ligt nu zielig op de bank. Probeerde haar over te leggen (kreeg honger ;) ) maar nu is ze dus weer wakker.
Haar neus zit ook dicht, dus alles gaat door de mond.
pi_147387692
mn baby is gaan wennen op school :o ze wordt groot ;(

t is helemaal goed gegaan en ze heeft het super gehad. Volgende week weer. Ben best opgelucht dat het goed is gegaan. De juf had een hoop opgezocht over coeliakie en alles en zelfs netjes haar handen gewassen voordat ze dr mandarijntje had gepeld. Superlief :D O+ (en volgende keer geef ik ze wel gepeld mee, had er nu niet bij stilgestaan :') )
:)
pi_147388425
Wanneer gaat ze voor het echie?
Wij moeten binnenkort ook aan het gesprek over allergie en school en hoe doe je dat. Jullie hebben t blijkbaar al gehad. Heb je zin om deze behoeftige bij te praten over jullie aanpak (in het allergietopic)? :*
  maandag 8 december 2014 @ 13:32:32 #95
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_147388836
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:29 schreef Susie het volgende:

Kan je de sinaspril vloeibaar gewoon door drinken doen?
JA. Gewoon ergens doorheen roeren. doen ze bij de ouwe besjes in t bejaardenhuis ook altijd :+

Maar sinaspril is eigenlijk best wel smerig... :@

Ik heb gewoon geur/kleurloze vloeibare paracetamol en ibrufen. (heeft ze geen vloeibare ibrufen gekregen van de HA?)
pi_147389261
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:17 schreef Vanyel het volgende:
Wanneer gaat ze voor het echie?
Wij moeten binnenkort ook aan het gesprek over allergie en school en hoe doe je dat. Jullie hebben t blijkbaar al gehad. Heb je zin om deze behoeftige bij te praten over jullie aanpak (in het allergietopic)? :*
Op dr verjaardag voor t eggies. 2 feb.

En ja is goed, kom er later vanmiddag in dat topic wel ff op terug.
:)
  maandag 8 december 2014 @ 14:09:40 #97
348178 NotTheSame
pi_147389864
Beterschap Kyara!

Susie, je kan inmiddels weer zappen denk ik 8)7 ?

Hier kwam er vanmorgen weer eentje compleet afgedraaid terug van de psz. Tot aan de Kerstvakantie barsten ze van de verjaardagen dus elke psz-dag is het nu feest, en dat hakt er wel in. Om 13.00uur heb ik haar maar in bed gelegd want d'r humeur was alles behalve gezellig.
pi_147392614
Wat sneu Susie!

M is al redelijk opgeknapt. Denk dat het overgeven kwam door het hoesten. Hij is nog wel heel erg verkouden ("overal zit snot! Er komt allemaal snot uit! snot snot snot!" :') ). Wilde wel even mee naar buiten voor een boodschap, op de terugweg wilden ze allemaal wel even selluf lopen en voordat ik het wist lagen ze alledrie in het zand zichzelf in te graven :D erg fijn, de combinatie snot en zand....
  maandag 8 december 2014 @ 16:25:55 #99
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147394229
Bananensmaak zou het zijn PE, maar wat je zegt, smerig spul. Probleem is dat ze momenteel niks eet, wel drinken, maar heeft het wel zin door een grote glas drinken te doen? Niks gekregen van ha nee.

Ja, ik kan weer zappen NTS ^O^

Zo spannend, baby's die naar school gaan! Sterkte Mignonne.
pi_147397179
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:25 schreef Susie het volgende:
Bananensmaak zou het zijn PE, maar wat je zegt, smerig spul. Probleem is dat ze momenteel niks eet, wel drinken, maar heeft het wel zin door een grote glas drinken te doen? Niks gekregen van ha nee.

Ja, ik kan weer zappen NTS ^O^

Zo spannend, baby's die naar school gaan! Sterkte Mignonne.
Ja hoor doe maar door dr drinken heen. Bij de mijne krijg ik het anders ook niet binnen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_147401323
Kyara fijn dat het met M weer beter gaat!
Zand en snot hmmmm heerlijk....

Mignonne spannend. Mijn oudste zit net twee maandjes op school. Ik vond dat wennen en de eerste weken er toch wel inhakken. Niet alleen voor hem maar ook voor mij.
Wel super fijn dat de juf zo meedenkt!!

NTS is ze wat vrolijker wakker geworden??

Susie he bah zeg! Beterschap. Hopelijk gaat het snel beter met Anouk.

Hier werd ik vandaag even op mijn plek gezet door N.
Ze was met broer aan het spelen en ik kwam even kijken. Ik was blijkbaar niet echt gewenst: 'Nee mama niet komen! Wegwezen! In keuken! Koken!'
(En ik was niet eens aan het koken)
  maandag 8 december 2014 @ 20:19:09 #102
348178 NotTheSame
pi_147402433
Hahaha Animalmix, dan weet je meteen waar je staat!

Ja hoor, slapen werkt hier altijd wel als ultieme mood-changer :). Ze ligt nu ook al weer een half uur knock out en het gekke is, sinds ze in het peuterbed ligt (en een Peppa Big pyama van de Sint heeft gekregen) wil ze maar al te graag naar bed, ook weer zo'n unicum haha!

Kyara lekker hoor, zand en snot :Y) . Ze konden dus alle drie regelrecht de kuip in schat ik zo?
  dinsdag 9 december 2014 @ 07:36:17 #103
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147414419
Fijn hè Animalmix :D

Vannacht nog veel wakker geweest en toch vroeg eruit. Koorts 39,5 maar ik heb zojuist dus pcm door de roosvicee gemixt en dat ging op. Thanks voor de tip! ^O^
Ze is wel aan het spelen nu, dus we gaan zien wat de dag brengt. Zus komt straks even oppassen, want ik heb een klantafspraak staan, die ik niet wilde afzeggen (veel te lang niet geweest en in het verleden ook vaak verschoven etc). Gelukkig in de buurt!
pi_147426241
AM _O-

Hoe is het met de zieke peuters??

Ik heb een pinguïn tegen mijn oog gekregen en die is nu blauw -O- ik schrok er zo van dat ik kei hard GVD heb geroepen...R moest huilen :@
pi_147435546
Een pinguïn? :D
Vliegen die los daar bij jou in de buurt?
Ik zou ook zo gereageerd hebben denk ik. Is een schrikreactie. Arme R.

Lijkt alsof het beter gaat Susie. Hopelijk knapt ze een beetje op.

Eva is gisteren bij opa en oma ook net lekker geweest hoorde ik zojuist (en als ik dan bel zeggen dat alles goed gaat }:|). En nu ligt zusje met koorts op bed.
Dus hier ook nog een ziekenboeg.
  dinsdag 9 december 2014 @ 21:49:12 #106
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147435958
Ze was heel pittig aan het spelen vandaag, helaas wel zojuist een flinke huilbui, maar wat er dan is? In haar slaap lijkt het wel.

Een pinguïn?? En daar ook nog een blauw oog van! :X Anouk heeft eens van heel dichtbij (stond echt tegen mijn benen aan) de afstandbediening tegen mijn neus/oog aangegooid, trots op mijzelf heb ik de gvd in kunnen houden, maar ben heeeeeel snel naar de gang gelopen
_O-
pi_147443837
Beterschap voor de zieke kindjes!

Nts hopelijk is het gauw weer iets beter met draakje!

Animal wat kunnen kinderen toch lekker eerlijk zijn.

Hier gaat alles goed op een loopoor na. Ik kijk het nog even aan en geef druppels. Als het daarmee niet overgaat toch maar naar de dokter. Hij heeft er niet veel last van iig, klaagde maar 1 keer over oorpijn. Met een beetje geluk zit het buisje er ook nog in.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_147446991
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 07:04 schreef Tinuviel het volgende:
Beterschap voor de zieke kindjes!

Nts hopelijk is het gauw weer iets beter met draakje!

Animal wat kunnen kinderen toch lekker eerlijk zijn.

Hier gaat alles goed op een loopoor na. Ik kijk het nog even aan en geef druppels. Als het daarmee niet overgaat toch maar naar de dokter. Hij heeft er niet veel last van iig, klaagde maar 1 keer over oorpijn. Met een beetje geluk zit het buisje er ook nog in.
Als het buisje er nog in zit, kan het vocht natuurlijk makkelijk naar buiten komen, zonder pijn en druk op het trommelvlies. Heb je wel een controle gepland staan bij de kno-arts? Het lijkt me wel prettig om te weten of het buisje nog goed zit.

Auw bitterend!! :X

Susie, hoe is het vandaag met je sneue meisje?
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 10 december 2014 @ 13:27:04 #109
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147451141
Ze wederom lekker aan het spelen. Koorts nog wel tegen de 39 aan. Vannacht een paar keer wakker, maar niet zoveel als eerst en uitgeslapen tot bijna 8 uur ^O^
  woensdag 10 december 2014 @ 13:27:44 #110
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147451160
Loopoor lijkt mij niet fijn.
  donderdag 11 december 2014 @ 10:00:28 #111
348178 NotTheSame
pi_147476373
Al die zieke kindjes, zo sneu ;( . Beterschap allemaal!

Draak is al enkele maanden dag en nacht droog, maar als ze 's avonds naar bed ging wilde ze toch een luier om. Behalve gisteravond, toen hoefde het ineens niet meer vond ze!
Dus de eerste droge nacht zonder luier zit er ook op *O* .
  donderdag 11 december 2014 @ 18:39:42 #112
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147489944
Wat goed NTS! *O*
pi_147507876
Wow knap hoor NTS!

Susie hoe is het nu met Anouk?

En hoe is het met het loopoor van Tinu's peuter?

Mijn peuter is ook ziek :(. Koorts, hoesten en keelpijn.
Ze is heel zielig. Hangt als een dood vogeltje op de bank.
Ik heb haar net maar weer op bed gelegd met een pcm en het is stil. Hopelijk knapt ze wat op van het slapen.
We moeten straks nog door dit weer om kleuter op te halen en er is kijkmiddag bij kleuters muziekcursus.
  vrijdag 12 december 2014 @ 10:43:44 #114
348178 NotTheSame
pi_147508287
Beterschap Animalmix!

Hier zit de tweede luierloze, droge nacht er ook op, inclusief afwaaiende tak die precies tegen Draak's (nieuwe) rolluik aan klapte waardoor ze vanaf 5.00uur bij mij geslapen heeft. Gelukkig geen schadr alleen een geschrokken peuter.
pi_147510027
Nou wij hadden een nieuwe stap in de ontwikkeling vannacht: een huilende eva want er was een monster. Sneutje
pi_147512318
Hier had de oudste na 3 weken droog (dag en nacht) eens in bed geplast. Ze was zo boos op zichzelf. Maar heb dr duidelijk gemaakt dat het kan gebeuren.

Voor Sinterklaas heeft ze een zorgenvriendje gehad. Iets wat ze al heel lang wilde hebben. Maar heb gemerkt dat ze sinsdien echt rust heeft. Er zijn geen monsters of enge dromen meer O+
  vrijdag 12 december 2014 @ 13:14:58 #117
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147512325
Anouk ziet nog steeds wit en hoest zich wakker. Vanmorgen weer even bij ha geweest; drankje mee die de hoest minder moet maken en waarvan ze (en ik!:P ) beter van gaat slapen.
Hoest schijnt een logische opvolger te zijn van de keelontsteking.

Ze is wel naar kdv vandaag, koorts was nog een kleine verhoging. En ze wilde zelf ook graag.

Handig die storm NTS :(
pi_147512354
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:14 schreef Susie het volgende:
Anouk ziet nog steeds wit en hoest zich wakker. Vanmorgen weer even bij ha geweest; drankje mee die de hoest minder moet maken en waarvan ze (en ik!:P ) beter van gaat slapen.
Hoest schijnt een logische opvolger te zijn van de keelontsteking.

Ze is wel naar kdv vandaag, koorts was nog een kleine verhoging. En ze wilde zelf ook graag.

Handig die storm NTS :(
toplexil???
Het kan idd prima zijn dat hoest na keelontsteking komt. Als ik keelontsteking heb gaat dat naadloos in hoesten over.
  vrijdag 12 december 2014 @ 14:00:18 #119
348178 NotTheSame
pi_147513826
Tally, wij hebben ook zo'n zorgenvriendje van de Sint. Dan 'schrijft' ze een briefje met wat ze de dag erna wil doen, propt dat in de mond en de volgende dag mag ik gaan uitvogelen wat er op dat briefje staat _O- .

Susie, welke hoestdrank heb je gekregen?
Hier Noscapine en Promethazine gehad, maar van Noscapine kwam ze aan de diarree :{ .
pi_147514329
Wij schrijven nog geen briefjes :P ik open de bek en doe net alsof hij alle dromen, monsters en zorgen opeet en doe dan de rits weer dicht. Is sinds 5 december een soort van ritueel geworden. Gister tegen dr papa: Pap, hij moet eerst nog mn zorgen en dromen eten hoor anders kan ik echt niet slapen.
  vrijdag 12 december 2014 @ 14:34:16 #121
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147514804
Noscapine, ik ga mij vast voorbereiden dan :( :D
  vrijdag 12 december 2014 @ 14:39:17 #122
348178 NotTheSame
pi_147514999
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 14:34 schreef Susie het volgende:
Noscapine, ik ga mij vast voorbereiden dan :( :D
Mag je het overdag al geven of alleen voor het slapen?
Want dan zou ik even als 'proef' overdag wat geven.
Bij Draak kwam de diarree al een paar uur na inname op gang (fijn, ipv wakker van het hoesten, de hele nacht op de wc gezeten met haar...)
pi_147515174
Eva heeft nu ook noscapine maar nergens last van (nog). Als tegengeluid. Maar kan ook zijn dat dat nog komt.
  vrijdag 12 december 2014 @ 18:05:58 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147521150
Mocht ook overdag, maar vandaag dus niet gedaan. Straks toch voor het slapen gaan. We zullen zien :P
pi_147523516
Beterschap voor alle zieke kindjes !

Dat "Echt niet " :D :D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_147524157
Zo bijgelezen *O*
Even een kritisch nootje ;)
Is het niet wat vroeg om een peuter te vertellen dat pa een zaadje gaat planten bij ma ? :D
pi_147551444
KZ :D
Ik mis even totaal op wie je reageert. ;)
pi_147551482
Ik snap het ook niet :P
pi_147551507
Ik ook niet.
Maar dat had ik gisteravond bij het vorige berichtje van KZ ook al :D
pi_147551670
Misschien is het geen reactie maar vraagt KZ zich af of het al tijd is voor bloemetjes en bijtjes gesprek? _O-
pi_147552258
:D
  zaterdag 13 december 2014 @ 21:26:01 #132
348178 NotTheSame
pi_147552706
Ik denk dat KZ reageerde op het verhaal van bepklep82, zij had het op de vorige pagina over hoe zij haar peuter aan het voorbereiden was op om broer of zus te worden/zijn.

Hier begint de rust wat weder te keren, maar nu komt het volgende punt: over 3 dagen is ze jarig. En ja, daar hoort taart bij dus die zijn we vanmorgen wezen bestellen. Een heuse Masha en de Beer taart :') . Alleen snapt ze nog niet helemaal dat die taart pas volgende week klaar is.
Maandag word haar verjaardag al op de psz gevierd, dinsdag is ze echt jarig en zaterdag komen familie en vrienden. Word weer een lekkere week zo ;) .

Susie hoe gaat het nu met A.? Werkt de Noscapine?
pi_147552770
Lekker een week verjaardag vieren *O*
Stuiterpeuter! *O*
pi_147563405
Oeps sorry :D Idd op bepklep. En dat andere was een uitspraak van Animal over haar meisje. Die zegt steeds "echt niet". De mijnes doet dat sinds kort ook en ik vind het wel erg grappig.

Zo, weer wat duidelijkheid hoop ik ;)

Bijna 3 NTS *O*
Hoe is het met de zieke peuters ?
  zondag 14 december 2014 @ 11:53:58 #135
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147565128
Noscapine werkt niet echt. Laatste hoestbuien zo rond 12 (en daarvoor dus ook) en dan wel kwart over zes naar beneden willen om te kleien. Ik begin nu echt chronisch slaap te kort te krijgen :O

Ik ben wel benieuwd hoe de taart eruit ziet NTS! Bijna 3 :X

Anouk spreekt tegenwoordig overdreven de -en uit. Dus makeN, lopeN etc. Wel grappig dat een jongetje op het kdv dat ook al een poos doet (die begint altijd hele verhalen tegen mij 's morgens O+ ). Meer peuters die dat doen?
pi_147567754
Beterschap voor alle zieke kinderen. Hier ben ik degene die keelpijn heeft en hoest. Nog een week en dan vakantie.

Ean heeft weer ijverig met deltazand gespeeld.
  zondag 14 december 2014 @ 14:43:51 #137
348178 NotTheSame
pi_147569533
Balen dat de Noscapine niet werkt Susie :{ .
De taart is niet mega bijzonder, gewoon een fototaart van Masha en de Beer. Of de lokale bakker moet het op d'r heupen hebben, dan zijn er taarten bij met mega mooie details erbij. (Dat hadden we vorig jaar. Degene die de taart zou maken meldde zich donderdagavond ziek, terwijl 's zaterdags het feest zou zijn. Mijn moeder heeft toen 's avonds nog de lokale bakker gebeld of ze nog iets konden doen. Kregen we 's zaterdags een Piet Piraat taart, helemaal tot in detail opgezet!)

Ferrari_rood wauw wat knap van Ean!! Een heus zandkasteel!
pi_147569574
Ean heeft het niet alleen gemaakt hoor d'r vader heeft meegeholpen. Die vindt het zelf ook heel leuk speelgoed.
  zondag 14 december 2014 @ 16:35:08 #139
348178 NotTheSame
pi_147572169
Ow hahaha ik dacht al! Maar toch knap hoor!
Draak heeft geen geduld voor dit soort speelgoed. Of de zand vliegt regelrecht door de woonkamer :@ .
  zondag 14 december 2014 @ 16:48:56 #140
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147572619
Dat zand ligt hier dus ook overal, want er moet mee gekookt worden :P
Er blijft weinig over, want wat op de grond ligt, gaat de stofzuiger in :D
pi_147574472
Hier ligt er wel iets op de grond maar niet heel veel.
Nu kent ean het al van de go en die ziet er wel op toe dat er netjes met materiaal om gegaan wordt.
  zondag 14 december 2014 @ 17:44:46 #142
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147574663
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Beterschap voor alle zieke kinderen. Hier ben ik degene die keelpijn heeft en hoest. Nog een week en dan vakantie.

[ link | afbeelding ]
Ean heeft weer ijverig met deltazand gespeeld.
Wat een handige bak is dat toch, waar heb je die vandaan?
We gebruiken nu een rond dienblad maar rond is eigenlijk niet zo handig qua "morsen"
Rayen 2½ jaar!
pi_147574808
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 17:44 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Wat een handige bak is dat toch, waar heb je die vandaan?
We gebruiken nu een rond dienblad maar rond is eigenlijk niet zo handig qua "morsen"
Rolf schoolmaterialen. Ik zoek vanavond even de link op als je wilt. Je kan er als particulier ook gewoon bestellen.
  zondag 14 december 2014 @ 18:03:15 #144
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147575401
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 17:48 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Rolf schoolmaterialen. Ik zoek vanavond even de link op als je wilt. Je kan er als particulier ook gewoon bestellen.
Nou als het niet te duur is ;) want ik heb de laatste tijd al veel te veel aangeschaft :D
Rayen 2½ jaar!
pi_147576283
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:03 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou als het niet te duur is ;) want ik heb de laatste tijd al veel te veel aangeschaft :D
¤10 zoveel maar verzendkosten weet ik niet meer. Heb toen alles in 1x besteld.
http://www.kgrolf.nl/prod(...)0-x-40-x-7-5-cm.aspx
en het is ¤10,96

[ Bericht 11% gewijzigd door F_r op 14-12-2014 19:33:30 ]
pi_147596729
Hoe is het met de zieke kindjes hier?

FR wat een tof kasteel!

NTS ik ben ook benieuwd naar de taart!

Mijnes had gisteren een redelijke dag. Maar vanochtend helaas weer 38,9 graden koorts.
Broer ook ziek. Dus lekker bankhangen vandaag. (Niet erg als je zelf ook nog migraine hebt)
pi_147597832
Beterschap am voor jou en een je mini.

Ik ben ook blij met het deltazand ik lag echt al 6mnd in huis te wachten tot 5-12.
pi_147602177
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Beterschap am voor jou en een je mini.

Ik ben ook blij met het deltazand ik lag echt al 6mnd in huis te wachten tot 5-12.
pi_147611749
Ik grinnikte ook al *)
pi_147613307
Even advies nodig: Dit is al dag vijf dat ze ziek is. Dag vier met koorts.
Als ze morgen nog koorts heeft, zouden jullie dan met haar naar de huisarts gaan?
pi_147613384
Jazeker AM! al is het alleen maar om de geruststelling!

Beterschap :*
pi_147613953
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:19 schreef Animalmix het volgende:
Als ze morgen nog koorts heeft, zouden jullie dan met haar naar de huisarts gaan?
Ja. Zeker doen.
Make my day!
  maandag 15 december 2014 @ 20:56:10 #153
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147615367
quote:
Ja.
pi_147615373
Bij 'gewoon' niet lekker met koorts zou ik voor een peuter niet naar de ha gaan.
pi_147615516
Maar 4 dagen met koorts vind ik wel wat lang. Dus als je zorgen maakt gewoon langs gaan en even laten kijken denk ik dan.
  maandag 15 december 2014 @ 21:08:59 #156
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147615991
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 18:24 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

¤10 zoveel maar verzendkosten weet ik niet meer. Heb toen alles in 1x besteld.
http://www.kgrolf.nl/prod(...)0-x-40-x-7-5-cm.aspx
en het is ¤10,96
Ah bedankt, ik heb nu kinetisch zand, misschien ga ik nog wel deltazand bijbestellen samen met die bak. Is toch wel heel handig.

quote:
Ik zou wel gaan. Ze zeggen toch na 3 dagen koorts de 4de dag naar de dokter. Dacht ik toch.
En als ze morgen koorts heeft dan is dat dus al 5 dagen, ik zou gewoon voor de zekerheid even langsgaan.

Nu een vraagje voor de moeders van 3 jarigen met iets waar ik tegenaan loop.
Als ik Rayen vraag zijn jas op te hangen bijvoorbeeld, of ik vraag het 3 keer :P , als hij geen zin heeft doet hij het gewoon niet behalve als ik dreig dat hij 's avonds geen televisie kan kijken bijvoorbeeld.
Dan weet hij niet hoe snel hij moet zijn :{
Ik heb eigenlijk alleen "opvoed" ervaring vanaf 6 jaar, en daar had ik het nooit bij dat ik eerst moest dreigen voordat er wat gedaan werd.
Of is dit normaal gedrag voor een 3 jarige peuter? :@ :+
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2014 @ 21:11:38 #157
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147616159
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:08 schreef TimeJumper het volgende:
Als ik Rayen vraag zijn jas op te hangen bijvoorbeeld, of ik vraag het 3 keer :P , als hij geen zin heeft doet hij het gewoon niet behalve als ik dreig dat hij 's avonds geen televisie kan kijken bijvoorbeeld.
Ik heb eigenlijk alleen "opvoed" ervaring vanaf 6 jaar, en daar had ik het nooit bij dat ik eerst moest dreigen voordat er wat gedaan werd.
Mijn peuter doet dat ook :Y sterker nog, zelfs m'n kleuter van bijna zes doet dat nog :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 15 december 2014 @ 21:24:12 #158
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147616888
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:11 schreef DJMO het volgende:

[..]

Mijn peuter doet dat ook :Y sterker nog, zelfs m'n kleuter van bijna zes doet dat nog :')
Aha dan is het gelukkig "normaal" :D ;)
Tsja zonder te horen of het bij anderen ook zo gaat vond ik het nogal speciaal, ik dacht ik heb als enigste zo'n kindje waar je steeds al met straf moet dreigen ;( :P
Maar afijn, dan gaan we maar moedig door :+
Rayen 2½ jaar!
pi_147616996
Ja hoor R doet dr schoenen niet uit als we thuis zijn...ik vraag 2 keer en daarna doe ik het gewoon uit :P
pi_147617261
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:24 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Aha dan is het gelukkig "normaal" :D ;)
Tsja zonder te horen of het bij anderen ook zo gaat vond ik het nogal speciaal, ik dacht ik heb als enigste zo'n kindje waar je steeds al met straf moet dreigen ;( :P
Maar afijn, dan gaan we maar moedig door :+
Dat met straf dreigen wil ik niet. Maar het werk helaas wel vaak.
Make my day!
  maandag 15 december 2014 @ 21:34:39 #161
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_147617586
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 21:29 schreef agter het volgende:

[..]

Dat met straf dreigen wil ik niet. Maar het werk helaas wel vaak.
Nee ik moet zeggen ik vind het ook helemaal geen prettige manier. Maar ben er ook nog niet uit op welke manier ik het dan voor elkaar krijg dat hij het doet.
En met 3 jaar vind ik dat het toch tijd wordt dat hij dit soort simpele dingen gewoon doet eigenlijk
Rayen 2½ jaar!
pi_147617597
Ik heb mijn peuter nog nooit straf gegeven...
pi_147618155
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:26 schreef bitterend het volgende:
Ja hoor R doet dr schoenen niet uit als we thuis zijn...ik vraag 2 keer en daarna doe ik het gewoon uit :P
En dan breekt de hel los: NEE IK WIL HET DOEN!!!!

:P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147618218
_O- soms wel en dan zeg ik okee doe jij het maar lieverd O+
pi_147618272
Volslagen herkenbaar. M kan 2 wijken verder nog vuilniswagens horen maar mijn vragen om iets te doen hoort hij niet :D En ik dreig ook niet. Ik vind zelf dat er nog tijd genoeg is om dat soort dingen te leren. Goed voorbeeld doet goed volgen. En elk kind is ook weer anders merk ik nu. J is dolblij als ze mag helpen opruimen.
pi_147618355
AM, ik zou in zo'n geval even bellen en de situatie voorleggen zodat zij kunnen bepalen of ze N willen zien of dat je het nog even kunt aankijken.
pi_147618470
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:34 schreef bitterend het volgende:
Ik heb mijn peuter nog nooit straf gegeven...
Niet vaak, maar wel een paar keer:
Het expres gooien van glas door de woonkamer.
Het opzettelijk pijn doen van de kat (na herhaalde waarschuwing).

Toen heb ik haar even op de trap gezet. En dat weet ze nu nog, want ze zet haar pop soms op de trap.
Make my day!
pi_147618495
R zegt soms dat ze niet wil opruimen. Als ik vraag wie het wel moet doen zegt ze "ga maar jij opruimen mama" :X :D
Ik zeg dat dat ik het niet leuk vind en dat ze op het kdv wel degelijk opruimt. En dan vertel ik wat we kunnen doen als we samen hebben opgeruimd "zullen we daarna lekker naar buiten gaan?" zegt ze "jaaaa" zeg ik "okee dus help me snel opruimen" en dan doet ze het
pi_147618541
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 21:50 schreef agter het volgende:

[..]

Niet vaak, maar wel een paar keer:
Het expres gooien van glas door de woonkamer.
Het opzettelijk pijn doen van de kat.

Toen heb ik haar even op de trap gezet. En dat weet ze nu nog, want ze zet haar pop soms op de trap.
Ze heeft vorige week een pinguin in mijn oog gegooid en ik werd echt boos want pijn maar ze kreeg geen straf.
Het zien dat het me pijn deed was genoeg...ze schrok er echt van en begon te huilen en zei meteen sorry
pi_147618666
Bij M maakt het al indruk als je hem duidelijk maakt wat de gevolgen van zijn daden zijn. Jij duwt je zusje, zusje valt en gaat huilen want is verdrietig. Dat raakt hem. Zeker als wij daarom ook beetje boos op hem zijn. Dat vind ik dan eigenlijk al genoeg straf voor een peuter. Het gaat er tenslotte op dat hij er iets van leert.
pi_147618936
quote:
2s.gif Op maandag 15 december 2014 21:54 schreef Kyara het volgende:
Bij M maakt het al indruk als je hem duidelijk maakt wat de gevolgen van zijn daden zijn. Jij duwt je zusje, zusje valt en gaat huilen want is verdrietig. Dat raakt hem. Zeker als wij daarom ook beetje boos op hem zijn. Dat vind ik dan eigenlijk al genoeg straf voor een peuter. Het gaat er tenslotte op dat hij er iets van leert.
Precies dit! R is ook heel gevoelig! als ze boosheid of verdriet ziet bij een ander is genoeg.

Ik leg ook vaak uit wat de gevolgen zijn van daden "we eten nu en als je niks wil eten is het niet erg maar straks heb je weer honger toch?"

"Je hoeft geen jas aan doen hoor..je merkt van zelf dat het koud is buiten"
Na nog geen 15 sec buiten Maammaaaa waar is mijn jas?? ik heb het kouuuudd O+
pi_147619053
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:51 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ze heeft vorige week een pinguin in mijn oog gegooid en ik werd echt boos want pijn maar ze kreeg geen straf.
Het zien dat het me pijn deed was genoeg...ze schrok er echt van en begon te huilen en zei meteen sorry
Dat is wel lief van haar!
Die van mij gaat staan kijken wat de kat doet als ze hem pijn doet: kijken hoe hij reageert als ze hem tussen de deur knelt (en dat doet ze dan ook lomp hard). Al 10 keer uitgelegd dat dat pijn doet, het niet leuk is voor de poes etc. Maar ze vindt het kennelijk gewoon heel interessant.

Dus dat is nu een echt verboden ding geworden, waar ze dus 1 keer voor op de trap heeft moeten zitten. Deze "Nee" begrijpt ze nu wel. Gelukkig (ook voor de kat).

Maar ik merk dat ik soms niet veel verder kom met uitleggen.
Hoe zou jij dat doen?
Make my day!
pi_147619136
Ja precies. M kan ook heel slecht tegen als zijn zusjes huilen. Wat moment weer erg lastig is omdat die zich bij het minste of geringste ter aarde storten. Of J moet huilen, M dus ook en dan D ook maar voor de vorm want iedereen huilt dus het zal wel heel erg zijn. En dat allemaal omdat J geen koekje opgegeten heeft en daardoor geen koekje meer heeft.
pi_147619219
agter dat is vervelend -O- arme poes! misschien is het leuk omdat het "verboden" is? Hoe reageert de poes? gaat hij haar niet ontwijken bijv?
Elke kind is natuurlijk anders hierin. De ene zal striktere grenzen nodig hebben dan de andere.

Ik zou wel boos worden wel als ik merk dat ze zo iets expres zou doen :@
pi_147619412
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:03 schreef bitterend het volgende:
Elke kind is natuurlijk anders hierin. De ene zal striktere grenzen nodig hebben dan de andere.

Dit dus. Merk ik nu ook al. Bij de meiden is "nee" soms ook gewoon "nee". Uitleggen heeft dan geen zin. Terwijl dat bij M dus wel werkte.
  maandag 15 december 2014 @ 22:07:34 #176
244125 laziness
pi_147619434
Mijn kind weet heel goed dat hij straks dan weer honger heeft maar het spoort hem niet aan meer te eten helaas.

En als hij de kat slaat mag hij even op de bank na gaan denken terwijl ik in de keuken wat anders ga doen en even tot tien tel. Want dat is iets wat me wel echt boos of nee erg verdrietig maakt.

Hij is oud genoeg om de gevolgen van zijn daden in te zien maar soms is het te aantrekkelijk toch de kat te meppen of zo.
Dan kan ik het weer uitleggen maar dat maakt duidelijk geen indruk.

Maar zijn jas ophangen e.d. doet hij tegenwoordig uit zichzelf dus sommige van die dingen komen toch wel met de jaren :P
  maandag 15 december 2014 @ 22:11:36 #177
244125 laziness
pi_147619623
Mijn motto is trouwens het maakt niet uit wat je doet (tot in het redelijke hè ;) ) als je het maar consequent doet.
Ik denk dat als je consequent blijft vertellen wat je verwachting is, zoals die jas ophangen, dan komt dat echt wel goed.

Juist de ene keer het ene doen en de andere keer het andere schept verwarring.
  maandag 15 december 2014 @ 22:12:33 #178
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147619660
Anouk ruimt eindelijk haar klei op, uit zichzelf O+
Als ik ergens boos om wordt krijg ik tegenwoordig als antwoord: "knuffel mama" O+
pi_147619673
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:03 schreef bitterend het volgende:
agter dat is vervelend -O- arme poes! misschien is het leuk omdat het "verboden" is? Hoe reageert de poes? gaat hij haar niet ontwijken bijv?
Ja de poes loopt al meteen weg als hij haar ziet. Arm beest.
Er zijn wel meer dingen verboden, die doet ze niet (zoals drinken over de tv heen gooien, wat ze ook wel eens gedaan heeft - overigens zonder straf). Het is specifiek de poes en hoe hij reageert als hij pijn heeft wat ze heel interessant vindt.

Van het najaar zag ik ook dat ze (ik denk) expres met haar driewieler heen en weer over een kikker heen reed. Ook zoiets... Denk dat ze zich nog niet goed in kan leven in het feit dat ze die ander pijn doet. Ze vindt het gewoon heel interessant om de reactie te zien.
Dat geweten moet zich nog vormen. En daar heb je natuurlijk ook ouders voor, om te helpen. :)
Make my day!
pi_147619707
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:07 schreef laziness het volgende:
Mijn kind weet heel goed dat hij straks dan weer honger heeft maar het spoort hem niet aan meer te eten helaas.

En als hij de kat slaat mag hij even op de bank na gaan denken terwijl ik in de keuken wat anders ga doen en even tot tien tel. Want dat is iets wat me wel echt boos of nee erg verdrietig maakt.

Hij is oud genoeg om de gevolgen van zijn daden in te zien maar soms is het te aantrekkelijk toch de kat te meppen of zo.
Dan kan ik het weer uitleggen maar dat maakt duidelijk geen indruk.

Maar zijn jas ophangen e.d. doet hij tegenwoordig uit zichzelf dus sommige van die dingen komen toch wel met de jaren :P
Hoe oud is hij?
Make my day!
  maandag 15 december 2014 @ 22:14:41 #181
244125 laziness
pi_147619756
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 22:13 schreef agter het volgende:

[..]

Hoe oud is hij?
3 jaar en 10 maanden.
pi_147619918
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:14 schreef laziness het volgende:

[..]

3 jaar en 10 maanden.
S was toen nog geen 3 (met Sinterklaas 3 geworden). Dus ik geef haar nog 10 maanden ;)
Ik ben het met je eens dat als je richting de 4 jaar gaat je wel hoort te weten dat er op bepaald gedrag consequenties staan. Wat in basis wel en niet gewenst gedrag is.
Zeker als het gaat over het pijn-doen van anderen.
Make my day!
pi_147620051
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:07 schreef laziness het volgende:

Hier ook niet maar ik blij het proberen :P
Maar ik denk niet dat ze echt honger heeft..ik gaf 2 keer toe toen ze zei honger te hebben maar na 1 hapje apple/banaan zei ze "mama mijn buik zit vol"
pi_147620306
Soms blijft ze bij het avondeten zo een uur aan tafel, gezellig kletsend over van alles en nog wat. En dan eet ze van alles. En dan weer dagen dat ze niets wil. Dan vraag ik maar of ze een boterham of een krentenbol wil, en dat wil ze dan vaak wel. "Maar ik wil niet zitten".
Ook goed. Dat komt vanzelf wel. (Al vind ik dat ook vaak frustrerend, maar dat ligt bij mij)
Wij eten wel aan tafel, altijd, dus dat pikt ze vanzelf wel op.

Of ze wil alleen drie toetjes yoghurt... Ook prima.
Make my day!
pi_147620476
quote:

heel herkenbaar, de mijne gaat op de grond liggen en zegt dat hij geen armpjes meer heeft of hij zegt dat hij het niet "kan" :') en het is niet alleen de jas, speelgoed opruimen, aankleden, tandenpoetsen, eten....hij probeert het gewoon om eronderuit te komen zo af en toe (nu ja, best wel vaak, eerlijk gezegd)..... ik probeer eerst hem te overtuigen wel mee te werken, maar als alles niet lukt/ helpt kan ik best wel dingen bedenken die niet meer mogen en die een kleine jongen wel erg belangrijk vindt ~O>

laatst heb ik gewoon het speelgoed verzameld wat rondslingerde (inclusief het Sinterklaascadeau) "voor andere kindjes die wel willen opruimen" en dat lag 2 nachtjes in de berging...dat maakte wel een beetje indruk, tja, ik vind het ook niet ideaal, maar op die leeftijd worden ze wel verstandiger en mag gedrag best wel consequenties hebben, vind ik

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 15-12-2014 22:52:17 ]
pi_147620603
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:31 schreef Zana het volgende:

[..]

heel herkenbaar, de mijne gaat op de grond liggen en zegt dat hij geen armpjes meer heeft of hij zegt dat hij het niet "kan" :') en het is niet alleen de jas, speelgoed opruimen, aankleden, tandenpoetsen, eten....hij probeert het gewoon om eronderuit te komen zo af en toe (nu ja, best wel vaak, eerlijk gezegd)..... ik probeer eerst hem te overtuigen wel mee te werken, maar als alles niet lukt/ helpt kan ik best wel dingen bedenken die niet meer mogen en die een kleine jongen wel erg belangrijk vindt ~O>

laatst heb ik gewoon het speelgoed verzameld wat rondslingerde (inclusief het Sinterklaascadeau) "voor andere kindjes die wel willen opruimen" en dat lag 2 nachtjes in de berging...dat maakte wel een beetje indruk, tja, ik vind het ook niet ideaal, maar op die leefttijd worden ze wel verstandiger en mag gedraag best wel consequencies hebben, vind ik
Aan die strijd ben ik nog niet eens begonnen. Maar er begon me wel wat te dagen toen ik zag dat ze op het KDV alles netjes opruimde, en zelfs haar stoel aanschoof aan de tafel. En haar beker naar de keuken bracht.
"Krijg nou wat" dacht ik.
Make my day!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 december 2014 @ 22:47:13 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147621057
over peuters gesproken O+ ik ga net de mijne nog even toedekken en vragen of hij wil plassen. Ik had z'n kamerdeur nog niet open of hij trok het dekbed al over zich heen "ga weheg (ik wil slapen toontje)!!!"
dus ik toch even naar hem toe, afijn, hij neemt een slokje water , gaat weer liggen en zegt: weltjustuh, ik hou van je en voegt er aan toe: nu mag je weer weg hoor,
ik: oh mag ik dat?
Geert: ga nou maar naar de keuken
ik: oh, nou ben al weg hoor
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_147628596
quote:

[..]

Ah bedankt, ik heb nu kinetisch zand, misschien ga ik nog wel deltazand bijbestellen samen met die bak. Is toch wel heel handig.

[..]

Ik zou wel gaan. Ze zeggen toch na 3 dagen koorts de 4de dag naar de dokter. Dacht ik toch.
En als ze morgen koorts heeft dan is dat dus al 5 dagen, ik zou gewoon voor de zekerheid even langsgaan.

Ik weet het verschil niet echt tussen kineticzand en deltazand. Volgens mij is het allemaal ongeveer hetzelfde.

Ean gooit ook gewoon d'r jas op de grond bij de go ruimt ze prima op maar thuis veel minder.
pi_147629701
Bar hoe is het met Roy? Heb je al even niet meer online gezien.
pi_147640134
Hoi dames, ik breek even in. Ik moet wat maken voor een ontbijt voor 16 peuters op de peuterspeelzaal. Ik kwam niet verder dan pancakes.. Iemand anders maakt al groente spiesjes een vader maakt fruitspiezen.

Hebben jullie misschien leuke snelle ontbijtopties
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 16 december 2014 @ 16:08:21 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147640168
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:07 schreef Sandous het volgende:
Hoi dames, ik breek even in. Ik moet wat maken voor een ontbijt voor 16 peuters op de peuterspeelzaal. Ik kwam niet verder dan pancakes.. Iemand anders maakt al groente spiesjes een vader maakt fruitspiezen.

Hebben jullie misschien leuke snelle ontbijtopties
http://www.leukerecepten.nl/recepten/560-bacon-ei-muffin zoiets?

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 december 2014 @ 10:57:49 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147664244
heeft iemand de gebruiksaanwijzing van peuters gevonden? ;( ik snap de mijne niet meer. De laatste dagen enom pinnig, niks is goed, hij is zo eigenwijs als het groot is. Hij zegt a, maar wil b en doet vervolgens c :')

woensdag 17 december 2014 @ 11:01:12 #193
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147664322
stress?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 december 2014 @ 11:03:51 #194
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147664375
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:01 schreef Moppert het volgende:
stress?
lijkt me stug, want aan de andere kant is hij zo vrolijk als wat. Hij is niet chagerijnig ofzo, hij lijkt alleen niet te weten wat hij nou precies wil. Het is net alsof hij midden in een mentale sprong zit ;)

pi_147664818
Zo roept de mijne al een week of wat bij elke vraag
Nee
Ja
Niet nee zeggen! Stop met nee zeggen!
pi_147665022
Decemberdrukte?
  woensdag 17 december 2014 @ 12:48:45 #197
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147666983
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:03 schreef DJMO het volgende:

[..]

lijkt me stug, want aan de andere kant is hij zo vrolijk als wat. Hij is niet chagerijnig ofzo, hij lijkt alleen niet te weten wat hij nou precies wil. Het is net alsof hij midden in een mentale sprong zit ;)
Bij ons is het altijd een teken van stress zeker zo met de december tijd.
Dan weten ze het ook gewoon allemaal niet meer.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147668256
peuter?
  woensdag 17 december 2014 @ 14:33:57 #199
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147669847
quote:
2s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:42 schreef Kyara het volgende:
peuter?

Klinkt idd als een peuter, mogelijk een peuter met stress. Of eentje die ziek wordt.

S was de laatste week ook niet bepaald in goede doen. Die bleek Sinterklaas te missen (hij zei het incl. trillend lipje O+ ), wil zo graag net als z'n grote kdv vriendjes naar school én bleek ook nog eens ziek te worden. Z'n dwarsigheid is m vergeven ;)
Oude (on)bekende.
pi_147702857
Billie is vannacht ziek geworden ;(. Sindsdien gooit ie er ieder uur wel een golf spuug uit. Maar hij weigert te drinken. Zouden jullie een waterijsje aanbieden?
pi_147702908
Ik zou dat wel doen kuukske vocht is vocht. Beterschap voor voor je ventje.
  donderdag 18 december 2014 @ 13:12:22 #202
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147703596
Eens met fr! Toen S een tijd geleden niet wilde drinken door keelpijn kreeg er alleen vocht in in de vorm van chocolademelk. Niet mijn eerste keus, maar vocht is vocht :Y
Oude (on)bekende.
  donderdag 18 december 2014 @ 13:12:41 #203
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147703603
En beterschap voor je kleine man!
Oude (on)bekende.
pi_147704186
Dank dames! Hij lustte inderdaad wel een raket toen ik het vroeg. Hij heeft al wel weer overgegeven. Maar goed. Wat zijn die ukjes toch zielig als ze zo moeten spugen.

Dinsdag hoorde ik ren moeder op de psz zeggen dat haar kind de dag ervoor zo had overgegeven. Zal wel een buikgriepje zijn. Ik ben niet echt van plan om Billie morgen naar de psz te brengen. Eerst ff een dagje bijkomen zou ik denken.
  donderdag 18 december 2014 @ 14:34:23 #205
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147705970
Heel zielig, het overkomt ze nog zo :{

Laatst waren we hier met z'n vieren tegelijk ziek, toen vond S. het opeens wel interessant allemaal :') Lagen we midden in de nacht met z'n drieën in ons bed, hoorde ik naast me "Mam? Als je moet spugen mag je mijn emmer wel gebruiken hoor :Y "
Oude (on)bekende.
pi_147708258
Haha Mus! Wat lief ;). Dat lijkt me trouwens echt zo balen als je het als heel gezin overkomt in een keer. Ik kan al niet tegen kots enzo, brrr. Gelukkig duurt het over her algemeen nooit lang.

Het zou fijn zijn als je als moeder 16 jaar immuniteit meekreeg bij bevalling :+.
  donderdag 18 december 2014 @ 16:09:26 #207
348178 NotTheSame
pi_147708765
Beterschap voor Billie, Kuukske! Hopelijk is hij snel weer de oude!
pi_147751358
Wat schattig van S.

Beterschap voor alle zieken!

quote:
"ik ga naar de politie zwemmen!"
wat ga je daar doen dan?
"de brandweer bellen!"
peuterlogica :')
pi_147755836
Beterschap Kuuks :* hopelijk is hij snel weer de oude.

Gedeelde familie-emmer :D

quote:
2s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:31 schreef Kyara het volgende:

[..]

peuterlogica :')

Otje werkte vandaag een halve bak bietensalade weg terwijl ze ondertussen herhaaldelijk verklaarde geen bietjes te lusten. :Y)
pi_147756295
Kuukske beterschap voor je ventje!

Haha Kyara die peuterlogica :D

Ophelia hmmm lekker bietjes! :)

Mijn meisje is weer beter gelukkig! (Helaas heeft ze broer aangestoken)
Oh en ze kon vandaag ineens een puzzel van 9 stukjes maken (net 2 jaar). Ik stond versteld!
  vrijdag 19 december 2014 @ 21:29:31 #211
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147756358
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
Beterschap Kuuks :* hopelijk is hij snel weer de oude.

Gedeelde familie-emmer :D

[..]

Otje werkte vandaag een halve bak bietensalade weg terwijl ze ondertussen herhaaldelijk verklaarde geen bietjes te lusten. :Y)
Dat zijn van die dingen die peuters zo leuk maken O+

S had ook iets moois laatst :') "mamamamamamama! Ik heb mijn broodkorst opgegeten :o Ik vind korsten toch lekker :o Dat is geweldig! *O* "

Mijn kind is gek op woorden als geweldig :D
Oude (on)bekende.
pi_147756446
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:29 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

S had ook iets moois laatst :') "mamamamamamama! Ik heb mijn broodkorst opgegeten :o Ik vind korsten toch lekker :o Dat is geweldig! *O* "

Mijn kind is gek op woorden als geweldig :D

Hier is 'verschrikkelijk' het favowoord van de week.
Op bijna alles wordt geantwoord: "oh dat is verschrikkelijk"
pi_147760319
Hier hoor ik steeds: "dat is gemeen!" }:|
pi_147760697
Even een vraagje.
Eva wil niet poepen op de wc, maar was het wel eens met het plan om te gaan leren om 's nachts zonder luier te slapen.
Afgesproken dat ze een luierbroekje krijgt en dat wij rond bedtijd haar even laten plassen.
Potje staat op haar kamer daarvoor.
Dit was avond 2 en beide avonden was het boos en huilen omdat ze niet wakker wilde worden. Gisteren heeft ze heel kort gezeten, maar huilde ze boos dat ze niet moest plassen en ook nu wilde ze echt niet -O-
Iemand tips?

Als ik het de dag erna bespreek is ze weer goede moed en spreekt ze af om te plassen als wij haar hiervoor halen. Alleen op het moment supreme lukt dat dus niet.
pi_147761571
is haar luier normaal droog of nat in de ochtend?
pi_147761890
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 23:00 schreef Troeta het volgende:
is haar luier normaal droog of nat in de ochtend?
Dat verschilt enorm. Een enkele keer is hij droog of 1 plasje. Maar soms (net als vanmorgen) is hij helemaal vol.
En een luierbroekje kan minder hebben.
Dus dubbele reden: makkelijker met op het potje en iets sneller nattigheid
pi_147764219
Ik zou zelf dan nog een luier om laten, als het haar zo tegen staat. En bij Mex merkte ik dat hij pas s'ochtends ging plassen, dus had het ook geen zin.
pi_147764555
Ja we wilden ook babystapjes. Dus nu met luierbroekje en dan wakker maken om te plassen. En als dat goed gaat, de luier af.
  zaterdag 20 december 2014 @ 11:32:59 #219
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_147769338
Hier gaat/ging zindelijk worden eigenlijk vanzelf. Ventje is al een half jaar overdag zindelijk, eergister gaf hij aan dat hij geen luier meer aanwou in bed. Dat gaat vooralsnog goed! Hij gaat voor het slapen gaan naar de wc. En 's morgens zodra hij bij ons kruipt ga ik nog een keer met hem plassen. Wellicht moet jouw kleine het ook gewoon zelf aangeven Danic?

Aanvulling: ze kan ook gewoon echt niet hoeven plassen wanneer ze van jullie op het potje moet. Dan snap ik wel dat ze boos wordt. Wellicht iets minder druk erop zetten? Anders krijg je tegenzin. Met luierbroekjes loopt het wel los, wij hadden het laatste halfjaar luierbroekjes 's nachts en die kunnen best een of twee plasjes aan.
pi_147771536
A. kwam er ook zelf mee dat hij 's nachts zonder luier wilde. De eerste keer ging dat niet goed, de tweede keer dat hij het aangaf ging het wel goed. En nu hoor ik hem 's avonds/'s nachts/'s ochtends vroeg zelf naar de wc gaan..
pi_147784337
Er is ook geen druk van onze kant. Gisteren was ze weer boos dat ik haar wakker maakte en dan drijf ik echt niet door. Dan maar niet.
Maar het gebeurt bij de luierbroekjes vaak genoeg dat ze het niet houden. Dus ze plast echt wel meer dan dat. Eergisterochtend liep het er gewoon langs. Reultaal: pyjama broek nat. Tja....
Vanochtend maar 1 plasje erin.

Zo groot is dus het verschil.
pi_147784434
Hier houden etos/pampers (dora) luier broekjes maat 6 het heel goed snachts ze zijn erg vol maar ze blijft droog
pi_147796632
w/ hier ook onze eerste dag zonder luier :7
wasmachine is gewillig en we zien wel hoe het gaat.
pi_147803341
Gisteravond weer boos. maarrr......vanmorgen was ze droog!

Net bij de Ikea extra matrasbeschermers gekocht, dus als ze straks wat verder is kunnen we er tegenaan!

Oh, en omdat ik eindelijk weer eens achter de pc zit, weer eens een foto van druif:

Dit is dus een foto van eind oktober. De broek was toen net nieuw en was 2x omgeslagen. Nu is hij al niet meer omgeslagen :X
pi_147803354
Oh, en jullie raden vast wel wat haar lievelingskleur is :')
  zondag 21 december 2014 @ 20:37:54 #226
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147816431
En hoe is het gegaan Cyntiaa?

Wat een moppie Danic. O+
pi_147817996
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 20:31 schreef danic het volgende:
Er is ook geen druk van onze kant. Gisteren was ze weer boos dat ik haar wakker maakte en dan drijf ik echt niet door. Dan maar niet.
Maar het gebeurt bij de luierbroekjes vaak genoeg dat ze het niet houden. Dus ze plast echt wel meer dan dat. Eergisterochtend liep het er gewoon langs. Reultaal: pyjama broek nat. Tja....
Vanochtend maar 1 plasje erin.

Zo groot is dus het verschil.
Maar waarom dan perse zonder luier s nachts?
  zondag 21 december 2014 @ 21:16:36 #228
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147818570
Wat een leuke foto Danic! O+
Oude (on)bekende.
pi_147818983
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:05 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Maar waarom dan perse zonder luier s nachts?
Er is geen per se.
Ik vroeg aan haar of ze dat wel zou willen proberen en dat wilde ze wel.
Meer niet.

En ze slaapt nu nog met luier hè. Eersten proberen of het haar lukt die droog te houden.
  zondag 21 december 2014 @ 22:06:58 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_147821341
Wat een leuke foto Danic!
pi_147821593
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 15:20 schreef danic het volgende:
Gisteravond weer boos. maarrr......vanmorgen was ze droog!

Net bij de Ikea extra matrasbeschermers gekocht, dus als ze straks wat verder is kunnen we er tegenaan!

Oh, en omdat ik eindelijk weer eens achter de pc zit, weer eens een foto van druif:
[ afbeelding ]

Dit is dus een foto van eind oktober. De broek was toen net nieuw en was 2x omgeslagen. Nu is hij al niet meer omgeslagen :X
O+
S. 2014
J. 2016
pi_147834538
Wat is Eva al groot danic :o

Wij hadden net een tsunami in de wc. Het eerste ongelukje van Ean sinds ze zindelijk is, dus grote paniek bij haar ze kreeg haar broek niet snel genoeg naar beneden en een sac die er als ramptoerist bij stond. Alles is inmiddels weer schoon en de wasmachine draait maar ik had ook even zoiets van tja eugh waar begin ik. Want toen ik haar schoenen uitdeed kwam daar een hele plas uit. Dit was dus een heel grote plas :{
pi_147846666
whahaha :@
Sorry maar ik moest lachen.
Eva heeft dat ook wel eens gehad. Dat ze heel verdrietig bij de deur staat omdat ze te laat is en staat te soppen in haar schoenen. En dat vindt ze dan ook HEEL ERG.

Hopelijk kunnen de schoenen ook in de wasmachine, want dat is toch mijn grootste angst.
Haar mooie suède laarsjes zullen dat niet kunnen, dus hopelijk heeft ze daar nooit een dergelijk ongelukje mee....
pi_147846822
Dit zijn leren laarsjes dus ook niet wasmachine waardig. Heb ze nu maar goed uitgespoeld en hoop dat ze goed blijven.
pi_147846853
Aaah shit zeg!
Ja uitspoelen en keukenpapier of kranten erin zodat ze sneller drogen.
pi_147888326
Hier nu sinds afgelopen vrijdag begonnen met zindelijk worden. Eerder wilde hij ook niet. Heb een week vakantie nu (tot kerst en dan is man vrij) en had een tijdje van te voren aan gegeven dat als de luiers op waren hij dan op de wc moest en dat vond ie prima. En op een enkel ongelukje na gaat het ook erg goed. Van te voren wilde hij maar heel soms op het potje/wc. Was meer gemakzucht ook volgens mij.
Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen. Maar het lijkt goed te gaan. S nachts nog een luierbroekje aan maar die is meestal ook droog s ochtends (hij was eerder s nachts al vaak droog)
  dinsdag 23 december 2014 @ 20:24:31 #237
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147892003
Wat fijn Hilliebillie! S is ook opeens zindelijk, zo fijn. Een tijdje geleden ging opeens de knop om, bijzonder hoe ze er opeens aan toe kunnen zijn :N

Zelfs 's nachts is hij zo goed als droog, nog wel een luierbroekje maar dat is meer voor mijn gemoedsrust :@
Oude (on)bekende.
  dinsdag 23 december 2014 @ 20:27:47 #238
348178 NotTheSame
pi_147892146
*O* voor alle zindelijk wordende peuters!!!
pi_147892226
Goed van jullie peuters zeg. Mooi om te zien hoe ze zo ineens zindelijk zijn.

Ean haar schoenen stonken nog zo erg dat ik haar maar d'r nieuwe schoenen aangetrokken heb. En ik twijfel ik nog iets met de andere ga doen of ze gewoon weggooi.
  dinsdag 23 december 2014 @ 20:49:48 #240
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_147893120
Wat fijn allemaal zeg. Hier nog niet in de nacht, maar daar lig ik niet wakker van ;)

Balen van de laarsjes FR.
pi_147893340
Vind ik ook dus ik denk dat ik ze toch nog een keer in een sopje leg.
pi_147893641
Over de schoenen heb ik eigenlijk niet eens nagedacht. Jelle heeft maar een paar (en een paar nepcrocs en een paar regenlaarzen).
Hij heeft inderdaad wel een keer over z'n sloffen geplast maar dat is een kwestie van in de wasmachine. Misschien ook maar een paar bij halen voor mocht het mis gaan (of dat ie over de bril plast omdat z'n plasser niet naar beneden wijst :P )

In ieder geval wel balen f_r
pi_147898136
F_r wat ontzettend balen zeg. Ik lees her en der tips met natriumbicarbonaat (baking soda), dat schijnt nare schoengeurtjes goed te absorberen.
pi_147901284
Koffie (pads) zijn ook geurabsorberend. Maar met het risico dat ze naar oude koffie gaan ruiken....
pi_147909470
Wat balen FR! Misschien wat soda erin? Ik roep maar wat?

Billie is weer helemaal de oude. :) wel fijn zo in de vakantie.
  woensdag 24 december 2014 @ 20:09:56 #246
348178 NotTheSame
pi_147930488
*zucht*
Zieke peuterpuber die om alles jankt, alles moet volgens haar regime, bij tegenspraak slaan, schoppen, bijten, noem maar op...
Zelfs manlief staat het huilen nader dan het lachen, en dat is toch wel de rust zelve normaal.

Tis een faaaaaaaaaaaaase hoop ik ;(.
pi_147930925
Ahw NTS, wat balen. Beterschap voor jullie meisje!
pi_147959286
Ik kom weer even binnenvallen hier, met een slaap probleem van m'n dochter van 2 jaar en 2 maanden.

Ze slaapt in een slaapzak in een peuter bed. Dat ging tot voor kort perfect. Was wel altijd vroeg wakker maar ach dat zijn wel meer peuters geloof ik.

Maar sinds enkele nachten is het ineens een grote ellende. Kruipt uit bed, trekt zelf haar slaapzak uit, doet het grote licht aan en breekt heel de kamer af... dekbed van bed af, wekker van nachtkastje af en alles wat ze tegenkomt gaat ze mee gooien, op dr kamerdeur bonken, soms met gehuil erbij en soms gewoon in "stilte".. nu vraag ik me af wat moet ik hiermee? Heb inmiddels al bijna alles weggepakt op haar kamer zodat ze niks meer op de grond kan gooien enzo. Maar krijg haar ook gewoon niet kalm. Heb alles al geprobeerd, troosten, negeren, even wat laten drinken.. maar als ik bij haar kom begint ze juist nog harder te gillen. "IKKE WILLE NIET SLAPEN! !!" is het dan...

Met als resultaat dat ik al dagen met bijna amper slaap rondloop, zelf ook nog eens grieperig ben en het bijna niet meer trek. Dus iemand toevallig tips hoe hiermee om te gaan?
pi_147959896
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:59 schreef danio86 het volgende:
Ik kom weer even binnenvallen hier, met een slaap probleem van m'n dochter van 2 jaar en 2 maanden.

Ze slaapt in een slaapzak in een peuter bed. Dat ging tot voor kort perfect. Was wel altijd vroeg wakker maar ach dat zijn wel meer peuters geloof ik.

Maar sinds enkele nachten is het ineens een grote ellende. Kruipt uit bed, trekt zelf haar slaapzak uit, doet het grote licht aan en breekt heel de kamer af... dekbed van bed af, wekker van nachtkastje af en alles wat ze tegenkomt gaat ze mee gooien, op dr kamerdeur bonken, soms met gehuil erbij en soms gewoon in "stilte".. nu vraag ik me af wat moet ik hiermee? Heb inmiddels al bijna alles weggepakt op haar kamer zodat ze niks meer op de grond kan gooien enzo. Maar krijg haar ook gewoon niet kalm. Heb alles al geprobeerd, troosten, negeren, even wat laten drinken.. maar als ik bij haar kom begint ze juist nog harder te gillen. "IKKE WILLE NIET SLAPEN! !!" is het dan...

Met als resultaat dat ik al dagen met bijna amper slaap rondloop, zelf ook nog eens grieperig ben en het bijna niet meer trek. Dus iemand toevallig tips hoe hiermee om te gaan?
Oh, lastig! doet ze nog een middagslaapje?
Make my day!
pi_147961970
Haar deur zit dus dicht? Want het klinkt een beetje alsof ze naar jullie toe wil. Dat lukt niet (omdat ze de deur niet open krijgt?) En dan huilend (bang?) Op de deur gaat bonken.
Misschien is ze wel heel bang dat niemand haar hoort en ze daar alleen is.
Wellicht helpt het om haar kamerdeur op een kier te zetten?
Of even tijdelijk terug naar een ledikant? Weet niet hoe lang ze nu in het peuterbedje slaapt?
pi_147967546
Ze doet nog een middagslaapje ja. Ze houdt het ook echt nog niet heel de dag vol zonder.

Deur open heb ik vannacht geprobeerd, hielp even maar helaas niet permanent... Ze ligt al een halfjaar in haar peuter bed en het ledikant heeft dr broertje nu.

Heb zelf nu de 3e nacht op rij niet geslapen.. ben echt gesloopt zeg :|
pi_147974829
Danio misschien bij wijze van uitzondering bij jullie in bed? Waarschijnlijk slaap je dan allebei wel door.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 26 december 2014 @ 14:32:25 #253
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_147974905
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 14:30 schreef Tinuviel het volgende:
Danio misschien bij wijze van uitzondering bij jullie in bed? Waarschijnlijk slaap je dan allebei wel door.
Dat! Als je zelf geslapen hebt kan je daarna misschien ook weer wat helderer nadenken over een oplossing :Y
Oude (on)bekende.
pi_147976775
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 14:30 schreef Tinuviel het volgende:
Dit inderdaad. Alles voor de nachtrust!
pi_147977152
Lastig die nachtbrakertjes.. De meesten doen het wel eens, je wordt er alleen echt niet vrolijk van..

Even een tegengeluid.. Hier uit ervaring inmiddels besloten geen kinderen meer bij ons in bed te laten. Dan ga ik liever bij hun liggen. Want elke keer nadat er eentje in ons bed had gelegen waren we weer 3 nachten herrie verder voordat ze weer in hun eigen bed sliepen. En zowel kind als wij sliepen niet met zijn allen in bed..

Geprobeerd om er rustig bij te gaan zitten (negeren, of liedje zingen, of aaien), desnoods in de houtgreep in bed te houden en wachten tot ze in slaap valt?

En om de beurt eruit, netjes verdelen. Ik ben weleens beneden op de bank gaan liggen om even uit de herrie te zijn en op te laden voor de tweede helft van de nacht..
pi_147978120
Hier ook een onrustige slaapperiode. Veel nachtmerries en dan helemaal over de rooie, driftbuien omdat hij vervolgens helemaal niks wil (echt op vol volume, heel fijn zo midden in de nacht) en dan zijn we zo een uur verder. Ik denk dat het samenhangt met slapen zonder speentje, drukke decemberperiode, middagslaapje meeste dagen overslaan... Niet niks zo samen. En wellicht het baby'tje op komst.

Wat wij doen: afwisselend bij hem blijven en/of slapen, even naar beneden, glaasje warme melk geven, boekje lezen. Hij slaapt nog in een ledikant, dus hij kan zelf niet uit zijn bed (nou ja, dat probeert hij iig niet). Als de driftbui over is, wil hij vaak wel weer slapen, maar dan is hij erg wakker dus dat duurt even. Bij ons in bed doen we ook als we zelf erg moe zijn of de volgende dag erg druk. Maar met baby op komst (die ook bij ons op de kamer zal komen) willen we dat eigenlijk niet te vaak meer doen. Maar dan slaapt hij vaak wél snel weer in, dus verleidelijk om daarvoor te kiezen.

Rond de zomer had hij eindelijk het doorslapen onder de knie, maar dat knopje is nu dus alweer een maand of twee stuk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147998715
Danic, dankje voor de tip van deur open laten! Lijkt vooralsnog te helpen. Gister bleef ze in bed en riep ze alleen maar op me, waarop het goed was als ik even wat terug riep. En vannacht zelfs doorgeslapen tot 6 uur! Dus hopelijk zet deze trend zich voort!

Wat fijn is dit forum toch weer merk ik dan. Soms zijn het de kleine dingetjes die je dan zelf even niet meer kan bedenken en zo fijn als iemand anders je dan even tot nieuwe inzichten brengt dus bedankt allemaal voor het meedenken! Jullie allemaal goed de feestdagen Door gekomen? Nu op naar oud en nieuw, zullen de kids wel weer opnieuw ontregeld zijn haha ;-)
pi_148006990
Heel graag gedaan. Blij dat ik (ik duim voor een goed vervolg) heb kunnen helpen.
pi_148009334
Fijn Danio!

Kerstdagen waren weer prima. M heeft zich keurig gedragen. Bij oma s middags nog even in het logeerbed geslapen. Hij is echt toe aan een echt bed. Maar we moeten eerst zijn peuterbed nog schilderen -O- Binnenkort maar eens met hem een dekbedovertrek gaan uitzoeken.

Oud & nieuw ben ik benieuwd of er dit jaar eindelijk eens een kind wakker gaat worden rond middernacht.
pi_148011499
Kerst was hier ook prima. Billie heeft twee van de drie kerstdiners heel goed gegeten. Dat mag in de krant :+.
  zaterdag 27 december 2014 @ 19:27:42 #261
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_148018287
En jullie ook van de sneeuw genoten? R hier wel, we zijn vandaag 3 keer naar buiten geweest en tussendoor kleding drogen op de verwarming ;)
Uiteindelijk kwam de slee toch nog van pas, want die stond al 2 jaar in de schuur. ;)

Dolle pret met sneeuwpoppen maken, helaas geen foto, want daarna kapotmaken en omgooien is ook een grote hobby van hem :9
Rayen 2½ jaar!
pi_148018810
Kerst was hier prima ean heeft amper iets gegeten maar dat is niks nieuws. Ik moest wel lachten om d'r reactie naar haar neefje en NU ja NU MOET!! jij een cadeau pakken. En nee NIET die pak maar een andere.

De sneeuw vond ze even leuk maar daarna was het nat en koud en niks meer.
  zaterdag 27 december 2014 @ 20:16:49 #263
348178 NotTheSame
pi_148020283
Kerst is hier ook prima verlopen. Eten ging prima en gisteren bij de chinees heeft ze zich keurig gedragen (in tegenstelling tot menig kind wat rond de tafels rende, gillen, met de handen in de bakken van het lopend buffet etc. :r).
En sneeuw is hier ook goed ontvangen. Toen ik haar vanmorgen wakker maakte en we uit het raam keken was het meteen: 'Oooh mama, sneeuw, kom, papa uit bed rossen! Ik wil sleeën! En sneeuwpop maken!' En toen ze met papa nogal wild aan het sleeën was viel ze uit de slee, en lachen dat ze deed! Dus als er morgen nog ligt zal het wel weer hetzelfde liedje zijn :).
pi_148025985
"papa uit bed rossen" _O-

M vond de sneeuw prachtig. We hebben een wandelingetjes gemaakt met z'n allen terwijl het sneeuwde. En je kon zijn gelach echt een paar blokken verder horen. Totdat ze terug gingen en bleek dat we met de wind mee hadden gelopen en de wind toch wel erg koud was en de sneeuw erg nat. Kindjes vertikten het ook om wantjes aan te trekken dus allemaal koude handjes en snoetjes. Toen wilden ze toch wel erg graag naar binnen. :D
  zaterdag 27 december 2014 @ 21:59:55 #265
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148026007
Kerst ook goed doorgekomen met Anouk. Ze was ontzettend lief bij de gourmet, ze heeft zelf haar "kip" (het was varkenshaas :P ) op de plaat gelegd en veel paprika gegeten :D Ze bleef heerlijk rustig zitten en toen het eten klaar was, is ze lief met playmobiel gaan spelen O+ *trots is*

Hier helemaal geen sneeuw :( Ik hou er niet van, maar in het weekend mag het wel ;)
pi_148027450
Danio fijn, dat het weer beter gaat.

Leuke kerst en sneeuw verhalen. Hier was de sneeuw nog niet blijven liggen. Misschien morgen wel.

Gisteravond hebben de kids bij opa em oma gelogeerd. Dat ging prima, op 1 keer wakker worden na. Heerlijk om zelf te bepalen hoe laat je s'avonds naar bed gaat en s'ochtends opstaat. Alleen heeft mijn peuter weer erg veel last van eczeem. En kleuter ging zich om 2 uur s'nachts bij opa em oma aankleden in de veronderstelling dat het al dag was.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_148027657
Zo in het weekend is de sneeuw wel leuk. Vanmorgen uitgebreid sneeuw gegooid. Billie wilde alleen maar kijken hoe wij dat deden maar vooruit. En hij wilde toch wel op de slee, maar toen we tegen de wind in moesten deed het pijn denk ik. Hij begon te jammeren en piepen en ik moest em per se dragen. Was best even sneu.

Wel bijzonder zo voor het eerst bewust in de sneeuw O+
pi_148040116
Hier ligt er geen sneeuw.

Gisteren stond er onder de kerstboom een Carsfiets voor A. Net zijn we hem uit wezen proberen, en hij reed er eigenlijk ook zo op weg! Al ging het wel het beste als hij er niet teveel bij nadacht.
pi_148043522
Alles is vannacht omgetoverd in een dikke laag ijs. Dus een dagje binnen hangen :')
pi_148043955
Gelukkig dat er geen sneeuw lag Ltiekje, en wat knap dat hij er zo mee wegreed!

Het glijdt hier ook stevig buiten, maar hwt dooit wel (gelukkig want we moeten nog naar een verjaardag). Otje vond de sneeuw een minuut of vijf leuk en toen had ze het koud.
pi_148045763
Hier is de wijk een ijsbaan gelukkig rijdt de bus door onze straat dus die is geveegd en gestrooid. Ean en haar vader + schoonfamilie zitten in een indoorspeelparadijs/hel (vul maar in wat je zelf wilt) en ik sluit straks met sac aan bij het pannenkoekenhuis. Vriend heeft abonnementen gekocht dus ik verwacht dat ik er vanaf nu wel vaker ga komen ik werk dit schooljaar tijdelijk de vrij ipv de do en Ean gaat pas in mei naar school dus ik verwacht veel op de donderdagen te gaan die lijken mij ook rustiger dan de vrijdagen.

Knap van hem l'tiekje wat zijn ze al groot op een fiets he?
pi_148047638
Sneeuwballen gooien! Mijn bangerd vond het leuk!

Zoals je op de foto ziet sneeuwde het nog steeds. Was rond 17.00
  zondag 28 december 2014 @ 15:45:02 #273
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148050574
Wat knap zeg dat fietsen!

Leuk Danic! En stoer dat ze het leuk vond.

pi_148056870
Zo ik zal ook weer eens een keer mijn gezichtl aten zien :@

Kerst was leuk. Eerste kerstdag lekker thuis .. Tweede kerstdag Toverland. Manlief zag dat Djen met haar 96 cm. best in de achtbaan mocht :o ... En ik zat daar zo :X :X :X
En ze vond het SCHITTEREND :D .. Kwam deruit en rende er weer heen en is zo meerdere keren achter elkaar gegaan.

SPOILER
En derde kerstdag voor het eerst op de slee O+ .. Hoe te gekker hoe te liever O+

Prachtige foto's hier van jullie kroost O+

Vandaag is alles hier veranderd in ijs. Dus je moet ontzettend goed oppassen, anders ga je op je bek :X . Vandaag zijn we naar een LEGO expositie geweest hier .. Vond Djen ook wel leuk, al die treintjes en kermisattracties en zulks. Maar LEGO begrijpt ze nog niet .. Duplo wel maar dat was er nauwelijks.
pi_148072378
Djenna 96 cm?! Wat groot! Stoere dame in de achtbaan!

Heerlijke sneeuwfoto's O+! Ik had me er ook op verheugd, slee mee van opa en oma... Maar helaas werden wij overgeslagen. Alleen gisterochtend een minilaagje op de auto's en dat was het -O-. Vandaag lag er wel ijs op de plassen, maar toen peuter daar 1x doorheen zakte met luid gekraak, durfde hij daarna niet meer in de buurt te komen :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 28 december 2014 @ 22:39:33 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148072789
Wow Twinkle, wat een held! En lange dame zeg!

Aah, jammer Phaidra!
pi_148084326
Wauw Djen wat knap van je zeg.

Oh men zijn jullie peuters ook zo bewerkelijk? Ean wil amper nog iets en het is vooral een hoop gezeur om dingen die op dat moment niet mogen/kunnen. Nu kan ik tussen 13 en 16 ook niet weg ivm Sac dus ze is idd veel thuis maar ook al we wel weg zijn is het veel gepiep. Toch rijp voor school ofzo denk ik. Maar pittig vind ik het wel.
  maandag 29 december 2014 @ 16:53:07 #278
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148100948
Ik heb Anouk vanmiddag weer in bed gestopt, slapen dus ;) Gisteren dus niet en dan vind ik het best vermoeiend. Of bewerkelijk, dat kan ook. Maar Anouk is nog wat jonger dan ean natuurlijk.
pi_148117631
I. slaapt meestal ook niet meer en ik moet echt nog een nieuwe handige dagindeling vinden. De dag is nu idd zo lang! En zelf spelen is er ook niet echt bij de laatste weken, hij heeft veel entertainment nodig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148118002
Hier meestal nog wel een middagslaap. Soms wil hij niet, zijn we een dag op pad of bij de opvang. Dan slaapt hij niet.

Kan me voorstellen dat het lastig om dan weer een ritme te vinden. Hier blijft bij niet slapen alles wel hetzelfde ivm zijn zusjes. Maar als hij niet slaapt heeft hij wel alle rust en ruimte om lekker te spelen en kunnen we ook weer andere dingen doen zoals knutselen, prikken of verven.

Hier trouwens wel een klaptomane peuter. Gister op een verjaardag eerst een bus uit zijn handen gepraat, toen had hij weer een autootje.... bij het 3e autootje heb ik het afgepakt ipv uitleggen want we stonden al in de deuropening en gastvrouw wilde natuurlijk ook terug naar visite. Resultaat: gillende peuter. Echt niet leuk. Had het zelf ook wel anders kunnen aanpakken maar ik was even zoo klaar met het uitleggen en ik voelde me echt heel opgelaten. -O-
pi_148118237
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 09:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Oh men zijn jullie peuters ook zo bewerkelijk? Ean wil amper nog iets en het is vooral een hoop gezeur om dingen die op dat moment niet mogen/kunnen. Maar pittig vind ik het wel.
Man ja feest der herkenning.
pi_148118683
Hoi! Ik hoor hier, dat is raar.

Over geen slaapjes kan ik al meepraten, best jammer ;) hier doet ze er gelukkig de halve week nog wel een, maar gaat dan niet voor 21.00 a 21.15 naar bed.

En alsof ze het doorhad, kwamen met haar verjaardag ook ineens echte peuterbuien? Ik was echt zo verbaasd, best plotseling!
pi_148118877
Hoi Olf :W
pi_148118968
Die peuter van mij hè. ....die boos werd als we dr wakker maken om te plassen?
Dat heb ik geskipt en ze is gewoon droog :o Op 1x na al een hele week.
Nog even wat zelfvertrouwen bij dr kweken en dan maar eens zonder luier gaan slapen.

Ik vind dit wel echt heel bijzonder.
Het is echt weer alles of niks, zoals wel vaker bij Eva.

En peuterbuien check.
Ze heeft nu bedacht dat ze wel om alles kan gaan huilen :') heeft alleen niet het gewenste effect
pi_148118996
quote:
2s.gif Op maandag 29 december 2014 23:10 schreef Kyara het volgende:
Hoi Olf :W
Kyara! Jij hebt er straks drie tegelijk! Ga je dan over elk kind los posten in 1 topic? :+
pi_148119106
Uiteraard :+

Hier trouwens wel 3 met peuterdriftbuien :X
pi_148119274
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:07 schreef Olf het volgende:
Hoi! Ik hoor hier, dat is raar.

Ik maak nog met enige regelmaat het dreumestopic open en dan bedenk ik me net op tijd: verrek ik hoor hier niet :+
pi_148119320
quote:
2s.gif Op maandag 29 december 2014 23:14 schreef Kyara het volgende:
Uiteraard :+

Hier trouwens wel 3 met peuterdriftbuien :X
Vertel ze dat ze nog een maand moeten wachten! :o

Tot nu toe was mijne weleens hysterisch maar dan als ze bijvoorbeeld niet nog een koekje mocht of niet d'r jas uit mocht doen buiten. En nu al een paar keer echt boos worden dat ik niet mag eten, een van ons op de verkeerde stoel zit, en nog wel wat controle-dingetjes. Het moet vermoeiend zijn om twee te zijn. :+
pi_148119943
Ja, dat ze een boterham met pindakaas willen en dan boos worden als je ze een boterham met pindakaas geeft want ze wilde een boterham met pindakahaaas! :')
  dinsdag 30 december 2014 @ 08:28:51 #290
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148127722
Anouk zegt op alles wat ik zeg, ook als ik vraag wat ze op haar brood wil, "euh?" Of "hm?" :') Ik word er gestoord van. Dan reageer ik meestal met "wat zeg je mama?" En als reactie: "euh?" -O- Hoe krijg je mama gek in het kwadraat :P
  dinsdag 30 december 2014 @ 08:52:28 #291
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148128019
Danic, wat goed van Eva! Fijn is dat.
pi_148128052
Fijn dat er wat herkenning is ik word er echt een beetje geïrriteerd van.

En eva go girl alles of niets that's the spirit
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:03:20 #293
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148128174
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 23:18 schreef Olf het volgende:

[..]

Vertel ze dat ze nog een maand moeten wachten! :o

Tot nu toe was mijne weleens hysterisch maar dan als ze bijvoorbeeld niet nog een koekje mocht of niet d'r jas uit mocht doen buiten. En nu al een paar keer echt boos worden dat ik niet mag eten, een van ons op de verkeerde stoel zit, en nog wel wat controle-dingetjes. Het moet vermoeiend zijn om twee te zijn. :+
:D alsof je het over mijn kind hebt :+.

Twee jaar zijn O+

Edit: Hoi Olf :W

Hier ook een dametje zonder middagslaap, behalve op het KDV. Van de 1 op de andere dag was het klaar, ging ze van 3 uur slapen in de middag tot niet willen slapen... en als ze wel slaapt overdag spookt ze tot een uur of 9 door om de volgende dag bloedchagrijnig te zijn :'). Nu, na een week of 3, merk ik dat ze het elke dag een beetje beter trekt om wakker te blijven. Eigenlijk duurt de dag net een uurtje te lang zo :+
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:06:48 #294
348178 NotTheSame
pi_148128221
Wat goed van Eva *O* !

Peuterdriftbuien... *zucht*
Draak wil overal over onderhandelen, en o wee als wij dan niet in haar straatje meegaan, dan is het hysterie alom :').

Middagslaap houden wij hier voorlopig nog wel even erin. Zonder resulteert in strontvervelend kind wat geen avondeten meer wil eten en om alles ligt te blèren.
We hebben al geprobeerd haar 's ochtends te laten slapen tot ze zelf wakker werd (tussen 9.00uur en 10.00uur) maar die 2 uur die ze dan meer slaapt dan normaal vullen helaas het gat van de middagslaap niet.
  dinsdag 30 december 2014 @ 12:54:47 #295
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_148134926
Zelf wakker worden tussen 9 en 10......oh, wat een heerlijkheid.
Anouk stond vanmorgen om 6 uur al naast haar bed...
pi_148135490
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:07 schreef Olf het volgende:

En alsof ze het doorhad, kwamen met haar verjaardag ook ineens echte peuterbuien? Ik was echt zo verbaasd, best plotseling!
Ja herkenbaar, zo bizar opeens :o

De plotselinge NEE WIL NIET!-tsunami lijkt na een paar maanden weer te zijn afgezwakt naar een incidentele 'ik wil een boterham met kaaaaaas!!! neeeeeee ik wil geen boterham met kaaaaaaaas!!!'.

Ik vind het zo sneu om te zien hoe moeilijk ze het soms met zichzelf hebben, en die haast zichtbare opluchting als je dan laat kiezen tussen twee dingen O+

Gelukkig nog wel een middagslaapje hier, voor alle partijen zeer welkom. Overslaan of een kort slaapje zorgt niet voor later wakker jammer genoeg, maar ook zonder uitslapen ben ik bijzonder tevreden met zijn slaapgedrag. Hij blijkt trouwens op het kdv al een tijdje prima te slapen zonder de geliefde speen :o (die was kwijt maar dat was nooit aan ons doorgegeven), dus ik denk dat we dat thuis ook maar gaan doorvoeren.
pi_148137509
Ean heeft vandaag een tand door mijn lip geslagen.
Het ging niet helemaal expres maar ze wilde niet goed gaan zitten in de auto en was zo aan het nee nee NEE roepen dat ze zo een tand door mijn sloeg -O-.

Goed moment om de speen af te bouwen mineola.
pi_148137888
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 08:28 schreef Susie het volgende:
Anouk zegt op alles wat ik zeg, ook als ik vraag wat ze op haar brood wil, "euh?" Of "hm?" :') Ik word er gestoord van. Dan reageer ik meestal met "wat zeg je mama?" En als reactie: "euh?" -O- Hoe krijg je mama gek in het kwadraat :P
Herkenning! Sowieso weinig antwoorden op vragen. Als hij ergens geen antwoord op wil/kan geven dan gaat ie snel op een ander onderwerp over :')

Ai FR, klinkt pijnlijk. Ze kunnen soms zo lomp zijn he :X

Succes met speen afbouwen Mineola!
  dinsdag 30 december 2014 @ 14:23:12 #299
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_148138663
Ik lees eigenlijk nooit in het peutertopic maar zie nu dat ik dat eerder had moeten doen. Wat een feest der herkenning die peuterbuien :X gedeelde smart is halve smart, toch?
Ik was zo naïef om -tot een maand of vier geleden ofzo- te denken dat S die vást niet echt zou krijgen. Want hij was zooo makkelijk en alles was altijd goed, dreumesdriftbui? Nee hoor, ken ik niet. Sterker nog hij kent het woord nee niet eens. En daar, van de één op de andere dag ongeveer zoals bij Olfie, was daar de befaamde peuterpuberteit. Godver zeg :'). Idd waar ik het GORE LEF vandaan haal om te vragen wat hij op zijn boterham wil?! KAAAAAAS! Jank! NEEE GEEN KAAS!!! KAAS!! PAKKEEEEEEEEEEEEN! En dan je kaas uitspugen op de grond. En als blikken konden doden had ik het loodje allang gelegd. En hij moet en zal "OP EEN GROTE MENSENSTOEL!!!!!!" want als ik de "ki--" van kinderstoel heb uitgesproken ligt ie te krijsen op de grond terwijl hij z'n vork naar z'n zusje gooit :').

Gelukkig is ie ook vaak lief en blij O+. Maar sjongejonge, deze leeftijd vraagt wel vaak het uiterste van je geduld :X
pi_148139467
Ik weet niet of ik het moet afkloppen of dat ook dit weeeeeer een faaaaaaaaaase is maar de driftbuien van M worden wel stukken minder. Sowieso weer een ontwikkelingssprongetje gemaakt. Hij begint nu grapjes te maken en zijn fantasie wordt ook steeds groter/duidelijker aanwezig en hij zit in de verkleinwoordfase.....

Ook nog herkenning van kleptomane peuters?
pi_148139477
dicht dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')