Het maakt niet uit waar ik schoenen koop voor Jan. Dan weer trekt hij bij het lopen de neuzen over de straat, of hij loopt te sloffen, of zoals vandaag gaat hij op de zijkant van z'n laarzen lopen. Haal ik schoenen met klittenband, trekt hij binnen een maand het klittenband aan gort omdat het niet strak genoeg zit voor hem, veters slijten om dezelfde reden ook om de haverklap. Ik zou af en toe willen dat er van die legerkisten in zijn maat te krijgen waren, die gaan denk ik niet zo snel stuk (maar dan moet ik elk jaar nieuwe kopen want te kleinquote:Op maandag 1 december 2014 18:31 schreef appelsap het volgende:
Moeten jullie ook Zovaak nieuwe schoenen kopen? 3e paar in 3 à 4 maanden ofzo. Hij weet steeds de gaten in de zolen te krijgen. Dure hobby zo..Deze keer maar bij Schoenenreus kopen denk ik.
hier 1 met maat 25 en bijna 4,5quote:Op maandag 1 december 2014 22:51 schreef p_iglet het volgende:
valt best mee hoor Nikki, hier maat 28/29 met 7,5 jaar
En maat 23/24 met 3,5 jaar.
Flinke voetafwijking heeft ze. Das nog best lastig schoenen zoeken lijkt me.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:40 schreef Moppert het volgende:
maat 31/42 met 6,5 en maat 27 met net 4
quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Flinke voetafwijking heeft ze. Das nog best lastig schoenen zoeken lijkt me.
quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Flinke voetafwijking heeft ze. Das nog best lastig schoenen zoeken lijkt me.
Aanrader hoor. Wij hebben deze altijd als bij-schoenen. Zodra ze in de sale staan koop ik gewoon alle maten vooruit.quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik zal eens even bij h&m kijken voor sneakers... 45 eu per maand aan schoenen voor een 2 jarige vind ik wat gortig.
Waarom verplicht?quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:54 schreef Vicky het volgende:
Schoenen moeten op de trap uitgedan worden. Sokken of sloffen zijn verplicht in de winter.
omdat de vloer veel te koud is.quote:
En wat als zij dat niet vinden?quote:
Hier ook meestal blote voeten of sokken aan.quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:20 schreef Buurpoes het volgende:
Hebben jullie kinderen thuis schoenen aan? De mijne loopt thuis eigenlijk altijd op sokken (of op blote voeten).
En met 4 1/4 jaar heeft hij maat 27.
+1 hier ook een naaktloper. En idd mijn standaard reactie is, maar niet je onderbroek.quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:45 schreef miss_sly het volgende:
Schoenen uit, sokken uit, alles uit liefstNog steeds naaktloper, maar ze moet in ieder geval een onderbroek aanhouden
Ze heeft het ook nooit koud, dat scheelt.
Kinderschoenen gaan toch t/m maat 38? (Of niet, ik weet het niet heel zeker. Mijn kinderen hebben al veel grotere voeten namelijk.quote:Op dinsdag 2 december 2014 16:13 schreef Books1 het volgende:
Onze jongste dame (aug 6 jaar geworden) heeft maatje 30 en onze oudste dame (nov. 8 jaar geworden) heeft maat 37. Zie daar nog maar eens normale groep 4 leeftijd schoenen voor te vinden in de dames maten buiten gympen om.
Nee hier bij van Haren was het 35/36 en dan naar de damesmaten. Met winterlaarzen kom je dan nog wel ergens gelukkig dus goed geslaagd voor nu.quote:Op dinsdag 2 december 2014 19:04 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Kinderschoenen gaan toch t/m maat 38? (Of niet, ik weet het niet heel zeker. Mijn kinderen hebben al veel grotere voeten namelijk.)
De mijne weigerde zijn spel te onderbreken. Als ik hem zag wiebelen, zei ik maar 'ga maar even plassen, dan kun je daarna verder spelen'. Dat hielp beter dan 'moet je plassen?', want dan zei hij nee.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:04 schreef Shandaly het volgende:
Lars draagt maat 29, bij 4,5 jaar. Best grote voeten eigenlijk... en idd altijd zonder schoenen in huis, iedereen hier.
We hebben een plasprobleempje hier. Meneer is best zindelijk, en kan heel goed zelf naar de wc en alles, maar tegenwoordig hebben we vrijwel dagelijks weer een 'ongelukje'. En soms ook wel meerdere per dag. Hoe kan ik hem hiermee helpen? Behalve wat meer wasjes draaien in de week, of meer broeken kopen
Zou het dan toch de spanning zijn van de Sinterklaastijd? Hoewel ik daarvan voor de rest weinig aan hem merk...
Da's al een fijne tip. Thx!quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:09 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De mijne weigerde zijn spel te onderbreken. Als ik hem zag wiebelen, zei ik maar 'ga maar even plassen, dan kun je daarna verder spelen'. Dat hielp beter dan 'moet je plassen?', want dan zei hij nee.
En was vervolgens te laat.
En wat ook heeft gespeeld: hij hield zijn piemel niet vast, dus dat leidde nog wel eens tot een natte broek OP het toilet. Papa heeft dat even uitgelegd en we hebben een week gezegd 'hou je hem vast?' als hij naar de wc liep. En dat lijkt er nu ook ingesleten te zijn, scheelt ook wc's soppen.
Ja, hier ook zittend. Behalve mijn schoonvader....quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:15 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Da's al een fijne tip. Thx!
En wbt vasthouden: thuis plassen we zittend hier, ook de mannen. Scheelt nog meer soppen
Zelfs dan moet Geert z'n piemel naar beneden duwen zeg maar. Anders plast hij zo tussen de bril en de wcpot doorquote:Op dinsdag 2 december 2014 21:15 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Da's al een fijne tip. Thx!
En wbt vasthouden: thuis plassen we zittend hier, ook de mannen. Scheelt nog meer soppen
Ja, dat! Baaaaah!!quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:18 schreef DJMO het volgende:
[..]
Zelfs dan moet Geert z'n piemel naar beneden duwen zeg maar. Anders plast hij zo tussen de bril en de wcpot door
nou ja, bij Geert kwam op het deze manier dus ook op / in z'n broek terecht. Hier trouwens ook regelmatig ongelukjes van dezelfde aard hoor. Wel moeten, niet willen want is pipi langkous aan het kijken of zo. Dus met regelmatig echt sturen en ook op de psz vragen: vandaag blijven we droog he? helpt wel enigszins om de boel droog te houden.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:20 schreef Shandaly het volgende:
Heh.. hier gelukkig niet zo'n last van, Lars gaat ver genoeg 'achterop' zitten.
Maar vieze toiletten was het probleem niet.. die natte broeken wel...
Wat leuk! Waar komen de bruine en blauwe vandaan?quote:Op dinsdag 2 december 2014 08:54 schreef mignonne het volgende:
welke maat heeft ie nu tico?
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2014/3BL%200180312%20005%2084%201498.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=5&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]![]()
ik vind deze twee zo leukvoor jongens zijn ze, maar ik vind ze voor stoere meiden ook erg leuk
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2014/3MV%200222444%20002%2097%207423.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=4&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2014/S00%200223506%20001%2097%207386.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=5&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2014/S00%200223506%20001%2085%200138.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_BACK]&hmver=4&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
En voor de brandweerfanshttp://www.hm.com/nl/product/34832?article=34832-A
SPOILER: Vandaag, 16 jaar geleden...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
H&Mquote:Op woensdag 3 december 2014 07:29 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Wat leuk! Waar komen de bruine en blauwe vandaan?
Ik zou de sinterklaastijd even afwachten... het is een spannende tijd. En misschien af en toe even helpen herinneren om te gaan.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:04 schreef Shandaly het volgende:
Lars draagt maat 29, bij 4,5 jaar. Best grote voeten eigenlijk... en idd altijd zonder schoenen in huis, iedereen hier.
We hebben een plasprobleempje hier. Meneer is best zindelijk, en kan heel goed zelf naar de wc en alles, maar tegenwoordig hebben we vrijwel dagelijks weer een 'ongelukje'. En soms ook wel meerdere per dag. Hoe kan ik hem hiermee helpen? Behalve wat meer wasjes draaien in de week, of meer broeken kopen
Zou het dan toch de spanning zijn van de Sinterklaastijd? Hoewel ik daarvan voor de rest weinig aan hem merk...
Omdat Tyler bij zijn vader woont beslissen hun dat. En hij geeft nog geen feestje, omdat er in de klas nog maar weinig feestjes gegeven worden.quote:Op maandag 8 december 2014 20:49 schreef lady-wrb het volgende:
gefeliciteerd met de kinders, ingrid! en sterkte met het feestje. geven ze allebei tegelijk hun kinderfeestje of doet tyler dat nog niet?
Wij zitten het ook te kijken, wat een hysteriequote:Op maandag 8 december 2014 22:44 schreef Sjeen het volgende:
Mijn hemel... Ik zit RTL late night te kijken, zijn er onder de pubers hier ook zulke One Direction fans?
Ik was gisteravond ook best wel moe.quote:Op maandag 8 december 2014 22:51 schreef livelink het volgende:
Gefeliciteerd Ingrid met Kim en Tyler![]()
![]()
Drukke tijden voor jou zo. Hopelijk wordt het feestje heel geslaagd.
Oe daar zou de mijne ook blij van wordenquote:Op maandag 8 december 2014 22:50 schreef livelink het volgende:
Mijn dochter gaat in juni naar haar eerste concert, samen met haar nichtje. Mijn ouders hebben hen voor hun verjaardag kaartjes gegeven voor Taylor Swift.
Ze waren echt helemaal blij.
Mijn puberzonen vinden 1D vreselijk maar mijn puber-mentor-meiden zijn lyrich........ze tellen nu al af naar een of ander concertquote:Op maandag 8 december 2014 22:44 schreef Sjeen het volgende:
Mijn hemel... Ik zit RTL late night te kijken, zijn er onder de pubers hier ook zulke One Direction fans?
dat idee had ik ook, maar het werd gister gebracht alsof dit allemaal veel heftiger was. Wat ik wel heftiger vind, zijn de haat/dreigtweets die pubermeisjes sturen omdat ze niet geselecteerd waren voor de uitzending.quote:Op dinsdag 9 december 2014 07:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar die 1D verering is toch niet anders dan de hysterie rond the Beatles, Doe Maar, Duran Duran, new Kids on the Block, Take That en zo kan ik nog wel ff doorgaan?
Volgens mij is het van alle tijden en is de een er bevattelijker voor dan de ander.![]()
Mijn middelste was laatst naar de (alcoholvrije) tienerdisco waar een optreden was van B-Brave. Zijn vrienden en hij waren helemaal geschoktze hadden achterin gestaan en naast hem was een meisje spontaan gaan overgeven van spanning
een piep in hun oren van het gegil. Politie op de been
![]()
Toen ik ze weer op ging halen heb ik mijn ogen uitgekeken. Ik heb nooit zo'n fase gehad.
dat was mijn idee ook hoor.quote:Op dinsdag 9 december 2014 07:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar die 1D verering is toch niet anders dan de hysterie rond the Beatles, Doe Maar, Duran Duran, new Kids on the Block, Take That en zo kan ik nog wel ff doorgaan?
Volgens mij is het van alle tijden en is de een er bevattelijker voor dan de ander.![]()
Mijn middelste was laatst naar de (alcoholvrije) tienerdisco waar een optreden was van B-Brave. Zijn vrienden en hij waren helemaal geschoktze hadden achterin gestaan en naast hem was een meisje spontaan gaan overgeven van spanning
een piep in hun oren van het gegil. Politie op de been
![]()
Toen ik ze weer op ging halen heb ik mijn ogen uitgekeken. Ik heb nooit zo'n fase gehad.
take that...quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:08 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat was mijn idee ook hoor.
al die mensen die nu twitteren over de hysterie over one direction hebben misschien tig jaar geleden wel geroepen dat hun leven geen zin meer had omdat doemaar ermee ophield
O ja, je hebt gelijk, hoor. Het gaat mij er ook niet om dat het hysterische zo raar is, dat hebben we al vaak genoeg gezien inderdaad. Ik hoop alleen dat S, net als ik met Doe Maar, groot fan kan zijn zonder hysterisch te wordenquote:Op dinsdag 9 december 2014 08:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Tja, wat wij niet hadden is een makkelijke toegang tot de programma's. (Het wordt een beetje oma verteld zo) maar wij schreven dan een brief. Die je op de bus moest gaan doen en dan twee dagen onderweg was.
dan was je woede al wel gezakt. Die frustratie moesten mij veel meer zelf oplossen. Maar goed, er was ook veel minder kans om je idolen te zien omdat er minder televisie was.
Ik geloof vast dat onze generatie niet anders had gereageerd met toegang tot internet enzo (ik heb dingen gezien in de Zwarte Piet discussie in ieder geval die mij dat laten geloven)
Ik heb een tijdje in een mailgroep gezetten over Duran Duran. En ik bedoel dan echt met 20 brieven per week schrijven enzo. Ik ben gauw gestopt. Te nuchter voor.maar die meisjes gingen aardbeien zoeken in December (in 1986 hè
) omdat het 't lievelingseten was van iemand.
Net als die dreigementen van gamende jongens naar vrouwelijke game-recensenten.verschrikkelijk.
Maar ik denk toch dat we voornamelijk als ouder daar wat mee moeten. Je kind ook klaar stomen voor al die nieuwe opties. En duidelijk maken dat als iets kán je het niet per se hoeft te doen. Ofzo.
Er is niks dappers aan hoor! Was beter te doen dan een thuis feestje. En mijn moeder was ook mee.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:31 schreef livelink het volgende:
Wat fijn dat het feestje zo geslaagd was, Ingrid! Ik vind je maar dapper, hoor. Hoe was je met de kinderen naar Ballorig gegaan? Op de fiets?
Wat leuk zeg!quote:Op zondag 14 december 2014 18:29 schreef livelink het volgende:
Een beetje hulp heb je altijd wel nodig bij dit soort feestjes. Mijn oudste heeft dit jaar voor het eerst sinds jaren weer een feestje. Op de dag dat ze jarig is is er toevallig een tienerdisco. Dus we hebben voor haar en haar vriendinnen kaartjes gekocht en dan gaan ze naar de tienerdisco en dan kunnen ze bij ons logeren. Voor het eerst dat ze van ons naar de disco mag, dus ze verheugt zich er mateloos op.
Dat sowieso. Maar jij vind het dus ook onzin?quote:Op woensdag 17 december 2014 13:33 schreef Moppert het volgende:
Ik kan er niet wakker van liggen, ik doe er iig niet aan mee.
Ik stel voor dat al die kaarten per POST verstuurd worden, dat zou een mooie opsteker zijn voor tante Pos.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:11 schreef amaranta het volgende:
Stel dat er in een school van elke groep 2 klassen zijn, en elke groep heeft 25 kinderen.
En elk kind stuurt aan elk kind uit zijn klas een kerstkaart.
25 kinderen sturen elk 24 kaarten (zichzelf niet) zijn al 600 kaarten per groep.
en het zijn 16 jaargroepen. Dat zijn al 9600 kaarten alleen al op een basisschool.
und? ze knikkeren ze niet allemaal tegelijkertijd op tafel toch?quote:Op woensdag 17 december 2014 15:11 schreef amaranta het volgende:
Stel dat er in een school van elke groep 2 klassen zijn, en elke groep heeft 25 kinderen.
En elk kind stuurt aan elk kind uit zijn klas een kerstkaart.
25 kinderen sturen elk 24 kaarten (zichzelf niet) zijn al 600 kaarten per groep.
en het zijn 16 jaargroepen. Dat zijn al 9600 kaarten alleen al op een basisschool.
Nee, maar in sommige gevallen worden ze wel onder schooltijd uitgedeeld. Of nog erger, de juf moet ze uitdelen want de kinderen (kleuters) kunnen niet lezen voor wie ze zijn.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
und? ze knikkeren ze niet allemaal tegelijkertijd op tafel toch?![]()
och zo. Mja nouja hier moeten de ouders het in principe zelf uitdelen als de kinderen het niet kunnen lezen, leek mij niet meer dan logisch, maar blijkbaar is dat niet voor iedereen zo logisch.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:46 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, maar in sommige gevallen worden ze wel onder schooltijd uitgedeeld. Of nog erger, de juf moet ze uitdelen want de kinderen (kleuters) kunnen niet lezen voor wie ze zijn.
Vervolgens is de juf een kwartier kerstkaarten aan het uitdelen.
Op de vorige school van mijn kinderen was het dus verboden om het in de meeneembak te gooien. En moest je het maar op het schoolplein regelen.
tegenwoordig kan je je kaarten beter zelf brengen, dan weet je tenminste dat ze aankomen.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:22 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik stel voor dat al die kaarten per POST verstuurd worden, dat zou een mooie opsteker zijn voor tante Pos.
Kim woont bij mij en Tyler bij zijn vader, stiefmoeder en halfbroertje.quote:Op woensdag 17 december 2014 12:04 schreef trui het volgende:
oja, hoe zat dat ook alweer dan, het is mij even ontschoten. Zijn ze afwisselend (en om en om) bij jou en bij de vader, Ingrid?
wat leuk voor je dochter Livelink, ik hoop dat ze het erg naar de zin hebben bij die disco!
Ja en hij vind het maar wat stoer! Het heeft zeker zijn voordelen en de reden was niet leuk, maar was de enige goede keuze op dat moment. Het heeft wel goed uitgepakt. Maar makkelijk zal ik het zelf nooit vinden. De kinderen hoor je er amper over. Ze vinden het gelukkig wel altijd leuk om elkaar te zien. Hebben dan uiteraard ook weleens de normale broer en zus ruzies.quote:Op woensdag 17 december 2014 21:46 schreef trui het volgende:
die Tyler, ook al aan 't wisselen! En bedankt voor de toelichting Ingrid. Ik vind 't best een aardige verdeling zo, kan me voorstellen dat het ook z'n voordelen heeft om het zo te doen.
Wat goed! Vindt ze het spannend?quote:Op woensdag 17 december 2014 21:43 schreef Ticootje het volgende:
Oh zwemlessen! Jen gaat zaterdag voor a zwemmen. Na 2 jaar...
En iedereen komt kijken, volgens mij kwam zelfs de juf van school.
Ik heb haar al uitgelegd dat het niet zo spannend is.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat goed! Vindt ze het spannend?
Hehehe, prima actie. Hoop dat ze het leuk vindt! Een echt diploma!quote:Op woensdag 17 december 2014 22:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb haar al uitgelegd dat het niet zo spannend is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn. Hopen dat ze dat ook zo kan ervaren! En dat ze slaagt, maar meestal laten ze niet afzwemmen als er twijfel is, toch?quote:Op woensdag 17 december 2014 22:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb haar al uitgelegd dat het niet zo spannend is.
Dat dus. Niet haar hele groep heeft het briefje mee. Diploma is gewoon op zak, ze hoeft echt alleen ff te laten zien wat ze normaal ook doet.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Fijn. Hopen dat ze dat ook zo kan ervaren! En dat ze slaagt, maar meestal laten ze niet afzwemmen als er twijfel is, toch?
Er was 1 moeder, die was helemaal pissig dat haar zoontje niet ging afzwemmen... Hij zat er immers al een jaar op. Toen deed mijn gezicht echt zo :quote:Op donderdag 18 december 2014 07:24 schreef livelink het volgende:
Komt vast goed, Ticootje. Echt een hele mijlpaal, zeg
Hoe gaat het met Leyla?quote:Op donderdag 18 december 2014 08:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dit alles heeft er wel voor gezorgd dat we met Leyla nog niet starten. Misschien over een jaar ofzo. Het gaat ook vooral om kracht en qua conditie en kracht gaat het m echt niet worden voor Leyla. Dus we hebben besloten haar eerst eens lekker te laten opknappen en vanuit daar verder te kijken.
Zijn jullie kinderen ook allemaal zo toe aan vakantie? De 2 meiden zijn echt gesloopt.
Nee ok, hier kleven de meiden vol continu aan elkaar en dat heeft tot gevolg dat er ook continu ruzie is. De hele dag welles en niettus en dan weer gejank omdat "Mama, jennifer zegt neeeeee" "mama Leyla mag niet kijken!!!!"..quote:Op donderdag 18 december 2014 09:14 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hoe gaat het met Leyla?
En, vakantie. JA! Ze janken en zeuren en de wallen zijn enorm. Nog even kerstfeest met een glitterjurk morgenochtend en dan vrij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben zelf wel aan vakantie toe![]()
Als t maar voor de juf is doen ze alles ;-)quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:54 schreef miss_sly het volgende:
Lekker ding
poe Moppert, dat is ook allemaal heftig. Ziet midi zelf ook op tegen de onderzoeken? Sterkte!
S had gisteren ook het kerstdiner. Ik hielp in de klas, kon ze zo nu en dan even tanken met een knuffelTegen het einde kwam ze naar me toen, half huilend: mama, ik ben zoho moehoe, gaan we naar huihuis?
Ik verzamelde dus onze spulletjes, maar intussen kwamen andere ouders hun kinderen ophalen en werd er begonnen met opruimen. Met hernieuwde energie pakte ze blik en veger en ging mee helpenEcht, ze kan poetsen, niet te geloven
Ik weet niet of een diëtiste de aangewezen persoon is. Ik zou het eerder bij de huisarts vragen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nog even iets van andere orde, misschien zijn er hier tips of herkenning..
Ons meiske eet zo vreselijk slecht, ik krijg er echt een punthoofd van.
Brood wil ze gelukkig wel, maar avondeten is echt dramatisch.Ze weigert gewoon alles, of neemt een paar ieniemieniehapjes omdat ze dat van ons moet.
Ze komt echt lang niet aan de voedselinname die ze eigenlijk nodig heeft,
en het is geen fase zoals ze al vanaf haar derde tegen me zeggen.
Daarbij sport ze zich helemaal suf (en dat vindt ze geweldig) dus ze verbrandt veel.
Haar bmi is ook erg laag, 12.2
Ik ben eigenlijk altijd tegen strijd aan de eettafel maar zo kan het ook niet doorgaan.
Ze krijgt wel dagelijks een vitaminesupplement maar goed dat is natuurlijk geen vervanging.
Ze wil zelf het liefste ipv warm eten een boterham maar om daar nou aan toe te geven...
Andere kant...dan krijgt ze in ieder geval nog iets binnen.
Ik zit eraan te denken om eens bij een dietiste aan te kloppen, wie weet kan die haar er ook van overtuigen hoe belangrijk goed en gevarieerd eten is...
Ze heeft energie voor 10.quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:07 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik weet niet of een diëtiste de aangewezen persoon is. Ik zou het eerder bij de huisarts vragen.
Maar het belangrijkste: groeit ze goed en is ze levendig?
Dan vrees ik dat er verder geen actie op ondernomen wordt...quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ze heeft energie voor 10.
Beweegt de hele dag.
Groeien doet ze alleen in de lengte ;-)
Slim plan!quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap je zorgen wel, Karin. Zeker omdat ze zoveel sport. Heb je wel eens met haar gesproken over hoe ze haar spieren moet voeden met eten, om sterk te worden en te blijven en zo te kunnen blijven sporten? Misschien kun je samen een soort 'sportdieet' samenstellen?
Ik heb het er inderdaad wel met haar over, ze vroeg me laatst zelf ook of er in mandarijnen ook vitaminen zitten... want ze kwam erachter dat ze naast appel ook wel mandarijn lust,quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap je zorgen wel, Karin. Zeker omdat ze zoveel sport. Heb je wel eens met haar gesproken over hoe ze haar spieren moet voeden met eten, om sterk te worden en te blijven en zo te kunnen blijven sporten? Misschien kun je samen een soort 'sportdieet' samenstellen?
Goede!quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik heb het er inderdaad wel met haar over, ze vroeg me laatst zelf ook of er in mandarijnen ook vitaminen zitten... want ze kwam erachter dat ze naast appel ook wel mandarijn lust,
Ik heb haar verteld over de schijf van vijf, en dat je dus ook uit elk vakje wat moet eten op een dag.
Ik wil die nog uitprinten zodat het voor haar ook zichtbaar is.
Kijk maar eens of je iets van een dagje eten van een bekende sporter (Epke?quote:Op vrijdag 19 december 2014 11:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik heb het er inderdaad wel met haar over, ze vroeg me laatst zelf ook of er in mandarijnen ook vitaminen zitten... want ze kwam erachter dat ze naast appel ook wel mandarijn lust,
Ik heb haar verteld over de schijf van vijf, en dat je dus ook uit elk vakje wat moet eten op een dag.
Ik wil die nog uitprinten zodat het voor haar ook zichtbaar is.
Weet je, ze merkt op dit moment zelf niet dat ze slecht eet, voelt zich goed, maar op den duur zou je verwachten dat ze toch een keer last krijgt van al die tekorten.
Maar misschien om het over de sportboeg te gooien wel slim is, dat is haar lust en haar leven.
Ik ben geen fan van voedingscentrum, maar het is een startquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik heb ook wel een mooi stuk net gedownload van het voedingscentrum, in kindertaal, waarin staat beschreven wat je per dag zou moeten eten, wat vitamines, koolhydraten enz enz met je lichaam doen, Dat zal ik ook eens met haar doornemen.
Hee dat is ook een goeie jaquote:Op vrijdag 19 december 2014 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van voedingscentrum, maar het is een start
Als je op Google voeding Epke Zonderland invult, vind je onder andere zijn site waarop staat dat je als sporter goed koolhydraten en eiwitten moet eten. Zoek samen met haar op waar (gezonde) koolhydraten en eiwitten inzitten, maak er een klein projectje van om samen tot een goed sportdieet te komen!
Helaas geen tips maar wel herkenning.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nog even iets van andere orde, misschien zijn er hier tips of herkenning..
Ons meiske eet zo vreselijk slecht, ik krijg er echt een punthoofd van.
Brood wil ze gelukkig wel, maar avondeten is echt dramatisch.Ze weigert gewoon alles, of neemt een paar ieniemieniehapjes omdat ze dat van ons moet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Amber met d'r verkeringSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Ja.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wat doe jij lily, geef jij hem dan brood als avondeten?
Ja, heel trots.quote:Op zaterdag 20 december 2014 16:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
jaaaa ik zag het idd! top man. Gefeli
is ze blij?
Terecht, toch? Ze heeft er hard voor gewerkt!quote:
Klopt. Op naar B.quote:Op zaterdag 20 december 2014 16:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Terecht, toch? Ze heeft er hard voor gewerkt!
Gefeliciteerd!
gefeliciteerd!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
dat verschilt van dag tot dag. Op de zijkant van z'n schoenen lopen, over de grond heen slepen, uittrappen ipv z'n klittenband los te maken en ze normaal uit te trekken. Op het moment dat ik er iets van zeg stopt hij er wel mee, om na een minuut of ten weer te beginnen. Hij heeft het zelf soms niet eens door dat hij het doet.quote:
quote:Op maandag 22 december 2014 10:17 schreef DJMO het volgende:
gefeliciteerd Tico!!
Het ging hier toch laatst over hoe snel schoenen er door heen gingen??
Jan z'n snowboots, twee maanden oud.Staat hij ermee op een bandschuurmachine ofzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe krijg je die achterkant uberhaupt stuk? Echt hoe???
Ik denk dat ik voor klompen zou gaan![]()
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Dat zijn ook gewoon schoenen waar je niet veel kan verwachten.quote:Op maandag 22 december 2014 10:56 schreef DJMO het volgende:
had ik onlangs ook een paar Carsschoenen met klittenband. binnen twee weken had hij het klittenband kapot getrokken omdat z'n schonen volgens hem niet strak genoeg zaten en hij dus met volle kracht aan het klittenband ging hangen.
Whehehe, ik had eens bloemetjes schoenen voor mezelf. Echt voor een prikkie want buttugly. Mar ze liepen prima en mij boeide het geen kont.quote:Op maandag 22 december 2014 11:28 schreef Moppert het volgende:
Zalando heeft echt heel veel degelijke merkschoenen voor weinig.
En per kleur is de prijs soms anders.
En ben je Limango lid? Daar komen ook wel eens echte koopjes voorbij![]()
Mijn pap heeft dat ook wel eens gehad vanwege diabetes en oogdruk enzo.quote:Op maandag 22 december 2014 11:40 schreef Moppert het volgende:
Jongens schoenen met een mini roze accentje, meisjesschoenen met een beetje te veel blauw.
Ik moet altijd gniffelen om wat er wel en niet goedkoper is.
Woensdag heeft midi een oogonderzoek in het ziekenhuis
Met druppelen en kijken etc etc heeft iemand ervaring zodat ik een beetje weet wat ik kan verwachten?
Maar hij is echt enorm bang
Hier mag je het druppelen thuis doen (als je wil) en daarna naar de afspraak komen.quote:Op maandag 22 december 2014 11:50 schreef livelink het volgende:
Mijn jongste had laatst zo'n onderzoek in het ziekenhuis. Het druppelen vond hij heel vervelend (maar het doet geen pijn) en daarna zie je dus echt een paar uur heel wazig. We hadden een zonnebril bij ons omdat dat werd aangeraden om op te zetten na het druppelen, maar met zonnebril vond hij nog erger dan zonder zonnebril. Na het druppelen moesten we circa 3 kwartier wachten voordat ze verder gingen kijken. Dus ook de wachttijd is iets waar je je wel op voor moet bereiden.
Al met al een vervelend en langdurig onderzoek (vanwege de wachttijd tussendoor) en vanwege de lange tijd dat je kind maar wazig ziet, maar niet pijnlijk en wel iets waar je je kind op voor kunt bereiden.
Jep vanuit mezelf wel ervaring. Druppelen deed geen pijn, maar wel zorgen dat hij bij het erin druppelen zijn ogen goed open houdt anders moet het nog een keer. Daarna kan hij niet meer accommoderen als het goed is, dus alles wat dichtbij is wordt steeds waziger (lezen of dingen in een prullenbak gooien lukte me niet meer). Nadat de druppels goed in hadden gewerkt moest ik de letterkaart oplezen voor elk oog afzonderlijk. Daarna was het volgens mij alweer klaar, maar het is al zo'n tijd geleden dat ik me niet alles meer herinnerquote:Op maandag 22 december 2014 11:40 schreef Moppert het volgende:
Jongens schoenen met een mini roze accentje, meisjesschoenen met een beetje te veel blauw.
Ik moet altijd gniffelen om wat er wel en niet goedkoper is.
Woensdag heeft midi een oogonderzoek in het ziekenhuis
Met druppelen en kijken etc etc heeft iemand ervaring zodat ik een beetje weet wat ik kan verwachten?
Maar hij is echt enorm bang
'Mevrouw het verloop van ieder onderzoek is anders dus daar kan ik niet echt een uitleg over geven' was de reactie. Dus dat viel enorm tegen.quote:Op maandag 22 december 2014 11:47 schreef Ticootje het volgende:
Maar ik vraag me af hoe de voorlichting naar jou was, want als ze dit goed naar jou uitleggen kun je je midi toch gewoon uitleggen wat er gaat gebeuren en dat dat helemaal niet eng is?
Ja hier ook, hele folder.quote:Op maandag 22 december 2014 12:05 schreef livelink het volgende:
Dat is wel raar van zo'n ziekenhuis. Wij kregen na het maken van de afspraak meteen een standaard email met wat uitleg, zodat we onze zoon goed voor konden bereiden.
Dat hij er idd op voorbereid is dat hij daarna misschien even niet goed ziet....quote:Op maandag 22 december 2014 12:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik vond het echt heel bizar om op mijn telefoon te kijken en niks te zien. In de verte kijken gaat prima trouwens. En een zonnebril is op zich prettig. Druppels deden geen pijn. Wachten duurt lang. Met lampje schijnen deed ook geen pijn.
Ik vind dat oogdruk meten met een windpulsje vervelender.
Nou ja zeg. Die had zeker haar dag niet? "computer says no"quote:Op maandag 22 december 2014 12:01 schreef Moppert het volgende:
[..]
'Mevrouw het verloop van ieder onderzoek is anders dus daar kan ik niet echt een uitleg over geven' was de reactie. Dus dat viel enorm tegen.Ze zei wel dat het inderdaad een paar uur kan duren
Maar het kan dus ook gewoon goed zijn dat hij alleen maar een bril nodig gaat hebben en dat er verder niets is?quote:Op maandag 22 december 2014 12:41 schreef Moppert het volgende:
Hij kon in de verte niet goed zien maar dat leek allemaal mee te vallen met de eerste test.
De sleutel, poes, klok etc van het cb kwam hij redelijk doorheen.
Nu pas geleden gingen we dus weer terug en deden we de andere test.
[ afbeelding ]
Hij zag alleen de bovenste 2 rijen zonder fouten .
Uiteindelijk had hij na nog een keer testen alleen de bovenste 3 rijen goed.
En verder komt hij niet. De reden dat ze zich extra zorgen maakt is omdat hij toen hij klein was hersenvliesontsteking heeft gehad, Wij dachten dat hij gewoon een beetje kippig was
Nou hopelijk zien ze woensdag meteen waarom hij een beetje kippig is. En lekker dezelfde dag een leuke bril kunnen uitkiezen.quote:Op maandag 22 december 2014 12:45 schreef Moppert het volgende:
Ja dat kan ook. Het is ook geen big deal ofzo
Mijn uk weet het meestal ook beter dan zijn moeder.quote:Op maandag 22 december 2014 13:46 schreef Leandra het volgende:
Nou kan het best zijn dat ik nogal faal in de opvoeding van mijn kleuter, maar met die ogentest.... moeten ze met 4 jaar al weten wat links en rechts is, want wij hebben er regelmatig ruzie over omdat meneer denkt dat hij beter weet wat links en rechts is dan z'n moeder
Ik heb er totaal geen ervaring mee natuurlijk. Kinderfeestjes heb ik wel gegeven voor Cil, mar die was toch een stuk ouder.quote:Op maandag 22 december 2014 15:38 schreef Leandra het volgende:
Ik vind dat wel heel lang voor een kinderfeestje, maar dat is puur uit egoïstische overwegingen dat ik er niet aan moet denken om een roedel 6/7-jarigen zolang onder m'n hoede te moeten hebben op een feestje, waarbij de helft vanaf 16.00 waarschijnlijk moe/chagrijnig/vervelend begint te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Ja dat was hier ook. Leyla moet eigenlijk opnieuw omdat ze geen zin meer had.quote:Op maandag 22 december 2014 19:14 schreef amaranta het volgende:
En iniminime had bij de ogentest een C vormig ding in z'n hand waarmee hij het figuur nadeed.
quote:Op maandag 22 december 2014 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Zucht!Daar zou ik ook behoorlijk van over de zeik gaan geloof ik. Het gaat niet om een natte neusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I`m not weird. I`m limited edition.
Nou dat dus. En ik snapte de verhalen niet van mensen dat ze niemand vertrouwen, maar dat begint nu wel te komen.quote:Op maandag 22 december 2014 19:16 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Daar zou ik ook behoorlijk van over de zeik gaan geloof ik. Het gaat niet om een natte neus
Ik vind het lang! Maar komt vast goed!quote:Op maandag 22 december 2014 19:15 schreef Ticootje het volgende:
Ja we doen van 13 tot 18 ongeveer. Al gemaild ook of we met Leyla ook terecht kunnen, maar zelfs de taart kunnen ze glutenvrij bestellen. Dus top geregeld.
We hebben ook nog even om ons geestelijk voor te bereiden en ze mag 4 vriendinnen uitnodigen.quote:Op maandag 22 december 2014 19:24 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik vind het lang! Maar komt vast goed!
Wat zijn ze van plan dan? Het "standaard" onderzoek kost over het algemeen geen paar uur.quote:Op maandag 22 december 2014 12:01 schreef Moppert het volgende:
[..]
'Mevrouw het verloop van ieder onderzoek is anders dus daar kan ik niet echt een uitleg over geven' was de reactie. Dus dat viel enorm tegen.Ze zei wel dat het inderdaad een paar uur kan duren
quote:Op maandag 22 december 2014 08:50 schreef Lijnloos het volgende:
En Lily gefeliciteerd met je jongste!!![]()
Dankjulliewelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat is het punt. Opticiens mogen dat niet. En met deze service kun je toch met je ukkie naar de opticien 'op de hoek'. Veel handiger dan dat gezeul naar het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:17 schreef Nijna het volgende:
orthoptist, buurpoes.
Maar druppelt ze ook dan daar?
Maar geen oogarts bij de hand om te kijken in het oog of zit daar ook een optometrist (die mag ook druppelen trouwens, hbo-er) die dat doet?quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, dat is het punt. Opticiens mogen dat niet. En met deze service kun je toch met je ukkie naar de opticien 'op de hoek'. Veel handiger dan dat gezeul naar het ziekenhuis.
Ik begreep juist dat een optometrist niet mag druppelen en de orthoptist wel. Maar echt snappen doe ik het niet...quote:Op woensdag 24 december 2014 09:15 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar geen oogarts bij de hand om te kijken in het oog of zit daar ook een optometrist (die mag ook druppelen trouwens, hbo-er) die dat doet?
Wel handig, alhoewel ik het gezeul wel mee vind vallen hier, is voor ons net zo ver als naar de optiekzaak.
En hier staat dit:quote:Verder verschil tussen Ortophie en Optometrie is dat je met het eerste veel kinderen gaat doen, met name naar de samenwerking van de ogen bestuderen. (80% zijn dames). Optometrie (wat ik doe) is meer gericht naar het oog zelf met alles daar om heen en ben veel bezig met pathologie.
quote:Een oogarts is gespecialiseerd in de gezondheid van het oog (dus ziektes etc.), een orthoptist is gespecialiseerd in de samenwerking tussen de ogen (luie ogen, scheelzien, brillen bij kinderen etc.) en een optometrist is een oogmeetkundige (dus gespecialiseerd in oogmetingen).
Dat laatste is wat mij ook werd uitgelegdquote:Op woensdag 24 december 2014 11:36 schreef Buurpoes het volgende:
Ik ben maar eens gaan zoeken naar het verschil tussen de orthoptist en de optimetrist. Nou, de oogst is vrij klein.
Op http://forums.marokko.nl/(...)optieoptometrie.html staat:
[..]
En hier staat dit:
[..]
Kloptquote:Op woensdag 24 december 2014 11:55 schreef Buurpoes het volgende:
En om het overzicht compleet te maken: een opticien is een niet-beschermde titel, dus iedereen mag zich opticien noemen (ook die verkopers bij pearle en consorten..).
Bij mij thuis werd de lokale opticien (feitelijk een optimetrist!) aangeduid met 'de brillenboer'.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:56 schreef Troel het volgende:
[..]
KloptEen vriend van me die een studie volgt daarin, heeft het altijd over brillenwinkels en opticiens
En de optometrie en orthoptie opleiding zijn HBO, optiek (dan ben je opticiën) is een MBO opleiding. Zowel optometrist als orthoptist mogen druppelen.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:36 schreef Buurpoes het volgende:
Ik ben maar eens gaan zoeken naar het verschil tussen de orthoptist en de optimetrist. Nou, de oogst is vrij klein.
Op http://forums.marokko.nl/(...)optieoptometrie.html staat:
[..]
En hier staat dit:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk zelf ook kort. De week voor we weggaan hebben ze vakantie, dan hebben we wat rust om het te vertellen.
[ Bericht 9% gewijzigd door Cathmar op 07-01-2015 23:44:58 ]Met een meidenkwartet
Ja super he. Echt een bestemming waar je alleen maar van kunt dromen. Toch nog een voordeel aan een man die 50+ uur per week werkt en altijd in het buitenland zit.quote:Op donderdag 8 januari 2015 06:57 schreef lily het volgende:
Waa, Cathmar, wat gaaf![]()
Doe mij ook zo'n werk
Precies. Dat zal bij ons ook wel zo zijn. Dus het woord vakantie gaan we maar vermijdenquote:Op donderdag 8 januari 2015 08:35 schreef Ticootje het volgende:
Maar ik gok maar zo dat de kinderen het er niet mee eens zijn als wij een weekje op vakantie gaan en zij niet mee mogen.
Hier hadden we ook al de nieuwsbrief dat de verpleegkundige op school kwam. Maar deze gaat alleen meten enzo, dus dat is prima wat mij betreft.quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:53 schreef mignonne het volgende:
Oh tof tico!![]()
Ik deed vroeger veel stedentripjes met mn vader en met mn opa, hele leuke herinneringen aan
Moppert wat vervelend zeg van die oogarts
Hier zitten we wel weer in het ritme van na-de-vakantie gelukkig. Althans, de kinderen. Ik zelf niet zodat duurt altijd tot ongeveer een week voor de volgende vakantie zo'n beetje
![]()
Gedoe met de schooldokter hier. Het blijkt toch lastiger dan gedacht om geen behoefte te hebben aan je vrijwillige afspraak... Af laten melden door het CB, was geen probleem zeiden ze, nadien nogmaals afgemeld telefonisch, stond al genoteerd, geen probleem mevrouw. Een keer of vier aan de juf gezegd dat A. niet naar de schooldokter zal gaan dat wij daar geen toegevoegde waarde in zien. Geen probleem ze ging het opschrijven. Wij kregen ondertussen wel een brief van JGZ met een afspraak voor schooldokter bezoek. Afgebeld, geen probleem. Kwam ze afgelopen dinsdag thuis met het verhaal dat ze naar de schooldokter is geweestbleek te gaan om een "oefenafspraak" om de kleuters voor te bereiden op het bezoek. De juf vond het gek om alle kinderen te laten gaan en haar niet, dus ze had haar ook maar gewoon laten gaan. Ehm... nee?
Nog even voorzichtig nagevraagd of ze er wel van op de hoogte was. Jaja ik heb het opgeschreven hoor. Gevraagd of ze dan die vragenlijst voor docenten wel had opgestuurd of dat ook niet. Ja hoor die heb ik voor de kerstvakantie al opgestuurdehm... que?? Nouja inmiddels heeft ze gebeld met de schoolarts en die hebben de lijst door de versnipperaar gezet en of ze dan ook niet op de ingeplande afspraak kwam. Grmbl...
wát een log apparaat zeg dat JGZik ga straks dus nog maar een keertje bellen om ons, voor de eh vierde of vijfde keer ofzo uit het afsprakensysteem te laten halen. Je ziet ons wel weer met de vaccinaties.
oh, oh, oh...wat ergerlijk ja.quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:53 schreef mignonne het volgende:
Kwam ze afgelopen dinsdag thuis met het verhaal dat ze naar de schooldokter is geweestbleek te gaan om een "oefenafspraak" om de kleuters voor te bereiden op het bezoek. De juf vond het gek om alle kinderen te laten gaan en haar niet, dus ze had haar ook maar gewoon laten gaan. Ehm... nee?
Das toch hartstikke ruk?quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:15 schreef lily het volgende:
[..]
oh, oh, oh...wat ergerlijk ja.
Hier zou dat ook compleet de mist ingaan zoiets. L heeft 1 meester, 2 juffen en er zijn 3 stagiaires. Ik weet echt niet meer wie wanneer aanwezig is (ik kom er wel niet zo vaak maar goed). Er staat veel variatie voor de groep.
Wij hebben dus geen brief of nieuwsbrief gehad waar in stond dat ze langs een soort oefen-afspraak zouden gaan. Dat had ik an sich wel fijn gevonden om te weten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hier hadden we ook al de nieuwsbrief dat de verpleegkundige op school kwam. Maar deze gaat alleen meten enzo, dus dat is prima wat mij betreft.
Schooldokter gaat samen met de ouders.
Ik krijg alleen J niet goed uitgelegd waarom ik liever niet heb dat we bezoeken hebben bij de schooldokter. Ik zie er totaal de toegevoegde waarde niet van. Zeker voor Leyla niet aangezien die gewoon onder behandeling is van de kinderarts..
Ook de verpleegkundige zie ik de waarde niet van, maar heb ik ook geen bezwaar dat de kinderen daar langs gaan om blokjes te stapelen. Afspraken bij het cb ging ik ook niet langs de verpleegkundige...
Wat lastig zeg! Hoe is dat voor L?quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:15 schreef lily het volgende:
[..]
oh, oh, oh...wat ergerlijk ja.
Hier zou dat ook compleet de mist ingaan zoiets. L heeft 1 meester, 2 juffen en er zijn 3 stagiaires. Ik weet echt niet meer wie wanneer aanwezig is (ik kom er wel niet zo vaak maar goed). Er staat veel variatie voor de groep.
Ik weet het eigenlijk niet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das toch hartstikke ruk?
Hoe vinden de kinderen dat? De mijne zou daar echt compleet van slag door raken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |