abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 december 2014 @ 11:39:22 #276
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_148087978
Dat klinkt bepaald niet als het beste ziekenhuis, Moppert.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 29 december 2014 @ 11:43:20 #277
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_148088100
De oogartsen daar zijn zelfs in opspraak geweest dus ik wacht de volgende afspraak af en anders ga ik voor een second opinion. Ik ben ook verre van tevreden, ook zei ze alleen als hij het plaatje goed zei echt de goedzo, hij wist dus al snel wanneer hij het fout deed en koos dan een andere optie.
Dus dat wil ik nog gaan bespreken op de volgende afspraak.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_148090670
Lekker dan Moppert, maar hebben ze een brilsterkte gevonden of dat niet?
Mag ik vragen waar je bent geweest?
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 29 december 2014 @ 14:18:41 #279
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_148094101
Das niet zo handig nee.
Hier zegt de arts (cb) altijd goedzo. Ongeacht wat het kind zegt.
pi_148447471
Hoe is het met de grote kinderen? Weer in het ritme zo na de vakantie?

Mijn man en ik gaan binnenkort een week samen op vakantie. Alle opvang heb ik nu voor elkaar.

Dit is voor het eerst dat we zoiets doen.
Hoe lang van te voren zouden jullie zoiets vertellen?

Nog tips? Ik heb al plannen voor een aftelkalender.
Met een meidenkwartet
  Moderator woensdag 7 januari 2015 @ 23:17:36 #281
5428 crew  miss_sly
pi_148450562
PFf, erg afhankelijk van het kind, denk ik. S vindt het dijn om dingen ruim vantevoren te weten. Dus we vertellen dingen vaak al vroeg, casual, zo der grote nadruk, maar gewoon als korte mededeling. Ze komt er dan zelf wel weer op terug en langzaam komen dan de details en wordt het uitgebreid besproken.

Waar gaan jullie heen? En wanneer?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:19:34 #282
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_148450635
Wij zijn juist van de korte aanlooptijd. Anders is er teveel tijd voor apen en beren. Dus zo'n dag of drie vier... Zoiets.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_148450857
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk zelf ook kort. De week voor we weggaan hebben ze vakantie, dan hebben we wat rust om het te vertellen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cathmar op 07-01-2015 23:44:58 ]
Met een meidenkwartet
pi_148456297
Waa, Cathmar, wat gaaf ^O^
Doe mij ook zo'n werk ;)
pi_148456647
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 06:57 schreef lily het volgende:
Waa, Cathmar, wat gaaf ^O^
Doe mij ook zo'n werk ;)
Ja super he. Echt een bestemming waar je alleen maar van kunt dromen. Toch nog een voordeel aan een man die 50+ uur per week werkt en altijd in het buitenland zit.
Maar de kindjes een week thuis zonder mij. Het grote lossssslaten. Het zal allemaal wel goedkomen, maar om met een fijn gevoel te kunnen vertrekken moet alles onder controle zijn. Lijstjes to the max.
Met een meidenkwartet
pi_148456981
Oh dat lijkt me toch wel moeilijk dat loslaten.

Hier hebben we het er we steeds vaker over om inderdaad eens echt samen weg te gaan. Maar ik gok maar zo dat de kinderen het er niet mee eens zijn als wij een weekje op vakantie gaan en zij niet mee mogen.

Maar goed, aan de andere kant zijn we nu aan het zoeken naar dat Jennifer en Joene samen klein reisje gaan maken. Jennifer wilt heel graag vliegen, en we vinden het wel een idee haar dat voor haar verjaardag te geven. In de ochtend vliegen naar Londen of Berlijn ofzo en in de avond terug...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_148457229
Oh tof tico! O+
Ik deed vroeger veel stedentripjes met mn vader en met mn opa, hele leuke herinneringen aan O+

Moppert wat vervelend zeg van die oogarts -O-

Hier zitten we wel weer in het ritme van na-de-vakantie gelukkig. Althans, de kinderen. Ik zelf niet zo :') dat duurt altijd tot ongeveer een week voor de volgende vakantie zo'n beetje :') :P

Gedoe met de schooldokter hier. Het blijkt toch lastiger dan gedacht om geen behoefte te hebben aan je vrijwillige afspraak... Af laten melden door het CB, was geen probleem zeiden ze, nadien nogmaals afgemeld telefonisch, stond al genoteerd, geen probleem mevrouw. Een keer of vier aan de juf gezegd dat A. niet naar de schooldokter zal gaan dat wij daar geen toegevoegde waarde in zien. Geen probleem ze ging het opschrijven. Wij kregen ondertussen wel een brief van JGZ met een afspraak voor schooldokter bezoek. Afgebeld, geen probleem. Kwam ze afgelopen dinsdag thuis met het verhaal dat ze naar de schooldokter is geweest :X bleek te gaan om een "oefenafspraak" om de kleuters voor te bereiden op het bezoek. De juf vond het gek om alle kinderen te laten gaan en haar niet, dus ze had haar ook maar gewoon laten gaan. Ehm... nee?
Nog even voorzichtig nagevraagd of ze er wel van op de hoogte was. Jaja ik heb het opgeschreven hoor. Gevraagd of ze dan die vragenlijst voor docenten wel had opgestuurd of dat ook niet. Ja hoor die heb ik voor de kerstvakantie al opgestuurd :X ehm... que?? Nouja inmiddels heeft ze gebeld met de schoolarts en die hebben de lijst door de versnipperaar gezet en of ze dan ook niet op de ingeplande afspraak kwam. Grmbl...

wát een log apparaat zeg dat JGZ :X ik ga straks dus nog maar een keertje bellen om ons, voor de eh vierde of vijfde keer ofzo uit het afsprakensysteem te laten halen. Je ziet ons wel weer met de vaccinaties.
:)
pi_148457339
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:35 schreef Ticootje het volgende:
Maar ik gok maar zo dat de kinderen het er niet mee eens zijn als wij een weekje op vakantie gaan en zij niet mee mogen.

Precies. Dat zal bij ons ook wel zo zijn. Dus het woord vakantie gaan we maar vermijden :+

Leuk even samen. Ik ben met mijn oudste naar Londen geweest in december. Een aanrader!
Met een meidenkwartet
pi_148457507
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:53 schreef mignonne het volgende:
Oh tof tico! O+
Ik deed vroeger veel stedentripjes met mn vader en met mn opa, hele leuke herinneringen aan O+

Moppert wat vervelend zeg van die oogarts -O-

Hier zitten we wel weer in het ritme van na-de-vakantie gelukkig. Althans, de kinderen. Ik zelf niet zo :') dat duurt altijd tot ongeveer een week voor de volgende vakantie zo'n beetje :') :P

Gedoe met de schooldokter hier. Het blijkt toch lastiger dan gedacht om geen behoefte te hebben aan je vrijwillige afspraak... Af laten melden door het CB, was geen probleem zeiden ze, nadien nogmaals afgemeld telefonisch, stond al genoteerd, geen probleem mevrouw. Een keer of vier aan de juf gezegd dat A. niet naar de schooldokter zal gaan dat wij daar geen toegevoegde waarde in zien. Geen probleem ze ging het opschrijven. Wij kregen ondertussen wel een brief van JGZ met een afspraak voor schooldokter bezoek. Afgebeld, geen probleem. Kwam ze afgelopen dinsdag thuis met het verhaal dat ze naar de schooldokter is geweest :X bleek te gaan om een "oefenafspraak" om de kleuters voor te bereiden op het bezoek. De juf vond het gek om alle kinderen te laten gaan en haar niet, dus ze had haar ook maar gewoon laten gaan. Ehm... nee?
Nog even voorzichtig nagevraagd of ze er wel van op de hoogte was. Jaja ik heb het opgeschreven hoor. Gevraagd of ze dan die vragenlijst voor docenten wel had opgestuurd of dat ook niet. Ja hoor die heb ik voor de kerstvakantie al opgestuurd :X ehm... que?? Nouja inmiddels heeft ze gebeld met de schoolarts en die hebben de lijst door de versnipperaar gezet en of ze dan ook niet op de ingeplande afspraak kwam. Grmbl...

wát een log apparaat zeg dat JGZ :X ik ga straks dus nog maar een keertje bellen om ons, voor de eh vierde of vijfde keer ofzo uit het afsprakensysteem te laten halen. Je ziet ons wel weer met de vaccinaties.
Hier hadden we ook al de nieuwsbrief dat de verpleegkundige op school kwam. Maar deze gaat alleen meten enzo, dus dat is prima wat mij betreft.

Schooldokter gaat samen met de ouders.

Ik krijg alleen J niet goed uitgelegd waarom ik liever niet heb dat we bezoeken hebben bij de schooldokter. Ik zie er totaal de toegevoegde waarde niet van. Zeker voor Leyla niet aangezien die gewoon onder behandeling is van de kinderarts..

Ook de verpleegkundige zie ik de waarde niet van, maar heb ik ook geen bezwaar dat de kinderen daar langs gaan om blokjes te stapelen. Afspraken bij het cb ging ik ook niet langs de verpleegkundige...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_148457535
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:53 schreef mignonne het volgende:
Kwam ze afgelopen dinsdag thuis met het verhaal dat ze naar de schooldokter is geweest :X bleek te gaan om een "oefenafspraak" om de kleuters voor te bereiden op het bezoek. De juf vond het gek om alle kinderen te laten gaan en haar niet, dus ze had haar ook maar gewoon laten gaan. Ehm... nee?
oh, oh, oh...wat ergerlijk ja.
Hier zou dat ook compleet de mist ingaan zoiets. L heeft 1 meester, 2 juffen en er zijn 3 stagiaires. Ik weet echt niet meer wie wanneer aanwezig is (ik kom er wel niet zo vaak maar goed). Er staat veel variatie voor de groep.
pi_148457578
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:15 schreef lily het volgende:

[..]

oh, oh, oh...wat ergerlijk ja.
Hier zou dat ook compleet de mist ingaan zoiets. L heeft 1 meester, 2 juffen en er zijn 3 stagiaires. Ik weet echt niet meer wie wanneer aanwezig is (ik kom er wel niet zo vaak maar goed). Er staat veel variatie voor de groep.
Das toch hartstikke ruk?
Hoe vinden de kinderen dat? De mijne zou daar echt compleet van slag door raken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_148457647
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier hadden we ook al de nieuwsbrief dat de verpleegkundige op school kwam. Maar deze gaat alleen meten enzo, dus dat is prima wat mij betreft.

Schooldokter gaat samen met de ouders.

Ik krijg alleen J niet goed uitgelegd waarom ik liever niet heb dat we bezoeken hebben bij de schooldokter. Ik zie er totaal de toegevoegde waarde niet van. Zeker voor Leyla niet aangezien die gewoon onder behandeling is van de kinderarts..

Ook de verpleegkundige zie ik de waarde niet van, maar heb ik ook geen bezwaar dat de kinderen daar langs gaan om blokjes te stapelen. Afspraken bij het cb ging ik ook niet langs de verpleegkundige...
Wij hebben dus geen brief of nieuwsbrief gehad waar in stond dat ze langs een soort oefen-afspraak zouden gaan. Dat had ik an sich wel fijn gevonden om te weten.
En ik vond het ook een beetje vreemd dat juf dus zelf besluit dat ze het gek vond om A. als enige dat oefenbezoekje te onthouden en dat ze daarom dus toch maar gewoon gegaan is. Gaat ze ook zo om met de gedoetjes van mn jongste? Dat het gek is dat ze als enige geen traktatie krijgt en het dan toch maar gewoon geven?
Ik snap best dat het mijn beslissing is en dat het niet het probleem van de juf is om dat uit te gaan leggen aan mijn kind, maar als ik dat uitdrukkelijk een aantal keer aan geef bij diezelfde juf (wij hebben er maar eentje) dan zou je toch denken dat het duidelijk is?

Wij gaan met allebei de meiden inderdaad ook ieder jaar naar de kinderarts, ook de huisarts zien we vaker dan me lief is. Aardig mens hoor wel :P Ik heb met allebei mijn overwegingen besproken en allebei zeiden joh, je zou gek zijn. Gewoon die vaccinaties halen (dat willen we wel) en verder niets. De huisarts heeft aangeboden om het zicht te testen als ik daar behoefte aan had en de kinderarts houdt groei enz van beide kinderen heel strak in de gaten. Veel strakker dan de jeugdarts.
B. vindt het allemaal niet zo'n probleem maar hij laat de keuze bij mij. We hebben onderling de afspraak dat als 1 van de 2 heel sterk denkt ergens over en de ander vindt het niet zo boeiend dat de ene dan het laatste woord heeft. zo heb ik geen problemen met logeren, maar B. wel, de meiden zijn dus nog niet uit logeren geweest. Idem dit verhaal met de schoolarts.
:)
pi_148457656
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:15 schreef lily het volgende:

[..]

oh, oh, oh...wat ergerlijk ja.
Hier zou dat ook compleet de mist ingaan zoiets. L heeft 1 meester, 2 juffen en er zijn 3 stagiaires. Ik weet echt niet meer wie wanneer aanwezig is (ik kom er wel niet zo vaak maar goed). Er staat veel variatie voor de groep.
Wat lastig zeg! Hoe is dat voor L?
:)
pi_148457660
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Das toch hartstikke ruk?
Hoe vinden de kinderen dat? De mijne zou daar echt compleet van slag door raken.
Ik weet het eigenlijk niet.
Mijn dochter heeft er geen problemen mee verder maar voor mijn oudste zou dat toen ook niet gewerkt hebben nee.
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 10:06:06 #295
5428 crew  miss_sly
pi_148458497
Wij doen het eigenlijk niet, zonder S weg. Ook niet één van ons, want eigenlijk kunnen we dan net zo goed met drieën gaan :) Misschien in de toekomst nog eens.

Het grote loslaten doe ik wel met kleine dingen, langzaamaan ;)

Dat van die schoolarts blijft een heel gedoe, ik vind het stom. Vooralsnog gaat het bij ons goed, geen idee of hij al geweest is. We moeten nog wel even doorgeven dat we ook niet willen dat de juf een vragenlijst invult en doorgeeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_148710545
Ja, goh, met z'n tweeën zonder de kinderen weggaan. Heel soms denk ik er wel even aan, maar ik heb er nog niet zo'n behoefte aan. Ik ga in februari weer een week voor m'n werk weg en dat vind ik prima. Ik kom m'n dagen wel door zonder de kinderen, maar als het niet nodig is, dan liever niet.

Over loslaten gesproken: m'n jongste is vandaag vier geworden en gaat nu naar school.



:'(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 15 januari 2015 @ 14:44:44 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148710836
Wat een schatje is het toch O+
Gefeliciteerd! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148711114
je meisje O+ gefeliciteerd!!
:)
pi_148711190
Dank. :*

Met het cadeautje van haar grote broer, die haar vandaag even een 'warme knuffel' kwam brengen, zo hoorde ik. O+ Ze zitten in verschillende klassen, maar wel in twee lokalen die naast elkaar liggen. En alle kindjes uit zijn klas weten precies wie Lena is en letten goed op haar. 'Moeder van Ivan, ze is net wezen gymen. Ze deed goed mee.'
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_148712722
gefeliciteerd claudia!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')