Mwoah, geniaal. Mensen gaan te veel prat op 'onbegrepen zijn'. Heel veel van die 'onbegrepen genieën' hebben eigenlijk geen fuck te melden en verbloemen dat door zoveel mogelijk vage wollige taal te gebruiken. Ik ken die hele Jett Rebel niet, dus geen flauw benul, maar de term genie is sowieso flink aan inflatie onderhevig altijd.quote:Op maandag 8 december 2014 15:18 schreef Norrage het volgende:
Je overdrijft BB
[..]
Ja dat lijkt me wel duidelijk. Maar dat haalt niet weg dat ie vrij geniaal is. De meest geniale artiesten zijn vaak mentaal niet 100%.
quote:Op maandag 8 december 2014 15:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zat laatst te bedenken of ik me nog een nummer van amy winehouse kon herinneren, het lukte me niet
Jawel, die cover.quote:Op maandag 8 december 2014 15:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zat laatst te bedenken of ik me nog een nummer van amy winehouse kon herinneren, het lukte me niet
ohja valeriequote:
quote:Op maandag 8 december 2014 15:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Amy Winehouse, Mark Ronson, Bruno Mars...als je niet uitkijkt loopt onze hipstermeter finaal leeg en implodeert dit topic.
quote:Op maandag 8 december 2014 15:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zat laatst te bedenken of ik me nog een nummer van amy winehouse kon herinneren, het lukte me niet
Ik ken ze wel maar kon er toen even niet op komen. Wat best apart is want ze is nog maar 3 jaar overleden.quote:Op maandag 8 december 2014 16:26 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Deze ook niet? Het enige nummer van haar wat ik nog wel te pruimen vind
Op zich had ze ook maar één dikke hit gehad:quote:Op maandag 8 december 2014 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ken ze wel maar kon er toen even niet op komen. Wat best apart is want ze is nog maar 3 jaar overleden.
1 van de beste van de 00s. Back to Black dus.quote:Op maandag 8 december 2014 16:36 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Op zich had ze ook maar één dikke hit gehad:
Valerie: 23 weken, waarvan 4 op #1
Daarnaast werd Rehab wel vaak gedraaid, maar een zo'n dikke hit was dat nou ook niet:
Rehab: 12 weken, max op #17
Back to Black stond er maar 3 weken in, met op z'n hoogtepunt op #18
'Body & Soul' heeft er 2 weken in gestaan, op #31...
Ik vond haar altijd wel een bijzondere meid, en ik had ook het idee dat die ooit nog eens een fantastisch album ging uitbrengen. Maar helaas heeft ze dat imho niet gedaan
Dat optreden bij later with jools was ook wel erg indrukwekkend... maar het blijft niet echt hangen.quote:Op maandag 8 december 2014 16:36 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Op zich had ze ook maar één dikke hit gehad:
Valerie: 23 weken, waarvan 4 op #1
Daarnaast werd Rehab wel vaak gedraaid, maar een zo'n dikke hit was dat nou ook niet:
Rehab: 12 weken, max op #17
Back to Black stond er maar 3 weken in, met op z'n hoogtepunt op #18
'Body & Soul' heeft er 2 weken in gestaan, op #31...
Ik vond haar altijd wel een bijzondere meid, en ik had ook het idee dat die ooit nog eens een fantastisch album ging uitbrengen. Maar helaas heeft ze dat imho niet gedaan
Ik heb wel eens wat onaardigs gezegd over Scram C Baby op de Frontpage en daar reageerde de zanger op.quote:Op maandag 8 december 2014 14:54 schreef Gehenna het volgende:
...
Ik hoop niet dat Jett zelf meeleest op Fok!, want het zal vast verder een aardige gast zijn, die ik niet aan het huilen wil krijgen.
...
quote:Op maandag 8 december 2014 15:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zat laatst te bedenken of ik me nog een nummer van amy winehouse kon herinneren, het lukte me niet
Haha, mooi. John Cees zelf.quote:Op maandag 8 december 2014 17:24 schreef Z het volgende:
Deze:
CD: Scram C Baby - The Thing That Wears My Ring
Iedereen kent:quote:Op maandag 8 december 2014 15:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zat laatst te bedenken of ik me nog een nummer van amy winehouse kon herinneren, het lukte me niet
De reactie van die vent. Wat een peuter.quote:Op maandag 8 december 2014 17:24 schreef Z het volgende:
Deze:
CD: Scram C Baby - The Thing That Wears My Ring
Die moet dan toch de hele dag Googlen naar recensies lijkt me tochquote:Op maandag 8 december 2014 17:24 schreef Z het volgende:
Deze:
CD: Scram C Baby - The Thing That Wears My Ring
Deze van Ronson en Parker dan maar:quote:Op maandag 8 december 2014 15:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Amy Winehouse, Mark Ronson, Bruno Mars...als je niet uitkijkt loopt onze hipstermeter finaal leeg en implodeert dit topic.
quote:Op maandag 8 december 2014 15:00 schreef Maxerazzi het volgende:
De nieuwe Father John Misty is alweer een schot in de roos.
Ook al bovenstaande track, Beregd? Die is namelijk vandaag uitgebracht!quote:Op maandag 8 december 2014 19:01 schreef Beregd het volgende:
Ook al geregeld geluisterd hoor, max. Ik schrok wel van de miljoenen plays. Nooit ingeschat dat ie zo populair was ondertussen.
Ja! Echt geweldig. Net als Bored in the USA. En de albumtrailer. Klinkt allemaal heel veelbelovend.quote:Op maandag 8 december 2014 18:58 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik ga nog maar even deze post quoten voordat FJM wordt vergeten. Zowaar belangrijk indie-nieuws.
[..]
sorry, ik dacht dat je het album bedoelde. Te rap gelezen.quote:Op maandag 8 december 2014 19:03 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ook al bovenstaande track, Beregd? Die is namelijk vandaag uitgebracht!
Yes, heb echt ontzettend veel zin in die plaat. I Love You Honeybear staat al een tijdje op YT overigens, al kan de studioversie natuurlijk nog redelijk verschillen:quote:Op maandag 8 december 2014 19:04 schreef Heufd het volgende:
[..]
Ja! Echt geweldig. Net als Bored in the USA. En de albumtrailer. Klinkt allemaal heel veelbelovend.
Die kende ik nog niet. Prachtig.quote:Op maandag 8 december 2014 19:12 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Yes, heb echt ontzettend veel zin in die plaat. I Love You Honeybear staat al een tijdje op YT overigens, al kan de studioversie natuurlijk nog redelijk verschillen:
quote:Let's be undecided, let's take our time
And sooner or later, we will know our mind
We'll be on the outside, we won't care
Cause we're together, that's somewhere
And there's a big day coming, about a mile away
There's a big day coming, I can hardly wait
Let's wake up the neighbors, let's turn up our amps
And we know we're used to without a plan
We can play a Stones song, sitting on a fence
And it'll sound pretty good, til I forget how it ends
I woke up early, couldn't go back to sleep
Cause I had been thinking of where it all would lead
So I made you wake up, I said, "Let's take a walk,
I wanna hold your hand, we don't have to talk"
En vorig jaar pas YLT ontdektquote:Op maandag 8 december 2014 22:52 schreef Maxerazzi het volgende:
Gezien de release van Extra Painful afgelopen week maar weer eens dit meesterwerkje aangeslingerd, en bij Big Day Coming staat het kippenvel al bijna weer op de armen. Yo La Tengo, helden helden helden helden helden.
[..]
True, zoveel jaren zonder Yo La Tengo geleefd. The horror.quote:Op maandag 8 december 2014 22:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
En vorig jaar pas YLT ontdekt
Maxi
quote:
quote:DeYarmond Edison, Bon Iver, Megafaun and one twisted story
New York bands can operate in a bubble, but smaller musical enclaves like our own must connect within and without to thrive.
The Triangle has a history of forming intimate musical connections with other regions: Consider the ties to Florida since a constellation of Gainesville and Jacksonville musicians centered around Fin Fang Foom moved here in the late '90s, or the Nebraska natives of Sorry About Dresden who linked Triangle musicians with their Omaha counterparts and, on occasion, that city's influential Saddle Creek record label.
Now add Eau Claire, Wis., to the list. It's where the members of DeYarmond Edison grew up before spending the final year of their four-year career in Raleigh. When the band broke up last fall, it's where DeYarmond Edison frontman Justin Vernon returned to record his new album under his new name, Bon Iver. The remaining members—Joe Westerlund and brothers Brad and Phil Cook—stayed in the Triangle to reconvene as Megafaun, carrying on the DeYarmond Edison tradition of blending traditional folk idioms with modern experimental ones in a wilder, rawer way.
DeYarmond Edison leavened aching Midwestern rock, folk and country tunes with subtle sections of drone. Their sharply imagistic lyrics and restrained experimentation recalled Richard Buckner, although singer-songwriter Vernon's honeyed croon—more overt than Buckner's—supplied a haywire Son Volt surface. While recording its excellent second album, Silent Signs, the band conjoined resonator blurs and Tibetan singing bowls with pedal steel and banjo. Vernon's warm lead melodies and rich guitars lit dark, flickering strains.
The band's music was always enriched by the tension between Vernon's classically inclined songwriting and the avant-garde mindset of the band members who would become Megafaun. After all, drummer Westerlund studied with Albert Ayler collaborator Milford Graves, while Vernon studied the records of John Prine and Jackson Browne. With jazz training in their backgrounds, the members were flexible, equally capable of wreathing songs in extemporaneous noise or playing them close to the hip. Early in 2006, DeYarmond Edison began a five-month, five-show residency at Bickett Gallery, where it separated those traits into 20 minute phase-pieces for four keyboards and a cappella spirituals with the goal of making both sides stronger and bringing them back together. They weren't flexible enough to make such tension last forever, and they broke up while recording a five-song EP.
Lucky for us: We get two new bands in the bargain. Lucky for them: Almost a year after DeYarmond Edison broke up, large independent labels recently offered Megafaun and Bon Iver record deals on the same day.
Since Vernon was DeYarmond Edison's frontman (the band's name is actually his middle names), you'd think Bon Iver would more closely resemble DeYarmond Edison than Megafaun. That the opposite is true speaks volumes about Megafaun's divisive dynamic. Megafaun goes further than DeYarmond Edison in imbuing loose, gritty folk music with the mutating energy of free jazz.
On Bury the Square (to be released nationwide by Table of Elements' Radium imprint), the ideas that underpinned DeYarmond Edison's music are explored in less fettered, more pungent forms. Tomcat yowls and delirious barbershop harmonies replace Vernon's mannered vocal style. Instead of dressing up polished alt-country songs with veils of hum, Megafaun pickles rickety back-porch folk reconstructions in a brine of chaotic field recordings and organic, free-form atmospheres. It's an album so ingeniously balanced that it stands a chance of satisfying both folk and experimental music fans. For the former, there's the clattering bluegrass/rock of "Lazy Suicide" and twinkling weeper "Drains." For the latter, there's the cacophonous crescendo and melting decrescendo of "Where We Belong" and the musique concrète of "Tired and Troubled." For non-partisans, there's simply a seamless marriage of two memes, one traditional and one relatively modern, reminding us that folk and experimental music both revolve around the same spirit of exploratory expression.
Meanwhile, Bon Iver's For Emma, Forever Ago, now in contract negotiations with a large independent label, seems like a deliberate effort on Vernon's part to break away from the style he established in DeYarmond Edison: The only thing the two projects really share is a songwriter and an Eau Claire zip code.
That should be a lot, but it isn't, furthering the suspicion that Bon Iver was a starting-over point for Vernon—not just in music, but in life. To contrast the two bands is a study in opposites: DeYarmond Edison's songs were sturdy and emphatic; Bon Iver's are wispy and vanishing, comprised mostly of vaporous acoustic guitars and rudimentary percussion. DeYarmond Edison's vocals were naturalistic and lubricated; Bon Iver's are falsetto and creaky. DeYarmond Edison sounded like Richard Buckner and the Band; Bon Iver doesn't even sound like the indie-pop of The Rosebuds, which one might expect considering that Vernon has been their touring guitarist and produced parts of Night of the Furies. Instead, it recalls something between Devendra Banhart and TV on the Radio's Kyp Malone.
Vernon recorded the elegiac album, which revolves around a long-lost relationship, in a cabin. This tends to be music-journo shorthand for authenticity, but it's not necessary here. That For Emma, Forever Ago is a product of authentic personal inspiration is manifest in its sudden stylistic left-turn and its gorgeous, haunting songs. Especially at moments like the celestial choral harmony that opens the galloping ballad "Lump Sum," it reveals another facet to Vernon the songwriter: He plays the role of pensive wilderness mystic in Bon Iver just as convincingly as he did that of rust-belt journeyman in DeYarmond Edison.
http://www.indyweek.com/i(...)/Content?oid=1203910
Reena Riot op 58quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:53 schreef methodmich het volgende:
Voor de liefhebbers van lijstjes en Belgische artiesten, dit is volgens Demofarm.be de top 60 van Belgische albums uit 2014:
http://www.demofarm.be/muziek/60-beste-belgische-albums-van-2014/
Bedankt, dat gaat me weer bakken tijd kostenquote:Op dinsdag 9 december 2014 16:53 schreef methodmich het volgende:
Voor de liefhebbers van lijstjes en Belgische artiesten, dit is volgens Demofarm.be de top 60 van Belgische albums uit 2014:
http://www.demofarm.be/muziek/60-beste-belgische-albums-van-2014/
quote:
Heb mijn hoop in J. Cole opgegeven, pas als de RYM ratings in de buurt komen van wat die met The Warm Up of Friday Night Lights deed wil ik het nog wel eens proberen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |