jaquote:Op donderdag 4 december 2014 11:38 schreef Coelho het volgende:
Stream gaat hier zo wel aan. Vanaf 13.00 toch?
Visie van NASA is om vluchten richting ISS aan de commercielen over te laten, zodat zij zich meer kunnen richten op de maan en Mars. Orion zou het technisch wel kunnen (na modificaties) om naar het ISS te gaan, maar dan zouden ze concurreren met hun partners en dan gaan bedrijven uiteraard zich terugtrekken. Dus dat gaan ze niet doen.quote:Op zondag 30 november 2014 00:18 schreef Pek het volgende:
Touché![]()
Maar gaan zeg hem niet, op een kleinere draagraket geschroefd, voor bemanning van het ISS gebruiken of laten ze dat puur aan de commerciëlen als SpaceX over?
Hier ook.quote:
Alweer?quote:Op donderdag 4 december 2014 12:49 schreef Reintji het volgende:
Meh, no go. Stand by
Oh, een boot in de weg
Dat was ergens anders toch? Wallops?quote:Op donderdag 4 december 2014 13:01 schreef Montov het volgende:
Alweer?
Vorige keer betekende dat een uitstel van 1 dag en ging de lancering daarna helemaal fout.
Wil je delen? Hier weer de hele tijd bufferen...quote:Op donderdag 4 december 2014 13:11 schreef Reintji het volgende:
Geen last van. Even andere stream gezocht.
Midden op de dag, en na het landen op een komeet is een testje minder interessant..quote:Op donderdag 4 december 2014 13:16 schreef ATuin-hek het volgende:
Zo weinig mensen maar? Dacht dat er al wel een druk topic zou zijn.
CV ketel aan boordquote:Op donderdag 4 december 2014 13:17 schreef Montov het volgende:
Wat is de witte rook die je bij de raket ziet?
Dat zal van de cryogene brandstof zijn die langzaam afkookt.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:17 schreef Montov het volgende:
Wat is de witte rook die je bij de raket ziet?
Is een oefening toch?quote:Op donderdag 4 december 2014 13:24 schreef xzaz het volgende:
RED ALARM, klinkt niet goed. Dit gaat hem niet worden.
Viel mee. Ik heb niet alles meegekregen, maar had er dacht ik te maken met het terugschakelen naar external power.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:24 schreef xzaz het volgende:
RED ALARM, klinkt niet goed. Dit gaat hem niet worden.
Was één parameter die niet goed was...quote:Op donderdag 4 december 2014 13:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Viel mee. Ik heb niet alles meegekregen, maar had er dacht ik te maken met het terugschakelen naar external power.
quote:While the wind conditions remain red, the launch team has moved Orion back to electrical power from the ground so it can save its batteries for flight.
Gaat nog wel even duren dus.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Viel mee. Ik heb niet alles meegekregen, maar had er dacht ik te maken met het terugschakelen naar external power.
Zodra de wind gaat liggen kunnen ze gaanquote:
Zullen de Russen en Chinezen ook zo miereneuken om een beetje wind? Volgensmij schieten die Russen de boel nog weg met windkracht 10 en zware hagel en onweer.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Zodra de wind gaat liggen kunnen ze gaan
Ja.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:39 schreef emil23 het volgende:
Zullen de Russen en Chinezen ook zo miereneuken om een beetje wind?
quote:Op donderdag 4 december 2014 13:39 schreef emil23 het volgende:
[..]
Zullen de Russen en Chinezen ook zo miereneuken om een beetje wind? Volgensmij schieten die Russen de boel nog weg met windkracht 10 en zware hagel en onweer.
Het is nogal een duur geintje als het mis gaatquote:Op donderdag 4 december 2014 13:39 schreef emil23 het volgende:
[..]
Zullen de Russen en Chinezen ook zo miereneuken om een beetje wind? Volgensmij schieten die Russen de boel nog weg met windkracht 10 en zware hagel en onweer.
Meerdere keren al.quote:
Gewoon de brandstof ontsteken, dan warmt het wel opquote:Op donderdag 4 december 2014 14:11 schreef Montov het volgende:
Temperatuur van een onderdeel (engine?) is nu te laag, dus dat kan ook nog vertraging geven...
quote:Op donderdag 4 december 2014 14:23 schreef ATuin-hek het volgende:
En hold, zat een klep nog niet dicht.
Where's Bruce Willis when you need him!quote:Op donderdag 4 december 2014 14:25 schreef theguyver het volgende:
[..]Come on NASA beginner mistake!!
Movie modus, op laatste moment klep dicht doen
Je bedoeld Tom hanks!quote:Op donderdag 4 december 2014 14:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Where's Bruce Willis when you need him!
Is kennelijk within limits.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:29 schreef theguyver het volgende:
Het waait nog steeds hard of ligt dat aan mij...
Ik zat meer aan Armageddon te denken dan Apollo 13quote:Op donderdag 4 december 2014 14:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je bedoeld Tom hanks!
Het waait nog steeds hard of ligt dat aan mij...
My old grandmother used to say anything mechanical, give it a good bashing!quote:Op donderdag 4 december 2014 14:33 schreef spijkerbroek het volgende:
"Have you tried restarting it?"
Liever geen Micheal Bay .. je weet wel waaromquote:Op donderdag 4 december 2014 14:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik zat meer aan Armageddon te denken dan Apollo 13
The Longest Dayquote:Op donderdag 4 december 2014 14:36 schreef theguyver het volgende:
[..]
My old grandmother used to say anything mechanical, give it a good bashing!
Liv Tyler is ook goed om te zien iddquote:Op donderdag 4 december 2014 14:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik zat meer aan Armageddon te denken dan Apollo 13
[Hits hood with his swagger stick]quote:
Nou dit is best wel een ernstige error, als de klep wel of niet aan geeft dat ie dicht zit..quote:
Ze hebben nog een uurtje... afwachten maar.quote:
Ze zijn er nog mee bezig.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nou dit is best wel een ernstige error, als de klep wel of niet aan geeft dat ie dicht zit..
Kan het alsnog een micheal bay launch worden... maar hoor net dat het opgelost is..
Er is nog iets minder dan een uur tijd. Mijn inschatting als leek is dat ze nog 2 keer een countdown kunnen opstarten, gezien de tijdsduur van eerdere pogingen van vanmiddag.quote:
Cup-a-Soupquote:
quote:Op donderdag 4 december 2014 14:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Cup-a-Soup
"Sir, we have just 50 minutes left in the launch window. We need to get this fixed."
-"NU EVEN NIET"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 4 december 2014 14:57 schreef xzaz het volgende:
Wel een mooi apparaat.Ariane 6 ftw!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
V2quote:
Het is wel steeds krapper aan het worden. Nog minder dan 40 minuten over van de launch window.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:06 schreef theguyver het volgende:
[..]
V2![]()
hmm, ben bang dat het m niet meer word, ze zijn nog steeds aan het kleppen over de klep!
Nope. Ze zijn de kleppen nog aan het fixen.quote:
Nee, ze zijn nog wat dingen aan het testen met de kleppen die de brandstof en oxidator in en uit de raket laten. Ze brengen de tanks op druk en proberen dan nog een serie open/dicht commando's om evt wat troep uit de klep weg te werkenquote:
Ze hebben nog 30 minuten.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:13 schreef ForzaMilan het volgende:
Gaat het uberhaupt nog door? Zit al twee uur te kijken, maar hij wordt steeds uitgesteld.
Hij kan op T-5 toch?quote:Op donderdag 4 december 2014 15:21 schreef ATuin-hek het volgende:
Zodra er nog minder dan 10 minuten over is zal het denk ik niet meer door gaan. Dat is ongeveer wat ze nodig hebben voor een restart van de countdown.
4 zelfs, maar daarvoor hebben ze ook nog wat checklists om door te nemen.quote:
Aangezien je niet onmisbaar bent voor het lanceren, kan je gewoon iets anders gaan doen, hoor.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:24 schreef emil23 het volgende:
Nou kom op schiet weg dat ding, heb nog meer te doen![]()
En wat betekent dit?quote:
quote:Op donderdag 4 december 2014 15:24 schreef emil23 het volgende:
Nou kom op schiet weg dat ding, heb nog meer te doen![]()
Morgen.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:26 schreef theguyver het volgende:
[..]nog steeds aan het klungelen met die klep.
Naar welke dag word het anders verschoven?
In dit geval heeft dat meer te maken met daglicht. Ze maken met deze testvlucht geen volledige orbit, maar duiken na bijna een heel rondje de grote oceaan in. Voor de recovery is het dan handig dat het nog licht isquote:Op donderdag 4 december 2014 15:25 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
En wat betekent dit?
Een window is het tijdsframe waarop de raket moet lanceren omdat ze anders de koers niet meer kunnen halen ofzo?
Ik dacht dat het nog 15 minuten zou duren voordat de raket gelanceerd zou worden.
Geen volledige orbit? Ze maken toch 1 rondje op lage hoogte, vervolgens 1 ronde op de gewenste hoogte.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
In dit geval heeft dat meer te maken met daglicht. Ze maken met deze testvlucht geen volledige orbit, maar duiken na bijna een heel rondje de grote oceaan in. Voor de recovery is het dan handig dat het nog licht is
Ik begreep dat morgen juist geen optie was ivm met een ESA lancering?quote:Op donderdag 4 december 2014 15:27 schreef Montov het volgende:
[..]
Morgen.
Vandaag was het 30% kans op het afbreken vanwege weer, morgen is het 40%.
In de preview is daar wel over gesproken:quote:Op donderdag 4 december 2014 15:29 schreef emil23 het volgende:
[..]
Ik begreep dat morgen juist geen optie was ivm met een ESA lancering?
Het is daar vroeg in de ochtend + 4.5 uur vliegen, dan is het echt nog wel licht hoorquote:Op donderdag 4 december 2014 15:27 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
In dit geval heeft dat meer te maken met daglicht. Ze maken met deze testvlucht geen volledige orbit, maar duiken na bijna een heel rondje de grote oceaan in. Voor de recovery is het dan handig dat het nog licht is
Oh toch wel? Dacht dat ze gewoon 1 keer heel hoog gingen, en dan gelijk weer terug.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:29 schreef Montov het volgende:
[..]
Geen volledige orbit? Ze maken toch 1 rondje op lage hoogte, vervolgens 1 ronde op de gewenste hoogte.
Je hebt gelijkquote:Op donderdag 4 december 2014 15:29 schreef Montov het volgende:
[..]
Geen volledige orbit? Ze maken toch 1 rondje op lage hoogte, vervolgens 1 ronde op de gewenste hoogte.
Bina twee orbits, landing in de stille oceaan.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh toch wel? Dacht dat ze gewoon 1 keer heel hoog gingen, en dan gelijk weer terug.
Nee morgen, ze hadden het over een 24h recycle.quote:
quote:
twitter:NASA_Orion twitterde op donderdag 04-12-2014 om 15:35:33The #Orion launch is scrubbed for today. Next launch opportunity in 24 hours. reageer retweet
"Sending humans farther into space then ever before"quote:
Anders lees je de hele zin evenquote:Op donderdag 4 december 2014 15:40 schreef Zorro het volgende:
[..]
"Sending humans farther into space then ever before"
Aha! De maanlanding was toch een hoax!
"toward" is the key word herequote:Op donderdag 4 december 2014 15:40 schreef Zorro het volgende:
[..]
"Sending humans farther into space then ever before"
Aha! De maanlanding was toch een hoax!
Ik zie net dat Ariane Flight VA221 ook vandaag is (vanavond).quote:Op donderdag 4 december 2014 15:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nee morgen, ze hadden het over een 24h recycle.
Ok, there you have a punt.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:41 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Anders lees je de hele zin even
Dat is het plan idd.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ok, there you have a punt.
Maar om het kloppend te maken: die Orion gaat uiteindelijk dus wel verder?
Naar Mars is het plan.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Eerst een asteroide vangen en in een baan om de maan hangen, daarna naar Mars. Ambitie is die amerikanen niet vreemdquote:Op donderdag 4 december 2014 15:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou dat gaat dan nog wel ff duren zou ik denken na vandaag.quote:
Amerikaan: "Why the *beep* did we go to that comet?!"quote:Op donderdag 4 december 2014 15:45 schreef Pek het volgende:
Eerst een asteroide vangen en in een baan om de maan hangen, daarna naar Mars. Ambitie is die amerikanen niet vreemd
Het is pas voor het eerst dat deze auto moet startenquote:Op donderdag 4 december 2014 15:43 schreef Coelho het volgende:
Ik blijf het altijd wonderbaarlijk vinden dat ze dagen, weken, maanden, jaren aan het voorbereiden zijn en dat er dan toch zo vaak nog last minute issues zijn. Moet je voorstellen dat je auto 1 op de 3 keren een rood lampje laat branden net als je weg moet... En ja, het is een stuk gecompliceerder, maar je mag toch hopen dat de control chain ook veel robuuster is.
Gaat heel de stabilitiet van de maan-aarde combo op zijn kop.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:45 schreef Pek het volgende:
[..]
Eerst een asteroide vangen en in een baan om de maan hangen, daarna naar Mars. Ambitie is die amerikanen niet vreemd
Nee joh, hij gaat op het zgn. La Grange-punt hangen, zwaartekracht neutraalquote:Op donderdag 4 december 2014 15:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Gaat heel de stabilitiet van de maan-aarde combo op zijn kop.
Het was leuk jullie gekend te hebben...
Wat een prutsers, waarom geven ze dat ding niet een enorme zwiep zodat hij met de snelheid van het licht rond de maan knalt. Gave saturnusring om de maan!quote:Op donderdag 4 december 2014 15:50 schreef Pek het volgende:
[..]
Nee joh, hij gaat op het zgn. La Grange-punt hangen, zwaartekracht neutraal, geen van beide heeft er invloed op
Vandaag heeft daar helemaal niets mee te maken. Het probleem zat in de draagraket, niet Orion. Voor de echte missies gaan ze een andere nieuwe raket gebruiken.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou dat gaat dan nog wel ff duren zou ik denken na vandaag.
Maar goed, dat zou, als dit een ongekend succes zonder enig probleem geweest was, ook nog wel niet morgen gebeurd zijn.
Between 09:38 p.m. and 10:48 p.m. onquote:Op donderdag 4 december 2014 15:58 schreef b4kl4p het volgende:
Hoelaat gaan we nou voor het echie vanuit de ESA vanavond? En is daar een stream van?
Een astroïde van een paar meter in doorsnede moet het worden hoor.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Gaat heel de stabilitiet van de maan-aarde combo op zijn kop.
Het was leuk jullie gekend te hebben...
http://www.arianespace.com/news/mission-status.aspquote:Op donderdag 4 december 2014 15:58 schreef b4kl4p het volgende:
Hoelaat gaan we nou voor het echie vanuit de ESA vanavond? En is daar een stream van?
Volgens mij niet. Ze hebben het over een retrograde orbit, kortom, een omloop tegen de omwentelingsrichting in.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:50 schreef Pek het volgende:
[..]
Nee joh, hij gaat op het zgn. La Grange-punt hangen, zwaartekracht neutraal
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lagrangepunt
Wat is daar mis mee? Ze kunnen het wel weer een fancy naam geven, Prometheus of Andromeda ofzo, maar ik vind dit wel verhelderend simpel: wat is het? Een Space Launch System...ok, SLS it is!quote:
Ja, dan kan ik het ookquote:Op donderdag 4 december 2014 16:07 schreef Reintji het volgende:
[..]
Een astroïde van een paar meter in doorsnede moet het worden hoor.
Een lagrangepunt werd eerder iig wel besproken, misschien dat het afgevallen is als optie, dat kan. Je denkt toch niet dat ik het zelf verzonnen heb hè, het gaat mijn pet ver te bovenquote:Op donderdag 4 december 2014 16:20 schreef Montov het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ze hebben het over een retrograde orbit, kortom, een omloop tegen de omwentelingsrichting in.
Er zijn nog twee opties die ze bespreken: Een kleine asteriode in een zak pakken, of een grote kei van een grote asteroide pakken. Zie:
Zolang NASA slechts 1% budget krijgt tov de USA-oorlogsmachine zal het nog wel even duren...quote:Op donderdag 4 december 2014 17:36 schreef xzaz het volgende:
Mooie plannen allemaal maar laat die Amerikanen eerst maar eens een fatsoenlijk lanceersysteem hebben en een service module.
twitter:Arianespace twitterde op donderdag 04-12-2014 om 18:33:55Another launch date for #Ariane5 Flight #VA221 will be decided depending on the evolution of the weather conditions in Kourou reageer retweet
Die kans is 0. De kans dat Orion om 13:00 omhoog gaat is iets groter, maar zou goed kunnen dat dit pas wat later gebeurd.quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:47 schreef ForzaMilan het volgende:
Hoe groot is de kans dat de spaceshuttle vanmiddag wel om precies 1 uur opstijgt?
Ik heb pauze van haf 1 tot 1 en wil niks missen.
Onder welke steen heb jij geleefd?quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:47 schreef ForzaMilan het volgende:
Hoe groot is de kans dat de spaceshuttle vanmiddag wel om precies 1 uur opstijgt?
Ik heb pauze van haf 1 tot 1 en wil niks missen.
quote:
quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:08 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]![]()
Dacht dat het een spaceshuttle was joh, ik ben niet zo into the ruimtevaart. Vind het alleen leuk om dat ding op te zien stijgen.
Het volledige bericht is:quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:31 schreef xzaz het volgende:
Weather is nog steed RED.
Dit doet me denken aan een andere launch kan alleen niet meer bedenken welke dat was.
Dat was:
power; GO, system; GO, nav; GO, weather; .......... NO GO, T hold.
quote:The weather conditions have cleared and are now acceptable, reports Weather Officer Kathy Winters. The forecast has not changed, with chance of acceptable conditions remaining at 40 percent for launch time this morning.
Dank je, ik was ook al aan het zoeken.quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:57 schreef GekkePoes het volgende:
http://time.com/3619066/o(...)heduled-friday-nasa/ doet het wel
De gehele oostkust.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:02 schreef Coelho het volgende:
Vanaf hoe ver zou je zo'n lancering kunnen zien?
quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Hopelijk werken de kleppen nu wel mee.
Ik vond ook dat het heel erg langzaam ging!quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Leek zo langzaam, dacht dat het mis ging!
Hier ook.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:07 schreef Klapskaats het volgende:
Net op het moment van lanceren begon hier de site te bufferen ....@#@$@# !!!
Ik niet, hoorde net3 minuten voor lanceren van de lanceringquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:08 schreef Montov het volgende:
[..]
Hier ook.
Ik had 2 streams open, dus ik kon nog switchen.
Het is maar een paar kilometerquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:14 schreef Klapskaats het volgende:
Blijf wel apart dat je met zo'n raket zo snel in de ruimte bent.
Jawel, maar je zult toch eerst de zwaartekracht moeten trotseren om zo ver te komenquote:
Over 4 uur.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Wanneer gaat ie z'n zwembroek aantrekken?
Op het moment van screenshot nr.7 begon ineens hier de site te bufferen, dus heb de rest van de lancering niet gezienquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:19 schreef GekkePoes het volgende:
http://imgur.com/gallery/zyjcX
screenshots voor de liefhebbers
Dank.quote:
Dat is het mooie van de ruimte, je hebt geen zwaartekracht, en geen wind, dus geen wrijving.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:25 schreef Coelho het volgende:
Te bizar dat ze 3 raketten opbranden om in space te komen en dat ze vervolgens 4 uur kunnen vliegen op het reservetankje dat er nu nog aanhangt.
En als je in de ruimte snelheid hebt gemaakt, dan blijf je die snelheid ook erg lang houdenquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:25 schreef Coelho het volgende:
Te bizar dat ze 3 raketten opbranden om in space te komen en dat ze vervolgens 4 uur kunnen vliegen op het reservetankje dat er nu nog aanhangt.
Kon dat ook maar zo op aarde, zou een hoop brandstof schelen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:27 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
En als je in de ruimte snelheid hebt gemaakt, dan blijf je die snelheid ook erg lang houdeneigenlijk is die overige brandstof alleen om bij te sturen
Tenzij je een planeet, ster, asteroide of iets dergelijks tegenkomt. boem = hoquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:27 schreef GekkePoes het volgende:
En als je in de ruimte snelheid hebt gemaakt, dan blijf je die snelheid ook erg lang houden![]()
quote:eigenlijk is die overige brandstof alleen om bij te sturen
25.000 dollar per kilogram dacht ik.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:30 schreef nikao het volgende:
Wat is de kostprijs van een lancering eigenlijk met dit ding? Beetje beter dan met de spaceshuttles? (mag ik hopen)
370 miljoen dollar voor deze testrit. Maar ja, veel dingen zijn nog in ontwikkeling, dus het is best lastig aan te geven.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:30 schreef nikao het volgende:
Wat is de kostprijs van een lancering eigenlijk met dit ding? Beetje beter dan met de spaceshuttles? (mag ik hopen)
Gebakken, net als al die duiven tijdens het ontsteken van de vlam bij OS'88 (ja, ik wordt oud...)quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:38 schreef Klapskaats het volgende:
Haha, zag net in dat beeld rechts nog een groep vogels langs komen vliegen. Die hebben vast ook de schrik van hun loeven gehad:)
Das al minder dan wat het gemiddeld kostte om de space shuttle te lanceren.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:35 schreef Montov het volgende:
[..]
370 miljoen dollar voor deze testrit. Maar ja, veel dingen zijn nog in ontwikkeling, dus het is best lastig aan te geven.
Er ontbreken wel wat systemen in deze lancering aangezien er geen mensen aanwezig zijn. Het interieur van Orion en de service module bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:38 schreef nikao het volgende:
[..]
Das al minder dan wat het gemiddeld kostte om de space shuttle te lanceren.
Dikke boekwerken.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:44 schreef Klapskaats het volgende:
Ik zou wel eens willen weten welke processen ze moeten doorlopen vanaf het moment dat de raket op het platform wordt geplaatst, tot de lancering. Lijkt me echt interessant om te zien.
Dat wil je niet weten; geloof me.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:44 schreef Klapskaats het volgende:
Ik zou wel eens willen weten welke processen ze moeten doorlopen vanaf het moment dat de raket op het platform wordt geplaatst, tot de lancering. Lijkt me echt interessant om te zien.
Ik denk dat ik er misschien 0,01% van zou snappen.quote:
Dit is het in een notendop; wat ze precies allemaal zien zijn gewoon nummertjes die wat impliceren. http://en.wikipedia.org/w(...)ht_control_positionsquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er misschien 0,01% van zou snappen.
It's all rocket science to me.. oh wait..
Om maar zo hard mogelijk de atmosfeer in te duiken denk ik.quote:
Helemaal geen domme vraag; Apogee is het het hoogste punt gemeten vanaf het object waarmee het in orbit is. In dit geval dus de aarde.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:00 schreef Klapskaats het volgende:
Domme vraag misschien maar heb niet alles gevolgd, wat houdt dat apogee in? Zijn hoogste punt?
quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:03 schreef Klapskaats het volgende:
[..]
@edit: even gegoogled en gevonden
@edit: even gegoogled en gevondenquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:00 schreef Klapskaats het volgende:
Domme vraag misschien maar heb niet alles gevolgd, wat houdt dat apogee in? Zijn hoogste punt?
Dank alsnog voor de uitleg.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Helemaal geen domme vraag; Apogee is het het hoogste punt gemeten vanaf het object waarmee het in orbit is. In dit geval dus de aarde.
Knap van de atmosfeerquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:50 schreef Klapskaats het volgende:
Das wel knap, in 10 minuten van 20.000 mijl/uur naar 20 mijl/u snelheid ...
Nouja, druk en snelheidquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:36 schreef ATuin-hek het volgende:
Ugh.. dat valt me weer tegen van NASA. Het opwarmen tijdens re-entry heeft niets te maken met luchtweerstand.
Ustream is een stuk stabieler: http://www.ustream.tv/nasahdtvquote:Op vrijdag 5 december 2014 16:55 schreef Klapskaats het volgende:
Nu maar hopen dat straks niet weer die nasa site gaat lopen bufferen op het moment supreme ...
En natuurlijk is dat het moment waar het mis gaatquote:Op vrijdag 5 december 2014 17:08 schreef ATuin-hek het volgende:
Ik heb op de NASA site de education stream aanstaan. Werkt vooralsnog prima.
Ach, hij komt sowieso naar beneden..quote:
quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ach, hij komt sowieso naar beneden..
Ruitenwissers vergetenquote:Op vrijdag 5 december 2014 17:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Ze mogen de raampjes wel eens wassen
Dan maar een duik nemen..quote:
Ja die hadden ze niet (of gedeeltelijk) tijdens het Apollo tijdperk.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:28 schreef Montov het volgende:
Coole beelden. Wow. Heel mooi te zien hoe de parachutes werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |