Eerst een asteroide vangen en in een baan om de maan hangen, daarna naar Mars. Ambitie is die amerikanen niet vreemdquote:Op donderdag 4 december 2014 15:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ok, there you have a punt.
Maar om het kloppend te maken: die Orion gaat uiteindelijk dus wel verder?
Nou dat gaat dan nog wel ff duren zou ik denken na vandaag.quote:
Amerikaan: "Why the *beep* did we go to that comet?!"quote:Op donderdag 4 december 2014 15:45 schreef Pek het volgende:
Eerst een asteroide vangen en in een baan om de maan hangen, daarna naar Mars. Ambitie is die amerikanen niet vreemd
Het is pas voor het eerst dat deze auto moet startenquote:Op donderdag 4 december 2014 15:43 schreef Coelho het volgende:
Ik blijf het altijd wonderbaarlijk vinden dat ze dagen, weken, maanden, jaren aan het voorbereiden zijn en dat er dan toch zo vaak nog last minute issues zijn. Moet je voorstellen dat je auto 1 op de 3 keren een rood lampje laat branden net als je weg moet... En ja, het is een stuk gecompliceerder, maar je mag toch hopen dat de control chain ook veel robuuster is.
Gaat heel de stabilitiet van de maan-aarde combo op zijn kop.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:45 schreef Pek het volgende:
[..]
Eerst een asteroide vangen en in een baan om de maan hangen, daarna naar Mars. Ambitie is die amerikanen niet vreemd
Nee joh, hij gaat op het zgn. La Grange-punt hangen, zwaartekracht neutraalquote:Op donderdag 4 december 2014 15:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Gaat heel de stabilitiet van de maan-aarde combo op zijn kop.
Het was leuk jullie gekend te hebben...
Wat een prutsers, waarom geven ze dat ding niet een enorme zwiep zodat hij met de snelheid van het licht rond de maan knalt. Gave saturnusring om de maan!quote:Op donderdag 4 december 2014 15:50 schreef Pek het volgende:
[..]
Nee joh, hij gaat op het zgn. La Grange-punt hangen, zwaartekracht neutraal, geen van beide heeft er invloed op
Vandaag heeft daar helemaal niets mee te maken. Het probleem zat in de draagraket, niet Orion. Voor de echte missies gaan ze een andere nieuwe raket gebruiken.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nou dat gaat dan nog wel ff duren zou ik denken na vandaag.
Maar goed, dat zou, als dit een ongekend succes zonder enig probleem geweest was, ook nog wel niet morgen gebeurd zijn.
Between 09:38 p.m. and 10:48 p.m. onquote:Op donderdag 4 december 2014 15:58 schreef b4kl4p het volgende:
Hoelaat gaan we nou voor het echie vanuit de ESA vanavond? En is daar een stream van?
Een astroïde van een paar meter in doorsnede moet het worden hoor.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Gaat heel de stabilitiet van de maan-aarde combo op zijn kop.
Het was leuk jullie gekend te hebben...
http://www.arianespace.com/news/mission-status.aspquote:Op donderdag 4 december 2014 15:58 schreef b4kl4p het volgende:
Hoelaat gaan we nou voor het echie vanuit de ESA vanavond? En is daar een stream van?
Volgens mij niet. Ze hebben het over een retrograde orbit, kortom, een omloop tegen de omwentelingsrichting in.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:50 schreef Pek het volgende:
[..]
Nee joh, hij gaat op het zgn. La Grange-punt hangen, zwaartekracht neutraal
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lagrangepunt
Wat is daar mis mee? Ze kunnen het wel weer een fancy naam geven, Prometheus of Andromeda ofzo, maar ik vind dit wel verhelderend simpel: wat is het? Een Space Launch System...ok, SLS it is!quote:
Ja, dan kan ik het ookquote:Op donderdag 4 december 2014 16:07 schreef Reintji het volgende:
[..]
Een astroïde van een paar meter in doorsnede moet het worden hoor.
Een lagrangepunt werd eerder iig wel besproken, misschien dat het afgevallen is als optie, dat kan. Je denkt toch niet dat ik het zelf verzonnen heb hè, het gaat mijn pet ver te bovenquote:Op donderdag 4 december 2014 16:20 schreef Montov het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Ze hebben het over een retrograde orbit, kortom, een omloop tegen de omwentelingsrichting in.
Er zijn nog twee opties die ze bespreken: Een kleine asteriode in een zak pakken, of een grote kei van een grote asteroide pakken. Zie:
Zolang NASA slechts 1% budget krijgt tov de USA-oorlogsmachine zal het nog wel even duren...quote:Op donderdag 4 december 2014 17:36 schreef xzaz het volgende:
Mooie plannen allemaal maar laat die Amerikanen eerst maar eens een fatsoenlijk lanceersysteem hebben en een service module.
twitter:Arianespace twitterde op donderdag 04-12-2014 om 18:33:55Another launch date for #Ariane5 Flight #VA221 will be decided depending on the evolution of the weather conditions in Kourou reageer retweet
Die kans is 0. De kans dat Orion om 13:00 omhoog gaat is iets groter, maar zou goed kunnen dat dit pas wat later gebeurd.quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:47 schreef ForzaMilan het volgende:
Hoe groot is de kans dat de spaceshuttle vanmiddag wel om precies 1 uur opstijgt?
Ik heb pauze van haf 1 tot 1 en wil niks missen.
Onder welke steen heb jij geleefd?quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:47 schreef ForzaMilan het volgende:
Hoe groot is de kans dat de spaceshuttle vanmiddag wel om precies 1 uur opstijgt?
Ik heb pauze van haf 1 tot 1 en wil niks missen.
quote:
quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:08 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]![]()
Dacht dat het een spaceshuttle was joh, ik ben niet zo into the ruimtevaart. Vind het alleen leuk om dat ding op te zien stijgen.
Het volledige bericht is:quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:31 schreef xzaz het volgende:
Weather is nog steed RED.
Dit doet me denken aan een andere launch kan alleen niet meer bedenken welke dat was.
Dat was:
power; GO, system; GO, nav; GO, weather; .......... NO GO, T hold.
quote:The weather conditions have cleared and are now acceptable, reports Weather Officer Kathy Winters. The forecast has not changed, with chance of acceptable conditions remaining at 40 percent for launch time this morning.
Dank je, ik was ook al aan het zoeken.quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:57 schreef GekkePoes het volgende:
http://time.com/3619066/o(...)heduled-friday-nasa/ doet het wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |