De gehele oostkust.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:02 schreef Coelho het volgende:
Vanaf hoe ver zou je zo'n lancering kunnen zien?
quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Hopelijk werken de kleppen nu wel mee.
Ik vond ook dat het heel erg langzaam ging!quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Leek zo langzaam, dacht dat het mis ging!
Hier ook.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:07 schreef Klapskaats het volgende:
Net op het moment van lanceren begon hier de site te bufferen ....@#@$@# !!!
Ik niet, hoorde net3 minuten voor lanceren van de lanceringquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:08 schreef Montov het volgende:
[..]
Hier ook.
Ik had 2 streams open, dus ik kon nog switchen.
Het is maar een paar kilometerquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:14 schreef Klapskaats het volgende:
Blijf wel apart dat je met zo'n raket zo snel in de ruimte bent.
Jawel, maar je zult toch eerst de zwaartekracht moeten trotseren om zo ver te komenquote:
Over 4 uur.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Wanneer gaat ie z'n zwembroek aantrekken?
Op het moment van screenshot nr.7 begon ineens hier de site te bufferen, dus heb de rest van de lancering niet gezienquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:19 schreef GekkePoes het volgende:
http://imgur.com/gallery/zyjcX
screenshots voor de liefhebbers
Dank.quote:
Dat is het mooie van de ruimte, je hebt geen zwaartekracht, en geen wind, dus geen wrijving.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:25 schreef Coelho het volgende:
Te bizar dat ze 3 raketten opbranden om in space te komen en dat ze vervolgens 4 uur kunnen vliegen op het reservetankje dat er nu nog aanhangt.
En als je in de ruimte snelheid hebt gemaakt, dan blijf je die snelheid ook erg lang houdenquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:25 schreef Coelho het volgende:
Te bizar dat ze 3 raketten opbranden om in space te komen en dat ze vervolgens 4 uur kunnen vliegen op het reservetankje dat er nu nog aanhangt.
Kon dat ook maar zo op aarde, zou een hoop brandstof schelen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:27 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
En als je in de ruimte snelheid hebt gemaakt, dan blijf je die snelheid ook erg lang houdeneigenlijk is die overige brandstof alleen om bij te sturen
Tenzij je een planeet, ster, asteroide of iets dergelijks tegenkomt. boem = hoquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:27 schreef GekkePoes het volgende:
En als je in de ruimte snelheid hebt gemaakt, dan blijf je die snelheid ook erg lang houden![]()
quote:eigenlijk is die overige brandstof alleen om bij te sturen
25.000 dollar per kilogram dacht ik.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:30 schreef nikao het volgende:
Wat is de kostprijs van een lancering eigenlijk met dit ding? Beetje beter dan met de spaceshuttles? (mag ik hopen)
370 miljoen dollar voor deze testrit. Maar ja, veel dingen zijn nog in ontwikkeling, dus het is best lastig aan te geven.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:30 schreef nikao het volgende:
Wat is de kostprijs van een lancering eigenlijk met dit ding? Beetje beter dan met de spaceshuttles? (mag ik hopen)
Gebakken, net als al die duiven tijdens het ontsteken van de vlam bij OS'88 (ja, ik wordt oud...)quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:38 schreef Klapskaats het volgende:
Haha, zag net in dat beeld rechts nog een groep vogels langs komen vliegen. Die hebben vast ook de schrik van hun loeven gehad:)
Das al minder dan wat het gemiddeld kostte om de space shuttle te lanceren.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:35 schreef Montov het volgende:
[..]
370 miljoen dollar voor deze testrit. Maar ja, veel dingen zijn nog in ontwikkeling, dus het is best lastig aan te geven.
Er ontbreken wel wat systemen in deze lancering aangezien er geen mensen aanwezig zijn. Het interieur van Orion en de service module bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:38 schreef nikao het volgende:
[..]
Das al minder dan wat het gemiddeld kostte om de space shuttle te lanceren.
Dikke boekwerken.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:44 schreef Klapskaats het volgende:
Ik zou wel eens willen weten welke processen ze moeten doorlopen vanaf het moment dat de raket op het platform wordt geplaatst, tot de lancering. Lijkt me echt interessant om te zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |