Juni 2013 t/m mei 2014 is toch een heel jaar?quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:12 schreef Hogegasrekening het volgende:
1. Vragen of ik een factuur kan krijgen met kloppende data (tweede keer al dat ik daar naar vraag)
Ik ben er 20 juni ingegaan. Niet 1 juni. En gezien ik gemiddeld 2.80 per dag aan gas kwijt was betekend dat dat ik iig ~56 euro terug zou moeten krijgenquote:Op vrijdag 28 november 2014 14:15 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Juni 2013 t/m mei 2014 is toch een heel jaar?
Vraag om de gespecificeerde afrekening, misschien is dit wel op basis van voorschotten die veel te hoog zijn ingeschoten.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:12 schreef Hogegasrekening het volgende:
[..]
Maja, tegen de tijd dat ik dat binnen heb ben ik ook weer een maand verder, als ik al iemand bereid vind om dat te doen.
Wat ik op dit moment in gedache heb om terug te mailen:
1. Vragen of ik een factuur kan krijgen met kloppende data (tweede keer al dat ik daar naar vraag)
2. Waarom de transportkosten door 32 gedeelt word, maar het gas door 24 (Van het totaal)
3. Wat het totaal aantal afgenomen kuubs zijn
Mis ik iets?
Een gespecificeerde afrekening? Wat zou je daar dan op willen hebben? Weet je daar zo een voorbeeld van?quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Vraag om de gespecificeerde afrekening, misschien is dit wel op basis van voorschotten die veel te hoog zijn ingeschoten.
Gewoon de laatste jaarafrekening waaruit blijkt hoeveel gas er ongeveer in een jaar wordt afgenomen en wat de kosten daarvoor waren. Dan heb je meteen een soort van benchmark van wat de kosten zouden moeten zijn. Helemaal kijkende naar afgelopen winter, die erg warm was, zouden je kosten nooit zo hoog mogen zijn. Mijn gasverbruik was voor mij afgelopen jaar ongeveer 1.000 m3 gas, dus zo;n 600 euro excl vastrecht. Dan lijkt mij 1000+ euro voor een appartement gewoon onrealistischquote:Op vrijdag 28 november 2014 14:42 schreef Hogegasrekening het volgende:
[..]
Een gespecificeerde afrekening? Wat zou je daar dan op willen hebben? Weet je daar zo een voorbeeld van?
Er komt maar 1x per jaar een jaarafrekening. Toevallig loopt die nu ook vrijwel gelijk met het jaar dat jij huurde. Die datums daar kunnen ze niks aan veranderen. Daar zul je je bij neer moeten leggen. En zo groot is dat verschil niet, die paar weken maken weinig uit voor je verbruik.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:12 schreef Hogegasrekening het volgende:
Wat ik op dit moment in gedache heb om terug te mailen:
quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:42 schreef Hogegasrekening het volgende:
[..]
Een gespecificeerde afrekening? Wat zou je daar dan op willen hebben? Weet je daar zo een voorbeeld van?
Thanks, zal die als voorbeeld meesturen.quote:
Tsja. Dat is dan misschien wel zo, maar het is niet mijn probleem dat het voor hun lastig is te krijgen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Er komt maar 1x per jaar een jaarafrekening. Toevallig loopt die nu ook vrijwel gelijk met het jaar dat jij huurde. Die datums daar kunnen ze niks aan veranderen. Daar zul je je bij neer moeten leggen. En zo groot is dat verschil niet, die paar weken maken weinig uit voor je verbruik.
Thanks.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Gewoon de laatste jaarafrekening waaruit blijkt hoeveel gas er ongeveer in een jaar wordt afgenomen en wat de kosten daarvoor waren. Dan heb je meteen een soort van benchmark van wat de kosten zouden moeten zijn. Helemaal kijkende naar afgelopen winter, die erg warm was, zouden je kosten nooit zo hoog mogen zijn. Mijn gasverbruik was voor mij afgelopen jaar ongeveer 1.000 m3 gas, dus zo;n 600 euro excl vastrecht. Dan lijkt mij 1000+ euro voor een appartement gewoon onrealistisch
Nee, je hebt volkomen gelijk dat je het niet eens bent met het in rekening gebrachte verbruik. Maar het heeft geen zin om je over die paar weken verschil op te winden want dan hebben we het over een paar euro aan vastrecht en netbeheerskosten. Dat is maar een heel klein deeltje van die rekening. Ga je daar nou niet in vastbijten maar concentreer je op het verbruik. Je verbruik wordt als het goed is pas meegeteld vanaf het moment dat je de sleutel kreeg.quote:Op vrijdag 28 november 2014 14:57 schreef Hogegasrekening het volgende:
Tsja. Dat is dan misschien wel zo, maar het is niet mijn probleem dat het voor hun lastig is te krijgen.
Ik huur daar voor een periode, en moet het verbruikte gas betalen. Als hij met een rekening komt die over een andere (ok, nagenoeg zelfde) periode gaat betekend dat dat hij zijn zaakjes niet op orde heeft.
Dan lijkt mij niet meer dan schappelijk dat we zeggen, gas kost per kuub bedrag X, daar doen we X euro vastrecht bij. Dat er dan een hogere rekening om wat voor reden dan ook aan hem gepresenteerd word is niet mijn probleem.
Of zie ik dat verkeerd?
Zowel foto's als documenten ondertekend door mij, de vorige en volgende huurder en de bemiddelende makelaar.quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:01 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, je hebt volkomen gelijk dat je het niet eens bent met het in rekening gebrachte verbruik. Maar het heeft geen zin om je over die paar weken verschil op te winden want dan hebben we het over een paar euro aan vastrecht en netbeheerskosten. Dat is maar een heel klein deeltje van die rekening. Ga je daar nou niet in vastbijten maar concentreer je op het verbruik.
Heb je overigens foto's van je begin- en eindstanden? Of opleverdocumenten waar je standen op staan?
Mooi. Dat is jouw bewijs voor je verbruik. Zuinig bewaren. Ook kun je dan met die datums van oplevering je vastrecht en netbeheerskosten (laten) berekenen - aangezien je daarop staat (wat ik nu beter begrijpquote:Op vrijdag 28 november 2014 15:04 schreef Hogegasrekening het volgende:
Zowel foto's als documenten ondertekend door mij, de vorige en volgende huurder en de bemiddelende makelaar.
En ik ga me daar n iet op focussen, maar elke euro is er 1. En door het gedrag van mijn huurbaas (Ik ben millionair en CEO, jij moet naar mij luisteren in combinatie met het onwettig optreden van hem) is voor mij alle reden om op alle slakken zout te leggen.
Dit is namelijk niet het enige wat er aan de hand is, maar dat andere is allemaal opgelost en daardoor niet relevant voor deze kwestie.
De sleutel kreeg ik toen op 21 juni 2013
Yup. Probleem is alleen dat hij er dus mij probleem van maakt. En zolang hij mijn centen heeft en doet alsof hij in zijn recht staat kan ik weinig doen dan een advocaat of deurwaarder op z'n dak sturen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Mooi. Dat is jouw bewijs voor je verbruik. Zuinig bewaren. Ook kun je dan met die datums van oplevering je vastrecht en netbeheerskosten (laten) berekenen - aangezien je daarop staat (wat ik nu beter begrijp). Jij hoeft dus niet méér te betalen dan het verbruik dat je kunt aantonen plus vastrecht en netbeheerskosten over die periode.
De rest lijkt me het probleem tussen de huisbaas en de VVE, niet het jouwe.
Aangetekende brief schrijven, sommeren binnen 14 dagen te betalen en daarna incassobureau op zijn dak sturen. Ondertussen je dossier op orde brengen zodat je een overzichtelijk geheel aan dat incassobureau kunt overleggen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:11 schreef Hogegasrekening het volgende:
Yup. Probleem is alleen dat hij er dus mij probleem van maakt. En zolang hij mijn centen heeft en doet alsof hij in zijn recht staat kan ik weinig doen dan een advocaat of deurwaarder op z'n dak sturen.
Dus jij zou een brief sturen en daarin eisen dat hij binnen 14 dagen het bedrag wat tussen wat hij zit, en wat ik denk dat het is (dus die 700 euro)?quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Aangetekende brief schrijven, sommeren binnen 14 dagen te betalen en daarna incassobureau op zijn dak sturen. Ondertussen je dossier op orde brengen zodat je een overzichtelijk geheel aan dat incassobureau kunt overleggen.
Zoiets heensturen?quote:Hoi huurbaas,
De specificatie zoals ik hem gekregen heb roept mij meer vragen op dan dat ik er antwoorden uit kan halen.
Ten eerste staan de datums er niet in. Ik ben er 21 juni ingegaan en op 1 juni weer uit, dat valt hier niet in terug te vinden.
Kunnen ze geen afrekening krijgen zoals deze? http://www.nuon.nl/Images/jaarafrekening-pagina-38-6258.jpg
Daar staat alles duidelijk op gespecificeerd.
Ten tweede ben ik benieuwd naar de verdeelsleutel. Voor de leveringskosten betaal ik 1/32ste deel van het totaal en voor de kosten van de levering 1/24ste deel.
Als ik met 0,65 cent per kuub reken zou er 22.821,79 / 0.65=35110 kuub gas verbruikt zijn. (Kan J&M het totaal verbruik qua kuubs bevestigen?)
Gezien ik 448 kuub gas verbruikt heb zou ik dan 1/78.37ste deel van de totale gasrekening moeten betalen, waardoor ik uit zou komen op een totaalbedrag van 291.2 euro ipv 948.45.
Groet,
hogegasrekening
Dat zal ik inderdaad ook even erin verwerken. Lijkt me toch niet dat dat zo hoog is.quote:Op maandag 1 december 2014 14:11 schreef tombolafan het volgende:
Ik zou ook eens vragen wat het tarief is dat de VVE heeft afgesproken... als dat bv ¤ 2,20 is ipv de door jou geschatte (?) ¤ 0,65 is het alweer een ander verhaal
De gespecificeerde rekening krijg jij. Zo niet, dan moet je naar de huurcommissie want het is gewoon je wettelijk recht om de rekening in te zien.quote:Op maandag 1 december 2014 14:20 schreef Hogegasrekening het volgende:
[..]
Dat zal ik inderdaad ook even erin verwerken. Lijkt me toch niet dat dat zo hoog is.
Lijkt mij dat dat ook in de gespecificeerde rekening staat (Als ik die krijg)
Dit is geen sociale huur. Huurcomissie kan toch alleen bij sociale huur?quote:Op maandag 1 december 2014 14:28 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
De gespecificeerde rekening krijg jij. Zo niet, dan moet je naar de huurcommissie want het is gewoon je wettelijk recht om de rekening in te zien.
Ik geloof je op je woord. Maar m'n huurbaas niet. Heb je een bron hiervan? Bedankt voor het uitgebreide antwoord!quote:Op maandag 1 december 2014 14:27 schreef Ivo1985 het volgende:
De verhuurder is wettelijk verplicht om:
- Je een gespecificeerde afrekening van ALLE servicekosten te sturen. De onderhoudskosten van het gebouw mogen niet als servicekosten in rekening gebracht worden. De meeste kosten die de VVE als servicekosten in rekening brengt bij de verhuurder/eigenaar mogen niet worden doorgerekend aan de huurder. Als je naast energie/water meer dan 3 tientjes servicekosten per maand moet betalen dan is dat al héél veel geld.
De meest voorkomende servicekosten die aan de huurder mogen worden berekend zijn: g/w/e van gemeenschappelijke ruimten, bewonersdeel van lokale belastingen en heffingen, schoonmaakkosten gemeenschappelijke ruimten en (tuin)onderhoud van het gemeenschappelijke buitenterrein.
De kosten voor onderhoud van het gebouw, verzekering van het gebouw en bijvoorbeeld administratiekosten van het VVE-bureau zijn geen kosten voor de huurder.
- De servicekosten MOETEN zo eerlijk mogelijk worden afgerekend. Dat komt er op neer dat wanneer er tussenmeters aanwezig zijn voor water en energie de standen van de tussenmeters gebruikt moeten worden.
- Uit de afrekening van de servicekosten moet ook de verdeelsleutel duidelijk blijken. Dat kan zijn per appartement, per m², per bewoner etc.
Ik denk dat je eerder recht heb op een 1000 euro geld terug aan teveel betaalde kosten dan
Hoe hoog was de kale huurprijs?quote:Op maandag 1 december 2014 14:31 schreef Hogegasrekening het volgende:
[..]
Dit is geen sociale huur. Huurcomissie kan toch alleen bij sociale huur?
[..]
Ik geloof je op je woord. Maar m'n huurbaas niet. Heb je een bron hiervan? Bedankt voor het uitgebreide antwoord!
Als dat laatste waar is zou ik van m'n servicekosten die ik gedurende het jaar dat ik er woon ook nog een hoop terugkrijgen. Ik heb namelijk 135/maand betaald. Dat betekend dat ik 100*12=1200 euro extra terug zou krijgen
Op de website van de rijksoverheid vind je deze informatie (onder meer) in het blokkenschema terug: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/servicekosten.quote:Op maandag 1 december 2014 14:31 schreef Hogegasrekening het volgende:
[..]
Dit is geen sociale huur. Huurcomissie kan toch alleen bij sociale huur?
[..]
Ik geloof je op je woord. Maar m'n huurbaas niet. Heb je een bron hiervan? Bedankt voor het uitgebreide antwoord!
Als dat laatste waar is zou ik van m'n servicekosten die ik gedurende het jaar dat ik er woon ook nog een hoop terugkrijgen. Ik heb namelijk 135/maand betaald. Dat betekend dat ik 100*12=1200 euro extra terug zou krijgen
Die had ik inderdaad ook al gevonden. Vroeg me af of er misschien nog een uitgebreidere oid was.quote:Op maandag 1 december 2014 15:44 schreef koloskabouter het volgende:
[..]
Op de website van de rijksoverheid vind je deze informatie (onder meer) in het blokkenschema terug: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/servicekosten.
Persoonlijk zou ik niet teveel berekeningen ertegen aangooien in de mail/brief die je gaat sturen. Die 1/78,37ste deel is net iets teveel informatie. Meldt gewoon dat je aan de hand van je werkelijke gebruik, die je dmv de meter kunt zien en waarvoor ook is getekend,je verwacht dat je daarvoor een ook een faire marktprijs betaald, en niet de berekende prijs zoals die nu is gecalculeerd.quote:
Lekker kansloos idd. Vraag om een telefoonnummer van dat VVE-bedrijf en ga op die manier het gesprekquote:Op woensdag 3 december 2014 14:33 schreef Hogegasrekening het volgende:
Hij stelt nu voor dat ik naar het VVE bedrijf ga (wat 1 uur enkele reis rijden is) voor een uitleg, omdat een beantwoording via de mail meer vragen bij mij zou gaan oproepen.
Wel raar, want hij vond het eerst niet nodig om een keer samen te praten hierover, want communicatie via de mail verloopt prima volgens hem. En als hij gewoon een duidelijke specificatie maakt is het nergens voor nodig.
Maargoed, ik zal wel gek zijn.
Ik wacht even tot morgen met reageren.
Heb ik, want hij vond dat ik de afspraak wel ga maken.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Lekker kansloos idd. Vraag om een telefoonnummer van dat VVE-bedrijf en ga op die manier het gesprek
Goed punt, vraag is alleen of je op je huisbaas wilt vertrouwen daarin. Die zal niet echt haast willen makenquote:Op woensdag 3 december 2014 15:56 schreef Hogegasrekening het volgende:
[..]
Heb ik, want hij vond dat ik de afspraak wel ga maken.
Voor alsnog ben ik niet van plan om hem te bypassen en met hun het gesprek aan te gaan. Want als ik er met hun uitkom denk ik niet dat hij er meteen mee akkoord gaat. Dan ga je van die smoesjes als "Ik was er niet bij dus ik kan er niets mee" oid.
Daar komt bij dat ik niets met dat VVE bedrijf te maken heb. Hij moet de specificatie regelen, ik niet.
Maar wat kan het incassobureau er aan doen? Ik heb geen harde data dat ik bedrag X terug zou krijgen, en van de servicekosten weet ik al helemaal niets.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:03 schreef iamredleader het volgende:
Eisen in een aangetekende brief versturen; redelijke termijn geven en anders uit handen aan een incassobureau? Lijkt me een kansloze (ex)huurbaas
Topic doorgelezen? Ik krijg geld van hem. Ik ben het huis al uit.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:21 schreef Luxuria het volgende:
Gewoon eisen om een gespecificeerde afrekening.
Dat is het belangrijkste dat je die in je bezit krijgt.
Krijg je hem niet, zou ik ook niks betalen en geef dit ook bij de huurbaas zo aan.
Ja ik heb bijna alles doorgelezen maar ik maakte eruit op dat je nog moest bijbetalen volgens je huurbaas.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:24 schreef Hogegasrekening het volgende:
[..]
Topic doorgelezen? Ik krijg geld van hem. Ik ben het huis al uit.
Nee, was het maar zo'n feestquote:Op donderdag 4 december 2014 15:31 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja ik heb bijna alles doorgelezen maar ik maakte eruit op dat je nog moest bijbetalen volgens je huurbaas.
Dit.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:21 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zou toch nog ff een aangetekend schrijven met ingebrekestelling er bij doen.
Heb je al eens informatie ingewonnen bij de huurcommissie?quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:54 schreef Hogegasrekening het volgende:
De vraag is nu, wat zal ik doen:
Yup. De betere manier is door hem een spreekwoordelijk mes op de keel te zetten dmv een advocaat oid.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik ben wel benieuwd of het lukt, de verhuurder zit in een zetel,heeft je geld en zal niet bewegen tenzij het hem te heet onder de voeten wordt. Ik zie nog weinig redenen voor hem om je geld terug te geven tenzij je een betere manier hebt om hem onder druk te zetten.
Die rekent hij niet.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Als huurbaas bereken je vaak een opslag ivm administratiekosten e.d. Dit is een oplslag die kan soms oplopen tot 100% van de verbruikskosten. Komt vaker voor als je je voorschotten via de huisbaas betaalt, zo verdient hij er ook nog wat aan. Heel gemakkelijk voor hem om het dan in te houden op je borg,,zo hoeft hij niet aan lastige incassoprocedures te doen en moet jij maar bewijzen dat je recht hebt op het geld.
Ingebrekestelling van wat? Hij blijft volhouden dat hij geen eindafrekening kan maken omdat hij een te hoge prijs betaald heeft die hij naar mij doorbelast. En volgens hem is een specificatie van de servicekosten anders dan:quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:21 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zou toch nog ff een aangetekend schrijven met ingebrekestelling er bij doen.
Drie staat los van twee hoor.quote:Op dinsdag 30 december 2014 17:54 schreef iamredleader het volgende:
Optie twee aangevuld met een snufje van optie drie
Ergste is dat het dus eerst een rekening van 3500 euro zou zijn. En hij is al zo goed geweest om 'm naar beneden te krijgen naar 1000.quote:Op woensdag 31 december 2014 08:32 schreef avotar het volgende:
Prachtig hoe zo'n man je een rekening durft te sturen zonder dat hij hem eigenlijk kan specificeren.
Dat is helaas alleen voor sociale huurwoningen. Huur je particulier dan kan je er geen gebruik van maken.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:12 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Heb je al eens informatie ingewonnen bij de huurcommissie?
http://www.huurcommissie.(...)n-nutsvoorzieningen/
Hij heeft je borg toch nog? Dus het teruggeven daarvan.quote:Op woensdag 31 december 2014 08:43 schreef Hogegasrekening het volgende:
Ingebrekestelling van wat? Hij blijft volhouden dat hij geen eindafrekening kan maken omdat hij een te hoge prijs betaald heeft die hij naar mij doorbelast. En volgens hem is een specificatie van de servicekosten anders dan:
Sorry, het hele verhaal is misschien wat warrig. Er is zoveel gebeurd, ik heb het al zo vaak aan mensen verteld dat ik soms zelf vergeet wat ik al aan wie verteld heb.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:05 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Hij heeft je borg toch nog? Dus het teruggeven daarvan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |