abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147186319
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 15:44 schreef koloskabouter het volgende:

[..]

Op de website van de rijksoverheid vind je deze informatie (onder meer) in het blokkenschema terug: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/servicekosten.
Die had ik inderdaad ook al gevonden. Vroeg me af of er misschien nog een uitgebreidere oid was.
  dinsdag 2 december 2014 @ 13:19:07 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_147215947
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:34 schreef Hogegasrekening het volgende:

[..]

Zoiets heensturen?
Persoonlijk zou ik niet teveel berekeningen ertegen aangooien in de mail/brief die je gaat sturen. Die 1/78,37ste deel is net iets teveel informatie. Meldt gewoon dat je aan de hand van je werkelijke gebruik, die je dmv de meter kunt zien en waarvoor ook is getekend,je verwacht dat je daarvoor een ook een faire marktprijs betaald, en niet de berekende prijs zoals die nu is gecalculeerd.

Tevens zou ik zeker vragen om een specificatie van de servicekosten, aangezien jouw dat inzicht kan geven in waarom die kosten zo hoog zijn. Wellicht zit er een stuk verwarming algemene ruimte in, waar jij dan iets voor moet bijbetalen. Maar dat verklaart niet die 700 euro aan additionele kosten
  dinsdag 2 december 2014 @ 13:21:35 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_147216028
En mocht de reactie van je huisbaas niet tot tevredenheid stemmen, dan kun je altijd nog de informatie van Ivo1985 gebruiken om hem wat meer aanleiding te geven tot een fatsoenlijke reactie
pi_147218198
Ik heb jullie commentaren verwerkt waar mogelijk en de mail verstuurd. Ben benieuwd!
pi_147247623
Hij stelt nu voor dat ik naar het VVE bedrijf ga (wat 1 uur enkele reis rijden is) voor een uitleg, omdat een beantwoording via de mail meer vragen bij mij zou gaan oproepen.

Wel raar, want hij vond het eerst niet nodig om een keer samen te praten hierover, want communicatie via de mail verloopt prima volgens hem. En als hij gewoon een duidelijke specificatie maakt is het nergens voor nodig.

Maargoed, ik zal wel gek zijn.

Ik wacht even tot morgen met reageren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hogegasrekening op 03-12-2014 14:39:37 ]
  woensdag 3 december 2014 @ 15:34:40 #81
62913 Blik
The one and Only!
pi_147249448
quote:
13s.gif Op woensdag 3 december 2014 14:33 schreef Hogegasrekening het volgende:
Hij stelt nu voor dat ik naar het VVE bedrijf ga (wat 1 uur enkele reis rijden is) voor een uitleg, omdat een beantwoording via de mail meer vragen bij mij zou gaan oproepen.

Wel raar, want hij vond het eerst niet nodig om een keer samen te praten hierover, want communicatie via de mail verloopt prima volgens hem. En als hij gewoon een duidelijke specificatie maakt is het nergens voor nodig.

Maargoed, ik zal wel gek zijn.

Ik wacht even tot morgen met reageren.
Lekker kansloos idd. Vraag om een telefoonnummer van dat VVE-bedrijf en ga op die manier het gesprek
pi_147250133
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:34 schreef Blik het volgende:

[..]

Lekker kansloos idd. Vraag om een telefoonnummer van dat VVE-bedrijf en ga op die manier het gesprek
Heb ik, want hij vond dat ik de afspraak wel ga maken.
Voor alsnog ben ik niet van plan om hem te bypassen en met hun het gesprek aan te gaan. Want als ik er met hun uitkom denk ik niet dat hij er meteen mee akkoord gaat. Dan ga je van die smoesjes als "Ik was er niet bij dus ik kan er niets mee" oid.
Daar komt bij dat ik niets met dat VVE bedrijf te maken heb. Hij moet de specificatie regelen, ik niet.
  woensdag 3 december 2014 @ 16:00:45 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_147250269
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 15:56 schreef Hogegasrekening het volgende:

[..]

Heb ik, want hij vond dat ik de afspraak wel ga maken.
Voor alsnog ben ik niet van plan om hem te bypassen en met hun het gesprek aan te gaan. Want als ik er met hun uitkom denk ik niet dat hij er meteen mee akkoord gaat. Dan ga je van die smoesjes als "Ik was er niet bij dus ik kan er niets mee" oid.
Daar komt bij dat ik niets met dat VVE bedrijf te maken heb. Hij moet de specificatie regelen, ik niet.
Goed punt, vraag is alleen of je op je huisbaas wilt vertrouwen daarin. Die zal niet echt haast willen maken
pi_147254170
Eisen in een aangetekende brief versturen; redelijke termijn geven en anders uit handen aan een incassobureau? Lijkt me een kansloze (ex)huurbaas :{
pi_147277912
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 18:03 schreef iamredleader het volgende:
Eisen in een aangetekende brief versturen; redelijke termijn geven en anders uit handen aan een incassobureau? Lijkt me een kansloze (ex)huurbaas :{
Maar wat kan het incassobureau er aan doen? Ik heb geen harde data dat ik bedrag X terug zou krijgen, en van de servicekosten weet ik al helemaal niets.
  donderdag 4 december 2014 @ 15:21:15 #86
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_147280174
Gewoon eisen om een gespecificeerde afrekening.
Dat is het belangrijkste dat je die in je bezit krijgt.
Krijg je hem niet, zou ik ook niks betalen en geef dit ook bij de huurbaas zo aan.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_147280255
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:21 schreef Luxuria het volgende:
Gewoon eisen om een gespecificeerde afrekening.
Dat is het belangrijkste dat je die in je bezit krijgt.
Krijg je hem niet, zou ik ook niks betalen en geef dit ook bij de huurbaas zo aan.
Topic doorgelezen? Ik krijg geld van hem. Ik ben het huis al uit.
  donderdag 4 december 2014 @ 15:31:38 #88
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_147280418
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:24 schreef Hogegasrekening het volgende:

[..]

Topic doorgelezen? Ik krijg geld van hem. Ik ben het huis al uit.
Ja ik heb bijna alles doorgelezen maar ik maakte eruit op dat je nog moest bijbetalen volgens je huurbaas.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_147280459
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 15:31 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ja ik heb bijna alles doorgelezen maar ik maakte eruit op dat je nog moest bijbetalen volgens je huurbaas.
Nee, was het maar zo'n feest :+ Zonder gespecificeerde rekening had ik 'm niet betaald en gezegd geen contact meer met me op te nemen tot die rekening er wel is.
pi_148140323
Gister bij hem langs geweest om hierover te praten.

Hij kwam meteen met een psycho analyze dat ik altijd het slechtste van mensen probeer te denken, agressief ben en zaken niet van twee kanten kan bekijken. Want hij had al zo zijn best gedaan om de kosten van een oorspronkelijke 3500 naar het huidige bedrag terug te dringen.

Verder kon hij mij niet aan meer info helpen. Sterker nog, mijn vraag voor een uitsplitsing van de servicekosten verder dan 135 euro servicekosten, 50 voorschot gas, 10 voorschot water, was maar raar. Daar had hij nog nooit van gehoord.

Ook de totaal verbruikte kuubs van het hele appartement (zodat ik zelf even het 1 en ander kan narekenen) kon hij mij nog niet geven.

Hij vond ook dat ik vooral niet moest blijven pushen, immers doet hij zijn uiterste best.

Zodra er een nieuws is meld hij zich en tot die tijd dien ik me maar koest te houden.

De vraag is nu, wat zal ik doen:

a) Niets te doen en te wachten tot ik ooit het openstaande bedrag terug krijg.
b) juridisch advies in te winnen/een advocaat inhuren
c) Oog om oog, tand om tand.
pi_148144082
Ik zou toch nog ff een aangetekend schrijven met ingebrekestelling er bij doen.
pi_148145159
Als huurbaas bereken je vaak een opslag ivm administratiekosten e.d. Dit is een oplslag die kan soms oplopen tot 100% van de verbruikskosten. Komt vaker voor als je je voorschotten via de huisbaas betaalt, zo verdient hij er ook nog wat aan. Heel gemakkelijk voor hem om het dan in te houden op je borg,,zo hoeft hij niet aan lastige incassoprocedures te doen en moet jij maar bewijzen dat je recht hebt op het geld.
pi_148145954
Ik ben wel benieuwd of het lukt, de verhuurder zit in een zetel,heeft je geld en zal niet bewegen tenzij het hem te heet onder de voeten wordt. Ik zie nog weinig redenen voor hem om je geld terug te geven tenzij je een betere manier hebt om hem onder druk te zetten.
pi_148149450
Optie twee aangevuld met een snufje van optie drie O-)
pi_148152737
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:21 schreef mrPanerai het volgende:
Dit.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_148152864
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:54 schreef Hogegasrekening het volgende:

De vraag is nu, wat zal ik doen:

Heb je al eens informatie ingewonnen bij de huurcommissie?
http://www.huurcommissie.(...)n-nutsvoorzieningen/
  woensdag 31 december 2014 @ 08:32:07 #97
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_148174411
Prachtig hoe zo'n man je een rekening durft te sturen zonder dat hij hem eigenlijk kan specificeren.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_148174530
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik ben wel benieuwd of het lukt, de verhuurder zit in een zetel,heeft je geld en zal niet bewegen tenzij het hem te heet onder de voeten wordt. Ik zie nog weinig redenen voor hem om je geld terug te geven tenzij je een betere manier hebt om hem onder druk te zetten.
Yup. De betere manier is door hem een spreekwoordelijk mes op de keel te zetten dmv een advocaat oid. -O-
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Als huurbaas bereken je vaak een opslag ivm administratiekosten e.d. Dit is een oplslag die kan soms oplopen tot 100% van de verbruikskosten. Komt vaker voor als je je voorschotten via de huisbaas betaalt, zo verdient hij er ook nog wat aan. Heel gemakkelijk voor hem om het dan in te houden op je borg,,zo hoeft hij niet aan lastige incassoprocedures te doen en moet jij maar bewijzen dat je recht hebt op het geld.
Die rekent hij niet.
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:21 schreef mrPanerai het volgende:
Ingebrekestelling van wat? Hij blijft volhouden dat hij geen eindafrekening kan maken omdat hij een te hoge prijs betaald heeft die hij naar mij doorbelast. En volgens hem is een specificatie van de servicekosten anders dan:
Servicekosten, 135 euro
Voorschot gas, 50 euro
Voorschot water, 10 euro
Niet meer dan hij hoeft te doen. En daar is hij niet van te overtuigen. Hij heeft namelijk nog nooit gehoord dat het anders zou moeten. En zijn vriendje die ook twee appartementen verhuurt ook niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:54 schreef iamredleader het volgende:
Optie twee aangevuld met een snufje van optie drie O-)
Drie staat los van twee hoor. ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 08:32 schreef avotar het volgende:
Prachtig hoe zo'n man je een rekening durft te sturen zonder dat hij hem eigenlijk kan specificeren.
Ergste is dat het dus eerst een rekening van 3500 euro zou zijn. En hij is al zo goed geweest om 'm naar beneden te krijgen naar 1000.
En dat het zo zonde is dat ik dat allemaal niet zie. Want 5 dagen nadat hij de info over het bedrag van 1000 euro had heeft hij de eindafrekening gemaakt. En dat is toch heel snel, of niet?
Ja, wat gegevens in een grafiek zetten. En dan kan ik zeggen dat hij dat ook 15 min na ontvangst van de gegevens had kunnen doen, maar ik heb er weinig aan om hem te provoceren.
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 december 2014 19:12 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Heb je al eens informatie ingewonnen bij de huurcommissie?
http://www.huurcommissie.(...)n-nutsvoorzieningen/
Dat is helaas alleen voor sociale huurwoningen. Huur je particulier dan kan je er geen gebruik van maken.
pi_148175939
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 08:43 schreef Hogegasrekening het volgende:
Ingebrekestelling van wat? Hij blijft volhouden dat hij geen eindafrekening kan maken omdat hij een te hoge prijs betaald heeft die hij naar mij doorbelast. En volgens hem is een specificatie van de servicekosten anders dan:
Hij heeft je borg toch nog? Dus het teruggeven daarvan.
pi_148176000
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 10:05 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Hij heeft je borg toch nog? Dus het teruggeven daarvan.
Sorry, het hele verhaal is misschien wat warrig. Er is zoveel gebeurd, ik heb het al zo vaak aan mensen verteld dat ik soms zelf vergeet wat ik al aan wie verteld heb.

Hij heeft mij de borg+te veel betaalde huur minus de extra kosten voor het gas terug gestort.

Wat nu het punt is dat er dus een buitensporig hoge gasrekening is waar ik mijn inziens geld van terug zou moeten krijgen. En gaandeweg ben ik er achter gekomen dat ik waarschijnlijk ook al die tijd te veel servicekosten heb betaald waardoor ik misschien nog wel meer terug krijg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')