Die had ik inderdaad ook al gevonden. Vroeg me af of er misschien nog een uitgebreidere oid was.quote:Op maandag 1 december 2014 15:44 schreef koloskabouter het volgende:
[..]
Op de website van de rijksoverheid vind je deze informatie (onder meer) in het blokkenschema terug: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/servicekosten.
Persoonlijk zou ik niet teveel berekeningen ertegen aangooien in de mail/brief die je gaat sturen. Die 1/78,37ste deel is net iets teveel informatie. Meldt gewoon dat je aan de hand van je werkelijke gebruik, die je dmv de meter kunt zien en waarvoor ook is getekend,je verwacht dat je daarvoor een ook een faire marktprijs betaald, en niet de berekende prijs zoals die nu is gecalculeerd.quote:
Lekker kansloos idd. Vraag om een telefoonnummer van dat VVE-bedrijf en ga op die manier het gesprekquote:Op woensdag 3 december 2014 14:33 schreef Hogegasrekening het volgende:
Hij stelt nu voor dat ik naar het VVE bedrijf ga (wat 1 uur enkele reis rijden is) voor een uitleg, omdat een beantwoording via de mail meer vragen bij mij zou gaan oproepen.
Wel raar, want hij vond het eerst niet nodig om een keer samen te praten hierover, want communicatie via de mail verloopt prima volgens hem. En als hij gewoon een duidelijke specificatie maakt is het nergens voor nodig.
Maargoed, ik zal wel gek zijn.
Ik wacht even tot morgen met reageren.
Heb ik, want hij vond dat ik de afspraak wel ga maken.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Lekker kansloos idd. Vraag om een telefoonnummer van dat VVE-bedrijf en ga op die manier het gesprek
Goed punt, vraag is alleen of je op je huisbaas wilt vertrouwen daarin. Die zal niet echt haast willen makenquote:Op woensdag 3 december 2014 15:56 schreef Hogegasrekening het volgende:
[..]
Heb ik, want hij vond dat ik de afspraak wel ga maken.
Voor alsnog ben ik niet van plan om hem te bypassen en met hun het gesprek aan te gaan. Want als ik er met hun uitkom denk ik niet dat hij er meteen mee akkoord gaat. Dan ga je van die smoesjes als "Ik was er niet bij dus ik kan er niets mee" oid.
Daar komt bij dat ik niets met dat VVE bedrijf te maken heb. Hij moet de specificatie regelen, ik niet.
Maar wat kan het incassobureau er aan doen? Ik heb geen harde data dat ik bedrag X terug zou krijgen, en van de servicekosten weet ik al helemaal niets.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:03 schreef iamredleader het volgende:
Eisen in een aangetekende brief versturen; redelijke termijn geven en anders uit handen aan een incassobureau? Lijkt me een kansloze (ex)huurbaas
Topic doorgelezen? Ik krijg geld van hem. Ik ben het huis al uit.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:21 schreef Luxuria het volgende:
Gewoon eisen om een gespecificeerde afrekening.
Dat is het belangrijkste dat je die in je bezit krijgt.
Krijg je hem niet, zou ik ook niks betalen en geef dit ook bij de huurbaas zo aan.
Ja ik heb bijna alles doorgelezen maar ik maakte eruit op dat je nog moest bijbetalen volgens je huurbaas.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:24 schreef Hogegasrekening het volgende:
[..]
Topic doorgelezen? Ik krijg geld van hem. Ik ben het huis al uit.
Nee, was het maar zo'n feestquote:Op donderdag 4 december 2014 15:31 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja ik heb bijna alles doorgelezen maar ik maakte eruit op dat je nog moest bijbetalen volgens je huurbaas.
Dit.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:21 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zou toch nog ff een aangetekend schrijven met ingebrekestelling er bij doen.
Heb je al eens informatie ingewonnen bij de huurcommissie?quote:Op dinsdag 30 december 2014 14:54 schreef Hogegasrekening het volgende:
De vraag is nu, wat zal ik doen:
Yup. De betere manier is door hem een spreekwoordelijk mes op de keel te zetten dmv een advocaat oid.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik ben wel benieuwd of het lukt, de verhuurder zit in een zetel,heeft je geld en zal niet bewegen tenzij het hem te heet onder de voeten wordt. Ik zie nog weinig redenen voor hem om je geld terug te geven tenzij je een betere manier hebt om hem onder druk te zetten.
Die rekent hij niet.quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Als huurbaas bereken je vaak een opslag ivm administratiekosten e.d. Dit is een oplslag die kan soms oplopen tot 100% van de verbruikskosten. Komt vaker voor als je je voorschotten via de huisbaas betaalt, zo verdient hij er ook nog wat aan. Heel gemakkelijk voor hem om het dan in te houden op je borg,,zo hoeft hij niet aan lastige incassoprocedures te doen en moet jij maar bewijzen dat je recht hebt op het geld.
Ingebrekestelling van wat? Hij blijft volhouden dat hij geen eindafrekening kan maken omdat hij een te hoge prijs betaald heeft die hij naar mij doorbelast. En volgens hem is een specificatie van de servicekosten anders dan:quote:Op dinsdag 30 december 2014 16:21 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zou toch nog ff een aangetekend schrijven met ingebrekestelling er bij doen.
Drie staat los van twee hoor.quote:Op dinsdag 30 december 2014 17:54 schreef iamredleader het volgende:
Optie twee aangevuld met een snufje van optie drie
Ergste is dat het dus eerst een rekening van 3500 euro zou zijn. En hij is al zo goed geweest om 'm naar beneden te krijgen naar 1000.quote:Op woensdag 31 december 2014 08:32 schreef avotar het volgende:
Prachtig hoe zo'n man je een rekening durft te sturen zonder dat hij hem eigenlijk kan specificeren.
Dat is helaas alleen voor sociale huurwoningen. Huur je particulier dan kan je er geen gebruik van maken.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:12 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Heb je al eens informatie ingewonnen bij de huurcommissie?
http://www.huurcommissie.(...)n-nutsvoorzieningen/
Hij heeft je borg toch nog? Dus het teruggeven daarvan.quote:Op woensdag 31 december 2014 08:43 schreef Hogegasrekening het volgende:
Ingebrekestelling van wat? Hij blijft volhouden dat hij geen eindafrekening kan maken omdat hij een te hoge prijs betaald heeft die hij naar mij doorbelast. En volgens hem is een specificatie van de servicekosten anders dan:
Sorry, het hele verhaal is misschien wat warrig. Er is zoveel gebeurd, ik heb het al zo vaak aan mensen verteld dat ik soms zelf vergeet wat ik al aan wie verteld heb.quote:Op woensdag 31 december 2014 10:05 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Hij heeft je borg toch nog? Dus het teruggeven daarvan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |