abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147079733
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:46 schreef Hogegasrekening het volgende:

[..]

Volgens mij heeft elk huis een eigen ketel. Weet ik eigenlijk wel zeker, maar dat zal ik even nagaan.
Is 448 kuub voor koken niet belachelijk veel?

Ja dat is eigenlijk wel heel veel inderdaad.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_147079760
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:00 schreef Hogegasrekening het volgende:

Toen kwam die rekening die in de OP staat.
...op eigen briefpapier, hij kan daar elk bedrag neer zetten.
Als meneer zegt "ik moet het ook betalen" zou hij misschien ook iets kritischer moeten zijn.

Nu begrijp ik dat het om een complex gaat, daar zitten ook gemeenschappelijk (verwarmde) ruimtes in, ook dat moet verdeeld worden. Maar hiervoor is er een aparte post "servicekosten" die je neem ik aan maandelijks betaald hebt.

Mocht er dit jaar een dure installatie geplaatst zijn, zou het ook niet eerlijk zijn deze in één jaar op de huidige bewoners toe te schrijven, dat hoort over meerdere jaren uitgesmeerd te worden.

Volgens mij zitten alle andere bewoners met hetzelfde probleem, misschien moet je eens een briefje laten rondgaan?

Het zou sowieso goed zijn je communicatie correct te houden (zoals "u" i.p.v. "jij"), dat help serieus genomen te worden als je bij rechtshulp langsgaat.
Racist
pi_147079844
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:51 schreef Toga het volgende:

[..]

...op eigen briefpapier, hij kan daar elk bedrag neer zetten.
Als meneer zegt "ik moet het ook betalen" zou hij misschien ook iets kritischer moeten zijn.
Nee, op het briefpapier van het bedrijf wat dit soort dingen voor het VVE beheert
En waarom zou hij kritisch zijn? Het is niet zijn geld wat hij uitgeeft :{
quote:
Nu begrijp ik dat het om een complex gaat, daar zitten ook gemeenschappelijk (verwarmde) ruimtes in, ook dat moet verdeeld worden. Maar hiervoor is er een aparte post "servicekosten" die je neem ik aan maandelijks betaald hebt.
Ja. 135 euro servicekosten, 50 euro gas, 10 euro water.
quote:
Mochten er dit jaar een dure installatie geplaatst zijn, zou ik het ook niet eerlijk zijn deze in één jaar op de huidige bewoners toe te schrijven, dat hoort over meerdere jaren uitgesmeerd te worden.
Sowieso heeft die installatie niets met mijn verbruikte gas te maken. Dus waarom ik daar voor zou moeten betalen is mij dan een raadsel :+
quote:
Volgens mij zitten alle andere bewoners met hetzelfde probleem, misschien moet je eens een briefje laten rondgaan?
Klopt, dat staat ook in de brief in de OP. Maar daar doen ze dus blijkbaar niets aan. Of het word volgend jaar verrekend.
quote:
Het zou sowieso goed zijn je communicatie correct te houden (zoals "u" i.p.v. "jij"), dat help serieus genomen te worden als je bij rechtshulp langsgaat.
:? Heb je daar ervaring mee? Kan me er niets bij voorstellen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 28 november 2014 @ 09:57:35 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_147079890
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:43 schreef DroogDok het volgende:
@TS: Hangt in het apartement een eigen cv-ketel om de radiatoren van warm water te voorzien, of is er een blokverwarming?

Wellicht dat jij om te koken die 400m3 hebt verbruikt en de rest voor verwarming via blokverwarming (als die er is) is.
Kookgas is gemiddeld ongeveer 50 m3 per jaar. Dat kan het niet zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_147079941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:57 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Kookgas is gemiddeld ongeveer 50 m3 per jaar. Dat kan het niet zijn.
Die 448 kuub zal gewoon kloppen. ik heb er een half jaar samengewoond en een half jaar alleen. We werkten allebei 40 uur/week, ik douche veel op de sportclub etc omdat ik veel sport en ben sowieso niet veel thuis. Dus veel gas is er niet verbruikt voor warm water/verwarming. Sowieso is het een complex van ~5 jaar oud, dus dat is allemaal goed geïsoleerd.
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:23:48 #31
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_147080428
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:31 schreef Hogegasrekening het volgende:

[..]

Of ik het gemiddelde moet betalenw eet ik niet he?

Dat is wel wat ik afleid uit de specificatie.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_147081124
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:23 schreef avotar het volgende:

[..]

Dat is wel wat ik afleid uit de specificatie.
Hoe leid je dat daaruit af?
Mij is dat in ieder geval niet duidelijk.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:20:36 #33
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_147081928
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:51 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Hoe leid je dat daaruit af?
Mij is dat in ieder geval niet duidelijk.
Je had het over ongeveer 30 eigenaren...
Het totaal delen door iets minder dan 30.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_147082232
Hier blokverwarming, dus heel andere situatie. Maar misschien wel iets om over na te denken. Bij mij is ong 1/3 van mijn rekening mijn eigen verbruik, en 2/3de voor verwarming algemene ruimtes maar bijv ook administratieve kosten van VVE-beheerder. Zou zoiets ook bij TS aan de hand kunnen zijn?
pi_147082251
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:55 schreef Hogegasrekening het volgende:

Sowieso heeft die installatie niets met mijn verbruikte gas te maken. Dus waarom ik daar voor zou moeten betalen is mij dan een raadsel :+

Als je alleen een niet gespecificeerde rekening hebt, hoe weet jij dan dat dit alleen gas is? Als jij nu al vaststelt dat dit het viervoudige is wat je werkelijk verbruikt hebt zou ik beginnen eerst die 22,000 uit te pluizen.
Racist
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:36:51 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_147082392
Als ik het zo bekijk zijn er 32 appartementen. Want de transportkosten van TS x 32 komt precies uit op het totaalbedrag aan transportkosten. Echter, TS betaald zijn energierekening alsof er 24 appartementen zijn.

Dus dan zou inderdaad de vraag zijn hoe die kosten worden berekend. Worden hierin de centrale ruimtes ook meegerekend, zo ja, voor hoeveel? Waarom wordt er niet naar verbruik per woning gekeken voor de afrekening en dan een algemeen bedrag voor de algemene ruimtes, etc.
pi_147082585
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:36 schreef Blik het volgende:
Als ik het zo bekijk zijn er 32 appartementen. Want de transportkosten van TS x 32 komt precies uit op het totaalbedrag aan transportkosten. Echter, TS betaald zijn energierekening alsof er 24 appartementen zijn.
31 appartementen zijn het denk ik (even op funda naar foto's gezocht, kwam er alleen 1 tegen vanaf de andere kant van het gebouw)
Ik had op die manier nog niet berekend. Scherp ;)
quote:
Dus dan zou inderdaad de vraag zijn hoe die kosten worden berekend. Worden hierin de centrale ruimtes ook meegerekend, zo ja, voor hoeveel? Waarom wordt er niet naar verbruik per woning gekeken voor de afrekening en dan een algemeen bedrag voor de algemene ruimtes, etc.
Dat zal dan wel bij de servicekosten inzitten, dat ga ik even bekijken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:32 schreef Toga het volgende:

[..]

Als je alleen een niet gespecificeerde rekening hebt, hoe weet jij dan dat dit alleen gas is? Als jij nu al vaststelt dat dit het viervoudige is wat je werkelijk verbruikt hebt zou ik beginnen eerst die 22,000 uit te pluizen.
Ik heb niets met die 22K te maken. Maar ik ga idd om een meer gespecifieerde rekening vragen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:31 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Hier blokverwarming, dus heel andere situatie. Maar misschien wel iets om over na te denken. Bij mij is ong 1/3 van mijn rekening mijn eigen verbruik, en 2/3de voor verwarming algemene ruimtes maar bijv ook administratieve kosten van VVE-beheerder. Zou zoiets ook bij TS aan de hand kunnen zijn?
Volgens mij niet. Maar bedankt voor het meedenken :)
pi_147083394
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:36 schreef Blik het volgende:
Kan met leegstand te maken hebben.
quote:
Waarom wordt er niet naar verbruik per woning gekeken voor de afrekening en dan een algemeen bedrag voor de algemene ruimtes, etc.
Dat kan met luiïgheid of incapabiliteit van de huisbaas te maken hebben; "hop, delen door 32 en klaar, op naar de biljarttafel". Als hij had kunnen rekenen had hij misschien wel een andere baan kunnen krijgen.
Racist
pi_147083949
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:31 schreef TwinkleStar001 het volgende:
2/3 voor verwarming algemene ruimtes? Hebben jullie een zwembad in het complex soms?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:41:40 #40
62913 Blik
The one and Only!
pi_147084167
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:33 schreef DroogDok het volgende:

[..]

2/3 voor verwarming algemene ruimtes? Hebben jullie een zwembad in het complex soms?
Inclusief sauna denk ik... Is inderdaad wel erg fors
pi_147084474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:16 schreef Toga het volgende:

[..]

Kan met leegstand te maken hebben.
Nee
quote:
[..]

Dat kan met luiïgheid of incapabiliteit van de huisbaas te maken hebben; "hop, delen door 32 en klaar, op naar de biljarttafel". Als hij had kunnen rekenen had hij misschien wel een andere baan kunnen krijgen.
Voor de duidelijkheid (had ik niet eerder gemeld), ik huurde particulier van een man die twee appartementen daar heeft. Verder zijn het gewoon koopwoningen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:53:47 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147084518
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:52 schreef Hogegasrekening het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid (had ik niet eerder gemeld), ik huurde particulier van een man die twee appartementen daar heeft. Verder zijn het gewoon koopwoningen.
Is dat de reden dat hij jou wel van alles op de mouw kan spelden qua kosten?
pi_147084531
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:53 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Is dat de reden dat hij jou wel van alles op de mouw kan spelden qua kosten?
Hoe bedoel je?
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:56:38 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147084576
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:54 schreef Hogegasrekening het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Als jouw huisbaas kwaad wil, dan kan hij je toch van alles op de mouw spelden wat de energienota betreft? Omdat je alleen bij hem huurt. En kennelijk niet inclusief.
pi_147084708
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als jouw huisbaas kwaad wil, dan kan hij je toch van alles op de mouw spelden wat de energienota betreft? Omdat je alleen bij hem huurt. En kennelijk niet inclusief.
Dat is waar, maar die nota komt dus van het VVE beheer bedrijf af. En ik heb ~5 andere eigenaren uit dat complex die ik ook over een abnormaal hoge gasrekening heb gehoord.
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:02:58 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_147084749
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:01 schreef Hogegasrekening het volgende:

[..]

Dat is waar, maar die nota komt dus van het VVE beheer bedrijf af. En ik heb ~5 andere eigenaren uit dat complex die ik ook over een abnormaal hoge gasrekening heb gehoord.
Ah oké. Lastig.
pi_147084782
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:02 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ah oké. Lastig.
Als het makkelijk was had ik het topic niet hoeven te openen :P
pi_147084810
Kut, kan niet DMen :')
pi_147086388
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:01 schreef Hogegasrekening het volgende:

[..]

Kuubs, we willen zien waar de kuubs blijven, vooral als er ook 5 anderen zijn die elk met hun eigen meter gasverbruik kunnen meten.
Zit er toevallig een wietkasje om de hoek die een tapje aan jullie leiding heeft?

Het lijkt me de moeite om het verbruik van alle gasmeters bij elkaar op te tellen, er is vast wel één van die genaaide 5 bewoners die dat wil doen.
Vervolgens een mooie brief naar de VVE of ze de standen even met het totaal willen vergelijken.
Racist
pi_147086901
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:57 schreef Toga het volgende:

[..]

Kuubs, we willen zien waar de kuubs blijven, vooral als er ook 5 anderen zijn die elk met hun eigen meter gasverbruik kunnen meten.
Zit er toevallig een wietkasje om de hoek die een tapje aan jullie leiding heeft?

Het lijkt me de moeite om het verbruik van alle gasmeters bij elkaar op te tellen, er is vast wel één van die genaaide 5 bewoners die dat wil doen.
Vervolgens een mooie brief naar de VVE of ze de standen even met het totaal willen vergelijken.
Maja, tegen de tijd dat ik dat binnen heb ben ik ook weer een maand verder, als ik al iemand bereid vind om dat te doen.

Wat ik op dit moment in gedache heb om terug te mailen:

1. Vragen of ik een factuur kan krijgen met kloppende data (tweede keer al dat ik daar naar vraag)
2. Waarom de transportkosten door 32 gedeelt word, maar het gas door 24 (Van het totaal)
3. Wat het totaal aantal afgenomen kuubs zijn

Mis ik iets?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')