'Emotioneel.' Laat dat paspoort nou één emotionele binding met Turkije zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:53 schreef Mutant01 het volgende:
Het is haast nog kutter om te constateren dat mensen als Scorpie dat afdoen als onzin.
[..]
Dit geeft al heel goed aan hoe achterlijk emotioneel bepaalde mensen denken. Dus zarGon met rekening houden met je kromme redeneringen?
Het integratiebeleid-debat, het beeld dat er in de media nu steeds naar voren komt, de molukkenwijk, het religieus debat.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Op welke wijze werkt het 'niet bepaald positief' uit?
Nee hoor. Het is veelal een uiterst praktische binding met Turkije.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
'Emotioneel.' Laat dat paspoort nou één emotionele binding met Turkije zijn.
Een Turk is doorgaans anders wit dan een Nederlander.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je beseft je wel dat niet alle Turken er precies hetzelfde uitzien? Sommige Turken zijn witter dan wit.
Dan hebben we wat gemeen, want de dingen die jij roept in je blinde haat vind ik persoonlijk ook erg hilarisch. En stiekem weet je zelf ook wel dat je IRL lang niet zo extremist bent als dat je je hier op Fok voordoet, net zoals ik dat ook niet ben. Je moet eens wat beter de context beginnen te snappen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Afkomstig uit jouw toetsenbord is dit wel een beetje hilarisch. Dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel.
Ik ben serieus, is gewoon een vraag. Ik vraag me af waarom men over dit soort onnozel gedoe er zich zo druk over kan maken, zeker je voorbeelden en je gevoel daarbij zijn tegen het achterlijke aan.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
a) Ik snap je vraag niet
b) Ik stel me kwetsbaar op. Als jij hart hebt voor dit onderwerp, doe dan serieus.
Ontneem een Turk zijn paspoort - hij gaat zich niet minder Turks voelen. Gegarandeerd.quote:
Maar opgeven: nee dat doen ze nietquote:Op vrijdag 28 november 2014 10:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, een paspoort is maar een papiertje.
Het gaat niet alleen om het kleurtje.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien dat het in grote steden anders is. Durf het niet zeggen.
Weet alleen dat je in de provincie gewoon een buitenlander bent als je een kleurtje hebt.
Waarom zouden allochtonen mee moeten doen met Koninginnedag?quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Héél jammer dat mijn persoonlijke ervaring niet opgepikt wordt.
En ook dát is een teken van integratie die nog niet helemaal gelukt is: naar jezélf durven kijken.
Het stelt geen moer voor, het is alleen handig op bepaalde fronten.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar opgeven: nee dat doen ze niet![]()
'Het is maar een papiertje'. Man, man, je hebt zelf niet door hoe veelzeggend dat paspoort nog is.
Je laat een belangrijk punt liggen. En dat is héél jammer. Want ik denk dat héél veel autochtonen in wezen zo voelen. Je laat een kans liggen om het te begrijpen. Jammer!quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben serieus, is gewoon een vraag. Ik vraag me af waarom men over dit soort onnozel gedoe er zich zo druk over kan maken, zeker je voorbeelden en je gevoel daarbij zijn tegen het achterlijke aan.
Je onderschat het.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het stelt geen moer voor, het is alleen handig op bepaalde fronten.
Maar waarom zouden ze het überhaupt opgeven? omdat jij dat wil?
Waar doe ik dat af als onzin? Ik zeg dat ik mijzelf en mijn omgeving niet herken in het geschetste beeld van een blanke autochtone Nederlander die systematisch racisme bedrijft zoals theunderdog beschrijft.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is haast nog kutter om te constateren dat mensen als Scorpie dat afdoen als onzin.
Probleem is dat zolang jij de nuance weigert toe te passen ik ook weiger de context te snappen. Het is heel simpel. De absurde claim dat geïntegreerde allochtonen als volwaardig Nederlander worden gezien door de meeste autochtonen is buiten de realiteit. Dan kan je hoog of laag springen, maar dat is gewoon zo - getuige de vele ervaringen van allochtonen hieromtrent. Dat is ook één van de redenen waardoor de integratiemislukt is. Alleen is dat een reden die ligt bij de acceptatieniveau van autochtonen. En dat is voor bepaalde autochtonen zeer lastig te slikken. Ik durf hardop te zeggen dat vanuit bepaalde groepen allochtonen veel te weinig gedaan is om goed mee te draaien in de Nederlandse maatschappij. Evengoed durf ik ook hardop te zeggen dat veel autochtonen allochtonen nooit zullen accepteren, ongeacht de mate van integratie.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan hebben we wat gemeen, want de dingen die jij roept in je blinde haat vind ik persoonlijk ook erg hilarisch. En stiekem weet je zelf ook wel dat je IRL lang niet zo extremist bent als dat je je hier op Fok voordoet, net zoals ik dat ook niet ben. Je moet eens wat beter de context beginnen te snappen.
Prima dat allochtonen niet mee willen doen aan evenementen, maar dat komt gewoon simpelweg niet de integratie ten goede. En dan laat ik even in het midden wiens 'schuld' dat is, vergelijk het met het schooljongetje dat in de pauze alleen speelt en niet in een groep wordt opgenomen; beiden hebben een rol daarin.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zouden allochtonen mee moeten doen met Koninginnedag?
Er zijn ook genoeg autochtone Nederlanders die dat niet doen.
Juist.quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zal 1x op je reageren, daarna zal ik moeten schijten. Nee, ik zou niet anders piepen. Zoals het verhaal in de OP al zegt; als je als 3e generatie nog steeds moeite hebt met het Nederlander zijn, dan heb je gewoon gefaald. Niets mis met wat leuke nostalgische dingen uit je 'vaderland', maar je bent gewoon een Nederlander en als je je daar niet naar gedraagt, verdien je het ook niet om gerespecteerd te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |