In jouw geval is dat niet zo heel vreemd.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik voel me als blanke autochtone Nederlander systematisch weggezet worden als rassenhatend volk want blank, als ik daarover zou huilen roept iedereen massaal dat we ons niet mogen aanstellen
Die gemiddelde burgervrouw smoest ook met de vrouw achter haar over het vermeende bastaardkindje van de overbuurvrouw met de melkman. Het is maar net hoeveel waarde je hecht aan zulke dingen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent dan ook geen gemiddelde burgerman/vrouw. De gemiddelde burgervrouw is die vrouw die staat te smoezen met de vrouw achter haar over het meisje achter de kassa met hoofddoek.
Dit is wel een goede imitatie van die mensen:
Misschien dat het in grote steden anders is. Durf het niet zeggen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Niet mee eens. Is niet de waarheid omdat jij dat zegt. Klaar.
[..]
Het is allemaal de schuld van Willem van Oranje en die malloterige rebellie van hem.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die koloniën zijn daarin maar een klein aspect. De reformatie heeft voor meer ellende gezorgd op dat vlak.
Het is maar net de vraag wat jij wenst. En wat de ander wenst. Niet iedereen heeft eenzelfde beeld bij multicultuur.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:46 schreef MrGuma het volgende:
Enfin, zijn jullie het niet met mij eens dan dat de huidige multiculture vorm niet bepaalt positief uitwerkt?
Wacht even hoor, dan zet ik even mijn Hongaarse pet op.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:44 schreef betyar het volgende:
Sowieso hebben alleen de Hongaren het recht om op Turken te schelden.
Nee, daar is het precies hetzelfde; je hebt enkel meer lotgenoten.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien dat het in grote steden anders is. Durf het niet zeggen.
In de grote steden is dat niet anders. Allicht wel minder, maar niet anders.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien dat het in grote steden anders is. Durf het niet zeggen.
Weet alleen dat je in de provincie gewoon een buitenlander bent als je een kleurtje hebt.
Het daaropvolgend opnemen van "vluchtelingen" en "gastarbeiders" uit bijvoorbeeld Antwerpen of Portugal was ook een grote fout.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:49 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is allemaal de schuld van Willem van Oranje en die malloterige rebellie van hem.
Jij hebt niet het gevoel dat je boete moet doen omdat je toevalligerwijs blank bent geboren?quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Werkelijk?
Dan heb ik het behoorlijk met je te doen.
Het is behoorlijk kut dat als je erg je best doet, je nog niet als "echte Nederlander" gezien wordt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die gemiddelde burgervrouw smoest ook met de vrouw achter haar over het vermeende bastaardkindje van de overbuurvrouw met de melkman. Het is maar net hoeveel waarde je hecht aan zulke dingen.
Nou ja goed, mijn argument is zó binnen 3 seconden onder het kleed te vegen. Maar ik doe toch een poging.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:47 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Ik heb daar moeite mee, kan je het uitleggen waarom je dat voelt? (dit is serieus, geen troll of iets dergelijk)
Die Hugenoten hadden we ook nooit moeten toelaten; onbetrouwbare Fransen dat het zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het daaropvolgend opnemen van "vluchtelingen" en "gastarbeiders" uit bijvoorbeeld Antwerpen of Portugal was ook een grote fout.
Was ook een grote fout inderdaad.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Die Hugenoten hadden we ook nooit moeten toelaten; onbetrouwbare Fransen dat het zijn.
Deze opmerking toont alleen maar aan dat jouw wereldbeeld nog steeds verstoord is door je immense haat jegens anderen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In jouw geval is dat niet zo heel vreemd.
Je beseft je wel dat niet alle Turken er precies hetzelfde uitzien? Sommige Turken zijn witter dan wit.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
Weet alleen dat je in de provincie gewoon een buitenlander bent als je een kleurtje hebt.
Het is haast nog kutter om te constateren dat mensen als Scorpie dat afdoen als onzin.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is behoorlijk kut dat als je erg je best doet, je nog niet als "echte Nederlander" gezien wordt.
Dit geeft al heel goed aan hoe achterlijk emotioneel bepaalde mensen denken. Dus zarGon met rekening houden met je kromme redeneringen?quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ja goed, mijn argument is zó binnen 3 seconden onder het kleed te vegen. Maar ik doe toch een poging.
Als ZarGon bijvoorbeeld zegt dat hij z'n Turkse paspoort nog heeft (en dan ga ik er vanuit dat hij ook nog een NL-paspoort heeft) dan is dat voor hem misschien iets rationeels, maar ik voel onmiddellijk iets van: "Oh, is Nederland niet goed genoeg dan?"
Als ZarGon zegt: "Uiteindelijk zal ik voor Turkije kiezen als het erop aankomt." dan denk ik: "Oh nou bedankt, zeg, je wordt bedankt." Ik voel me dan enigszins verraden.
Als ik op Koninginnedag geen allochtonen zie genieten van de dag, dan denk ik: "Is dit niet leuk dan? Waarom zie ik jullie niet? Ik ga niet duwen hoor."
En dit soort dingen in groot en klein, geven een gevoel van afwijzing. Afwijzing waar ik zelf van hou: Nederland met al z'n stomme en leuke dingen.
En van die afwijzing word ik boos. Opstandig. "Is het niet goed genoeg hier?"
Ach toch, heb je een tissue nodig?quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Als ik op Koninginnedag geen allochtonen zie genieten van de dag, dan denk ik: "Is dit niet leuk dan? Waarom zie ik jullie niet? Ik ga niet duwen hoor."
En dit soort dingen in groot en klein, geven een gevoel van afwijzing. Afwijzing waar ik zelf van hou: Nederland met al z'n stomme en leuke dingen.
Afkomstig uit jouw toetsenbord is dit wel een beetje hilarisch. Dat begrijp je zelf natuurlijk ook wel.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Deze opmerking toont alleen maar aan dat jouw wereldbeeld nog steeds verstoord is door je immense haat jegens anderen.
Ik als Nederlander zou graag een keer een paar jaar elders willen wonen, voel je je nu ook afgewezen?quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ja goed, mijn argument is zó binnen 3 seconden onder het kleed te vegen. Maar ik doe toch een poging.
Als ZarGon bijvoorbeeld zegt dat hij z'n Turkse paspoort nog heeft (en dan ga ik er vanuit dat hij ook nog een NL-paspoort heeft) dan is dat voor hem misschien iets rationeels, maar ik voel onmiddellijk iets van: "Oh, is Nederland niet goed genoeg dan?"
Als ZarGon zegt: "Uiteindelijk zal ik voor Turkije kiezen als het erop aankomt." dan denk ik: "Oh nou bedankt, zeg, je wordt bedankt." Ik voel me dan enigszins verraden.
Het is goed genoeg om hier een (tot voor kort goedkope) opleiding te volgen, een uitkering te genieten als het even niet zo goed gaat, terug te vallen op de sociale zekerheden en zorg als het tegen zit, maar verder heeft Nederland denk ik niet zoveel meer te bieden als Turkije daadwerkelijk zoveel interessanter is.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik totaal niet. In dit land kan ik alles zeggen en ik heb een verdomd makkelijk leven. Altijd gehad eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij hebt niet het gevoel dat je boete moet doen omdat je toevalligerwijs blank bent geboren?
Het maakt niet uit wat je roept, doet, zegt of leuk vindt, er is altijd wel een minderheid geschoffeerd daarover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |