Niemand .quote:
Nuance. Ik vind de ZP discussie zelf nl geen racisme, ZP zelf ook niet. Wel de vele uberfelle reacties uit de kampen.quote:
Ik wel. Vooral in dorpen. Ik merk t zelfs aan tafels tijdens verjaardagen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 17:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zie ook nooit racisme in Nederland terwijl ik zat andere slechte dingen zie.
Dacht dat het wel duidelijk was dat ik dat ook bedoelde.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nuance. Ik vind de ZP discussie zelf nl geen racisme, ZP zelf ook niet. Wel de vele uberfelle reacties uit de kampen.
ik mag datquote:Op vrijdag 28 november 2014 16:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Knap dat je dit in je eigen zin ook meteen onderuit weet te halen door racistische term te gebruiken
ja blablabla ik ben geen blanke man en ik heb al 35 jaar nauwelijks last van racisme in Nederland en ik ben idd nooit een smerige bleekscheet genoemd neequote:[..]
Nou nee.
Als jij denkt dat je als blanke heteroseksuele man met discriminatie van je eigen persoon net zoveel in aanraking komt als iemand met een andere huidskleur, land van afkomst, geaardheid of geslacht... dan heb je t echt bij het verkeerde eind.
Volgens mij sta je er geen moment bij stil als je met je matties een kroeg binnen wil, dat je wel eens tegengehouden kan wordne omdat je blank bent. Of, uit een voorbeeld in eigen kringen, ben jij wel eens 's nachts aangehouden met je vriendin naast je in de auto terwijl ze haar aankeken en vroegen "Bent u hier vrijwillig mevrouw?". Ben je wel eens smerige bleekscheet genoemd? Of vuile hetero?
Ik denk echt dat de heterio blanke man een poging kan doen om zich voor te stellen hoe dat is en dat dat alles behalve fijn is, maar dat hij er in het dagelijks leven geen moment bij stilstaat. Dus wat je nu beweerd is pertinent NIET waar.
Echter! (voordat ik zelf weer in een kamp geduwd wordt)
Echter ben ik het met een andere post hier ook eens, dat het woord racisme uitgehold wordt. Dat die jank-kaart veel te vaak gespeeld wordt als troef. Te snel met die vinger gewezen wordt. Dat mensen onderhand op eieren moeten gaan lopen omdat ze anders wel eens beticht kunnen worden van racisme. Bedrijven. Reclames. Politici. Daar ben ik t absoluut mee eens.
Maar zeg niet dat de blanke man net zo goed en zo vaak gediscrimineerd wordt, want dat is anno 2014 HELAAS echt nog niet zo. Ik zeg helaas omdat er dan eindelijk wel een soort van gelijkheid/balans zou zijnNatuurlijk moet iemand elkaar discrimineren. Duh.
wat lul jij nou weerquote:Op vrijdag 28 november 2014 15:55 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dat is niet zo, want wij blanken ondervinden geen racisme. Ik ben ook nog eens man, dus ik mag sowieso aan geen enkele discussie meer meedoen. Ik weet ook niet hoe het is als vrouwen gediscrimineerd worden etc. etc.
Dus ja... point taken, ik hou mijn bek wel, want ik mag niks zeggen, want ik ben een blanke man.
Ik ben ook opgegroeid in een ''dorp''. Niet het soort waar de huisjes om een put liggen, maar toch. Het valt allemaal reuze mee in Nederland.quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik wel. Vooral in dorpen. Ik merk t zelfs aan tafels tijdens verjaardagen.
Maar het is meer een "wat de boer niet kent"kwestie.
Misschien zie je ook eerder vooroordlen dan racisme pur sang.
Ik vind dat we dat nogal makkelijk en snel zeggen. "Het val allemaal wel mee in NL".quote:Op vrijdag 28 november 2014 18:33 schreef Pedro-Noir het volgende:
[..]
Ik ben ook opgegroeid in een ''dorp''. Niet het soort waar de huisjes om een put liggen, maar toch. Het valt allemaal reuze mee in Nederland.
Als licht getint figuur kan ik dit beamen. Ook ben ik opgegroeid in een vrij achterlijk christelijk-conservatief dorp en kan me geen enkel moment voor de geest halen waarin ik benadeeld ben omdat ik wat donkerder ben en een dikkere (en mooierequote:Op vrijdag 28 november 2014 18:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is er nagenoeg niet, als je gewoon normaal praat en normaal je broek ophijst ga je er gewoon weinig mee in aanraking komen
Nee, daar is de kerk voor. Het werk is om het volk arm te houden.quote:Op vrijdag 28 november 2014 02:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Werken is dan ook vooral om het volk dom te houden.
Verrek. Dus daar komt het vandaan?quote:Op vrijdag 28 november 2014 08:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Tegenstanders kunnen altijd morgen nog Sint Pannekoek vieren.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)over-Nederland.dhtml
Welke kleur zouden trouwens de knechten hebben die de pannekoeken moeten bakken?
Dat zal best. Maar reflexen zijn zeer veelzeggend over de daadwerkelijke meningen.quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Over dat mh17 heeft hij zijn excuses aangeboden.
Je moet impulsiviteit los van rationaliteit zien.quote:Op zaterdag 29 november 2014 00:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat zal best. Maar reflexen zijn zeer veelzeggend over de daadwerkelijke meningen.
Slim onderzoek vraagt ook niet naar of mensen vinden dat anderen minderwaardig zijn, maar test reflexen in testen met beelden van andere mensen.
Een kapsalon overvallen? Zo'n frietje met vlees en veel saus en zo?quote:Op vrijdag 28 november 2014 22:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Pieten' overvallen kapsalon
Twee gewapende jongens hebben vrijdagmiddag een kapsalon in Rotterdam overvallen. Ze hadden zwarte schmink op hun gezicht.
Dat meldt Dichtbij.nl. De overval vond plaats aan de Lelienstein. Volgens de politie gaat het om twee lichtgetinte jongens. Ze hebben donkere kleding aan en zijn lopend gevlucht richting de Slinge.
De politie doet ter plaatse onderzoek. Niemand raakte gewond. Ook is niet bekend of er iets buit is gemaakt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)llen_kapsalon__.html
Ja, dat doe ik dus ook.quote:Op zaterdag 29 november 2014 00:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je moet impulsiviteit los van rationaliteit zien.
Nee, hij kan ook perfect diep van binnen overtuigd zijn dat blanken geen racisten zijn. Hij was waarschijnlijk gewoon wat emo toen die aan het twitteren was.quote:Op zaterdag 29 november 2014 00:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik dus ook.
Zijn eerste impuls is kennelijk om in een opmerking van Rutte racisme te zien. Dat wijst op zijn overtuigingen. Hij is er kennelijk diep van overtuigd dat blanken racisten zijn.
Zijn rationaliteit is kennelijk om excuus aan te bieden voor de onhandige formulering van zijn opmerking. Let op: niet voor de inhoud! Hij denkt kennelijk dat blanken dom genoeg zijn om het excuus te accepteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |