Lol zo makkelijk gaat dat niet, ze krijgen echt geen pantservoertuigen enzo mee.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onzin, als de VS de rebellen zware wapens kan geven, dan is het gedaan met ISIS en daarna met Assad.
Hoeft ook niet. ISIS stelt geen moer voor tegen een groep dat goede wapens heeft, en het SAA is in principe ook een lachertje.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:43 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Lol zo makkelijk gaat dat niet, ze krijgen echt geen pantservoertuigen enzo mee.
Zuid west Kobane heeft de YPG weer verloren aan IS. Hetzelfde als een groot deel van het Oosten van Kobane. En paar weken geleden had de YPG ruim meer dan de helft. Nu lijkt het weer 50%.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:43 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Lol zo makkelijk gaat dat niet, ze krijgen echt geen pantservoertuigen enzo mee.
Het oosten is nooit ISIS-vrij geweest, het zuidwesten is betwist gebied, de YPG voert daar operaties uit maar zit er niet permanent omdat er geen plekken zijn om te verblijven. Ik weet niet hoe jij er bij komt dat ISIS weg was uit Kobane, dit is namelijk onzin.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:45 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zuid west Kobane heeft de YPG weer verloren aan IS. Hetzelfde als een groot deel van het Oosten van Kobane. En paar weken geleden had de YPG ruim meer dan de helft. Nu lijkt het weer 50%.
Mashallahquote:Op woensdag 26 november 2014 12:48 schreef theunderdog het volgende:
Al meer dan 100 canadezen vechten mee met de Koerden tegen de varkens van ISIS.
Jij bent pro ISIS.quote:
Al het wapentuig wat je Syri instuurt zal ISIS uiteindelijk weer sterker maken. Dat maken ze gewoon weer buit op de rebellen zoals ze dat de afgelopen jaren constant doen. Tel daarbij op dat de jihadistenstroom gewoon door gaat en 1 + 1 = 2.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. ISIS stelt geen moer voor tegen een groep dat goede wapens heeft, en het SAA is in principe ook een lachertje.
Als de VS een einde wil maken aan deze verschikkingen dan doen ze dat, maar de coalitie geniet nog teveel.
Dat komt omdat het moraal van die rebellen niet goed is. Het is een schande dat ze zo makkelijk buit kunnen maken. Vandaar dat ik er ook niet voor ben om nu die rebellen te steunen.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:49 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Al het wapentuig wat je Syri instuurt zal ISIS uiteindelijk weer sterker maken. Dat maken ze gewoon weer buit op de rebellen door zoals ze dat de afgelopen jaren constant doen. Tel daarbij op dat de jihadistenstroom gewoon door gaat en 1 + 1 = 2.
Net zei je nog dat je het spijtig vindt dat de VS daar niet mee begint.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat komt omdat het moraal van die rebellen niet goed is. Het is een schande dat ze zo makkelijk buit kunnen maken. Vandaar dat ik er ook niet voor ben om nu die rebellen te steunen.
Maar het principe van een groep steunen om een andere groep te vernietigen is goed. Maar goed, het allerbeste was geweest als de VS zich er gewoon niet had mee bemoeid.
Het principe van rebellen steunen ja. Ik had misschien beter kunnen zeggen dat ik het spijtig vind dat de VS er niet mee KAN beginnen.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Net zei je nog dat je het spijtig vindt dat de VS daar niet mee begint.
Zolang TR en de VS onenigheid hebben gaat daar weinig aan veranderen.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het principe van rebellen steunen ja. Ik had misschien beter kunnen zeggen dat ik het spijtig vind dat de VS er niet mee KAN beginnen.
Ja dus? dan mag ik het toch wel spijtig vinden?quote:Op woensdag 26 november 2014 12:56 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zolang TR en de VS onenigheid hebben gaat daar weinig aan veranderen.
Uiteraard, maar het draait waarschijnlijk uit op een patstelling. De komende tijd zal vrij rustig worden.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja dus? dan mag ik het toch wel spijtig vinden?
Geen onthoofdingsbeelden meer?quote:Op woensdag 26 november 2014 13:00 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het draait waarschijnlijk uit op een patstelling. De komende tijd zal vrij rustig worden.
De SAA zal nog significante winst boeken, de YPG houdt de jihadisten buiten de deur, en ISIS zal nog weinig terrein weten te winnen.
Die filmpjes lijken vrij weinig effect te hebben, de VS veranderd haar beleid er niet om zoals ISIS dat graag zou willen.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geen onthoofdingsbeelden meer?
Niet die..... ik bedoel echt de heftige, zoals die 15 saa soldaten laatst.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:02 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die filmpjes lijken vrij weinig effect te hebben, de VS veranderd haar beleid er niet om zoals ISIS dat graag zou willen.
IS schijnt wel net een gebied in de buurt van Damascus te hebben verovert?quote:Op woensdag 26 november 2014 13:00 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het draait waarschijnlijk uit op een patstelling. De komende tijd zal vrij rustig worden.
De SAA zal nog significante winst boeken, de YPG houdt de jihadisten buiten de deur, en ISIS zal nog weinig terrein weten te winnen.
twitter:arabthomness twitterde op woensdag 26-11-2014 om 14:58:38#Syria BREAKING: #IS fighters have captured the Bir Qassab area near #Damascus meaning they're back in #RifDimasq http://t.co/YqXXRWucda reageer retweet
Breed begrip 'near Damascus', die plek ligt midden in de woestijn.quote:Op woensdag 26 november 2014 15:23 schreef Happel het volgende:
[..]
IS schijnt wel net een gebied in de buurt van Damascus te hebben verovert?twitter:arabthomness twitterde op woensdag 26-11-2014 om 14:58:38#Syria BREAKING: #IS fighters have captured the Bir Qassab area near #Damascus meaning they're back in #RifDimasq http://t.co/YqXXRWucda reageer retweet
twitter:arabthomness twitterde op woensdag 26-11-2014 om 14:59:26#Syria: #IS media shows a tank they claim to have captured from #IF rebels in Bir Qassab. #Damascus http://t.co/iZ8pU8TUMP reageer retweet
twitter:deSyracuse twitterde op dinsdag 25-11-2014 om 11:54:28NEW MAP of Zahraa & Nubl in #Aleppo following #IF & #Nusra offensive http://t.co/p9kjuMXyXT http://t.co/9ognlOt8XU reageer retweet
quote:Qatar runs covert desert training camp for Syrian rebels
(Reuters) - At a desert base, Gulf state Qatar is covertly training moderate Syrian rebels with U.S. help to fight both President Bashar al-Assad and Islamic State and may include more overtly Islamist insurgent groups, sources close to the matter say.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
quote:Syria conflict: Raqqa air strikes death toll rises
26 November 2014 Last updated at 13:38 GMT
Almost 100 people are now believed to have died in a series of government air strikes on the Islamic State-held city of Raqqa on Tuesday, activists say.
The Syrian Observatory for Human Rights said at least 52 civilians were killed.
One activist from Raqqa told the BBC the only hospital still functioning in the city was finding it difficult to cope with the dozens of wounded.
Syrian government and US-led coalition aircraft frequently bomb Raqqa, which IS took full control of in January.
The group has since made the city capital of the caliphate it proclaimed in June and governs it according to a strict interpretation of Islamic law.
'Massacre'
Activists said that in Tuesday's air raids, government warplanes targeted at least nine sites, including a popular market near Raqqa's museum.
Most of the casualties were caused by two strikes in quick succession on the industrial area near the train station. The Syrian Observatory said people who rushed to help those wounded by the first were caught up in the second.
The UK-based group said the air strikes had killed at least 95 people, among them three women and four children. It could not confirm whether the 43 dead not listed as civilians were IS militants, but said some of the strikes took place near the jihadist group's positions.
People inspect body bags after what activists said was a series of Syrian government air strikes on 25 November 2014
The Local Co-ordination Committees, an opposition activist network, condemned what it called "another massacre by regime forces".
It said it had been able to document 87 deaths, and warned that more might die because of a "severe shortage of drugs, medical equipment and medical staff".
-knip-
Verschrikkelijk.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:05 schreef UpsideDown het volgende:
De Syrische luchtmacht is bezig Raqqa plat te gooien:
[..]
Man o man. Die Peshmerga met al hun wapens en trainingen achter de rug worden nog steeds gewalst alsof ze niks zijn. Ziet er niet zo veel belovend uit als ik het zo bekijk. Als er geen bufferzone komt vanuit NATO dan kunnen ze hun semi-staatje binnenkort opdoeken.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:08 schreef theunderdog het volgende:
Foto,s van dode Peshmerga soldaten :
http://manbar.me/5yj9s
Peshmerga stelt sowieso niets voor.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Man o man. Die Peshmerga met al hun wapens en trainingen achter de rug worden nog steeds gewalst alsof ze niks zijn. Ziet er niet zo veel belovend uit als ik het zo bekijk. Als er geen bufferzone komt vanuit NATO dan kunnen ze hun semi-staatje binnenkort opdoeken.
quote:Op woensdag 26 november 2014 16:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Man o man. Die Peshmerga met al hun wapens en trainingen achter de rug worden nog steeds gewalst alsof ze niks zijn. Ziet er niet zo veel belovend uit als ik het zo bekijk. Als er geen bufferzone komt vanuit NATO dan kunnen ze hun semi-staatje binnenkort opdoeken.
Ze hebben 200 duizend man en ze kunnen nog steeds geen deukje in een pakje boter slaan. Mensen zijn heel optimistisch. Zeker van bepaalde hoeken maar persoonlijk geloof ik er helemaal niks in. Door hypen win je geen veldslagen... helaas.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Peshmerga stelt sowieso niets voor.
Uiteindelijk zal het niks uitmaken ben ik bang.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]![]()
Kobane leeft anders nog steeds, schijnbaar valt het toch tegen om een paar Koerden te verslaan.
uhuquote:Op woensdag 26 november 2014 16:54 schreef Atak het volgende:
[..]
Ze hebben 200 duizend man en ze kunnen nog steeds geen deukje in een pakje boter slaan. Mensen zijn heel optimistisch. Zeker van bepaalde hoeken maar persoonlijk geloof ik er helemaal niks in. Door hypen win je geen veldslagen... helaas.
We zijn toch niet vergeten wie dat was h?quote:Op woensdag 26 november 2014 16:05 schreef UpsideDown het volgende:
The Syrian Observatory for Human Rights said at least 52 civilians were killed.
Valt me nog mee dat hij niet alle doden onder burgers schaart.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:59 schreef Toga het volgende:
[..]
We zijn toch niet vergeten wie dat was h?
Ik blijf nog een beetje kritisch over het nieuws komende uit dit nmanshuiskamertje in Londen..
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 26-11-2014 om 11:23:41#Syria #TwitterKurds New Video of #FSA "North SunBrigade, Dawn of Freedom Brigade " #Kobani #Kobane https://t.co/e4X18U9KDh reageer retweet
twitter:rConflictNews twitterde op woensdag 26-11-2014 om 16:16:51Greek fighter joins the #YPG to fight #ISIS in #Kobane http://t.co/9U0rXq0es4 reageer retweet
De kaart zag er igg heel anders uit. 70% voor de ypg, wat nu weer 50% is.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het oosten is nooit ISIS-vrij geweest, het zuidwesten is betwist gebied, de YPG voert daar operaties uit maar zit er niet permanent omdat er geen plekken zijn om te verblijven. Ik weet niet hoe jij er bij komt dat ISIS weg was uit Kobane, dit is namelijk onzin.
Wat praat je nou, deze en de vorige mappen van Syracuse laten steeds +/- 60% voor de YPG zien. Daaruit valt op te maken dat de situatie vrij stabiel is, met lichte verschuivingen.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De kaart zag er igg heel anders uit. 70% voor de ypg, wat nu weer 50% is.
Hey Mowgli,quote:Op woensdag 26 november 2014 16:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Gooi ff die dailysabah bron neer dan waarbij Davutoglu werd beloofd (quote:Op woensdag 26 november 2014 12:52 schreef theunderdog het volgende:
http://www.dailystar.com.(...)l.ashx#axzz3KAtRlsKE
Syria 'no-fly zone' not being considered: NATO general
+1 Ik zou het net vragen.....quote:Op woensdag 26 november 2014 18:49 schreef primakov het volgende:
[..]
Hey Mowgli,
Waarom reageer je hier niet op?
[..]
Gooi ff die dailysabah bron neer dan waarbij Davutoglu werd beloofd () door de VS dat die zone er zou komen.
Waarom?quote:Op woensdag 26 november 2014 18:49 schreef primakov het volgende:
[..]
Hey Mowgli,
Waarom reageer je hier niet op?
[..]
Gooi ff die dailysabah bron neer dan waarbij Davutoglu werd beloofd () door de VS dat die zone er zou komen.
Ik heb het tegen Atak, die heeft inmiddels al 44x een artikel van dailysabah (:') ) gepost waaruit zou blijken dat er een no-fly zone komt in Noord Syri, dat hebben de Amerikanen namelijk persoonlijk beloofd aan Davutoglu.quote:
Jaaaaa....... Atak.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:55 schreef primakov het volgende:
[..]
Ik heb het tegen Atak, die heeft inmiddels al 44x een artikel van dailysabah (:') ) gepost waaruit zou blijken dat er een no-fly zone komt in Noord Syri, dat hebben de Amerikanen namelijk persoonlijk beloofd aan Davutoglu.
Waar heb ik dat belooft? Kan je mij citeren svp?quote:Op woensdag 26 november 2014 18:55 schreef primakov het volgende:
[..]
Ik heb het tegen Atak, die heeft inmiddels al 44x een artikel van dailysabah (:') ) gepost waaruit zou blijken dat er een no-fly zone komt in Noord Syri, dat hebben de Amerikanen namelijk persoonlijk beloofd aan Davutoglu.
Lol, je hebt wel 100x bufferzone geroepen, daar hoort een no-flyzone ook bij.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:07 schreef Atak het volgende:
[..]
Waar heb ik het belooft? Kan je mij citeren svp?
Gulaschkanone?quote:
Ik ben nu ook tegen een bufferzone. Waarom zou NATO tussen twee schovies komen die elkaar afmaken? Laat ISIS en PKK/YPG elkaar de harses inslaan en elkaar verzwakken. Wanneer een kant schijnt te winnen. Zullen de NATO tanks Syri binnenrollen. Het is beter dat NATO concentreert op het bewapenen en trainen van het FSA die het straks voor het zeggen krijgen. Al dat geld wordt niet voor niks uitgegeven.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:11 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Lol, je hebt wel 100x bufferzone geroepen, daar hoort een no-flyzone ook bij.
quote:Op woensdag 26 november 2014 19:07 schreef Atak het volgende:
[..]
Waar heb ik dat belooft? Kan je mij citeren svp?
quote:Op zaterdag 22 november 2014 16:44 schreef Atak het volgende:
Sommige mensen laten zich wel heel erg kennen op dit forumGelukkig zijn het maar paar polder-Koerdjes die denken dat ze de beslissingen van wereldleiders zoals Obama en Davutoglu kunnen beinvloeden.
http://www.dailysabah.com(...)inish-off-assad-isis
quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:56 schreef Atak het volgende:
IS is zo sterk geworden juist omdat er geen centrale overheid is. De VS en Turkije hebben al besloten om het FSA keihard te ondersteunen. Zij zullen tegengewicht zijn tegen ISIS, PKK/YPG en andere terroristische groeperingen. Ik denk dat de Soennitische Arabieren over een tijdje ook zullen stoppen met het supporten van ISIS als ze zien dat er een goeie alternatief is: het FSA. Heel veel van hen ondersteunde ISIS omdat ze geen keus hadden.
Plan van aanpak zal als volgt zijn.
1. Bezighouden van ISIS door PKK/YPG als kanonnenvoer te gebruiken.
2. Trainen en bewapenen van het FSA in Syri en gevluchte Syrirs in Turkije.
3. Bufferzone creren in Noord-Syri. Vandaar een offensief op Assad.
4. Wanneer Assad knock out is, consolideren en een centrale overheid implementeren.
5. Jacht openen op extremisten, separatisten en radicalen.
Het afbrokkelen en balkaniseren van de Levant zou een grote fout zijn. We hebben gezien waar dat naar toe kan leiden in de Balkan.
quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:48 schreef Atak het volgende:
de VS en Turkije hebben een deal gemaakt![]()
http://www.dailysabah.com(...)-erdogan-meets-biden
quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:56 schreef Atak het volgende:
[..]
http://www.dailysabah.com(...)he-ultimate-survival
Ik zou zeggen Turkije moet deal maken met Putin om Assad te ousten.In ruil belooft Turkije dat ze geen sancties gaan leggen op Rusland zoals de EU dat doet. Win-win situatie.
Bahaha en nu ben je weer tegen, je bent net het FSA, los zand en overlopen wanneer het je uit komt.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:17 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik ben nu ook tegen een bufferzone. Waarom zou NATO tussen twee schovies komen die elkaar afmaken? Laat ISIS en PKK/YPG elkaar de harses inslaan en elkaar verzwakken. Wanneer een kant schijnt te winnen. Zullen de NATO tanks Syri binnenrollen. Het is beter dat NATO concentreert op het bewapenen en trainen van het FSA die het straks voor het zeggen krijgen. Al dat geld wordt niet voor niks uitgegeven.
NATO heeft:quote:Turkey and the U.S. have narrowed the tactical differences on the training and equipping program for Free Syrian Army (FSA) fighters during U.S. Vice President Joe Biden's visit to Istanbul and the program is expected to be starting soon in the central Anatolian province of Kırşehir after the two sides finalize the deal. Ankara also announced on Monday that it has trained 230 peshmerga soldiers to fight the self-proclaimed Islamic State of Iraq and al-Sham (ISIS) in the northern Syrian town of Kobani. Discussions over training and equipping moderate Syrian opposition fighters to defeat both ISIS and the Bashar Assad regime in Syria is expected to be finalized and the training will start in the central Anatolian town of Kırşehir after U.S. and Turkish officials finalize the deal. The issue of the training and equippment program was evaluated between Biden and President Recep Tayyip Erdoğan during their four-hour meeting on Saturday in Istanbul and the officials said that the two sides have narrowed their differences.
Furthermore, a high level source from the Foreign Ministry confirmed that U.S. and Turkish officials have reached an agreement and currently army officials from the two countries are working on tactical details. Thus, the training and equippment program for up to 2,000 FSA fighters will begin in the coming days.
Last September Congress approved U.S. President Barack Obama's plan to train and equip up to 5,000 FSA fighters and Turkey accepted to train up to 2,000 FSA fighters as part of the plan. Sources from the Foreign Ministry already confirmed Turkey's ongoing cooperation with the U.S and announced on Monday that Turkey has already trained 230 peshmerga fighters. According to the plan, the FSA will nominate members to be trained while the U.S. and Turkey will have the final say on who will ultimately be trained. The train and equip agreement will see Turkey training the selected FSA fighters while the U.S. will equip them.
Local media outlets also reported that as a result of recent meetings held between Turkish and U.S. officials, FSA members will be trained in the Hirfanlı district of the central Anatolian town of Kırşehir. Speaking on the issue on Tuesday, Defense Minister İsmet Yılmaz did not deny that the training program will take place in Kırşehir, however, he said that the final deal is not signed yet and talks are continuing. Likewise, sources from the Foreign Ministry said on Tuesday that negotiations over the technical details between the military officials of the two countries are currently continuing and the final deal will be signed in the coming days.
Local sources from the Kırşehir province did not confirm the arrival of any FSA fighters to the town. Daily Sabah spoke with officials from Kırşehir governorate, but they declined to comment on this issue.
Erdoğan said on Saturday that Turkey is determined to strengthen its relationship with the U.S. to maintain regional peace and security. He made the comments in a joint press conference with Biden following a four-hour meeting.
"Our relations with the U.S. are based on mutual trust and benefit and are stronger than ever," Erdoğan said.
Biden underlined that Turkey is carrying a great burden by being a safe haven for more than 1.5 million refugees. He said, "Turkey and the U.S. are sharing the same policy towards the Syria crisis."
"We discussed with President Erdoğan what the coalition can do to defeat ISIS and we need Turkey's support. I think Turkey believes that they need us as well," Biden said.
Biden also announced that the U.S. will provide $135 million in humanitarian aid to help civilians affected by the Syrian war. The new funding will be provided to people inside Syria as well as Syrian refugees in Turkey and other neighboring countries.
http://www.dailysabah.com(...)nd-equip-fsa-with-us
Hier sta ik nog steeds achter. We zijn nu tussen stap 1 en 2.quote:Plan van aanpak zal als volgt zijn.
1. Bezighouden van ISIS door PKK/YPG als kanonnenvoer te gebruiken.
2. Trainen en bewapenen van het FSA in Syri en gevluchte Syrirs in Turkije.
3. Bufferzone creren in Noord-Syri. Vandaar een offensief op Assad.
4. Wanneer Assad knock out is, consolideren en een centrale overheid implementeren.
5. Jacht openen op extremisten, separatisten en radicalen.
Dailysabahquote:Op woensdag 26 november 2014 19:28 schreef Atak het volgende:
Ik ben tegen een bufferzone voor nu. Laat het kannonenvoer lekker het werk maar laten doen. Als terroristische organisaties elkaar uitputten is dat alleen beter voor het FSA die klaargestoomd worden en training krijgen as we speak.
[..]
NATO heeft:
-Alleen 230 Peshmergaatjes getraind
-5000 FSA zullen training krijgen, (waarschijnlijk meer)
-1.5 miljoen Syrirs die straks teruggaan naar Syrie en de macht gaan eisen.
-Terroristische groeperingen die opportunistisch hebben gehandeld of samengewerkt hebben met Assad zal een jachtseizoen op geopend worden.
Toch een bittere pil die je moet slikken.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:29 schreef primakov het volgende:
[..]
DailysabahNet zo objectief en serieus te nemen als jij.
Nee nerd, je moet inderdaad niet geloven wat politici in de media roepen. Vaak doen ze achter de schermen wat anders. We zien al jaren de belofte aan FSA voor steun, training en wapens, maar het komt er maar niet van. Ja, vaak een pleistertje voor het bloeden als ze weer gaan schreeuwen, maar krijg het idee dat Obama het wel best vind.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:42 schreef Atak het volgende:
[..]
Toch een bittere pil die je moet slikken.Niks aan te doen. Het FSA zal veel meer training krijgen van ons. Ook veel meer wapens. Je kan mij niet geloven. [b]Maar geloof je Obama ook niet?
[/b]
Klopt niet wat je nu zegt. Obama heeft voor het eerst een budget aangevraagd voor het FSA. Er is geen weg terug meer. Turkije zal de trainingen geven. Daarna zullen de VS hun bewapenen.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:48 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Nee nerd, je moet inderdaad niet geloven wat politici in de media roepen. Vaak doen ze achter de schermen wat anders. We zien al jaren de belofte aan FSA voor steun, training en wapens, maar het komt er maar niet van. Ja, vaak een pleistertje voor het bloeden als ze weer gaan schreeuwen, maar krijg het idee dat Obama het wel best vind.
Een belegering van raqqa op handen?quote:Op woensdag 26 november 2014 16:05 schreef UpsideDown het volgende:
De Syrische luchtmacht is bezig Raqqa plat te gooien:
[..]
Wanneer dan? Ze mogen wel eens beginnen, voordat die rebellen klaar zijn ben je weer een half jaar verder. Ow wacht, ze gaan helemaal niet beginnen want Turkije en de VS hebben ruzie. Er worden geen rebellen meer getraind in Turkije, dat gaat namelijk in Qatar gebeuren. Erdo is aan de kant gezet door Obama omdat hij liegt en bedriegt en mag nu niet meer mee doen in deze kwestie. Jammer maar helaas.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:42 schreef Atak het volgende:
[..]
Het FSA zal veel meer training krijgen van ons. Ook veel meer wapens.
Nee, er zijn geen troepen in de buurt van Raqqa. De SAA heeft het momenteel druk genoeg in Deir ez-Zor en al-Hasakah.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een belegering van raqqa op handen?
In Turkije en Qater worden ze getraind maar in Qatar worden ze ook door Turken getraind. Wat een faalhaas ben jij ookquote:Op woensdag 26 november 2014 20:01 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wanneer dan? Ze mogen wel eens beginnen, voordat die rebellen klaar zijn ben je weer een half jaar verder. Ow wacht, ze gaan helemaal niet beginnen want Turkije en de VS hebben ruzie. Er worden geen rebellen meer getraind in Turkije, dat gaat namelijk in Qatar gebeuren. Erdo is aan de kant gezet door Obama omdat hij liegt en bedriegt en mag nu niet meer mee doen in deze kwestie. Jammer maar helaas.
waarom deze aanvallen? want ik vind ze niet passen binnen het plaatje, sinds wanneer is raqqa een prio voor de saa???quote:Op woensdag 26 november 2014 20:03 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee, er zijn geen troepen in de buurt van Raqqa. De SAA heeft het momenteel druk genoeg in Deir ez-Zor en al-Hasakah.
De VS heeft daar gewoon zelf militairen zitten hoor.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:16 schreef Atak het volgende:
[..]
In Turkije en Qater worden ze getraind maar in Qatar worden ze ook door Turken getraind. Wat een faalhaas ben jij ook
ISF?quote:Op woensdag 26 november 2014 20:16 schreef Senor__Chang het volgende:
Peshmerga, YPG, ISF zijn enkel maar aan het winnen d afgelopen weken. ISIS heeft haar hoogtepunt bereikt. Oud nieuws geworden.
Laten zien wie er de baas is in Syri, ISIS zich klein en nietig laten voelen. Ze mogen dan wel wat steden en een stuk woestijn hebben veroverd, in de lucht is de regering nog steeds de baas. Daarnaast proberen ze natuurlijk de nodige schade aan te brengen om ze te verzwakken.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
waarom deze aanvallen? want ik vind ze niet passen binnen het plaatje, sinds wanneer is raqqa een prio voor de saa???
ik vind het eerlijk gezegd niet eens zo ver gezocht als de vs en de assadisten bepaalde afspraken hebben gemaakt omtrent het bestrijden van isis en dat dit een onderdeel van is
We moeten er toch aan geloven jongens.quote:"Equip and train the Free Syrian Army so that if ISIL leaves, the regime should not come, so that if ISIL leaves, PKK (Kurdistan Workers’ Party) terrorists should not come," Turkish Prime Minister Ahmet Davutoglu said in an interview with the BBC.
Is niet zo handig. Er vallen alleen maar heel veel burgerslachtoffers. ISIS gebruikt dan weer de woede van de mensen daar om steun te krijgen.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:22 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Laten zien wie er de baas is in Syri, ISIS zich klein en nietig laten voelen. Ze mogen dan wel wat steden en een stuk woestijn hebben veroverd, in de lucht is de regering nog steeds de baas. Daarnaast proberen ze natuurlijk de nodige schade aan te brengen om ze te verzwakken.
Raqqa wordt waarschijnlijk als verloren beschouwd, wat zich daar afspeelt maakt geen donder meer uit zolang ISIS maar wordt bestreden.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:24 schreef Atak het volgende:
[..]
We moeten er toch aan geloven jongens.
[..]
Is niet zo handig. Er vallen alleen maar heel veel burgerslachtoffers. ISIS gebruikt dan weer de woede van de mensen daar om steun te krijgen.
waarom dan toch je schaarse middelen daar inzetten? past niet binnen het plaatjequote:Op woensdag 26 november 2014 20:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Raqqa wordt waarschijnlijk als verloren beschouwd, wat zich daar afspeelt maakt geen donder meer uit.
Waarschijnlijk om de stad onbewoonbaar te maken en zo hun 'stronghold' te verzwakken. Een andere reden kan ik niet bedenken.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
waarom dan toch je schaarse middelen daar inzetten? past niet binnen het plaatje
twitter:Conflict_Report twitterde op woensdag 26-11-2014 om 20:22:35It's all over soon in #Aleppo.#Assad can advance with its ally #IS holding fire east of the city.map: @PetoLucem http://t.co/U1VFqDqo2j reageer retweet
twitter:Conflict_Report twitterde op woensdag 26-11-2014 om 20:28:55Also the years long ceasefire between #YPG and the #Assad regime in Sheikh Maqsood is remarkable and helping the butcher... reageer retweet
twitter:rConflictNews twitterde op woensdag 26-11-2014 om 20:22:13#ISIS says they are set to execute 90 #SAA prisoners tomorrow in #Raqqa, #Syria via @ArmedResearch reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 26-11-2014 om 21:04:01#Syria #Homs #SAA #NDF killed "Mohammed Hassan Hamid" A #ISIS Emir and Military Commander @ vicinity of #Shaer Field. http://t.co/80jKTlhdoK reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 26-11-2014 om 21:08:01#Syria #EastGhouta Hosein Mortada reports that #SAA ambushed a group of gunmen near #Midaa killing 30 of them. http://t.co/Z9p3HGOTFB reageer retweet
Lekker belangrijk wat een turkse minister zegt.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:24 schreef Atak het volgende:
"Equip and train the Free Syrian Army so that if ISIL leaves, the regime should not come, so that if ISIL leaves, PKK (Kurdistan Workers’ Party) terrorists should not come," Turkish Prime Minister Ahmet Davutoglu said in an interview with the BBC.
twitter:RamiAlLolah twitterde op woensdag 26-11-2014 om 20:37:53#ISIS bombarding #Turkey #Syria border crossing in #Kobani.. http://t.co/y48DdjJX1o reageer retweet
Dat zijn flinke granaten ja. Logisch dat IS mortieren gebruikt.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:03 schreef Atak het volgende:
Dat zijn pas dikke mortiergranaten.twitter:RamiAlLolah twitterde op woensdag 26-11-2014 om 20:37:53#ISIS bombarding #Turkey #Syria border crossing in #Kobani.. http://t.co/y48DdjJX1o reageer retweet
Ik vraag me wel af hoe dat werkt tussen de Koeren en SAA in die regio. Ik neem aan dat er niet gevochten word. Maar zijn het echt grenzen, of is er toch meer samenwerking?quote:
Rami posten.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:03 schreef Atak het volgende:
Dat zijn pas dikke mortiergranaten.twitter:RamiAlLolah twitterde op woensdag 26-11-2014 om 20:37:53#ISIS bombarding #Turkey #Syria border crossing in #Kobani.. http://t.co/y48DdjJX1o reageer retweet
Waarom zouden ze het faken. Doden is voor hun niks ergs.quote:Op donderdag 27 november 2014 00:54 schreef theunderdog het volgende:
Stel je voor dat heel dat die onthoofdingfilmpjes van die westerse journalisten en van die 15 soldaten (die kapot nice was gemaakt), allemaal nep zou zijn?
Dan haat ik ISIS pas echt.
Vind bepaalde filmpjes (vooral die van die westerse journalisten), erg nep lijken.quote:Op donderdag 27 november 2014 10:40 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Waarom zouden ze het faken. Doden is voor hun niks ergs.
quote:BERLIN — Senior German lawmaker Philip Missfelder has expressed his happiness in his 2015 budget speech to the German Parliament that Germany has adopted a "red line" approach towards the PKK which has claimed more than 40,000 lives in Turkey.
Addressing the Bundestag on Wednesday, Chancellor Angela Merkel's foreign-policy spokesman Missfelder said: "I am very happy that we have a red line towards PKK and also we have not put any weapons at PKK's disposal against the Islamic State of Iraq and the Levant."
Germany is sending weapons to Kurdish forces known as peshmerga in northern Iraq and at least 32 high-ranking peshmerga fighters have been sent to Germany's state of Bavaria for weapons training.
Germany has also sent military supplies and equipment worth ?70 million to the Iraqi Kurdish Regional Government for fighting against ISIS.
"We need our ally Turkey as a key in the Middle East," said Missfelder, adding that Germany should take Turkey's warnings over the PKK into consideration.
The PKK has waged a three-decade insurgency in Turkey and is listed by the U.S. and the European Union as a terrorist organization.
http://www.dailysabah.com(...)red-line-towards-pkk
Schuldig waaraan? Hezbollah stond al op de terreurlijst dus dat zal ze weinig boeien als ze ergens van beschuldigd worden. Iedereen is schuldig, ook de FSA terroristen.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:03 schreef Atak het volgende:
Dit zullen harde woorden zijn voor mensen uit bepaalde donkere hoeken. Eigenlijk ben ik het eens met Philip Missfelder. Alleen moest hij nog erbij vermeldde dat groeperingen die samenwerken met Assad, net zo schuldig zijn als Assad.
[..]
Nou haal je bepaalde dingen door elkaar. Je moet toch zorgvuldiger lezen. In principe zegt Duitsland. Er is geen verschil tussen PKK terroristen en ISIS. Beide zijn gelabeld als terreurorganisaties. Het FSA is niet zo gelabeld. Sorry.quote:Op donderdag 27 november 2014 12:42 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Schuldig waaraan? Hezbollah stond al op de terreurlijst dus dat zal ze weinig boeien als ze ergens van beschuldigd worden. Iedereen is schuldig, ook de FSA terroristen.
Argumentatie van niets dit .quote:Op donderdag 27 november 2014 13:31 schreef Atak het volgende:
[..]
Nou haal je bepaalde dingen door elkaar. Je moet toch zorgvuldiger lezen. In principe zegt Duitsland. Er is geen verschil tussen PKK terroristen en ISIS. Beide zijn gelabeld als terreurorganisaties. Het FSA is niet zo gelabeld. Sorry.
Dat zijn gewoon feiten. En NATO Duitsland onderstreept deze feiten. Jij hebt niet zoveel te zeggen eigenlijk. IMHO...Just IMHOquote:Op donderdag 27 november 2014 13:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Argumentatie van niets dit .
Dat zegt Duitsland helemaal niet. Duitse politici hebben recent nog PKK-vlaggen opgehangen. Daarnaast is de steun voor de PKK onder de Duitse autochtone bevolking ook erg hoog.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:31 schreef Atak het volgende:
[..]
Nou haal je bepaalde dingen door elkaar. Je moet toch zorgvuldiger lezen. In principe zegt Duitsland. Er is geen verschil tussen PKK terroristen en ISIS. Beide zijn gelabeld als terreurorganisaties. Het FSA is niet zo gelabeld. Sorry.
quote:Op donderdag 27 november 2014 13:36 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon feiten. En NATO Duitsland onderstreept deze feiten. Jij hebt niet zoveel te zeggen eigenlijk. IMHO...Just IMHO
Terrorisme bestaat niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:38 schreef Atak het volgende:
Dus wetgever Philip Missfelder is gek. Alleen jullie zijn geestelijk gezond.
Dat zijn gewoon keiharde woorden. Jullie zien maar hoe jullie deze bittere pil gaan slikken.
Zoals ik al zei, het is politiek correct gedoe. Recent is de de YPG nog in contact met het Europees Parlement geweest. Maar volgens jou zijn ISIS en PKK hetzelfde. Wanneer zien we ISIS-officials in Brussel verschijnen?quote:Op donderdag 27 november 2014 13:38 schreef Atak het volgende:
Dus wetgever Philip Missfelder is gek. Alleen jullie zijn geestelijk gezond.
Dat zijn gewoon keiharde woorden. Jullie zien maar hoe jullie deze bittere pil gaan slikken.
quote:A delegation from the Afrin Canton has held high level talks at the European Parliament.
The delegation, led by Afrin Canton Prime Minister Hevi Mustafa includes Foreign Minister Sleyman Cafer, Deputy Foreign Minister Cihan Muhammed and PYD European Executive Committee member Ibrahim Ibrahim. The HDP’s Council of Europe representative Faik Yağızay accompanied the delegation.
The Afrin Canton delegation held many meetings, including with the head of the European Parliament’s Foreign Relations Commission, Elmar Brok, Left Group President Gaby Zimmer and Green Group Co-President Rebecca Harms.
The delegation explained the inhumane measures perpetrated by gangs such as ISIS and the Al Nusra Front, and the effects of the de facto embargo on Afrin canton. They also explained the model of democratic autonomy created with different identities and communities and what they expect from Europe as they face threats and dangers.
The delegation issued a statement saying they had been received with great interest.
Following their meetings the delegation met people from Kurdistan at the Mesopotamia Culture Centre yesterday evening
The Afrin canton delegation is expected to continue its meetings today.
quote:Op donderdag 27 november 2014 13:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Terrorisme bestaat niet.
"It's like the definition didn't ever exist
I guess it's all just depending who your nemesis is"
PKK/YPG worden gebruikt als kanonnenvoer totdat het FSA leger klaar is. Hoe verklaar je dat het FSA allerlei zware wapens krijgen en training in Qatar en Turkije terwijl PKK helemaal niks krijgt? Daden spreken harder dan woorden.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:41 schreef mylamboisblack het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het is politiek correct gedoe. Recent is de de YPG nog in contact met het Europees Parlement geweest. Maar volgens jou zijn ISIS en PKK hetzelfde. Wanneer zien we ISIS-officials in Brussel verschijnen?
[..]
http://www.sana.sy/en/?p=19607quote:Russian President Vladimir Putin met on Wednesday Deputy Prime Minister, Foreign and Expatriates Minister Walid al-Moallem in Sochi, Russia.
A statement by Kremlin said talks during the meeting dealt with Russian-Syrian relations.
Later, Russian Foreign Minister Sergey Lavrov discussed with al-Moallem the bilateral relations between Syria and Russia.
Following talks, al-Moallem expressed satisfaction over the outcomes of his talks with President Putin and Minister Lavrov, announcing that President Putin affirmed Russia’s determination to cooperate with Syria and with President Bashar al-Assad in order to defeat terrorism and deepen the strategic partnership relations between both countries.
Al-Moallem said, at a press conference with Lavrov, the talks dealt with “the situation in the region and the conspiracy against Syria, that became well-known to all, by Saudi Arabia, Qatar and Turkey” clarifying that he affirmed to the Russian leadership the Syrian peoples’ determination to combat terrorism.
De YPG krijgt training in de KRG. En zoals ik al vaker zei, de FSA is met te weinig man om iets uit te maken. Er zitten momenteel te veel jihadisten in het land. Zwart/wit bekeken, zijn de enige partijen in Syrie:quote:Op donderdag 27 november 2014 13:41 schreef Atak het volgende:
[..]
[..]
PKK/YPG worden gebruikt als kanonnenvoer totdat het FSA leger klaar is. Hoe verklaar je dat het FSA allerlei zware wapens krijgen en training in Qatar en Turkije terwijl PKK helemaal niks krijgt? Daden spreken harder dan woorden.![]()
Lekker betrouwbare bronquote:Op donderdag 27 november 2014 13:45 schreef mylamboisblack het volgende:
Rusland gaat haar banden(oftewel haar grip) met (haar vazalstaat) Syrie versterken. Zelfde geldt voor Iran. Ziet er dus naar uit dat Syrie gewoon weer van de Ba'athisten zal worden.
[..]
http://www.sana.sy/en/?p=19607
Ze versterken hun banden gewoon hoor. Dat er propaganda wordt gesproken in het bericht, doet daar niet aan onder. Feit is dat Rusland(samen met Iran) grip gaat krijgen op Syrie als Assad niet snel van de troon wordt gestoten. Maar dat gaat niet gebeuren aangezien ISIS(met behulp van Turkije) er voor zorgt dat alleen Assad nog staande kan blijven, waarna de andere jihadistische organisaties langzaamaan zullen verdwijnen en ISIS ook.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:47 schreef Atak het volgende:
[..]
Lekker betrouwbare bron. Iran en Rusland hebben hun handen vol. Rusland met NATO en de EU. En Iran met de VS. NATO heeft in principe vrijhand in Syri. Het FSA zal uiteindelijk voor het zeggen hebben als je kijkt hoeveel er getraind wordt.
Er wordt al jaren geroepen dat Zuid-Irak een Iraanse provincie is geworden. Heel het zuiden zou vol hangen van foto's van Iraanse Ayatollahs en Iraanse vlaggen, iedereen zou Perzisch spreken en mensen betalen met de Iraanse Tuman/Rial. Niks van waar. Zo ook met Syrie en Libanon. Iran heeft als regionale macht belangen, en die verdedigen ze gewoon. Daarnaast zorgen ze voor de veiligheid van sjiieten in de regio.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:53 schreef mylamboisblack het volgende:
Wel ironisch dat Iran het meeste baat heeft gehad bij ISIS. Zuid-Irak en Zuid-Syrie zijn vazalstaten geworden van Iran.
Misschien ben ik wel gek, maar het zou zomaar kunnen dat Iran ISIS een warm handje toedraagt.
Nou haal je bepaalde dingen door elkaar. Je moet toch zorgvuldiger lezen. Dit zegt ene Philip Missfelder, niet de Duitse regering. Dat is hetzelfde als Zijlstra of van Ojik hier wat roepen.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:31 schreef Atak het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 november 2014 13:53 schreef mylamboisblack het volgende:
Wel ironisch dat Iran het meeste baat heeft gehad bij ISIS. Zuid-Irak en Zuid-Syrie zijn vazalstaten geworden van Iran.
Misschien ben ik wel gek, maar het zou zomaar kunnen dat Iran ISIS een warm handje toedraagt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |