twitter:deSyracuse twitterde op dinsdag 25-11-2014 om 11:54:28NEW MAP of Zahraa & Nubl in #Aleppo following #IF & #Nusra offensive http://t.co/p9kjuMXyXT http://t.co/9ognlOt8XU reageer retweet
quote:Qatar runs covert desert training camp for Syrian rebels
(Reuters) - At a desert base, Gulf state Qatar is covertly training moderate Syrian rebels with U.S. help to fight both President Bashar al-Assad and Islamic State and may include more overtly Islamist insurgent groups, sources close to the matter say.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
quote:Syria conflict: Raqqa air strikes death toll rises
26 November 2014 Last updated at 13:38 GMT
Almost 100 people are now believed to have died in a series of government air strikes on the Islamic State-held city of Raqqa on Tuesday, activists say.
The Syrian Observatory for Human Rights said at least 52 civilians were killed.
One activist from Raqqa told the BBC the only hospital still functioning in the city was finding it difficult to cope with the dozens of wounded.
Syrian government and US-led coalition aircraft frequently bomb Raqqa, which IS took full control of in January.
The group has since made the city capital of the caliphate it proclaimed in June and governs it according to a strict interpretation of Islamic law.
'Massacre'
Activists said that in Tuesday's air raids, government warplanes targeted at least nine sites, including a popular market near Raqqa's museum.
Most of the casualties were caused by two strikes in quick succession on the industrial area near the train station. The Syrian Observatory said people who rushed to help those wounded by the first were caught up in the second.
The UK-based group said the air strikes had killed at least 95 people, among them three women and four children. It could not confirm whether the 43 dead not listed as civilians were IS militants, but said some of the strikes took place near the jihadist group's positions.
People inspect body bags after what activists said was a series of Syrian government air strikes on 25 November 2014
The Local Co-ordination Committees, an opposition activist network, condemned what it called "another massacre by regime forces".
It said it had been able to document 87 deaths, and warned that more might die because of a "severe shortage of drugs, medical equipment and medical staff".
-knip-
Verschrikkelijk.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:05 schreef UpsideDown het volgende:
De Syrische luchtmacht is bezig Raqqa plat te gooien:
[..]
Man o man. Die Peshmerga met al hun wapens en trainingen achter de rug worden nog steeds gewalst alsof ze niks zijn. Ziet er niet zo veel belovend uit als ik het zo bekijk. Als er geen bufferzone komt vanuit NATO dan kunnen ze hun semi-staatje binnenkort opdoeken.quote:Op woensdag 26 november 2014 13:08 schreef theunderdog het volgende:
Foto,s van dode Peshmerga soldaten :
http://manbar.me/5yj9s
Peshmerga stelt sowieso niets voor.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Man o man. Die Peshmerga met al hun wapens en trainingen achter de rug worden nog steeds gewalst alsof ze niks zijn. Ziet er niet zo veel belovend uit als ik het zo bekijk. Als er geen bufferzone komt vanuit NATO dan kunnen ze hun semi-staatje binnenkort opdoeken.
quote:Op woensdag 26 november 2014 16:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Man o man. Die Peshmerga met al hun wapens en trainingen achter de rug worden nog steeds gewalst alsof ze niks zijn. Ziet er niet zo veel belovend uit als ik het zo bekijk. Als er geen bufferzone komt vanuit NATO dan kunnen ze hun semi-staatje binnenkort opdoeken.
Ze hebben 200 duizend man en ze kunnen nog steeds geen deukje in een pakje boter slaan. Mensen zijn heel optimistisch. Zeker van bepaalde hoeken maar persoonlijk geloof ik er helemaal niks in. Door hypen win je geen veldslagen... helaas.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Peshmerga stelt sowieso niets voor.
Uiteindelijk zal het niks uitmaken ben ik bang.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:51 schreef UpsideDown het volgende:
[..]![]()
Kobane leeft anders nog steeds, schijnbaar valt het toch tegen om een paar Koerden te verslaan.
uhuquote:Op woensdag 26 november 2014 16:54 schreef Atak het volgende:
[..]
Ze hebben 200 duizend man en ze kunnen nog steeds geen deukje in een pakje boter slaan. Mensen zijn heel optimistisch. Zeker van bepaalde hoeken maar persoonlijk geloof ik er helemaal niks in. Door hypen win je geen veldslagen... helaas.
We zijn toch niet vergeten wie dat was h?quote:Op woensdag 26 november 2014 16:05 schreef UpsideDown het volgende:
The Syrian Observatory for Human Rights said at least 52 civilians were killed.
Valt me nog mee dat hij niet alle doden onder burgers schaart.quote:Op woensdag 26 november 2014 16:59 schreef Toga het volgende:
[..]
We zijn toch niet vergeten wie dat was h?
Ik blijf nog een beetje kritisch over het nieuws komende uit dit nmanshuiskamertje in Londen..
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 26-11-2014 om 11:23:41#Syria #TwitterKurds New Video of #FSA "North SunBrigade, Dawn of Freedom Brigade " #Kobani #Kobane https://t.co/e4X18U9KDh reageer retweet
twitter:rConflictNews twitterde op woensdag 26-11-2014 om 16:16:51Greek fighter joins the #YPG to fight #ISIS in #Kobane http://t.co/9U0rXq0es4 reageer retweet
De kaart zag er igg heel anders uit. 70% voor de ypg, wat nu weer 50% is.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het oosten is nooit ISIS-vrij geweest, het zuidwesten is betwist gebied, de YPG voert daar operaties uit maar zit er niet permanent omdat er geen plekken zijn om te verblijven. Ik weet niet hoe jij er bij komt dat ISIS weg was uit Kobane, dit is namelijk onzin.
Wat praat je nou, deze en de vorige mappen van Syracuse laten steeds +/- 60% voor de YPG zien. Daaruit valt op te maken dat de situatie vrij stabiel is, met lichte verschuivingen.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De kaart zag er igg heel anders uit. 70% voor de ypg, wat nu weer 50% is.
Hey Mowgli,quote:Op woensdag 26 november 2014 16:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Gooi ff die dailysabah bron neer dan waarbij Davutoglu werd beloofd (quote:Op woensdag 26 november 2014 12:52 schreef theunderdog het volgende:
http://www.dailystar.com.(...)l.ashx#axzz3KAtRlsKE
Syria 'no-fly zone' not being considered: NATO general
+1 Ik zou het net vragen.....quote:Op woensdag 26 november 2014 18:49 schreef primakov het volgende:
[..]
Hey Mowgli,
Waarom reageer je hier niet op?
[..]
Gooi ff die dailysabah bron neer dan waarbij Davutoglu werd beloofd () door de VS dat die zone er zou komen.
Waarom?quote:Op woensdag 26 november 2014 18:49 schreef primakov het volgende:
[..]
Hey Mowgli,
Waarom reageer je hier niet op?
[..]
Gooi ff die dailysabah bron neer dan waarbij Davutoglu werd beloofd () door de VS dat die zone er zou komen.
Ik heb het tegen Atak, die heeft inmiddels al 44x een artikel van dailysabah (:') ) gepost waaruit zou blijken dat er een no-fly zone komt in Noord Syri, dat hebben de Amerikanen namelijk persoonlijk beloofd aan Davutoglu.quote:
Jaaaaa....... Atak.quote:Op woensdag 26 november 2014 18:55 schreef primakov het volgende:
[..]
Ik heb het tegen Atak, die heeft inmiddels al 44x een artikel van dailysabah (:') ) gepost waaruit zou blijken dat er een no-fly zone komt in Noord Syri, dat hebben de Amerikanen namelijk persoonlijk beloofd aan Davutoglu.
Waar heb ik dat belooft? Kan je mij citeren svp?quote:Op woensdag 26 november 2014 18:55 schreef primakov het volgende:
[..]
Ik heb het tegen Atak, die heeft inmiddels al 44x een artikel van dailysabah (:') ) gepost waaruit zou blijken dat er een no-fly zone komt in Noord Syri, dat hebben de Amerikanen namelijk persoonlijk beloofd aan Davutoglu.
Lol, je hebt wel 100x bufferzone geroepen, daar hoort een no-flyzone ook bij.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:07 schreef Atak het volgende:
[..]
Waar heb ik het belooft? Kan je mij citeren svp?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |