abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147052103
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:37 schreef SuperFood het volgende:

[..]

scheurbuik in nederland :')
Kan nog voorkomen.
Onterechte automatische incasso
pi_147052129
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:39 schreef Storneren het volgende:

[..]

Kan nog voorkomen.
niet door het dieet dat ts aanraadt.
pi_147052161
als je 1 sinaasappel per dag eet krijg je al 7 x de hoeveelheid vitamine c binnen die scheurbuik voorkomt.
pi_147052213
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:37 schreef SuperFood het volgende:

[..]

scheurbuik in nederland :')
Komt nog steeds voor alleen zelden fataal. Mensen (vaak ouderen en minima) die onvoldoende vitamine C binnen krijgen (verse groente en fruit) en alcoholisten zijn risicogroepen.
Helaas zijn verse groenten en fruit relatief duur in verhouding tot vetten en koolhydraten waardoor minima geneigd zijn vooral van de laatste groep veel te eten (brood, aardappels, rijst, pasta e.d.). In een zakje pasta saus zit bijvoorbeeld doorgaans geen vitamine C.
Vitamine C kan niet tegen verhitting trouwens.
pi_147052265
Behandeling
Tegenwoordig is scheurbuik niet meer fataal omdat het op te lossen is door vitamine C binnen te krijgen. Sinds de twintigste eeuw zijn er geen fatale gevallen van scheurbuik geweest in Nederland. Af en toe zijn er nog mensen met scheurbuik, dat zijn vaak mensen die een onvolwaardige maaltijd nuttigen. Alcoholisten behoren ook tot de mensen met een vergrote kans op een vitamine C tekort.
pi_147052316
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:45 schreef SuperFood het volgende:
Behandeling
Tegenwoordig is scheurbuik niet meer fataal omdat het op te lossen is door vitamine C binnen te krijgen. Sinds de twintigste eeuw zijn er geen fatale gevallen van scheurbuik geweest in Nederland. Af en toe zijn er nog mensen met scheurbuik, dat zijn vaak mensen die een onvolwaardige maaltijd nuttigen. Alcoholisten behoren ook tot de mensen met een vergrote kans op een vitamine C tekort.
Als je quote van een website.. geef de link dan ook.

http://mens-en-gezondheid(...)-als-scheurbuik.html

Nu lijkt het net alsof je dit zelf geschreven hebt.. pronken met andermans veren heet dat.
pi_147052321
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als je quote van een website.. geef de link dan ook.

http://mens-en-gezondheid(...)-als-scheurbuik.html

Nu lijkt het net alsof je dit zelf geschreven hebt.. pronken met andermans veren heet dat.
:') doe normaal
pi_147052334
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:47 schreef SuperFood het volgende:

[..]

:') doe normaal
Nettiquette.. Zou normaal moeten zijn. Maar plagiaat is blijkbaar voor jou normaal.
pi_147052352
Wel knap dat je een heel topic over goedkoop boodschappen kan schrijven, maar persoonlijk vind ik het gewoon een kwestie van aanbiedingen in gaten houden en het meeste bij de Aldi te kopen.
pi_147052362
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nettiquette..
joh jij post dat het nog steeds voorkomt - binnen dit topic lijkt het te suggereren dat je er kans op hebt met de wijze waarop ts eet wat echt ontzettende onzin is. zet ik wat gegevens neer die dit ontkrachten ga je zeggen "geen linkje je wilt zelf zeker de credits :(". je bent niet goed bij je hoofd jij.
pi_147052377
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wel knap dat je een heel topic over goedkoop boodschappen kan schrijven, maar persoonlijk vind ik het gewoon een kwestie van aanbiedingen in gaten houden en het meeste bij de Aldi te kopen.
De Aldi is in alles behalve het vlees duurder dan AH basic.
En met aanbiedingen zit je vaak ook nog duurder omdat dat bijna altijd over A merken gaat.
pi_147052412
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En met aanbiedingen zit je vaak ook nog duurder omdat dat bijna altijd over A merken gaat.
gewoon lidl omdat goed en goedkoop.
pi_147052534
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ga altijd naar de Duitse Aldi i.p.v. de Nederlandse en om de zoveel tijd fiets ik naar de Kaufland voor de aanbiedingen.

Maar voor een persoon boodschappen doen gaat makkelijk op de fiets :) Al gaat voor een maand inslaan is dan wel teveel.
pi_147052570
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:49 schreef SuperFood het volgende:

[..]

joh jij post dat het nog steeds voorkomt - binnen dit topic lijkt het te suggereren dat je er kans op hebt met de wijze waarop ts eet wat echt ontzettende onzin is. zet ik wat gegevens neer die dit ontkrachten ga je zeggen "geen linkje je wilt zelf zeker de credits :(". je bent niet goed bij je hoofd jij.
Ik beweer niet dat de wijze waarop TS eet de kans op scheurbuik vergroot. Dat was een ander. Ik reageerde alleen op iemand die beweerde dat scheurbuik niet meer voorkomt in Nederland.

quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:46 schreef Jakio het volgende:
Groente halen wij uit het vriesvak. Deelblokjes spinazie, andijvie, sperzieboontjes....alles! Je kan precies genoeg pakken voor wat je kookt en de rest lekker in de vriezer laten thuis. Zo gooi je nooit veel weg. Al deze groenten kosten natuurlijk bijna niks uit de vriezer, en zijn bijna allemaal verkrijgbaar van het C-merk.
Dit is echter erg ongezond omdat diepvriesgroente vrijwel alleen groenten zijn die je kookt en vitamine C kan niet tegen verhitting.
quote:
Als we dit optellen bij het eventuele fruit en eieren van de boer
Hij eet dus waarschijnlijk (hij heeft het over 'eventueel') wel vers fruit en haalt daar zijn vitamine C uit. Waarbij je wel moet opmerken dat de echt vitamine rijke fruitsoorten doorgaans niet door de boer aan de weg verkocht worden (kiwi, citrusvruchten) maar voornamelijk de iets minder vitamine C rijke vruchten zoals appels en peren.
pi_147052731
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 12:56 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik ga altijd naar de Duitse Aldi i.p.v. de Nederlandse en om de zoveel tijd fiets ik naar de Kaufland voor de aanbiedingen.

Maar voor een persoon boodschappen doen gaat makkelijk op de fiets :) Al gaat voor een maand inslaan is dan wel teveel.
Helaas is shoppen in het buitenland en ook nog op de fiets geen echte tip voor de meeste Nederlanders. Mijn vriend gaat wel langs bepaalde winkels als hij in België of Duitsland is voor zijn werk maar die luxe hebben de meeste Nederlanders ook niet.
pi_147053301
vitamine c verdwijnt wel wat bij het koken maar bij een normaal eetpatroon krijg je nog meer dan voldoende binnen (iig om scheurbuik te voorkomen)
  Moderator donderdag 27 november 2014 @ 13:31:41 #217
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_147053635
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 13:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Helaas is shoppen in het buitenland en ook nog op de fiets geen echte tip voor de meeste Nederlanders. Mijn vriend gaat wel langs bepaalde winkels als hij in België of Duitsland is voor zijn werk maar die luxe hebben de meeste Nederlanders ook niet.
Ik woon tegen de Duitse grens aan en mijn vriendin is Duits dus die gaat lekker naar de Lidl, Aldi en Rewe. Maar er zijn dingen die men in Duitsland niet kent of niet lekker zijn daar en dus gaat ze op zaterdag altijd naar de duitse supermarkten, en op de weg terug ook nog naar de Plus en/of de AH. Alles in 1x. Het is ook niet zo dat ze er ver voor moet rijden. De verste winkel is de Rewe en die is vanaf mijn voordeur misschien 4km :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_147053848
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 13:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik woon tegen de Duitse grens aan en mijn vriendin is Duits dus die gaat lekker naar de Lidl, Aldi en Rewe. Maar er zijn dingen die men in Duitsland niet kent of niet lekker zijn daar en dus gaat ze op zaterdag altijd naar de duitse supermarkten, en op de weg terug ook nog naar de Plus en/of de AH. Alles in 1x. Het is ook niet zo dat ze er ver voor moet rijden. De verste winkel is de Rewe en die is vanaf mijn voordeur misschien 4km :P
En dat is jouw reactie op mijn post dat niet iedereen dat kan? Dat jij dat doet had je al gezegd dus je valt in herhaling.
  Moderator donderdag 27 november 2014 @ 13:47:56 #219
16180 crew  CoolGuy
pi_147054103
quote:
13s.gif Op donderdag 27 november 2014 13:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En dat is jouw reactie op mijn post dat niet iedereen dat kan? Dat jij dat doet had je al gezegd dus je valt in herhaling.
Je bedoeld jouw reactie waarin je stelt dat niet elke Nederlander dat kan maar er in 1 adem door fijntjes achteraan vermeldt dar jouw vriend het wel doet als ie daar is? Die reactie?

De ironie.

Wijs me overigens even aan waar ik al eerder dan net in dit topic heb gezegd dat mijn vriendin bij de duitse supermarkten inkopen doet, oftewel waar val ik in herhaling?
pi_147054275
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 13:21 schreef SuperFood het volgende:
vitamine c verdwijnt wel wat bij het koken maar bij een normaal eetpatroon krijg je nog meer dan voldoende binnen (iig om scheurbuik te voorkomen)
je moet in Nederland echt heel hard je best doen om scheurbuik te krijgen hoor :D
  donderdag 27 november 2014 @ 14:15:52 #221
62913 Blik
The one and Only!
pi_147054904
Idd zeg, scheurbuik is iets uit de VOC-tijd waarin mensen helemaal niks aan groentes en fruit binnen kregen.
pi_147056079
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:15 schreef Blik het volgende:
Idd zeg, scheurbuik is iets uit de VOC-tijd waarin mensen helemaal niks aan groentes en fruit binnen kregen.
Vitamine C wordt vooral veel als conserveringsmiddel gebruikt in conserven enzo (als we het toch al over niet verse groente hebben). E300= vitamine C (en nee, niet alle E-nummers zijn rare chemische producten, de meesten niet zelfs), maar meestal staat op pakjes 'met toegevoegde vitamine C',
Lijkt me dus lastig om een vitamine-C-deficiëntie te krijgen...
pi_147058457
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 14:56 schreef keko het volgende:

[..]

Vitamine C wordt vooral veel als conserveringsmiddel gebruikt in conserven enzo (als we het toch al over niet verse groente hebben). E300= vitamine C (en nee, niet alle E-nummers zijn rare chemische producten, de meesten niet zelfs), maar meestal staat op pakjes 'met toegevoegde vitamine C',
Lijkt me dus lastig om een vitamine-C-deficiëntie te krijgen...
TS eet alleen diepvriesgroente, geen vers en geen conserven.
pi_147058666
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

TS eet alleen diepvriesgroente, geen vers en geen conserven.
Diepvriesgroente is zelfs nog verser dan groente uit de "vers"afdeling. Vaak ligt het daar al vele uren, zo niet dagen na de teelt. Diepvriesgroenten worden direct na de teelt ingevroren.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_147058759
Als je kool snijdt, dan maakt deze stoffen aan die goed zijn tegen kanker en andere ziektes. Voorgesneden kool wordt meteen na het plukken gesneden en er zitten daardoor meer van deze stoffen in. Vaak is voorgesneden groente om die reden juist gezonder dan 'verse' groente.

Hier een bron:
http://www.npowetenschap.(...)ool-is-gezonder.html
pi_147058780
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:29 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Diepvriesgroente is zelfs nog verser dan groente uit de "vers"afdeling. Vaak ligt het daar al vele uren, zo niet dagen na de teelt. Diepvriesgroenten worden direct na de teelt ingevroren.
bij vriezen gaat ook wel wat verloren. maar echt ongezond lijkt het me niet.
pi_147058813
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:32 schreef JoPiDo het volgende:
Als je kool snijdt, dan maakt deze stoffen aan die goed zijn tegen kanker en andere ziektes. Voorgesneden kool wordt meteen na het plukken gesneden en er zitten daardoor meer van deze stoffen in. Vaak is voorgesneden groente om die reden juist gezonder dan 'verse' groente.

Hier een bron:
http://www.npowetenschap.(...)ool-is-gezonder.html
ho ho dat voorbeeld van kool kende ik (alhoewel me bijstond dat niet bewezen was dat het ook echt werkt zoals de theory aangeeft) maar om dat nou meteen door te trekken op alle groentes.
pi_147059022
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:34 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ho ho dat voorbeeld van kool kende ik (alhoewel me bijstond dat niet bewezen was dat het ook echt werkt zoals de theory aangeeft) maar om dat nou meteen door te trekken op alle groentes.
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat het nergens op slaat dat mensen hier dingen lopen te beweren over ingevroren groentes die ze ooit een keer ergens hebben gehoord. In sommige gevallen gaat de praktijk volledig tegen je gevoel in. Je gevoel zegt dat zelf thuis een prei snijden supergezond is, maar in de praktijk blijkt dat je hem beter voorgesneden kunt kopen.

Niet dat het een hol uitmaakt, een gemiddelde Nederlander pist 90% van de vitamines en andere goede stoffen die hij binnen krijgt weer uit, omdat hij er meer dan genoeg van binnen krijgt.
pi_147059085
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:29 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder heb gezegd gaat het er niet om dat het ingevroren is geweest maar dat vrijwel alle diepvriesgroenten groenten zijn die je kookt. Koop je dus puur en alleen diepvriesgroenten dan eet je nooit rauwkost en krijg je dus o.a. weinig vitamine C binnen.
pi_147059253
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder heb gezegd gaat het er niet om dat het ingevroren is geweest maar dat vrijwel alle diepvriesgroenten groenten zijn die je kookt. Koop je dus puur en alleen diepvriesgroenten dan eet je nooit rauwkost en krijg je dus o.a. weinig vitamine C binnen.
Ik begrijp het.

Ikzelf doe voornamelijk diepvriesgroenten ( Italiaanse, Oosterse en Mexicaanse wokmix van de jumbo = het goedkoopst ) door het eten. Daarnaast doe ik nog champignons uit blik erbij. Champignons spoel ik eerst heel goed uit. Daarnaast eet ik groenten en fruit vooral in smoothies / blenderpapjes. Bepaalde groenten, zoals broccoli, zijn rauw gezonder. Die doe ik dan weer niet rauw door het avondeten, maar in de blender. Ook drink ik sinaasappelsap van de Basic, is maar 0,77 cent per liter, en is toch een lekkere aanvulling op de viitamientjes.

Groenten en fruit voor de blender haal ik vooral op de markt en ook wel uit de diepvries bij AH. Een kilo spinazie voor maar 1 euro en een paar cent?!
pi_147059431
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:49 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Daarnaast eet ik groenten en fruit vooral in smoothies / blenderpapjes. Bepaalde groenten, zoals broccoli, zijn rauw gezonder. Die doe ik dan weer niet rauw door het avondeten, maar in de blender.
Kan je dan niet beter babyvoer kopen? Ik word echt een beetje onpasselijk bij deze verhalen. :r
pi_147059465
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kan je dan niet beter babyvoer kopen? Ik word echt een beetje onpasselijk bij deze verhalen. :r
Ik ben bang dat ik dan een babyface krijg. ;(

:P _O-
  Moderator/colorchick donderdag 27 november 2014 @ 16:58:40 #233
382129 crew  Donna
pi_147059488
Wij eten eigenlijk ook maar weinig rauwkost als ik zo nadenk. Toch eens op letten.
  donderdag 27 november 2014 @ 17:00:01 #234
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_147059536
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:49 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Ik begrijp het.

Ikzelf doe voornamelijk diepvriesgroenten ( Italiaanse, Oosterse en Mexicaanse wokmix van de jumbo = het goedkoopst ) door het eten. Daarnaast doe ik nog champignons uit blik erbij. Champignons spoel ik eerst heel goed uit. Daarnaast eet ik groenten en fruit vooral in smoothies / blenderpapjes. Bepaalde groenten, zoals broccoli, zijn rauw gezonder. Die doe ik dan weer niet rauw door het avondeten, maar in de blender. Ook drink ik sinaasappelsap van de Basic, is maar 0,77 cent per liter, en is toch een lekkere aanvulling op de viitamientjes.

Groenten en fruit voor de blender haal ik vooral op de markt en ook wel uit de diepvries bij AH. Een kilo spinazie voor maar 1 euro en een paar cent?!
Heb je nog wel je eigen tanden?
pi_147059557
Champignons uit blik? Serieus ik kan een hoop begrijpen, maar dat gaat echt te ver. :')
pi_147059701
Een blik AH- basic snert van 1.2 liter voor maar 1.49.

3 sneetjes brood erbij van de Aldi. (79 cent voor een heel brood )

Biertje erbij a 20 cent per flesje van het merk Pitt ( te halen bij de jumbo voor 4,60 per krat )

Amigo's, jullie kunnen ook, net als ik, als een god in Frankrijk leven met maar weinig geld. :* :*
pi_147060181
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 13:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom zou dat geen goede tip voor Nederlanders zijn? Of leven alle Nederlanders in de Polder zoals de politiek dat zo mooi verwoord soms. Uiteindelijk denk ik toch dat er heel veel Nederlanders zijn die redelijk dicht bij de grens wonen, al ben ik het uiteraard wel eens dat de meerderheid niet dicht bij de grens woont.
  donderdag 27 november 2014 @ 17:25:55 #238
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_147060235
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:06 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Een blik AH- basic snert van 1.2 liter voor maar 1.49.

3 sneetjes brood erbij van de Aldi. (79 cent voor een heel brood )

Biertje erbij a 20 cent per flesje van het merk Pitt ( te halen bij de jumbo voor 4,60 per krat )

Amigo's, jullie kunnen ook, net als ik, als een god in Frankrijk leven met maar weinig geld. :* :*
:r
pi_147060329
Als ik sommige dingen lees eet ik liever niet geloof ik :@

Lees vooral heel veel blik voer.

Echt voor bijvoorbeeld soep maar een hele grote pan tomaten maaltijdsoep. Kun je meerdere keren van eten en gaat goed in de vriezer. En het kost als het het verdeeld over 4 maaltijden echt geen hol.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_147060413
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Echt voor bijvoorbeeld soep maar een hele grote pan tomaten maaltijdsoep. Kun je meerdere keren van eten en gaat goed in de vriezer. En het kost als het het verdeeld over 4 maaltijden echt geen hol.
Vooral soep kan je voor het bedrag wat een blik/pak kost echt niet zelf maken. Dus ik maak alleen soepsoorten zelf die ik niet in blik of pak kan kopen.

Voor ¤1,- tot ¤1,50 de liter lukt het gewoon niet.
pi_147060431
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Vooral soep kan je voor het bedrag wat een blik/pak kost echt niet zelf maken. Dus ik maak alleen soepsoorten zelf die ik niet in blik of pak kan kopen.

Tuurlijk lukt dat wel. Wat voor soep zou niet lukken?
pi_147060447
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Je staat niet te trappelen door 'meng wat meel met water, beetje tomatensaus en spek, en klaar is je pizza'?
pi_147060477
pi_147060544
quote:
14s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Tuurlijk lukt dat wel. Wat voor soep zou niet lukken?
Geef maar een recept met prijzen van de producten erbij.

Als ik kijk naar bv broccolisoep:
- 3 struiken broccoli
- 2 grote uien
- 2 blikje bouillon
- Scheutje olie
- Handje spekreepjes
- Bakje creme fraiche
- Teentje knoflook
- Zout, peper, water, gas (staat 2 uur op)
Dan ben ik daar al ruim overheen.

Voor rundersoep of groentesoep op runderbasis ben je aan de schenkel alleen al meer kwijt.
pi_147060975
quote:

[..]

Ik begrijp het.

Ik krijg een raar soort jeuk van dit verhaal.
pi_147061124
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:59 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Ik krijg een raar soort jeuk van dit verhaal.
Waar? Onder je oksels of bij je balletjes.

Baljeuk is altijd zo vervelend als je op de bus staat te wachten. :@
pi_147061637
quote:
11s.gif Op donderdag 27 november 2014 18:04 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Waar? Onder je oksels of bij je balletjes.

Baljeuk is altijd zo vervelend als je op de bus staat te wachten. :@
Beetje achterin mijn keel.
pi_147061666
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 18:23 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Beetje achterin mijn keel.
je moet nooit balletjes achterin je keel willen hebben überhaupt ;(
pi_147061768
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja maar een beetje meer heb je verse soep ipv blikvoer.
pi_147061807
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:35 schreef mootie het volgende:

[..]

Je staat niet te trappelen door 'meng wat meel met water, beetje tomatensaus en spek, en klaar is je pizza'?
Als er dan nog wat kaas en verse groenten aan toegevoegd worden begin ik wat vrolijker te kijken.

Ik vrees dat mijn standaarden gewoon wat hoger liggen :@
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2014 @ 18:33:34 #251
43556 miss_dynastie
pi_147061879
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Geef maar een recept met prijzen van de producten erbij.

Als ik kijk naar bv broccolisoep:
- 3 struiken broccoli
- 2 grote uien
- 2 blikje bouillon
- Scheutje olie
- Handje spekreepjes
- Bakje creme fraiche
- Teentje knoflook
- Zout, peper, water, gas (staat 2 uur op)
Dan ben ik daar al ruim overheen.

Voor rundersoep of groentesoep op runderbasis ben je aan de schenkel alleen al meer kwijt.
Met 3 struiken broccoli en 2 grote uien kun je minimaal een liter of vier soep maken. Ik heb gister met 250 gram broccoli anderhalve liter soep gemaakt; buillon, scheutje room, zal me verbazen als het een euro gekost heeft eerlijk gezegd. Broccoli was 40 cent in de aanbieding, kookroom was een klein scheutje uit zo'n verpakking van een euro en bouillonpoeder is ook twee eetlepels uit een potje van 1,18.

En ik denk dat het oneerlijk is een versgemaakte soep met schenkel te vergelijken met een hap zout uit blik. Kan ook weleens lekker zijn, daar niet van, maar is van mindere kwaliteit.
pi_147062367
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 18:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Met 3 struiken broccoli en 2 grote uien kun je minimaal een liter of vier soep maken. Ik heb gister met 250 gram broccoli anderhalve liter soep gemaakt; buillon, scheutje room, zal me verbazen als het een euro gekost heeft eerlijk gezegd. Broccoli was 40 cent in de aanbieding, kookroom was een klein scheutje uit zo'n verpakking van een euro en bouillonpoeder is ook twee eetlepels uit een potje van 1,18.

En ik denk dat het oneerlijk is een versgemaakte soep met schenkel te vergelijken met een hap zout uit blik. Kan ook weleens lekker zijn, daar niet van, maar is van mindere kwaliteit.
:')

Je kunt ook een blikje tomatenpuree in wat water oplossen, dat geeft al net zulke gevulde soep als jij maakt.
pi_147062451
Mmmm, pompoensoep! Maar dan wel een hele flespompoen op 2 liter bouillon, samen met twee appels, heel veel (verse) kruiden, een flinke lepel crème fraise en goed brood erbij.
pi_147062529
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 18:56 schreef JoPiDo het volgende:
Mmmm, pompoensoep! Maar dan wel een hele flespompoen op 2 liter bouillon, samen met twee appels, heel veel (verse) kruiden, een flinke lepel crème fraise en goed brood erbij.
Aardbeiencrème?
  † In Memoriam † donderdag 27 november 2014 @ 20:50:38 #255
43556 miss_dynastie
pi_147067324
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 18:53 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Je kunt ook een blikje tomatenpuree in wat water oplossen, dat geeft al net zulke gevulde soep als jij maakt.
Soep hoeft toch niet per se te vullen? Denk je dat courgettesoep met 0,3 procent geitenkaas van Unox uit pak méér vult? Maar goed, dan gooi je er spekjes, uien en pasta of vermicelli in. Wat kaas, als je er zin in hebt. Maar dan zit je aan véél meer en betere inhoud dan in een gemiddeld zakje, pakje of blikje. Dus ook dat is niet te vergelijken en qua hoeveelheid nog goedkoper dan kant en klaar.
pi_147067419
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 20:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Soep hoeft toch niet per se te vullen? Denk je dat courgettesoep met 0,3 procent geitenkaas van Unox uit pak méér vult? Maar goed, dan gooi je er spekjes, uien en pasta of vermicelli in. Wat kaas, als je er zin in hebt. Maar dan zit je aan véél meer en betere inhoud dan in een gemiddeld zakje, pakje of blikje. Dus ook dat is niet te vergelijken en qua hoeveelheid nog goedkoper dan kant en klaar.
Leer begrijpend lezen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_147067840
Zal ik eens een goede tip geven

Haal je groente van de markt, en dan vooral vragen of er een familie pak is zodat je een zak vol krijgt voor nog geen eens 2 euro.. En tja soms zit er iets in dat niet lekker is maar dat kan je dan gewoon weggooien want je hebt al zoveel bespaard.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_147073269
Wat een lange OP, zeg.
  vrijdag 28 november 2014 @ 07:24:17 #259
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_147078169
quote:
Volgens mij ontkent ook niemand dat diepvriesgroente net zo gezond is als dezelfde groente vers, het gaat er vooral om dat je nogal beperkt wordt in je keuze.

Ik vind persoonlijk diepvries heel prima voor bepaalde dingen en toepassingen (spinazie, rode kool, erwten) maar voor de rest is het allemaal een beetje behelpen wat er beschikbaar is en hoe goed het ontdooit qua structuur. Ik geef in elk geval graag een beetje meer geld uit voor de keuzemogelijkheid :)
pi_147078335
Ik vind het altijd lastig dat verse groente voor een persoon gewoon teveel is, want bij diepvries groente neem ik dan gewoon de helft.

Uiteraard doe ik dat bij verse groente ook maar dan moet ik de rest wel binnen een week opmaken. Verse groente is trouwens geregeld goedkoper dan blik of diepvries groente.
  vrijdag 28 november 2014 @ 08:46:06 #261
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_147078780
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 07:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik vind het altijd lastig dat verse groente voor een persoon gewoon teveel is, want bij diepvries groente neem ik dan gewoon de helft.

Uiteraard doe ik dat bij verse groente ook maar dan moet ik de rest wel binnen een week opmaken. Verse groente is trouwens geregeld goedkoper dan blik of diepvries groente.
Wat een onzin!
Kom je wel eens op de groenteafdeling?

Boontjes, spruitjes, broccoli, witlof etc. kun je gewoon afwegen of bepalen hoeveel stuks je neemt en zo zelf bepalen hoeveel je neemt.

Diepvries groente is op zich net zo gezond als verse groente, maar je moet wel opletten welke je neemt.
Aan sommige diepvriesgroente wordt nog van alles toegevoegd, zoals zout, suiker, kruiden, etc.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 november 2014 @ 12:34:04 #262
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147083962
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:46 schreef gewoonmeppen het volgende:

[..]

Wat een onzin!

Boontjes, spruitjes, broccoli, witlof etc. kun je gewoon afwegen of bepalen hoeveel stuks je neemt en zo zelf bepalen hoeveel je neemt.

Diepvries groente is op zich net zo gezond als verse groente, maar je moet wel opletten welke je neemt.
Aan sommige diepvriesgroente wordt nog van alles toegevoegd, zoals zout, suiker, kruiden, etc.
Als je een gerecht met 1 soort groente neemt is het geen probleem nee (op bloemkool en andere kolen na dan). Maar zodra je wat afwisselender wilt met meerdere groenten wilt blijf je altijd met halve groenten zitten.

En voor diepvriesgroenten moet je altijd maar één soort groente per zak willen, die mixen zit inderdaad nog wel eens wat door qua smaakmakers.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_147084104
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 08:46 schreef gewoonmeppen het volgende:

[..]

Wat een onzin!

Ja ik kom er wel eens hoor, maar broccoli word gewoon per 500 gram verkocht en boontjes worden ook per een bepaalde hoeveelheid verkocht.

Ja je kunt losse paprika's kopen, maar de groente die ik koop is nooit zodanig te koop dat ik de helft kan nemen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:39:18 #264
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_147084114
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:34 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als je een gerecht met 1 soort groente neemt is het geen probleem nee (op bloemkool en andere kolen na dan). Maar zodra je wat afwisselender wilt met meerdere groenten wilt blijf je altijd met halve groenten zitten.

En voor diepvriesgroenten moet je altijd maar één soort groente per zak willen, die mixen zit inderdaad nog wel eens wat door qua smaakmakers.
De voorgesneden groente in zakken (nasi/bami/macronie, roerbakgroente, etc.) heb je meestal ook in kleinere verpakkingen. (200/250 gram)
  Redactie Frontpage vrijdag 28 november 2014 @ 12:40:38 #265
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147084148
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:39 schreef gewoonmeppen het volgende:

[..]

De voorgesneden groente in zakken (nasi/bami/macronie, roerbakgroente, etc.) heb je meestal ook in kleinere verpakkingen. (200/250 gram)
Maar daar wordt je dan weer keihard voor afgezet, betaal je ¤2,- voor een zakje prei/kool met 3 stukjes paprika en wat taugé -O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator vrijdag 28 november 2014 @ 13:10:36 #266
16180 crew  CoolGuy
pi_147084925
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:40 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar daar wordt je dan weer keihard voor afgezet, betaal je ¤2,- voor een zakje prei/kool met 3 stukjes paprika en wat taugé -O-
Ja omdat het werk al voor je gedaan is want jr hoeft niets meer zelf te snijden/schoon te maken. Het is of het een of het ander zeg :{
  vrijdag 28 november 2014 @ 13:17:36 #267
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_147085094
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja omdat het werk al voor je gedaan is want jr hoeft niets meer zelf te snijden/schoon te maken. Het is of het een of het ander zeg :{
Dat, en je gooit meestal niks weg.

Als ik een bakje tauge koop, is het vaak te veel. Omdat dat spul supersnel verpietert, gooi ik aan het einde van de week gegarandeerd het restant weg.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Moderator vrijdag 28 november 2014 @ 13:35:40 #268
16180 crew  CoolGuy
pi_147085652
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:17 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat, en je gooit meestal niks weg.

Als ik een bakje tauge koop, is het vaak te veel. Omdat dat spul supersnel verpietert, gooi ik aan het einde van de week gegarandeerd het restant weg.
Ja. Alsjeblieft zeg. Voorverpakt niet willen want afzetterij maar los ook niet willen want teveel. Ja, supermarkten zullen verschillende hoeveelheden in elke hoeveelheid gaan doen want jantje wil 345 gram en henkie wil 342 gram. Kom nou. Of zelf moeite doen of gaan voor gemak, maar je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
pi_147085713
Tl;dr samenvatting

- ga naar de AH want daar hebben ze C-merken
- Koop van alles het C-merk
- Sla groot in
- Vries extra porties in
pi_147086569
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja ik kom er wel eens hoor, maar broccoli word gewoon per 500 gram verkocht en boontjes worden ook per een bepaalde hoeveelheid verkocht.
Huh? Dan neem jij zeker altijd voorgewassen en voorverpakte groenten? Ik vond die opmerking van 250 gr broccoli al zo vreemd. Die wordt buiten de koeling namelijk (goedkoper) per struikje verkocht, niet per gram. En sperzieboontjes zijn hier ook altijd los te koop. Ook goedkoper dan die voorverpakte en gekoelde zooi.
pi_147087053
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:46 schreef Jakio het volgende:
Beste Allemaal,

Vroeger dan de meeste misschien, op de leeftijd van 17 en 19, zijn wij gaan samenwonen. We zijn niet de rijkste maar kunnen prima rondkomen. Altijd zijn we op zoek naar manieren om op dingen te besparen zonder er minder "luxe" van te hoeven leven. Nu gaan veel mensen om ons heen ook samenwonen of in ieder geval het huis uit. We worden bekogeld met vragen, en dan vooral over boodschappen. Ik kan er persoonlijk niet erg goed tegen als mensen voor 3 dagen boodschappen doen en vervolgens rond de ¤30 uitgeven aan van alles en nog wat. Met uitzondering natuurlijk op degene die dit graag betalen omdat ze van hun zuurverdiende centjes afmoeten.

Ik schrijf dit als tip-lijst voor mensen die samen gaan wonen of graag willen besparen op het een of ander. Hou er rekening mee dat het allemaal begint bij jezelf; genoegen nemen met meer moeite doen en er vooral plezier in hebben.

Benodigdheden:

Vriezer
De aller aller aller belangrijkste tip is de aanschaf van een (tweedehands) vriezer met ten minste drie laden. Via marktplaats hebben wij ooit voor ¤30,- een zuinige vriezer (a+) tweedehands opgehaald in de buurt.

Auto
Tenzij de supermarkt om de hoek zit, heb je voor de tips die ik ga geven zeker een auto nodig. We gaan namelijk boodschappen doen voor een hele maand. Verderop lees je hoe en waarom.

Supermarkt
Wanneer je de meeste vraagt waar je het goedkoopst boodschappen kan doen, zal men meestal de lidl of de aldi direct noemen. Als je erover nadenkt is dit verre van de goedkoopste optie. Bij deze winkels hebben van elke productsoort slechts keuze uit 1 merk. Dit merk kost ongeveer evenveel als het eigen merk van bijvoorbeeld de Albert Heijn. Maar, omdat je nu ineens geen A-merk ernaast heb staan om prijzen te vergelijken, en de prijs meestal centenwerk is, krijg je het gevoel dat je goedkoop bezig bent.

Nog veel belangrijker is dat je in de aldi en de lidl geen zogenaamd C-merk vinden kan:
Prijs A-Merk: 1,19
Prijs B-Merk: 0,89 (aldi, lidl en eigen merk Jumbo, AH etc.)
Prijs C-Merk: 0,65 (AH-basic, euroshopper, euromerk, onbekende merken)

Hierboven is natuurlijk maar een schets van elk willekeurig product, maar het is daadwerkelijk zo dat een C-merk altijd net iets meer dan de helft van het A-merk kost.

Je begrijpt al dat het belangrijkste dus nu is om een supermarkt te vinden waar veel C-merken te vinden zijn. Daarnaast moet de duurste kostenpost er goedkoop zijn,..Vlees!
Jumbo is inderdaad de goedkoopste, maar dan alleen in A-merken. Het vlees is gemiddeld van prijs maar het zijn vrijwel geen C-merken te vinden. Voor ons valt deze supermarkt dus al standaard af. Dit geld ook voor de Super de Boer, Plus en de C1000. De allerbeste keuze is, geloof het of niet, de Albert Heijn. Bij elke AH, en dan vooral de AH-XL (grotere winkels) hebben ze een enorm aanbod in C-merken. Daarnaast is het vlees bij de Albert Heijn goedkoop door een groot aanbod in voordeelverpakkingen. Net zo goedkoop in vlees en met veel C-merken is er dan ook nog de Dirk, Digros en Bas.

Waarom wij dan toch de AH prefereren is de nu veelal beschikbare zelfscanner. Alles direct in je tas kunnen doen is wel zo fijn als je een kar vol gaat proppen. Daarnaast wil je een overvolle kar niet nog eens uitpakken bij de kassa. Maar de totaalprijs in de gaten kunnen houden is ook wel fijn.

Boodschappen doen:
Daar gaan we dan, naar de Appie Heijn of wat je dan ook kiest. Vergeet niet lekker veel tasjes en kratten mee te nemen. Eerst het zwaarste, drinken. Het goedkoopste is natuurlijk limonade enzo maar we willen wel een beetje lekker leven. Ruil je A of B merk frisdrank eens in voor het C merk. Koop gelijk een 6pack flessen dan krijg je de 6de fles vaak nog gratis ook. IJsthee is te koop voor 30 cent en alle andere pakken en flessen niet uitzoeken op soort maar op prijs. Ze willen dat je het C-merk laat staan....de verpakking is vaak wit en saai. Maar de smaak verschilt nauwelijks.

Dan het vlees. Zoals ik al zei, ga voor de kiloverpakkingen. Wij gaan vaak alleen voor kip en gehakt. We maken er echt alles van. Ik kan me voorstellen dat mensen dat saai gaan vinden, maar het is maar wat je er mee doet. Wij eten van alles, hollandse pot met een kipfiletje of een gehaktballetje. Een hamburgertje, een wokgerecht met kip, een ovenschotel met gehakt, pasta met kip of gehakt. Noem het maar op! Als je dan gehakt neemt, neem dan lekker half-om-half. Goedkoper, lekkerder en ja...een beetje ongezonder maar dat nemen we voor lief.
Wij halen altijd 3 kilo kipfilet en 3 kilo half-om-half. Thuis verdeel ik dit in porties van twee kipfiletjes en porties van 375g gehakt. Elke dag haal ik het een of het ander uit de vriezer. Als je dit vergeet kun je het binnen 5 minuten zachtjes ontdooien in de magnetron.

Groente halen wij uit het vriesvak. Deelblokjes spinazie, andijvie, sperzieboontjes....alles! Je kan precies genoeg pakken voor wat je kookt en de rest lekker in de vriezer laten thuis. Zo gooi je nooit veel weg. Al deze groenten kosten natuurlijk bijna niks uit de vriezer, en zijn bijna allemaal verkrijgbaar van het C-merk. Aardappels kun je kopen per 5 kilo van het C-merk. Erg lekkere aardappels, alleen vaak klein....lastig schillen. Het is wat je zelf wil. Groentepakketten zijn ook bevroren per zak verkrijgbaar. Vaak in verschillende mixen. Kijk wel altijd eerst even bij de verse groentemixen. Er is er altijd wel een in de aanbieding voor weinig, en die kan je prima invriezen!
Kan je dus prima pasta, een wokgerecht of wat dan ook maken.

Kruiden zijn belangrijker dan je denkt. Zorg dat je van alles in huis heb voor een lage prijs. Koop je bijvoorbeeld altijd pastasaus van een A of B-merk, bedenk dan eens wat je koopt. Je koopt tomatensaus met kruiden. Een pakje tomatensaus kost van het C-merk maar 23 cent. Doe er wat peper, zout, knoflook(poeder), italiaanse kruiden en paprikapoeder in en het smaakt precies hetzelfde. geen recepten van een pakje, maar gewoon doen. Zo maak je alles zelf. Het is dus ook een beetje leren koken. Beetje meel en water mengen, uitrollen, deze saus erop, paar plakken euroshopper-kaas en stukjes euroshopper-spek. Et voila....een verse pizza van nog geen euro binnen een half uur. Niet net zo lekker als een pizza uit de vriezer, maar eerlijk is eerlijk, die kosten bijna 4 euro.

Brood kopen wij per heel brood. Het goedkoopste brood is misschien niet het lekkerste, dus kan je altijd een tijgertje wit of bruin kopen als je dat belangrijk vindt. Dat hele brood verdeel je thuis zelf gewoon in twee halfjes en klaar is kees. Klinkt stom maar een heel brood is vaak een heel stuk goedkoper dan twee halfjes. En als je 6 broden haalt scheelt je dat toch weer een hoop. Thuis kan je dit prima in de vriezer kwijt. Kaas kopen wij per blok van het C-merk. Dit is altijd meer dan een maand houdbaar. Als je thuis een kaasschaaf en een rasp gebruikt hoef je ook geen dure plakken en zakjes geraspte kaas te kopen. Spek(blokken, plakjes) ham en dat soort beleg kan je ook gewoon invriezen en per pakje invriezen. Niet dure verse vleeswaren halen. Alles is er van het C-merk! Voor het verdelen van het vlees(kip en gehakt) en brood kun je grote diepvrieszakken kopen.

Melk is lang houdbaar te koop voor nog geen 40 cent per liter. Prima om mee te koken en alhoewel het even wennen is, prima te drinken. Stuk goedkoper dan verse melk. Boter is ook supergoedkoop en enorm lang houdbaar. Harde boter is natuurlijk ongezond vergeleken bij vloeibare boter. Zelf maak ik me er niet zo druk om, maar als je dat wel doet, kies dan liever voor C-merk zonnebloemolie. Dat is relatief gezien een stuk goedkoper dan C-merk vloeibare boter en vergeet niet dat vloeibare bakboter geen boter is, maar gewoon olie met een creme/geel kleurtje.

Hollandse pot en pasta´s zijn zijn over het algemeen enorm goedkoop. Maar je wil wel eens wat anders. Sausjes om mee te wokken zijn zijn er op allerlei manieren. Het duurste zijn de kant en klare pakjes en flesjes saus. Een stuk lekkerder en goedkoper zijn boemboes. Dat zijn die bakjes of hangende zakjes van nog geen 60 cent. Meng dit in de pan met een beetje water, kipblokjes en groenten en kook er wat rijst bij. Goedkoop en lekker, toch weer eens wat anders dan hollandse pot en pasta.

Verder hoef ik natuurlijk niet uit te leggen dat je gewoon overal voor de goedkoopste keuze moet gaan en vooral niks kant en klaar moet kopen. Je kan bijna alles zelf maken. Dus geen suikerklontjes maar een pak suiker, geen gehaktkruiden maar zelf kruiden, geen toetjes maar kloppudding en saroma. Alles kan goedkoper zonder dat het minder lekker is.

Vergeet ook niet wat lekkers mee te nemen. Goedkoop boodschappen doen is wat anders dan verhongeren. Wij hebben elke avond wel een lekker koekje, chippie of wat dan ook. Kost ook enorm weinig.

Zojuist hebben wij boodschappen gedaan voor ¤122 euro. Hiermee gaan wij zowieso een maand rondkomen en zelfs overhouden. Hierbij zit alles inbegrepen, dus ook WC-papier, schoonmaakmiddel....alles! Een overvolle kar.

Wat er niet bij zit is een eventueel kratje bier, flesje wijn of tabak. Dat ligt natuurlijk helemaal aan jezelf.
Ook fruit heb ik niet besproken. Diepvriesfruit is best lekker, maar niet ideaal en heel goedkoop. Als je echt niet meer terug wil naar de supermarkt, bedenk dan eens waar je in de buurt toch nog goedkoop fruit kan halen. Wij hebben in de buurt een boer zitten die van huis alle soorten groenten, fruit en eieren verkoopt voor een spotprijs. Woon je in de stad heb je misschien een goedkope groenteboer om de hoek zitten.

Wasmiddel en verzorging (deodorant, gel etc.) haal je bij de drogist in de aanbieding. De Trekpleister, kruidvat, etos etc. hebben altijd om de week andere aanbiedingen. Zoek de goedkoopste aanbieding bij jou in de buurt en ook hier kun je kiezen voor C-merken. Als we dit optellen bij het eventuele fruit en eieren van de boer en de boodschappen ben je nog geen ¤150 kwijt voor een maand. Nog geen ¤40 per week dus met ze tweeën

Dierenbenodigdheden halen wij voor een prikkie bij de action. Je heb er altijd wel een in de buurt. Je kunt hier ook vrij goedkoop de spullen van de drogist halen, maar het C-merk van de drogist blijft goedkoper.

Dus, ik begrijp het als je bang bent minder lekker te kunnen leven als je zo boodschappen doet, maar geloof me, wij hebben altijd werkelijk alles in huis, en naar maanden boodschappen doen hebben we een enorme voorraad opgebouwd van extra oneindig houdbare dingen. Daarnaast eet je net zo lekker als je nu doet, sommige dingen gaan iets meer werk kosten. Voeg tips toe als je wil en ik hoor het wel als er vragen zijn. Succes!
Samenvatting
Altijd zijn we op zoek naar manieren om op dingen te besparen zonder er minder "luxe" van te hoeven leven.
Saroma
Gesteriliseerde melk van 40ct/L
diepvriesfruit
kant-en-klare boemboe
bespaar op suikerklontjes
kiloknallers plofkip en gehakt

:N
  Moderator/colorchick vrijdag 28 november 2014 @ 14:19:59 #272
382129 crew  Donna
pi_147087164
Sowieso blijft verse groente toch veel langer goed? Ik heb ook wel eens voorgesneden broccoli gekocht, maar de helft die ik over had kon ik na 2 dagen weggooien. Een stronkje brocolli kan je veel langer bewaren. Met sla ook. Gesneden sla in een zak is zomaar bruin als het zakje open geweest is. Een krop sla blijft veel langer goed.
pi_147088266
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:03 schreef Ouder1 het volgende:
Ik vond die opmerking van 250 gr broccoli al zo vreemd. Die wordt buiten de koeling namelijk (goedkoper) per struikje verkocht, niet per gram.
Bij de appie betaal je voor een grote struik meer dan voor een kleine, ze gaan gewoon per 500 gram.
pi_147088485
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:04 schreef exelletor het volgende:

[..]

Bij de appie betaal je voor een grote struik meer dan voor een kleine, ze gaan gewoon per 500 gram.
Hier gaan ze bij de appie per stuk. En nu?
pi_147089729
Waarschijnlijk neemt Albert Heijn gewoon alleen struikjes van 500 gr. af bij de leveranciers, net zoals al het groente en fruit wordt geselecteerd op formaat, kleur of gewicht.

De kneusjes scoor je vervolgens voor de helft op de markt of bij de Turk.
pi_147096750
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:12 schreef Ouder1 het volgende:
Hier gaan ze bij de appie per stuk. En nu?
Je rekent nog altijd per 500gr. Je kan idd niet zomaar een halve struik pakken. Maar goed, beetje off-topic.
pi_147114761
Dus de samenvatting van dit topic is "jullie doen het allemaal verkeerd en ik ga jullie helpen. Dus koppen dicht en luister..."

Nee, goed begin. Echt waar.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_147120796
(Smaak)voorkeuren liggen voor iedereen anders, dus daar kun je vrij moeilijk tips in geven die voor iedereen werken.

Denk wel dat veel mensen die nu nog nergens op letten (en wel zouden willen besparen), het merendeel van de winst kunnen halen uit het letten op aanbiedingen binnen de producten die ze toch al kopen, vooruit denken (dus geen flesje drinken a 1,75 op het station hoeven kopen omdat je zo'n dorst maar niks bij je hebt) en inkopen naar gebruik / creatief worden met restjes, zodat je weinig tot niks weg hoeft te gooien.
pi_147120893
goedkoop vlees eten -> ga duiven vangen. zelf slachten enzo.
  zaterdag 29 november 2014 @ 22:11:02 #280
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_147131540
met z'n 2en kun je iig makkelijk voor 150 euro per maand eten en drinken. mijn vriendin en ik lukt het iig makkelijk (minder dan 150 zelfs).

pasta is bijvoorbeeld prima te maken voor onder onder de 1 euro per persoon
Drugs are good mkay?
pi_147132405
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:11 schreef Party_P het volgende:

pasta is bijvoorbeeld prima te maken voor onder onder de 1 euro per persoon
Recept met kosten? Ben wel benieuwd
  zaterdag 29 november 2014 @ 22:49:18 #282
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_147133085
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:31 schreef laares het volgende:

[..]

Recept met kosten? Ben wel benieuwd
met ingredienten uit aanbieding, markt en/of c-merk.

edit: voor 2 personen

• 250gr gehakt ¤1,- (¤4 per kg)
• 1 grote ui ¤0.15 (markt)
• halve prei ¤0.20 (markt)
• pak gezeefde tomaten ¤0.35
• 200gr spaghetti ¤0.20 (500gr pak= ¤0.35)
• zout, peper, gedroogde oregano ¤0,10

Totaal ¤2

Of als je wat ultra cheaps wil met aardappels:

• 600gr aardappels ¤0.30 (5kg=¤2 bij Boni)
• halve grote pot doperwten ¤0.40
• 4 diepvrieshamburgers ¤0.50 (¤1.50 bij boni)
• bakboter ¤0.10
• peper, zout, kerrie/cayennepeper ¤0.10

aardappels in blokjes, voorkoken, opbakken.

Totaal ¤1.40

[ Bericht 10% gewijzigd door Party_P op 29-11-2014 22:59:02 ]
Drugs are good mkay?
pi_147133157
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:49 schreef Party_P het volgende:

[..]

Totaal ¤2
250 gram gehakt is (als je zo goedkoop mogelijk wilt doen) behoorlijk wat teveel. 80 gram is meer dan genoeg. van het verschil in geld zou ik er wat groentes bijdoen (alhoewel je al wel vrij hoog zit voor een pasta maar toch :D)
  zaterdag 29 november 2014 @ 22:58:04 #284
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_147133371
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:51 schreef SuperFood het volgende:

[..]

250 gram gehakt is (als je zo goedkoop mogelijk wilt doen) behoorlijk wat teveel. 80 gram is meer dan genoeg. van het verschil in geld zou ik er wat groentes bijdoen (alhoewel je al wel vrij hoog zit voor een pasta maar toch :D)
dit is voor 2 personen he. en mijn recept is ook voor twee flinke eters
Drugs are good mkay?
pi_147133414
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:58 schreef Party_P het volgende:

[..]

dit is voor 2 personen he. en mijn recept is ook voor twee flinke eters
dan nog - 80 gram vlees per dag is meer dan voldoende en aangezien vlees duur is en je goedkoop wilt eten (of iig toch het doel van dit topic) zou ik daar toch een betere besteding voor zoeken :P en 200 gram pasta voor 2 personen is misschien wat weinig voor een hele maaltijd.
pi_147133479
ik neem het terug 200 gram in gedroogde vorm zou genoeg moeten zijn voor 2 personen. het leek me nogal weinig :P
pi_147134474
quote:

[..]

Totaal ¤2

• bakboter ¤0.10

Totaal ¤1.40
:r

pi_147136410
quote:

[..]

Totaal ¤2

• bakboter ¤0.10

Totaal ¤1.40
Een halve prei als verse groente voor twee personen? Beetje weinig, vind je niet?
Ik ga uit van minstens 200 gram per persoon per dag.
Verders lijkt het me idd nogal smakeloos wat je hier post. Yak.

[ Bericht 2% gewijzigd door agter op 30-11-2014 00:39:14 ]
Make my day!
pi_147140164
en nu opbokken allemaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')