bij vriezen gaat ook wel wat verloren. maar echt ongezond lijkt het me niet.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:29 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Diepvriesgroente is zelfs nog verser dan groente uit de "vers"afdeling. Vaak ligt het daar al vele uren, zo niet dagen na de teelt. Diepvriesgroenten worden direct na de teelt ingevroren.
ho ho dat voorbeeld van kool kende ik (alhoewel me bijstond dat niet bewezen was dat het ook echt werkt zoals de theory aangeeft) maar om dat nou meteen door te trekken op alle groentes.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:32 schreef JoPiDo het volgende:
Als je kool snijdt, dan maakt deze stoffen aan die goed zijn tegen kanker en andere ziektes. Voorgesneden kool wordt meteen na het plukken gesneden en er zitten daardoor meer van deze stoffen in. Vaak is voorgesneden groente om die reden juist gezonder dan 'verse' groente.
Hier een bron:
http://www.npowetenschap.(...)ool-is-gezonder.html
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat het nergens op slaat dat mensen hier dingen lopen te beweren over ingevroren groentes die ze ooit een keer ergens hebben gehoord. In sommige gevallen gaat de praktijk volledig tegen je gevoel in. Je gevoel zegt dat zelf thuis een prei snijden supergezond is, maar in de praktijk blijkt dat je hem beter voorgesneden kunt kopen.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:34 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ho ho dat voorbeeld van kool kende ik (alhoewel me bijstond dat niet bewezen was dat het ook echt werkt zoals de theory aangeeft) maar om dat nou meteen door te trekken op alle groentes.
Zoals ik al eerder heb gezegd gaat het er niet om dat het ingevroren is geweest maar dat vrijwel alle diepvriesgroenten groenten zijn die je kookt. Koop je dus puur en alleen diepvriesgroenten dan eet je nooit rauwkost en krijg je dus o.a. weinig vitamine C binnen.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:29 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Diepvriesgroente is zelfs nog verser dan groente uit de "vers"afdeling. Vaak ligt het daar al vele uren, zo niet dagen na de teelt. Diepvriesgroenten worden direct na de teelt ingevroren.
Ik begrijp het.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder heb gezegd gaat het er niet om dat het ingevroren is geweest maar dat vrijwel alle diepvriesgroenten groenten zijn die je kookt. Koop je dus puur en alleen diepvriesgroenten dan eet je nooit rauwkost en krijg je dus o.a. weinig vitamine C binnen.
Kan je dan niet beter babyvoer kopen? Ik word echt een beetje onpasselijk bij deze verhalen.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:49 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Daarnaast eet ik groenten en fruit vooral in smoothies / blenderpapjes. Bepaalde groenten, zoals broccoli, zijn rauw gezonder. Die doe ik dan weer niet rauw door het avondeten, maar in de blender.
Ik ben bang dat ik dan een babyface krijg.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kan je dan niet beter babyvoer kopen? Ik word echt een beetje onpasselijk bij deze verhalen.
Heb je nog wel je eigen tanden?quote:Op donderdag 27 november 2014 16:49 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ik begrijp het.
Ikzelf doe voornamelijk diepvriesgroenten ( Italiaanse, Oosterse en Mexicaanse wokmix van de jumbo = het goedkoopst ) door het eten. Daarnaast doe ik nog champignons uit blik erbij. Champignons spoel ik eerst heel goed uit. Daarnaast eet ik groenten en fruit vooral in smoothies / blenderpapjes. Bepaalde groenten, zoals broccoli, zijn rauw gezonder. Die doe ik dan weer niet rauw door het avondeten, maar in de blender. Ook drink ik sinaasappelsap van de Basic, is maar 0,77 cent per liter, en is toch een lekkere aanvulling op de viitamientjes.
Groenten en fruit voor de blender haal ik vooral op de markt en ook wel uit de diepvries bij AH. Een kilo spinazie voor maar 1 euro en een paar cent?!
Waarom zou dat geen goede tip voor Nederlanders zijn? Of leven alle Nederlanders in de Polder zoals de politiek dat zo mooi verwoord soms. Uiteindelijk denk ik toch dat er heel veel Nederlanders zijn die redelijk dicht bij de grens wonen, al ben ik het uiteraard wel eens dat de meerderheid niet dicht bij de grens woont.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Helaas is shoppen in het buitenland en ook nog op de fiets geen echte tip voor de meeste Nederlanders. Mijn vriend gaat wel langs bepaalde winkels als hij in België of Duitsland is voor zijn werk maar die luxe hebben de meeste Nederlanders ook niet.
quote:Op donderdag 27 november 2014 17:06 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Een blik AH- basic snert van 1.2 liter voor maar 1.49.
3 sneetjes brood erbij van de Aldi. (79 cent voor een heel brood )
Biertje erbij a 20 cent per flesje van het merk Pitt ( te halen bij de jumbo voor 4,60 per krat )
Amigo's, jullie kunnen ook, net als ik, als een god in Frankrijk leven met maar weinig geld.![]()
Vooral soep kan je voor het bedrag wat een blik/pak kost echt niet zelf maken. Dus ik maak alleen soepsoorten zelf die ik niet in blik of pak kan kopen.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Als ik sommige dingen lees eet ik liever niet geloof ik![]()
Lees vooral heel veel blik voer.
Echt voor bijvoorbeeld soep maar een hele grote pan tomaten maaltijdsoep. Kun je meerdere keren van eten en gaat goed in de vriezer. En het kost als het het verdeeld over 4 maaltijden echt geen hol.
Tuurlijk lukt dat wel. Wat voor soep zou niet lukken?quote:Op donderdag 27 november 2014 17:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vooral soep kan je voor het bedrag wat een blik/pak kost echt niet zelf maken. Dus ik maak alleen soepsoorten zelf die ik niet in blik of pak kan kopen.
Voor ¤1,- tot ¤1,50 de liter lukt het gewoon niet.
Je staat niet te trappelen door 'meng wat meel met water, beetje tomatensaus en spek, en klaar is je pizza'?quote:Op donderdag 27 november 2014 17:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Als ik sommige dingen lees eet ik liever niet geloof ik![]()
Lees vooral heel veel blik voer.
Echt voor bijvoorbeeld soep maar een hele grote pan tomaten maaltijdsoep. Kun je meerdere keren van eten en gaat goed in de vriezer. En het kost als het het verdeeld over 4 maaltijden echt geen hol.
Geef maar een recept met prijzen van de producten erbij.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Tuurlijk lukt dat wel. Wat voor soep zou niet lukken?
Ik krijg een raar soort jeuk van dit verhaal.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:49 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ik begrijp het.
Ikzelf doe voornamelijk diepvriesgroenten ( Italiaanse, Oosterse en Mexicaanse wokmix van de jumbo = het goedkoopst ) door het eten. Daarnaast doe ik nog champignons uit blik erbij. Champignons spoel ik eerst heel goed uit. Daarnaast eet ik groenten en fruit vooral in smoothies / blenderpapjes. Bepaalde groenten, zoals broccoli, zijn rauw gezonder. Die doe ik dan weer niet rauw door het avondeten, maar in de blender. Ook drink ik sinaasappelsap van de Basic, is maar 0,77 cent per liter, en is toch een lekkere aanvulling op de viitamientjes.
Groenten en fruit voor de blender haal ik vooral op de markt en ook wel uit de diepvries bij AH. Een kilo spinazie voor maar 1 euro en een paar cent?!
Waar? Onder je oksels of bij je balletjes.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:59 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Ik krijg een raar soort jeuk van dit verhaal.
Beetje achterin mijn keel.quote:Op donderdag 27 november 2014 18:04 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Waar? Onder je oksels of bij je balletjes.
Baljeuk is altijd zo vervelend als je op de bus staat te wachten.
Ja maar een beetje meer heb je verse soep ipv blikvoer.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Vooral soep kan je voor het bedrag wat een blik/pak kost echt niet zelf maken. Dus ik maak alleen soepsoorten zelf die ik niet in blik of pak kan kopen.
Voor ¤1,- tot ¤1,50 de liter lukt het gewoon niet.
Als er dan nog wat kaas en verse groenten aan toegevoegd worden begin ik wat vrolijker te kijken.quote:Op donderdag 27 november 2014 17:35 schreef mootie het volgende:
[..]
Je staat niet te trappelen door 'meng wat meel met water, beetje tomatensaus en spek, en klaar is je pizza'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |