abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:46:02 #1
172267 Jakio
Zonder dalen, geen pieken
pi_146993932
Beste Allemaal,

Vroeger dan de meeste misschien, op de leeftijd van 17 en 19, zijn wij gaan samenwonen. We zijn niet de rijkste maar kunnen prima rondkomen. Altijd zijn we op zoek naar manieren om op dingen te besparen zonder er minder "luxe" van te hoeven leven. Nu gaan veel mensen om ons heen ook samenwonen of in ieder geval het huis uit. We worden bekogeld met vragen, en dan vooral over boodschappen. Ik kan er persoonlijk niet erg goed tegen als mensen voor 3 dagen boodschappen doen en vervolgens rond de ¤30 uitgeven aan van alles en nog wat. Met uitzondering natuurlijk op degene die dit graag betalen omdat ze van hun zuurverdiende centjes afmoeten.

Ik schrijf dit als tip-lijst voor mensen die samen gaan wonen of graag willen besparen op het een of ander. Hou er rekening mee dat het allemaal begint bij jezelf; genoegen nemen met meer moeite doen en er vooral plezier in hebben.

Benodigdheden:

Vriezer
De aller aller aller belangrijkste tip is de aanschaf van een (tweedehands) vriezer met ten minste drie laden. Via marktplaats hebben wij ooit voor ¤30,- een zuinige vriezer (a+) tweedehands opgehaald in de buurt.

Auto
Tenzij de supermarkt om de hoek zit, heb je voor de tips die ik ga geven zeker een auto nodig. We gaan namelijk boodschappen doen voor een hele maand. Verderop lees je hoe en waarom.

Supermarkt
Wanneer je de meeste vraagt waar je het goedkoopst boodschappen kan doen, zal men meestal de lidl of de aldi direct noemen. Als je erover nadenkt is dit verre van de goedkoopste optie. Bij deze winkels hebben van elke productsoort slechts keuze uit 1 merk. Dit merk kost ongeveer evenveel als het eigen merk van bijvoorbeeld de Albert Heijn. Maar, omdat je nu ineens geen A-merk ernaast heb staan om prijzen te vergelijken, en de prijs meestal centenwerk is, krijg je het gevoel dat je goedkoop bezig bent.

Nog veel belangrijker is dat je in de aldi en de lidl geen zogenaamd C-merk vinden kan:
Prijs A-Merk: 1,19
Prijs B-Merk: 0,89 (aldi, lidl en eigen merk Jumbo, AH etc.)
Prijs C-Merk: 0,65 (AH-basic, euroshopper, euromerk, onbekende merken)

Hierboven is natuurlijk maar een schets van elk willekeurig product, maar het is daadwerkelijk zo dat een C-merk altijd net iets meer dan de helft van het A-merk kost.

Je begrijpt al dat het belangrijkste dus nu is om een supermarkt te vinden waar veel C-merken te vinden zijn. Daarnaast moet de duurste kostenpost er goedkoop zijn,..Vlees!
Jumbo is inderdaad de goedkoopste, maar dan alleen in A-merken. Het vlees is gemiddeld van prijs maar het zijn vrijwel geen C-merken te vinden. Voor ons valt deze supermarkt dus al standaard af. Dit geld ook voor de Super de Boer, Plus en de C1000. De allerbeste keuze is, geloof het of niet, de Albert Heijn. Bij elke AH, en dan vooral de AH-XL (grotere winkels) hebben ze een enorm aanbod in C-merken. Daarnaast is het vlees bij de Albert Heijn goedkoop door een groot aanbod in voordeelverpakkingen. Net zo goedkoop in vlees en met veel C-merken is er dan ook nog de Dirk, Digros en Bas.

Waarom wij dan toch de AH prefereren is de nu veelal beschikbare zelfscanner. Alles direct in je tas kunnen doen is wel zo fijn als je een kar vol gaat proppen. Daarnaast wil je een overvolle kar niet nog eens uitpakken bij de kassa. Maar de totaalprijs in de gaten kunnen houden is ook wel fijn.

Boodschappen doen:
Daar gaan we dan, naar de Appie Heijn of wat je dan ook kiest. Vergeet niet lekker veel tasjes en kratten mee te nemen. Eerst het zwaarste, drinken. Het goedkoopste is natuurlijk limonade enzo maar we willen wel een beetje lekker leven. Ruil je A of B merk frisdrank eens in voor het C merk. Koop gelijk een 6pack flessen dan krijg je de 6de fles vaak nog gratis ook. IJsthee is te koop voor 30 cent en alle andere pakken en flessen niet uitzoeken op soort maar op prijs. Ze willen dat je het C-merk laat staan....de verpakking is vaak wit en saai. Maar de smaak verschilt nauwelijks.

Dan het vlees. Zoals ik al zei, ga voor de kiloverpakkingen. Wij gaan vaak alleen voor kip en gehakt. We maken er echt alles van. Ik kan me voorstellen dat mensen dat saai gaan vinden, maar het is maar wat je er mee doet. Wij eten van alles, hollandse pot met een kipfiletje of een gehaktballetje. Een hamburgertje, een wokgerecht met kip, een ovenschotel met gehakt, pasta met kip of gehakt. Noem het maar op! Als je dan gehakt neemt, neem dan lekker half-om-half. Goedkoper, lekkerder en ja...een beetje ongezonder maar dat nemen we voor lief.
Wij halen altijd 3 kilo kipfilet en 3 kilo half-om-half. Thuis verdeel ik dit in porties van twee kipfiletjes en porties van 375g gehakt. Elke dag haal ik het een of het ander uit de vriezer. Als je dit vergeet kun je het binnen 5 minuten zachtjes ontdooien in de magnetron.

Groente halen wij uit het vriesvak. Deelblokjes spinazie, andijvie, sperzieboontjes....alles! Je kan precies genoeg pakken voor wat je kookt en de rest lekker in de vriezer laten thuis. Zo gooi je nooit veel weg. Al deze groenten kosten natuurlijk bijna niks uit de vriezer, en zijn bijna allemaal verkrijgbaar van het C-merk. Aardappels kun je kopen per 5 kilo van het C-merk. Erg lekkere aardappels, alleen vaak klein....lastig schillen. Het is wat je zelf wil. Groentepakketten zijn ook bevroren per zak verkrijgbaar. Vaak in verschillende mixen. Kijk wel altijd eerst even bij de verse groentemixen. Er is er altijd wel een in de aanbieding voor weinig, en die kan je prima invriezen!
Kan je dus prima pasta, een wokgerecht of wat dan ook maken.

Kruiden zijn belangrijker dan je denkt. Zorg dat je van alles in huis heb voor een lage prijs. Koop je bijvoorbeeld altijd pastasaus van een A of B-merk, bedenk dan eens wat je koopt. Je koopt tomatensaus met kruiden. Een pakje tomatensaus kost van het C-merk maar 23 cent. Doe er wat peper, zout, knoflook(poeder), italiaanse kruiden en paprikapoeder in en het smaakt precies hetzelfde. geen recepten van een pakje, maar gewoon doen. Zo maak je alles zelf. Het is dus ook een beetje leren koken. Beetje meel en water mengen, uitrollen, deze saus erop, paar plakken euroshopper-kaas en stukjes euroshopper-spek. Et voila....een verse pizza van nog geen euro binnen een half uur. Niet net zo lekker als een pizza uit de vriezer, maar eerlijk is eerlijk, die kosten bijna 4 euro.

Brood kopen wij per heel brood. Het goedkoopste brood is misschien niet het lekkerste, dus kan je altijd een tijgertje wit of bruin kopen als je dat belangrijk vindt. Dat hele brood verdeel je thuis zelf gewoon in twee halfjes en klaar is kees. Klinkt stom maar een heel brood is vaak een heel stuk goedkoper dan twee halfjes. En als je 6 broden haalt scheelt je dat toch weer een hoop. Thuis kan je dit prima in de vriezer kwijt. Kaas kopen wij per blok van het C-merk. Dit is altijd meer dan een maand houdbaar. Als je thuis een kaasschaaf en een rasp gebruikt hoef je ook geen dure plakken en zakjes geraspte kaas te kopen. Spek(blokken, plakjes) ham en dat soort beleg kan je ook gewoon invriezen en per pakje invriezen. Niet dure verse vleeswaren halen. Alles is er van het C-merk! Voor het verdelen van het vlees(kip en gehakt) en brood kun je grote diepvrieszakken kopen.

Melk is lang houdbaar te koop voor nog geen 40 cent per liter. Prima om mee te koken en alhoewel het even wennen is, prima te drinken. Stuk goedkoper dan verse melk. Boter is ook supergoedkoop en enorm lang houdbaar. Harde boter is natuurlijk ongezond vergeleken bij vloeibare boter. Zelf maak ik me er niet zo druk om, maar als je dat wel doet, kies dan liever voor C-merk zonnebloemolie. Dat is relatief gezien een stuk goedkoper dan C-merk vloeibare boter en vergeet niet dat vloeibare bakboter geen boter is, maar gewoon olie met een creme/geel kleurtje.

Hollandse pot en pasta´s zijn zijn over het algemeen enorm goedkoop. Maar je wil wel eens wat anders. Sausjes om mee te wokken zijn zijn er op allerlei manieren. Het duurste zijn de kant en klare pakjes en flesjes saus. Een stuk lekkerder en goedkoper zijn boemboes. Dat zijn die bakjes of hangende zakjes van nog geen 60 cent. Meng dit in de pan met een beetje water, kipblokjes en groenten en kook er wat rijst bij. Goedkoop en lekker, toch weer eens wat anders dan hollandse pot en pasta.

Verder hoef ik natuurlijk niet uit te leggen dat je gewoon overal voor de goedkoopste keuze moet gaan en vooral niks kant en klaar moet kopen. Je kan bijna alles zelf maken. Dus geen suikerklontjes maar een pak suiker, geen gehaktkruiden maar zelf kruiden, geen toetjes maar kloppudding en saroma. Alles kan goedkoper zonder dat het minder lekker is.

Vergeet ook niet wat lekkers mee te nemen. Goedkoop boodschappen doen is wat anders dan verhongeren. Wij hebben elke avond wel een lekker koekje, chippie of wat dan ook. Kost ook enorm weinig.

Zojuist hebben wij boodschappen gedaan voor ¤122 euro. Hiermee gaan wij zowieso een maand rondkomen en zelfs overhouden. Hierbij zit alles inbegrepen, dus ook WC-papier, schoonmaakmiddel....alles! Een overvolle kar.

Wat er niet bij zit is een eventueel kratje bier, flesje wijn of tabak. Dat ligt natuurlijk helemaal aan jezelf.
Ook fruit heb ik niet besproken. Diepvriesfruit is best lekker, maar niet ideaal en heel goedkoop. Als je echt niet meer terug wil naar de supermarkt, bedenk dan eens waar je in de buurt toch nog goedkoop fruit kan halen. Wij hebben in de buurt een boer zitten die van huis alle soorten groenten, fruit en eieren verkoopt voor een spotprijs. Woon je in de stad heb je misschien een goedkope groenteboer om de hoek zitten.

Wasmiddel en verzorging (deodorant, gel etc.) haal je bij de drogist in de aanbieding. De Trekpleister, kruidvat, etos etc. hebben altijd om de week andere aanbiedingen. Zoek de goedkoopste aanbieding bij jou in de buurt en ook hier kun je kiezen voor C-merken. Als we dit optellen bij het eventuele fruit en eieren van de boer en de boodschappen ben je nog geen ¤150 kwijt voor een maand. Nog geen ¤40 per week dus met ze tweeën

Dierenbenodigdheden halen wij voor een prikkie bij de action. Je heb er altijd wel een in de buurt. Je kunt hier ook vrij goedkoop de spullen van de drogist halen, maar het C-merk van de drogist blijft goedkoper.

Dus, ik begrijp het als je bang bent minder lekker te kunnen leven als je zo boodschappen doet, maar geloof me, wij hebben altijd werkelijk alles in huis, en naar maanden boodschappen doen hebben we een enorme voorraad opgebouwd van extra oneindig houdbare dingen. Daarnaast eet je net zo lekker als je nu doet, sommige dingen gaan iets meer werk kosten. Voeg tips toe als je wil en ik hoor het wel als er vragen zijn. Succes!
pi_146994053
quote:
Ik kan er persoonlijk niet erg goed tegen als mensen voor 3 dagen boodschappen doen en vervolgens rond de ¤30 uitgeven aan van alles en nog wat. Met uitzondering natuurlijk op degene die dit graag betalen omdat ze van hun zuurverdiende centjes afmoeten.
Waar bemoei jij je nou weer mee, kloteklapper?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:50:21 #3
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_146994069
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Die opmerking in de teks was idd best bijdehand.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_146994179
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

^O^ _O-
pi_146994227
Tip van de dag.

Doe je auto weg en laat het eens per maand bezorgen door appie.nl ^O^

Hou je meer tijd over om dit soort onzin te plaatsen
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 25 november 2014 @ 16:57:59 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_146994279
U bent toevallig van WIJ Groningen?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_146994326
Altijd bevroren groente? :{
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:03:24 #8
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_146994470
Je spreekt jezelf nogal tegen,

quote:
Altijd zijn we op zoek naar manieren om op dingen te besparen zonder er minder "luxe" van te hoeven leven.
en dan vervolgens juist alle luxe, lekkere dingen inruilen voor minder. Zoals altijd alleen maar diepvries-boontjes eten. En alleen maar plofkipfilet en HOH gehakt.
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:05:07 #9
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_146994520
Geen verse groente?

Nee dank je, ik sla over. Ik geef wel wat meer uit aan boodschappen en uit eten zodat ik lekker en gezond kan eten en genieten. Dat is me meer waard.
pi_146994637
Heb een tijdje lang alle prijzen vergeleken en Lidl is met veel (niet alle) producten een aantal cent goedkoper dan AH-Basic / Euroshopper. Lidl is ook absoluut de goedkoopste optie voor vegetarische vleesvervangers. Aldi weet ik niet, kom ik eigenlijk nooit.

En ik houd inderdaad van verse groenten en fruit en die gaan geen maand mee.

Volgens mij kun je goedkoper en gezonder eten als je per week / twee weken koopt en op de aanbiedingen let.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:09:55 #11
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_146994661
C-merk frisdrank? Koop dan gewoon een pak suiker en meng dat met kraanwater.

Daarnaast kost 't uitzoeken van wat nou de laagste prijs voor de meeste kwaliteit hoeveelheid heeft me meer aan vrije tijd dan dat ik er aan euros mee overhoudt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_146994771
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:46 schreef Jakio het volgende:
Altijd zijn we op zoek naar manieren om op dingen te besparen zonder er minder "luxe" van te hoeven leven.
Het spijt me vreselijk, maar dát in combinatie met C-merken en kiloknallers is écht gek.
quote:
Alles kan goedkoper zonder dat het minder lekker is.
Ik ben bang dat ik ook dat niet met je eens ben. Lang niet alles kan goedkoper zonder dat het minder lekker is. Alles kan wel ánders zonder minder lekker te hoeven zijn.
pi_146994933
5 euro per dag voor 2 personen en dan niet inleveren op kwaliteit?

Als je niks gewend bent wellicht..
Onterechte automatische incasso
pi_146994937
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:56 schreef CaLeX het volgende:
Tip van de dag.

Doe je auto weg en laat het eens per maand bezorgen door appie.nl ^O^

Hou je meer tijd over om dit soort onzin te plaatsen
Albert _O_

En ze nemen de lege kratten en flessen ook nog eens mee.

Voor mij nooit meer kutten met karren, gesjouw, en tijdsverlies in de supermarkt :Y
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_146994986
Okee TS, ik heb een auto en een vriezer gekocht, wat nu? HOE VERDIEN IK DIE ¤10,030 terug?
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2014 @ 17:21:25 #16
43556 miss_dynastie
pi_146995003
quote:

Wij halen altijd 3 kilo kipfilet en 3 kilo half-om-half. Thuis verdeel ik dit in porties van twee kipfiletjes en porties van 375g gehakt. Elke dag haal ik het een of het ander uit de vriezer. Als je dit vergeet kun je het binnen 5 minuten zachtjes ontdooien in de magnetron.
Voor 2 personen 375 gram gehakt? Over overdreven hoeveelheden gesproken... kan je beter verse groente kopen. Nog gezonder ook dan zulke grote porties vlees.
pi_146995014
quote:
8s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:20 schreef Loveless85 het volgende:
Okee TS, ik heb een auto en een vriezer gekocht, wat nu? HOE VERDIEN IK DIE ¤10,030 terug?
Gewoon mij doen.
pi_146995034
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:21 schreef Storneren het volgende:

[..]

Gewoon mij doen.
Dat is ondertussen niet echt grappig meer. Ik zou een nieuwe username overwegen, wellicht is 'Twee keer de helft' nog vrij, of 'Vis een optie?'
pi_146995049
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:22 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat is ondertussen niet echt grappig meer. Ik zou een nieuwe username overwegen, wellicht is 'Twee keer de helft' nog vrij, of 'Vis een optie?'
Het is nooit grappig geweest.
pi_146995061
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:22 schreef Storneren het volgende:

[..]

Het is nooit grappig geweest.
Oh, ik heb de eerste paar keer wel gelachen hoor.
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:23:15 #21
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_146995077
Lekker alles alles goedkoop

Sommige mensen willen gewoon een lekker stukje vleesch.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_146995080
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:22 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Oh, ik heb de eerste paar keer wel gelachen hoor.
Bovendien kan ik niet meer in mijn ander account ;(
pi_146995097
Mijn waardering voor het delen, er zitten zeker goede tips tussen, maar jullie zijn inderdaad wel topklanten voor de bio-industrie. Jullie vriezer ligt ongetwijfeld vol met plofkip en de naarste kwaliteit gehakt. En daar zou ik nooit voor kiezen.
Daarnaast, geen verse groente...? Echt?
pi_146995122
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:22 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Of anders "450euro, dat was pas fanastisch!"

Ook nog een optie natuurlijk ;)
pi_146995124
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:23 schreef Zwelgje84 het volgende:

Daarnaast, geen verse groente...? Echt?
Want verse groente is gezonder dan ingevroren groente? Echt?
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:25:49 #26
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_146995149
Diepvriesgroente is vaak verser dan de groente op de versafdeling : binnen een paar uur zijn die ingevroren tegenover 2-3 dagen tentoongesteld staan in de supermarkt.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_146995173
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:25 schreef Lotusss het volgende:
Diepvriesgroente is vaak verser dan de groente op de versafdeling : binnen een paar uur zijn die ingevroren tegenover 2-3 dagen tentoongesteld staan in de supermarkt.
Dit dus.
pi_146995217
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:24 schreef Storneren het volgende:

[..]

Want verse groente is gezonder dan ingevroren groente? Echt?
Afgezien van het feit of het gezonder is of niet, ik moet er niet aan denken om alleen maar groente uit een pakje te eten. Wat bovendien als een slap en klef goedje zal ondooien.
pi_146995273
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:26 schreef Storneren het volgende:

[..]

Dit dus.
Prima hoor, maar soms is vers lekkerder en gevarieerder. En ik ga echt geen diepvriesfruit eten elke dag.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_146995589
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:21 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Voor 2 personen 375 gram gehakt? Over overdreven hoeveelheden gesproken... kan je beter verse groente kopen. Nog gezonder ook dan zulke grote porties vlees.
:')
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_146996118
Wat een hypocriet topic.
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:59:40 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146996187
Ik snap al die reacties niet. Doe iets met de tips als het je aanspreekt en laat het anders. Er wordt je toch niks opgedrongen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_146996305
Leuk topic :)
Ik leef el cheapo en ga voor de meeste dingen idd gewoon naar de AH. En dan idd goedkoopste merk. Slechts voor enkele dingen naar aldi/lidl etc.
pi_146996349
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:59 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap al die reacties niet. Doe iets met de tips als het je aanspreekt en laat het anders. Er wordt je toch niks opgedrongen?
Dat is met elk topic zo. Fok zal rustig worden als we jouw advies volgen. :{w
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146996432
Wat een ontzettende kut 'tips', met je C merk rommel aan komen tuffen en op een dieet van kip en gehakt je leven doorbrengen :')
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:10:47 #36
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_146996484
Ik wou dat ik wat meer discipline had. Ik zit nu niet echt krap bij kas en merk dat we daardoor steeds meer gaan uitgeven aan boodschappen.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_146996573
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:10 schreef Angst het volgende:
Ik wou dat ik wat meer discipline had. Ik zit nu niet echt krap bij kas en merk dat we daardoor steeds meer gaan uitgeven aan boodschappen.
Je kan toch een budget voor jezelf aanstellen?
pi_146996757
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:08 schreef Scorpie het volgende:
Wat een ontzettende kut 'tips', met je C merk rommel aan komen tuffen en op een dieet van kip en gehakt je leven doorbrengen :')
Precies, wees dan eerlijk en zeg dat je concessies moet doen. Maar twee soorten vlees vreten en doen of t zo gevarieerd is en of je niet inboet op luxe en kwaliteit met C-merken is gewoon gelul.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2014 18:29:49 ]
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:28:18 #39
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_146996910
Jumbo is lekker goedkoop. :)
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:30:29 #40
172267 Jakio
pi_146996977
Wat een heerlijke berichten. Lieve mensen, ik heb dit geschreven voor mensen die helaas wel een auto nodig hebben en er dus een hebben. Ook geef ik gewoon tips over hoe je goedkoop boodschappen kan doen. Als iemand genoeg geld en tijd heeft om het anders te doen, begrijp ik helemaal dat je dat ook doet. Voor mensen die zich druk maken over hoe ze tijdens studie e.d. goenoeg boodschappen in huis kunnen halen voor weinig, kijk wat je kan gebruiken. Ik heb de "hypocriete" zin geschreven voor hetgeen ik vaak zie gebeuren; weinig geld over en dan voor 10 euro per dag boodschappen doen omdat dat makkelijk is. Ik hoop dat er ook mensen zijn die er wel wat aan hebben ;)
pi_146997024
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:30 schreef Jakio het volgende:
Wat een heerlijke berichten. Lieve mensen, ik heb dit geschreven voor mensen die helaas wel een auto nodig hebben en er dus een hebben. Ook geef ik gewoon tips over hoe je goedkoop boodschappen kan doen. Als iemand genoeg geld en tijd heeft om het anders te doen, begrijp ik helemaal dat je dat ook doet. Voor mensen die zich druk maken over hoe ze tijdens studie e.d. goenoeg boodschappen in huis kunnen halen voor weinig, kijk wat je kan gebruiken. Ik heb de "hypocriete" zin geschreven voor hetgeen ik vaak zie gebeuren; weinig geld over en dan voor 10 euro per dag boodschappen doen omdat dat makkelijk is. Ik hoop dat er ook mensen zijn die er wel wat aan hebben ;)
Ben jij familie van Annemarie van Gaal?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2014 18:32:49 ]
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:32:49 #42
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_146997034
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:30 schreef Jakio het volgende:
Ik denk dat veel er wel wat aan zullen hebben aangezien je sommige dingen ook zelf kunt invullen. Vind je half om half gehakt niets? Dan neem je toch lekker rundergehakt. Etc. Je hoeft natuurlijk niet iets met alle tips te doen.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_146997205
Ik vind het nogal een verzameling open deuren, moeten we echt tegenwoordig uitleggen dat gehakt goedkoper is dan biefstuk, en euroshopper goedkoper dan Coca cola?

Maar prima als er mensen mee geholpen zijn,. Ik vind het goed. Het mag :7
pi_146997593
quote:
Wij halen altijd 3 kilo kipfilet en 3 kilo half-om-half. Thuis verdeel ik dit in porties van twee kipfiletjes en porties van 375g gehakt.
Wacht even. Je hebt 3 kilo gehakt en maakt er dagelijkse porties van 375 gram van.
Dat zijn 8 porties, ofwel voor 8 dagen eten.

Als we voor het gemak zeggen dat een maand gemiddeld 30 dagen heeft dan moet je na het gehakt nog 22 dagen eten.

Dat is dus 3000 gr / 22 dagen / 2 porties = 68,18 gram per filetje.

Nou zou ik werkelijk waar niet weten wat een normaal kipfiletje weegt, maar 68 gram het stuk lijkt mij heel weinig toch of ben ik nou gek? :@ :@ :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_146997666
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:52 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wacht even. Je hebt 3 kilo gehakt en maakt er dagelijkse porties van 375 gram van.

Als we voor het gemak zeggen dat een maand gemiddeld 30 dagen heeft dan moet je na het gehakt nog 22 dagen eten.

Nou zou ik werkelijk waar niet weten wat een normaal kipfiletje weegt, maar 68 gram het stuk lijkt mij heel weinig toch of ben ik nou gek? :@ :@ :@
Ja je hoeft niet elke dag vlees he!
Verder lever je echt niet in op de kwaliteit van je leven hoor :')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:54:54 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146997668
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is met elk topic zo. Fok zal rustig worden als we jouw advies volgen. :{w
Niet als het gewoon in CUL was gepost.
The love you take is equal to the love you make.
pi_146998077
quote:

[..]

Normaal filetje tikt denk ik de 150/160 gram gemiddeld aan, vaak zijn die pakken van 2 stuks net boven de 300gr, en die 3 stuks gaan naar de 500 gram.

Dus dan eet je een half filetje.
pi_146998866
Gratis winkelen bij de Jumbo kan natuurlijk ook.
Heeft het de datum van vandaag dan is het gratis. (Niet voor brood)
Iets gevonden dat over datum is dan krijg je dat product met een goede datum gratis.
Groente of fruit met een plek vinden. Gratis zak met groente en fruit.
:)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_146999047
Respect voor je lap tekst en nog meer respect dat je vieze spullen eet en drinkt om een paar cent te besparen. Ik ben blij dat ik gewoon normaal kan leven. En nee, ik koop zeker niet overal A merk van, wij hebben hier zeker 75% huismerk van de Jumbo. Net zo lekker als de A merken en net wat gunstiger in prijs.

En ook per maand boodschappen doen, nee bedankt. 1 keer per week en dan eet ik ook nog wat vers. Al die diepvriesrommel is sowieso niet goed voor. En de afwisseling gehakt/kip lijkt mij ook na 2 maanden je strot uit te komen. Je wil toch ook wel eens een ander stukkie vlees?

Maar toch dank ;)
pi_146999234
Ik moest kotsen.
  dinsdag 25 november 2014 @ 19:47:11 #51
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_146999460
Pro-tip: de markt. Twee tassen groente en fruit, genoeg voor twee weken eten voor 2 vuilnisbakpubers en 1 moeder, vandaag ¤17,65. Soms iets meer soms iets minder.
Prrrrr
  dinsdag 25 november 2014 @ 19:51:03 #52
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_146999620
Beneden ¤150 pp per maand is een makkie; desnoods kan ik het in krappe tijden qua boodschappen wel rondbreien met ¤100, maar dan hang je idd met gehakt en met water volgepompte plofkip aan elkaar. Maar gelukkig zijn dit soort maatregelen voorlopig nog niet nodig :')
  dinsdag 25 november 2014 @ 19:55:06 #53
172267 Jakio
pi_146999777
quote:

[..]

Avondje pizza, frituur of een soepie komt natuurlijk voor. Daarnaast is me boodschappenlijst een stuk langer dan wat ik hier opgeschreven heb. Een rookworst bij de boerenkool en een doosje vissticks uit de vriezer. Het hoeft niet duur, en we eten toch echt niet alleen maar kip of gehakt.

Verder snap ik dat 375g gehakt veel lijkt, maar ik kook vaak 3 porties om ook wat mee te kunnen nemen als ik avonddienst heb. En een gehaktballetje van vorige avond is de volgende dag lekker op brood. De kiloverpakkingen hebben dezelfde inhoud als kleinere verpakkingen in de AH, je heb gewoon voordeel. Sinds wanneer is het dan inneens plofkip en slechte kwaliteit gehakt...of is iedereen hier aan de biologische en organische producten...

Verse dingen halen we vrijwel wekelijks bij de boer. Natuurlijk eten we groenten grotendeels uit de vriezer, maar fruit halen we graag vers.

We leven trouwens heus niet op alleen euroshopper producten. Wat goedkoper kan doen we goedkoper, wat lekker is gaat ook gewoon mee naar huis.
pi_147003211
Ik kook iedere dag te veel en moet dan ook altijd eten weggooien. Invriezen doe ik niet want dan moet het afkoelen en in bakjes/zakjes worden gedaan en daar heb ik geen zin meer in 's avonds. In de supermarkt kies ik meestal het product met de verpakking die er het leukst uit ziet en ik ben het met je eens dat je geen kant-en-klaar maaltijden moet kopen: als ik geen zin heb om te koken ga ik namelijk lekker uit eten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147004315
Kleine tip haal kip en gehakt voor een iets hogere prijs bij een andere supermarkt en je hebt minder nodig want bij de ah zit er heel veel water in gehakt en kip.
pi_147004401
Hallo TS,

Ik heb je tips opgevolgd maar nu heb ik scheurbuik opgelopen wegens vitaminegebrek. De doktersrekening is 450,- .Hoe verdien ik dat terug?
pi_147004535
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:39 schreef ekmef123 het volgende:
Kleine tip haal kip en gehakt voor een iets hogere prijs bij een andere supermarkt en je hebt minder nodig want bij de ah zit er heel veel water in gehakt en kip.
Dat de Albert Heijn een groot marktaandeel heeft (en je dus al snel meer hoort over de slechte kwaliteit kip aldaar) betekent niet dat er bij andere supermarkten niet zoveel water in zit. Indien wel: bron?
pi_147004598
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:55 schreef Jakio het volgende:

[..]

Avondje pizza, frituur of een soepie komt natuurlijk voor. Daarnaast is me boodschappenlijst een stuk langer dan wat ik hier opgeschreven heb. Een rookworst bij de boerenkool en een doosje vissticks uit de vriezer. Het hoeft niet duur, en we eten toch echt niet alleen maar kip of gehakt.

Verder snap ik dat 375g gehakt veel lijkt, maar ik kook vaak 3 porties om ook wat mee te kunnen nemen als ik avonddienst heb. En een gehaktballetje van vorige avond is de volgende dag lekker op brood. De kiloverpakkingen hebben dezelfde inhoud als kleinere verpakkingen in de AH, je heb gewoon voordeel. Sinds wanneer is het dan inneens plofkip en slechte kwaliteit gehakt...of is iedereen hier aan de biologische en organische producten...

Verse dingen halen we vrijwel wekelijks bij de boer. Natuurlijk eten we groenten grotendeels uit de vriezer, maar fruit halen we graag vers.

We leven trouwens heus niet op alleen euroshopper producten. Wat goedkoper kan doen we goedkoper, wat lekker is gaat ook gewoon mee naar huis.
Conclusie.
Je lult dus maar wat met je 150 p/m voor 2 pers.
pi_147004645
Omdat het vlees van ah uit andere centrales komt dan van andere winkels (probeer het ook maar eens uit, wettelijk gezien mag er x% water in gehakt en kip zitten en ah doet hier de max toegetsane hoeveelheid in)en de ah niks vers draait aan gehakt. bron oud werknemer die in verschillende centrales en slachthuizen heeft gewerkt.
pi_147004727
Grappige tips, alleen kun je volgens mij wel beter een nieuwe vriezer kopen die 2dehandse zijn nu inmiddels al weer super onzuinig.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_147004806
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:47 schreef ekmef123 het volgende:
Omdat het vlees van ah uit andere centrales komt dan van andere winkels
Dus alle supermarkten halen hun vlees uit één "centrale" behalve de AH?

quote:
(probeer het ook maar eens uit, wettelijk gezien mag er x% water in gehakt en kip zitten en ah doet hier de max toegetsane hoeveelheid in)
Wat moet ik uitproberen? Een kip volstouwen met water? De vraag is niet of Albert Heijn er de maximale hoeveelheid in doet, de vraag is of andere supermarkten dit ook doen.

quote:
en de ah niks vers draait aan gehakt.
Is geen antwoord op mijn vraag.

quote:
bron oud werknemer die in verschillende centrales en slachthuizen heeft gewerkt.
:')
pi_147004941
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:09 schreef Xaryna het volgende:
Aldi weet ik niet, kom ik eigenlijk nooit.
Trek je broek es goed op en probeer het eens. Schijt hebben aan al die tierlantijnen etc.. en gewoon
goede producten van het pallet trekken en afrekenen, meid dat zal wat zijn, suc6 alvast. ^O^

Alleen de pindakaas al, nuff said!
pi_147004973
Ik hoef mijn gelijk niet te halen bij jou ferenq. Ik vertrouw mijn bron en ervaring meer dan jou mening.
Wat je zou kunnen uitproberen is een pond kipfilet van de ah bakken en wegen na bakken en een pond van de plus en dit wegen na bakken. Je zult het verschil dan zelf zien.
Doe dit tevens met het gehakt (ik gebruik alleen runder) en ook hier zul je veel gewichtsverlies zien door water na bereiding.
Maar als de tip je niet aanstaat is dat prima hoor.
Ieder zijn eigen ding.
pi_147005223
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:55 schreef ekmef123 het volgende:
Ik hoef mijn gelijk niet te halen bij jou ferenq. Ik vertrouw mijn bron en ervaring meer dan jou mening.
Ik probeer mijn gelijk niet te halen, ik vraag me iets af en vraag daarbij om een fatsoenlijke bron. Vergeef me dat ik mijn mening niet volledig basseer op iets wat "een oud werknemer in verschillende slachthuizen en centrales" ooit eens heeft verteld.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:55 schreef ekmef123 het volgende:
Wat je zou kunnen uitproberen is een pond kipfilet van de ah bakken en wegen na bakken en een pond van de plus en dit wegen na bakken. Je zult het verschil dan zelf zien.
Je wordt hier al publiekelijk op je vingers getikt als je voor 10 euro per dag boodschappen doet. Ik denk dat TS een beroerte krijgt wanneer ik kip en gehakt ga bakken om te kijken hoe veel water er uit komt.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ferenq op 25-11-2014 22:05:42 ]
pi_147005325
Das dan toch het probleem van ts.
Je kunt het vlees daarna eventueel nog invriezen doet ts ook met alles dus dat vindt hij vast een goede oplossing.
pi_147005371
-Dubbelpost-
  dinsdag 25 november 2014 @ 22:03:25 #67
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_147005374
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:54 schreef killerkip69 het volgende:

[..]

Trek je broek es goed op en probeer het eens. Schijt hebben aan al die tierlantijnen etc.. en gewoon
goede producten van het pallet trekken en afrekenen, meid dat zal wat zijn, suc6 alvast. ^O^

Ze hebben geen Panda meer :(
pi_147005397
Met zo'n budget zou ik nooit limonade kopen, zonde van het geld dan. 150 pp pm lukt ons prima, 100 pp pm zou lukken als we geen bier/toetjes ed meer zouden nemen, maar 75 pp pm gaat moeilijk, voor jullie ook zo te lezen.
pi_147005632
Sorry dat ik het zeg, maar wat een verwende reacties zie ik voorbij komen.
Euroshopper is echt geen minderwaardig eten oid.
Grow up..
pi_147005769
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:09 schreef Jelia het volgende:
Grow up..
Dat maken wij wel uit! A-merken! *O*
pi_147006098
quote:
Grow up..
Is het ook niet. Maar verse groenten zijn wel belangrijk ook.
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 22:19:04 #72
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_147006143
6 broden. Allemaal kip en gehakt en 3 lades vriezer. Wauw...

Wij heben gewoon een budget per week. We drinken graag wat anders dan de hele dag thee en ook graag wat lekkers. 300pm voor 2 personen inclusief regelmatig een mee-eter / vrienden over de vloer. En dan ook inclusief kat. En dan kom je a-merken tegen zélfs!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_147006211
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:18 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Is het ook niet. Maar verse groenten zijn wel belangrijk ook.
Dat is het absoluut ja :)
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 22:20:57 #74
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_147006243
quote:
Grow up..
we hebben veel basic behalve drinken en wat lekkers om onszelf te "trakteren". Ik lust geen c-merk cola en de icetea van de ah euroshopper is niet te zuipen.
pi_147006747
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

we hebben veel basic behalve drinken en wat lekkers om onszelf te "trakteren". Ik lust geen c-merk cola en de icetea van de ah euroshopper is niet te zuipen.
Precies, er zit echt wel smaakverschil in, helemaal prima als t je smaakje is, maar het is gelul net te doen of er geen verschil zit tussen euroshopper of andere merken
pi_147006814
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat "ik lust geen c-merk" zegt genoeg he :)
pi_147006937
Ik vind het altijd sneu als mensen moeten bezuinigen op eten, ik vind nog meer sneu als mensen niet hoeven bezuinigen op eten maar ze dit doen omdat ze perse een dikke bak willen rijden of dure kleding willen.

Anyways ik eet 5 dagen per week gratis :D, dus ik ga verder niet bezuinigen op eten :p
pi_147007086
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:31 schreef Jelia het volgende:

[..]

De boel uit z'n verband trekken kan je goed.
pi_147007770
Wij zijn ook altijd vrij goedkoop qua boodschappen, maar op een totaal andere manier als TS:

- 'B'-merken bij de lidl/aldi zijn van een stuk betere kwaliteit dan het gemiddelde euroshopper merk. Qua prijs is het soms iets duurder (dat verschil wat je noemt in de OP klopt totaal niet), maar het scheelt echt geen fuck. Basiszaken als rijst/zout/houdbare melk/vuilniszakken kan je inderdaad prima van de euroshopper kopen, maar bij veel producten ga je het verschil wel proeven. Zonde dus voor die paar eurocent. Lidl heeft overigens wel goedkoop brood wat zeer goed te eten is (de eerste 1/2 dagen dan als je het niet invriest)

- Vlees. Albert Heijn heeft c-merk vlees zeg je. Dat kan best kloppen, want van al het vlees dat er te vinden is, is die van Albert Heijn echt van de meeste beroerdste kwaliteit. Wil je veel en goedkoop vlees eten, koop dan gewoon een aantal kgs bij een aanbieding. 4,5 a 5 euro per kg voor kipfilet bij een lidl/em-te/coop in plaats van de reguliere prijs van 7 bij de ah. Laatst 3 euro de kg bij em-te, voor rundergehakt. Want ja, ik koop liever geen half om half.

- Diepvriesgroenten zijn inderdaad vaak goed te eten en houdbaar, maar niet alles ligt in het vriesvak. Groentes kosten echter geen drol als je gewoon seizoensgroentes eet. Net als fruit. Bananen en mandarijnen kosten misschien 1/kg. Appels liggen daar nu een stuk onder. Bespaar je dus geen fuck mee.

Als je zo nodig een saus wil maken zonder zakjes, waarom dan wel dat tomatenzakje? Koop dan gewoon tomaten of gepelde tomaten in blik..
Als je goedkoop wilt eten, dan moet je gewoon de basisproducten op B/C-merk & inslaan en de rest in de aanbieding
Eerst denken, dan typen
pi_147009498
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:00 schreef Ferenq het volgende:
Je wordt hier al publiekelijk op je vingers getikt als je voor 10 euro per dag boodschappen doet. Ik denk dat TS een beroerte krijgt wanneer ik kip en gehakt ga bakken om te kijken hoe veel water er uit komt.
Je zou voor de lol eens een pondje kiloknaller en een pondje van een biologische slager in twee pannen naast elkaar moeten bakken. Kijk hoe het bakt, kijk wat er van over blijft en proef. Het is echt idioot zo groot is het verschil :@

Zuinige vreter meldt: ¤ 320 per maand voor 3 personen (en een paar keer per maand nog een puber extra). Vlees alleen van de biologische slager, wekelijks een groentepakket van een of andere biologische boer. Heerlijk!
pi_147009927
Top topic!

Ik zal eens kijken of ik wat kan gaan besparen... Momenteel dik 400 euro in de maand kwijt aan boodschappen. Voor z'n 2e...

Even gekeken... Maar kan niks vinden waar op ik wil bezuinigingen.
dat is het !
pi_147010810
150 euro per maand?
Dat is hier per week.
Make my day!
  woensdag 26 november 2014 @ 00:56:34 #83
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_147011104
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 19:55 schreef Jakio het volgende:
De kiloverpakkingen hebben dezelfde inhoud als kleinere verpakkingen in de AH, je heb gewoon voordeel. Sinds wanneer is het dan inneens plofkip en slechte kwaliteit gehakt...of is iedereen hier aan de biologische en organische producten...
Dat is wel heel naïef. Maar goed, uit je verhaal komt ook wel naar voren dat je veel bezig bent met de prijs van je voedsel, maar totaal niet met wat je precies naar binnen werkt en waar dat vandaan komt.

Je zal zien als je een beetje verdiept in de materie dat het ook mogelijk is om goed en lekker te eten tegen een betaalbare prijs zonder de zooi naar binnen te werken die je nu naar binnen werkt. Kwestie van een stukje bewuster gaan leven.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 26 november 2014 @ 02:12:21 #84
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_147011692
Ik had nog nooit van diepvriesfruit gehoord :@
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 26 november 2014 @ 02:20:44 #85
416570 litecoin
cryptocurrency
pi_147011724
Wat armoedig.
"Bitcoin is to banks, what email was to postal offices."
pi_147011741
quote:
11s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:56 schreef Ryon het volgende:
Je zal zien als je een beetje verdiept in de materie dat het ook mogelijk is om goed en lekker te eten tegen een betaalbare prijs zonder de zooi naar binnen te werken die je nu naar binnen werkt. Kwestie van een stukje bewuster gaan leven.
Dat ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 00:32 schreef agter het volgende:
150 euro per maand?
Dat is hier per week.
Tot een jaar geleden hier ook :@ We hebben wel maanden gehad waarin we voor ¤ 800 - ¤ 900 aan boodschappen deden :X Té erg. We kochten maar wat voor de vuist weg en gooiden ook veel weg. Ook als je het geld hebt: zonde.
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 06:38:57 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_147012158
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:31 schreef Jelia het volgende:

[..]

Klopt. Dat zeg ik inderdaad, dat ik niks van C-merk lust. Heb je helemaal gelijk in!!!!
  woensdag 26 november 2014 @ 08:20:56 #88
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_147012674
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:33 schreef Kandijfijn het volgende:
Anyways ik eet 5 dagen per week gratis
Ongezien is dit al gauw 100 tot 150 euro bovenop je salaris. Netto.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 november 2014 @ 09:05:41 #89
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147013180
Ik kan hier niets mee. Dat de euroshopper producten goedkoper zijn is geen nieuws toch? Verder zijn de Aldi/Lidl/Nettorama wel degelijk goedkoper als je maar naar 1 supermarkt wil.
Verder is het vaak niet te vreten. Er zit bijvoorbeeld totaal geen smaak aan witte bolletjes van de euroshopper. C-Merk cola vind ik ook vaak smerig en is bovendien ongezond. Sowieso eet je ongezonder als je alleen maar naar de prijs kijkt.

Als je écht goedkoop boodschappen wil doen, moet je koopjes jagen en bij 3 supermarkten de goedkope producten uitzoeken.

Verder moest ik een beetje overgeven na het lezen van je hooghartige OP.
  woensdag 26 november 2014 @ 09:14:58 #90
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_147013321
Oke, even mijn feedback:

1. Goed stukje voor mensen die het echt krap hebben. En dan niet zozeer alle tips die je noemt, maar voornamelijk een stukje bewustwording van alle zooi die er te vinden is in de supermarkten.

2. Als jij op je 35e kanker hebt gekregen door het massaal consumeren van chemische troep (vriesvak groente :') goedkoopste stukken vlees :')) dan moet je niet bij mij aankloppen.

Er bestaat zoiets als kwaliteit van leven. Ik zou graag willen dat de Nederlanders weer eens echt voor kwaliteit gingen kiezen in plaats van chemische zooi uit de supermarkt en chinese troep uit de Action. We concurreren onszelf de markt uit, en ondertussen gaan we allemaal dood aan raadselachtige kanker-like ziektes. Laten we eens beginnen met de traditionele winkels weer in het leven te roepen: kruideniers, kaasboeren, etc. En dan echt kwaliteit verkopen, vers van het (lokale) land. Import halveren, werkgelegenheid creeren, en ook nog eens veel betere kwaliteit van leven.
Chaos is a ladder.
pi_147013347
Ik denk dat het de moeite niet helemaal waard is voor de meeste mensen om op die manier op boodschappen te moeten bezuinigen. Voor een tweepersoonshuishouden kunnen wij met ¤200,- in de maand prima boodschappen doen, dat is dan met áltijd verse groenten, fruit. En dan een combi van a- en b-merken. Een enkele keer zal er een c-merk bij zitten maar dan praat je echt over spul als vuilniszakken. Verder zijn wij vegetariërs dus we 'besparen' aanzienlijk op het feit dat we geen vlees in huis hoeven te halen.
Laten we zeggen dat wij tussen de 200-250 zitten en dat is inclusief een hond en twee cavia's...
pi_147013441
quote:
14s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:05 schreef Kreator het volgende:
Als je écht goedkoop boodschappen wil doen, moet je koopjes jagen en bij 3 supermarkten de goedkope producten uitzoeken.
Dit. En dan eigenlijk ook nog 10 minuten voor sluitingstijd naar de markt zodat je alle restjes met korting mee kunt nemen, deed ik als student vaak. Ook heb ik gemerkt dat het soms helpt om sommige producten bij een toko-achtige winkel te halen.

En je hoeft natuurlijk niet iedere dag vlees te eten. Het lijkt me beter om een paar keer in de week kwalitatief goed vlees te eten dan jezelf iedere dag vol te stoppen met plofkip. En je proeft dat verschil echt wel.
  woensdag 26 november 2014 @ 09:33:18 #93
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_147013605
Ja, euroshopper is goedkoop ja.

Maar heb je bijvoorbeeld wel eens die spekreepjes van euroshopper AH Basic geprobeerd?
Mèn, bijna alleen maar water en vet.

Maar TS zegt dat je daar dan maar doorheen moet bijten... want een pizza met alleen tomatensaus, lowestbudget spekreepjes en analoogkaas kost nou eenmaal weinig...

Hier spenderen we rond de ¤100-¤120 per week aan boodschappen (2 volwassenen, 2 kleine kinderen) waarbij we brood bij de bakker halen, vlees bij de slager, 's zomers fruit en groente van de moestuin hebben en de rest gewoon van AH.
Als je echt geen cent te makken hebt, kun je vast wel eten van ¤150 per maand voor 2.
Maar dan kun je ook beter op een andere manier doen; eet niet elke dag vlees, bak je eigen brood van meel dat je bij de molen haalt, kweek je eigen groente, haal verse groente en fruit op de markt of bij de boer (kist van 10kg appels voor ¤3)... en je kunt ook water uit de kraan drinken, is nog gezonder ook dan de c-merken frisdrank. Hell, je kunt zelfs je eigen bier brouwen als je daar tijd voor maakt.
En wel willen besparen op je dagelijkse boodschappen maar TS zegt dat dat excl tabak is... als je nou écht wil besparen, stop je met roken.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 26 november 2014 @ 10:04:29 #94
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_147014299
Goed topic, maar gezond eten is voor mij belangrijker en dat kan ook prima voor 150 euro of minder.
Frisdrank, zout, wit brood en diepvries rommel komt er bij mij niet eens in en ik hou van variatie.
Ik eet alle dagen verse groente en fruit, dus aan de "tips" heb ik tot nu toe niks.

Zelf koop ik ieder half jaar een baal rijst van 20kg voor 20 euro, waar ik een half jaar mee kan doen.
Dit is al een flinke besparing.
Verse groente is ook niet al te duur, mits je het niet voorgesneden koopt.
Broccoli heb je bijvoorbeeld al voor 0,50
Ook kun je besparen door groente en fruit op de markt te halen en vlees te kopen in groot verpakking of bij de turkse slager.
Eieren koop ik per 30, want die kun je veel langer bewaren dan op de doos wordt aangegeven.
Boodschappen doe ik meestal op de fiets om de 3 dagen, dus geen benzine en parkeerkosten
pi_147016817
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:54 schreef killerkip69 het volgende:

[..]

Ik kocht er alleen de chocolade en brie, maar ik ga echt niet een endje reizen met de fiets alleen voor een paar artikelen. Pindakaas vind ik het beste en het lekkerste bij de Lidl. Ik heb niks tegen Aldi hoor, ik kom er alleen bijna nooit.
Chocoladetaartjes.
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 12:08:48 #96
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_147017229
Wat een armoedig topic. Wij komen met zn 2en, als ik t omreken, op 300 euro per maand uit, en ik vind het eigenlijk verbazend weinig. Maar om eerlijk te zijn hou ik me er niet echt mee bezig. Het maakt me ook niet zo veel uit wat het kost.

Hoewel ik wel snap wat ts probeert te bereiken elke dag houdt ie zich niet bezig met wat ie eigenlijk eet. Overigens.... C-merken doen wij nauwelijks aan. Ik laat het boodschappen doen de laatste tijd vooral over aan mijn vriendin en we betalen het 50/50 maar aangezien ik wel help wegruimen zie ik t spul wel voorbij komen. Zit geen C-merk bij hoor.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_147018014
Wij zitten op 600 euro per maand met z'n tweeën en eten en drinken daar (uiteraard) heel aardig van. Tuurlijk, het kan een stuk goedkoper, maar ik heb helemaal geen zin om daar over na te denken en bovendien wil ik gewoon kwalitatief goed en lekker voedsel eten.

Het is natuurlijk een ander verhaal voor mensen met een beperkt budget. Voor de rest geldt wmb. het onderstaande:

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:14 schreef Nightquest777 het volgende:

Er bestaat zoiets als kwaliteit van leven. Ik zou graag willen dat de Nederlanders weer eens echt voor kwaliteit gingen kiezen in plaats van chemische zooi uit de supermarkt en chinese troep uit de Action.
Altijd die knieperigheid man, kom op :') Besparen, grote hoeveelheden, eenvoudige troep, in de rij staan bij kansloze kledingzaken etc. etc, maar dan wel voor enorme bedragen kleine woninkjes e.d. kopen. Yay.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ciora op 26-11-2014 13:14:42 ]
pi_147018291
quote:

[..]

quote:

[..]

Zulke grote porties vlees? |:(
pi_147018387
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 02:12 schreef Mark het volgende:
Ik had nog nooit van diepvriesfruit gehoord :@
diepvriesframbozen _O_
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 12:58:40 #100
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_147018759
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:48 schreef SuperFood het volgende:

[..]

diepvriesframbozen _O_
om mee te koken, sowieso :)
pi_147018794
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:58 schreef Renesite het volgende:

[..]

om mee te koken, sowieso :)
of een smoothie is er ook lekker mee :P tuurlijk is vers lekkerder nog maar dit is praktisch en smaakt prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')