abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147018794
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:58 schreef Renesite het volgende:

[..]

om mee te koken, sowieso :)
of een smoothie is er ook lekker mee :P tuurlijk is vers lekkerder nog maar dit is praktisch en smaakt prima.
pi_147019074
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:57 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

ik ben alleen en ja, 500 euro haal ik in m'n eentje makkelijk aan eten.

Kwaliteitsvlees, goede pasta, veel verse producten. Het smaakt gewoon beter....Ok en ik lust ook graag een speciaalbiertje of een goed flesje wijn. En dat zit daar ook wel in :)
Tegenwoordig is voedsel absurd goedkoop in Nederland, het is de laatste 10 jaar amper duurder geworden. Voor 20 euro heb je een ijskast vol groente + een fruitschaal vol fruit. Daar kun je met zijn tweeën makkelijk een week van eten (los van vlees en alles wat er verder nog bij komt). Het ligt ook aan je creativiteit en kookkunsten hoeveel je uitgeeft. Ik denk dat 500 euro overdreven veel is, waarschijnlijk koop je dan van dit soort prutproducten:

Hetzelfde product in een dure verpakking.

Of je koopt veel kant en klaar, of heel duur broodbeleg (3 plakjes kaas voor 4 euro), of alles biologisch.

Ik vind zelf 150 euro voor twee mensen aan de karige kant, ik vermoed dat TS zijn berekeningen ook niet helemaal op orde heeft. Maar die discussie heb ik nu genoeg gevoerd op dit forum.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2014 @ 13:26:10 #103
43556 miss_dynastie
pi_147019737
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:45 schreef kever678 het volgende:

[..]

[..]

Zulke grote porties vlees? |:(
Ja. TS leeft op voedselbankniveau. Zoveel vlees is onnodig, je kan dan beter je geld in andere dingen steken, zeker als je geen verse groente kan halen omdat het te duur is. 'Een gehaktballetje op brood' is overigens ook geen luxe die ik me zou permitteren als ik veroordeeld was tot diepvriesgroente. Dan liever goedkope groente met de seizoenen mee-eten (er zijn diverse soorten groente te verkrijgen voor maximaal 1 euro per kg), om maar een voorbeeld te noemen.
pi_147019888
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:26 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja. TS leeft op voedselbankniveau. Zoveel vlees is onnodig, je kan dan beter je geld in andere dingen steken, zeker als je geen verse groente kan halen omdat het te duur is. 'Een gehaktballetje op brood' is overigens ook geen luxe die ik me zou permitteren als ik veroordeeld was tot diepvriesgroente. Dan liever goedkope groente met de seizoenen mee-eten (er zijn diverse soorten groente te verkrijgen voor maximaal 1 euro per kg), om maar een voorbeeld te noemen.
Eens, het is echter geen "overdreven hoeveelheid"
  † In Memoriam † woensdag 26 november 2014 @ 13:31:40 #105
43556 miss_dynastie
pi_147019959
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:29 schreef kever678 het volgende:

[..]

Eens, het is echter geen "overdreven hoeveelheid"
Ten opzichte van een budget van 122 euro wel. De eerste bespaartip is dan 'beperk je tot 75 gram per persoon', zodat je geld over houdt voor andere dingen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 november 2014 @ 13:40:29 #106
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_147020302
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 02:12 schreef Mark het volgende:
Ik had nog nooit van diepvriesfruit gehoord :@
Is geweldig in de yoghurt :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage woensdag 26 november 2014 @ 13:42:32 #107
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147020368
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:33 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

75 gram is ook nog eens de aanbevolen hoeveelheid, 200 gram vlees pe dag is wel veel hoor (maar wel lekker ;P )
Kwaliteit wordt vaak nogal uit het oog verloren voor kwantiteit. Ik haal liever een heerlijk stukje vlees van 75 gram bij de slager waar je echt van geniet dan 200 gram kleffe hoh-gehakt die je moet wegproppen en kapot moet kruiden om er smaak aan te krijgen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_147020431
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 13:42 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Kwaliteit wordt vaak nogal uit het oog verloren voor kwantiteit. Ik haal liever een heerlijk stukje vlees van 75 gram bij de slager waar je echt van geniet dan 200 gram kleffe hoh-gehakt die je moet wegproppen en kapot moet kruiden om er smaak aan te krijgen.
In Nederland geldt veelal kwantiteit>kwaliteit. Kijk maar eens hoe vol een gemiddeld wokpaleis zit in het weekend. Lekker onbeperkt stouwen...
pi_147021529
jongen mensen die zo leven , wat een knieperts ,
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_147021721
quote:
13s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:14 schreef Thezappa het volgende:
jongen mensen die zo leven , wat een knieperts ,
Liever dit dan dat ze in het progamma een dubbeltje op zijn kant terecht komen met 60k schuld.

Daar komt de andere kant te voorschijn, zoals:
'Omdat de nieuwe Uggs en iphone6 uit zijn kan die kleine niet eten ;( en het is vandaag nog wel frietdag. Dat vindt hij altijd zoooo leuk :'('
en dan zelf 2 fricandellen speciaal, broodje kaassouffle mayo en een grote friet met naar binnen schuiven :O

Maar OT, TS je hebt niet gereageerd op mijn besparingstip }:|
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147021757
quote:
99s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:20 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Liever dit dan dat ze in het progamma een dubbeltje op zijn kant terecht komen met 60k schuld.

Daar komt de andere kant te voorschijn, zoals:
'Omdat de nieuwe Uggs en iphone6 uit zijn kan die kleine niet eten ;( en het is vandaag nog wel frietdag. Dat vindt hij altijd zoooo leuk :'('
en dan zelf 2 fricandellen speciaal, broodje kaassouffle mayo en een grote friet met naar binnen schuiven :O

Maar OT, TS je hebt niet gereageerd op mijn besparingstip }:|
op zich vind ik 2 frikandellen en kaassoufle en patatje niet echt veel hoor , als je werkt is dat best normaal

je hebt een punt , maar lijkt me dat deze kids beetje doorslaan de andere kant op
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_147021838
Bovendien lijkt het in het geval van TS niet eens pure noodzaak, getuige:

quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:46 schreef Jakio het volgende:
Ik kan er persoonlijk niet erg goed tegen als mensen voor 3 dagen boodschappen doen en vervolgens rond de ¤30 uitgeven aan van alles en nog wat. Met uitzondering natuurlijk op degene die dit graag betalen omdat ze van hun zuurverdiende centjes afmoeten.

Gewoon gieren om het gieren. Ik ben wel benieuwd wat volgens TS dan wel een waardige besteding van de 'zuurverdiende centjes' is.
pi_147021860
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:21 schreef Thezappa het volgende:

[..]

op zich vind ik 2 frikandellen en kaassoufle en patatje niet echt veel hoor , als je werkt is dat best normaal

je hebt een punt , maar lijkt me dat deze kids beetje doorslaan de andere kant op
Beetje afhankelijk wat voor werk je doet en hoeveel je knieen al te tillen hebben ;)

Daar heb je ook gelijk in, voor een paar tientjes dezelfde boodschappen waar wel smaak aan zit (en waarschijnlijk een zooi minder vriezer ruimte nodig)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_147022028
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:20 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ongezien is dit al gauw 100 tot 150 euro bovenop je salaris. Netto.
Ik klaag dan ook niet 8-),.. Volgens mij is het ook niet helemaal zuiver zoals het bij ons geregeld wordt. Want er zou wel belasting over geheven moeten worden ergens :{
  woensdag 26 november 2014 @ 14:38:29 #115
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_147022312
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:33 schreef Spatzmann het volgende:
Ja, bv die biefstukjes van de lidl...zelfs als je die 6 uur zou stoven zijn ze nog taai. jezus...
Dat is bij de Appie niet anders, hoor. Dan betaal je 25 euro de kilo, wat een deceptie.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:29 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik klaag dan ook niet 8-),.. Volgens mij is het ook niet helemaal zuiver zoals het bij ons geregeld wordt. Want er zou wel belasting over geheven moeten worden ergens :{
Tsja, bankpersoneel krijgt hypotheek tegen personeelsvoorwaarden. En volgens mij wordt over dat voordeel geen belasting geheven (of althans, dat was een paar jaar geleden niet zo). Dus ik zou me geenszins schuldig voelen :N
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Redactie Frontpage woensdag 26 november 2014 @ 15:05:36 #116
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147023097
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:33 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ja, bv die biefstukjes van de lidl...zelfs als je die 6 uur zou stoven zijn ze nog taai. jezus...

Haal dan een goed stukje ossenhaas ergens.
Mensen staren zich dan ook blind op de kiloprijzen, een goed stuk ossenhaas kost bij de slager zo'n ¤40,- de kilo. Bij de AH (als ze het al verkopen) zal dat ongeveer de helft zijn, de beredenering is dan dat ze voor hetzelfde geld 2x zoveel vlees hebben ;( .

Maar dat is met het meeste vlees zo, iets simpels als een hamlapje heeft bij de slager of horecagroothandel een mooi vetrandje en is supermals. Koop je dat bij de super dan krijg je een taai lapje van twijfelachtig vlees.
_____
  Redactie Frontpage woensdag 26 november 2014 @ 15:10:21 #117
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147023228
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:08 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

sowieso, vlees moet vet hebben. Want vet = smaak.

Echt de tendens: dit vlees is super mager...Nou eet dan wat vet vlees, maar iets minder...

dan heb je tenminste meer smaak.

Het vetrandje van een goede t-bone.. aaaaaah.

En een goed stuk vlees bak je ook lekker in de roomboter en niet in dat smerige spul uit zo'n spuitflesje ^O^
_____
pi_147023323
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:38 schreef Hallmark het volgende:

Tsja, bankpersoneel krijgt hypotheek tegen personeelsvoorwaarden. En volgens mij wordt over dat voordeel geen belasting geheven (of althans, dat was een paar jaar geleden niet zo). Dus ik zou me geenszins schuldig voelen :N
Een kleine 20 jaar geleden werden wij door een overijverig team van de Belastingdienst Roosendaal om de oren geslagen met een heffing op de korting die we op nieuwe auto's kregen. Daar ging de leuke personeelsregeling...
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 15:14:19 #119
382129 crew  Donna
pi_147023326
Roomboter! _O_

Bij de topictitel had ik wel goede verwachtingen over de openingspost, maar het sluit niet echt aan bij een gezond leven imo.
pi_147023537
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:09 schreef Xaryna het volgende:
Heb een tijdje lang alle prijzen vergeleken en Lidl is met veel (niet alle) producten een aantal cent goedkoper dan AH-Basic / Euroshopper. Lidl is ook absoluut de goedkoopste optie voor vegetarische vleesvervangers. Aldi weet ik niet, kom ik eigenlijk nooit.

En ik houd inderdaad van verse groenten en fruit en die gaan geen maand mee.

Volgens mij kun je goedkoper en gezonder eten als je per week / twee weken koopt en op de aanbiedingen let.
Dat is maf. Ik heb dat ook een aantal maanden gedaan en bij mij kwam de Lidl in veel dingen juist duurder uit dan de AH Basic. Alleen voor gewoon vlees kan je echt beter naar de Lidl of de Aldi.

Heb je wel omgerekend naar kilo/liter/stuks prijzen?
pi_147023915
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:19 schreef Renesite het volgende:
6 broden. Allemaal kip en gehakt en 3 lades vriezer. Wauw...
Dat zat ik ook te denken. Met 3 broden is mijn kleinste lade echt over the top vol. Dan idd kip en gehakt én diepvriesgroente voor een maand.. en hij frituurt ook nog dus dat zal ook wel uit de vriezer komen.

Dat redt je toch nooit met zo'n klein vriezertje?
pi_147023947
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:29 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Precies, er zit echt wel smaakverschil in, helemaal prima als t je smaakje is, maar het is gelul net te doen of er geen verschil zit tussen euroshopper of andere merken
En lang houdbare melk om te drinken vinden wij hier echt goor.
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 november 2014 @ 15:42:29 #123
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_147024087
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:36 schreef Ciora het volgende:
Wij zitten op 600 euro per maand met z'n tweeën en eten en drinken daar (uiteraard) heel aardig van.
:o dat is 2x zoveel als wij (met z'n tweeën) en wij halen de boodschappen ook gewoon bij de Appie en letten dan eigenlijk nergens op. Eet je alleen maar saffraan of zo?
pi_147024135
quote:
14s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

:o dat is 2x zoveel als wij (met z'n tweeën) en wij halen de boodschappen ook gewoon bij de Appie en letten dan eigenlijk nergens op. Eet je alleen maar saffraan of zo?
Idem hier; 300 euro p/m (en daar doen we het met gemak mee) en shoppen alleen bij de appie.
geen kant-en-klaar spul, geen diepvries (afgezien van pizza) en geen vlees (wel vleesvervanger maar niet dagelijks).
En heb niet het idee dat ik wat mis.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_147024139
Hmmz, hier word je niet vrolijk van. Als je nou ipv 375 gram gehakt per dag eens in de twee dagen iets eet dat wel echt lekker is?

Frisdrank kan je gewoon skippen. Scheelt ook gesjouw. Misschien in de zomer als het heel warm is, anders niet.

Heb je ook al eens aan de markt gedacht? Daar haal je voor een prikkie lekkere dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')