Avondje pizza, frituur of een soepie komt natuurlijk voor. Daarnaast is me boodschappenlijst een stuk langer dan wat ik hier opgeschreven heb. Een rookworst bij de boerenkool en een doosje vissticks uit de vriezer. Het hoeft niet duur, en we eten toch echt niet alleen maar kip of gehakt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wacht even. Je hebt 3 kilo gehakt en maakt er dagelijkse porties van 375 gram van.
Dat zijn 8 porties, ofwel voor 8 dagen eten.
Als we voor het gemak zeggen dat een maand gemiddeld 30 dagen heeft dan moet je na het gehakt nog 22 dagen eten.
Dat is dus 3000 gr / 22 dagen / 2 porties = 68,18 gram per filetje.
Nou zou ik werkelijk waar niet weten wat een normaal kipfiletje weegt, maar 68 gram het stuk lijkt mij heel weinig toch of ben ik nou gek?![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat de Albert Heijn een groot marktaandeel heeft (en je dus al snel meer hoort over de slechte kwaliteit kip aldaar) betekent niet dat er bij andere supermarkten niet zoveel water in zit. Indien wel: bron?quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:39 schreef ekmef123 het volgende:
Kleine tip haal kip en gehakt voor een iets hogere prijs bij een andere supermarkt en je hebt minder nodig want bij de ah zit er heel veel water in gehakt en kip.
Conclusie.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:55 schreef Jakio het volgende:
[..]
Avondje pizza, frituur of een soepie komt natuurlijk voor. Daarnaast is me boodschappenlijst een stuk langer dan wat ik hier opgeschreven heb. Een rookworst bij de boerenkool en een doosje vissticks uit de vriezer. Het hoeft niet duur, en we eten toch echt niet alleen maar kip of gehakt.
Verder snap ik dat 375g gehakt veel lijkt, maar ik kook vaak 3 porties om ook wat mee te kunnen nemen als ik avonddienst heb. En een gehaktballetje van vorige avond is de volgende dag lekker op brood. De kiloverpakkingen hebben dezelfde inhoud als kleinere verpakkingen in de AH, je heb gewoon voordeel. Sinds wanneer is het dan inneens plofkip en slechte kwaliteit gehakt...of is iedereen hier aan de biologische en organische producten...
Verse dingen halen we vrijwel wekelijks bij de boer. Natuurlijk eten we groenten grotendeels uit de vriezer, maar fruit halen we graag vers.
We leven trouwens heus niet op alleen euroshopper producten. Wat goedkoper kan doen we goedkoper, wat lekker is gaat ook gewoon mee naar huis.
Dus alle supermarkten halen hun vlees uit één "centrale" behalve de AH?quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:47 schreef ekmef123 het volgende:
Omdat het vlees van ah uit andere centrales komt dan van andere winkels
Wat moet ik uitproberen? Een kip volstouwen met water? De vraag is niet of Albert Heijn er de maximale hoeveelheid in doet, de vraag is of andere supermarkten dit ook doen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:47 schreef ekmef123 het volgende:
(probeer het ook maar eens uit, wettelijk gezien mag er x% water in gehakt en kip zitten en ah doet hier de max toegetsane hoeveelheid in)
Is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:47 schreef ekmef123 het volgende:
en de ah niks vers draait aan gehakt.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:47 schreef ekmef123 het volgende:
bron oud werknemer die in verschillende centrales en slachthuizen heeft gewerkt.
Trek je broek es goed op en probeer het eens. Schijt hebben aan al die tierlantijnen etc.. en gewoonquote:Op dinsdag 25 november 2014 17:09 schreef Xaryna het volgende:
Aldi weet ik niet, kom ik eigenlijk nooit.
Ik probeer mijn gelijk niet te halen, ik vraag me iets af en vraag daarbij om een fatsoenlijke bron. Vergeef me dat ik mijn mening niet volledig basseer op iets wat "een oud werknemer in verschillende slachthuizen en centrales" ooit eens heeft verteld.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:55 schreef ekmef123 het volgende:
Ik hoef mijn gelijk niet te halen bij jou ferenq. Ik vertrouw mijn bron en ervaring meer dan jou mening.
Je wordt hier al publiekelijk op je vingers getikt als je voor 10 euro per dag boodschappen doet. Ik denk dat TS een beroerte krijgt wanneer ik kip en gehakt ga bakken om te kijken hoe veel water er uit komt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:55 schreef ekmef123 het volgende:
Wat je zou kunnen uitproberen is een pond kipfilet van de ah bakken en wegen na bakken en een pond van de plus en dit wegen na bakken. Je zult het verschil dan zelf zien.
Ze hebben geen Panda meerquote:Op dinsdag 25 november 2014 21:54 schreef killerkip69 het volgende:
[..]
Trek je broek es goed op en probeer het eens. Schijt hebben aan al die tierlantijnen etc.. en gewoon
goede producten van het pallet trekken en afrekenen, meid dat zal wat zijn, suc6 alvast.![]()
Alleen de pindakaas al, nuff said!
Dat maken wij wel uit! A-merken!quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:09 schreef Jelia het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar wat een verwende reacties zie ik voorbij komen.
Euroshopper is echt geen minderwaardig eten oid.
Grow up..
Is het ook niet. Maar verse groenten zijn wel belangrijk ook.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:09 schreef Jelia het volgende:
Grow up..
Dat is het absoluut jaquote:Op dinsdag 25 november 2014 22:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Is het ook niet. Maar verse groenten zijn wel belangrijk ook.
we hebben veel basic behalve drinken en wat lekkers om onszelf te "trakteren". Ik lust geen c-merk cola en de icetea van de ah euroshopper is niet te zuipen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:09 schreef Jelia het volgende:
Grow up..
Precies, er zit echt wel smaakverschil in, helemaal prima als t je smaakje is, maar het is gelul net te doen of er geen verschil zit tussen euroshopper of andere merkenquote:Op dinsdag 25 november 2014 22:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
we hebben veel basic behalve drinken en wat lekkers om onszelf te "trakteren". Ik lust geen c-merk cola en de icetea van de ah euroshopper is niet te zuipen.
Dat "ik lust geen c-merk" zegt genoeg hequote:Op dinsdag 25 november 2014 22:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
we hebben veel basic behalve drinken en wat lekkers om onszelf te "trakteren". Ik lust geen c-merk cola en de icetea van de ah euroshopper is niet te zuipen.
De boel uit z'n verband trekken kan je goed.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:31 schreef Jelia het volgende:
[..]
Dat "ik lust geen c-merk" zegt genoeg he
Je zou voor de lol eens een pondje kiloknaller en een pondje van een biologische slager in twee pannen naast elkaar moeten bakken. Kijk hoe het bakt, kijk wat er van over blijft en proef. Het is echt idioot zo groot is het verschilquote:Op dinsdag 25 november 2014 22:00 schreef Ferenq het volgende:
Je wordt hier al publiekelijk op je vingers getikt als je voor 10 euro per dag boodschappen doet. Ik denk dat TS een beroerte krijgt wanneer ik kip en gehakt ga bakken om te kijken hoe veel water er uit komt.
Dat is wel heel naïef. Maar goed, uit je verhaal komt ook wel naar voren dat je veel bezig bent met de prijs van je voedsel, maar totaal niet met wat je precies naar binnen werkt en waar dat vandaan komt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 19:55 schreef Jakio het volgende:
De kiloverpakkingen hebben dezelfde inhoud als kleinere verpakkingen in de AH, je heb gewoon voordeel. Sinds wanneer is het dan inneens plofkip en slechte kwaliteit gehakt...of is iedereen hier aan de biologische en organische producten...
Datquote:Op woensdag 26 november 2014 00:56 schreef Ryon het volgende:
Je zal zien als je een beetje verdiept in de materie dat het ook mogelijk is om goed en lekker te eten tegen een betaalbare prijs zonder de zooi naar binnen te werken die je nu naar binnen werkt. Kwestie van een stukje bewuster gaan leven.
Tot een jaar geleden hier ookquote:Op woensdag 26 november 2014 00:32 schreef agter het volgende:
150 euro per maand?
Dat is hier per week.
Klopt. Dat zeg ik inderdaad, dat ik niks van C-merk lust. Heb je helemaal gelijk in!!!!quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:31 schreef Jelia het volgende:
[..]
Dat "ik lust geen c-merk" zegt genoeg he
Ongezien is dit al gauw 100 tot 150 euro bovenop je salaris. Netto.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:33 schreef Kandijfijn het volgende:
Anyways ik eet 5 dagen per week gratis
Dit. En dan eigenlijk ook nog 10 minuten voor sluitingstijd naar de markt zodat je alle restjes met korting mee kunt nemen, deed ik als student vaak. Ook heb ik gemerkt dat het soms helpt om sommige producten bij een toko-achtige winkel te halen.quote:Op woensdag 26 november 2014 09:05 schreef Kreator het volgende:
Als je écht goedkoop boodschappen wil doen, moet je koopjes jagen en bij 3 supermarkten de goedkope producten uitzoeken.
Ik kocht er alleen de chocolade en brie, maar ik ga echt niet een endje reizen met de fiets alleen voor een paar artikelen. Pindakaas vind ik het beste en het lekkerste bij de Lidl. Ik heb niks tegen Aldi hoor, ik kom er alleen bijna nooit.quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:54 schreef killerkip69 het volgende:
[..]
Trek je broek es goed op en probeer het eens. Schijt hebben aan al die tierlantijnen etc.. en gewoon
goede producten van het pallet trekken en afrekenen, meid dat zal wat zijn, suc6 alvast.![]()
Alleen de pindakaas al, nuff said!
Altijd die knieperigheid man, kom opquote:Op woensdag 26 november 2014 09:14 schreef Nightquest777 het volgende:
Er bestaat zoiets als kwaliteit van leven. Ik zou graag willen dat de Nederlanders weer eens echt voor kwaliteit gingen kiezen in plaats van chemische zooi uit de supermarkt en chinese troep uit de Action.
quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Voor 2 personen 375 gram gehakt? Over overdreven hoeveelheden gesproken... kan je beter verse groente kopen. Nog gezonder ook dan zulke grote porties vlees.
Zulke grote porties vlees?quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Voor 2 personen 375 gram gehakt? Over overdreven hoeveelheden gesproken... kan je beter verse groente kopen. Nog gezonder ook dan zulke grote porties vlees.
diepvriesframbozenquote:Op woensdag 26 november 2014 02:12 schreef Mark het volgende:
Ik had nog nooit van diepvriesfruit gehoord
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |