Dit dus.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:25 schreef Lotusss het volgende:
Diepvriesgroente is vaak verser dan de groente op de versafdeling : binnen een paar uur zijn die ingevroren tegenover 2-3 dagen tentoongesteld staan in de supermarkt.
Afgezien van het feit of het gezonder is of niet, ik moet er niet aan denken om alleen maar groente uit een pakje te eten. Wat bovendien als een slap en klef goedje zal ondooien.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:24 schreef Storneren het volgende:
[..]
Want verse groente is gezonder dan ingevroren groente? Echt?
Prima hoor, maar soms is vers lekkerder en gevarieerder. En ik ga echt geen diepvriesfruit eten elke dag.quote:
quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Voor 2 personen 375 gram gehakt? Over overdreven hoeveelheden gesproken... kan je beter verse groente kopen. Nog gezonder ook dan zulke grote porties vlees.
Dat is met elk topic zo. Fok zal rustig worden als we jouw advies volgen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:59 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap al die reacties niet. Doe iets met de tips als het je aanspreekt en laat het anders. Er wordt je toch niks opgedrongen?
Je kan toch een budget voor jezelf aanstellen?quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:10 schreef Angst het volgende:
Ik wou dat ik wat meer discipline had. Ik zit nu niet echt krap bij kas en merk dat we daardoor steeds meer gaan uitgeven aan boodschappen.
Precies, wees dan eerlijk en zeg dat je concessies moet doen. Maar twee soorten vlees vreten en doen of t zo gevarieerd is en of je niet inboet op luxe en kwaliteit met C-merken is gewoon gelul.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:08 schreef Scorpie het volgende:
Wat een ontzettende kut 'tips', met je C merk rommel aan komen tuffen en op een dieet van kip en gehakt je leven doorbrengen
Ben jij familie van Annemarie van Gaal?quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:30 schreef Jakio het volgende:
Wat een heerlijke berichten. Lieve mensen, ik heb dit geschreven voor mensen die helaas wel een auto nodig hebben en er dus een hebben. Ook geef ik gewoon tips over hoe je goedkoop boodschappen kan doen. Als iemand genoeg geld en tijd heeft om het anders te doen, begrijp ik helemaal dat je dat ook doet. Voor mensen die zich druk maken over hoe ze tijdens studie e.d. goenoeg boodschappen in huis kunnen halen voor weinig, kijk wat je kan gebruiken. Ik heb de "hypocriete" zin geschreven voor hetgeen ik vaak zie gebeuren; weinig geld over en dan voor 10 euro per dag boodschappen doen omdat dat makkelijk is. Ik hoop dat er ook mensen zijn die er wel wat aan hebben
Ik denk dat veel er wel wat aan zullen hebben aangezien je sommige dingen ook zelf kunt invullen. Vind je half om half gehakt niets? Dan neem je toch lekker rundergehakt. Etc. Je hoeft natuurlijk niet iets met alle tips te doen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:30 schreef Jakio het volgende:
Wat een heerlijke berichten. Lieve mensen, ik heb dit geschreven voor mensen die helaas wel een auto nodig hebben en er dus een hebben. Ook geef ik gewoon tips over hoe je goedkoop boodschappen kan doen. Als iemand genoeg geld en tijd heeft om het anders te doen, begrijp ik helemaal dat je dat ook doet. Voor mensen die zich druk maken over hoe ze tijdens studie e.d. goenoeg boodschappen in huis kunnen halen voor weinig, kijk wat je kan gebruiken. Ik heb de "hypocriete" zin geschreven voor hetgeen ik vaak zie gebeuren; weinig geld over en dan voor 10 euro per dag boodschappen doen omdat dat makkelijk is. Ik hoop dat er ook mensen zijn die er wel wat aan hebben
Wacht even. Je hebt 3 kilo gehakt en maakt er dagelijkse porties van 375 gram van.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:46 schreef Jakio het volgende:
Wij halen altijd 3 kilo kipfilet en 3 kilo half-om-half. Thuis verdeel ik dit in porties van twee kipfiletjes en porties van 375g gehakt.
Ja je hoeft niet elke dag vlees he!quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wacht even. Je hebt 3 kilo gehakt en maakt er dagelijkse porties van 375 gram van.
Dat zijn 8 porties, ofwel voor 8 dagen eten.
Als we voor het gemak zeggen dat een maand gemiddeld 30 dagen heeft dan moet je na het gehakt nog 22 dagen eten.
Dat is dus 3000 gr / 22 dagen / 2 porties = 68,18 gram per filetje.
Nou zou ik werkelijk waar niet weten wat een normaal kipfiletje weegt, maar 68 gram het stuk lijkt mij heel weinig toch of ben ik nou gek?![]()
![]()
Niet als het gewoon in CUL was gepost.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat is met elk topic zo. Fok zal rustig worden als we jouw advies volgen.
Normaal filetje tikt denk ik de 150/160 gram gemiddeld aan, vaak zijn die pakken van 2 stuks net boven de 300gr, en die 3 stuks gaan naar de 500 gram.quote:Op dinsdag 25 november 2014 18:52 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wacht even. Je hebt 3 kilo gehakt en maakt er dagelijkse porties van 375 gram van.
Dat zijn 8 porties, ofwel voor 8 dagen eten.
Als we voor het gemak zeggen dat een maand gemiddeld 30 dagen heeft dan moet je na het gehakt nog 22 dagen eten.
Dat is dus 3000 gr / 22 dagen / 2 porties = 68,18 gram per filetje.
Nou zou ik werkelijk waar niet weten wat een normaal kipfiletje weegt, maar 68 gram het stuk lijkt mij heel weinig toch of ben ik nou gek?![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |