abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147022657
En weer geen enkele bron....
Alles in de papierversnipperaar gegooid?
Life is what happens while planning other things
  Forum Admin woensdag 26 november 2014 @ 14:50:51 #92
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_147022702
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:07 schreef JCats het volgende:
Dan is er een referendum (Krim) en dan is het weer niet goed....
Wat ik erover gelezen heb is dat het zeer goed georganiseerd was en een zeer duidelijke uitslag.

Zo makkelijk om maar lukraak te insinueren -zonder bron...- dat het niet deugde...

Natuurlijk zijn wij in Nederland erg verwend.
Met een gekozen premier, gekozen burgemeesters.
en regelmatig referenda
oh w8 ;)
bron?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_147022978
Natuurlijk is het referendum in het Westen belachelijk gemaakt.
Hoezo referendum, dat gebeurde toch ook niet in Irak en Lybië voordat we er bommenwerpers heenstuurden om er democratie te brengen?
  woensdag 26 november 2014 @ 15:07:46 #94
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
  woensdag 26 november 2014 @ 15:09:47 #95
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_147023209
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:49 schreef JCats het volgende:
En weer geen enkele bron....
Alles in de papierversnipperaar gegooid?
Je kan deze thread teruglezen, staat vol met bronnen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_147023431
De kern van het probleem is het feit dat de NAVO ook na de val van de muur agressief en expansief bleef.

Gorbatsjow is daar ook duidelijk over.

The question of the promise allegedly made to Russia by the West not to expand NATO eastward is often mentioned by Putin in his foreign policy speeches, with NATO expansion used to justify Russia's actions on the world stage.

Gorbachev said that when he was in office the issue of expansion was not discussed, as Eastern European countries had not signaled any desire to join NATO.

"The main idea was that both NATO and the Warsaw Pact would gradually transform from military-political into political organizations," he said.

http://www.themoscowtimes(...)th-video/511564.html
pi_147023545
"Crimea was Russian, and most people in Crimea voted in favor of joining Russia [in the recent referendum]. I supported this move from the beginning, and I am half-Ukrainian. I worry about what is happening in Ukraine. …
pi_147024726
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:18 schreef JCats het volgende:
De kern van het probleem is het feit dat de NAVO ook na de val van de muur agressief en expansief bleef.

Gorbatsjow is daar ook duidelijk over.

The question of the promise allegedly made to Russia by the West not to expand NATO eastward is often mentioned by Putin in his foreign policy speeches, with NATO expansion used to justify Russia's actions on the world stage.

Gorbachev said that when he was in office the issue of expansion was not discussed, as Eastern European countries had not signaled any desire to join NATO.

"The main idea was that both NATO and the Warsaw Pact would gradually transform from military-political into political organizations," he said.

http://www.themoscowtimes(...)th-video/511564.html
Hij zegt ook:

quote:
"We pledged not to aim to seek military superiority over each other. Is this the case now? No. We destroyed so many weapons, tanks and so forth, and now it is all coming back," he said.

The tense relations between Russia and the U.S. are also created by certain groups in both countries in favor of confrontation, Gorbachev said.

"There is the same type of public both in the U.S. — including the military-industrial complex that cannot imagine its life without weapons and war — and here in Russia too. Every U.S. president feels obliged to wage a war during his term or, even better, two — as the saying goes. I am serious. It's not a joke. This idea has survived, and that is very bad."
Je kunt hameren op het feit dat de NAVO is uitgebreid, maar tevens zijn de defensie budgetten in Europa al jarenlang dalend. Niet bepaald bedreigend. En verder:

quote:
He accused Putin of saying "what suits him" about the Soviet Union's collapse, which Putin famously described as the 20th century's greatest geopolitical tragedy.

"Doesn't he know how it all happened? He knows, but says what suits him," Gorbachev said, adding that Putin is currently "under attack" by media that are "not free."
The view from nowhere.
pi_147025144
Ik ben dit gezeur over de Krim nogal beu. Dat gebied heeft honderden jaren bij Rusland gehoord, er wonen Russen, het ligt naast Rusland, er staan Russische militaire basissen. Rusland heeft het uiteindelijk als cadeau weggegeven aan Oekraïne in een tijd dat Oekraïne ver onder de Russiche invloedsfeer lag. Toen kwam de coup in Oekraïne en werd de Krim overgenomen door Rusland. Het was een schone overname met maar 1 dode. Het zou me overigens een worst wezen of 90% van de bevolking voor annexatie was(RT), of maar 40% of weet ik veel wat voor getallen jullie denken dat de waarheid is. Ik denk in ieder geval dat het niet onredelijk is om te zeggen dat het meerendeel van de inwoners van de Krim het niet zeer erg vindt.

Rusland heeft hier een schoon machtspelletje gespeeld, met weinig slachtoffers en schade. Daar kunnen wij nog wat van leren als we ons weer gaan bemoeien met een of ander land in Zuid-Amerika/Afrika/Midden-Oosten. Het hele gebeuren dat nu in Oost-Oekraïne plaatsvindt is weer een heel ander verhaal, maar wat er met de Krim is gebeurd, was gewoon een goede zet.

Maar goed houdt vooral je oogkleppen op en denk dat Putin een of andere boeman is met 'andere morele waarden' of dat soort onzin. Of dat dit 'tegen internationaal recht' inging. Als je niet inziet dat wij net zo hard dit machtspel spelen als Rusland en dat internationaal recht niet bestaat, dan snap je nog niet veel van hoe de wereld in elkaar zit.
pi_147025725
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:17 schreef JaJammerJan het volgende:
Ik ben dit gezeur over de Krim nogal beu. Dat gebied heeft honderden jaren bij Rusland gehoord,
Van 1783 tot 1954, dat zijn geen "honderden jaren".
quote:
er wonen Russen,
Omdat de oorspronkelijke bevolking verdreven is
quote:
het ligt naast Rusland,
Dat is geen argument.
quote:
er staan Russische militaire basissen.
Dat is ook geen argument.
quote:
Ik denk in ieder geval dat het niet onredelijk is om te zeggen dat het meerendeel van de inwoners van de Krim het niet zeer erg vindt.

Rusland heeft hier een schoon machtspelletje gespeeld, met weinig slachtoffers en schade.
Dat is waar. Pragmatisch is het beter om de huidige situatie te accepteren, maar Rusland zit wel fout.
pi_147027557
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:06 schreef deelnemer het volgende:

En verder:

Gorbachev said, adding that Putin is currently "under attack" by media that are "not free."

Welke media bedoelt Gorbatsjow hier?!
pi_147028267
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:02 schreef crashbangboom het volgende:

Dan is de vraag of er iemand is die dan wel vrij en neutraal is om te zeggen. Ik zet dan toch in op mensen zoals Schroder, Gorbatsjov en Kissinger. Die hebben buitengewoon meer vrijheid om de situatie van een afstand te analyseren dan de andere actoren.
Maar Schroder staat dus effectief op de loonlijst van het Kremlin. Kunnen we er dan nog vanuit gaan dat wat hij in de media zegt, ook is hoe hij er daadwerkelijk over denkt? Daar ben ik niet zo zeker van.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:13 schreef crashbangboom het volgende:

Volgens mij hebben de EU en Rusland sinds de val van de muur bewezen prima te kunnen samenwerken. Pas als externe partijen zich ermee gaan moeien gaat het mis. Wat kunnen we daaruit leren?
Is de VS niet altijd betrokken als het om belangrijke kwesties tussen de EU en Rusland gaat?
pi_147028381
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:51 schreef Basterds het volgende:

[..]

Maar Schroder staat dus effectief op de loonlijst van het Kremlin. Kunnen we er dan nog vanuit gaan dat wat hij in de media zegt, ook is hoe hij er daadwerkelijk over denkt? Daar ben ik niet zo zeker van.

Ik denk niet dat Schroder die paar rubles nodig heeft. Maar zelfs als je er niet zeker over bent, kan het toch geen kwaad te luisteren en te overwegen, right?

Niet alles is zwart of wit, voor of tegen.

quote:
Is de VS niet altijd betrokken als het om belangrijke kwesties tussen de EU en Rusland gaat?
waarom eigenlijk?
so long and thanks for all the fish
pi_147028531
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Van 1783 tot 1954, dat zijn geen "honderden jaren".

een zeer lange tijd dan.

quote:
[..]

Omdat de oorspronkelijke bevolking verdreven is
Geen argument om dan maar bij Oekraïne te horen in plaats van Rusland. Dit zou meer een argument zijn voor volledige onafhankelijkheid, maar de oorspronkelijke bevolking is er niet meer dus nogal hypothethisch.
quote:
Dat is geen argument.
Geen argument waarvoor? Het lijkt me een heel goed argument als je je militaire en economische macht als Rusland wilt behouden in de regio.

quote:
Dat is ook geen argument.
Ik vind het juist een heel goed argument in de zin dat Rusland veel meer recht heeft zich te bemoeien met zaken die zich aan zijn grens afspelen. Eens wat anders dan de VS die dit aan de andere kant van de wereld gaat doen.
quote:
[..]

Dat is waar. Pragmatisch is het beter om de huidige situatie te accepteren, maar Rusland zit wel fout.
internationaal recht/moreel fout? ja, maar dat doet er niet toe in de huidige wereld. Niemand houdt zich aan de regels, dan kun je meespelen en je ook niet aan de regels houden, of vertrapt worden.
pi_147028850
quote:
Het zou tijd worden dat Oekraine bevrijd wordt van de Facisten in Kiev; let the games begin!!!
pi_147029002

[ Bericht 100% gewijzigd door Basterds op 26-11-2014 18:18:19 ]
pi_147029051
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:55 schreef crashbangboom het volgende:

Ik denk niet dat Schroder die paar rubles nodig heeft. Maar zelfs als je er niet zeker over bent, kan het toch geen kwaad te luisteren en te overwegen, right?

Niet alles is zwart of wit, voor of tegen.
Tuurlijk, maar jij doet alsof er niets af te dingen valt op de integriteit van Schroder. Maar dat is dus wel zo.
quote:
waarom eigenlijk?
Omdat de VS een wereldmacht is, en ik denk ook omdat de EU daar ruimte voor laat.
pi_147029173
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:18 schreef Basterds het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar jij doet alsof er niets af te dingen valt op de integriteit van Schroder. Maar dat is dus wel zo.
Oh, op iedereen valt wel iets op te merken hoor, incluis op jou en mij.

Maar dat wil niet zeggen dat je niet moet luisteren en overwegen wat iemand te melden heeft. Zeker niet geschift op basis of iemand zwart of wit roept. Imho.

quote:
Omdat de VS een wereldmacht is, en ik denk ook omdat de EU daar ruimte voor laat.
Ik denk dat de EU beter wat meer van eigen belang uitgaat, met respect voor alle omringende krachten. Maar zoals de EU betaamt is dat een mix van waardes.
pi_147029265
quote:
14s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Het zou tijd worden dat Oekraine bevrijd wordt van de Facisten in Kiev; let the games begin!!!
Die separatisten wil je overigens ook niet aan de macht hebben. :')
  woensdag 26 november 2014 @ 18:27:46 #112
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_147029353
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:24 schreef Infection het volgende:

[..]

Die separatisten wil je overigens ook niet aan de macht hebben. :')
Separatisten = Rusland. Dus dat wil hij wel.
pi_147030804
Gok dat het dit weekend gaat gebeuren
  woensdag 26 november 2014 @ 21:07:26 #114
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_147035448
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_147035935
quote:
Grappig, diverse Russische bedrijven die part noch deel aan Ukraine hebben hebben bij hetzelfde hof een eerder ingediende claim tegen de EU lopen ;) Eens kijken of de griffier zijn computer opgestart krijgt.
pi_147037808
quote:
Zeer interessant bericht. Het lijkt erop dat Europa een periode van instabiliteit staat te wachten, op meerdere fronten.
  woensdag 26 november 2014 @ 22:47:51 #117
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_147040391
ARES Research Report No.3 “Raising Red Flags: An Examination of Arms & Munitions in the Ongoing Conflict in Ukraine, 2014″
ARES is excited to announce the release of our latest Research Report, “Raising Red Flags: An Examination of Arms & Munitions in the Ongoing Conflict in Ukraine, 2014“. The report represents the culmination of months of research, identifying and examining over 100 different weapons systems, more than 60 different munitions, and more than 70 different armoured vehicles documented in the conflict. The report details a number of so-called ‘flag weapons’ which have likely been supplied by foreign states, including materiel produced after the fall of the Soviet Union, and up to present day. It also examines the use of cluster munitions, incendiary weapons, white phosphorus, land mines, and tactical ballistic missiles. (ARES)
pi_147040524
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:47 schreef Nibb-it het volgende:
ARES Research Report No.3 “Raising Red Flags: An Examination of Arms & Munitions in the Ongoing Conflict in Ukraine, 2014″
ARES is excited to announce the release of our latest Research Report, “Raising Red Flags: An Examination of Arms & Munitions in the Ongoing Conflict in Ukraine, 2014“. The report represents the culmination of months of research, identifying and examining over 100 different weapons systems, more than 60 different munitions, and more than 70 different armoured vehicles documented in the conflict. The report details a number of so-called ‘flag weapons’ which have likely been supplied by foreign states, including materiel produced after the fall of the Soviet Union, and up to present day. It also examines the use of cluster munitions, incendiary weapons, white phosphorus, land mines, and tactical ballistic missiles. (ARES)
Ja, het is er nogal een bende :{
pi_147040563

Vinger op de zere plek.
pi_147041387
ChristopherJM twitterde op woensdag 26-11-2014 om 15:04:40 Nice reporting & profile by @Reuters about Ukrainian oligarch Dmytro Firtash, to whom Russia channeled billions of $$ http://t.co/59NfJLVrJl reageer retweet
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')