abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146950254
Ik vind deze aardig in de richting komen

[ Bericht 14% gewijzigd door Grijzemassa op 24-11-2014 11:47:25 ]
pi_146950986
Als ik de foto's zo naast elkaar bekijk dan denk ik dat er rechts (zichtbaar) en waarschijnlijk ook achter hun hogere rotsen zijn. De ene geul kan inderdaad van een touw zijn maar de andere is meer door erosie van waarschijnlijk water, dat van hoger gelegen rotsen komt.
De "ronde" steen ligt aan de oever (half in het water) en zou in het verlengde van de andere foto's moeten liggen.
pi_146951159
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 03:00 schreef Perico het volgende:

[..]

PM me even als je met P PM bedoelt...

Hij is zelfs op zijn vrije dag naar de top van de Pianista gelopen om daar die foto te schieten. Echte liefhebber... maar omdat hij die tweede oversteek zelf op twee dagen inschat, denk ik dat hem dat te gortig is.
Die tweede oversteek is toch geen twee dagen? Ik dacht dat het 2 dagen lopen was waar de rugtas is gevonden.
pi_146951999
Als je er als gids of bergprofessor zijnde van overtuigd bent dat de foto's bij de tweede kabelbrug zijn genomen, dan bel je Piti of de pers en dan zeg je ik weet waar het is, kunt u even een helicopter bestellen, dan gaan we er vanmiddag heen en laat ik het zien.
pi_146952032
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 00:21 schreef Za het volgende:

[..]

Wat vind jij ervan dat iemand op twee verschillende (weliswaar opvolgende) dagen haar telefoon om exact 13:37 aanzet, dus op 5 april zowel als op 6 april om exact 13:37?
Merkwaardig, typisch. Ik heb 0,0 verstand van (mobile) telefoons op hier een technische verklaring voor kan zijn weet ik niet.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  maandag 24 november 2014 @ 12:50:32 #56
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146952050
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 09:10 schreef MeloD het volgende:
Ben ik nu de enige die vogelpoep in dat zilver ziet? Een anker/haak om iets aan op te hangen (kabelbrug?) is het zeker niet.

Nou vogelpoep is het ook zeker niet.

Wat het wel is, geen idee, het heeft wel wat weg van het frame van een bril. Alleen dat vierkantje is dat niet zo logisch en het bovenste pootje lijkt wat witter dan de onderkant van het object. Dus dat zou ook niet echt logisch zijn.
pi_146952249
Ik denk niet dat de jungle vol ligt met dit soort ijzerwaren. Ik zou het meer in de bewoonde wereld zoeken. :7
Of zou het erin gesoept zijn? Die donkere pixels om het object heen zien er verdacht uit.
pi_146952279
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:58 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Ziet iedereen, behalve ik(*), dat als zilverkleurig? Of juist niet, en zet je het daarom tussen aanhalingstekens? Of is dat gewoon omdat het geen echte kleur is? Ik zie aan de foto hooguit dat het zilverachtig zou kunnen zijn. En ook, dat het qua vorm niet erg op een blaadje lijkt.

(*) zal vast niet kloppen, maar mensen zetten dat vaak in een zin, als het gaat over zo'n soort vraag. De betere vraag is: wie ziet het nog meer, net als ik, hoogstens als mogelijk zilverkleurig? Maar dat bekt niet.

Maar soms ligt een takje of blaadje wat apart, zodat de vorm niet te herkennen is. Met de originele resolutie zou je denk ik wel reflecties kunnen herkennen, die passen bij (echt of Een ringvorm zie ik trouwens evenmin. nep) zilver. Je zou zelfs het balletje kunnen opwerpen, dat de foto gemaakt is omdat er een klein voorwerp, zoals een ring, was gevallen in het donker, en de maakster een foto maakte om te zien waar het terechtgekomen was. Maar net nu komt er nog een foto van (zo te zien) diezelfde plek, die dat weer minder waarschijnlijk maakt.
Waarom ik het tussen aanhalingstekens heb gezet?

Omdat

getuigen een tijd noemden waarop ze Kris en Lisanne gezien hadden: vrij laat in de middag.
Een tijd, die aanleiding gaf om niet verder noordelijk te zoeken.

En omdat

Een hint naar de Pianista was wel uit de zoekgeschiedenis te halen, maar zoeken is iets anders dan plannen, besluiten en op pad gaan.
De combinatie (zoekgeschiedenis plus genoemde tijden) heeft wellicht de gedachte gevoed dat ze laat in de middag daarheen waren vertrokken

Daarom.

Misschien waren aanhalingstekens niet nodig omdat ik zilverkleurig schreef, wat al betekent dat het niet van zilver hoeft te zijn.
In betr. bericht wordt niet gerefereerd aan een (zilveren) ring die Lisanne zou hebben gedragen.
pi_146952622
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:08 schreef ToniB het volgende:
Als ik de foto's zo naast elkaar bekijk dan denk ik dat er rechts (zichtbaar) en waarschijnlijk ook achter hun hogere rotsen zijn.
Bedoel je rechts op de nieuwste foto zonder nummer? Ik ben er nog niet van overtuigd dat dat een rots is. Het kan ook zo'n afrasteringspaal zijn waarvan er honderdmiljoenbiljoen langs de route staan. Zelfs na de 2e oversteek zag ik in de Telemetro video nog van die paaltjes. Of een stam. Of een muur. Of een wand van een boot. :+
pi_146952828
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:47 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Het is inderdaad domme pech dat ze daar niet gevonden zijn. Als ze er waren natuurlijk want dat is nog niet geverifieerd.
Vraag is ook hoe lang ze er dan zouden zij geweest. Dat kon weleens vrij kort zijn. Als bij voorbeeld Kris tegen de schemering is gegrepen door de rivier, kan Lisanne haar de volgende dag pas zoeken. Ze bevinden zich dan beide in gebied waar niemand meer zal zoeken omdat er geen pad is. Het enige spoor zijn de shorts van Kris, overgeleverd in de media als netjes dichtgeknoopt en neergelegd. Daar wil ik dus meer van weten.

Het kan zijn dat de activiteiten van Sinaprog zijn beïnvloed door het feit dat F.G. het pad twee keer is gelopen in die eerste dagen. Ik verwacht dat hij ongelofelijk gelukkig en trots zou zijn geweest als hij de meiden daar had gevonden. Anderzijds verbaast het me wel dat 'het' pad niet is aangetekend op de bekende onderzoekskaart.
Baru heeft dat op WS wel aangegeven: mensen die de jungle kennen verstaan ook de tekenen van de jungle. Ga ervan uit dat zij veel meer opmerken omdat ze weten waar ze op moeten letten. Dat maakt het verdwijnen overigens des te raadselachtiger.
Thnks.

Ook Plinio was er. Hij heeft mogelijk ook K en L zo tegen het middaguur gezien/gepasseerd, maar wist het niet zeker, want Europese/blanke meiden lijken op elkaar.

@JustinCase: 1 ding waarvan hij wel zeker kan zijn, is welke dag dit was.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:28 schreef Domnivoor het volgende:
De gids die vanaf 3 april de Camino de Culebra / Pianista heeft gelopen is Plinio Montenegro. Onderweg heeft hij foto's gemaakt, o.a. op hetzelfde punt als die van Lisanne op de bergtop.
https://www.facebook.com/(...)75695&type=3&theater
Er staan enorm veel foto's van de route op zijn FB-pagina, ook van de (Caribische?) kust. We mogen er wel van uitgaan dat hij de hele route gelopen heeft.
pi_146953707
In de nacht van 7 op 8 april beginnen de special forces van Senafort, met call en light signals.
Onbekend is welke nachten en welke locaties.
Senafort zal dat zelf wel weten.
In die nacht (met een iets meer dan halfvolle maan) zijn de foto's ( door een 'stabiel'persoon) gemaakt.
Als het fototoestel tot die dag in het bezit van K en/of L is geweest, was er blijkbaar eerder geen reden foto's te maken/te flitsen/bij lichten.
?
pi_146953802
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:29 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Er zijn heel veel varianten in. In de link zie ik wel een paar die er op lijken.
Ik ben zelf klimmer en herken die dingen uit duizenden/van een afstand. Ik zie er echt geen haak in :)
pi_146954938
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:55 schreef MeloD het volgende:

[..]

Ik ben zelf klimmer en herken die dingen uit duizenden/van een afstand. Ik zie er echt geen haak in :)
Ik zie het wel als een mogelijkheid :)

Waar het iig niet op lijkt is vogelpoep (ik ben vogelspotter ;) . Ook als je het contrast scherper instelt of juist veel lager zet blijft het voorwerp scherp afsteken tegen de omgeving.
Ik dacht ook aan zo'n metalen dingetje dat wel eens aan een rits hangt om de rits makkelijker open en dicht te doen, ik weet ff niet hoe dat heet.

[ Bericht 11% gewijzigd door Grijzemassa op 24-11-2014 14:41:58 ]
pi_146954988
x

[ Bericht 100% gewijzigd door Grijzemassa op 24-11-2014 14:35:26 ]
pi_146955412
Ik ben hartchirurg en ik zie een ... haha nee hoor, grapje. Ik ben psychiater. :7
pi_146955567
Het kan er makkelijk heel toevallig gelegen hebben, je vindt idd wel meer rommel in de jungle.
Toch is het interessant want dan is het een plek waar wel eens vaker mensen komen.
Het zou de kans kleiner maken dat het een erg ontoegankelijke plek is diep in de jungle.
  maandag 24 november 2014 @ 15:40:59 #67
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146957142
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:31 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Waar het iig niet op lijkt is vogelpoep (ik ben vogelspotter ;) .
_O-
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:48 schreef 11en30 het volgende:
Ik ben hartchirurg en ik zie een ... haha nee hoor, grapje. Ik ben psychiater. :7
_O-

Soms is het topic over de tragische gebeurtenis wel gewoon echt grappig.
  maandag 24 november 2014 @ 15:43:07 #68
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146957219
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:53 schreef Grijzemassa het volgende:
Het kan er makkelijk heel toevallig gelegen hebben, je vindt idd wel meer rommel in de jungle.
Toch is het interessant want dan is het een plek waar wel eens vaker mensen komen.
Het zou de kans kleiner maken dat het een erg ontoegankelijke plek is diep in de jungle.
Dat was ook mijn idee, zelfs soort van hangplek als ik die platte steen daar in de buurt goed bekijk. Of zoals 11en30 dacht ik zei, een meet en greet steen. Ik denk al langer dat die plek wel bekend is bij dees en geen.
pi_146958253
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om op wat voor manier dan ook de zogenaamde bel-tijden van telefoons kunt manipuleren (Za)
Wat mij van het begin af aan al opvalt is dat de dingen die gedaan zijn met de telefoons je ook kunt doen met een vergrendeld scherm (noodoproepen,screenshot)
Met derden in het spel zou dat voor mij namelijk een logische verklaring zijn dat er niet gebeld/gesmst/geappt is of een bericht is achter gelaten.
Ik weet dat de patrooncode en de pincode waarover gesproken wordt dat tegenspreekt maar toch heb ik nog steeds twijfels hierover.

Kun je met een Iphone of Samsung een noodoproep simuleren op een plek waar je geen bereik hebt en de datum verandert naar het verleden en vervolgens weer terug zet naar het heden?

Verder is het natuurlijk een rare verklaring dat je na 4 dagen plots je pincode vergeet omdat je te aangeslagen bent maar dan na 8 dagen helder genoeg bent om foto's te maken met een boodschap of voor overvliegende vliegtuigen/helikopters.

Verder valt het me op dat niemand een verklaring heeft dat als K en L inderdaad te ver doorliepen na de mirador, waarom ze dan de volgende ochtend niet om zijn gekeerd.
Om 16.39 uur waren ze nog lang niet bij de rivier en om 18.40 uur toen het donker werd, ook niet.
Voor mij blijft het totaal onlogisch dat je dan de volgende ochtend door loopt en niet op zeker speelt door om te keren.
Een ongeluk/verstuikte enkel wordt door sommigen gesuggereerd.
Dan is dat juist een reden te meer om om te keren ipv verder te lopen en allerlei moeilijke rivieren over te steken.
Ook blijf ik het ongeloofwaardig vinden dat de meiden dan in sowieso 11 dagen niet gevonden zijn.
Een broekje is gevonden bij de 2e kabelbrug en als je inderdaad denkt dat de meiden daar zijn geweest dan waren ze in mijn ogen door de reddingswerkers, helipoters of door locals daar wel gevonden.

En als laatst: Domnivoor, er wordt hier en op WS wat ik begreep al lang uitgekeken naar Baru zijn wandeling met GPS.
Hij zou op die manier op heel veel vragen een antwoord kunnen geven. Hij zou dat doen in november.
November is bijna voorbij en jij verdedigt dat door te zeggen dat november een feestmaand is.
Ik geloof echt dat je te goeder trouw bent en dat jij gelooft dat hij is wie hij zegt dat hij is.
Mijn twijfels over hem zijn al heel lang heel groot. Op 1 december zijn dat voor mij geen twijfels meer. (maar natuurlijk hoop ik dat je gelijk hebt want dat zou ons zeker verder helpen)
pi_146958354
Die bovenste zou kunnen qua glans en vorm.
pi_146958489
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 16:14 schreef jackie12 het volgende:

Verder valt het me op dat niemand een verklaring heeft dat als K en L inderdaad te ver doorliepen na de mirador, waarom ze dan de volgende ochtend niet om zijn gekeerd.
Om 16.39 uur waren ze nog lang niet bij de rivier en om 18.40 uur toen het donker werd, ook niet.
Voor mij blijft het totaal onlogisch dat je dan de volgende ochtend door loopt en niet op zeker speelt door om te keren.

Een mogelijke verklaring is dat ze heel erg opzagen tegen de lange weg terug en hoopten dat ze in de andere richting (dus doorlopen) sneller zouden terugkeren in de bewoonde wereld.

Logisch? Voor ons misschien niet, omdat je niet voor de zekere weg kiest (namelijk teruglopen, dan weet je zeker dat je terug in Boquete komt). Misschien wel als je uitgeput bent na een lange nacht in de jungle, aangevallen door insecten, etc. En als je dan hoopt dat er vòòr je (dus na de Mirador) sneller mensen te vinden zijn, kan je wel eens de foute beslissing maken om tòch door te lopen. Zoiets van "we zijn nu al zo ver gekomen, zo lang kan het niet meer duren voordat we hier mensen tegenkomen. Teruglopen duurt misschien veel langer".
pi_146960175
Ze hadden echt wel opgemerkt dat ze van een open glooiend landschap in steeds dichter begroeid berggebied kwamen met steeds moeilijkere paden, steeds dieper het bos in. Ik vind het eigenlijk best wel schokkend hoe gemakkelijk de familie van L er vanuit gaat dat ze gewoon doorgelopen zijn. Ik ben van de lijn R: dat doe je niet.
pi_146960380
Kris is met haar ouders vorig jaar in Peru op vakantie geweest. Aannemelijk lijkt me dat ze daar soortgelijke trials hebben gelopen. Regel 1- blijf op het pad? Regel 2- Blijf bij een rivier?
Ik ben benieuwd via welk water (evt. + combinatie met Pianista pad) je kunt volgen om bij de kabelbrug uit te komen.
pi_146960948
quote:
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om op wat voor manier dan ook de zogenaamde bel-tijden van telefoons kunt manipuleren (Za)
Wat mij van het begin af aan al opvalt is dat de dingen die gedaan zijn met de telefoons je ook kunt doen met een vergrendeld scherm (noodoproepen,screenshot)
Met derden in het spel zou dat voor mij namelijk een logische verklaring zijn dat er niet gebeld/gesmst/geappt is of een bericht is achter gelaten.
Ik weet dat de patrooncode en de pincode waarover gesproken wordt dat tegenspreekt maar toch heb ik nog steeds twijfels hierover.

Verder is het natuurlijk een rare verklaring dat je na 4 dagen plots je pincode vergeet omdat je te aangeslagen bent maar dan na 8 dagen helder genoeg bent om foto's te maken met een boodschap of voor overvliegende vliegtuigen/helikopters.

Bij iPhones is het een bekend probleem dat wanneer ze in contact zijn geweest met bijv. vocht, de telefoon de SIMkaart niet meer herkent. Die SIMkaart is namelijk via de buitenkant direct bereikbaar voor vocht.

Vaak helpt het om de SIM er even uit te halen, schoon te maken en weer in te doen.
Maar dat gaat niet zo makkelijk.

Als de iPhone wordt aangezet vraagt hij alleen naar de Passcode en dan staat linksbovenin "NO SIM".

Het was daar behoorlijk vochtig, dus dat zou een verklaring kunnen zijn. :)
pi_146960956
quote:

Een ongeluk/verstuikte enkel wordt door sommigen gesuggereerd.
Dan is dat juist een reden te meer om om te keren ipv verder te lopen en allerlei moeilijke rivieren over te steken.

Verdwaalscenario: Als gedacht werd dat ze na de Mirador door moesten lopen ipv terug, kan de gedachte zijn opgekomen dat ze 1 april te laat vertrokken zijn voor deze plesant dayhike om voor donker weer terug in Boquete te zijn.
Als je dan, na een overnachting in het bos/op een open plek de volgende dag met frisse moed verder loopt, ben je aan het eind van die dag nog steeds niet in Boquete....en dat zal dan toch de schemering best een keer doorgedrongen zijn.
En dan moet je weer in de open lucht overnachten................gelukkig onwetend van het feit dat er die hele tweede dag geen alarm geslagen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')