Die tweede oversteek is toch geen twee dagen? Ik dacht dat het 2 dagen lopen was waar de rugtas is gevonden.quote:Op maandag 24 november 2014 03:00 schreef Perico het volgende:
[..]
PM me even als je met P PM bedoelt...
Hij is zelfs op zijn vrije dag naar de top van de Pianista gelopen om daar die foto te schieten. Echte liefhebber... maar omdat hij die tweede oversteek zelf op twee dagen inschat, denk ik dat hem dat te gortig is.
Merkwaardig, typisch. Ik heb 0,0 verstand van (mobile) telefoons op hier een technische verklaring voor kan zijn weet ik niet.quote:Op maandag 24 november 2014 00:21 schreef Za het volgende:
[..]
Wat vind jij ervan dat iemand op twee verschillende (weliswaar opvolgende) dagen haar telefoon om exact 13:37 aanzet, dus op 5 april zowel als op 6 april om exact 13:37?
quote:Op maandag 24 november 2014 09:10 schreef MeloD het volgende:
Ben ik nu de enige die vogelpoep in dat zilver ziet? Een anker/haak om iets aan op te hangen (kabelbrug?) is het zeker niet.
Waarom ik het tussen aanhalingstekens heb gezet?quote:Op zondag 23 november 2014 22:58 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ziet iedereen, behalve ik(*), dat als zilverkleurig? Of juist niet, en zet je het daarom tussen aanhalingstekens? Of is dat gewoon omdat het geen echte kleur is? Ik zie aan de foto hooguit dat het zilverachtig zou kunnen zijn. En ook, dat het qua vorm niet erg op een blaadje lijkt.
(*) zal vast niet kloppen, maar mensen zetten dat vaak in een zin, als het gaat over zo'n soort vraag. De betere vraag is: wie ziet het nog meer, net als ik, hoogstens als mogelijk zilverkleurig? Maar dat bekt niet.
Maar soms ligt een takje of blaadje wat apart, zodat de vorm niet te herkennen is. Met de originele resolutie zou je denk ik wel reflecties kunnen herkennen, die passen bij (echt of Een ringvorm zie ik trouwens evenmin. nep) zilver. Je zou zelfs het balletje kunnen opwerpen, dat de foto gemaakt is omdat er een klein voorwerp, zoals een ring, was gevallen in het donker, en de maakster een foto maakte om te zien waar het terechtgekomen was. Maar net nu komt er nog een foto van (zo te zien) diezelfde plek, die dat weer minder waarschijnlijk maakt.
Bedoel je rechts op de nieuwste foto zonder nummer? Ik ben er nog niet van overtuigd dat dat een rots is. Het kan ook zo'n afrasteringspaal zijn waarvan er honderdmiljoenbiljoen langs de route staan. Zelfs na de 2e oversteek zag ik in de Telemetro video nog van die paaltjes. Of een stam. Of een muur. Of een wand van een boot.quote:Op maandag 24 november 2014 12:08 schreef ToniB het volgende:
Als ik de foto's zo naast elkaar bekijk dan denk ik dat er rechts (zichtbaar) en waarschijnlijk ook achter hun hogere rotsen zijn.
Thnks.quote:Op zondag 23 november 2014 22:47 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Het is inderdaad domme pech dat ze daar niet gevonden zijn. Als ze er waren natuurlijk want dat is nog niet geverifieerd.
Vraag is ook hoe lang ze er dan zouden zij geweest. Dat kon weleens vrij kort zijn. Als bij voorbeeld Kris tegen de schemering is gegrepen door de rivier, kan Lisanne haar de volgende dag pas zoeken. Ze bevinden zich dan beide in gebied waar niemand meer zal zoeken omdat er geen pad is. Het enige spoor zijn de shorts van Kris, overgeleverd in de media als netjes dichtgeknoopt en neergelegd. Daar wil ik dus meer van weten.
Het kan zijn dat de activiteiten van Sinaprog zijn beïnvloed door het feit dat F.G. het pad twee keer is gelopen in die eerste dagen. Ik verwacht dat hij ongelofelijk gelukkig en trots zou zijn geweest als hij de meiden daar had gevonden. Anderzijds verbaast het me wel dat 'het' pad niet is aangetekend op de bekende onderzoekskaart.
Baru heeft dat op WS wel aangegeven: mensen die de jungle kennen verstaan ook de tekenen van de jungle. Ga ervan uit dat zij veel meer opmerken omdat ze weten waar ze op moeten letten. Dat maakt het verdwijnen overigens des te raadselachtiger.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:28 schreef Domnivoor het volgende:
De gids die vanaf 3 april de Camino de Culebra / Pianista heeft gelopen is Plinio Montenegro. Onderweg heeft hij foto's gemaakt, o.a. op hetzelfde punt als die van Lisanne op de bergtop.
https://www.facebook.com/(...)75695&type=3&theater
Er staan enorm veel foto's van de route op zijn FB-pagina, ook van de (Caribische?) kust. We mogen er wel van uitgaan dat hij de hele route gelopen heeft.
Ik ben zelf klimmer en herken die dingen uit duizenden/van een afstand. Ik zie er echt geen haak inquote:Op maandag 24 november 2014 11:29 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Er zijn heel veel varianten in. In de link zie ik wel een paar die er op lijken.
Ik zie het wel als een mogelijkheidquote:Op maandag 24 november 2014 13:55 schreef MeloD het volgende:
[..]
Ik ben zelf klimmer en herken die dingen uit duizenden/van een afstand. Ik zie er echt geen haak in
quote:Op maandag 24 november 2014 14:31 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Waar het iig niet op lijkt is vogelpoep (ik ben vogelspotter.
quote:Op maandag 24 november 2014 14:48 schreef 11en30 het volgende:
Ik ben hartchirurg en ik zie een ... haha nee hoor, grapje. Ik ben psychiater.
Dat was ook mijn idee, zelfs soort van hangplek als ik die platte steen daar in de buurt goed bekijk. Of zoals 11en30 dacht ik zei, een meet en greet steen. Ik denk al langer dat die plek wel bekend is bij dees en geen.quote:Op maandag 24 november 2014 14:53 schreef Grijzemassa het volgende:
Het kan er makkelijk heel toevallig gelegen hebben, je vindt idd wel meer rommel in de jungle.
Toch is het interessant want dan is het een plek waar wel eens vaker mensen komen.
Het zou de kans kleiner maken dat het een erg ontoegankelijke plek is diep in de jungle.
Een mogelijke verklaring is dat ze heel erg opzagen tegen de lange weg terug en hoopten dat ze in de andere richting (dus doorlopen) sneller zouden terugkeren in de bewoonde wereld.quote:Op maandag 24 november 2014 16:14 schreef jackie12 het volgende:
Verder valt het me op dat niemand een verklaring heeft dat als K en L inderdaad te ver doorliepen na de mirador, waarom ze dan de volgende ochtend niet om zijn gekeerd.
Om 16.39 uur waren ze nog lang niet bij de rivier en om 18.40 uur toen het donker werd, ook niet.
Voor mij blijft het totaal onlogisch dat je dan de volgende ochtend door loopt en niet op zeker speelt door om te keren.
Bij iPhones is het een bekend probleem dat wanneer ze in contact zijn geweest met bijv. vocht, de telefoon de SIMkaart niet meer herkent. Die SIMkaart is namelijk via de buitenkant direct bereikbaar voor vocht.quote:Op maandag 24 november 2014 16:14 schreef jackie12 het volgende:
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om op wat voor manier dan ook de zogenaamde bel-tijden van telefoons kunt manipuleren (Za)
Wat mij van het begin af aan al opvalt is dat de dingen die gedaan zijn met de telefoons je ook kunt doen met een vergrendeld scherm (noodoproepen,screenshot)
Met derden in het spel zou dat voor mij namelijk een logische verklaring zijn dat er niet gebeld/gesmst/geappt is of een bericht is achter gelaten.
Ik weet dat de patrooncode en de pincode waarover gesproken wordt dat tegenspreekt maar toch heb ik nog steeds twijfels hierover.
Verder is het natuurlijk een rare verklaring dat je na 4 dagen plots je pincode vergeet omdat je te aangeslagen bent maar dan na 8 dagen helder genoeg bent om foto's te maken met een boodschap of voor overvliegende vliegtuigen/helikopters.
Verdwaalscenario: Als gedacht werd dat ze na de Mirador door moesten lopen ipv terug, kan de gedachte zijn opgekomen dat ze 1 april te laat vertrokken zijn voor deze plesant dayhike om voor donker weer terug in Boquete te zijn.quote:Op maandag 24 november 2014 16:14 schreef jackie12 het volgende:
Verder valt het me op dat niemand een verklaring heeft dat als K en L inderdaad te ver doorliepen na de mirador, waarom ze dan de volgende ochtend niet om zijn gekeerd.
Om 16.39 uur waren ze nog lang niet bij de rivier en om 18.40 uur toen het donker werd, ook niet.
Voor mij blijft het totaal onlogisch dat je dan de volgende ochtend door loopt en niet op zeker speelt door om te keren.
Een ongeluk/verstuikte enkel wordt door sommigen gesuggereerd.
Dan is dat juist een reden te meer om om te keren ipv verder te lopen en allerlei moeilijke rivieren over te steken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |