quote:Op zondag 23 november 2014 17:11 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dat is eerder ook door Baru aangegeven. Leidde bij mij tot het zien van parallellen tussen de foto 542 en filmfragmenten uit de bekende telemetro film.
Vergelijk de collage:
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Grijzemassa op 23-11-2014 18:23:35 ]
Ook dat dacht ik te zien jaquote:Op zondag 23 november 2014 18:36 schreef Lutalo het volgende:
Ik snap wat je bedoelt.
:-)
Dat 'zilverkleurige' dingetje (foto 5420 ligt op dezelfde lijn als de -uitgesleten- V ?
quote:Op zondag 23 november 2014 18:11 schreef Grijzemassa het volgende:
Dit is niet dezelfde rots maar kijk op 2.18 op de video eens naar de gelijkenis met foto 542 van de uitslijting in de rots met een rots die als klimwand gebruikt wordt.Is wel dezelfde soort rots, maar staat 90 graden naar voren gekanteld (verticaal dus) enne . . geen plantjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of het bij de 2e kabelbrug dezelfde rots is, is vanuit hier niet definitief uit te maken. Het zou kunnen, er zijn parallellen. Ik hoop dat dit in het terrein zelf wordt geverifieerd.
Die ben ik nader gaan onderzoeken toen ik doordacht op het tijdsverschil van ongeveer anderhalve minuut - in het donker met nog 7 foto's ertussen - tussen de foto's 542 en 550. Dan kom je niet ver, als je dat al wilt.
550 is ook zo'n leuke:
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=11
Daarom denk ik dat de fotoplek wel eens daar kan zijn. Toevallig (?) zijn daar ook de shorts van Kris gevonden. Voor zover we weten dan.
Dan komen we toch nader bij het mannetje met rugzak!quote:Op zondag 23 november 2014 19:01 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Is wel dezelfde soort rots, maar staat 90 graden naar voren gekanteld (verticaal dus) enne . . geen plantjes.
Of het bij de 2e kabelbrug dezelfde rots is, is vanuit hier niet definitief uit te maken. Het zou kunnen, er zijn parallellen. Ik hoop dat dit in het terrein zelf wordt geverifieerd.
Die ben ik nader gaan onderzoeken toen ik doordacht op het tijdsverschil van ongeveer anderhalve minuut - in het donker met nog 7 foto's ertussen - tussen de foto's 542 en 550. Dan kom je niet ver, als je dat al wilt.
550 is ook zo'n leuke:
Daarom denk ik dat de fotoplek wel eens daar kan zijn. Toevallig (?) zijn daar ook de shorts van Kris gevonden. Voor zover we weten dan.
quote:Op zondag 23 november 2014 18:11 schreef Grijzemassa het volgende:
Dit is niet dezelfde rots maar kijk op 2.18 op de video eens naar de gelijkenis met foto 542 van de uitslijting in de rots met een rots die als klimwand gebruikt wordt.Domnivoor: als Baru daar toch is momenteel;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is het een idee dat je eens aan hem vraagt rond te kijken bij die 2e kabelbrug en vooral veel te fotograferen op al die plaatsen met gleuf, witte gedeelte enz., zodat er daarna vast te stellen is of dit met elkaar matched?
OK, die info is natuurlijk prima. Dat eerdere zinnetje kwam idd over als een terechtwijzing. Vervelend bedoeld of niet, kan ik daar niet aan zien. Wat ik wel als "vervelend" bedoeld opvat, was je nadere uitwerking van mijn opmerking over geruchten met gruwelijke inhoud.quote:Op zondag 23 november 2014 14:51 schreef Grijzemassa het volgende:
@JustinCase
[..]
Was niet vervelend bedoeld hoor, maar gewoon als wat extra info
Klopt het trouwens, dan de inwoners van Boquete adviseren om het pad te mijden?quote:Je bedoelt de toeristen die verklaard hebben onder bedreiging van vuurwapens beroofd te zijn?
En de waarschuwingen van de inwoners van Boquete om het pad te mijden?
Tja als je dat het geruchtencircuit wilt noemen...
Dat zou inderdaad kunnen. En het is nog begrijpelijk zijn ook, gezien wat er allemaal voor (bijna) zeker, (bijna) onmogelijk enz. wordt versleten zonder concrete aanwijzing. Ik vond mezelf trouwens niet heftig reageren. Gorraay misschien een beetje, maar erger dan "in hemelsnaam" o.i.d., was het niet. Gorraay stelde trouwens een uiterst zinnige vraag: waar dat "hoogstwaarschijnlijk" op gebaseerd was. En kreeg daar geen antwoord op, ook niet toen hij zijn vraag herhaalde.quote:Ik bedoel hier eigenlijk mee dat het feit dat users die dat niet wisten van die mogelijke afspraak heftiger reageren als die mogelijkheid genoemd wordt.
Goed, ik zie ook niemand anders het zo noemen. Intussen weet nog steeds niemand waar Gynaika dat "hoogstwaarschijnlijk" vandaan heeft. Zij zelf misschien, maar dat blijkt nergens uit. Voor hetzelfde staat het dus los van dat bericht, en kwam het bij haar vanzelf opborrelen.quote:Maar het maakt het nog steeds niet hoogst waarschijnlijk, ik zou het zelf ook niet zo noemen.
Is die van Perico dezelfde hut als deze? https://www.flickr.com/ph(...)hotostream/lightbox/quote:Op zondag 23 november 2014 10:35 schreef ToniB het volgende:
Bergopwaarts,na dat huisje van Lorenzo staat die verlaten hut. Klopt? Foto Perico.
Ik vind niet dat iedereen die hier post zo belachelijk veel tijd hoeft te besteden aan naslagwerk zoals ik zelf doe, alleen kan het wel eens irritatie opwekken bij sommige scenario's.quote:Op zondag 23 november 2014 19:23 schreef JustinCase het volgende:
[..]
OK, die info is natuurlijk prima. Dat eerdere zinnetje kwam idd over als een terechtwijzing. Vervelend bedoeld of niet, kan ik daar niet aan zien. Wat ik wel als "vervelend" bedoeld opvat, was je nadere uitwerking van mijn opmerking over geruchten met gruwelijke inhoud.
[..]
Klopt het trouwens, dan de inwoners van Boquete adviseren om het pad te mijden?
[..]
Dat zou inderdaad kunnen. En het is nog begrijpelijk zijn ook, gezien wat er allemaal voor (bijna) zeker, (bijna) onmogelijk enz. wordt versleten zonder concrete aanwijzing. Ik vond mezelf trouwens niet heftig reageren. Gorraay misschien een beetje, maar erger dan "in hemelsnaam" o.i.d., was het niet. Gorraay stelde trouwens een uiterst zinnige vraag: waar dat "hoogstwaarschijnlijk" op gebaseerd was. En kreeg daar geen antwoord op, ook niet toen hij zijn vraag herhaalde.
[..]
Goed, ik zie ook niemand anders het zo noemen. Intussen weet nog steeds niemand waar Gynaika dat "hoogstwaarschijnlijk" vandaan heeft. Zij zelf misschien, maar dat blijkt nergens uit. Voor hetzelfde staat het dus los van dat bericht, en kwam het bij haar vanzelf opborrelen.
Oké.quote:Op zondag 23 november 2014 20:19 schreef 11en30 het volgende:
Ik heb gehoord van een inwoner van Boquete dat zelfs locals die er dichtbij wonen er niet over durven praten en het pad mijden omdat ze doodsbang zijn voor criminele aanwonenden waarvan het gerucht gaat dat ze met de verdwijning van K en L te maken zouden kunnen hebben. Aub niet quoten want ik haal dit bericht later vanavond weg.
Ik zal Baru een berichtje sturen.quote:Op zondag 23 november 2014 19:11 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
Domnivoor: als Baru daar toch is momenteel;
is het een idee dat je eens aan hem vraagt rond te kijken bij die 2e kabelbrug en vooral veel te fotograferen op al die plaatsen met gleuf, witte gedeelte enz., zodat er daarna vast te stellen is of dit met elkaar matched?
Mmm, een steen daar zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.quote:Op zondag 23 november 2014 19:01 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Is wel dezelfde soort rots, maar staat 90 graden naar voren gekanteld (verticaal dus) enne . . geen plantjes.
550 is ook zo'n leuke:
En? Wat is je gedachte achter deze tijdstippen?quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:31 schreef Za het volgende:
Er viel me zojuist iets op, iets wat ik vermoedde te zullen vinden, uitgaande van een bepaald scenario:
Op 5 april is de Iphone aangezet om exact 13:37 en op 6 april is de telefoon wederom aangezet om 13:37.
Dan op 11 april is de Iphone aangezet om exact 10:51 en op 5 april is de telefoon uitgezet om exact 10:51.
Scenario later vannacht, misschien vind iemand het interessant zich hierover te buigen.
Heren, heren.. gaan we (jullie, ik doe niet mee) nu in elk detail, zoals afstand en oriëntatie een betekenis zoeken, en waar die (nogal wiedes) niet gevonden is, labelen als "moeten we nog raden"? Twee foto's waarop hetzelfde te zien is, vanaf verschillende plekken maar wel op precies dezelfde afstand, zou dat bovenaan de verlanglijst komen? Ik vind het een stuk opmerkelijker dan dat de afstand verschilt. Iemand verplaatst zich zonder te letten op de (denkbeeldige) cirkel voor fotografen, en ook zonder (denkbeeldig) met een strak te houden lijntje aan dat object verbonden te zijn. Ziedaar, de oorzaak van verschil in afstand. Portrait & landscape (staand & liggend beeld) zeggen mij geen van beide iets, omdat ze beide normaal zijn. Veel opsommingen van bekende adviezen voor beginners bevatten de herhaling dat je af en toe moet wisselen van staand naar liggend beeld.quote:Op zondag 23 november 2014 17:16 schreef matteo_111 het volgende:
Ha Domnivoor, ook hier. . .
Het is inderdaad een situatie die vragen oproept. We weten het nr van de foto niet en dus ook niet of er 10 seconden of 2 uur tussen zit.
De nieuwe foto is inderdaad dichter bij het 'object' genomen. Naar het waarom en wanneer moeten we nog raden.
Denken en denken zijn twee.quote:Op zondag 23 november 2014 19:58 schreef 11en30 het volgende:
@matteo_111 Hoi. Denk jij dat K en L de nachtfoto's zelf gemaakt hebben?
Niet de keuze van een woord, voor de betekenis, maar de betekenis zelf was hier het probleem. Want "hoogstwaarschijnlijk" is qua betekenis vrij duidelijk. Het ging er dus om, waarom jij dat zo waarschijnlijk vindt. Neem ik aan althans, Gorraay vroeg het. En ik snapte helemaal waarom.quote:Op zondag 23 november 2014 20:31 schreef gynaika het volgende:
@ JustinCase 19:23:13
quote:
Goed, ik zie ook niemand anders het zo noemen. Intussen weet nog steeds niemand waar Gynaika dat "hoogstwaarschijnlijk" vandaan heeft. Zij zelf misschien, maar dat blijkt nergens uit. Voor hetzelfde staat het dus los van dat bericht, en kwam het bij haar vanzelf opborrelen.
Soms weet je niet meer hoe voorzichtig je hier te werk moet gaan. En dan krijg je misschien wel eens woordkeuzes waar ook dan weer users moeilijk over gaan doen.
Dat superieur achten van anderen (als persoon dus), vind ik niet op z'n plaats, en/of slecht drama. Maar wat ze zeggen (in dit geval m.n. Gorraay, en daarna ook anderen, w.o. ik) snijdt duidelijk meer hout.quote:Weet je, je kunt het geloven of niet maar ik vind het altijd weer fijn om de manier van reageren van een ieder te lezen. Het boeit mij.
Maar als er zoals nu zo indringend over het woord “hoogstwaarschijnlijk” wordt gevallen dan moet ik echt even zuchten.
En dan pas ik mijn standpunt toe: ”Ik wil de ander superieur aan mijzelf achten” en dan laat ik het rusten om er verder geen nare conversatie van te maken. Ik lees ook jouw reacties met genoegen.
Het is inderdaad domme pech dat ze daar niet gevonden zijn. Als ze er waren natuurlijk want dat is nog niet geverifieerd.quote:Op zondag 23 november 2014 21:39 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Mmm, een steen daar zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.
Ook hier die diepe geul NA de Mirador.
Als die nachtfoto's door K en/of L zelf zou(den) zijn gemaakt, is het toch raar dat ze toen of in de dagen daarvoor niet gevonden zijn?
Als er daar gezocht is tenminste.
Misschien vond men dat niet zo nodig omdat Feliciano (vlgs eigen zeggen) op 3 april nog een eind na de Mirador is geweest en niks heeft gezien dat op de aanwezigheid van K en L leek?
Was Plinio er toen ook bij of was dat 4 april? (foto FB) Die heeft ook niks gezien dus was verder zoeken niet nodig?
Is wel een cliffhanger, ja.quote:Op zondag 23 november 2014 21:48 schreef Lutalo het volgende:
[..]
En? Wat is je gedachte achter deze tijdstippen?
Ook zonder de discussie over"hoogstwaarschijnlijk" vind ik deze beweringen van je interessantquote:Op zaterdag 22 november 2014 13:01 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Wrang genoeg zou de reden daarvan wel eens kunnen zijn, dat die getuigen een tijd noemden waarop ze Kris en Lisanne gezien hadden: vrij laat in de middag.
Een tijd, die aanleiding gaf om niet verder noordelijk te zoeken.
Dit uiteraard naast andere oorzaken: dat K & L niet zelf hadden laten weten waar ze naartoe gingen. Een hint naar de Pianista was wel uit de zoekgeschiedenis te halen, maar zoeken is iets anders dan plannen, besluiten en op pad gaan.
De combinatie (zoekgeschiedenis plus genoemde tijden) heeft wellicht de gedachte gevoed dat ze laat in de middag daarheen waren vertrokken.
Ziet iedereen, behalve ik(*), dat als zilverkleurig? Of juist niet, en zet je het daarom tussen aanhalingstekens? Of is dat gewoon omdat het geen echte kleur is? Ik zie aan de foto hooguit dat het zilverachtig zou kunnen zijn. En ook, dat het qua vorm niet erg op een blaadje lijkt.quote:Op zondag 23 november 2014 18:36 schreef Lutalo het volgende:
Ik snap wat je bedoelt.
:-)
Dat 'zilverkleurige' dingetje (foto 5420 ligt op dezelfde lijn als de -uitgesleten- V ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |