Yup. Precies mijn analyse van begin af aan. Met 'niemand is zo naïef' elimineer je een hoop mensen. Zo gek is het niet om 'naïef' een stukje verderop een eind te lopen, zo zou ik het ook gedaan kunnen hebben denk ik. Ze waren niet ervaren. Al zou ik dan wel weer zeker weten een tekstje getypt hebben, dat kan ook met weinig batterij. Ik zou waarschijnlijk hoop hebben gehouden tot op het laatst, maar toch 'voor later' iets getypt hebben. Maar dit is - zoals veel mensen vergeten - iets wat voor iedereen verschilt.quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:25 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Plausibele analyse van Peter en de broer van Lisanne!
Dan zou het misschien zo kunnen zijn dat je bepaalde informatie niet hebt meegekregen?quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:58 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Tja, iemand die vanavond nog schreef "Zij hadden hoogstwaarschijnlijk met andere mensen een afspraak om op 1 april die Pianista trail te gaan doen" is natuurlijk door niets of niemand te overtuigen.
Let vooral op dat "hoogstwaarschijnlijk" -- waar haal je het in vredesnaam vandaan?
Waarom hebben ze niet zo snel mogelijk - in de juiste richting- opgetreden?quote:Op zaterdag 22 november 2014 00:17 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Die broer die net op TV was? En overtuigd is van een natuurlijke doodsoorzaak? Maar goed, hij schatte dus iemand 100% betrouwbaar in.
Getuigenverklaringen geven nooit zekerheid, ook niet van mensen die je op een bepaald moment(!) 100% betrouwbaar noemt.
[..]
Getuigen worden trouwens altijd beïnvloed door vragen. Daarom moet iedereen die geen goede training gehad heeft, bij vermoedens van misbruik van een kind, vermoedens die sterk genoeg zijn om politieonderzoek te rechtvaardigen, daar niet zelf vragen over gaan stellen. En het ook niet overlaten aan een gewone agent, of nog erger: een zelfbenoemde (ervarings)deskundige.
Maar dat is allemaal alleen van toepassing, als waarheidsvinding het doel is. Hier was het doel om zo snel mogelijk te kunnen optreden. Verklaringen, met dat doel gevraagd en gegeven, door niet speciaal getrainde mensen, bewijzen weinig tot niets.
[..]
quote:Allemaal 1 dag ernaast zitten, en dezelfde kant op (dus niemand zegt dat het woensdag was) is inderdaad opvallend. Maar was dat zo? En heeft die dinsdag in de vraag gezeten, of was het een open vraag: "hebt u ze gezien, en op welke dag?" is er gevraagd hoe zeker ze van die dag waren, en waarom?
quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:36 schreef Lutalo het volgende:
De getuigen werden destijds niet erg serieus genomen blijkbaar, omdat er weinig op en achter de Pianista is gezocht (als de rode lijnen zoekacties kloppen). Er was ook wel op de computer info gezocht, maar zeker weten of ze idd die 1 april op de Pianista trail waren, was het niet, ondanks de getuigen.
Feliciano G. kwam het wel geloofwaardig over, want die zegt op 3 april (Video AFK) gezocht te hebben.
Waren er ook nog getuigen dan die ze totaal ergens anders hebben gezien? Hebben de getuigen eigenlijk wel specifiek een datum genoemd?
Hield politie/Synaproc er rekening mee dat de getuigenissen van 31 maart moesten zijn?
quote:Op zaterdag 22 november 2014 00:09 schreef Grijzemassa het volgende:
Op deze foto kun je iets meer de 'diepte' in kijken dan op 542. De donkere vlekken lijken nu (anders dan op 542) veel minder op weggelopen vloeistof.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bron KingRoad op wsHoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
Ik denk dat het water druppelt van overhangende vegetatie. Het is een erg vochtige omngeving, in het regenwoud bij een rivier. Die rotsen daar zullen zelden droog zijn vermoed ik.quote:Op zaterdag 22 november 2014 05:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
misschien was het een derde, die zijn eigen waterfles leeggooide, waarom, nou omdat er wat van zn eten in was gekomen tijdens het drinken of waarom dan ook.
Er is geen foto gevonden van die diepe geul; alleen 1 van de heenweg, waar ze ook door iets soortgelijks moesten lopen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 03:36 schreef Perico het volgende:
[..]
Toch geeft Martijn Froon stof tot nadenken. Hij stelt zelf dat het terrein na de top door Lisanne "helemaal niet leuk" zou zijn bevonden.. dat je zijdelings moet schrijden door die diepe geulen etc.
Informatie waaruit blijkt dat ze hoogstwaarschijnlijk een afspraak hadden? Bijvoorbeeld een gevonden briefje, met "straks afspraak Pianista"?quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:19 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dan zou het misschien zo kunnen zijn dat je bepaalde informatie niet hebt meegekregen?
Een briefje is niet gevonden. Wel heeft een goede bekende van K&L in de eerste dagen gezegd te weten dat ze om 14.00 uur een afspraak hadden op die dag (1 april). Daarna hebben we hier niets meer over gehoord.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:09 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Informatie waaruit blijkt dat ze hoogstwaarschijnlijk een afspraak hadden? Bijvoorbeeld een gevonden briefje, met "straks afspraak Pianista"?
Wrang genoeg zou de reden daarvan wel eens kunnen zijn, dat die getuigen een tijd noemden waarop ze Kris en Lisanne gezien hadden: vrij laat in de middag. Een tijd, die aanleiding gaf om niet verder noordelijk te zoeken.quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:36 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Waarom hebben ze niet zo snel mogelijk - in de juiste richting- opgetreden?
O, dat wist ik niet. Maar wordt het daarmee hoogstwaarschijnlijk? Ze briefden toch alles door naar het thuisfront? Ik zie niet zo gauw iemand een trip in de natuur, waar nog anderen bij zullen komen (of vanaf de start al mee gaan) benoemen met "een afspraak hebben". Dan denk ik nog eerder, dat er mogelijk sprake geweest is van een afspraak. Die niet doorgegaan is. En dat er toen vrij spontaan die Pleasant Day Hike voor in plaats gekomen is.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:29 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Een briefje is niet gevonden. Wel heeft een goede bekende van K&L in de eerste dagen gezegd te weten dat ze om 14.00 uur die dag een afspraak hadden. Daarna hebben we hier niets meer over gehoord.
Als die steen op de laatste foto (die uit de TV uitzending) de vorm heeft die ik erin zie, klopt het patroon niet met de zwaartekracht, en hoe vloeistoffen daardoor weglopen. En (micro)vegetatie kan patronen vormen die op van alles lijken, o.a. op stroompjes die zich vertakken. Voor mij is de gelijkenis in dit geval te klein om dat beeld op te roepen, maar dat verschilt per persoon. Het zou iets kunnen zijn dat van de bomen druipt, en als dat een kleverig goedje is, krijg je niet hetzelfde patroon als bij water.quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:39 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Op deze foto kun je iets meer de 'diepte' in kijken dan op 542. De donkere vlekken lijken nu (anders dan op 542) veel minder op weggelopen vloeistof.
"De combinatie (zoekgeschiedenis plus genoemde tijden) heeft wellicht de gedachte gevoed dat ze laat in de middag daarheen waren vertrokken."quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:01 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Wrang genoeg zou de reden daarvan wel eens kunnen zijn, dat die getuigen een tijd noemden waarop ze Kris en Lisanne gezien hadden: vrij laat in de middag. Een tijd, die aanleiding gaf om niet verder noordelijk te zoeken.
Dit uiteraard naast andere oorzaken: dat K & L niet zelf hadden laten weten waar ze naartoe gingen. Een hint naar de Pianista was wel uit de zoekgeschiedenis te halen, maar zoeken is iets anders dan plannen, besluiten en op pad gaan. De combinatie (zoekgeschiedenis plus genoemde tijden) heeft wellicht de gedachte gevoed dat ze laat in de middag daarheen waren vertrokken.
Ik heb niet gezegd dat er vreemde dingen gebeurden toen ze niet thuis was, maar toen ze al een poosje verdwenen was. Er werd gezegd door de politie dat ze vertrokken was omdat ze schulden had. De eigenaar van de huurauto vertelde dat ze had gezegd een baan als prive verpleegster te hebben en 6000 dollar per maand verdiende. Ook had ze volgens de eigenaar van de auto geen achterstand om de huurauto te betalen voordat ze verdween. Integenstelling tot wat de politie vertelde. En van haar huurwoning moest alleen de laatste maand nog betaald worden.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:57 schreef Poekje01 het volgende:
Grijzemassa: ik heb dit teruggezocht: die huurauto van die Amerikaanse vrouw, Mrs. Hinman, leek / lijkt op het type wat jij laatst hier poste die van het Pianista pad naar beneden kwam? Zij 'verdween' ook in april, maar bleek later teruggevlogen te zijn naar de US. Wie schreef nou laatst weer dat er rare dingen in haar huurhuis gebeurde terwijl ze niet thuis was? Benieuwd of er nog iets is gedaan met de op wonderbaarlijke wijze 'opeens weer terug ingeleverde auto, bij dat verhuurbedrijf. Is daar iets over bekend?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-teruggevonden.dhtml
Dat is goed nieuws!quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:31 schreef Domnivoor het volgende:
Nieuws uit Panama:
- Boeren en Indianen gaan (opnieuw) verhoord worden.
- Pitty wacht nog steeds op het NFI-rapport over de schoenen.
http://www.critica.com.pa(...)ias-caso-holandesas-
http://www.tvn-2.com/Noti(...)o-de-holandesas.aspx
Eigenlijk was dit het eerste herkenbare: wie weet heeft een boer, wandelaar wel eerder iets zien liggen, maar dit niet herkend als een -stuk van een- menselijk bot.quote:Op woensdag 19 november 2014 23:35 schreef Lutalo het volgende:
Wel 'handig' trouwens dat als eerste de rugzak gevonden is.
Leuk...en die anderen dan? Taxichauffeur + klanten, gidsen enz.?quote:Op zaterdag 22 november 2014 18:31 schreef Domnivoor het volgende:
Nieuws uit Panama:
- Boeren en Indianen gaan (opnieuw) verhoord worden.
- Pitty wacht nog steeds op het NFI-rapport over de schoenen.
http://www.critica.com.pa(...)ias-caso-holandesas-
http://www.tvn-2.com/Noti(...)o-de-holandesas.aspx
,,Haar persoonlijke bezittingen lagen aanvankelijk in haar woning, maar zijn daar inmiddels uit verdwenen. Niemand weet wanneer en door wie de spullen werden verwijderd."quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:57 schreef Poekje01 het volgende:
Grijzemassa: ik heb dit teruggezocht: die huurauto van die Amerikaanse vrouw, Mrs. Hinman, leek / lijkt op het type wat jij laatst hier poste die van het Pianista pad naar beneden kwam? Zij 'verdween' ook in april, maar bleek later teruggevlogen te zijn naar de US. Wie schreef nou laatst weer dat er rare dingen in haar huurhuis gebeurde terwijl ze niet thuis was? Benieuwd of er nog iets is gedaan met de op wonderbaarlijke wijze 'opeens weer terug ingeleverde auto, bij dat verhuurbedrijf. Is daar iets over bekend?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-teruggevonden.dhtml
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |