gezien, bedoelde dat ik hem op tv voorbij zag flitsen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 01:01 schreef vronie het volgende:
[..]
Volgens mij was dat ook foto 542 kijk even bij mijn post op 00.19 dan flits hij niet voorbij
niet langdurig in ieder geval.quote:Op zaterdag 22 november 2014 00:29 schreef Perico het volgende:
Schuur tegen de top van de Pianista. Ongeschikt als opsluitplaats.
[ afbeelding ]
Klopt helemaal. In de natuur komen daar stuifmeel enz. bij. Ze lichten niet zelf op uiteraard, maar worden van vlakbij geflitst. Zijn daarom ook onscherp, tot schijnbaar doorzichtig aan toe.quote:Op zaterdag 22 november 2014 01:07 schreef gardenflower het volgende:
[..]
die witte bollen op die foto zijn overigens : stofdeeltjes en waterspatten
de stofdeeltjes lichten heel kort op, tijdens het maken van de foto
ik heb hier een paar jaar geleden ervaring mee gehad met foto`s van ons, en dit toen gevraagd
in de fotowinkel, mij is dit toen zo uitgelegd.
Zo werkt het NFI:quote:Op zaterdag 22 november 2014 01:07 schreef JustinCase het volgende:
Niet aanwezig zijn, plus dat hij ook nog (of was dat Martijn?) de mogelijkheid noemde van een filmpje. Dat suggereert toch (weer?) dat de telefoons wel verder zijn onderzocht, dan alleen maar de bel- en inlog-gegevens. Filmpjes vind je niet, als je alleen die logs doorzoekt. SMSjes misschien, ook als ze niet verzonden zijn.
ja precies. ze doen alleen maar waar ze opdracht voor gekregen hebben en wat ze verder nog vinden houden ze voor zichzelf, want dat hoeven ze niet naar buiten te brengenquote:Op zaterdag 22 november 2014 01:15 schreef Perico het volgende:
[..]
Zo werkt het NFI:
"Kunnen jullie voor mij onderzoek doen naar de mogelijke filmpjes en sms-jes op de telefoon en daar een lijst en inhoudsweergave van maken?"
-- "We hebben geen filmpjes en sms-jes aangetroffen".
Ga je zelf kijken, vind je: 58 WhatsApp berichten en 'Afscheidsvideo.mp4' .
Zoiets zuigt een mens uit de duim. Hoogstwaarschijnlijk dan. Denk ik. Kan ik me althans zomaar voorstellen. Is een mogelijkheid. Of in elk geval niet geheel uit te sluiten.quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:58 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Tja, iemand die vanavond nog schreef "Zij hadden hoogstwaarschijnlijk met andere mensen een afspraak om op 1 april die Pianista trail te gaan doen" is natuurlijk door niets of niemand te overtuigen.
Let vooral op dat "hoogstwaarschijnlijk" -- waar haal je het in vredesnaam vandaan?
Nu heb je het over de opdrachtgevers van het NFI. Dat die de verkeerde vragen stellen. Tja...quote:Op zaterdag 22 november 2014 01:15 schreef Perico het volgende:
[..]
Zo werkt het NFI:
"Kunnen jullie voor mij onderzoek doen naar de mogelijke filmpjes en sms-jes op de telefoon en daar een lijst en inhoudsweergave van maken?"
MP4 lijkt me een video-bestand. Maar als iedereen het kan vinden. maakt het niet uit of het NFI zo te werk gaat. Is dat trouwens een feit, dat het daar niet-zelf-nadenkende dienstkloppers zijn, die niet overleggen met de vraagsteller? Zulke ambtenaren ken ik wel, maar dan uit moppen. Moet kunnen op z'n tijd, dus mij hoor je niet klagen. Wel vragen.quote:-- "We hebben geen filmpjes en sms-jes aangetroffen".
Ga je zelf kijken, vind je: 58 WhatsApp berichten en 'Afscheidsvideo.mp4' .
Dat lijkt een cruciaal vraagstuk in deze zaak. Vaak lees je: "maar dat zal het NFI toch ook wel opmerken dan?". Menigeen heeft een ongebreideld religieus vertrouwen in de tovenaarskunsten van deze dienst, met een trukendoos die alle fraude met 1 druk op de knop opmerkt en die overal grensoverschrijdende software voor heeft, die niet op de consumentenmarkt te vinden is.quote:Op zaterdag 22 november 2014 02:32 schreef JustinCase het volgende:
Is dat trouwens een feit, dat het daar niet-zelf-nadenkende dienstkloppers zijn, die niet overleggen met de vraagsteller?
Ze kregen natuurlijk eerst gewoon het verzoek om alle nieuwe en veranderde bestanden te geven na pakweg 29 maart. Immers, welke gek vraagt er nou alleen om bepaalde types bestanden? Maar dat kostte ze teveel vrije tijd, dus toen hebben ze net zo lang gezeurd tot ze alleen maar hoefden te zoeken naar wat er niet was. Wat ze allang wisten, omdat er iemand stage liep die zich dood verveelde.quote:Op zaterdag 22 november 2014 01:21 schreef gardenflower het volgende:
[..]
ja precies. ze doen alleen maar waar ze opdracht voor gekregen hebben en wat ze verder nog vinden houden ze voor zichzelf, want dat hoeven ze niet naar buiten te brengen
Je eerste alinea, met die verwachtingen, is een karikatuur. Wel eentje die soms doorgaat voor de werkelijkheid. En je eerdere post, met die "werkwijze van het NFI" beschouwde ik ook als karikatuur. Maar ik ben wel vaker door Poe's Law verrast, dus misschien denk jij echt dat het zo zit. Of is dat zelfs de werkelijkheid. Bewijzen dat het niet zo is, kan ik in elk geval niet.quote:Op zaterdag 22 november 2014 02:44 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat lijkt een cruciaal vraagstuk in deze zaak. Vaak lees je: "maar dat zal het NFI toch ook wel opmerken dan?". Menigeen heeft een ongebreideld religieus vertrouwen in de tovenaarskunsten van deze dienst, met een trukendoos die alle fraude met 1 druk op de knop opmerkt en die overal grensoverschrijdende software voor heeft, die niet op de consumentenmarkt te vinden is.
Ik heb ook geen bewijsbaar antwoord op de vraag, of dat realistisch is. Ze hebben veel te doen en tijd is geld, dus ook geen tijd om alles maar in een onderzoek mee te nemen.
Toch geeft Martijn Froon stof tot nadenken. Hij stelt zelf dat het terrein na de top door Lisanne "helemaal niet leuk" zou zijn bevonden.. dat je zijdelings moet schrijden door die diepe geulen etc.quote:Op zaterdag 22 november 2014 02:50 schreef JustinCase het volgende:
Beide families lijken genoeg te hebben van al dat meedenken en meespeuren.
Hm.. Martijn stelde dat over Lisanne? Dan heb ik dat gemist, ik hoorde wel dat hij het zelf nogal zwaar vond. Maar dat ze geen doorgewinterde hiker was, nam ik eigenlijk al aan. En zoiets kan hij als broer natuurlijk wel weten.quote:Op zaterdag 22 november 2014 03:36 schreef Perico het volgende:
[..]
Toch geeft Martijn Froon stof tot nadenken. Hij stelt zelf dat het terrein na de top door Lisanne "helemaal niet leuk" zou zijn bevonden.. dat je zijdelings moet schrijden door die diepe geulen etc.
Dan mag je daaruit concluderen, mede gelet op haar volleybal-scheenbeenblessure, dat ze geen doorgewinterde hiker is.
O, je bedoelt het als tegenstelling. Ja, hij was de eerste die ik dat verschil tussen beide delen zo groot hoorde noemen. De vader van Kris zei het bijv. niet. Het zal ook wel verschillen per keer, met recente regen, verval van het pad enz. als factoren. Hoe het was op 1 april weten ze geen van beiden. Ging de opmerking van Martijn niet vooral over het teruggaan over dat 2e deel? Dat hij toen zei "mijn zus kennende" enz.? Bij teruggaan wordt stijgen dalen, en omgekeerd.quote:Verder had hij het over het tijdsstempel, 11.15, of was het 11.05, dat de tocht begon.. en om 13.00 stond ze, na ook nog eens vele foto's gemaakt te hebben, in stilstand, op de top.
Meer dan 600 hoogtemeters overwonnen in minder dan twee uur, inclusief een serie foto's, die uit ervaring de snelheid duchtig temperen.
Dat vind ik dan opmerkelijk snel, voor iemand die ook dat terrein van foto 493 "helemaal niet leuk" zal hebben gevonden.
quote:Op zaterdag 22 november 2014 00:09 schreef Grijzemassa het volgende:
weer dat water op de grond of hetzelfde als op die andere nachtfoto.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bron KingRoad op ws
Ik denk aldoor dat het een plantaardig iets is. Op die vrij platte steen al, maar hier denk ik het helemaal. Vloeistof, daar zo neergesproeid (de hond moest alweer?) blijft niet lang zo liggen. Dat loopt eraf, en het restant verdampt.quote:Op zaterdag 22 november 2014 04:05 schreef Marrije het volgende:
[..]
weer dat water op de grond of hetzelfde als op die andere nachtfoto.
Indien de telefoons wekenlang door een rivier zijn meegesleurd in de rugzak, zijn deze eventuele bestanden wellicht niet zo makkelijk te achterhalen voor de familie?quote:Op zaterdag 22 november 2014 02:50 schreef JustinCase het volgende:
EDIT: maakt ook niet uit, als die niet gezochte bestanden bestaan, vindt een familielid die wel. Nadat de camera en de telefoons aan de erfgenamen zijn overgedragen. Of dat dan nog in de media komt valt te betwijfelen.
Hm.. dan doen ze het niet meer bedoel je? Zou kunnen, en dan heeft het NFI het geheugen op een andere manier uitgelezen. Een micro-SD-kaart van een Samsung kun je er heel simpel uit halen. iPhones hebben dat vziw niet. En bij een Samsung is zo'n kaartje vaak ook maar extra. Bij de Samsungs die ik had/heb, komen foto's en filmpjes er wel standaard op terecht, vanaf het moment dat het geplaatst is. Bestanden van de meeste apps niet, incl. Whatsapp. Die komen wel op iets dat SD-card heet, maar dat is toch ingebouwd. De zelf geplaatste heet dan "external SD-card".quote:Op zaterdag 22 november 2014 04:20 schreef Za het volgende:
[..]
Indien de telefoons wekenlang door een rivier zijn meegesleurd in de rugzak, zijn deze eventuele bestanden wellicht niet zo makkelijk te achterhalen voor de familie?
Behalve dan dat je wel het toestel nodig hebt.quote:Op zaterdag 22 november 2014 04:36 schreef JustinCase het volgende:
[..]
De zelf geplaatste heet dan "external SD-card".
Ja, als zo'n ding het niet meer doet, zal het meer moeite kosten om het ingebouwde geheugen uit te lezen. Uit laten lezen door een bedrijf. Maar als je een stichting hebt met genoeg geld, lijkt me dat geen al te groot probleem.
of het flesje water was nog niet leeg.quote:Op zaterdag 22 november 2014 04:12 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik denk aldoor dat het een plantaardig iets is. Op die vrij platte steen al, maar hier denk ik het helemaal. Vloeistof, daar zo neergesproeid (de hond moest alweer?) blijft niet lang zo liggen. Dat loopt eraf, en het restant verdampt.
Dat zou zomaar kunnen. Maar wat ik dan niet snap, is dat iedereen maar steeds zegt dat er geen bericht achtergelaten is, alsof dat een feit is. Zonder toevoegingen als "voorzover wij weten". Dan lijken al die mensen, familie en te hulp geroepen/gekomen anderen, en min of meer Peter R. de V. (hoewel die wat minder stellig leek), er vanuit te gaan dat de toestellen wel doorzocht zijn op mogelijk relevante bestanden (tekst, foto, video, audio).quote:Op zaterdag 22 november 2014 04:58 schreef Marrije het volgende:
[..]
Behalve dan dat je wel het toestel nodig hebt.
Dus dat duurt nog wel even denk ik.
Ik denk niet dat het water is, of een andere vloeistof die is uitgegoten -gesproeid. Maar als er een flesje water leeggegoten is, waarom zou dat dan zijn? De laatst levende geeft het op? Wil niet meer drinken?quote:Op zaterdag 22 november 2014 04:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
of het flesje water was nog niet leeg.
Maar ik heb nog niet goed genoeg gekeken om te zien of het hetzelfde waterpatroon is of dat er inderdaad sprake is van alweer.
misschien was het een derde, die zijn eigen waterfles leeggooide, waarom, nou omdat er wat van zn eten in was gekomen tijdens het drinken of waarom dan ook.quote:Op zaterdag 22 november 2014 05:42 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het water is, of een andere vloeistof die is uitgegoten -gesproeid. Maar als er een flesje water leeggegoten is, waarom zou dat dan zijn? De laatst levende geeft het op? Wil niet meer drinken?
Hm.. wat bezielt iemand dan om het ontbreken zo onbegrijpelijk te vinden? Als je weet dat er tientallen gigabytes niet doorzocht zijn?quote:Op zaterdag 22 november 2014 05:41 schreef Marrije het volgende:
Die toevoeging is wel vaak genoemd hier, maar dat slijt er wat af op een gegeven moment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |