abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2014 @ 01:19:48 #1
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146945633
Antwoorden voor Kris

Nieuws
De resten van Kris zijn overgedragen aan de NL ambassade
IMELCF wil extra onderzoek in de omgeving van de vindpaatsen
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete)
• Zaak Lisanne en Kris op websleuths.com: deel 7

Overzichtskaart - Geruisloos 27-10
http://i4.minus.com/ilmzYhZ5BtuAz.jpg

Belgegevens - Geruisloos 22-10

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 12-11
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling
SPOILER
Analyses van de foto's
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens
SPOILER
Nieuwslinks
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris
SPOILER
Zoekacties
SPOILER
Algemene foto's
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten)
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan
SPOILER
Informatie op video
SPOILER
Informatieve posts
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info
SPOILER
  maandag 24 november 2014 @ 01:20:50 #2
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146945637
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:07 schreef JustinCase het volgende:
En de maakster van de meeste foto's lijkt toch al niet iemand van het inzoomen. Gevoel voor fotografie, zoals een weekje terug iemand zei, zou kunnen. Maar geen noemenswaardige aandacht voor de technische kant: alle foto's waarvan ik de brandpuntsafstand zag, hadden daar dezelfde waarde: 4,5mm, zijnde maximaal groothoek(**).
Goed punt. Voor iemand die denkt: maar er staat toch steeds
1
2
ZoomSourceWidth 4000
ZoomTargetWidth 4000

in de metadata? Dat zijn testbeelddata, default, die kun je negeren, die komen altijd zo voor, zegt de blauwdrukkaart van Canon.

quote:
(**) de inzoomknop, de op 2 na bekendste voor de meeste mensen (na de aan/uit- en de sluiterknop) is nergens zichtbaar gebruikt. Dat kan de betekenis van wat er te zien is op de "kunnen we alleen maar naar raden" foto's sterk reduceren.
Juist. Er is HELEMAAL niet gezoomd op alle foto's.

Terwijl op img_499 Lisanne er als een reuzin opstaat en die rode struik in de verte kortbij is... veel korter bij dan op de foto van Kris op dezelfde plek.

Daarvan kun je langzamerhand toch niet meer volhouden dat die foto nog correspondeert met wat de metadata vertellen dat er geschied zou moeten zijn.

quote:
O, nog iets, mbt Staand/Liggend: in de metadata staan de staande foto's als liggend te boek. Zal wel zijn omdat de camera geen g-sensor heeft. Maar toch: er wordt een waarde gegeven die niet klopt. Terwijl bij andere parameters, waar iets niet bepaald kon worden (GPS data, als er geen GPS in zit) "n/a" vermeld wordt. Zo'n hoeveelheid details imponeert wel, maar als een camera van alles uit zijn duim zuigt (er was meer), hoe weet je dan of de tijd wel op 2 decimalen klopt? Of zelfs maar op de minuut?
Er staat bij portrait foto's wel netjes:

1AutoRotate Rotate 90 CW

Voor het overige staat de tijdzone ook op +1 hr ingesteld, wat kan duiden op Nederlandse tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 24-11-2014 01:39:48 ]
pi_146945701
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 01:13 schreef Za het volgende:

[..]

Ik bekend met de betekenis van probably. Wanneer gevolgd door 'but why?', trek je die 'waarschijnlijkheid' echter verder door, als in bv 'he probably killed her, but why?'.
Prima: waarschijnlijkheid, maar geen bekend motief.

quote:
Weten we wel of deze midden tussen de donkere stonden, of aan het begin of einde van deze 87?
We weten dat vrij precies: laatste gewone foto was 508. Plus 90 is 598 als laatste. We kennen 542 en 550. En dan is er de nieuwe die een onbekend nummer heeft, maar wel heeeel dichtbij is genomen.

quote:
Ik begrijp dat je dat mogelijk verwacht, persoonlijk denk ik aan lukraak afdrukken van de camera.
Lukraak zeker niet. Dat is klooien met je laatste reserves. Er moet een tamelijk dwingend doel zijn geweest als een van hen de foto's maakte. Ze waren zuinig met hun reserves m.i.
Als het een derde was ligt dat natuurlijk weer heel anders.
pi_146945757
Ik ben benieuwd of iemand anders ook denkt dat foto 542 en 5xxx één foto is, in 2 delen gepubliceerd?
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #135 - Twin Peaks
pi_146945758
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 01:14 schreef matteo_111 het volgende:

Ha Za,

Als je naar het hele beeld van de tijden kijkt (zoals we het kennen, dat wel) dan zie je dat de tijden variëren op de ochtend tussen ca. half tien en half elf en op de vroege middag ook zoiets. De tijden die op de minuut overeenstemmen lijken mij toeval binnen een variatie die toch al dicht bij elkaar ligt.

Er is wel gesuggereerd dat ze in de ochtend sliepen, vanwege veiligheid, warmte en vermoeidheid - en dus niet 's nachts. Of dat zo is?? Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je niet durft te slapen in de jungle en niet te koud wilt worden.

Op de 11e heeft de iPhone een uur aangestaan zonder inloggen en is toen (definitief) uitgezet.
Ha Matteo,
Ik heb het hele beeld uiteraard bekeken, en ben bekend met de 'eventuele' patronen alsook de mogelijke verklaringen daarvoor door sommigen gesuggereerd.

Kris heeft haar Iphone in totaal 10 keer aangezet in een periode van 10 dagen, waaronder de eerder genoemde keren op 5 en 6 april op beide dagen om exact 13:37 en 13:37, en op 5 en 11 april om 10:50 en 10:51.

Ik weet niet hoe groot de kans is dat dit gewoon toeval is, indien er een andere verklaring voor te vinden is zou dat interessant kunnen zijn.
pi_146945774
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 01:29 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

[..]

We weten dat vrij precies: laatste gewone foto was 508. Plus 90 is 598 als laatste. We kennen 542 en 550. En dan is er de nieuwe die een onbekend nummer heeft, maar wel heeeel dichtbij is genomen.

[..]

Lukraak zeker niet. Dat is klooien met je laatste reserves. Er moet een tamelijk dwingend doel zijn geweest als een van hen de foto's maakte. Ze waren zuinig met hun reserves m.i.
Welkom matteo door jou leeft het hier bij BNW weer op. :)
pi_146945796
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 01:39 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik ben benieuwd of iemand anders ook denkt dat foto 542 en 5xxx één foto is, in 2 delen gepubliceerd?
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #135 - Twin Peaks
Denk ik niet. De camerapositie en kijkrichting verschillen daarvoor teveel. Beide montages kloppen dan ook niet echt imo.
  maandag 24 november 2014 @ 01:48:24 #8
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146945807
quote:
Er was een noodzaak tot het gebruik van de camera, maar met 87 mislukte foto's heeft het er veel van weg, dat alleen het flauwe schijnsel van het LCD scherm gewenst was, of die vermaledijde flits werkte de hele tijd niet, terwijl die juist gewenst was. Dat kan gebeuren als de accu vrij leeg is.
pi_146945813
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 01:46 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Denk ik niet. De camerapositie en kijkrichting verschillen daarvoor teveel. Beide montages kloppen dan ook niet echt imo.
Kan je de verschillen aangeven want ik zie ze niet.
De laatste foto is volgens mij een stukje uit het geheel
pi_146945818
quote:

Ehm nee, maar ik ben wel klaar met die vraag.

quote:
Dank je voor deze info, dit sterkt mijn vermoeden in lukraak afdrukken van de camera.

quote:
Dat is denk ik het hele punt, maakten zij die foto's met de camera, of liep iemand anders ermee rond?
Zuinig zijn met reserves en 87 foto's donkere maken is niet in overeenstemming, of er moet ook een dwingend doel zijn geweest voor die andere 87.
  maandag 24 november 2014 @ 01:54:17 #11
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146945831
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:11 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Denken en denken zijn twee.
Meest waarschijnlijke scenario is dat K&L de 7e april rond de 2e kabelbrug aankwamen, uit hun omzwerving door het gebied en dat een van hen de foto's gemaakt heeft. Alle regelmaat - althans voor ons kenbaar - was zoek. M.i. moet er iets dramatisch gebeurd zijn die middag of avond.
Van daar leidt de rivier direct door volstrekt onherbergzaam en onbewoond gebied naar de plaatsen waar de resten en de rugzak zijn gevonden. Voorbij de 2e kabelbrug is allen nog rivier en jungle.
Als we weten of de foto's inderdaad bij de 2e kabelbrug zijn genomen, is er een 2e punt waarvan we qua plaats en tijd weten dat ze er waren.
Voor zover er foto's zijn 'genomen' lijken die uit te gaan naar de rivier. Dat is tenminste mijn veronderstelling. In of bij de rivier zijn ze ook omgekomen. Daar kun je een heel verhaal omheen fantaseren, maar na de achtste is er nog één levensteken, dat grotendeels past in de eerdere reeks: het openen van de iPhone op de 11e en op een bekende tijd in de ochtend.

De drie foto's zijn redelijk netjes rechtop of landscape genomen. Dat doe je niet zo als je alleen maar per ongeluk afdrukt om licht te hebben van het schermpje. Misschien was de bedoeling om iets dat verder lag te fotograferen, maar de flits was daarvoor niet sterk genoeg? We weten het niet want het staat er niet herkenbaar op. Kans bestaat dat er op de originele foto's wel meer te herkennen is.

Wat er allemaal is gebeurd en of er derden bij betrokken zijn - het kan, maar het hoeft niet noodzakelijk zo te zijn. Ik vind het het meest waarschijnlijk dat Lisanne de foto's maakte en Kris toen al een ongeluk in de rivier had gehad. Maar dat is meer kansberekening dan kennis natuurlijk.
Uitstekende dumpplek dus.
pi_146945853
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 01:40 schreef Za het volgende:

[..]

Ha Matteo,

Ik weet niet hoe groot de kans is dat dit gewoon toeval is, indien er een andere verklaring voor te vinden is zou dat interessant kunnen zijn.
Klopt. Zou zeker interessant kunnen zijn. Moet-ie wel goed zijn natuurlijk.
  maandag 24 november 2014 @ 01:57:39 #13
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146945854
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 01:40 schreef Za het volgende:

Kris heeft haar Iphone in totaal 10 keer aangezet in een periode van 10 dagen, waaronder de eerder genoemde keren op 5 en 6 april op beide dagen om exact 13:37 en 13:37, en op 5 en 11 april om 10:50 en 10:51.

Ik vond het juist een goede observatie. Een zevenmijlssprong naar 11 april is sowieso hoogst quaestieus en een vooruit zetten van de datum verklaart dat gegeven en de dubbele 13:37 in ieder geval.

Als je zo'n telefoon in de zon legt, kan dat primitief de batterij nog een beetje opladen, alhoewel je gevaar loopt op serieuze mankementen.. maar daarmee houdt hij het niet zo lang uit.
  maandag 24 november 2014 @ 02:01:08 #14
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146945878
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:58 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Ziet iedereen, behalve ik(*), dat als zilverkleurig? Of juist niet, en zet je het daarom tussen aanhalingstekens? Of is dat gewoon omdat het geen echte kleur is? Ik zie aan de foto hooguit dat het zilverachtig zou kunnen zijn. En ook, dat het qua vorm niet erg op een blaadje lijkt.

(*) zal vast niet kloppen, maar mensen zetten dat vaak in een zin, als het gaat over zo'n soort vraag. De betere vraag is: wie ziet het nog meer, net als ik, hoogstens als mogelijk zilverkleurig? Maar dat bekt niet.

Maar soms ligt een takje of blaadje wat apart, zodat de vorm niet te herkennen is. Met de originele resolutie zou je denk ik wel reflecties kunnen herkennen, die passen bij (echt of Een ringvorm zie ik trouwens evenmin. nep) zilver. Je zou zelfs het balletje kunnen opwerpen, dat de foto gemaakt is omdat er een klein voorwerp, zoals een ring, was gevallen in het donker, en de maakster een foto maakte om te zien waar het terechtgekomen was. Maar net nu komt er nog een foto van (zo te zien) diezelfde plek, die dat weer minder waarschijnlijk maakt.
ik zou zeggen wit en metaalachtig, en ik zie een vierkantje in het midden
pi_146945882
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 01:20 schreef Perico het volgende:

[..]

Juist. Er is HELEMAAL niet gezoomd op alle foto's.
Op zich niet verwonderlijk aangezien de kiekjes overdag vooral over de omgeving gaan. Toch zou ik van beiden meer variëteit verwachten. Lisanne schat ik te netjes c.q. perfectionistisch is om niets aan de compositie te doen en Kris is er ook te creatief voor.
  maandag 24 november 2014 @ 02:04:24 #16
430880 mig72
De Professional
pi_146945896
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 02:02 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Op zich niet verwonderlijk aangezien de kiekjes overdag vooral over de omgeving gaan. Toch zou ik van beiden meer variëteit verwachten. Lisanne schat ik te netjes c.q. perfectionistisch is om niets aan de compositie te doen en Kris is er ook te creatief voor.
Zouden Kris en Lisanne nog kunnen leven denk je? Zijn de botten van iemand/iets anders?
pi_146945902
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 02:04 schreef mig72 het volgende:

[..]

Zouden Kris en Lisanne nog kunnen leven denk je? Zijn de botten van iemand/iets anders?
Dat lijkt me sterk aangezien er dna onderzoek naar is gedaan. Maar op BNW is alles mogelijk. ;)
  maandag 24 november 2014 @ 02:06:15 #18
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146945904
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 23:06 schreef matteo_111 het volgende:
Hoi JC,

Ik probeer je betoog enigszins samen te vatten en de pointe te zoeken.

- De foto's lijken om diverse redenen bewust gemaakt door iemand die dat ook nog kon/beheerste..
- Er is geen herkenbaar of benoembaar object te herkennen.
- Mogelijk is er iets bedoeld te fotograferen dat verderop is/ligt, maar dat is dan mislukt (door gebrek aan fototechnische vaardigheid).

Ik deel die vermoedens en constateringen.

Baru heeft inderdaad aangegeven dat er eerder een andere plek was waar de kabels waren bevestigd en dat dat er ook ongeveer zo uit kan zien als op de foto 542. Concrete herkenning was wat veel gevraagd. Hij was wel zo vriendelijk om de kabelbruggen allemaal te benoemen en te beschrijven en foto's te determineren.
Als de steen een startpunt was voor een kabelbrug, dan zou je van daaraf goed op de kabel moeten kunnen stappen, als vanaf een soort plateau. Zo'n plateau is er als je de video van Telemetro bekijkt, en mijn eerder geposte collage.

Ligt mijn verwachting dan te hoog als ik denk dat er toch minstens 3 gidsen in dat gebied moeten zijn die de locatie van die gleuf weten.
  maandag 24 november 2014 @ 02:06:47 #19
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146945909
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 02:02 schreef 11en30 het volgende:
Lisanne schat ik te netjes c.q. perfectionistisch is om niets aan de compositie te doen en Kris is er ook te creatief voor.
Als ik mijn camera aan iemand anders geef, dan is het te verwachten dat er niet gezoomd wordt, want ze weten de knoppen niet te vinden of zijn bang iets fout te doen. Maar er was alle aanleiding om te zoomen, zeker ook op img_491 en img_505.

Kris vertelde hele verhalen over kunstwerken en gaf er een eigen draai aan, daar verwacht je wel een creatief gevoel voor tableau ja.. de foto als kunstwerk, met een goede vlakindeling.
pi_146945942
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 01:49 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Kan je de verschillen aangeven want ik zie ze niet.
De laatste foto is volgens mij een stukje uit het geheel
Daarvoor kun je kijken naar de overeenkomstige patronen van 'de vloeistof'. Die zou je precies op elkaar moeten leggen. Maar dat lukt denk ik niet als je niet driedimensionaal kunt passen.
pi_146945960
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 02:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ligt mijn verwachting dan te hoog als ik denk dat er toch minstens 3 gidsen in dat gebied moeten zijn die de locatie van die gleuf weten.
Dat dacht ik eerst ook maar ben daar wel een beetje van teruggekomen.

Vind het wel heel raar dat niemand daar belangstelling heeft om de nachtlokatie te vinden en met nieuwe foto's duidelijk te maken voor de familie(s) en onderzoeker(s). Dat laat bij mij de indruk achter dat ze weinig bereidheid hebben om het onderzoek verder te helpen.
pi_146945975
Ik zou van Baru willen weten waarom hij denkt dat K en L de nachtfoto's niet zelf gemaakt hebben.
  maandag 24 november 2014 @ 02:34:01 #23
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146946003
Ik zou van Baru willen weten, of het antwoord tot de oplossing op deze kaart van de Professor of the Mountain staat:

pi_146946004
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 02:06 schreef Perico het volgende:

[..]

Als ik mijn camera aan iemand anders geef, dan is het te verwachten dat er niet gezoomd wordt, want ze weten de knoppen niet te vinden of zijn bang iets fout te doen. Maar er was alle aanleiding om te zoomen, zeker ook op img_491 en img_505.

Kris vertelde hele verhalen over kunstwerken en gaf er een eigen draai aan, daar verwacht je wel een creatief gevoel voor tableau ja.. de foto als kunstwerk, met een goede vlakindeling.
Ik vind de foto's die ze gemaakt hebben wel goed qua vlakindeling. Ik vraag me af of dat met inzoomen veel beter zou worden.
pi_146946006
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 02:22 schreef 11en30 het volgende:

Vind het wel heel raar dat niemand daar belangstelling heeft om de nachtlokatie te vinden en met nieuwe foto's duidelijk te maken voor de familie(s) en onderzoeker(s).
Misschien is dat wel onmogelijk, indien iemand die rugzak heeft gevonden en later in juni te vondeling heeft gezet bij de rivier, dan zouden de nachtfoto's op een totaal andere locatie gemaakt kunnen zijn, desnoods in Costa Rica bij wijze van.

De verblijfplaats van de camera is iig geheel onzeker tussen 1 april (13:53) en 14 juni.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')