Geen idee. Maar ik kan me voorstellen dat je er niet zomaar onderuit komt toch? "Oh nee, doe toch maar nietquote:Op zaterdag 22 november 2014 22:02 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dus ze zijn blut teruggekomen?
Nee, ze hadden nog een viskraam van 70.000 euro te verkopen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:02 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dus ze zijn blut teruggekomen?
nee lijkt mij ook.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Geen idee. Maar ik kan me voorstellen dat je er niet zomaar onderuit komt toch? "Oh nee, doe toch maar niet"
Maar dan mag je alleen meedoen als je je hele huisraad meeneemt op vakantie!quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:03 schreef alpeko het volgende:
Als we bij Ik Vertek nu ook al vakanties gaan uitzenden dan is het hek wel van de dam natuurlijk.
Toch knap dat hij hier een aflevering van bijna een uur heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:05 schreef utrecht1970 het volgende:
Wat zal de programmamaker balen van dit stel
Mwah, het was in zekere zin wel een gedenkwaardige uitzending.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:05 schreef utrecht1970 het volgende:
Iedere Turkse of Marrokaanse familie dus?quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:05 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar dan mag je alleen meedoen als je je hele huisraad meeneemt op vakantie!
Kak...quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Iedere Turkse of Marrokaanse familie dus?
Dit soort uitzendingen zijn juist de krenten uit de pap.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:05 schreef utrecht1970 het volgende:
weet iemand welke aflevering ik bedoel. Vrouw werkte bij prorail.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:02 schreef utrecht1970 het volgende:
1x eerder stel al tijdens aflevering terugkwamen volgens mij midden amerika cosra rica
Eens. Het vloog haar aan. Ze waren meerdere keren in die plaats geweest op vakantie, ik neem aan in de zomer als het druk en gezellig was. Nu zag ze ineens het leven daar in de rustige maanden. Het leek mij ook nogal een deprimerende plaats. Ze was vanaf dag 1 compleet ziek van heimwee.quote:Op zaterdag 22 november 2014 23:33 schreef golfer het volgende:
Prima uitzending. Juist omdat dit soort dingen bestaan en heimwee echt letterlijk een ziekte is. Sommige mensen raken zo depressief dat ze zelfs over zelfdoding denken.
Goed van die andere vrouw dat ze doorhad hoe ongelukkig haar vrouw/vriendin zou worden en dan toch maar liever terug naar dat andere hellegat Heerhugowaard.
Goed dat ze allebei weer werk gevonden hebben.
Kan hoor, maar: ongeneeslijk of is tijd de remedie? Of gewoon lekker aan het werk gaan?quote:Op zaterdag 22 november 2014 23:33 schreef golfer het volgende:
Prima uitzending. Juist omdat dit soort dingen bestaan en heimwee echt letterlijk een ziekte is.
Dat doet me denken aan mijn oude buren die naar Canada zouden gaan. Kosten noch moeite bespaard vanuit de school van de buurjongen (ferrari kwam hem op z'n laatste dag ophalen bijvoorbeeld), enorm feest gegeven..quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:53 schreef Snowsquall het volgende:
Hoe genant moet dat zijn zijn....tov de buurt
Godverquote:Op zondag 23 november 2014 10:51 schreef FoXje het volgende:
Wat een troosteloos gat, waar die wijven woonden. En dan die achterburen zo dicht op je achtertuin ....
Wij vonden De Potvissen trouwens een betere naam voor de viskar
Een verhuizing 3,5 uur verderop binnen hetzelfde land vergelijken met een emigratie vind ik nogal kort door de bocht.quote:Op zondag 23 november 2014 09:47 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Als rasechte Fries vertrok ik 30 jaar geleden naar het Brabantse land. En hoewel ik in het begin regelmatig heen en weer spoorde en me nog lang vastklampte aan mijn oude sociale leventje ben ik er niet ziek van geweest.
quote:Op zondag 23 november 2014 12:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Een verhuizing 3,5 uur verderop binnen hetzelfde land vergelijken met een emigratie vind ik nogal kort door de bocht.
Brabant is dan ook > rest van Nederland, zeker Friesland.quote:Op zondag 23 november 2014 09:47 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Kan hoor, maar: ongeneeslijk of is tijd de remedie? Of gewoon lekker aan het werk gaan?
Ik vind 2-3 weken wel wat té kort om toe te geven aan je ziekte.
Als rasechte Fries vertrok ik 30 jaar geleden naar het Brabantse land. En hoewel ik in het begin regelmatig heen en weer spoorde en me nog lang vastklampte aan mijn oude sociale leventje ben ik er niet ziek van geweest.
Kan ongeneeslijk zijn en tot de dood leiden vanwege ernstige depressie en stressfactoren.quote:Op zondag 23 november 2014 09:47 schreef Cynix ® het volgende:
Kan hoor, maar: ongeneeslijk of is tijd de remedie?
quote:Op zondag 23 november 2014 10:51 schreef FoXje het volgende:
Wij vonden De Potvissen trouwens een betere naam voor de viskar
Ok, dat is het ook wel, maar zij gingen ook niet naar Timboektoe. Als je na een half jaar doodongelukkig bent moet je vooral teruggaan. Maar na 3 weken al? Ik zou er misschien eeuwig spijt van krijgen dat ik het niet iets langer geprobeerd zou hebben.quote:Op zondag 23 november 2014 12:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Een verhuizing 3,5 uur verderop binnen hetzelfde land vergelijken met een emigratie vind ik nogal kort door de bocht.
Nee, dat stel dat bloemen ging verkopen in Frankrijk kwam ook terug. Maar die hebben het wel veel langer geprobeerd.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:02 schreef utrecht1970 het volgende:
1x eerder stel al tijdens aflevering terugkwamen volgens mij midden amerika cosra rica
Is dat echt zo? Ook als je niet alleen bent en praktisch je hele heim mee hebt gesleept (honden, meubels, motor)? En met alle mogelijke contacten via internet en telefoon (je eigen krant, je eigen tv-uitzendigen, skype en Fok! ? Hoe moet dat dan geweest zijn voor die jongens die een paar eeuwen geleden voor jaren naar zee gingen, en voor de landverhuizers naar Canada en Amerika.quote:Op zondag 23 november 2014 13:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Kan ongeneeslijk zijn en tot de dood leiden vanwege ernstige depressie en stressfactoren.
Ik denk niet dat ze zich aanstelt, en dan nog, het is haár heimwee en ze moet vooral doen wat ze doet, maar ik vind een paar weken zo kort en zonde van alle moeite. Ze is toch ook wel eens 3 weken op vakantie geweest in dat gebied en dan moet je toch al iets merken?quote:Op zondag 23 november 2014 17:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind het zo vreemd dat mensen hier kennelijk kunnen inschatten dat die vrouw zich aanstelde. Welk belang zou zij daarbij gehad hebben?
Kunnen we niet gewoon aannemen dat het kennelijk heel ernstig was, ook al kunnen wij ons dat, gelukkig, niet voorstellen?
Ik begrijp niet zo goed hoe je over iets kan oordelen dat je niet kan invoelen.
Dat het heel erg was zal ongetwijfeld zo zijn. Het is alleen zo dat ze vanaf het begin al om alles en niets zat te zeiken en te klagen. Schoolvoorbeeldje aanstellerig type.quote:Op zondag 23 november 2014 17:16 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind het zo vreemd dat mensen hier kennelijk kunnen inschatten dat die vrouw zich aanstelde. Welk belang zou zij daarbij gehad hebben?
Kunnen we niet gewoon aannemen dat het kennelijk heel ernstig was, ook al kunnen wij ons dat, gelukkig, niet voorstellen?
Ik begrijp niet zo goed hoe je over iets kan oordelen dat je niet kan invoelen.
Dat in twijfel trekken is toch gewoon een manier om iemand weer lekker te kunnen afzeiken? Waarom er niet vanuit gaan dat het kennelijk onhoudbaar was? Hulde dat ze met zo veel zelfkennis behept bleek op dat moment. Scheelde kostbare maanden van emotioneel geploeter.
Dat het geen simpel gevalletje heimwee was, lijkt me voor de hand liggender dan de conclusie dat ze zich te gauw gewonnen gaf. Je vertrekt niet met allerlei plannen, om je vervolgens aan te gaan lopen stellen. Sommige dingen ontdek je pas als je ze doet. En nee, dit had ze niet kunnen ontdekken tijdens een vakantie, want dat is een andere mind set.
Prima dat deze dames niet hardnekkig maanden doorbeten, maar (en dat bleek na terugkomst ook) goed hebben ingeschat dat dit onhoudbaar zou zijn. Ze kennen elkaar lang genoeg om dat te beroordelen. Geweldig hoe ze met evenveel lef als waarmee ze vertrokken, weer op hun schreden durfden terugkeren.
Dat een aantal FOK!kertjes teleurgesteld is in ze, of, nog erger 'ze zouden afgaan voor de buurt' kon ze gelukkig dus geen moer schelen. Wat een argument ook. Alsof je een geslaagder mens bent als je niet af wilt gaan voor je buurt en dus maar doormoddert.
Als ze het geprobeerd hadden, hadden ze toch echt wel minstens één gast moeten ontvangen.quote:Op zondag 23 november 2014 17:22 schreef Anne het volgende:
Wel leuk dat een van de vrouwen gewoon een leukere baan heeft gevonden, terug in Nederland.
Is de emigratie sowieso nog ergens goed voor geweest, naast het feit dat ze het geprobeerd hebben.
Niet iedereen heeft daar last van.quote:Op zondag 23 november 2014 17:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
Is dat echt zo? Ook als je niet alleen bent en praktisch je hele heim mee hebt gesleept (honden, meubels, motor)? En met alle mogelijke contacten via internet en telefoon (je eigen krant, je eigen tv-uitzendigen, skype en Fok! ? Hoe moet dat dan geweest zijn voor die jongens die een paar eeuwen geleden voor jaren naar zee gingen, en voor de landverhuizers naar Canada en Amerika.
Vakantie is totaal anders, dan weet je vanaf dag 1 al dat je op dag 21 weer terug bent.quote:Op zondag 23 november 2014 17:26 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze zich aanstelt, en dan nog, het is haár heimwee en ze moet vooral doen wat ze doet, maar ik vind een paar weken zo kort en zonde van alle moeite. Ze is toch ook wel eens 3 weken op vakantie geweest in dat gebied en dan moet je toch al iets merken?
Vakantie andere mindset? Je bent van huis en je ziet je familie en vrienden ook 3 weken niet.
Nou ja, ik ben geen ervaringsdeskundige.
Dat is waar, maar ik ken mensen die ook tijdens vakanties in de mooiste zonnige oorden zó'n heimwee hebben dat ze eerder thuiskomen. Nou ja, erg genoeg natuurlijk.quote:Op zondag 23 november 2014 18:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
Vakantie is totaal anders, dan weet je vanaf dag 1 al dat je op dag 21 weer terug bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |