Blitzkrieg in Syri, ben je niet in de war met Irak?quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Begint wel een beetje saai te worden bij IS. Geen blitzkrieg meer in Syri.
Een stuk minder achterlijk dan die dictatuur voor de TC.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik probeer onze Bozkurt vriend op zijn hypocrisie te wijzen.
Verder heeft TC natuurlijk nog nooit gn achterlijke dictatuur gehad.
In Irak zetten ze nog doorquote:Op zaterdag 22 november 2014 20:15 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Blitzkrieg in Syri, ben je niet in de war met Irak?
Die lieten geen mensen ophangen omdat ze geen hoed wilde dragenquote:Op zaterdag 22 november 2014 20:15 schreef waxxx het volgende:
[..]
Een stuk minder achterlijk dan die dictatuur voor de TC.
Ze zijn nu bezig in Egypte.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Begint wel een beetje saai te worden bij IS. Geen blitzkrieg meer in Syri.
Jij bent nog moeilijker serieus te nemen hoor, je zei dat je Hitler wel begreep...quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:12 schreef Atak het volgende:
[..]
Hij is echt vol met contradicties en dubbele standaarden. Beetje moeilijk om serieus te nemen.
Hitler heeft gewoon een moeilijke jeugd gehad.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:17 schreef waxxx het volgende:
[..]
Jij bent nog moeilijker serieus te nemen hoor, je zei dat je Hitler wel begreep...
Hitler was gepest op school hoor.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:17 schreef waxxx het volgende:
[..]
Jij bent nog moeilijker serieus te nemen hoor, je zei dat je Hitler wel begreep...
Je kan het hem niet kwalijk nemen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hitler heeft gewoon een moeilijke jeugd gehad.
Typisch geval van gefaalde jeugdzorgquote:Op zaterdag 22 november 2014 20:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je kan het hem niet kwalijk nemen.
Nee, die deden dat voor nog veel achterlijkere dingen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:16 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die lieten geen mensen ophangen omdat ze geen hoed wilde dragen
Abdlhamid was een man dit grote fouten heeft gemaakt. Dat is zeker.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:24 schreef waxxx het volgende:
[..]
Nee, die deden dat voor nog veel achterlijkere dingen.
Abdul Hamid II was verantwoordelijk voor de Hamidian massamoorden, dat is niet belangrijk maar dat Ataturk een genocide zou hebben gepleegd wel?
Ik denk dat jij het niet in context ziet omdat je teveel vooroordelen hebt. Als je het wilt begrijpen (wat ik overigens betwist) moet je het in een bredere context bekijken. Turkije was het laatste stukje land dat was overgebleven. Overal in de Balkan werden de Moslims gedeporteerd en Turkije was het laatste stukje land dat overgebleven was. Daar gingen de minderheden die Christen waren ook van plan om het moslimvolk te deporteren. Uiteindelijk was het Turkse volk wakker geworden en kregen de neo-kruisvaarders een koekje van eigen deeg. Wat er gebeurd is in Turkije in 1915 moet je niet los zien wat daarvoor gebeurd is met de Moslims in de Balkans. Er is een reden waarom Turkije 80 miljoen is. Merendeel zijn genocide vluchtelingen van de Balkans die gevlucht zijn van moordzuchtige christenen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Abdlhamid was een man dit grote fouten heeft gemaakt. Dat is zeker.
De Armeense Kwestie is berhaupt alleen maar ontstaan doordat Koerden en Circassische vluchtelingen de Armenirs terroriseerden en de Ottomaanse staat er weinig tot niets aan wilde/kon doen. Ze mochten ook niet tegen moslims getuigen in rechtbanken waardoor moslims vrij spel hadden in het beroven/doden van Armenirs. Dit is daarom uit de hand gelopen. Maar Abdlhamid had een failliet land gerfd (niet zijn schuld echt) en had geen middelen om het tribale oosten onder controle behalve diezelfde problematische Koerden voor een grijpstuiver in te zetten. Tsja beetje dom. Maar Abdlhamid had helemaal geen snode plannen om zijn Rijk om te vormen tot een staat voor Turkstalige Soennieten door de christelijke gemeenschappen te vernietigen en alle niet Turkstalige moslims door middel van staatsscholen en staatsterreur te assimileren zoals de Jonge Turken en hun opvolgers van de CHP dat wel wilden/willen. Dt is het verschil.
Dat klopt. Ik ken de context helemaal. Maar het waren Talt & Co die begonnen met de idiote oorlog in 1914. Als ze niet zo enorm dom waren geweest (vooral na hun tweede coup in 1913) dan was er waarschijnlijk niet veel gebeurd. Maar vergeet niet dat er op de Balkan honderdduizenden Turken wonen en natuurlijk Bosniakken, Albanirs en anderen. Die zijn niet verdreven. Ook in Griekenland (ik spreek dan over na de onafhankelijkheidoorlog, toen ze wel alle Turken gingen uitmoorden) en 1923 werden zij niet vermoord.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:36 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het niet in context ziet omdat je teveel vooroordelen hebt. Turkije was het laatste stukje land dat was overgebleven. Overal in de Balkan werden de Moslims gedeporteerd en Turkije was het laatste stukje land dat overgebleven was. Daar gingen de minderheden die Christen waren ook van plan om het moslimvolk te deporteren. Uiteindelijk was het Turkse volk wakker geworden en kregen de neo-kruisvaarders een koekje van eigen deeg. Wat er gebeurd is in Turkije in 1915 moet je niet los zien wat daarvoor gebeurd is met de Moslims in de Balkans. Er is een reden waarom Turkije 80 miljoen is. Merendeel zijn genocide vluchtelingen van de Balkans die gevlucht zijn van moordzuchtige christenen.
Butthurt Kebabjequote:Op zaterdag 22 november 2014 20:36 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het niet in context ziet omdat je teveel vooroordelen hebt. Als je het wilt begrijpen (wat ik overigens betwist) moet je het in een bredere context bekijken. Turkije was het laatste stukje land dat was overgebleven. Overal in de Balkan werden de Moslims gedeporteerd en Turkije was het laatste stukje land dat overgebleven was. Daar gingen de minderheden die Christen waren ook van plan om het moslimvolk te deporteren. Uiteindelijk was het Turkse volk wakker geworden en kregen de neo-kruisvaarders een koekje van eigen deeg. Wat er gebeurd is in Turkije in 1915 moet je niet los zien wat daarvoor gebeurd is met de Moslims in de Balkans. Er is een reden waarom Turkije 80 miljoen is. Merendeel zijn genocide vluchtelingen van de Balkans die gevlucht zijn van moordzuchtige christenen.
In Anatoli is het uit de hand gelopen omdat de Armenirs een mindheid vormde maar nog steeds groot Armeni wilde. Er was maar een oplossing. De moslimbevolking terroriseren zodat ze weg zouden trekken en leegland zou ontstaan en dan annexeren aan Armeni. Dit was trouwens het plan van Rusland om een satelliet staat te creren. Dit is trouwens geen geheim. Die plannen waren later gelekt door de Bolsheviks. Wanneer je deze feiten bekijkt dat had het helemaal niks uitgemaakt. Talat en co waren niet dom. Zij wouden reageren voordat de vijand zou reageren. Om je vraag te beantwoorden waarom het zo uit de hand is gelopen was met de Armenirs was door wraak. Heel veel Turken werden naar de uiteinde van het rijk gestuurd om te vechten en wanneer ze terugkeerde zagen zij hun dorp afgebrand en hun geliefde dood gemaakt door Armenirs. Wat ga je dan doen? Iedereen reageert anders. Toch hebben de beweging jonge Turken goed gehandeld. Mensen die misdaden pleegde werden opgehangen door hun eigen overheid. Hoeveel Armenirs en Russen zijn opgehangen door hun eigen overheid voor de misdaden die ze tegen moslims hebben gepleegd? Hoeveel Grieken en Servirs zijn opgehangen door hun eigen overheid voor de misdaden die ze gepleegd hebben? Antwoord is nul.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik ken de context helemaal. Maar het waren Talt & Co die begonnen met de idiote oorlog in 1914. Als ze niet zo enorm dom waren geweest (vooral na hun tweede coup in 1913) dan was er waarschijnlijk niet veel gebeurd. Maar vergeet niet dat er op de Balkan honderdduizenden Turken wonen en natuurlijk Bosniakken, Albanirs en anderen. Die zijn niet verdreven. Ook in Griekenland (ik spreek dan over na de onafhankelijkheidoorlog, toen ze wel alle Turken gingen uitmoorden) en 1923 werden zij niet vermoord.
Nee jij onderschat de mentaliteit van de Jonge Turken. In korte termijn verloren zij enorm veel land en werden miljoenen moslims ontheemd. Dit werd mogelijk gemaakt door Rusland/Frankrijk/UK die opstandige christenen steunden. Nu was het m.i. erg dom te verwachten dat de Balkan houdbaar was maar goed. Na de Balkan Oorlog van 1912 sloegen ze een beetje door. Toen begon Ismail Enver bijvoorbeeld met het deporteren van 200.000 tot dan toe vreedzame Grieken uit Ioni naar Griekenland. En in datzelfde jaar (1914) dwongen diezelfde landen de Ottomanen om Armenirs vergaande autonomie te verlenen waarvan grotendeels zeker was dat dit een eerste stap naar onafhankelijkheid was. Maar wie kijkt naar deze twee kaarten kan begrijpen waarom zij doorsloegen en dachten van "nee fuck jullie":quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door IPA35 op 22-11-2014 21:00:18 ]"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
De Bolshewiken kwamen pas aan de macht in 1917 of zoquote:Op zaterdag 22 november 2014 20:50 schreef Atak het volgende:
[..]
In Anatoli is het uit de hand gelopen omdat de Armenirs een mindheid vormde maar nog steeds groot Armeni wilde. Er was maar een oplossing. De moslimbevolking terroriseren zodat ze weg zouden trekken en leegland zou ontstaan en dan annexeren aan Armeni. Dit was trouwens het plan van Rusland om een satelliet staat te creren. Dit is trouwens geen geheim. Die plannen waren later gelekt door de Bolsheviks. Wanneer je deze feiten bekijkt dat had het helemaal niks uitgemaakt. Talat en co waren niet dom. Zij wouden reageren voordat de vijand zou reageren. Om je vraag te beantwoorden waarom het zo uit de hand is gelopen was met de Armenirs was door wraak. Heel veel Turken werden naar de uiteinde van het rijk gestuurd om te vechten en wanneer ze terugkeerde zagen zij hun dorp afgebrand en hun geliefde dood gemaakt door Armenirs. Wat ga je dan doen? Iedereen reageert anders. Toch hebben de beweging jonge Turken goed gehandeld. Mensen die misdaden pleegde werden opgehangen door hun eigen overheid. Hoeveel Armenirs en Russen zijn opgehangen door hun eigen overheid voor de misdaden die ze tegen moslims hebben gepleegd? Hoeveel Grieken en Servirs zijn opgehangen door hun eigen overheid voor de misdaden die ze gepleegd hebben? Antwoord is nul.
Nagorno-Karabach en omgeving kan je ook rustig tot Armeni rekenen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:02 schreef vigen98 het volgende:
Armeni vroeger.
[ afbeelding ]
Armeni nu.
[ afbeelding ]
Nee, daar gaat het niet om. Dit is voor de mensen die zeiden dat Armeni land aan het stelen was van de Turken ( Wat gedeeltelijk klopt maar historisch gezien niet omdat het altijd van de Armenirs wasquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:03 schreef IPA35 het volgende:
Dat is een staat. Niet de geografische regio Armeni.
Het is alleen dat Armenirs in die regio misschien maar 20 a 25% van de bevolking waren. Maar de Armenirs kregen veel internationale steun, hierdoor werden de Ottomanen gepusht de Armenirs half Anatoli als autonoom gebied te geven met buitenlanders als gouverneurs en zo. Je zult begrijpen dat dit onacceptabel was.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nee, daar gaat het niet om. Dit is voor de mensen die zeiden dat Armeni land aan het stelen was van de Turken ( Wat gedeeltelijk klopt maar historisch gezien niet )
quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:03 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nagorno-Karabach en omgeving kan je ook rustig tot Armeni rekenen.
Het beste waar de Assyrirs op kunnen hopen is autonomie binnen een Koerdische staat of federale regio.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:05 schreef vigen98 het volgende:
[..]Op naar dit!
[ afbeelding ]
Ook al zijn dit geen Armenirs
Dat dacht ik al dat je zo'n onzin verhaal zou verkopen. Daarom zal ik ook niet meer reageren als jij het over geschiedenis hebt. Jij bekijkt het door je eigen lens. Overigens had je al gemeld dat je een Grecophile was.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:59 schreef IPA35 het volgende:
[..]
De Bolshewiken kwamen pas aan de macht in 1917 of zo.
Verder werden er pas Turken vermoord door Armenirs als onderdeel van het Russische leger en later alleen toen de Russen werden overgenomen door de Sovjets die de Armenirs in de steek lieten. Ook dit was pas n 1915.
Het ophangen van misdadigers vond plaats tussen 1918 en rond de 1922 door de Ottomaanse regering nadat de Jonge Turken tijdelijk waren verdreven. Hun hoogste leiders waren gevlucht maar de rest verzamelden zich rondom Mustafa Kemal en wisten zo hun berechting te ontlopen toen zij d macht opnieuw wisten te grijpen. Neem nu een man als Sjkr Kaya, een notoire Armenirs vervolger die aan berechting wist te ontsnappen en later deed waar hij goed in was tegen de Zaza's in Dersim. Door te zeggen alsof Talt & Co misdadigers afstraften is wel heel ver van de realiteit verwijderd.
Maar wees vooral trots op de Jonge Turken, die gasten die het Ottomaanse Rijk verdoemden, de rare Wahhabieten en Zionisten vrij spel gaven en in slechts enkele handelingen het eeuwenlang vreedzaam samenleven van Turken en Grieken in West-Anatoli en Thraci om zeep wisten te helpen.
Dan gaan we wel eerst bij Isral beginnen om een vikkie te starten.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:05 schreef vigen98 het volgende:
[..]Op naar dit!
[ afbeelding ]
Ook al zijn dit geen Armenirs
Was maar een grapjequote:Op zaterdag 22 november 2014 21:07 schreef UpsideDown het volgende:
Je kan ook doorslaan...
Net als Koerden die een staat van de Perzische Golf tot de Kaspische Zee en de Middellandse Zee willen.
Nineveh is misschien wel wat, moeten ze die alleen wel delen met Yezidi's.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:06 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het beste waar de Assyrirs op kunnen hopen is autonomie binnen een Koerdische staat of federale regio.
Geen probleem! Iedereen is welkomquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:09 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nineveh is misschien wel wat, moeten ze die alleen wel delen met Yezidi's.
Waarom heeft Ismail Enver in 1914 200.000 Grieken gedeporteerd en in 1915 tienduizenden als werkkrachten laten verhongeren/vermoorden? Denk jij dat de Grieken dit wel even zouden vergeven? Waarom waren er voor 1914 geen Griekse opstanden in Ioni? Dit komt omdat de Grieken daar vreedzaam en welvarend waren. Maar de Jonge Turken waren enorm jaloers op de welvaart van de Grieken en daarom wilde zij hun huizen en landerijen inpikken (net zoals in het Oosten met de Armenirs). Toen het Griekse leger in Smyrne kwam werden zijn als helden ontvangen, maar dat kwam door de misdaden van de Jonge Turken die alle niet-Turken weg wilde hebben.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:06 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat dacht ik al dat je zo'n onzin verhaal zou verkopen. Daarom zal ik ook niet meer reageren als jij het over geschiedenis hebt. Jij bekijkt het door je eigen lens. Overigens had je al gemeld dat je een Grecophile was.
Als je iemand de schuld wilt geven voor het aan het zeep helpen van het Grieks-Turkse gemeenschap is het wel Griekenland en het Westen. Het waren de Grieken die een invasie uitvoerde in 1919 en de Turken en Grieken polariseerde. Als je iemand de schuld wilt geven moet je het de agressor geven. http://nl.wikipedia.org/wiki/Grieks-Turkse_Oorlog
Maar eigenlijk had ik ook niks anders van jou verwacht. Zoals ik al eerder had gezegd. Jij wilt het niet snappen. Jij wilt het vanuit jou eigen perspectief kijken zodat je in je eigen verhaaltjes kan geloven.
Die hebben Jabal Sinjar tochquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:09 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nineveh is misschien wel wat, moeten ze die alleen wel delen met Yezidi's.
Dat is gewoon onzin natuurlijk en je hebt daar ook geen bronnen voor. Zoals ik al zei. Je leeft in je eigen waanideen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Waarom heeft Ismail Enver in 1914 200.000 Grieken gedeporteerd en in 1915 tienduizenden als werkkrachten laten verhongeren/vermoorden? Denk jij dat de Grieken dit wel even zouden vergeven? Waarom waren er voor 1914 geen Griekse opstanden in Ioni? Dit komt omdat de Grieken daar vreedzaam en welvarend waren. Maar de Jonge Turken waren enorm jaloers op de welvaart van de Grieken en daarom wilde zij hun huizen en landerijen inpikken (net zoals in het Oosten met de Armenirs). Toen het Griekse leger in Smyrne kwam werden zijn als helden ontvangen, maar dat kwam door de misdaden van de Jonge Turken die alle niet-Turken weg wilde hebben.
Oh, neem ons niet kwalijk dat een een persoon die denk dat het FSA ( H wat is dat tochquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:11 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin natuurlijk en je hebt daar ook geen bronnen voor. Zoals ik al zei. Je leeft in je eigen waanideen.
Klopt gewoon hoor wat IPA schrijft, alleen missen deze delen in de Turkse geschiedenisboeken.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:11 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin natuurlijk en je hebt daar ook geen bronnen voor. Zoals ik al zei. Je leeft in je eigen waanideen.
En als je zoveel om rechten geeft. Waarom praat je niet over al die eigendommen die Moslims kwijtgeraakt hebben in de Balkan?
Hoofdstuk 2, paragraaf 8 en 9 is een goed begin.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:11 schreef Atak het volgende:
[..]
Het heilige landquote:
Heb ik al gelezen paar jaar geleden. Best wel anti-Turks en eenzijdig moet ik zeggen. Turkse perspectief laten ze er totaal buiten. Dat doet het natuurlijk wel goed in Europa maar natuurlijk niet objectief. Misschien kan je mij de bronnen geven in plaats van een boekje in mijn hand te frommelen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hoofdstuk 2, paragraaf 8 en 9 is een goed begin.
http://allturkey.am/wp-co(...)%C2%BCrks-Turkey.pdf
Dan zul je leren dat een stel rare Balkan pseudo-Turken jaloers waren op de Grieken en dergelijke en toen de macht grepen in Anatoli.
Natuurlijk christenen mogen er ook bij. Samen tegen die enge moslims.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:18 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Het heilige landMaar doe het Aramese rijk ( Assyrische rijk ) erbij dan heb je een land die vol zit met olie en heiligdommen
Erik-Jan Zrcher is een gerespecteerd man in Turkijequote:Op zaterdag 22 november 2014 21:20 schreef Atak het volgende:
[..]
Heb ik al gelezen paar jaar geleden. Best wel anti-Turks en eenzijdig moet ik zeggen. Turkse perspectief laten ze er totaal buiten. Dat doet het natuurlijk wel goed in Europa maar natuurlijk niet objectief. Misschien kan je mij de bronnen geven in plaats van een boekje in mijn hand te frommelen.
Een boek is een bron.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:20 schreef Atak het volgende:
[..]
Heb ik al gelezen paar jaar geleden. Best wel anti-Turks en eenzijdig moet ik zeggen. Turkse perspectief laten ze er totaal buiten. Dat doet het natuurlijk wel goed in Europa maar natuurlijk niet objectief. Misschien kan je mij de bronnen geven in plaats van een boekje in mijn hand te frommelen.
Mwah niks tegen normale moslims, behalve die vieze takfiri'squote:Op zaterdag 22 november 2014 21:20 schreef waxxx het volgende:
[..]
Natuurlijk christenen mogen er ook bij. Samen tegen die enge moslims.
Hahaquote:
Wij van WC eendquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Erik-Jan Zrcher is een gerespecteerd man in Turkije.
Atak gelooft alleen Atsız.quote:
Joden zijn niet te vertrouwen, jullie hebben Jezus ook afgemaakt.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:20 schreef waxxx het volgende:
[..]
Natuurlijk christenen mogen er ook bij. Samen tegen die enge moslims.
99% kans van niet.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:23 schreef Atak het volgende:
Nog niet in internationaal nieuws:
http://awdnews.com/top-ne(...)within-3-months.html
Hoop dat het waar is
Jezus was een joodquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:23 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Joden zijn niet te vertrouwen, jullie hebben Jezus ook afgemaakt.
quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:23 schreef Atak het volgende:
Nog niet in internationaal nieuws:
http://awdnews.com/top-ne(...)within-3-months.html
Hoop dat het waar is
Waarschijnlijk deal gemaakt met Biden om YPG/PKK op te ruimen.
Normale moslims steunen ook Hamas.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:21 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Mwah niks tegen normale moslims, behalve die vieze takfiri's
Weg met de normale moslims!quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:25 schreef waxxx het volgende:
[..]
Normale moslims steunen ook Hamas.
Ze haten Isral meer dan de Ikhwan.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:25 schreef waxxx het volgende:
[..]
Normale moslims steunen ook Hamas.
Alleen kleine hoeveelheden zodat jullie door kunnen gaan om als kanonnenvoer te functioneren. Biden en Davutoglu hadden gisteren gesproken en het klopt wat Erdogan heeft gezegd. PKK/YPG gaan niet meedoen in het nieuwe Syri. Een van de condities waren dat ze zich zouden aansluiten bij het FSA en dat willen ze niet doen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:26 schreef UpsideDown het volgende:
Biden die de YPG gaat ruimen.![]()
![]()
![]()
Geloof je het zelf?
De enige partij waar de VS speciaal wapens voor dropt.
En net zei je nog dat Barzani een schoothondje van Erdogan wasquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:27 schreef UpsideDown het volgende:
De YPG wordt gewoon de Peshmerga van Syri en Rojava de KRG.
Kan de VS lekker hun bases planten. Hebben ze geen last meer van dwarsliggende Turken.
Leuk verhaal man. 3/10quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:28 schreef Atak het volgende:
[..]
Alleen kleine hoeveelheden zodat jullie door kunnen gaan om als kanonnenvoer te functioneren. Biden en Davutoglu hadden gisteren gesproken en het klopt wat Erdogan heeft gezegd. PKK/YPG gaan niet meedoen in het nieuwe Syri. Een van de condities waren dat ze zich zouden aansluiten bij het FSA en dat willen ze niet doen.
In de Bijbel wordt het joodse volk gezien als het uitverkoren volk en geeft God de Joden het recht op Groot-Isral.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:23 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Joden zijn niet te vertrouwen, jullie hebben Jezus ook afgemaakt.
Oude Testamentquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:32 schreef waxxx het volgende:
[..]
In de Bijbel wordt het joodse volk gezien als het uitverkoren volk en geeft God de Joden het recht op Groot-Isral.
Ikhwan?quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:25 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ze haten Isral meer dan de Ikhwan.
Hamas is toch Moslim Broederschap (Ikhwan)?quote:
3aleh alsalaamquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:39 schreef vigen98 het volgende:
[..]Uhu, btw wat bedoel je met AS? Al-Salam?
Islam was er al voor de profeet Mohammed Mustafa(SAWS).quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:39 schreef vigen98 het volgende:
[..]Uhu, btw wat bedoel je met AS? Al-Salam?
Ik wist niet dat Ikhwan staat voor het Moslim Broederschap.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hamas is toch Moslim Broederschap (Ikhwan)?
Ja, het is goed met jou.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:42 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Islam was er al voor de profeet Mohammed Mustafa(SAWS).
Islam is gesticht door profeet Ibrahiem (Abraham)(AS).
In je natte dromen jaquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:42 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Islam was er al voor de profeet Mohammed Mustafa(SAWS).
Islam is gesticht door profeet Ibrahiem (Abraham)(AS).
Wij steunen iedereen die tegen bezet Palestina vechtquote:
Takfiriquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:53 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wij steunen iedereen die tegen bezet Palestina vecht![]()
Communisten, bolsjewieken, socialisten, atheisten, christenen, ISIS, Iran, Hizbullah noem maar op![]()
Zeg dat maar tegen de Christenen in de Levant (Palestina, Libanon & Syrie).....dat ze al eeuwenlang die Bijbel van hen verkeerd lezen volgens die protestantjes die na de reformatie in 1700 hen ff de les komen lezen dat hun land "de joden toebehoort"quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:32 schreef waxxx het volgende:
In de Bijbel wordt het joodse volk gezien als het uitverkoren volk en geeft God de Joden het recht op Groot-Isral.
Hamas is het daar niet mee eens, die zijn niet zo fan van christenen en communisten.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:53 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Wij steunen iedereen die tegen bezet Palestina vecht![]()
Communisten, bolsjewieken, socialisten, atheisten, christenen, ISIS, Iran, Hizbullah noem maar op![]()
Dit is toch een nog veel recentere innovatie der evangelisten?quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:55 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de Christenen in de Levant (Palestina, Libanon & Syrie).....dat ze al eeuwenlang die Bijbel van hen verkeerd lezen volgens die protestantjes die na de reformatie in 1700 hen ff de les komen lezen dat hun land "de joden toebehoort"![]()
In dat geval is Hizbullah takfiri, Iran...die je held Assad's broek ophouden. Zij hebben hetzelfde standpunt namelijkquote:
Was maar grapjequote:Op zaterdag 22 november 2014 21:57 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In dat geval is Hizbullah takfiri, Iran...die je held Assad's broek ophouden. Zij hebben hetzelfde standpunt namelijk
In Libanon riep de christelijke regering de hulp in van Isral.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:55 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de Christenen in de Levant (Palestina, Libanon & Syrie).....dat ze al eeuwenlang die Bijbel van hen verkeerd lezen volgens die protestantjes die na de reformatie in 1700 hen ff de les komen lezen dat hun land "de joden toebehoort"![]()
Kataebquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:58 schreef waxxx het volgende:
[..]
In Libanon riep de christelijke regering de hulp in van Isral.
Ja, als je wil schrijf ik ook wel een sprookjesboek en mogen de Eskimio's heel israel hebben.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:32 schreef waxxx het volgende:
[..]
Jawel, maar wel gebaseerd op de sola scriptura lezing en duidelijk een kind van het protestantisme. Onder Katholieken en Oosters Orthodoxen kom je die specifieke bijbelinterpretatie niet tegen namelijk. Overigens geldt het niet voor alle protestanten, maar wel de gereformeerde kerken bijv.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dit is toch een nog veel recentere innovatie der evangelisten?
quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:58 schreef waxxx het volgende:
[..]
Ik weet er alles van. Nog wat fanatieke discussies over gehadquote:Op zaterdag 22 november 2014 21:59 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Jawel, maar wel gebaseerd op de sola scriptura lezing en duidelijk een kind van het protestantisme. Onder Katholieken en Oosters Orthodoxen kom je die specifieke bijbelinterpretatie niet tegen namelijk. Overigens geldt het niet voor alle protestanten, maar wel de gereformeerde kerken bijv.
Aan de ene kant hun je het de Maronieten niet kwalijk nemen. Hun prachtige land totaal verziekt door Palestijnse vluchtelingen en sektarische haat onder Islamieten.quote:
quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:59 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja, als je wil schrijf ik ook wel een sprookjesboek en mogen de Eskimio's heel israel hebben.
Heeft evenveel waarde.
Overleven in een specifieke situatie.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:58 schreef waxxx het volgende:
Bron?quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:06 schreef waxxx het volgende:
Al Qaida bestrijdt ISIS, bondgenoot dus.
midden-oosten is verziekt door Israel.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:04 schreef waxxx het volgende:
[..]
Libanon is verziekt door Hezbollah, de proxy van je Iran.![]()
quote:VS: ook wapens leveren aan soennieten
WASHINGTON -
De Verenigde Staten zijn van plan wapens te kopen voor soennitische stammen in Irak. Het gaat onder meer om geweren van het type AK-47 en munitie voor mortieren, schrijft het Amerikaanse ministerie van Defensie aan het Congres. De wapens moeten de stammen helpen in de strijd tegen terreurgroep Islamitische Staat in de provincie Anbar.
Foto: EPA
Stammen zouden volgens het document minder bereid zijn tegen IS te strijden als ze niet worden voorzien van wapens. De steun van lokale strijders zou nodig zijn, omdat regeringstroepen „niet bijzonder welkom zijn” in gebieden met een overwegend soennitische bevolking. Wapenleveranties aan stammen zouden wel via de autoriteiten in Bagdad lopen.
De VS trekken zo'n 24 miljoen dollar (ruim 19 miljoen euro) uit voor het bewapenen van de stammen. Ook het Iraakse leger en Koerdische strijders krijgen steun uit de VS. Met het trainen en bewapenen van die groepen is een bedrag gemoeid van zo'n 1,6 miljard dollar.
De stammen in het West-Iraakse Anbar kunnen de hulp vermoedelijk goed gebruiken. Ondanks luchtaanvallen van de internationale coalitie rukt IS er nog steeds op. Zo voerde de terreurgroep vrijdag gecordineerde aanvallen uit in de hoop provinciehoofdstad Ramadi in handen te krijgen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ar_soennieten__.html
quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:04 schreef waxxx het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:11 schreef UpsideDown het volgende:
Buitenlandse inmenging in Noord-Syri:
[ afbeelding ]
Is al de derde keer dat je die foto hier plaatst. Hoe vaak heb gefapt over die fotoquote:Op zaterdag 22 november 2014 22:11 schreef UpsideDown het volgende:
Buitenlandse inmenging in Noord-Syri:
[ afbeelding ]
Quote de post waarin in ik deze foto eerder heb gepost.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:14 schreef Atak het volgende:
[..]
Is al de derde keer dat je foto hier plaatst. Hoe vaak heb gefapt over die foto
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Say what?
Je zegt 'overleven', je geeft dus toe dat de moslims de christenen wouden vermoorden.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Overleven in een specifieke situatie.
In Amerika werd de Republikeinse senator Ted Cruz circa 2 maanden geleden door Arabische Christelijke geestelijken uit de Levant (waarondr Palestina) niet zo goed onthaald toen die op een bijeenkomst zijn steun voor Israel als "Christen" uitsprak en eiste dat zij dat ook zouden doen:
Onderlinge conflicten hebben jihadisten wel vaker, dat noem ik nog geen bestrijden.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:18 schreef waxxx het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)the_Syrian_Civil_War
Tot oktober althans.
De kop van de slang (Iran) moet afgehakt worden als we de problemen in het Midden-Oosten willen oplossen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:04 schreef waxxx het volgende:
[..]
In die specifieke situatie is het begrijpelijk ja dat de Maronieten dat deden.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:17 schreef waxxx het volgende:
Je zegt 'overleven', je geeft dus toe dat de moslims de christenen wouden vermoorden.
Die Israelische terreurstaat zelf en diens daden zijn de beste beelden om de ware aard ervan te zien. Geen propaganda voor nodig hoor.quote:Die zijn te veel benvloed door de extreme anti-Isralische propaganda.
Druzen zijn verhaal apart. Onzin dat Christelijke Palestijnen (niet Arabieren maar Palestijnen beste vriend) voor Israel kiezen. De meesten zien met lede ogen toe hoe hun historisch Christelijk erfgoed verjoodst wordt door de terreurstaat. Genoeg verklaringen en initiatieven van Christelijke Palestijnen in het heilige land die hun standpunten verduidelijken....alleen jammer dat de Nederlandse SGP en Christen-Unie hun broeders laten stikkenquote:Druzen zijn volledig gentrigeerd in de Isralische samenleving, steeds meer christelijke Arabische Isralirs dienen in het leger en de meerderheid van de Arabische Isralirs woont liever in Isral dan in een theoretisch 'Palestina'.
Zijn we het ook nog ergens over eens.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:24 schreef Atak het volgende:
[..]
De kop van de slang (Iran) moet afgehakt worden als we de problemen in het Midden-Oosten willen oplossen.
quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:27 schreef waxxx het volgende:
[..]
Zijn we het ook nog ergens over eens.
Zonder Iran geen Assad regime, Hezbollah en raketten voor Hamas meer.
Kan je samen met je Israeli broeders de kop van de slang afhaken.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:24 schreef Atak het volgende:
[..]
De kop van de slang (Iran) moet afgehakt worden als we de problemen in het Midden-Oosten willen oplossen.
69% van de Libanese christenen is tegen Hezbollah. En diegene die er wel voor zijn zullen nog steeds terugverlangen naar de vroegere tijden.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:27 schreef Aloulou het volgende:
In die specifieke situatie is het begrijpelijk ja dat de Maronieten dat deden.
Nu al lang niet meer, veel Libanese Christenen hebben positieve woorden over voor Hizbullah en zingen zelfs voor Nasrallah bijvoorbeeld.
Misschien moeten ze eens beelden bekijken van aanslagen.quote:Die Israelische terreurstaat zelf en diens daden zijn de beste beelden om de ware aard ervan te zien. Geen propaganda voor nodig hoor.
Ja, geweldig zeg was die ontvoering. Een groot deel van Libanon (en een paar duizend burgers) is verwoest als gevolg van die actie. En wat hebben ze daar voor terug gekregen, 5 terroristen en 199 lijken.quote:
Timesofisrael....pleasequote:Op zaterdag 22 november 2014 22:37 schreef waxxx het volgende:
69% van de Libanese christenen is tegen Hezbollah. En diegene die er wel voor zijn zullen nog steeds terugverlangen naar de vroegere tijden.
Je kan alleen Westerlingen wijs proberen te maken dat Christelijke Palestijnen geen probleem met de terreurstaat Israel hebben. Omdat hun geluid hen minder makkelijk bereikt zeker de mainstream media. Google je echter al op paar engelse woorden dan krijg je genoeg artikelen waarin Christelijke Palestijnen ook afgelopen jaar na de Gaza-massacre weer proberen duidelijk te maken aan Westerse Christenen dat zij het slachtoffer zijn en Israel de daders:quote:
En veel meer andere Palestijns Christelijke groepen en initiatieven die hun mainstream vertegenwoordigen met al jarenlang dezelfde boodschap.quote:Palestinian Christian: Western Christians Don't Understand Gaza/Israeli Conflict
Western Christians fail to fully grasp the suffering of Palestinians, including its Christian population, Bethlehem Bible College professor and Palestinian Christian told The Christian Post on Monday.
"The Christians in the west, most of them, they don't know the realities here. They don't know who is occupying who, who is oppressing who, who is confiscating whose land, who is building walls to try and separate people from one another," Alex Awad, who also pastors East Jerusalem Church, told The Christian Post.
"The Palestinian Christians in Gaza today, they suffer as much as the Palestinian Muslims in Gaza. They are under bombardment. They have only eight hours of electricity of every 24 hours. They have a hard time getting fresh water," he said. "The Palestinian Christians, they don't live in an isolated area where oh, this is a Christian town. No, they live among the Muslims in Gaza and therefore as much as the Muslims are suffering, the Christians are suffering, not only in the Gaza strip but also in the West Bank."
Palestinian Christians have not turned violent, Awad emphasized.
"The Christians in the West bank and the Gaza strip are not part of the fighting. We are not fighting on the side of Hamas. We are not fighting on the side of Israel. Most Christians are very, very neutral. We know in our hearts, we side with our Palestinian brothers and sisters, even the Muslims, because we know they are the ones under occupation, they are the ones who are under oppression, and we see that because it is very obvious for people who live here who is actually violating the other human rights," said Awad.
http://www.christianpost.(...)eli-conflict-123272/
quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:37 schreef waxxx het volgende:
[..]
69% van de Libanese christenen is tegen Hezbollah. En diegene die er wel voor zijn zullen nog steeds terugverlangen naar de vroegere tijden.
[..]
Misschien moeten ze eens beelden bekijken van aanslagen.
80% van de Arabische Isralirs (dus ook moslims) wil liever leven in Isral dan in een theoretisch 'Palestina'.
Is gewoon een onderzoek van het betrouwbare Pew, jij ontkent de realiteit. Hezbollah heeft Libanon meegesleurd in de Syrische burgeroorlog door massamoordenaar Assad te steunen. Typisch dat je zeikt over Isral maar tegelijk massamoordenaar Assad steunt.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:47 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Timesofisrael....please![]()
Je hoeft geen genie te zijn om te zien, lezen en horen dat veel Libanese Christenen in Hizbullah totaal geen gevaar voor hunzelf zien in Libanon vandaag de dag en juist een bondgenoot. Die hen in hun waarde laat. Dat is de realiteit anno 2014.
Beter lezen aub, ik had het over Arabische Isralirs oftewel diegene die in Isral wonen. Dat Arabische christenen in 'Palestina' (Gaza, Judea en Samaria) anti-Isral zijn ontken ik niet.quote:Je kan alleen Westerlingen wijs proberen te maken dat Christelijke Palestijnen geen probleem met de terreurstaat Israel hebben. Omdat hun geluid hen minder makkelijk bereikt zeker de mainstream media. Google je echter al op paar engelse woorden dan krijg je genoeg artikelen waarin Christelijke Palestijnen ook afgelopen jaar na de Gaza-massacre weer proberen duidelijk te maken aan Westerse Christenen dat zij het slachtoffer zijn en Israel de daders:
De realiteit voor ook Christelijke Palesitjnen is hetzelfde....als niet-joden zijn ze onderworpen aan bezetting, kolonisatie en apartheid. Confisqueren van land etc etc.
Hij houdt het tenminste bij woorden, Hezbollah/Iran daarentegen grijpt militair in om hun zin in Syri door te drukken.quote:Het mooie op dit artikel is ook een veelzeggende reactie van ene brutale Joseph, waarschijnlijk zo'n Westerse Christen die het allemaal veel beter weet
Ik die Assad steunquote:Op zaterdag 22 november 2014 23:05 schreef waxxx het volgende:
Is gewoon een onderzoek van het betrouwbare Pew, jij ontkent de realiteit. Hezbollah heeft Libanon meegesleurd in de Syrische burgeroorlog door massamoordenaar Assad te steunen. Typisch dat je zeikt over Isral maar tegelijk massamoordenaar Assad steunt.
Ik weet wel wat jij bedoelt, dat zijn Palestijnen idd.quote:Beter lezen aub, ik had het over Arabische Isralirs Palestijnen oftewel diegene die in Isral wonen.
De Christelijke Palestijnen die een Israelisch paspoort hebben en binnen de internationaal erkende van Israel wonen oftewel grenzen van '67 zijn ook anti-Israel hoor. De grootste Christelijk Palestijnse bewegingen, actiegroepen en NGO's roepen op tot vreedzaam verzet tegen de kolonisatie, bezetting en toe-eigenen van land door de Israelische staat. Zat net nog op een Arabische facebookpagina te kijken van kairos document (Christelijke Palestijnen) waar ze Christelijk Palestijnse martelaren prijzen en lobbyen bij bevriende NGO's in Amerika om bedrijven op te roepen Israelische bedrijven te boycotten die aan de bezetting meedoen. Daarnaast hebben ze grote problemen met Israel dat Christelijk erfgoed langzaamaan afbreekt in bijv Jeruzalem omdat die stad moet verjoodsen he....en dat gaat ten koste van anderen.quote:Dat Arabische christenen in 'Palestina' (Gaza, Judea en Samaria) anti-Isral zijn ontken ik niet.
Israel grijpt ook in de Westbank en Oost-Jeruzalem militair in om de zin door te drukken dus mond houden jij met je hypocriete geklaag en terug in je hok !quote:Hij houdt het tenminste bij woorden, Hezbollah/Iran daarentegen grijpt militair in om hun zin in Syri door te drukken.
Tuurlijk, daarom verdedig je Hezbollah zo.quote:
Dat is Isralisch land, niet te vergelijken dus.quote:Israel grijpt ook in de Westbank en Oost-Jeruzalem militair in om de zin door te drukken dus mond houden jij met je hypocriete geklaag en terug in je hok !
De Isralische president herdacht die misdaad ook, had je niet verwacht hquote:A new Palestinian artistic video production commemorates the sixty-sixth anniversary of the ethnic cleansing of Kufr Birim, a Palestinian village hugging the border of Lebanon.
quote:Israeli president calls 1956 massacre of Arabs a 'terrible crime'
In a landmark gesture to the country’s Arab minority, Israeli President Reuven Rivlin visited the town of Kafr Qasim to pay tribute to victims killed by Israeli troops in an incident that remains a gaping wound for Israel’s Arab citizens nearly six decades later.
The first Israeli president to do so, Rivlin attended the annual memorial ceremony held for what has long been called the “Kafr Qasim massacre,” laying flowers at a monument engraved with the victims’ names.
“I have come here today as a member of the Jewish people and the president of the state of Israel to stand before you, the families of the slain and injured, to mourn and remember,” Rivlin said. “The brutal killing in Kafr Qasim is an anomalous and sorrowful chapter in the history of relations between Arabs and Jews living here,” said the president.
“The state of Israel has recognized the crime committed here. And rightly, and justly, has apologized for it,” said the president. “I too am here today to say a terrible crime was done here … the murder of innocents,” said Rivlin, who said future generations must be educated about the tragic events and the lessons that must be learned.
His predecessor Shimon Peres apologized during a 2007 visit to the town.
In his remarks Sunday, Rivlin did not confine his words to the past but also spoke of the troubled present, saying that Jews and Arabs are destined to live together, even if this is the choice of neither.
Israel is the “national home of the Jewish people, who returned to their land” but also will always be the homeland of its Arab citizens, who are “part and parcel of this land,” Rivlin said.
“I am not naive. There is no point in denying or ignoring the reality of relations between the communities,” Rivlin said. Still, despite what he called “difficult and deep-rooted hatred,” Rivlin said he believes it possible to establish trust between Arabs and Jews in Israel “for the simple reason that none of us … have any other choice.”
The affable Rivlin, a former lawmaker for decades, became Israel’s 10th president in July. Despite lifelong membership in right-wing parties and objection to a Palestinian state, Rivlin has emerged as a strong voice for civic equality and against racism in Israeli society.
Recently, he teamed up with 11-year-old George Amireh, a Christian Arab boy from Jaffa to make a joint video urging mutual tolerance and empathy, after seeing the boy’s own video protesting bullying peers that went viral.
http://www.latimes.com/wo(...)-20141026-story.html
Ik verdedig ze niet, zeg gewoon de waarheid hoe ze in Libanon liggen vandaag de dag. Staat los van wat ik van ze denk en al helemaal hun beslissing langnek Assad te gaan verdedigen in naburig Syrie.quote:Op zaterdag 22 november 2014 23:26 schreef waxxx het volgende:
Tuurlijk, daarom verdedig je Hezbollah zo.
"Spijt"....maar het land blijft van de jodenquote:De Isralische president herdacht die misdaad ook, had je niet verwacht h
twitter:_paulo34 twitterde op zaterdag 22-11-2014 om 23:08:03@ChuckPfarrer: #KOBANE MAP: 22 NOV 1640. #YPG make major gains north and east. http://t.co/XIPRF6118U#ISIS #ISIL #TwitterKurds reageer retweet
Vandaar dat je een opiniepeiling van een betrouwbaar bureau niet gelooft. En waarom zeg je niet wat positiefs/de waarheid over Isral maar wel over Hezbollah? Vast toeval..quote:Op zaterdag 22 november 2014 23:38 schreef Aloulou het volgende:
Ik verdedig ze niet, zeg gewoon de waarheid hoe ze in Libanon liggen vandaag de dag. Staat los van wat ik van ze denk en al helemaal hun beslissing langnek Assad te gaan verdedigen in naburig Syrie.
Dode mensen kun je helaas niet tot leven wekken.quote:Echt spijt is de fout rechtzetten....en hoe doe je dat?
Kom eerst maar eens met een objectieve bron, de schrijver van dat BBC artikel is dat duidelijk niet.quote:The Christian family refusing to give up its Bethlehem hill farm
twitter:danielsilas twitterde op donderdag 31-07-2014 om 22:17:18@MohammadRafi87 @gabrielebarbati both are ruthless, Mo; only one is capable reageer retweet
?quote:Weet je dat de Palestijnse Christenen in Israel de grootste groep zijn die sterk verminderen in aantal? Als het zo doorgaat zijn er over 20 jaar nauwelijkse Christenen meer....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 23 november 2014 00:55 schreef Atak het volgende:
Er zijn nieuwe foto's uitgebracht van het succesverhaal van de PKKLaat die foto's zien dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Okquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Turkije wordt pas bespeeld. In de Koude Oorlog was Turkije gewoon letterlijk een middeleeuwse slaaf geworden door Amerikaanse atoombommen in haar eigen gebied te bewaren. Soviet kon elk moment heel Turkije kapot maken, maar Turkije boeide dat niet, want hun baasje(VS) bepaalde wat er gebeurde.quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:28 schreef Atak het volgende:
En net zei je nog dat Barzani een schoothondje van Erdogan wasJullie worden bespeeld van elke kant haha
Kerel zie jij niet dat de FSA voortdurend grond aan het verliezen is? Laatst werden ze nog uit delen van Aleppo verdreven.quote:Op zondag 23 november 2014 12:21 schreef Atak het volgende:
KRG krijgt training om goed te kunnen dienen als kanonnenvoer. Ondertussen worden de echte manschappen klaargestoomd voor het FSA.
Daarom heeft Obama ook besloten om het FSA te helpen.quote:Op zondag 23 november 2014 12:36 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Kerel zie jij niet dat de FSA voortdurend grond aan het verliezen is? Laatst werden ze nog uit delen van Aleppo verdreven.
Doen ze al 3 jaar, jouw punt?quote:Op zondag 23 november 2014 12:39 schreef Atak het volgende:
[..]
Daarom heeft Obama ook besloten om het FSA te helpen.
Onzin, ze kregen voortdurend wapens uit S-A, Qatar, Turkije, VAE en de VS.quote:Op zondag 23 november 2014 12:40 schreef Atak het volgende:
[..]
Doen ze niet 3 jaar langZe waren heel lang in de kou gelaten door Obama.
Ze kregen heel weinig. Maar nu heeft Obama een heel budget voor het FSAquote:Op zondag 23 november 2014 12:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Onzin, ze kregen voortdurend wapens uit S-A, Qatar, Turkije, VAE en de VS.
Geef het nou maar toe, FSA is verslagen.
Weinig zegt diequote:Op zondag 23 november 2014 12:42 schreef Atak het volgende:
[..]
Ze kregen heel weinig. Maar nu heeft Obama een heel budget voor het FSA
Dat moesten ze delen met IF/JAN/ISIS natuurlijkquote:Op zondag 23 november 2014 12:44 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Weinig zegt dieDie gasten kregen heel veel van S-A en Qatar!
twitter:markito0171 twitterde op zondag 23-11-2014 om 09:42:18#Syria Rebels take over Al-Zilaqiat barrier in northern rural #Hamahttp://t.co/JCUW8KJDWM reageer retweet
Weet je wel waar dat plaatsje ligt?quote:Op zondag 23 november 2014 12:51 schreef Atak het volgende:
twitter:markito0171 twitterde op zondag 23-11-2014 om 09:42:18#Syria Rebels take over Al-Zilaqiat barrier in northern rural #Hamahttp://t.co/JCUW8KJDWM reageer retweet
twitter:markito0171 twitterde op zaterdag 22-11-2014 om 16:15:52#Syria #Aleppo Rebels destroyed Shilka AA-tank & tank howitzer in northern outskirts reageer retweet
twitter:markito0171 twitterde op zaterdag 22-11-2014 om 16:19:28#Syria #Damascus Rebels killed 16 #Assad-forces in Zebdin area http://t.co/ABPzKEqXAM reageer retweet
Er is geen ontkennen aan dat er Libanese christenen zijn die in de huidige situatie Hezbollah steunen, maar echt lovend zijn de meesten niet. Dat hebben ze wel gezien na 2006 en 2008 (en 2013) waarin Hezbollah een paar domme beslissingen heeft gemaakt met heel wat nare gevolgen voor Libanon. Toch prefereren Libanese christenen Hezbollah duidelijk over andere grote gevaren zoals Nusra en Daesh, en terecht ook wel, maar het besef dat Hezbollah een bedreiging is voor de Libanese samenleving en veiligheid is er zeker wel.quote:Op zaterdag 22 november 2014 22:27 schreef Aloulou het volgende:
[..]
In die specifieke situatie is het begrijpelijk ja dat de Maronieten dat deden.
Nu al lang niet meer, veel Libanese Christenen hebben positieve woorden over voor Hizbullah en zingen zelfs voor Nasrallah bijvoorbeeld.
Nee hoor, en zeker niet al drie jaar.quote:Op zondag 23 november 2014 12:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Onzin, ze kregen voortdurend wapens uit S-A, Qatar, Turkije, VAE en de VS.
Geef het nou maar toe, FSA is verslagen.
twitter:EjmAlrai twitterde op zondag 23-11-2014 om 15:05:57#Syria: #JAN killed 2Jaysh al-Islam #IF top leaders in E-#Ghouta, accused "of having deserted d front against #SAA. 1 http://t.co/kleBm2eaxW reageer retweet
twitter:2Rook14 twitterde op zondag 23-11-2014 om 14:54:06#Aleppo: @radioshamfm reports #SAA/#NDF are advancing in the #Hanano Youth Housing area, cutting off Road b/w Jandoul Roundabout & HYH. reageer retweet
twitter:
twitter:EjmAlrai twitterde op zondag 23-11-2014 om 15:10:03The attack took place yesterday evening by #JAN. 3 killed din Nubol. The attack is over. @ArtWendeley reageer retweet
quote:Op zondag 23 november 2014 15:12 schreef IPA35 het volgende:
twitter:EjmAlrai twitterde op zondag 23-11-2014 om 15:05:57#Syria: #JAN killed 2Jaysh al-Islam #IF top leaders in E-#Ghouta, accused "of having deserted d front against #SAA. 1 http://t.co/kleBm2eaxW reageer retweet
![]()
quote:Op zondag 23 november 2014 13:39 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Er is geen ontkennen aan dat er Libanese christenen zijn die in de huidige situatie Hezbollah steunen, maar echt lovend zijn de meesten niet. Dat hebben ze wel gezien na 2006 en 2008 (en 2013) waarin Hezbollah een paar domme beslissingen heeft gemaakt met heel wat nare gevolgen voor Libanon.Toch prefereren Libanese christenen Hezbollah duidelijk over andere grote gevaren zoals Nusra en Daesh, en terecht ook wel, maar het besef dat Hezbollah een bedreiging is voor de Libanese samenleving en veiligheid is er zeker wel.
quote:
Het artikel gaat verder.quote:US air strikes in Syria are encouraging anti-regime fighters to forge alliances with or even defect to Islamic State (Isis), according to a series of interviews conducted by the Guardian.
Fighters from the Free Syrian Army (FSA) and Islamic military groups are joining forces with Isis, which has gained control of swaths of Syria and Iraq and has beheaded six western hostages in the past few months.
Some brigades have transferred their allegiance, while others are forming tactical alliances or truces. Support among civilians also appears to be growing in some areas as a result of resentment over US-led military action.
“Isis now is like a magnet that attracts large numbers of Muslims,” said Abu Talha, who defected from the FSA a few months ago and is now in negotiations with other fighters from groups such as the al-Nusra Front to follow suit.
Assam Murad, a fighter from a 600-strong dissident FSA brigade near Homs said: “There’s no way we would fight Isis after the US military campaign against them.”
Zoals ik heb begrepen was de islamitische wereld zelfs in strijd met elkaar tijdens hun hoogtij(tijd van de Arabische kaliefen). Idrisids vs Abbasiden. Abbasiden vs Fatimiden. Abbasiden vs Umayyid'en.quote:
Indeedquote:
Klopt, dat had ik al gezegd. Luchtaanvallen halen niks uit. De backslash calculeren ze niet maar de VS zal de prijs niet betalen maar hun kanonnenvoer aapjes op de grond wel.quote:Op zondag 23 november 2014 17:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Het artikel gaat verder.
Geeft alleen maar aan dat dat FSA los zand is, geen eenheid niets.quote:Op zondag 23 november 2014 19:45 schreef Atak het volgende:
[..]
Klopt, dat had ik al gezegd. Luchtaanvallen halen niks uit. De backslash calculeren ze niet maar de VS zal de prijs niet betalen maar hun kanonnenvoer aapjes op de grond wel.
Wie is de leider van FSA? Erdogan?quote:Op zondag 23 november 2014 20:01 schreef primakov het volgende:
[..]
Geeft alleen maar aan dat dat FSA los zand is, geen eenheid niets.
Je kijkt te veel ''Kurtlar Vadisi''.quote:Op zondag 23 november 2014 19:44 schreef Atak het volgende:
[..]
Indeed
Tumor genaamd Assad uitsnijden.
PKK/YPG uitpoepen.
Al Nusra en andere terroristisch gespuis met FSA antibiotica bestrijden.
In no time zo gezond als een vis!
Kijk daar niet naar. Ik wist niet dat Iranirs daar fan van waren.quote:Op zondag 23 november 2014 20:13 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Je kijkt te veel ''Kurtlar Vadisi''.
twitter:EjmAlrai twitterde op zondag 23-11-2014 om 16:06:21via @AresXtra "Jazaa - #IS attack was repelled, 2 villages under #YPG. Weapons (including the humvee/Video) seized. " http://t.co/dLg5IMW0mV reageer retweet
twitter:EnglishBasNews twitterde op zondag 23-11-2014 om 21:18:01New #Peshmerga Force to be Sent to #Kobani http://t.co/bz28kg0BbJ#TwitterKurds #Kurds #Kobane #Rojava #Syria #YPG http://t.co/ERszPpwNiD reageer retweet
quote:Op zondag 23 november 2014 21:22 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:EnglishBasNews twitterde op zondag 23-11-2014 om 21:18:01New #Peshmerga Force to be Sent to #Kobani http://t.co/bz28kg0BbJ#TwitterKurds #Kurds #Kobane #Rojava #Syria #YPG http://t.co/ERszPpwNiD reageer retweet
quote:The Peshmerga unit currently in the city will return to the Kurdistan Region
quote:Op zondag 23 november 2014 22:04 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat er versterking voor de YPG komt.
Die ene waarbij halve IDF werd opgeblazen was wel lachen.quote:Op zondag 23 november 2014 20:13 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Je kijkt te veel ''Kurtlar Vadisi''.
lolquote:Op zondag 23 november 2014 22:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Die ene waarbij halve IDF werd opgeblazen was wel lachen.
twitter:Manisarus twitterde op zondag 23-11-2014 om 21:51:33#Arabs keep joining #YPG in #Rojava #PKK #ISIS #IS #Peshmerga #Kurds #Kobani #Kobani #Kurdistan #HPG #TwitterKurd https://t.co/Q7UOCH60oz reageer retweet
twitter:Manisarus twitterde op zondag 23-11-2014 om 21:50:2527 new people join #YPG in #Rojava #PKK #ISIS #IS #Peshmerga #Kurds #Kobani #Kobani #Kurdistan #HPG #TwitterKurd https://t.co/OCZOekeocB reageer retweet
Een ekte Turk kijkt naar 'Polat Alemdar'quote:Op zondag 23 november 2014 21:02 schreef Atak het volgende:
[..]
Kijk daar niet naar. Ik wist niet dat Iranirs daar fan van waren.
Ok, waarom 2018 ?quote:Op zondag 23 november 2014 22:26 schreef hafez1234 het volgende:
De Koerden gaan turkije binnenvallen in 2018 vanuit syri en worden dan onafhankelijk in turkije.
quote:Op zondag 23 november 2014 22:28 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Kan ik niet toelichten omdat het vertrouwelijke info is sorry.
Nee hoor hoeft niet perse. Kan ook zijn dat je de YPG gewoon zo erg haat dat je even pro-ISIS bent.quote:Op zondag 23 november 2014 22:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tegen de versterking van YPG in Kobani zijn is een ander verwoording voor pro ISIS zijn.
Daarom:quote:Op zondag 23 november 2014 22:49 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Nee hoor hoeft niet perse. Kan ook zijn dat je de YPG gewoon zo erg haat dat je even pro-ISIS bent.
Daar heeft alleen een select groepje Turkse nationalisten last van, niet noemenswaardig.quote:Op zondag 23 november 2014 22:49 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Nee hoor hoeft niet perse. Kan ook zijn dat je de YPG gewoon zo erg haat dat je even pro-ISIS bent.
twitter:KilburnDesso twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 20:19:40#newsanna has been taken down again by Google/Youtube. They don't want us seeing what is happening in Syria or Ukraine. reageer retweet
Liveleak is er nog.quote:Op zondag 23 november 2014 22:57 schreef UpsideDown het volgende:
Youtube heeft het account van ANNA News geblokkeerd (tweede keer al), geen updates meer van Victor dus.twitter:KilburnDesso twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 20:19:40#newsanna has been taken down again by Google/Youtube. They don't want us seeing what is happening in Syria or Ukraine. reageer retweet
Lekker voor je.quote:Op zondag 23 november 2014 22:57 schreef UpsideDown het volgende:
Youtube heeft het account van ANNA News geblokkeerd (tweede keer al), geen updates meer van Victor dus.twitter:KilburnDesso twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 20:19:40#newsanna has been taken down again by Google/Youtube. They don't want us seeing what is happening in Syria or Ukraine. reageer retweet
Jammer ze hadden indrukwekkende beelden van de frontlinie.quote:Op zondag 23 november 2014 22:57 schreef UpsideDown het volgende:
Zo hey! Ziet er niet erg belovend uit voor de Koerdjes. Sommige analisten zeggen dat ISIS hun tactieken zullen aanpassen zodat luchtaanvallen helemaal geen effect meer zullen hebben. Ik zou zeggen stoppen met die nutteloze bombardementen. Media blackout voor paar maanden. Laten ze het maar uitzoeken onderling in Syri en Irak. Probleem opgelost.quote:Op zondag 23 november 2014 23:51 schreef ChanceThePepper het volgende:
http://justpaste.it/baqia111
Mediatakken van ISIS zijn actief geweest afgelopen week.
De meeste hiervan had ik nog niet gezien. Helaas heeft een groot deel geen ondertiteling en is het dus alleen voor arabisch-taligen bedoelt.
Hoe jij de Koerden telkens erbij betrekt laat zien hoe diep het ligt bij je.quote:Op maandag 24 november 2014 02:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Zo hey! Ziet er niet erg belovend uit voor de Koerdjes. Sommige analisten zeggen dat ISIS hun tactieken zullen aanpassen zodat luchtaanvallen helemaal geen effect meer zullen hebben. Ik zou zeggen stoppen met die nutteloze bombardementen. Media blackout voor paar maanden. Laten ze het maar uitzoeken onderling in Syri en Irak. Probleem opgelost.
Waarschijnlijk nadat de onderhandelingen met Iran mislukken zal er een deal komen om Assad te slayen.quote:Ankara believes that along with having a mandate from the Republican-controlled Congress only against ISIL, not al-Assad, the U.S. administration might be hesitant about voicing al-Assad as a target because of the ongoing nuclear talks with Iran. “The Americans wouldn’t like Iran to come up with this item to ruin the talks, with their deadline on Nov. 24,” the diplomatic source told the Daily News. “Also, they wouldn’t like pro-Iran Shiite groups fighting against ISIL in Iraq and Hezbollah in Syria to start hitting American targets. We understand that, but we have our own priorities."
Geen een gerespecteerde analist zegt dat want als je je verstopt voor luchtaanvallen kan je nooit een expansie uitvoeren. Jouw haat voor de helden van de YPG/PKK/Peshmerga begint mij ondertussen wel te irriteren. Als de moderators niks doen aan de systematische propaganda die je verspreidt, ga ik voortaan dit topic volgooien met anti-Turkse, pro-Koerdische/Armeense/Griekse/Europese posts.quote:Op maandag 24 november 2014 02:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Zo hey! Ziet er niet erg belovend uit voor de Koerdjes. Sommige analisten zeggen dat ISIS hun tactieken zullen aanpassen zodat luchtaanvallen helemaal geen effect meer zullen hebben. Ik zou zeggen stoppen met die nutteloze bombardementen. Media blackout voor paar maanden. Laten ze het maar uitzoeken onderling in Syri en Irak. Probleem opgelost.
Propagandaquote:Op zondag 23 november 2014 22:45 schreef hafez1234 het volgende:
foto van Damascus van gister:
[ afbeelding ]
Je bedoelt van Teheran?quote:Op maandag 24 november 2014 12:04 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Nee. Hier nog een foto van gister.
[ afbeelding ]
Wauw, wat ben jij triest.quote:Op maandag 24 november 2014 12:04 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Nee. Hier nog een foto van gister.
[ afbeelding ]
Bron: Fars Newsquote:The army soldiers inflicted major losses at the rebels in the nearby areas of Aleppo, leaving scores of them in the areas of al-Tal Hattabat, Bayanun, al-Jaddoul, Qabasin, al-Amryeh, Kurum Aziza, al-Tamoura, Hreitan, Hanano and Mayir dead and injured.
Meantime, the insurgents sustained heavy toll in al-Hamidyeh, Qunaitera, al-Samadaniyeh and al-Gharbiyeh, as the army gained more ground on the outskirts of Quneitra.
The conflict in Syria started in March 2011, when sporadic pro-reform protests turned into a massive insurgency following the intervention of western and regional states.
The unrest, which took in terrorist groups from across Europe, the Middle-East and North Africa, has transpired as one of the bloodiest conflicts in recent history.
As the foreign-backed insurgency in Syria continues without an end in sight, the US government has boosted its political and military support to Takfiri extremists.
Washington has remained indifferent to warnings by Russia and other world powers about the consequences of arming militant groups.
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zondag 23-11-2014 om 03:32:12#Syria #Aleppo #SAA #NDF Report about the violent attack on #Nubl and #Zahraa by Militants. http://t.co/s5EYvTS4iI reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zondag 23-11-2014 om 08:15:32#Syria #Aleppo Hosein Mortada reports that a group of gunmen were captured who tried to attack #Nubl and #Zahraa http://t.co/8LVJNUvttI reageer retweet
twitter:ahmadalissa twitterde op zondag 23-11-2014 om 20:41:14#Syria: Militants launched massive attack against #Shiite towns of #Nubbol and #Zahraa in #Aleppo countryside http://t.co/KO5kkbozDv reageer retweet
twitter:muslim1436 twitterde op maandag 24-11-2014 om 11:56:03Important: #YPG are aiding the regime in their battle against the Mujaheedin in the Shiite towns of #Nubl and #Zahraa http://t.co/e23wxj4vGb reageer retweet
Laatste tweet is onzin.quote:Op maandag 24 november 2014 15:32 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zondag 23-11-2014 om 03:32:12#Syria #Aleppo #SAA #NDF Report about the violent attack on #Nubl and #Zahraa by Militants. http://t.co/s5EYvTS4iI reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zondag 23-11-2014 om 08:15:32#Syria #Aleppo Hosein Mortada reports that a group of gunmen were captured who tried to attack #Nubl and #Zahraa http://t.co/8LVJNUvttI[/tweett[tweet="536605409881366529","48038539","ahmadalissa","http://pbs.twimg.com/profile_images/2017519149/Ahmad_normal.jpg","Sun Nov 23 19:41:14 +0000 2014"]#Syria: Militants launched massive attack against #Shiite towns of #Nubbol and #Zahraa in #Aleppo countryside http://t.co/KO5kkbozDv reageer retweet
twitter:muslim1436 twitterde op maandag 24-11-2014 om 11:56:03Important: #YPG are aiding the regime in their battle against the Mujaheedin in the Shiite towns of #Nubl and #Zahraa http://t.co/e23wxj4vGb reageer retweet
Inderdaad, ze proberen de YPG er bij te betrekken maar die dorpjes liggen buiten hun gebied en worden verdedigd door de SAA en NDF-milities. De YPG zal niet zomaar troepen sturen om Arabische dorpjes te hulp te schieten als blijkt dat ze aangepakt worden, andersom gebeurd immers ook niet.quote:
Hij is een twitteraar met een liefde voor moslim extremisten zoals IS en dat zie je ook terug in zijn tweets. Dus het is gewoon wonder dat hij YPG zwart wilt maken.quote:Op maandag 24 november 2014 16:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Inderdaad, ze proberen de YPG er bij te betrekken maar die dorpjes liggen buiten hun gebied en worden verdedigd door de SAA en NDF-milities. De YPG zal niet zomaar troepen sturen om Arabische dorpjes te hulp te schieten als blijkt dat ze aangepakt worden, andersom gebeurd immers ook niet.
Ik geloof dat de meeste Peshmerga's en andere Koerden zelf niet zo Barzani-geil meer zijn hoor, Rabia hebben ze gezamenlijk met de YPG ingenomen, de YPG mocht de buitgemaakte wapens en voertuigen hebben.quote:Op maandag 24 november 2014 16:54 schreef Djibril het volgende:
[..]
Hij is een twitteraar met een liefde voor moslim extremisten zoals IS en dat zie je ook terug in zijn tweets. Dus het is gewoon wonder dat hij YPG zwart wilt maken.
Daarnaast heeft hij zijn informatie van ene twitteraar Barzan die toevallig bij Rudaw werkt wat een spreekbuis is van de Barzani clan. Die proberen al sinds de opstand van YPG, YPG zwart te maken. Dat hij nu paar peshmergas heeft gestuurd is puur om zo zijn clan en Turkije in betere daglicht te stellen want hij werd zwaar bekritiseerd voor zijn handelen.
Als hij echt de Koerden in Syrie wilt helpen moet hij de blokkade opheven die hij heeft opgezet aan de Qamishlo canton. Maar dit doet hij niet.
Plus zijn milities renden weg met als gevolg duizenden Yezidi doden. Hij zegt dat hij niet genoeg wapens had. YPG dat al 3 jaar wordt geblokkeerd door verschillende kanten kon een humanitaire corridor opzetten naar de Sinjar gebergte en hebben zo duizenden Yezidis bevrijd. Dus is YPG beter bewapend dan zijn militie? Nee zijn militie is verslapt door zijn corruptie.
Recent is Jalalwa veroverd door PUK peshmergas en PKK leden. Wat zien we terug in Bas News(eigenaar is zoon van Barzani) en Rudaw? Ze zeggen dat Sijitische milities mee hebben gedaan en dat de ene Iraanse commodant de leiding had. Pure onzin. Iran heeft goede relaties met PUK maar zien PUK nog steeds als Koerden. Iran wil dat PUK gewoon verdedigt en niet meer steden veroverd die dan onder Koerdische bestuur komen en niet onder Sijitische bestuur uit Bagdad. Want dat bestuur is nog steeds de favoriet van Iran.
Maar barzani kan het gewoon niet uit zijn mond krijgen.
barzani heeft alleen nog maar macht over twee (rijke) regios in KRG en dat zijn Duhok en Hewler. Voor de rest houdt het op voor hem. En Turkije.
De koerdische strijdkrachten in irak staan nu onder leiding van Iran.quote:Op maandag 24 november 2014 16:54 schreef Djibril het volgende:
[..]
Hij is een twitteraar met een liefde voor moslim extremisten zoals IS en dat zie je ook terug in zijn tweets. Dus het is gewoon wonder dat hij YPG zwart wilt maken.
Daarnaast heeft hij zijn informatie van ene twitteraar Barzan die toevallig bij Rudaw werkt wat een spreekbuis is van de Barzani clan. Die proberen al sinds de opstand van YPG, YPG zwart te maken. Dat hij nu paar peshmergas heeft gestuurd is puur om zo zijn clan en Turkije in betere daglicht te stellen want hij werd zwaar bekritiseerd voor zijn handelen.
Als hij echt de Koerden in Syrie wilt helpen moet hij de blokkade opheven die hij heeft opgezet aan de Qamishlo canton. Maar dit doet hij niet.
Plus zijn milities renden weg met als gevolg duizenden Yezidi doden. Hij zegt dat hij niet genoeg wapens had. YPG dat al 3 jaar wordt geblokkeerd door verschillende kanten kon een humanitaire corridor opzetten naar de Sinjar gebergte en hebben zo duizenden Yezidis bevrijd. Dus is YPG beter bewapend dan zijn militie? Nee zijn militie is verslapt door zijn corruptie.
Recent is Jalalwa veroverd door PUK peshmergas en PKK leden. Wat zien we terug in Bas News(eigenaar is zoon van Barzani) en Rudaw? Ze zeggen dat Sijitische milities mee hebben gedaan en dat de ene Iraanse commodant de leiding had. Pure onzin. Iran heeft goede relaties met PUK maar zien PUK nog steeds als Koerden. Iran wil dat PUK gewoon verdedigt en niet meer steden veroverd die dan onder Koerdische bestuur komen en niet onder Sijitische bestuur uit Bagdad. Want dat bestuur is nog steeds de favoriet van Iran.
Maar barzani kan het gewoon niet uit zijn mond krijgen.
barzani heeft alleen nog maar macht over twee (rijke) regios in KRG en dat zijn Duhok en Hewler. Voor de rest houdt het op voor hem. En Turkije.
Nope. Alle strijdkrachten in Irak staan nu onder leiding van Iran. Iraakse leger, sjiitische milities en de koerden. Daarom wordt IS opeens hard aangepakt.quote:Op maandag 24 november 2014 17:21 schreef UpsideDown het volgende:
Niet onder leiding, Iran helpt de PUK Peshmerga's omdat het niet gebaad is bij ISIS aan de grens en Koerdische vluchtelingen.
Een aantal sjiitische milities waarschijnlijk, de rest niet.quote:Op maandag 24 november 2014 17:24 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Nope. Alle strijdkrachten in Irak staan nu onder leiding van Iran. Iraakse leger, sjiitische milities en de koerden. Daarom wordt IS opeens hard aangepakt.
Jawel. Ik heb er meer verstand van.quote:Op maandag 24 november 2014 17:31 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Een aantal sjiitische milities waarschijnlijk, de rest niet.
quote:
Jij bent een clown.quote:Op maandag 24 november 2014 17:39 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Jawel. Ik heb er meer verstand van.
quote:Op maandag 24 november 2014 17:39 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Jawel. Ik heb er meer verstand van.
Muslimquote:Op maandag 24 november 2014 18:43 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/muslim1436/status/536923860189585408
What the #YPG has to say about what happened in S. Ras Al 'Ayn and Al-Manajer in particular.
[ afbeelding ]
https://twitter.com/muslim1436/status/536925655171338240
No news on the 3 car-bombs that killed at least 30 YPG soldiers nor any news on the fact #IS has captured 20 YPG in the same area.
https://twitter.com/muslim1436/status/536927657691471872
A "counter-attack" by #IS on regime troops in Southern Hasakah leaves many dead and injured, Regime retreats back.
Chill filmpje wel.quote:
Uiteindelijk post vrijwel elk twitter-account poep.quote:Op maandag 24 november 2014 19:04 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Account post poep. Geen bronnen, pic's, video's, niks verifieerbaar.
Er zijn wel een paar goeie accounts van verslaggevers etc.quote:Op maandag 24 november 2014 19:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteindelijk post vrijwel elk twitter-account poep.
Ik zie geen reden om dat te denken.quote:Op maandag 24 november 2014 19:09 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Er zijn wel een paar goeie accounts van verslaggevers etc.
Maar dit is een troll/propageerder, gemaakt op 16 november.
Check zijn account en tweets, dan kom je al snel tot die conclusie.quote:Op maandag 24 november 2014 19:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zie geen reden om dat te denken.
Er worden hier zo vaak twitterberichten gepost die geen bronnen geven. Maar wanneer het een beetje pro ISIS is dan is het opeens trolling.quote:Op maandag 24 november 2014 19:11 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Check zijn account en tweets, dan kom je al snel tot die conclusie.
Zonder link/bron of foto/video is een tweet waardeloos.quote:Op maandag 24 november 2014 19:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er worden hier zo vaak twitterberichten gepost die geen bronnen geven. Maar wanneer het een beetje pro ISIS is dan is het opeens trolling.
Als iedereen zich aan deze "wet" zou houden dan zou er hoogstens een paar keer in de maand hier gepost worden.quote:Op maandag 24 november 2014 19:13 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zonder link/bron of foto/video is een tweet waardeloos.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:muslim1436 twitterde op zondag 16-11-2014 om 23:07:11#BREAKING Islamic State attacks a military grouping south of Rafah in Sinai. reageer retweet
twitter:muslim1436 twitterde op maandag 17-11-2014 om 12:20:27Indeed, Allah and His Angels send blessings upon the Prophet.O you who believe! Send blessings on him and greet him (with) greetings (33:56) reageer retweet
twitter:muslim1436 twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 11:53:39"The rapid IS advance in Turkmen regions became possible because of the support the organization receives from Sunni Turkmens" reageer retweet
twitter:muslim1436 twitterde op donderdag 20-11-2014 om 18:30:37Only cowards put their women on the frontlines. reageer retweet
twitter:muslim1436 twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 19:33:27And still Atheists love to talk about "Islamic Terrorism", yeah I wouldn't be talking about terrorism if I was you. reageer retweet
twitter:muslim1436 twitterde op zondag 23-11-2014 om 12:39:14Azerbaijian is probably one of the worst countries to be a Muslim in, highly secular state that encourages Atheism alongside radical rafidis reageer retweet
Wat is er nou??quote:Op maandag 24 november 2014 19:21 schreef UpsideDown het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:muslim1436 twitterde op zondag 16-11-2014 om 23:07:11#BREAKING Islamic State attacks a military grouping south of Rafah in Sinai. reageer retweet
twitter:muslim1436 twitterde op maandag 17-11-2014 om 12:20:27Indeed, Allah and His Angels send blessings upon the Prophet.O you who believe! Send blessings on him and greet him (with) greetings (33:56) reageer retweet
twitter:muslim1436 twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 11:53:39"The rapid IS advance in Turkmen regions became possible because of the support the organization receives from Sunni Turkmens" reageer retweet
twitter:muslim1436 twitterde op donderdag 20-11-2014 om 18:30:37Only cowards put their women on the frontlines. reageer retweet
twitter:muslim1436 twitterde op dinsdag 18-11-2014 om 19:33:27And still Atheists love to talk about "Islamic Terrorism", yeah I wouldn't be talking about terrorism if I was you. reageer retweet
twitter:muslim1436 twitterde op zondag 23-11-2014 om 12:39:14Azerbaijian is probably one of the worst countries to be a Muslim in, highly secular state that encourages Atheism alongside radical rafidis reageer retweet
Uit welke tweet moet dat precies blijken?quote:Op maandag 24 november 2014 19:23 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
FF paar tweets gepakt, hij komt behoorlijk gefrustreerd over.
Je kan beter vragen welke niet.quote:Op maandag 24 november 2014 19:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uit welke tweet moet dat precies blijken?
Oh naja, dat idee heb ik niet na het lezen van zijn tweetsquote:Op maandag 24 november 2014 19:26 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je kan beter vragen welke niet.
Zoals de meeste twitter accounts omtrent dit onderwerp.quote:Op maandag 24 november 2014 19:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zie je serieus niet in dat dit zo'n propagandatrolletje is?
twitter:muslim1436 twitterde op vrijdag 21-11-2014 om 13:58:59Loudspeakers of Mosques all over #Ramadi doing Takbir as most of the city has been liberated from the Shiite Army. reageer retweet
Zoals de meeste ISIS trolletjes ja. Of geloof jij echt dat een ISIS-strijder 25 tweets per minuut tweet?quote:Op maandag 24 november 2014 19:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zoals de meeste twitter accounts omtrent dit onderwerp.
Nee, zoals de meeste twitteraccounts over dit onderwerp.quote:Op maandag 24 november 2014 19:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zoals de meeste ISIS trolletjes ja. Of geloof jij echt dat een ISIS-strijder 25 tweets per minuut tweet?
Niet op gelet, zag hem toevallig voorbij komen net na die foto verschenen was.quote:Op maandag 24 november 2014 21:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Totaal niet grappig. Wel uitermate ironisch als dit door een Koerd is gedaan.
Kwam er serieus een glimlach bij je tevoorschijn?quote:Op maandag 24 november 2014 21:44 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Niet op gelet, zag hem toevallig voorbij komen net na die foto verschenen was.
Dit was inderdaad bekend, Iran heeft veel invloed, vooral in de grensregio's.quote:Op maandag 24 november 2014 20:34 schreef hafez1234 het volgende:
Trouwens hier geven de Koerden zelf de rol van Iran toe.
quote:Isis propaganda image showing 'abuse of Muslim woman by soldiers' is actually taken from Hungarian porn film
Sunday 23 November 2014
The US foreign ministry has accused the Isis militant group of trying to “trick” social media users with an image claiming to show the abuse of Sunni Muslims – that was actually taken from a Hungarian porn film.
The image in question featured as part of a larger online propaganda poster proclaiming Isis, which calls itself “Islamic State”, to be “the sole saviour of millions of Sunni Muslims against Iraqi-Syria army butchers”.
It showed a woman seemingly being raped by a group of men in army fatigues, and was accompanied with text calling for “no more watching brothers die no more watching sister cray [sic]”.
The poster has been circulated by social media accounts professing affiliation to Isis, one of whom – called “State of Islam” – repeated the top line under hitting out at the “butchers” in the Iraqi and Syrian military.
But according to the US State Department, the still of the woman and soldiers is actually “taken from Hungarian porn”.
The apparent misappropriation of the image was pointed out by the verified Think Again Turn Away Twitter account run by US officials, which has in the past publicised counter-propaganda videos allegedly showing Isis militants crucifying and throwing fellow Muslims off cliffs.
Other Twitter users speculated how the State Department could be aware of the picture’s provenance – some suggesting officials may have access to “government image recognition software”.
It comes as the latest episode in the ongoing propaganda war being waged online between the US and Isis.
Geen idee.quote:Op maandag 24 november 2014 22:37 schreef UpsideDown het volgende:
Is dat dezelfde knakker die al een paar keer bij Pauw (& Witteman) is geweest, en zo zat te kankeren op de regering?
Jaquote:Op maandag 24 november 2014 22:37 schreef UpsideDown het volgende:
Is dat dezelfde knakker die al een paar keer bij Pauw (& Witteman) is geweest, en zo zat te kankeren op de regering?
Deze uitkomst wekt wel wat verbazing bij mij. Er staat natuurlijk niet letterlijk dat christenen lovend zijn over Hezbollah, maar het is wel in contradictie met de uitkomst van PewGlobal die stelt dat Libanese christenen zich overwegend negatief uitspreken over Hezbollah.quote:Op zondag 23 november 2014 16:47 schreef Aloulou het volgende:
[..]
[ afbeelding
Volgens recente peilingen onder Libanese Christenen zien tweederde van hen Hizbullah als een partij die in de huidige strijd het Libanon verdedigt, hun inval in Syrie om Assad te helpen niet als de reden aanwijzen dat Libanon nu gevaar kent van Nusrah/ISIS,
Dat is ook niet echt vreemd, Libanezen, inclusief christenen, zijn al decennia negatief over het westen. Niet onterecht ook.quote:en 73% gelooft niet dat Amerika nu in Syrie en Irak aanvallen uitvoert om ISIS echt uit te schakelen.
Ja, dit is niet echt in tegenspraak met wat ik eerder zei. Dat christenen dus geen positief standpunt hebben over Hezbollah, maar hen gewoon liever zien dan soennitische takfiri's. Dat de christenen hen gaan zien als een echte vriend betwijfel ik toch, men heeft toch wel gezien in 2006 en 2008 waar Hezbollah werkelijk voor staat in Libanon. Althans, ik hoop dat ze dat niet zomaar vergeten zijn.quote:Ja, het is anders geweest in het verleden. En die steun is voorwaardelijk en zeker niet zomaar een vaststaand gegeven. Maar al een aantal jaren doet Hizbullah ook veel om bij de Christenen in Libanon een coalitiepartner te zoeken. Deze oorlog nu in Syrie die over is gekomen naar Libanon is voor hen een goed moment om Christenen in Libanon verder te doen overtuigen dat Hizbullah hun vriend is. Zie de bewapeningen van o.a. Hizbullah aan Christelijke dorpen in Noord-Libanon waarbij die lokale milities volgens mij vallen onder een Nationale Defense Order die Hizbullah ook pushed omdat ze weten dat ze het niet allemaal alleen kunnen doen met een strijd in Syrie, Israel aan de zuidgrens en dan nog Libanon erbij en vooral Midden-Noord Libanon waar soennie's zitten.
twitter:deSyracuse twitterde op dinsdag 25-11-2014 om 14:09:38#Kobane map situation update / 25 nov 2014 / #YPG seize Cultural Center http://t.co/GWmqn7RR75 http://t.co/po6dzMUTfA reageer retweet
twitter:DefenseUnits twitterde op dinsdag 25-11-2014 om 17:01:06#YPG Press Release, November 25 #Kobane | @DefenseUnitsYPJ http://t.co/qhMmkZa8LG reageer retweet
twitter:rConflictNews twitterde op dinsdag 25-11-2014 om 18:53:30Video- #YPG captured large number of weapons & ammunition from #ISIS in #Kobane via @mutludc http://t.co/8X4ndy2AwO http://t.co/0p3ZQzPwJj reageer retweet
IS heeft weer de helft in handen. De positieve propaganda van de YPG is een beetje overdreven blijkt maar weer.quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:43 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:deSyracuse twitterde op dinsdag 25-11-2014 om 14:09:38#Kobane map situation update / 25 nov 2014 / #YPG seize Cultural Center http://t.co/GWmqn7RR75 http://t.co/po6dzMUTfA reageer retweet
twitter:DefenseUnits twitterde op dinsdag 25-11-2014 om 17:01:06#YPG Press Release, November 25 #Kobane | @DefenseUnitsYPJ http://t.co/qhMmkZa8LG reageer retweet
twitter:rConflictNews twitterde op dinsdag 25-11-2014 om 18:53:30Video- #YPG captured large number of weapons & ammunition from #ISIS in #Kobane via @mutludc http://t.co/8X4ndy2AwO http://t.co/0p3ZQzPwJj reageer retweet
Hoezo 'weer'? Niemand heeft ooit beweert dat ISIS weg was uit Kobane. En centrale plein en het cultureel centrum zijn nu in handen van de YPG, en ze hebben alle tijd. De jihadisten hebben te kampen met aanvoerproblemen en lijden al weken verliezen zonder enig resultaat. De YPG maakt er geen haastklus van, ze hebben de wapens en mankracht ook niet voor blitzkriegachtige toestanden. Gewoon wachten tot de jihadisten de moed verliezen, verhongeren of opgeven.quote:Op woensdag 26 november 2014 08:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
IS heeft weer de helft in handen. De positieve propaganda van de YPG is een beetje overdreven blijkt maar weer.
Zoals je op de kaart ziet heeft de ypg de laatste tijd weer gebied verloren.quote:Op woensdag 26 november 2014 09:11 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hoezo 'weer'? Niemand heeft ooit beweert dat ISIS weg was uit Kobane. En centrale plein en het cultureel centrum zijn nu in handen van de YPG, en ze hebben alle tijd. De jihadisten hebben te kampen met aanvoerproblemen en lijden al weken verliezen zonder enig resultaat. De YPG maakt er geen haastklus van, ze hebben de wapens en mankracht ook niet voor blitzkriegachtige toestanden. Gewoon wachten tot de jihadisten de moed verliezen, verhongeren of opgeven.
Welk gebied dan?quote:Op woensdag 26 november 2014 12:28 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zoals je op de kaart ziet heeft de ypg de laatste tijd weer gebied verloren.
Gebeurd voorlopig ook niet denk ik, TR en de VS kunnen het niet met elkaar eens worden.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:32 schreef theunderdog het volgende:
http://www.thedailybeast.(...)sktop&source=twitter
U.S. Hasn’t Even Started Training Rebel Army to Fight ISIS
Spijtige zaak.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:39 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Gebeurd voorlopig ook niet denk ik, TR en de VS kunnen het niet met elkaar eens worden.
Onzin, als de VS de rebellen zware wapens kan geven, dan is het gedaan met ISIS en daarna met Assad.quote:Op woensdag 26 november 2014 12:41 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het effect was toch vrij minimaal geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |