Maar niet van de door de politiek maximaal toegestane strafoplegging.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rechter kan prima afwijken van de eis van de ovj

Een rechter die veroordeelt voor iets dan niet te laste is gelegd gebeurdt nooit.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gebeurd in de meeste gevallen

Ik tel 7 aannames zonder enige onderbouwing in je verhaal. Maak die nog even aannemelijk en je hebt een zaak...quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
In dit geval vind ik het gedrag zonder meer verwijtbaar. Het gaat om een flink stuk van de rijbaan af raken en dat gebeurd echt niet zomaar van zelf hoor. Dat is om zijn zijn toch heel erg onoplettend rijgedrag. Omdat hij eerst met smoesjes komt en dan gewoon verder zijn mond houdt over wat er nu echt gebeurd is komt hij er gewoon mee * weg *.
Dat vind ik absurd en het druist tegen alle gevoel voor recht in. Als hij onwel was geworden achter het stuur of als er een vogel tegen zijn ruit was gevlogen dan had hij idd geen schuld maar in dit geval ligt dat IMO toch even anders. Hij was de bestuurder van dat voertuig en dan ben je verplicht om dat ding goed onder controle te houden. Kleine afwijkingen van je koers op je rijbaan kan ik begrijpen maar meters naast de rijbaan terecht komen ? Nee sorry dan heb je in mijn ogen toch iets helemaal fout gedaan.

Je bent nu in de war met de strafeis.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gebeurd in de meeste gevallen

Machtigquote:Op zaterdag 22 november 2014 14:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vader niet vervolgd voor smijten stoel naar rechter
De man die gisteren uit frustratie een stoel gooide naar een rechter, wordt niet vervolgd. De rechter heeft geen aangifte gedaan, meldt het OM.
De 33-jarige Pool die vorig jaar het meisje en haar opa en oma doodreed, werd veroordeeld tot 120 uur werkstraf. De vader raakte daardoor zo van streek dat hij een stoel gooide.
Ook buiten de rechtszaal zorgde de uitspraak voor veel ophef en onbegrip. De rechtbank zette daarom een uitleg op zijn website over waarom niet voor een zwaardere straf is gekozen.
Facebookpagina
Op Facebook is een pagina aangemaakt over de zaak, met verontwaardigde reacties over de opgelegde straf. Met de 'Petitie tegen de 120 uur werkstraf Pool' wil de maker aangeven tegen de uitspraak van de rechter te zijn.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)n-stoel-naar-rechter
 De enige plek waar de reacties NOG dommer zijn dan op Fok en GS is natuurlijk FB.
 De enige plek waar de reacties NOG dommer zijn dan op Fok en GS is natuurlijk FB.

Zijn gedrag in het verkeer was fout.quote:

Je onderschat twitterquote:Op zaterdag 22 november 2014 14:50 schreef znarch het volgende:
[..]
MachtigDe enige plek waar de reacties NOG dommer zijn dan op Fok en GS is natuurlijk FB.

Zoals ik al zei.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De man die gisteren uit frustratie een stoel gooide naar een rechter, wordt niet vervolgd. De rechter heeft geen aangifte gedaan, meldt het OM.

"Liefde voor Holland"? En iedereen buiten Noord- en Zuid-Holland dan?quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:45 schreef Kingstown het volgende:
Het is allemaal de schuld van D'66.
[ afbeelding ]

Van de strafeis wel, maar de rechter kan niet zomaar beslissen dat de verdachte voor iets heel anders wordt veroordeeld dan dat de OvJ aandraagt bij de vervolging.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rechter kan prima afwijken van de eis van de ovj

Niet aantoonbaar fout genoeg voor artikel 6.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:51 schreef eight het volgende:
[..]
Zijn gedrag in het verkeer was fout.

Dat doet er niet toe, het is niet zo dat zonder aangifte het OM niet op de hoogte is van het misdrijf. Daarnaast is het OM er voor de normhandhaving en lijkt het me niet de bedoeling dat iedereen zomaar rechters mag aanvallen in de rechtszaal.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Het is daar veel minder uitgebreid. Verkeersinzichten e.d. is maar weinig aandacht voor. Het examen is vooral gericht om fysiek in staat te zijn een auto te besturen en kennis hebben van de verkeersregels.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:14 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vraag me af hoe het met de rijkunst van Polen gesteld is. Niet zo lang gereden reed er een door een huis, persoon die voor de tv zat dood.
Hoe krijgen ze daar hun rijbewijs? Wordt er wel gecontroleerd in Nederland dat ze kunnen rijden?

Zwart-wit versus praktijk. Neem van mij aan dat het onmogelijk is om die bocht uit te vliegen bij normaal gedrag.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Niet aantoonbaar fout genoeg voor artikel 6.

Netjes van de rechter.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De 33-jarige Pool die vorig jaar het meisje en haar opa en oma doodreed, werd veroordeeld tot 120 uur werkstraf. De vader raakte daardoor zo van streek dat hij een stoel gooide.
Ook buiten de rechtszaal zorgde de uitspraak voor veel ophef en onbegrip. De rechtbank zette daarom een uitleg op zijn website over waarom niet voor een zwaardere straf is gekozen.
Facebookpagina
Op Facebook is een pagina aangemaakt over de zaak, met verontwaardigde reacties over de opgelegde straf. Met de 'Petitie tegen de 120 uur werkstraf Pool' wil de maker aangeven tegen de uitspraak van de rechter te zijn.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)n-stoel-naar-rechter

Ongeluk vond nota bene plaats in Limburgquote:Op zaterdag 22 november 2014 15:05 schreef Rurik het volgende:
[..]
"Liefde voor Holland"? En iedereen buiten Noord- en Zuid-Holland dan?

"de rechter heeft geen aangifte gedaan"quote:

quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe, het is niet zo dat zonder aangifte het OM niet op de hoogte is van het misdrijf. Daarnaast is het OM er voor de normhandhaving en lijkt het me niet de bedoeling dat iedereen zomaar rechters mag aanvallen in de rechtszaal.

Moet er een vervolging komen voor deze vader?quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe, het is niet zo dat zonder aangifte het OM niet op de hoogte is van het misdrijf. Daarnaast is het OM er voor de normhandhaving en lijkt het me niet de bedoeling dat iedereen zomaar rechters mag aanvallen in de rechtszaal.

Dat hoef ik niet van jou aan te nemen. Er is aangetoond in het onderzoek dat je harder dan 132 moet rijden met zijn auto in die bocht om in de problemen te raken. Er is ook aangetoond dat hij tussen de 76 en 124 heeft gereden.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:17 schreef eight het volgende:
[..]
Zwart-wit versus praktijk. Neem van mij aan dat het onmogelijk is om die bocht uit te vliegen bij normaal gedrag.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |