Wel interessant dat het nu zelfs mijn minderwaardigheidscomplex wordt waar Xa1pt het tenminste nog had over het minderwaardigheidscomplex van uitgesproken Zwarte Piet liefhebbers in het algemeen. Ook grappig dat ik van zeurpieten juist altijd naar m'n kop gesmeten krijg dat ik een arrogante racist ben zonder inlevingsvermogen die handelt vanuit z'n machtige white privilege. En ja, dat is een dermate harde persoonlijke aanval dat ik de behoefte voel me daartegen te verdedigen. Er is een verschil tussen een slachtofferrol aannemen en daadwerkelijk slachtoffer van een persoonlijke aanval zijn waartegen je je verdedigt.quote:Op zondag 23 november 2014 17:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik benoem slechts even je minderwaardigheidscomplex complex en je aan de hand daarvan aangenomen slachtofferrol. Meer niet hoor. Ergens ben je gewoon ernstig door gefrustreerd en dat zorgt ervoor dat je inhoud nogal ondersneeuwt.
M'n punt staat nog steeds. Dik_Troll's "alleen blankmenschen..." zegt genoeg.quote:Op zondag 23 november 2014 17:35 schreef UltraR het volgende:
[..]
He, wat is het toch fijn dat iedereen die het hier niet met mij eens is ook daadwerkelijk op mijn posts ingaat en ze niet met wat oppervlakkige losse zinnetjes aan de kant schuift. Top!
Is het misschien jou haat die deze reactie doet plaatsen?quote:Op zondag 23 november 2014 16:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is het misschien jou haat die deze reactie doet plaatsen?
voordat ik op je ga reageren wil ik graag weten aan welke kant van de discussie je staat. de goede (pro zwarte piet) of de verkeerde.quote:Op zondag 23 november 2014 18:57 schreef sp3c het volgende:
dat amateurpsycholoog gedoe hier
niemand in deze discussie roept iets vanwege een minderwaardigheidscomplex ... gario al helemaal niet
ik zou eerder zeggen het tegenovergestelde maar dan hang ik zelf de amateurpsych uit
dan reageer je toch nietquote:Op zondag 23 november 2014 18:59 schreef SuperFood het volgende:
[..]
voordat ik op je ga reageren wil ik graag weten aan welke kant van de discussie je staat. de goede (pro zwarte piet) of de verkeerde.
Bedankt Hans.quote:Op zondag 23 november 2014 19:02 schreef SuperFood het volgende:
enfin samenvatting topic; zwarte piet is niet op negroïde slaven gebaseerd. haters gaan haten
Wat bedoel je? Dus niggaz worden teruggestuurd naar Suriname? Want dat is wat je impliceert. Nederland is mijn feestje en jij hoort er niet bij als je niet meedoet.quote:Op zondag 23 november 2014 13:14 schreef UltraR het volgende:
[..]
Nee, dat is hoe zij het zien. In werkelijkheid is dat absoluut niet het geval en een te bizarre gedachte voor woorden. Als die vrienden serieus denken dat dat het doel is van mijn verkleedpartij dan is het wellicht het beste dat we onze vriendschap beëindigen want dergelijke denkbeelden wens ik niet toegedacht te worden.
Hij bedoelt Henk.quote:Op zondag 23 november 2014 19:06 schreef SuperFood het volgende:
[..]
graag gedaan. geen idee wie hans is doe eens een linkje.
En wat hebben ze bijgedragen dan behalve kansloos kroost?quote:Op zondag 23 november 2014 14:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Los daarvan ging mijn post daar niet eens over. Mijn post ging over het feit dat zelfs mensen van wie de voorouders al generatie op generatie Nederlander zijn, mensen van die meer hebben bijgedragen aan de Nederlandse samenleving dan vele FOK!usertjes, volgens sommigen toch dankbaar moeten zijn dat ze hier 'onderdak aangeboden krijgen'.
Even kijken of ik jou goed begrijp:quote:Op zondag 23 november 2014 21:16 schreef ZetaOS het volgende:
En wat hebben ze bijgedragen dan behalve kansloos kroost?
Jij denkt serieus dat bijna elke allochtoon of zwarte kansloos kroost heeft opgevoed? Of loop je gewoon een beetje triest te trollen?quote:Op zondag 23 november 2014 21:16 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
wat heb jij bijgedragen dat jouw mening zoveel belangrijker maakt?quote:Op zondag 23 november 2014 21:16 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Wil je niet voor mij bepalen wat ik impliceer? Dat gebeurt nogal veel in deze discussie.quote:Op zondag 23 november 2014 19:36 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dus niggaz worden teruggestuurd naar Suriname? Want dat is wat je impliceert. Nederland is mijn feestje en jij hoort er niet bij als je niet meedoet.
Niets nieuws onder de zon, helaas. Je moet wat als je je gelijk niet kan halen met rationele argumenten maar je als politiek correcte burger vindt dat het (niet) zo hoort. Dan ga je maar de ander belachelijk proberen te maken of heel erg zeuren over details die naast de kwestie zijn of iets dergelijks. Misschien is het ook wel een tactiek van 9 om de aandacht af te leiden van waar het om gaat, misschien wil hij graag de discussie ontsporen zodat de discussie niet gevoerd wordt. Politieke correctheid heeft nu eenmaal een erg dwingend karakter.quote:Op zondag 23 november 2014 17:35 schreef UltraR het volgende:
[..]
He, wat is het toch fijn dat iedereen die het hier niet met mij eens is ook daadwerkelijk op mijn posts ingaat en ze niet met wat oppervlakkige losse zinnetjes aan de kant schuift. Top!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-11-2014 16:01:08 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
En de context vergeet je natuurlijk. Negers voelen zich niet beledigd uit het niets. Hun voorouders zijn misbruikt als slaven en ook gemarteld, vermoord en uitgebuit. Nederland heeft nog steeds niet zich verontschuldigd voor deze geschiedenis. Zwarte piet is eigenlijk een "hangover" van deze geschiedenis. Je strooit zout in hun wonden wanneer jij hun voorouders na-aapt die slaven waren.quote:Op zondag 23 november 2014 22:53 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wil je niet voor mij bepalen wat ik impliceer? Dat gebeurt nogal veel in deze discussie.
Als ik me als Zwarte Piet verkleed impliceer ik niet dat negers minderwaardig zijn, en met de tekst die jij citeert impliceer ik niet dat negers terug naar Suriname moeten. Ik impliceerde dat we blijkbaar te verschillende denkbeelden er op nahouden om vrienden te zijn en dezelfde feestjes te vieren. Dus zij moeten lekker Kwaku gaan vieren en ik Sinterklaas met Zwarte Piet.
Dus nee, Nederland is niet mijn feestje, Sinterklaas is mijn feestje. En iedereen is welkom het mee te vieren (en niemand verplicht), maar niemand is welkom het kapot te maken.
Kwaku is een uit de handgelopen buurtfestivalletje, niet de konginnedag van de negorij ofzoquote:Op zondag 23 november 2014 22:53 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wil je niet voor mij bepalen wat ik impliceer? Dat gebeurt nogal veel in deze discussie.
Als ik me als Zwarte Piet verkleed impliceer ik niet dat negers minderwaardig zijn, en met de tekst die jij citeert impliceer ik niet dat negers terug naar Suriname moeten. Ik impliceerde dat we blijkbaar te verschillende denkbeelden er op nahouden om vrienden te zijn en dezelfde feestjes te vieren. Dus zij moeten lekker Kwaku gaan vieren en ik Sinterklaas met Zwarte Piet.
Dus nee, Nederland is niet mijn feestje, Sinterklaas is mijn feestje. En iedereen is welkom het mee te vieren (en niemand verplicht), maar niemand is welkom het kapot te maken.
quote:Op zondag 23 november 2014 18:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is het misschien jou haat die deze reactie doet plaatsen?
Het zit echt heel diep, of niet?quote:
neequote:Op zondag 23 november 2014 21:21 schreef Kingstown het volgende:
leen maar kansloos kroost voort. Is dat een correcte samenvatting?
Foto?quote:Op zondag 23 november 2014 22:02 schreef Spatzmann het volgende:
Ik heb zojuist volgens mij de oplossing bedacht.
We geven iedereen die Zwarte Piet speelt een zwart latex bdsm slavenmas
Afro`s van tegenwoordig hebben toch geen last van het onrecht wat 20 generaties geleden is aangedaan?quote:Op maandag 24 november 2014 02:36 schreef Atak het volgende:
[..]
En de context vergeet je natuurlijk. Negers voelen zich niet beledigd uit het niets. Hun voorouders zijn misbruikt als slaven en ook gemarteld, vermoord en uitgebuit. Nederland heeft nog steeds niet zich verontschuldigd voor deze geschiedenis. Zwarte piet is eigenlijk een "hangover" van deze geschiedenis. Je strooit zout in hun wonden wanneer jij hun voorouders na-aapt die slaven waren.
Nou ja, laten we eerlijk zijn. De echte slachtoffers van de slavernij zijn natuurlijk o.a de nederlanders. We hebben voor een godsvermogen aan kralen en spiegels die kant op verscheept in de verwachting er gemotiveerde werklui voor terug te krijgen en het enige wat we er aan over hebben gehouden zijn niet functionerende wanproducten.quote:Op maandag 24 november 2014 02:36 schreef Atak het volgende:
[..]
En de context vergeet je natuurlijk. Negers voelen zich niet beledigd uit het niets. Hun voorouders zijn misbruikt als slaven en ook gemarteld, vermoord en uitgebuit. Nederland heeft nog steeds niet zich verontschuldigd voor deze geschiedenis. Zwarte piet is eigenlijk een "hangover" van deze geschiedenis. Je strooit zout in hun wonden wanneer jij hun voorouders na-aapt die slaven waren.
In Schotland heeft de minister van binnenlandse zaken ook al gereageerd dat zoiets echt niet meer kan.quote:Op maandag 24 november 2014 13:51 schreef WhateverWhatever het volgende:
Alle zeurpieten graag emigreren naar Zweden
Nog maar 12 dagen, dan is hij weer weg...
In Schotland. Lees je eigen bron, zeurpietje.quote:Op maandag 24 november 2014 14:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In Schotland heeft de minister van binnenlandse zaken ook al gereageerd dat zoiets echt niet meer kan.
Geniet lekker van ZP zolang het nog kan.
Moet je doenquote:Op maandag 24 november 2014 13:35 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Nou ja, laten we eerlijk zijn. De echte slachtoffers van de slavernij zijn natuurlijk o.a de nederlanders. We hebben voor een godsvermogen aan kralen en spiegels die kant op verscheept in de verwachting er gemotiveerde werklui voor terug te krijgen en het enige wat we er aan over hebben gehouden zijn niet functionerende wanproducten.
wanneer komen de excuses voor de nederlanders??
Ik denk dat de Niet goed geld terug garantie inmiddels wel verlopen is hoorquote:Op maandag 24 november 2014 13:35 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Nou ja, laten we eerlijk zijn. De echte slachtoffers van de slavernij zijn natuurlijk o.a de nederlanders. We hebben voor een godsvermogen aan kralen en spiegels die kant op verscheept in de verwachting er gemotiveerde werklui voor terug te krijgen en het enige wat we er aan over hebben gehouden zijn niet functionerende wanproducten.
Je kent niet de beladen historie van woorden als 'nikker, nigger, nigga' .?quote:Op maandag 24 november 2014 11:32 schreef ZetaOS het volgende:
Is er trouwens een betere benaming voor Negers of Zwarte?
Afroman/vrouw klinkt wel netjes.
In een video van tupac hoorde ik elkaar Nigger en Nigga noemen, wellicht dat we beter Nigga kunnen gebruiken in plaats van die zwarte, of die neger daar? Wat is het beste alternatief?
Jij beseft toch dat maar een zeer klein deel van de Nederlanders zelf hiervan profiteerde en dat verreweg de meeste Nederlanders onderbetaalde arbeiders waren die gedwongen waren om levenslang hard te werken, hun kinderen hard te laten werken en dan net genoeg over te houden voor een sober leven? Na die periode van uitbuiting van verre voorouders (meestal gold dat zelfs niet voor de opa's van de opa's) heeft Nederland enorm veel geld gestopt in dat landje en die eilandjes.quote:Op maandag 24 november 2014 02:36 schreef Atak het volgende:
[..]
En de context vergeet je natuurlijk. Negers voelen zich niet beledigd uit het niets. Hun voorouders zijn misbruikt als slaven en ook gemarteld, vermoord en uitgebuit. Nederland heeft nog steeds niet zich verontschuldigd voor deze geschiedenis.
Nee, ZP is te herleiden tot een traditie die in heel erg veel landen voorkomt en in verschillende landen een verschillende uitingsvorm hebben gekregen. De oorsprong van deze traditie gaat veel verder terug dan die slavernij. Zie die documentaire van een historicus die de NPO niet wil uitzenden aangezien het niet PC is.quote:Zwarte piet is eigenlijk een "hangover" van deze geschiedenis.
quote:Op maandag 24 november 2014 04:50 schreef sp3c het volgende:
als je denkt dat Zwarte piet iets te maken heeft met het naapen van wat voor slaven dan ook dan heb je er echt niets van begrepen hoor
Best raar dat ze dat zo erg hebben gesubsidieerd. Ik ben niet categorisch tegen subsidies maar dat lijkt me meer gerechtvaardigd voor de zogenaamde hoge kunst dan voor een festival wat draait om verkopen, eten en lokale (Surinaams) muziek. Verder gun ik hen natuurlijk hun feestje, ik vind alleen niet dat er gemeenschapsgeld naar toe hoeft te gaan.quote:Op maandag 24 november 2014 05:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kwaku is een uit de handgelopen buurtfestivalletje, niet de konginnedag van de negorij ofzo
ik snap niet waarom dat steeds terugkomt want geen hond die het wat kan schelen verder, daarom moet er zoveel geld bij ieder jaar
Natuurlijk hebben zij het recht om hun eigen mening te vormen en te uiten, zij hebben daar alle gelegenheid voor gekregen, het podium wat zij kregen staat in de verste verte niet in verhouding tot de 'prominentie' van deze persoon of zijn werk.quote:nu houd ik persoonlijk ook van Sint en Zwarte piet maar Gario, die dude met die rapnaam en dat rare blonde vrouwtje hebben gewoon het recht om het hier niet mee eens te zijn ongeacht hun achtergrond en/of politieke affiliatie en dat vind ik een stuk belangrijker en een stuk Hollandser dan zwarte fucking piet
'Nikker'? Bedoel je deze nikker?quote:Op maandag 24 november 2014 15:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je kent niet de beladen historie van woorden als 'nikker, nigger, nigga' .?
In rapvideo's zijn het jongeren die deze woorden gebruiken als een soort geuzennaam.
Maar dan ook onder elkaar .. Men accepteert het niet zo snel van een white.
Hooguit als die echt een goede vriend is.
Maar ouderen hebben slechte herinneringen aan.deze woorden.
Het was immers een woord vol met haat en minachting van blanke mensen .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nikker_%28folklore%29quote:Een nikker, nicker, nekker of necker, ook nix genoemd, is een wezen uit het volksgeloof, dat ook wel voorkomt als een waterduivel en vooral als kinderschrik bekendheid genoot.
In middeleeuwse literatuur komt de nikker in verschillende verschijningen en karakters voor. Zo geeft het Visboeck van Adriaen Coenen, geschreven tussen 1577 en omstreeks 1581, hiervan een voorbeeld. Er is sprake van 'geesten of goede duvelen' die men in Coenens jaren kwalificeerde als 'hoefsen of hoofgen Nickers'. Die door Coenen vermelde wezens waren, naar uit zijn tekst blijkt, weliswaar plagerig, maar daarnaast hulpvaardig van geest en opgewekt van aard. De door hem gebruikte bijvoeglijke naamwoorden 'hoefgen' of 'hoofgen' wijzen daarop. De twee voornoemde Middelnederlandse bijvoeglijke naamwoorden geven aan dat de bewuste nikkers - in een menschengedaente, schrijft Coenen - wellevend waren en beschaafd.
Als je het zelf de hele tijd gebruikt, ook in allerlei vormen van entertainment, dan moet je niet gek opkijken wanneer kaukasische mensen het overnemen zonder dat ze er iets racistisch mee bedoelen.quote:Op maandag 24 november 2014 15:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je kent niet de beladen historie van woorden als 'nikker, nigger, nigga' .?
In rapvideo's zijn het jongeren die deze woorden gebruiken als een soort geuzennaam.
Maar dan ook onder elkaar .. Men accepteert het niet zo snel van een white.
Hooguit als die echt een goede vriend is.
Maar ouderen hebben slechte herinneringen aan.deze woorden.
Het was immers een woord vol met haat en minachting van blanke mensen .
Donkergekleurd.quote:Op maandag 24 november 2014 11:32 schreef ZetaOS het volgende:
das waar, als iedereen gewoon de rechterquote:Op maandag 24 november 2014 16:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Best raar dat ze dat zo erg hebben gesubsidieerd. Ik ben niet categorisch tegen subsidies maar dat lijkt me meer gerechtvaardigd voor de zogenaamde hoge kunst dan voor een festival wat draait om verkopen, eten en lokale (Surinaams) muziek. Verder gun ik hen natuurlijk hun feestje, ik vind alleen niet dat er gemeenschapsgeld naar toe hoeft te gaan.[quote]
raar is nog een understatement
het is bizar, buiten alle proporties en het dient geen enkel doel
maar ik vind sowieso niet dat er overheidsgeld naar feesten en partijen dus wie ben ik nu eigenlijk
[quote]
[..]
Natuurlijk hebben zij het recht om hun eigen mening te vormen en te uiten, zij hebben daar alle gelegenheid voor gekregen, het podium wat zij kregen staat in de verste verte niet in verhouding tot de 'prominentie' van deze persoon of zijn werk.
de voornaam?quote:Op maandag 24 november 2014 11:32 schreef ZetaOS het volgende:
Afroman/vrouw klinkt wel netjes.
In een video van tupac hoorde ik elkaar Nigger en Nigga noemen, wellicht dat we beter Nigga kunnen gebruiken in plaats van die zwarte, of die neger daar? Wat is het beste alternatief?
Dode link bij mij, de pagina laadt niet.quote:Op maandag 24 november 2014 14:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In Schotland heeft de minister van binnenlandse zaken ook al gereageerd dat zoiets echt niet meer kan.
Geniet lekker van ZP zolang het nog kan.
quote:Op maandag 24 november 2014 13:35 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Heb jij die James Bond film gezien waarin Daphne Dekkers (vriendin van Richard Krajiceck en toen een fotomodel) een klein rolletje speelde? Een mediatycoon was de grote schurk, hij beheerste de media al volledig en hij wou de totale macht in de wereld grijpen door via de media zelf het nieuws te maken en nieuws te verwijderen. Daar zat een kern van waarheid in, media moeten er altijd voor waken dat ze slechts het nieuws brengen en duiden maar niet maken en sturen. Naar mijn indruk is deze rel vooral door een paar media gemaakt en in stand gehouden.quote:Op maandag 24 november 2014 16:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
das waar, als iedereen gewoon de rechterhad laten doen en verder gewoon weer over was gegaan tot de orde van de dag dan was het nooit zo uit de klauwen gelopen
lekker belangrijk dat er 4 boze negers met lelijke shirts bij de intocht raar staan te doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |