Zo lang van tevoren al niets meer eten???quote:Op zondag 23 november 2014 16:08 schreef Anne het volgende:
Ik mag al sinds 15:00 uur niks meer eten. Gruwelijke honger. Maar ik ga zo maar braaf aan de (frambozen en aardbeien) thee. Misschien stilt dat de honger een beetje, ofzo.
Ik ben thuisgekomen, mag ik nu bij jou chinees halenquote:Op zondag 23 november 2014 18:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond als we thuiskomen bij mij Chinees halen.
quote:Op zondag 23 november 2014 18:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik ben thuisgekomen, mag ik nu bij jou chinees halen![]()
/flauw
Eet smakelijk !
Snapte je het grapje wel?quote:Op zondag 23 november 2014 21:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]Thanks!
Het was een tijd geleden dat ik Chinees had gegeten maar het was weer eens erg lekker.
Met z'n 6-en flink gebunkerd van 2x het maandmenu bestaande uit:
- miniloempia'tjes
- saté
- babi pangang
- koe loe yuk (was eigenlijk een kipgerecht maar gevraagd om te ruilen met koe loe yuk omdat m'n jongste zusje zo'n fan is)
- ossenhaas in kerriesaus
- tjap tjoy met kip
- kroepoek
Ik snapte em ja en zei thanks op je 'eet smakelijk' wensquote:
quote:Op zondag 23 november 2014 22:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik snapte em ja en zei thanks op je 'eet smakelijk' wens
Volgend week zondag Chinees eten voor mij.quote:Op zondag 23 november 2014 21:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]Thanks!
Het was een tijd geleden dat ik Chinees had gegeten maar het was weer eens erg lekker.
- miniloempia'tjes
- saté
- babi pangang
- koe loe yuk (was eigenlijk een kipgerecht maar gevraagd om te ruilen met koe loe yuk omdat m'n jongste zusje zo'n fan is)
- tjap tjoy met kip
- kroepoek
Echte erwtensoep, stuk bot erin, en een zooi draadjesvlees.quote:Op zondag 23 november 2014 22:23 schreef Karzai het volgende:
Een goede erwtensoep, ik heb alvast een zakje spliterwten
Maar daar moet veel vlees in, hoe doen jullie dat?
ik heb weleens op mijn ma gelet die doet er mergpijp spek, rookworst inquote:Op zondag 23 november 2014 22:36 schreef Geerd het volgende:
Je kunt rook worst nemen voor der bij zelf vind ik dat nogal machtig dus neem het liefst een verse worst.
Dat zeg ik, kijk even naar het plaatjequote:Op zondag 23 november 2014 22:41 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik heb weleens op mijn ma gelet die doet er mergpijp spek, rookworst in
oke je moet eerst van de mergpijp een bouillon maken?quote:Op zondag 23 november 2014 22:51 schreef Geerd het volgende:
[..]
Dat zeg ik, kijk even naar het plaatje
Jup! En dan kun je gewoon alles erin pleuren vlees misschien in kleine stukjes net wat je lekker vind.quote:Op zondag 23 november 2014 23:09 schreef Karzai het volgende:
[..]
oke je moet eerst van de mergpijp een bouillon maken?
oke ik ga het proberen, ik wil het niet opfukken zonde van het vleesquote:Op zondag 23 november 2014 23:12 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jup! En dan kun je gewoon alles erin pleuren vlees misschien in kleine stukjes net wat je lekker vind.
En dan een middagje pruttelen
Lekker!quote:Op zondag 23 november 2014 21:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]Thanks!
- miniloempia'tjes
- saté
- babi pangang
- tjap tjoy met kip
- kroepoek
Kraai gevangen?quote:Op maandag 24 november 2014 15:02 schreef golfer het volgende:
Ben bezig een ouderwetse Joodse kibbesoep te maken.
Ik haal de merg uit de pijp en smelt die zachtjes,quote:Op zondag 23 november 2014 22:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Echte erwtensoep, stuk bot erin, en een zooi draadjesvlees.
Erwtensoep was eigenlijk nooit meer dan restjes, daar maakten ze dan soep van.
Daarom is het ook vaak dikker dan normale soep, je kunt er eigenlijk van alles in gooien.
Mergpijp dat zocht ik ! Daar maak je bouillon van
[ afbeelding ]
En een 500 gram of een kilo rib runderlappen. Is maar net hoeveel je maakt.
http://www.mijnreceptenbo(...)-met-merg-18267.htmlquote:Ingrediënten
het merg van 2 mergpijpen
1 ei
paneermeel of broodkruim
zout
peper
beetje gemalen foelie
bouillon
Bereidingswijze
Druk de merg uit de pijpjes maar zorg ervoor dat je niet de naaldachtige structuur meekrijgt die aan de uiteinden van een bot kunnen zitten. Neem dus altijd mergpijpen uit het midden van het bot. Smelt de merg in een pannetje en laat het afkoelen, maar niet stollen. Roer er een ei doorheen, maak er met het broodkruim een deeg van en vergeet de kruiden niet. Gaar deze meelklootjes in bouillon. Niet allemaal tegelijk maar eerst een paar proberen of ze niet uit elkaar vallen.
Lekker schorseneren, al jaren niet gehadquote:Op maandag 24 november 2014 18:43 schreef Iwanius het volgende:
Heerlijk zo een huiselijke pot en opnieuw slavinken,aardappelen met gekookte schorseneren als groenten.![]()
Pasta en roomquote:Op maandag 24 november 2014 18:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Spaghetti carbonara met ei én room![]()
Doe je de schorseneren gewoon met een beetje zout?quote:Op maandag 24 november 2014 18:43 schreef Iwanius het volgende:
Heerlijk zo een huiselijke pot en opnieuw slavinken,aardappelen met gekookte schorseneren als groenten.![]()
Jij ook al, ik leef met je meequote:Op maandag 24 november 2014 19:23 schreef Dragonberry het volgende:
Soep, soep, soep.. Vanmorgen is mijn verstandskies eruit gehaald en kan nu nauwelijks wat eten
Van wat ik proefde ( omdat niet ik het bereid heb, maar mijn vriendin) waren dit gegratineerde romige schorseneren. I.i.g.wederom lekker omdat ik ze de vorige keer dat zij het maakte ook lekker vond.quote:Op maandag 24 november 2014 19:05 schreef friekin_ het volgende:
Doe je de schorseneren gewoon met een beetje zout?
hoe was deze soep?quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:21 schreef minilot het volgende:
Vanmiddag bananen en macadamianoten.
Vanavond deze pittige wortel/pindasoep: http://minimalistbaker.com/creamy-thai-carrot-soup-with-basil/
..met zelfgemaakt knoflooknaanbrood.
Vegan dagje.
waarom noem je het dan gekookt? Ziet er trouwens ook gekookt uit, niet gegratineerd of romig.quote:Op dinsdag 25 november 2014 04:12 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Van wat ik proefde ( omdat niet ik het bereid heb, maar mijn vriendin) waren dit gegratineerde romige schorseneren. I.i.g.wederom lekker omdat ik ze de vorige keer dat zij het maakte ook lekker vond.
Wel,goed kijken want subtiel gedaan. En het was wel gekookt en romig omdat ik o.a.de crème fraîche proefde.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:27 schreef FutureFairytale het volgende:
waarom noem je het dan gekookt? Ziet er trouwens ook gekookt uit, niet gegratineerd of romig.
Dat denk je?quote:
Je weet het niet he!quote:Op dinsdag 25 november 2014 20:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat denk je?
Of kan het net zo goed de kat van de buren in een stuk varen zijn?
Is ook zoquote:
Ik geloof dat Ole reageerde op mijn vraag over Iwanius zijn gerechtquote:Op dinsdag 25 november 2014 20:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Is ook zo
Was het wel lekker?
Hier had ik linzencurry met zoete aardappel, restjes groenten en allerlei specerijen gemaakt. Was lekker
Bootwerker gesignaleerd!quote:Op dinsdag 25 november 2014 21:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Aardappelen, boontjes, en steak
Oh ja, had helemaal over post van Iwanius heen gelezen zie ik nuquote:Op dinsdag 25 november 2014 21:24 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik geloof dat Ole reageerde op mijn vraag over Iwanius zijn gerecht
Tijd voor toetje: chocoladevla!
Nou.. helemaal goed hoorquote:
quote:Of kan het net zo goed de kat van de buren in een stuk varen zijn?
Renske Kroes alarmquote:Op woensdag 26 november 2014 14:28 schreef -Mellow- het volgende:
Net gebruncht met tempeh gemarineerd in soja, rijstazijn, honing, gember en knoflook, daarna gebakken en bedekt met geroosterd sesamzaad. Dat op een bergje gestoomde boerenkool en veldsla met mierikswortel-miso dressing en wat gecrushte gemengde noten.
Daarna een amandel-appel-dadel muffin met kokosslagroom en een mate-latte.
qué?quote:
Zit je nou nog steeds buiten? Is dat niet koud nu?quote:Op woensdag 26 november 2014 16:48 schreef Iwanius het volgende:
Vandaag voor de lunch dit maar weer eens genomen in de kou en daarna aan een opgeruimde tafel relaxen met fris,alcohol en een paffert.
Ok bij de drik hadden ze dus geen bakleverworst..quote:Op woensdag 26 november 2014 17:33 schreef allsystemshalt het volgende:
Weet het nog niet misschien bakleverworst als ik dat kan vinden bij de supermarkt.
Ik drink idd geval groene thee
D?quote:Op woensdag 26 november 2014 16:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Een blokje chocolade...
En door heel erg moe een verschrikkelijke D
Macaroni met een blik kipragout
Gestoofde prei met kaas
Bloemkool
Dusssssssss
Ipv broodje gezond een salade met gebakken kip.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:22 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmiddag crackers met hamprei salade.
Nu wat snoepjes.
Vnv waarschijnlijk een broodje gezond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |