Kraai gevangen?quote:Op maandag 24 november 2014 15:02 schreef golfer het volgende:
Ben bezig een ouderwetse Joodse kibbesoep te maken.
Ik haal de merg uit de pijp en smelt die zachtjes,quote:Op zondag 23 november 2014 22:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Echte erwtensoep, stuk bot erin, en een zooi draadjesvlees.
Erwtensoep was eigenlijk nooit meer dan restjes, daar maakten ze dan soep van.
Daarom is het ook vaak dikker dan normale soep, je kunt er eigenlijk van alles in gooien.
Mergpijp dat zocht ik ! Daar maak je bouillon van
[ afbeelding ]
En een 500 gram of een kilo rib runderlappen. Is maar net hoeveel je maakt.
http://www.mijnreceptenbo(...)-met-merg-18267.htmlquote:Ingrediënten
het merg van 2 mergpijpen
1 ei
paneermeel of broodkruim
zout
peper
beetje gemalen foelie
bouillon
Bereidingswijze
Druk de merg uit de pijpjes maar zorg ervoor dat je niet de naaldachtige structuur meekrijgt die aan de uiteinden van een bot kunnen zitten. Neem dus altijd mergpijpen uit het midden van het bot. Smelt de merg in een pannetje en laat het afkoelen, maar niet stollen. Roer er een ei doorheen, maak er met het broodkruim een deeg van en vergeet de kruiden niet. Gaar deze meelklootjes in bouillon. Niet allemaal tegelijk maar eerst een paar proberen of ze niet uit elkaar vallen.
Lekker schorseneren, al jaren niet gehadquote:Op maandag 24 november 2014 18:43 schreef Iwanius het volgende:
Heerlijk zo een huiselijke pot en opnieuw slavinken,aardappelen met gekookte schorseneren als groenten.![]()
Pasta en roomquote:Op maandag 24 november 2014 18:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Spaghetti carbonara met ei én room![]()
Doe je de schorseneren gewoon met een beetje zout?quote:Op maandag 24 november 2014 18:43 schreef Iwanius het volgende:
Heerlijk zo een huiselijke pot en opnieuw slavinken,aardappelen met gekookte schorseneren als groenten.![]()
Jij ook al, ik leef met je meequote:Op maandag 24 november 2014 19:23 schreef Dragonberry het volgende:
Soep, soep, soep.. Vanmorgen is mijn verstandskies eruit gehaald en kan nu nauwelijks wat eten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |