abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146856068
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:39 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Uhmmmm, je bent altijd klaarwakker om deze tijd, dat komt niet door de koffie :P
Normaal voel ik me wel wat moe, nu niet. ;)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146856285
Ik zeg snel 'fuck' of 'kut'. Vind t zelf geen ramp, alleen vloeken vind ik lelijk (is er vroeger ingestampt).

En ik leef nog steeds :P Lekker gerepeteerd vnv voor de Pietenshow vlg week zaterdag. Afgrijselijke medley maar goed, tis een Pietenlied.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_146856539
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:46 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik zeg snel 'fuck' of 'kut'. Vind t zelf geen ramp, alleen vloeken vind ik lelijk (is er vroeger ingestampt).

En ik leef nog steeds :P Lekker gerepeteerd vnv voor de Pietenshow vlg week zaterdag. Afgrijselijke medley maar goed, tis een Pietenlied.
Allemaal sinterklaasliedjes aan elkaar geregen? :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146856546
Ze zitten nu ook bij Late Night.
Snap alleen niet dat ze het Ter Aar noemen :(
Langeraar is het :(
pi_146856571
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Allemaal sinterklaasliedjes aan elkaar geregen? :D
Househits van vroeger in een Sinterklaasjasje. Vreselijk... en dat een uur lang.
pi_146856627
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:55 schreef FutureFairytale het volgende:

Househits van vroeger in een Sinterklaasjasje. Vreselijk... en dat een uur lang.
::D :D dat klinkt best erg ja.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146856849
Ik denk dat ik het kerstdiner bijna compleet heb! *O*
pi_146856996
quote:
2s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:02 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat ik het kerstdiner bijna compleet heb! *O*
Geen paniek meer *O*
pi_146857023
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen paniek meer *O*
Nu komt de 'hoeveel moet ik kopen, wanneer ga ik dat doen en hoe ga ik in hemelsnaam 7 gangen + amuse en koffie met wat lekkers maken in mijn keuken, en bovenal, waar laat ik het in de koelkast?!
pi_146857107
Oh ja, het kerstkoelkastprobleem :') Hebben wij ook elk jaar weer last van _O-
pi_146857129
Hele bekende problemen! Zodra ik daaraan begin te denken blijf ik stressen tot t zover is dus heb mezelf opgelegd pas een of 2 weken van tevoren erover na te denken!
pi_146857271
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:10 schreef Isabeau het volgende:
Oh ja, het kerstkoelkastprobleem :') Hebben wij ook elk jaar weer last van _O-
Mja. Tafelmodel hierzo. :') 2 en een halve plank. 2 en een half bakje in de deur. Geen groentela, daar ligt het dierenvlees altijd in te ontdooien. Dus uhm. fuck me. :')

Gelukkig is het met kerst altijd koud, dus de schuur is ook een optie O+
pi_146857433
Dat doe ik ook wel, spullen in een andere kamer waar geen verwarming aan staat.
pi_146857531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:18 schreef Isabeau het volgende:
Dat doe ik ook wel, spullen in een andere kamer waar geen verwarming aan staat.
Maar het wordt wel een uitdaging.

Ik moet nog even een dessert vinden (en wat bijgerechten) en dan ga ik m'n menu posten in het kersttopic en dan kan het echte plannen beginnen.
Lijstjes O+
pi_146857623
Drank buiten de koelkast helpt en idd, dingen buiten zetten. Maar je hebt nog ff ;)
pi_146857640
Wat hier niet past gaat buiten in de balkonkast. Kratjes enzo gaan sowieso t balkon op als t niet vriest overdag.
Kwak
pi_146857646
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:24 schreef FutureFairytale het volgende:
Drank buiten de koelkast helpt en idd, dingen buiten zetten. Maar je hebt nog ff ;)
Klopt. :Y

We moeten sowieso het halve huis verbouwen, tussendoor afwassen en dat soort ongemak. O+
  donderdag 20 november 2014 @ 23:46:08 #171
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146858353
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Maar zat jouw Pa nou in het Journaal of niet?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 november 2014 @ 00:38:03 #172
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_146859590
Raad begon om 19.30u. Was klaar om 20:00. Thuis om 0:30u :P

De derde helft is gezellig zullen we maar zeggen :Y)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_146859801
Nou, ik ga er toch maar eens in liggen dan.
pi_146860046
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 22:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Dit geeft alleen maar aan hoe vaak de media er naast zit. Met namen, plaatsen, gebeurtenissen.
Ze doen vaak maar wat, apen elkaar na.

Misschien een overdenking voor mensen die alles geloven wat ze lezen :+
pi_146860060
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:10 schreef FutureFairytale het volgende:
Hele bekende problemen! Zodra ik daaraan begin te denken blijf ik stressen tot t zover is dus heb mezelf opgelegd pas een of 2 weken van tevoren erover na te denken!
Huh?
Als je dit zelf terugleest wat denk je dan :?
pi_146860083
Waarom is het toch altijd stress als mensen in de kerstkookmodus geraken _O- 8)7
En dan zeggen : ik ben zo blij als het weer 'achter de rug' is.
Waarom begin je dan elk jaar weer aan dat - opgelegde omdat het zo heurt- hele circus _O-
pi_146860772
Mogguh :O Bijna weekend! O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_146861007
Ja! Zou vandaag om 14u vrij zijn maar tis echt te druk. Vnv huisje kijken van n vriendin. Blijf bij haar eten en zij is echt een grote ramp in de keuken dus dat wordt wat :D
pi_146861053
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 01:19 schreef Bluezz het volgende:
Waarom is het toch altijd stress als mensen in de kerstkookmodus geraken _O- 8)7
Waarom begin je dan elk jaar weer aan dat - opgelegde omdat het zo heurt- hele circus _O-
Als ik er serieus stress van zou hebben zou ik dat ook niet doen idd. Heb al genoeg stress van andere dingen, hoeft niks bij. :')
  vrijdag 21 november 2014 @ 08:06:01 #180
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146861195
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 07:45 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als ik er serieus stress van zou hebben zou ik dat ook niet doen idd. Heb al genoeg stress van andere dingen, hoeft niks bij. :')
reden waarom ik dit jaar geen zin heb de hele familie te bekoken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146861220
quote:
Ik snap de stress niet zo, maar dan stress ik ook niet over iets als een kerstmaaltijd en zo klaar maken. Stress over andere belangrijke dingen snap ik wel, maar dit is (sorry alvast :D ) totaal niet belangrijk.
pi_146861224
Mogge.. :O Fijn, na een werkdag van zo'n 17 uur een nacht wakker liggen }:| Vandaag minimaal even veel uren maken, hoop dat ik niet halverwege omval :+
Oh en er is een fles whisky doorheen gegaan en we dronken er maar met z'n 3en van. Had verwacht wel te kunnen slapen dus :')
pi_146861271
Mijn vader heeft een keer de boodschappen gedaan voor kerst en ik kon het vlees niet vinden (3 koelkasten, dingen in de koude garage). Dus ik: "pa, waar is het vlees?" Bleek hij alleen kalkoen voor het voorgerecht te hebben gehaald en verder het vlees op het boodschappenlijstje over het hoofd te hebben gezien, want al kalkoenfilet. Ik: "wat dacht je? lekker goedkoop, 200 gram vlees voor 8 man?" :D Heel erg gelachen en naar mijn huis gereden en daar vlees en dergelijke uit de koelkast gehaald en er nog iets heel lekkers van gemaakt in deegbakjes met een kerststerretje. Improvisatie lukt soms prima *)

In Oostenrijk zelfs een keer een heel kerstdiner gemaakt van wat we als voorraad hadden in een vakantiehuisje! Winkels bleken daar op 24 december al om 10.00 te sluiten en mijn schoonzus stond om 12.00 voor de dichte deuren _O-

Wel leuk om anderen te zien stressen, maar ik stress dan echt niet.
pi_146861279
Van alcohol slaap ik altijd als doornroosje :Y Maar jij hebt dus moe wakker gelegen? Doe je toch een dutje van een half uur oid halverwege de dag? Mij helpt dat wel.
pi_146861598
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Van alcohol slaap ik altijd als doornroosje :Y Maar jij hebt dus moe wakker gelegen? Doe je toch een dutje van een half uur oid halverwege de dag? Mij helpt dat wel.
Nja daar heb ik geen tijd voor eigenlijk. Moet hier de hele dag beschikbaar zijn en coördineren en zo.. ik ben uiteraard onmisbaar :P ;) Vandaag is voor mij meestal de drukste dag samen met de zaterdag ochtend omdat dan de meeste standhouders komen inchecken, dingen vragen, problemen hebben/maken, gezellig komen beppen enz enz :D
Hoop het vannacht een beetje in te halen.. Als we een beetje op schema blijven lopen zoals het nu gaat hoeft het geen latertje te worden. Gister zaten we ook pas na 11en een keer en voor je dan een fles op hebt :+ . Daarvoor waren we gewoon nog aan het werk (wel met een biertje er bij en zo hoor..) ;)
pi_146862175
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 08:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik snap de stress niet zo, maar dan stress ik ook niet over iets als een kerstmaaltijd en zo klaar maken. Stress over andere belangrijke dingen snap ik wel, maar dit is (sorry alvast :D ) totaal niet belangrijk.
Agreed. Maar toch wil je het zo goed mogelijk doen en mijn stress met koken van dat soort dingen (toch wat duurder / ander vlees etc) ontstaat meestal als ik het idee heb dat het niet goed gaat :P Daarom zoek ik ook altijd een goeie mix tussen nieuwe en bekende dingen uit 8-)

Moet wel zeggen dat ik de laatste jaren een stuk relaxter geworden ben.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_146862804
Ik wil niet stressen en t makkelijk maken maar komt puntje bij paaltje ben ik er toch veel langer mee bezig dan ik wil.
Scheelt dat ik maar voor 1 gerecht verantwoordelijk ben dit jaar *O*
pi_146862930
quote:
Het is geen stress, maar bijna een kinderlijk enthousiasme. :@ En een beetje spanning, gaat het allemaal wel lukken? Maar stress zoals je dat soms van andere mensen hoort, neuh, dat heb ik niet.
pi_146862950
En ik sliep echt belabberd, denk dat het 3 uur was ofzo. ;(
pi_146862974
Hier is nog steeds niet bekend wanneer we naar de schoonfamilie gaan....
Hopelijk kerstavond samen thuis, dan ga ik wel koken.
Misschien gewoon simpel een tafel vol met sushi :D
  vrijdag 21 november 2014 @ 10:07:00 #191
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_146863187
Gisteren de lekkerste curry ooit gegeten in een restaurantje met 16 zitplaatsen. We namen de specialiteit van het huis. Toen we de kok feliciteerden met z'n creatie wilde hij ons wel kussen. Erg leuk.
Siesta & Fiesta!
pi_146863347
quote:
Ik heb het hele jaar geen enkele vorm van stress, dus de !!!KERSTPANIEK!!!!1!!! is wat dat betreft een welkome afwisseling. :+
Al probeer ik er net als FFt nu nog niet te hard aan te denken, pas ná Sinterklaas, want er is ook nog de extreme Sinterklaassuprisemaakstress (iedereen in mijn schoonfamilie neemt er steevast diverse vrije dagen voor op! >:) )

Dit jaar is het wel extra spannend want het is voor het eerst ooit bij mij thuis. Op eerste kerstdag komen mijn ouders en broertje en die lusten niks dus dat is sowieso een uitdaging (en mijn moeder heeft een tikkie smetvrees, dus voel ik de onbedwingbare neiging om mijn huis dan maar voor één keer heel hard te gaan schrobben voordat ze komt) en op tweede kerstdag mag ik voor, jawel, zestien stuks veelvraten schoonfamilie koken.
Aaaaaaa!

En ja, dat vind ik allemaal doodeng, en als het om eten koken voor anderen gaat ben ik hysterisch perfectionistisch dus ik denk niet dat ik slaap vanaf, zeg, tien december.

Maar goed, de rest van het jaar is voor mij dusdanig relaxed en wordt er door niemand wat dan ook van me verwacht, dus het is wel prima. En ik vind het naast eng en stressvol óók gewoon superleuk om eten te verzinnen, oefenen en uiteindelijk te zien wat iedereen er van vindt.
*O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_146863358
Oh en Sunnnnn, heel veel plezier en succes de komende dagen! ^O^
pi_146863394
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:07 schreef Bramito het volgende:
Gisteren de lekkerste curry ooit gegeten in een restaurantje met 16 zitplaatsen. We namen de specialiteit van het huis. Toen we de kok feliciteerden met z'n creatie wilde hij ons wel kussen. Erg leuk.
Oe, wat had je precies? :)
pi_146863417
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:14 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb het hele jaar geen enkele vorm van stress, dus de !!!KERSTPANIEK!!!!1!!! is wat dat betreft een welkome afwisseling. :+
Al probeer ik er net als FFt nu nog niet te hard aan te denken, pas ná Sinterklaas, want er is ook nog de extreme Sinterklaassuprisemaakstress (iedereen in mijn schoonfamilie neemt er steevast diverse vrije dagen voor op! >:) )

Dit jaar is het wel extra spannend want het is voor het eerst ooit bij mij thuis. Op eerste kerstdag komen mijn ouders en broertje en die lusten niks dus dat is sowieso een uitdaging (en mijn moeder heeft een tikkie smetvrees, dus voel ik de onbedwingbare neiging om mijn huis dan maar voor één keer heel hard te gaan schrobben voordat ze komt) en op tweede kerstdag mag ik voor, jawel, zestien stuks veelvraten schoonfamilie koken.
Aaaaaaa!

En ja, dat vind ik allemaal doodeng, en als het om eten koken voor anderen gaat ben ik hysterisch perfectionistisch dus ik denk niet dat ik slaap vanaf, zeg, tien december.

Maar goed, de rest van het jaar is voor mij dusdanig relaxed en wordt er door niemand wat dan ook van me verwacht, dus het is wel prima. En ik vind het naast eng en stressvol óók gewoon superleuk om eten te verzinnen, oefenen en uiteindelijk te zien wat iedereen er van vindt.
*O*
Durf je het kersttopic al weer in? :)
pi_146863433
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Durf je het kersttopic al weer in? :)
Neej :)
pi_146863456
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:18 schreef minilot het volgende:

[..]

Neej :)
Aawh. :*

Ik heb wel vandaag of morgen je creatieve hulp nodig voor wat details enzo hoor!
pi_146863491
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:14 schreef minilot het volgende:

[..]

Aaaaaaa!

*O*
Nodig een zooi FOK-kers uit als test. Als je dat overleeft, overleef je de rest ook wel *)
pi_146863534
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nodig een zooi FOK-kers uit als test. Als je dat overleeft, overleef je de rest ook wel *)
Alsof ik dat er óók nog bij kan hebben! :D
  vrijdag 21 november 2014 @ 10:22:23 #200
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_146863537
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Oe, wat had je precies? :)
Het heette curry kofta en het was schaap. Meer weet ik niet. De Sikh die er zaten hadden het ook. Redelijk heet, niet teveel. Echt heel lekker.
Siesta & Fiesta!
pi_146863551
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Aawh. :*

Ik heb wel vandaag of morgen je creatieve hulp nodig voor wat details enzo hoor!
Kom maar op :)
pi_146863561
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Alsof ik dat er óók nog bij kan hebben! :D
:Y
pi_146863691
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 10:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Kom maar op :)
Oke, komt ie:
eerste punt: ik wil graag de glazen aardappelchips ergens bij gebruiken.

Verder heb ik als amuse een steak tartare van hert, daar moet nog iets knapperigs bij. Bijv. de aardappelchips, of iets anders?

Als warm tussengerecht heb ik een mini lams t-bonesteakje. Ik heb daar nog geen bijgerechten bij. Wil het klein houden, want tussengerecht. Zat te denken er een rucolapesto bij te doen, maar wil vooral nog een groente erbij. En iets knapperigs. 2 x aardappelchips gebruiken vind ik niet leuk.

Het dessert, ik vind dessert lastig omdat ik zelf niet zo'n dessertvrouwke ben. Van mij hoeft het allemaal niet zo. Ik zat te denken aan iets met peer, omdat stoofpeertjes fantastisch zijn. Maar iets anders kan ook, zolang het maar niet zo zwaar is, want dan heb je namelijk net 6 gangen op. :+
Ideeen, tips, inspiratie?
  vrijdag 21 november 2014 @ 10:42:48 #204
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_146864000
Steak tartare van hert. Wow... Ik zit meteen te kwijlen.
Siesta & Fiesta!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')