abonnement Unibet Coolblue
pi_154952599
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:41 schreef Gehenna het volgende:
Sinds kort over van iPhone naar Android, goede keuze, want die laatste heeft wel _O_ ScummVM _O_
Officieel in de eigen store ja, maar gejailbreakte Iphones en Ipads kunnen al jaren ScummVM spelen. Zie hier.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_154952661
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 16:41 schreef Gehenna het volgende:
Sinds kort over van iPhone naar Android, goede keuze, want die laatste heeft wel _O_ ScummVM _O_

Als testje Day of the Tentacle er op gezet, maar dat werkt perfect! :D En het was inmiddels zolang geleden dat ik 'm gespeeld heb, dat ik de meeste puzzels alweer vergeten was. En in no-time was ik weer verslaafd aan het spel O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou een volledig lek OS niet gaan gebruiken puur om wat oude spellen op te spelen :').

http://tweakers.net/revie(...)amework-android.html
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_154952919
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik zou een volledig lek OS niet gaan gebruiken puur om wat oude spellen op te spelen :').

http://tweakers.net/revie(...)amework-android.html
Wat eind van de week wordt gepatched in de youtube app. En daarna nog middels een OTA update op OS niveau.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_154952942
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:37 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wat eind van de week wordt gepatched in de youtube app. En daarna nog middels een OTA update op OS niveau.
Bij een paar toestellen, de rest kan het schudden met 500+ verschillende modellen ;) Maar goed, totaal offtopic uiteraard.

ScummVM is cool idd verder. Maar dat draait echt bijna overal wel op, dat is wel weer grappig.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_154953059
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Bij een paar toestellen, de rest kan het schudden met 500+ verschillende modellen ;) Maar goed, totaal offtopic uiteraard.

ScummVM is cool idd verder. Maar dat draait echt bijna overal wel op, dat is wel weer grappig.
laatste offtopic dan :)
Om The Verge even te quoten 'Samsung, HTC, LG, Sony and Android One have already announced pending patches for the bug' Daarmee heb je het gros van de leveranciers al wel te pakken. Ben het wel met je eens dat het een serieus issue is. Was voor mij iig de reden om bij de Nexus toestellen te blijven.

En ScummVM rockt idd.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator donderdag 6 augustus 2015 @ 13:20:38 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_154953910
^O^ scummVM _O_

"alle" lucasarts games in de trein gespeeld dankzij scummVM en ook andere Klassiekers
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_154954032
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:23 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Officieel in de eigen store ja, maar gejailbreakte Iphones en Ipads kunnen al jaren ScummVM spelen. Zie hier.
Ja weet ik, maar dat jailbreaken dat doe ik niet snel met die dure krengen :{

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik zou een volledig lek OS niet gaan gebruiken puur om wat oude spellen op te spelen :').

http://tweakers.net/revie(...)amework-android.html
Overdrijven is ook een vak zeg.. Een bug != volledig lek. Ik draai een kale Android 5.1, dus die is binnen no-time gepatched.

iOS heeft in het verleden ook genoeg fouten gekend, die zelfs maanden open stonden:
http://www.forbes.com/sit(...)flaws-in-apple-oses/
http://www.wired.com/2014/02/gotofail/
http://www.macworld.com/a(...)-apples-ssl-bug.html
ik kan hier echt een hele lange lijst neerplempen, maar dat doe ik maar niet :P

Een OS is nu eenmaal een complex stuk software, waarin uiteraard wel eens een fout in kan staan. Dat hebben ze allemaal wel eens een keer last van. Maar die gesloten omgeving van Apple werd ik als gebruiker zo moe van, dat ik met plezier naar een ander OS ging :)
nee, jij dan!
pi_154956225
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:38 schreef HeatWave het volgende:
ScummVM is cool idd verder. Maar dat draait echt bijna overal wel op, dat is wel weer grappig.
Ik heb het draaien op een oude Nintendo DS (nee, geen lite, echt de 1e generatie) en een oud NavMan N20 navigatiesysteem (Windows CE 5). Ziet heel bizar uit Monkey Island 1 spelen op ouwe zooi. :)
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_154956285
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik heb het draaien op een oude Nintendo DS (nee, geen lite, echt de 1e generatie) en een oud NavMan N20 navigatiesysteem (Windows CE 5). Ziet heel bizar uit Monkey Island 1 spelen op ouwe zooi. :)
Nou ja, MI is zelf niet de jongste meer, maar ik heb het idd draaiend (gehad) op Palms, andere PDA's, GCW Zero, Dingoo etc etc etc :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Donald Duck held zaterdag 24 oktober 2015 @ 00:52:15 #85
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_157056903
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_157058283
ah ik dacht al, wat is het verschil?

maar het ziet er nu dus uit zoals ik het me altijd herinner :P

nee, jij dan!
  zondag 25 oktober 2015 @ 15:54:14 #87
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_157086887
Cool
Heb em een tijdje geleden weer gespeeld. Hopelijk gaan ze sam&max ook doen.
  Moderator woensdag 4 november 2015 @ 09:25:25 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157308405
ik heb zo'n zin in dit spel: http://blog.thimbleweedpark.com/sprintastic

_O_ het ziet er gewoon erg goed uit en ik vertrouw ron wel om met een goed verhaal te komen. Vond the cave ook erg geslaagd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_157308937
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:25 schreef Bosbeetle het volgende:
ik heb zo'n zin in dit spel: http://blog.thimbleweedpark.com/sprintastic

_O_ het ziet er gewoon erg goed uit en ik vertrouw ron wel om met een goed verhaal te komen. Vond the cave ook erg geslaagd.
quote:
We just finished our first sprint. I know what you're thinking: "Don't you have a game to finish? Why are you out doing track and field? Worst Kickstarter ever!"
godver _O- :D
nee, jij dan!
pi_157309040
Ben zelf weer behoorlijk geslingerd aan O+ Broken Age O+, inmiddels was ik het verhaal en de puzzels genoeg vergeten om het weer met plezier opnieuw te spelen tot het 2e deel :P
nee, jij dan!
  Moderator woensdag 2 december 2015 @ 13:00:23 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157962843
Ik kreeg vandaag de key voor deel 1 van bertram fiddle. Volgende week eens proberen.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 3 december 2015 @ 22:26:50 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_157997847
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik kreeg vandaag de key voor deel 1 van bertram fiddle. Volgende week eens proberen.

[ afbeelding ]
Wat een tof spel, lang geleden dat ik echt gniffelend achter de computer zat _O_ erg leuke humor!

Ben erg benieuwd naar part 2
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158073614
Broken Age uitgespeeld *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee, jij dan!
pi_158144160
Mn eerste adventure was een text-based spel op de C64 zonder enige grafische elementen. Dat heeft het goed gedaan voor m'n Engels.

Mn laatste tot zover was Broken Sword op mn iPhone ergens rond 2009. Was mooi voor in de trein.
  Moderator donderdag 10 december 2015 @ 09:11:11 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158145073
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 04:25 schreef Beathoven het volgende:
Mn eerste adventure was een text-based spel op de C64 zonder enige grafische elementen. Dat heeft het goed gedaan voor m'n Engels.

Mn laatste tot zover was Broken Sword op mn iPhone ergens rond 2009. Was mooi voor in de trein.
Welke text based. Ik doe er nog wel eens een maar ik krijg altijd ruzie met de parser, je moet toch te vaak precies het woord typen dat ze willen horen.

Eigenlijk zou dat met huidige technieken een stuk beter moeten kunnen, maarja wie verteld google dat ze met hun siri technologie best een toffe text based of speech based adventure kunnen maken :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158146869
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2015 09:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Welke text based. Ik doe er nog wel eens een maar ik krijg altijd ruzie met de parser, je moet toch te vaak precies het woord typen dat ze willen horen.

Eigenlijk zou dat met huidige technieken een stuk beter moeten kunnen, maarja wie verteld google dat ze met hun siri technologie best een toffe text based of speech based adventure kunnen maken :P
Op mijn mobiel heb ik wel een paar fantastisch text-based adventures gespeelt trouwens :)

nee, jij dan!
pi_158147852
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2015 09:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Welke text based. Ik doe er nog wel eens een maar ik krijg altijd ruzie met de parser, je moet toch te vaak precies het woord typen dat ze willen horen.
Ik weet de naam niet meer. Het begon met een situatiebeschrijving en dan kon je aangeven welke kant hij op moest gaan of welke handeling hij moest verrichten. Het begon ergens in een bos volgens mij en de handeling moest niet te moeilijk beschreven worden idd.

De latere adventures met afbeeldingen vond ik beter te doen. Er was er ook eentje die zich afspeelde in de V&D, waar je een nieuwe commodore kocht. Dergelijke simpele concepten van games die zich in Nederland afspelen lijken me best wel de moeite waard.

quote:
Eigenlijk zou dat met huidige technieken een stuk beter moeten kunnen, maarja wie verteld google dat ze met hun siri technologie best een toffe text based of speech based adventure kunnen maken :P
Goed idee :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 10-12-2015 12:28:18 ]
pi_158147891
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik weet de naam niet meer. Het begon met een situatiebeschrijving en dan kon je aangeven welke kant hij op moest gaan of welke handeling hij moest verrichten. Het begon ergens in een bos volgens mij en de handeling moest niet te moeilijk beschreven worden idd.

Zork?

quote:
West of House
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door.
There is a small mailbox here.

>open mailbox
Opening the small mailbox reveals a leaflet.

>read leaflet
(Taken)
"WELCOME TO ZORK!
Het huis stond aan de rand van een bos
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 10 december 2015 @ 13:10:11 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158148752
Kwa tekst adventures vind ik bureaucracy van douglas adams toch wel erg briliant. Een compleet frustrerend onmogelijk spel waarin je een adreswijziging door moet geven aan de bank. Op een gegeven moment ben je met llama's aan het zeulen, creditcards aan het verwisselen etc etc.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158149342
quote:
2s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Kwa tekst adventures vind ik bureaucracy van douglas adams toch wel erg briliant. Een compleet frustrerend onmogelijk spel waarin je een adreswijziging door moet geven aan de bank. Op een gegeven moment ben je met llama's aan het zeulen, creditcards aan het verwisselen etc etc.
Die wil ik nog wel een keer proberen. :D

Maar bij text-based adventure, gaat mij de interface wel erg snel vervelen. En ik weet nooit wat ik nu precies in mag typen. Ik herinner me nog stukje in Zork (maar kan ook een andere zijn) dat ik als ik liep met iets breekbaars, dat het dan stuk ging. Maar als ik 'voorzichtig' liep er niets aan de hand was, er was alleen geen aanwijzing dat ik ook 'voorzichtig' kon lopen :')

Text + 'optie knoppen' zou voor mij wel helpen. En een minimap is ook geen luxe :P
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')