Die heb ik compleet grijs gespeeld vroegerquote:
Door dit artikel ben ik wel weer op de naam gekomen van een andere adventure game die ik jaren geleden eens gespeeld heb: Paradise. Kon nooit meer op die naam komen. Het bleek van dezelfde creatieve geest (Benoît Sokal) te komenquote:Op vrijdag 10 februari 2017 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:
leuk nieuws op de FP: Syberia 3 komt uit in april
quote:Op vrijdag 10 februari 2017 10:43 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Door dit artikel ben ik wel weer op de naam gekomen van een andere adventure game die ik jaren geleden eens gespeeld heb: Paradise. Het bleek van dezelfde creatieve geest (Benoît Sokal) te komen
https://en.wikipedia.org/wiki/Benoît_Sokal best lijstjequote:Op vrijdag 10 februari 2017 10:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik wist niet dat hij ook andere spellen gemaakt had.
Ohja amerzone wist ik welquote:Op vrijdag 10 februari 2017 10:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Benoît_Sokal best lijstje
Paradise ziet er qua gameplay wel hetzelfde uit als Syberia, maar dan in een andere (warmere) settingquote:
Ga ik zeker proberenquote:Op vrijdag 10 februari 2017 10:47 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Paradise ziet er qua gameplay wel hetzelfde uit als Syberia, maar dan in een andere (warmere) settingDus wellicht een aanrader.
Dat is redelijk vlot alquote:Op dinsdag 28 februari 2017 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Thimbleweed park heeft een release datum 30 maart
Die heb ik niet gespeeld, maar van de week wel Silence - The Whispered World 2 uitgespeeld.quote:Op zondag 19 juni 2016 10:27 schreef Gehenna het volgende:
Installeer net The Whispering World
Stilstaand ziet het er echt tof uit:
[ afbeelding ]
Maar de animaties blijken echt knullig en schokkerig te gaan, en dat stemmetje van hem![]()
Ik knap er helemaal van af.
Iemand die 'm al gespeeld heeft? Moet ik even doorzetten en voor het verhaal/humor gaan of is deze gewoon niet zo bijzonder..
Eeuwig zondequote:Op dinsdag 14 maart 2017 22:12 schreef Manke het volgende:
Ontwikkeling van Fate of Atlantis is gestopt, lucasarts was er niet blij mee
quote:Key Features:
[..]
• Not a walking simulator!
[..]
• A joke every 2 minutes... guaranteed!*
[..]
*Not a guarantee.
quote:Op woensdag 15 maart 2017 09:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Te preorderen op gog : https://www.gog.com/game/full_throttle_remastered
Zoëquote:Op donderdag 30 maart 2017 04:04 schreef Faxie het volgende:
Ow leuk, dit topic ga ik in de gaten houden![]()
Momenteel toch maar eens Dreamfall Chapters aan het spelen, aangezien ik de eerdere delen wel tof vond. Moet zeggen dat ik het voor de gameplay niet doe, maar het verhaal begint me wel te pakken. Zit in het 2e boek nu. Duurde overigens naar mijn smaak iets te lang voordat het interessant werd in het 1e boek... stond op het punt om er maar mee te kappen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nee, jij dan!
quote:Op maandag 3 april 2017 11:11 schreef Gehenna het volgende:
Ik ben inmiddels bij 'Part 2' van Thimbleweed ParkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
Inderdaad het is tof-a-whoquote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:53 schreef Tijn het volgende:
Thimbleweed Park is supercool, mensen. Cool-a-reno zelfs!
quote:
Toch bijna 20 uur ingestoken, hoor. Donderdagavond gelijk begonnen, toen vrijdagavond + het weekend veel gespeeld.quote:
Ik doe het in kleine brokjes maar het begint nu al een instant klassieker te lijkenquote:Op maandag 3 april 2017 19:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch bijna 20 uur ingestoken, hoor. Donderdagavond gelijk begonnen, toen vrijdagavond + het weekend veel gespeeld.
Supergoed, van begin tot eind
Jammer is dat altijd, het mooiste is als stukjes in elkaar vallen dat je echt zo iets hebt van ooooh zo zat dat.quote:Op donderdag 6 april 2017 09:53 schreef Faxie het volgende:
Dreamfall heeft wel last van het 'te veel twists en uitleg' syndroom op het eind zeg pff. Maar ik vermaak me prima
Idd. Dat de onthullingen gewoon geleidelijk komen, en niet allemaal tegelijk aan het eind.quote:Op donderdag 6 april 2017 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jammer is dat altijd, het mooiste is als stukjes in elkaar vallen dat je echt zo iets hebt van ooooh zo zat dat.
tell mequote:Op dinsdag 18 april 2017 20:23 schreef Faxie het volgende:
(hoewel je soms behoorlijk ouderwets vast kunt zitten)
Toch zitten er geen échte klotepuzzels in, imho. Alles is redelijk logisch en er zijn ook wel wat hints hier en daar om je verder te helpen.quote:
Ik ben gewoon niet zo snelquote:Op woensdag 19 april 2017 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch zitten er geen échte klotepuzzels in, imho. Alles is redelijk logisch en er zijn ook wel wat hints hier en daar om je verder te helpen.
Exact hetzelfde spel als vroeger, alleen een stuk mooierquote:Op woensdag 26 april 2017 21:56 schreef Geralt het volgende:
Remake van Full Throttle mag er wezen overigens. Met veel plezier uitgespeeld weer
quote:
Merk wel dat er van die momenten zijn dat je heel veel verder komt en dan weer een hele tijd vastzit. Volgens steam zit ik er nu 6 uur achter zit in deel 3 (het moment dat ransom dolores en haar vader speelbaar worden) en heb op de to do lijstjes iedereen nog 1 of 2 essentiele dingetjes over.... maarja die zijn niet voor niets de lastigste dingen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 21:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Good for you. Heb je er ten minste een beetje plezier van
Ja, dat is vaak zo bij adventure gamesquote:Op woensdag 3 mei 2017 11:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Merk wel dat er van die momenten zijn dat je heel veel verder komt en dan weer een hele tijd vastzit.
Ik heb er volgens Steam uiteindelijk 19 uur over gedaan om de game uit te spelen. Dus je hebt nog even te gaanquote:Volgens steam zit ik er nu 6 uur achter zit in deel 3 (het moment dat ransom dolores en haar vader speelbaar worden) en heb op de to do lijstjes iedereen nog 1 of 2 essentiele dingetjes over.... maarja die zijn niet voor niets de lastigste dingen.
quote:Op woensdag 3 mei 2017 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is vaak zo bij adventure games
[..]
Ik heb er volgens Steam uiteindelijk 19 uur over gedaan om de game uit te spelen. Dus je hebt nog even te gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.UIteindelijk 19 uur over gedaan.
[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 10-05-2017 21:52:52 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
O wow... moet hebbenquote:
Ik ken eigenlijk alleen The Neverhood als andere voorbeeld van een stop-motion adventurequote:Op vrijdag 7 juli 2017 14:53 schreef Manke het volgende:
Moest door de stijl denken aan Down in the dumps.
Lijkt er totaal niet op zo te zien...
Begin is overigens wel ruk, maar dat is maar 10 minuten ofzo. WTF man.quote:“The voice acting is masterful, the game's soundtrack is moody, the action is amazing and the game's visual style is incredibly charming.”
9/10 – Gamereactor Sweden
“Ken Follett's The Pillars of the Earth is a surprisingly well grounded game.”
8/10 – WCCFtech
“Daedalic’s interpretation seems an ideal way to experience the story of The Pillars of the Earth”
9/10 – TechRaptor
Oeh klinkt leuk!quote:Op maandag 4 december 2017 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Deze klinkt ook veelbelovend https://adventuregamers.com/articles/view/33914
ace attorney meets this is the police?quote:Op maandag 4 december 2017 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Deze klinkt ook veelbelovend https://adventuregamers.com/articles/view/33914
Ik vond 'm heel heel heel slecht. Heel de sfeer zoals in 1 en 2 is er bijna niet. En de DLC is ronduit bagger.quote:Op maandag 8 mei 2017 04:13 schreef Faxie het volgende:
Syberia 3 vind ik tot nu toe wat tegenvallen eigenlijk... weet niet of ik 'm uit ga spelen..
Ik heb 'm ondertussen van de schijf gegooidquote:Op maandag 4 december 2017 12:46 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik vond 'm heel heel heel slecht. Heel de sfeer zoals in 1 en 2 is er bijna niet. En de DLC is ronduit bagger.
Dat geloof ik meteenquote:Op maandag 4 december 2017 14:50 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik heb 'm ondertussen van de schijf gegooid
En deel 1 en 2 vond ik echt geweldig. Maar deel 3 mist het hart gewoon. En het is vooral ook erg saai, lol.quote:
Vooral 1 heb ik van genoten, twee vond ik al iets minder.quote:Op maandag 4 december 2017 16:32 schreef Faxie het volgende:
[..]
En deel 1 en 2 vond ik echt geweldig. Maar deel 3 mist het hart gewoon. En het is vooral ook erg saai, lol.
Daarvoor had je de hintlijnen die je kon bellenquote:Op maandag 4 december 2017 17:06 schreef Beathoven het volgende:
Over die oude text adventures.. ik heb vandeweek Hitchiker's guide to the Galaxy van Infocom eens geprobeerd die in het andere topic genoemd werd.
Al in t begin na t verlaten van het huis komt de bulldozer op je af. En waar je ook heengaat, zelfs op 'veilige afstand' sterf je omdat de bulldozer je huis plat walst en er kennelijk stenen rondvliegen.
De oplossing is om op de grond voor de bulldozer te gaan liggen en te wachten.. want dan ziet de bestuurder je ineens wel (?) (bedankt internet).
Misschien is dit in zekere zin logisch na iets dat vermeld is in details, maar hoe kwam men in het pre-internet tijdperk achter dit soort clues naar deze en nog vagere oplossingen? Als ik het spel toen had gekocht had ik waarschijnlijk voor altijd in level 1 vastgezeten
dat was arthurquote:Op dinsdag 5 december 2017 09:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Of je had wellicht ooit het boek aangeschaft en gezien dat ford dat doet in het boek
quote:
Maanden gedaan over Simon the Sorcerer 2.quote:Op maandag 4 december 2017 17:06 schreef Beathoven het volgende:
Misschien is dit in zekere zin logisch na iets dat vermeld is in details, maar hoe kwam men in het pre-internet tijdperk achter dit soort clues naar deze en nog vagere oplossingen? Als ik het spel toen had gekocht had ik waarschijnlijk voor altijd in level 1 vastgezeten
quote:
Ford biedt in 't spel een handdoek aan en die moet je dan niet aannemen en dan gaat Mr. Prosser (Arthur?)in jouw plaats voor de bulldozer liggen. Vervolgens ga je met Ford wat drinken.quote:
Oh ja, natuurlijk..quote:Op dinsdag 5 december 2017 09:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Daarvoor had je de hintlijnen die je kon bellen
Of je had wellicht ooit het boek aangeschaft en gezien dat ford dat doet in het boek
Jep. En de DLC duurt een kwartier en is ronduit waardeloos. Oscar die een beetje rondrent. That's it.quote:Op maandag 4 december 2017 16:32 schreef Faxie het volgende:
En deel 1 en 2 vond ik echt geweldig. Maar deel 3 mist het hart gewoon. En het is vooral ook erg saai, lol.
Vergeet je de hond geen sandwich te geven, anders kun je eigenlijk net zo goed opnieuw beginnenquote:Op dinsdag 5 december 2017 19:33 schreef Beathoven het volgende:
Ford biedt in 't spel een handdoek aan en die moet je dan niet aannemen en dan gaat Mr. Prosser (Arthur?)in jouw plaats voor de bulldozer liggen. Vervolgens ga je met Ford wat drinken.
quote:Op dinsdag 5 december 2017 09:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Daarvoor had je de hintlijnen die je kon bellen
En de walkthrough-boeken niet te vergeten.quote:Op woensdag 6 december 2017 10:54 schreef NutKees het volgende:
Oplossingen voor Adventure games stonden destijds in tijdschriften, Hoog Spel bijvoorbeeld voor wie het nog kan herinneren. Maar je zag ze ook in Amiga en PC blaadjes onder de games sectie als ik me niet vergis. In die tijd werden overigens ook veel Doc Discs met oplossingen voor vrijwel alle spellen door de 'scene' uitgebracht. Te vinden en te kopieren uiteraard op je locale maandelijkse computer-bijeenkomst, waar iedereen gretig met floppy's en diskettes en broodjes frikandel in de weer was.
Under en Over sidequote:Op woensdag 14 februari 2018 09:20 schreef Bosbeetle het volgende:
toch wel tof:
https://www.fangamer.com/products/thimbleweed-park-vinyl
quote:
Verzendkosten zullen wel weer aan de prijs zijn, $23 voor een nieuwe plaat is niet heel gek volgens mij.quote:Op woensdag 14 februari 2018 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]tof hè
Alleen wel weer duur en de muziek is nou ook weer niet zo boeiend. Wel lekker sfeervol.
nog niet maar wellicht dat ik van de winter weer eens wat meer adventures aanslinger.quote:Op maandag 16 juli 2018 10:17 schreef Tijn het volgende:
Zijn jullie Hero-U al aan het spelen, de nieuwe game van Corey & Lori-Ann Cole (makers van Quest for Glory)? Ik heb er nu zo’n 30 uur inzitten. Toffe shit, hoor!
Ik zit op twee,quote:Op maandag 10 december 2018 09:53 schreef Faxie het volgende:
Lol, heb er maar 1 gespeeld van die lijst.
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:21 schreef Sigaartje het volgende:
Ik speel alleen maar tekst-adventures![]()
En ik maak ze zelf ook.
Ik kom nog uit de tijd van Collosal Cave.
quote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:05 schreef Ceased2Be het volgende:
Toffer:
https://variety.com/2019/(...)y-sequel-1203171160/
Na 25 jaar een vervolg op Beneath A Steel Sky
Nee, ga ik even kijken!quote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]nice heb je de documentaire "get lamp" wel eens gezien erg leuk om te kijken
Sickquote:Op dinsdag 26 maart 2019 18:05 schreef Ceased2Be het volgende:
Toffer:
https://variety.com/2019/(...)y-sequel-1203171160/
Na 25 jaar een vervolg op Beneath A Steel Sky
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |