abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 november 2014 @ 12:54:37 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_146771009

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_146771035
Huuu!
Let me see you stripped down to the bone
pi_146771239
Oh vreselijk zo'n kring _O-
pi_146771342
Met een plakje leverworst en een augurkje. :') !
pi_146771354
Leverworst. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_146771782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 09:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Dit is komisch: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4592903,00.html :D briljant idee om van iets weerzinwekkend iets positiefs te maken _O-
_O_ Zķ ga je om met dat tuig. :{w

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Wie betaalt de extra stroomkosten?
Als het aan mij lag zouden ze daar volledig elektrisch gaan stoken. Stadsverwarming is achterlijk duur. :X

Maar mevrouw heeft inderdaad een huurverhoging van 25/mnd gehad na een exorbitante warmterekening. :X Vebruik is nu wat genormaliseerd gelukkig, maar ze is echt een verschrikkelijke aansteller. Ze heeft bijzonder weinig te klagen, als er wat is sta ik negen van de tien keer binnen een half uur voor de deur om te helpen.
pi_146771810
Mijn collega's lopen te klagen dat ik wat aan het hyperen ben :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_146771831
leverworst, jammie.

Ik hoef eigenlijk ook helemaal niet uit eten vandaag, gewoon gezellig op de bank met de duutser is ook hartstikke goed. Maar, ik geloof dat de Duutser het leuker vindt dat ik jarig ben dan ik...

Zeg Isa, is de postbode al eens langs geweest?
pi_146771871
Échte leverworst vind ik lekker. :Y Leverpâté vind ik nog lekkerder. :9
pi_146771880
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik hoef eigenlijk ook helemaal niet uit eten vandaag, gewoon gezellig op de bank met de duutser is ook hartstikke goed. Maar, ik geloof dat de Duutser het leuker vindt dat ik jarig ben dan ik...
Tof dat je de Duutser ook zijn lolletje gunt ;)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_146771886
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:18 schreef Isegrim het volgende:
Zelfgemaakte leverpate :9
pi_146771898
Ze heef dus trouwens ook als ze slaapt de radiatoren aan in haar slaapkamer. Nee, lekker gezond. :') De andere huurder heeft ze gewoon uit staan 's nachts.
pi_146771906
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:18 schreef Isegrim het volgende:
Mee eens! :9
pi_146771933
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:20 schreef minilot het volgende:

[..]

Mee eens! :9
Wij zijn het wel vaak eens. O+
pi_146771979
Ik kwam witte- en pure chocolade en espressopoeder en pecannoten tegen in de vooraadkast bij het opruimen, dus toen stond ik drie minuten later beurre noisette te maken en nu heb ik koekies:

Goed. Volgende plank.
pi_146772022
Mooie koekjes mini!

Ik deed boodschappen. :@
pi_146772046
Wel nodige boodschappen. Wilde eigenlijk pas donderdag boodschappen doen, maar ik vond 1 toiletrol tot die tijd niet zo'n strak plan.
pi_146772056
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Wij zijn het wel vaak eens. O+
Nogal!
pi_146772064
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:22 schreef minilot het volgende:
Ik kwam witte- en pure chocolade en espressopoeder en pecannoten tegen in de vooraadkast bij het opruimen, dus toen stond ik drie minuten later beurre noisette te maken en nu heb ik koekies:

[ afbeelding ]

Goed. Volgende plank.
Wat een mooie! _O_
pi_146772083
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:17 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn collega's lopen te klagen dat ik wat aan het hyperen ben :+
Wrom :D
pi_146772091
quote:

[ afbeelding ]

Goed. Volgende plank.
_O-
pi_146772092
quote:

[ afbeelding ]

Goed. Volgende plank.
:9
pi_146772106
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:23 schreef Lonaa het volgende:
Wel nodige boodschappen. Wilde eigenlijk pas donderdag boodschappen doen, maar ik vond 1 toiletrol tot die tijd niet zo'n strak plan.
Slordig-met-boodschappen leert je inventief zijn: billen afvegen gaat ook prima met keukenpapier. En ff in tweeën knippen/zagen, past het ook nog in je toiletrolhouder. :7
pi_146772111
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:25 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wrom :D
Geen idee :o Ik vind mezelf eigenlijk best rustig :Y)
pi_146772130
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Slordig-met-boodschappen leert je inventief zijn: billen afvegen gaat ook prima met keukenpapier. En ff in tweeën knippen/zagen, past het ook nog in je toiletrolhouder. :7
Maar keukenpapier is ook op nu. En keukenpapier/wcpapier is inderdaad best onderling in te wisselen. Ik heb deze situatie al eens gehad. :P
pi_146772163
Ja, maar andersom werkt minder goed. Toiletpapier desintegreert te snel om het comfortabel als keukenpapier te kunnen gebruiken. *)
pi_146772191
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:27 schreef minilot het volgende:
Ja, maar andersom werkt minder goed. Toiletpapier desintegreert te snel om het comfortabel als keukenpapier te kunnen gebruiken. *)
Correct, maar soms is het niet anders. Kattenkots opruimen met vaatdoekje is ook echt niet oke.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 november 2014 @ 13:29:53 #28
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_146772253
Net het Vleesboek van de Delicious geleend uit de bieb :P. Benieuwd of er nog wat leuks in staat.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_146772256
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Correct, maar soms is het niet anders. Kattenkots opruimen met vaatdoekje is ook echt niet oke.
Nee, snap ik.
Mijn lief is mijn huisdier, verder geen beesten hier, dat scheelt.
pi_146772288
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Nee, snap ik.
Mijn lief is mijn huisdier, verder geen beesten hier, dat scheelt.
Ruim je ook z'n kots op met keukenrol?
pi_146772325
Oef, ineens komen er weer interessante vacatures langs :s) lesgeven op het HBO lijkt me zo leuk O+
pi_146772337
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 12:55 schreef minilot het volgende:
Huuu!
* Isabeau kruipt achter minilot

Zo erg idd!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146772349
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ruim je ook z'n kots op met keukenrol?
Indien nodig.
pi_146772380
quote:

[ afbeelding ]

Goed. Volgende plank.
Goed bezig :D
pi_146772382
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo erg idd!
En als het dan bij andere mensen is dan beuk ik me er wel doorheen (met moeite :') ) maar het eerste dat ik deed toen ik op mezelf ging wonen was het schrappen van die ellende op de dag dat het mijn eigen verjaardag is. }:|
pi_146772398
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Indien nodig.
Liefde O+
pi_146772408
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:17 schreef Jagärtrut het volgende:
leverworst, jammie.

Zeg Isa, is de postbode al eens langs geweest?
Ja, vast al wel een keer of wat :Y Ik zal straks weer eens kijken (wordt niet meer bezorgd in Nederland op maandagen 8-) )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146772478
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:33 schreef minilot het volgende:
En als het dan bij andere mensen is dan beuk ik me er wel doorheen (met moeite :') ) maar het eerste dat ik deed toen ik op mezelf ging wonen was het schrappen van die ellende op de dag dat het mijn eigen verjaardag is. }:|
Mijn familie heeft het er mijn eerste verjaardagen een beetje doorgedramd, maar dat is nu over. Godzijdank. hierbij hielp heel wrang een moeder in rolstoel + geen lift :X :X
pi_146772515
ik ben zeker de enige die elk jaar al weken van te voren uitkijkt naar haar verjaardag en het ook elk jaar viert? :7 ik hou van jarig zijn, en visite, en lekker eten maken voor ze, en bakken O+ en ja, ook wij komen vanzelf uit in een soort meerdere kringetjes, ook door de vorm van t huis... maar ik LAF het.
Kwak
pi_146772549
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:36 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben zeker de enige die elk jaar al weken van te voren uitkijkt naar haar verjaardag en het ook elk jaar viert? :7 ik hou van jarig zijn, en visite, en lekker eten maken voor ze, en bakken O+ en ja, ook wij komen vanzelf uit in een soort meerdere kringetjes, ook door de vorm van t huis... maar ik LAF het.
Ze bestaan, mini!!! Ze bestaan!
pi_146772590
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:36 schreef kwakz0r het volgende:
Does.. not.. compute..

#twitch
pi_146772603
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zo erg idd!
Ik kan me anders nog een erg gezellige kring herinneren bij jou in huis :+ :P Was dan wel geen verjaardagskring maar een meet-kring, maar dat maakt niet uit :P
pi_146772622
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:39 schreef Sunnythesun het volgende:

Ik kan me anders nog een erg gezellige kring herinneren bij jou in huis :+ :P Was dan wel geen verjaardagskring maar een meet-kring, maar dat maakt niet uit :P
Dat was heul anders!
pi_146772639
Ik vier mijn verjaardag wel en vind het ook wel gezellig.
Maar er naar uitkijken? Nah :D ben altijd weer blij als we met zijn tweetjes zijn.
pi_146772647
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat was heul anders!
Want?? :D Leg eens uit wat jij daar anders aan vindt?? ;)
pi_146772704
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:40 schreef Sunnythesun het volgende:

Want?? :D Leg eens uit wat jij daar anders aan vindt?? ;)
Ik was niet jarig, ik hoefde niet per se allemaal lekkers te gaan maken want dat nam iedereen zelf mee, had niet het gevoel dat ik mensen moest entertainen, want iedereen kwam voor iedereen. En er was geen familie bij.
pi_146772721
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik was niet jarig, ik hoefde niet per se allemaal lekkers te gaan maken want dat nam iedereen zelf mee, had niet het gevoel dat ik mensen moest entertainen, want iedereen kwam voor iedereen. En er was geen familie bij.
Maar.. wat heeft dat in hemelsnaam allemaal met een kring te maken?? :D
pi_146772758
Ik zal jullie een horrorstory vertellen. komt ie....

voor mij begint de voorpret in oktober: de sint komt al bijna, en het wordt herfstig buiten.
November de intocht, voorpret en cadeautjes kopen en lekkers eten. December, jeej, pakjesavond. Dan is t alweer bijna kerst! O+ boom opzetten, nog meer cadeautjes kopen, bedenken wat ik ga koken/waar we gaan eten, kleertjes uitzoeken, hoera kerst. Nou, tussen kerst en oud en nieuw zit zo'n heerlijke uitbuikweek, vol verwachting van het nieuwe jaar. En dan oud en nieuw - thuis met zn twee of bij familie of vrienden, of een feestje. En na oud en nieuw ben ik al BIJNA jarig *O* tijd om boodschappen te doen, taarten te bedenken, en hapjes, en kleed voor op tafel en servetjes te kopen... en dan 5 januari is de dag (of t weekend erna mijn feestje). En een pret dat ik daarvan heb joh!

en dan is de pret voor een heel jaar weer voorbij en stort ik in mijn 'is dit alles'-januari en fbruaridepressie meestal.

:')

mag ik nog wel meeposten?
Kwak
pi_146772779
:D _O-
pi_146772831
Overigens.. ik heb niet veel met mijn verjaardag, maar het is voor mij een goed excuus mijn familie over de vloer te hebben aangezien ik die niet zo vaak kan zien :) Maar meestal nodig ik verder niemand uit of zo.. het is dat mijn schoonouders er zo ongeveer op stáán op de avond zelf koffie te willen komen drinken. :+
pi_146772864
Ik vind het vooral leuk om met toffe mensen bij elkaar te zijn. Of alleen lekker met lief. Soms wil ik graag lekker eten (maken) en soms maakt het me allemaal niet zoveel uit.
pi_146772911
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:44 schreef kwakz0r het volgende:

voor mij begint de voorpret in oktober: de sint komt al bijna, en het wordt herfstig buiten.
November de intocht, voorpret en cadeautjes kopen en lekkers eten. December, jeej, pakjesavond. Dan is t alweer bijna kerst! O+ boom opzetten, nog meer cadeautjes kopen, bedenken wat ik ga koken/waar we gaan eten, kleertjes uitzoeken, hoera kerst. Nou, tussen kerst en oud en nieuw zit zo'n heerlijke uitbuikweek, vol verwachting van het nieuwe jaar. En dan oud en nieuw - thuis met zn twee of bij familie of vrienden, of een feestje. En na oud en nieuw ben ik al BIJNA jarig *O* tijd om boodschappen te doen, taarten te bedenken, en hapjes, en kleed voor op tafel en servetjes te kopen... en dan 5 januari is de dag (of t weekend erna mijn feestje). En een pret dat ik daarvan heb joh!

en dan is de pret voor een heel jaar weer voorbij en stort ik in mijn 'is dit alles'-januari en fbruaridepressie meestal.

Oktober, november en tot halfverwege december voel ik hetzelfde :Y
pi_146773036
Kwak, met kerst en Sinterklaas heb ik hetzelfde hoor. O+ Ik heb alleen de pleuris aan verjaardagen. :)

Goed, plank twee.
pi_146773046
Wat zouden jullie trouwens doen met een hele eend? (van 3 kg) en met de eventuele leftovers?
pi_146773063
Oeeeeee, hoor ik daar...

..de Sligrofolder?!

#afgeleid
pi_146773083
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:53 schreef minilot het volgende:
Oeeeeee, hoor ik daar...

[ afbeelding ]

..de Sligrofolder?!

#afgeleid
Ik heb hem al doorgebladerd. Veel vleesch :9
  dinsdag 18 november 2014 @ 13:53:53 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146773089
In D viert men een verjaardag in huiselijke kring rond een rijk gedekte tafel, of men gaat naar een uitspanning. Hoe viert men het in Zweden? Frankrijk? Italie? UK?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146773099
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:52 schreef Lonaa het volgende:
Wat zouden jullie trouwens doen met een hele eend? (van 3 kg) en met de eventuele leftovers?
Weet je toch? :7
http://ladyandpups.com/20(...)g-roasted-beer-duck/

Restjes kun je alles mee doen dat je ook met restjes kip doet. Ik stopte restjes eend de afgelopen weken al in gyoza, loempia's en kroketten :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 18-11-2014 14:07:29 ]
pi_146773147
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:54 schreef minilot het volgende:

[..]

Weet je toch? :7
http://ladyandpups.com/20(...)g-roasted-beer-duck/

Restjes kun je alles mee doen dat je ook met restjes kip doet. Ik stopte restjes eend al in gyoza, loempia's en kroketten :)
Hahaha, die staat inderdaad al klaar. :7 Maar meer opties zijn beter! Inspiratie en zulks!

En omg sligrofolder! Ik had alleen maar een brief van de Belastingdienst. ;(
pi_146773236
Sligro-folder :9
pi_146773387
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:31 schreef Sunnythesun het volgende:
Oef, ineens komen er weer interessante vacatures langs :s) lesgeven op het HBO lijkt me zo leuk O+
Sollicidingesen *O*
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:03:13 #62
45206 Pietverdriet
pi_146773390
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:52 schreef Lonaa het volgende:
Barbarie eend:
In zijn geheel braden in de oven, serveren met rode kool, spruitjes, puree of serviettenknoedel.
Daarbij een klassieke sinaasappelsaus.
Wilde eend:
Wilde eend Is veel minder vet dus gevoeliger voor uitdrogen, zou er een wildjus bij serveren, pommes duchesse, peen in witte wijn en boter gekookt.
Peking Eend
Zou RobinOok haar recept voor Pekingeend nemen
pi_146773408
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Barbarie eend:
In zijn geheel braden in de oven, serveren met rode kool, spruitjes, puree of serviettenknoedel.
Daarbij een klassieke sinaasappelsaus.
Wilde eend:
Wilde eend Is veel minder vet dus gevoeliger voor uitdrogen, zou er een wildjus bij serveren, pommes duchesse, peen in witte wijn en boter gekookt.
Peking Eend
Zou RobinOok haar recept voor Pekingeend nemen
Wat is het verschil tussen Barbarie en Peking eend dan?
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:04:18 #64
45206 Pietverdriet
pi_146773418
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:31 schreef Sunnythesun het volgende:
HBO weet ik niet maar lesgeven is leuk
pi_146773421
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:03 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Sollicidingesen *O*
Jah :) spannend.. ben er niet goed in, maar heb nu wel weer iets waar ik best kans op maak vind ik zelf :+
pi_146773508
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

HBO weet ik niet maar lesgeven is leuk
Jammer dat ik daar in het basisonderwijs gewoon echt te weinig aan toe kwam voor mijn gevoel. Met studenten rond de 20 werken lijkt me daarom een stuk leuker voorlopig :Y Dan kan ik echt doceren en coachen O+
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:07:30 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146773531
Zo. Besloten de gok maar te nemen en in juni een weekje naar de Provence geboekt.
Het is uiteindelijk dit huisje geworden en we hebben een vlucht op Marseille geboekt en daar is een auto ook al gehuurd.
*O*

We gaan er dus maar vanuit dat het werk van B. akkoord gaat met onze vakantieplannen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_146773578
Hela, we zaten met de hele straat ineens vijf minuten lang zonder stroom! :o
Nu is alles weer aan :)
pi_146773627
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:07 schreef golfer het volgende:
Zo. Besloten de gok maar te nemen en in juni een weekje naar de Provence geboekt.
Het is uiteindelijk dit huisje geworden en we hebben een vlucht op Marseille geboekt en daar is een auto ook al gehuurd.
*O*

We gaan er dus maar vanuit dat het werk van B. akkoord gaat met onze vakantieplannen.
Dat ziet er comfortabel en zonnig uit G! (&B) :)

Ik vind Marseille trouwens altijd nogal stinken. Niet mijn stad. Maar daar heb je straks weinig last van :)
pi_146773648
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:07 schreef golfer het volgende:
*O*

^O^ leuk! Komt vast goed met het werk. Gewoon gaan! :+
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:11:44 #71
45206 Pietverdriet
pi_146773693
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen Barbarie en Peking eend dan?
Verschillde rassen
Barbarieeend

Pekingeend (loopeend)

pi_146773760
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Verschillde rassen
Barbarieeend

[ afbeelding ]

Pekingeend (loopeend)

[ afbeelding ]
Ja oke, maar dan kan ik een Barbarie eend toch wel op een Pekingeend manier klaarmaken, toch? :7
pi_146773785
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:08 schreef minilot het volgende:
Hela, we zaten met de hele straat ineens vijf minuten lang zonder stroom! :o
Nu is alles weer aan :)
Dus ondertussen zijn plank 3, 4 en 5 ook gedaan? :P
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_146773795
Neuh. :) Sligrofolder.
pi_146773938
Jaaaaa!!! 7 granen meel wil wél gewoon brood worden *O* *O*
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:24:04 #76
45206 Pietverdriet
pi_146774032
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja oke, maar dan kan ik een Barbarie eend toch wel op een Pekingeend manier klaarmaken, toch? :7
Geen idee of dat wat wordt, ze verschillen nogal, de een stamt van de wilde eend af, de ander niet, produceren samen ook geen vruchtbaar nageslacht.
Het zal te eten zijn, maar hoe bv de krokantheid van de huid wordt durf ik niets over te zeggen.
pi_146774042
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:15 schreef minilot het volgende:
Neuh. :) Sligrofolder.
Kidde's in de aanbieding! :)
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:25:47 #78
45206 Pietverdriet
pi_146774077
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Kidde's in de aanbieding! :)
You got to be kiddeng me
:D
pi_146774084
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:

Het zal te eten zijn, maar hoe bv de krokantheid van de huid wordt durf ik niets over te zeggen.
Volgens mij hangt de krokantheid van de huid vooral af van de manier van bereiden en zit het verschil tussen de twee soorten eenden meer in het vet- en spierweefsel en niet zozeer in de huid.
  dinsdag 18 november 2014 @ 14:31:47 #80
45206 Pietverdriet
pi_146774248
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:26 schreef minilot het volgende:

[..]

Volgens mij hangt de krokantheid van de huid vooral af van de manier van bereiden en zit het verschil tussen de twee soorten eenden meer in het vet- en spierweefsel en niet zozeer in de huid.
Zoals ik zei, ik weet het niet, barbarie is wel minder vet dat bv de pekingeend-eend
pi_146774287
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:44 schreef kwakz0r het volgende:

Je bent leuk O+
pi_146774585
Het is sowieso fijn dat die toffe Kwak, ondanks het verse moederschap, nog tijd vindt om met ons mee te posten :)

En jeuj trouwens voor het doorslapen van de uk afgelopen nacht! *O*
pi_146775704
Net op tijd om de postbode met mijn vleespakket te onderscheppen. Hij was al aangemerkt voor 2e levering. Ik kwam aanlopen en stonden ze nog voor de deur van de flat.

5 kg koe en 3,5 kg spareribs in tha house. Eens kijken wanneer ik die spareribs-party ga houden 8-)
pi_146775741
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:47 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind het vooral leuk om met toffe mensen bij elkaar te zijn. Of alleen lekker met lief g. Soms wil ik graag lekker eten (maken) en soms maakt het me allemaal niet zoveel uit.
Dit :)
pi_146775759
Spareribs meet bij P :Y Goed idee P *O*
  dinsdag 18 november 2014 @ 15:20:19 #86
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146775793
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 14:10 schreef minilot het volgende:

Ik vind Marseille trouwens altijd nogal stinken. Niet mijn stad. Maar daar heb je straks weinig last van :)
Nee, we vliegen er op en vandaan en halen de auto daar alleen maar op. Verder zitten we in een prachtige omgeving in de Var bij Besse sur Issole met dit soort landschap vlakbij in de buurt:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_146775804
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:19 schreef Bluezz het volgende:
Spareribs meet bij P :Y Goed idee P *O*
:') Ben bang dat er nog meer gegadigden zijn. En het is maar 3.5 kg he :P Dus dat wordt ieder een ribbetje of zo :P Afhankelijk van hoeveel er komen.
pi_146775818
Kreeg er ook een schenkel bij. Eens kijken wat we daar mee kunnen :)
  dinsdag 18 november 2014 @ 15:22:51 #89
45206 Pietverdriet
pi_146775863
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:21 schreef PdeHoog het volgende:
Kreeg er ook een schenkel bij. Eens kijken wat we daar mee kunnen :)
Soeppie?
Of, indien kalf, osso bucco?
pi_146776052
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Soeppie?
Of, indien kalf, osso bucco?
Het is volgens mij geen kalfsschenkel. Ik denk dat het een soepie gaat worden :Y

Maar goed...nu ff opschieten om de boel te fixen hier thuis 8-) Want daarvoor ben ik eerder naar huis gegaan :P
pi_146776269
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, we vliegen er op en vandaan en halen de auto daar alleen maar op. Verder zitten we in een prachtige omgeving in de Var bij Besse sur Issole met dit soort landschap vlakbij in de buurt:
[ afbeelding ]
Aaah, geweldige kusten daar!

Doet me denken aan toen ik in Cassis was in 2006, waar je over rotsen moest klauteren om bij toffe strand-inhammen te komen, wat ik wel heel eng vond, maar toch gedaan heb. :)

Met knikkende knieën deze telefoonfoto gemaakt:

Eenmaal neerwaarts geklommen eindelijk op strandje aangekomen:

Was leuk!
pi_146776385
(de dag erna zijn we maar gewoon per kajak teruggekomen :') Het klautert namelijk knap lastig met ziekmakende hoogtevrees! :D)
pi_146776495
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:34 schreef minilot het volgende:

[..]

Aaah, geweldige kusten daar!

Doet me denken aan toen ik in Cassis was in 2006, waar je over rotsen moest klauteren om bij toffe strand-inhammen te komen, wat ik wel heel eng vond, maar toch gedaan heb. :)

Met knikkende knieën deze telefoonfoto gemaakt:
[ afbeelding ]

Eenmaal neerwaarts geklommen eindelijk op strandje aangekomen:
[ afbeelding ]

Was leuk!
Wauwie ^O^
pi_146776703
Woah. Ik was met baasje en het opvanghondje (die ziek was) wezen wandelen in het Volkspark aka konijnenpark. Avonturen overal. Met z'n vieren op konijnen jagen, rennen, de bosjes in, nu ben ik moe maar voldaan, net als Sally. :7
pi_146776794
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 13:47 schreef Lonaa het volgende:
Yo!

Dit is de inhoud van plankje 1 van de voorraadkast uitgestald, minus de chocolade, pecannoten en espressopoeder want daar bakte ik dus net koekjes van.
Zoals je zult zien, is er niet bepaald sprake van een logische indeling. :')

(klik voor vergroting)

Min of meer van links naar rechts & van boven naar beneden

- Groene lasagnebladen
- Pipe rigate-pasta
- Vermicellipasta
- Udon-noedels
- Wokmie
- Zoeteaardappelnoedels
- Gedroogde kroepoek, chilismaak
- Gedroogde kikkerwerwten
- Kikkererwtenmeel
- Twee zakjes met een restje risottorijst
- Ramennoedels voor de extreem luie momenten (smaken: garlic prawns & roast beef)
- Gedroogde zoete rode boontjes
- Gedroogd limoenblad
- Gedroogde shiitake
- Grote zak gemalen kaneel
- Cacao
- Haring in een blikkie
- Krab in een blikkie
- Ansjovis in een blikkie (x2)
- Zwart sesamzaad
- Truffel in een potje
- Kleine kappertjes
- Gedroogde knoflookvlukken
- Gedroogde rozenblaadjes
- Achiotepasta
- Harissapasta
- Pul biber (chilipepersoort)
- Kapperappeltjes
- Hele ingemaakte jalapenos
- Turkse druivensiroop
- Witte amandelpasta
- Pompoenpitten
- Rauwe cacaonibs
- Moerbeien (gedroogd)
- Zilverspikkels :)
- Zoethoutpoeder
- Carobepoeder
- Blikmaīs
- Blanke rozijnen
- Krenten

Dus. :+
pi_146776800
En vervolgens ga ik achter de pc zitten, ruikt poes de hondenkoekjes, gaat als een wilde op m'n toetsenbord springen, zet allerlei processen in werking en toen was ik m'n browser en alle geopende tabbladen kwijt. Sessie herstellen doet het niet meer. }:|
pi_146776833
Op naar de volgende plank. :O
pi_146776878
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:51 schreef minilot het volgende:
Op naar de volgende plank. :O
Mooie bonte verzameling!
Zoeteaardappelnoedels lijken me interessant. En wat zijn zoete rode boontjes?
pi_146776927
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mooie bonte verzameling!
Zoeteaardappelnoedels lijken me interessant. En wat zijn zoete rode boontjes?
http://www.aziatische-ingredienten.nl/aduki-bonen/

Kun je een lekkere zoete vulling van maken voor in Aziatische patisserietjes :)
pi_146777616
De bonte verzameling van plank nummer 2 :+

(Klik voor vergroting)

Van links naar rechts, in drie rijen:

- Nog meer zwart sesamzaad
- Spelt-spaghetti
- Groenethee-noedels
- Boekweitnoedels
- Tonkatsu-saus
- Kokosbloesemsuiker
- Rijstmeel
- Popcornmaīs
- Lapsong Souchong-thee (ruikt naar kampvuur!)
- Nangka (jackfruit) in blik
- Norivellen voor sushi
- Ingemaakte reepjes cactus

- Teffmeel voor injera
- Turkse koffie
- Daslook-pasta
- Rode linzen
- Dashi-bouillon in zakjes
- Pasta (vorm: casareccia)
- Gedroogde kokosvlokken
- Gedroogde ananas
- Gepicklede gember