quote:Op dinsdag 18 november 2014 09:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Dit is komisch: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4592903,00.htmlbriljant idee om van iets weerzinwekkend iets positiefs te maken
Als het aan mij lag zouden ze daar volledig elektrisch gaan stoken. Stadsverwarming is achterlijk duur.quote:Op dinsdag 18 november 2014 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Wie betaalt de extra stroomkosten?
Tof dat je de Duutser ook zijn lolletje guntquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik hoef eigenlijk ook helemaal niet uit eten vandaag, gewoon gezellig op de bank met de duutser is ook hartstikke goed. Maar, ik geloof dat de Duutser het leuker vindt dat ik jarig ben dan ik...
Zelfgemaakte leverpatequote:Op dinsdag 18 november 2014 13:18 schreef Isegrim het volgende:
Échte leverworst vind ik lekker.Leverpâté vind ik nog lekkerder.
Mee eens!quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:18 schreef Isegrim het volgende:
Échte leverworst vind ik lekker.Leverpâté vind ik nog lekkerder.
Wat een mooie!quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:22 schreef minilot het volgende:
Ik kwam witte- en pure chocolade en espressopoeder en pecannoten tegen in de vooraadkast bij het opruimen, dus toen stond ik drie minuten later beurre noisette te maken en nu heb ik koekies:
[ afbeelding ]
Goed. Volgende plank.
Wromquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:17 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn collega's lopen te klagen dat ik wat aan het hyperen ben
quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:22 schreef minilot het volgende:
Ik kwam witte- en pure chocolade en espressopoeder en pecannoten tegen in de vooraadkast bij het opruimen, dus toen stond ik drie minuten later beurre noisette te maken en nu heb ik koekies:
[ afbeelding ]
Goed. Volgende plank.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:22 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Goed. Volgende plank.
Slordig-met-boodschappen leert je inventief zijn: billen afvegen gaat ook prima met keukenpapier. En ff in tweeën knippen/zagen, past het ook nog in je toiletrolhouder.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:23 schreef Lonaa het volgende:
Wel nodige boodschappen. Wilde eigenlijk pas donderdag boodschappen doen, maar ik vond 1 toiletrol tot die tijd niet zo'n strak plan.
Geen ideequote:
Maar keukenpapier is ook op nu. En keukenpapier/wcpapier is inderdaad best onderling in te wisselen. Ik heb deze situatie al eens gehad.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Slordig-met-boodschappen leert je inventief zijn: billen afvegen gaat ook prima met keukenpapier. En ff in tweeën knippen/zagen, past het ook nog in je toiletrolhouder.
Correct, maar soms is het niet anders. Kattenkots opruimen met vaatdoekje is ook echt niet oke.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:27 schreef minilot het volgende:
Ja, maar andersom werkt minder goed. Toiletpapier desintegreert te snel om het comfortabel als keukenpapier te kunnen gebruiken.
Nee, snap ik.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Correct, maar soms is het niet anders. Kattenkots opruimen met vaatdoekje is ook echt niet oke.
Ruim je ook z'n kots op met keukenrol?quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Nee, snap ik.
Mijn lief is mijn huisdier, verder geen beesten hier, dat scheelt.
* Isabeau kruipt achter minilotquote:
Indien nodig.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ruim je ook z'n kots op met keukenrol?
Goed bezigquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:22 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Goed. Volgende plank.
En als het dan bij andere mensen is dan beuk ik me er wel doorheen (met moeitequote:Op dinsdag 18 november 2014 13:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau kruipt achter minilot
Zo erg idd!
Ja, vast al wel een keer of watquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:17 schreef Jagärtrut het volgende:
leverworst, jammie.
Ik hoef eigenlijk ook helemaal niet uit eten vandaag, gewoon gezellig op de bank met de duutser is ook hartstikke goed. Maar, ik geloof dat de Duutser het leuker vindt dat ik jarig ben dan ik...
Zeg Isa, is de postbode al eens langs geweest?
Mijn familie heeft het er mijn eerste verjaardagen een beetje doorgedramd, maar dat is nu over. Godzijdank. hierbij hielp heel wrang een moeder in rolstoel + geen liftquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:33 schreef minilot het volgende:
En als het dan bij andere mensen is dan beuk ik me er wel doorheen (met moeite) maar het eerste dat ik deed toen ik op mezelf ging wonen was het schrappen van die ellende op de dag dat het mijn eigen verjaardag is.
Ze bestaan, mini!!! Ze bestaan!quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:36 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben zeker de enige die elk jaar al weken van te voren uitkijkt naar haar verjaardag en het ook elk jaar viert?ik hou van jarig zijn, en visite, en lekker eten maken voor ze, en bakken
en ja, ook wij komen vanzelf uit in een soort meerdere kringetjes, ook door de vorm van t huis... maar ik LAF het.
Does.. not.. compute..quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:36 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben zeker de enige die elk jaar al weken van te voren uitkijkt naar haar verjaardag en het ook elk jaar viert?ik hou van jarig zijn, en visite, en lekker eten maken voor ze, en bakken
en ja, ook wij komen vanzelf uit in een soort meerdere kringetjes, ook door de vorm van t huis... maar ik LAF het.
Ik kan me anders nog een erg gezellige kring herinneren bij jou in huisquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau kruipt achter minilot
Zo erg idd!
Dat was heul anders!quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:39 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik kan me anders nog een erg gezellige kring herinneren bij jou in huis![]()
Was dan wel geen verjaardagskring maar een meet-kring, maar dat maakt niet uit
Ik was niet jarig, ik hoefde niet per se allemaal lekkers te gaan maken want dat nam iedereen zelf mee, had niet het gevoel dat ik mensen moest entertainen, want iedereen kwam voor iedereen. En er was geen familie bij.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:40 schreef Sunnythesun het volgende:
Want??Leg eens uit wat jij daar anders aan vindt??
Maar.. wat heeft dat in hemelsnaam allemaal met een kring te maken??quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was niet jarig, ik hoefde niet per se allemaal lekkers te gaan maken want dat nam iedereen zelf mee, had niet het gevoel dat ik mensen moest entertainen, want iedereen kwam voor iedereen. En er was geen familie bij.
Oktober, november en tot halfverwege december voel ik hetzelfdequote:Op dinsdag 18 november 2014 13:44 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zal jullie een horrorstory vertellen. komt ie....
voor mij begint de voorpret in oktober: de sint komt al bijna, en het wordt herfstig buiten.
November de intocht, voorpret en cadeautjes kopen en lekkers eten. December, jeej, pakjesavond. Dan is t alweer bijna kerst!boom opzetten, nog meer cadeautjes kopen, bedenken wat ik ga koken/waar we gaan eten, kleertjes uitzoeken, hoera kerst. Nou, tussen kerst en oud en nieuw zit zo'n heerlijke uitbuikweek, vol verwachting van het nieuwe jaar. En dan oud en nieuw - thuis met zn twee of bij familie of vrienden, of een feestje. En na oud en nieuw ben ik al BIJNA jarig
tijd om boodschappen te doen, taarten te bedenken, en hapjes, en kleed voor op tafel en servetjes te kopen... en dan 5 januari is de dag (of t weekend erna mijn feestje). En een pret dat ik daarvan heb joh!
en dan is de pret voor een heel jaar weer voorbij en stort ik in mijn 'is dit alles'-januari en fbruaridepressie meestal.
mag ik nog wel meeposten?
Ik heb hem al doorgebladerd. Veel vleeschquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:53 schreef minilot het volgende:
Oeeeeee, hoor ik daar...
[ afbeelding ]
..de Sligrofolder?!
#afgeleid
Weet je toch?quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:52 schreef Lonaa het volgende:
Wat zouden jullie trouwens doen met een hele eend? (van 3 kg) en met de eventuele leftovers?
Hahaha, die staat inderdaad al klaar.quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Weet je toch?![]()
http://ladyandpups.com/20(...)g-roasted-beer-duck/
Restjes kun je alles mee doen dat je ook met restjes kip doet. Ik stopte restjes eend al in gyoza, loempia's en kroketten
Sollicidingesenquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:31 schreef Sunnythesun het volgende:
Oef, ineens komen er weer interessante vacatures langslesgeven op het HBO lijkt me zo leuk
Barbarie eend:quote:Op dinsdag 18 november 2014 13:52 schreef Lonaa het volgende:
Wat zouden jullie trouwens doen met een hele eend? (van 3 kg) en met de eventuele leftovers?
Wat is het verschil tussen Barbarie en Peking eend dan?quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Barbarie eend:
In zijn geheel braden in de oven, serveren met rode kool, spruitjes, puree of serviettenknoedel.
Daarbij een klassieke sinaasappelsaus.
Wilde eend:
Wilde eend Is veel minder vet dus gevoeliger voor uitdrogen, zou er een wildjus bij serveren, pommes duchesse, peen in witte wijn en boter gekookt.
Peking Eend
Zou RobinOok haar recept voor Pekingeend nemen
HBO weet ik niet maar lesgeven is leukquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:31 schreef Sunnythesun het volgende:
Oef, ineens komen er weer interessante vacatures langslesgeven op het HBO lijkt me zo leuk
Jahquote:
Jammer dat ik daar in het basisonderwijs gewoon echt te weinig aan toe kwam voor mijn gevoel. Met studenten rond de 20 werken lijkt me daarom een stuk leuker voorlopigquote:Op dinsdag 18 november 2014 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
HBO weet ik niet maar lesgeven is leuk
Dat ziet er comfortabel en zonnig uit G! (&B)quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:07 schreef golfer het volgende:
Zo. Besloten de gok maar te nemen en in juni een weekje naar de Provence geboekt.
Het is uiteindelijk dit huisje geworden en we hebben een vlucht op Marseille geboekt en daar is een auto ook al gehuurd.
We gaan er dus maar vanuit dat het werk van B. akkoord gaat met onze vakantieplannen.
quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:07 schreef golfer het volgende:
Zo. Besloten de gok maar te nemen en in juni een weekje naar de Provence geboekt.
Het is uiteindelijk dit huisje geworden en we hebben een vlucht op Marseille geboekt en daar is een auto ook al gehuurd.
We gaan er dus maar vanuit dat het werk van B. akkoord gaat met onze vakantieplannen.
Verschillde rassenquote:Op dinsdag 18 november 2014 14:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen Barbarie en Peking eend dan?
Ja oke, maar dan kan ik een Barbarie eend toch wel op een Pekingeend manier klaarmaken, toch?quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verschillde rassen
Barbarieeend
[ afbeelding ]
Pekingeend (loopeend)
[ afbeelding ]
Dus ondertussen zijn plank 3, 4 en 5 ook gedaan?quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:08 schreef minilot het volgende:
Hela, we zaten met de hele straat ineens vijf minuten lang zonder stroom!
Nu is alles weer aan
Geen idee of dat wat wordt, ze verschillen nogal, de een stamt van de wilde eend af, de ander niet, produceren samen ook geen vruchtbaar nageslacht.quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja oke, maar dan kan ik een Barbarie eend toch wel op een Pekingeend manier klaarmaken, toch?
You got to be kiddeng mequote:Op dinsdag 18 november 2014 14:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kidde's in de aanbieding!
Volgens mij hangt de krokantheid van de huid vooral af van de manier van bereiden en zit het verschil tussen de twee soorten eenden meer in het vet- en spierweefsel en niet zozeer in de huid.quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Het zal te eten zijn, maar hoe bv de krokantheid van de huid wordt durf ik niets over te zeggen.
Zoals ik zei, ik weet het niet, barbarie is wel minder vet dat bv de pekingeend-eendquote:Op dinsdag 18 november 2014 14:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Volgens mij hangt de krokantheid van de huid vooral af van de manier van bereiden en zit het verschil tussen de twee soorten eenden meer in het vet- en spierweefsel en niet zozeer in de huid.
Je bent leukquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:44 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zal jullie een horrorstory vertellen. komt ie....
voor mij begint de voorpret in oktober: de sint komt al bijna, en het wordt herfstig buiten.
November de intocht, voorpret en cadeautjes kopen en lekkers eten. December, jeej, pakjesavond. Dan is t alweer bijna kerst!boom opzetten, nog meer cadeautjes kopen, bedenken wat ik ga koken/waar we gaan eten, kleertjes uitzoeken, hoera kerst. Nou, tussen kerst en oud en nieuw zit zo'n heerlijke uitbuikweek, vol verwachting van het nieuwe jaar. En dan oud en nieuw - thuis met zn twee of bij familie of vrienden, of een feestje. En na oud en nieuw ben ik al BIJNA jarig
tijd om boodschappen te doen, taarten te bedenken, en hapjes, en kleed voor op tafel en servetjes te kopen... en dan 5 januari is de dag (of t weekend erna mijn feestje). En een pret dat ik daarvan heb joh!
en dan is de pret voor een heel jaar weer voorbij en stort ik in mijn 'is dit alles'-januari en fbruaridepressie meestal.
mag ik nog wel meeposten?
Ditquote:Op dinsdag 18 november 2014 13:47 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind het vooral leuk om met toffe mensen bij elkaar te zijn. Of alleen lekker met lief g. Soms wil ik graag lekker eten (maken) en soms maakt het me allemaal niet zoveel uit.
Nee, we vliegen er op en vandaan en halen de auto daar alleen maar op. Verder zitten we in een prachtige omgeving in de Var bij Besse sur Issole met dit soort landschap vlakbij in de buurt:quote:Op dinsdag 18 november 2014 14:10 schreef minilot het volgende:
Ik vind Marseille trouwens altijd nogal stinken. Niet mijn stad. Maar daar heb je straks weinig last van
quote:
Soeppie?quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:21 schreef PdeHoog het volgende:
Kreeg er ook een schenkel bij. Eens kijken wat we daar mee kunnen
Het is volgens mij geen kalfsschenkel. Ik denk dat het een soepie gaat wordenquote:Op dinsdag 18 november 2014 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soeppie?
Of, indien kalf, osso bucco?
Aaah, geweldige kusten daar!quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, we vliegen er op en vandaan en halen de auto daar alleen maar op. Verder zitten we in een prachtige omgeving in de Var bij Besse sur Issole met dit soort landschap vlakbij in de buurt:
[ afbeelding ]
Wauwiequote:Op dinsdag 18 november 2014 15:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Aaah, geweldige kusten daar!
Doet me denken aan toen ik in Cassis was in 2006, waar je over rotsen moest klauteren om bij toffe strand-inhammen te komen, wat ik wel heel eng vond, maar toch gedaan heb.
Met knikkende knieën deze telefoonfoto gemaakt:
[ afbeelding ]
Eenmaal neerwaarts geklommen eindelijk op strandje aangekomen:
[ afbeelding ]
Was leuk!
Yo!quote:
Mooie bonte verzameling!quote:
http://www.aziatische-ingredienten.nl/aduki-bonen/quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mooie bonte verzameling!
Zoeteaardappelnoedels lijken me interessant. En wat zijn zoete rode boontjes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |